Probeer een fiets te scoren met minimaal 105/centaur afmontage. Trek (en samen met Trek vele anderen) valtdan gauw af. Dergelijke vragen simpelweg teveel voor het frame waardoor minder overblijft voor de afmontage. Ga dan voor de Cube Peloton of zoek het bij Red Bull, Canyon etc.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:44 schreef Blik het volgende:
Zijn dit een beetje kwalitatief goede fietsen qua prijs/kwaliteit voor een beginner (ongeveer 700 euro)? Is van beide merken het goedkoopste model.
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AERIAL_id_20885_.htm
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/2008/road/1_series/12e/
Maar met een 39x21 kom je weer in de problemen als je bv. in de Ardennen rijdt.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:28 schreef Asics-DS het volgende:
Laat ik nou een 11-21 cassette hebben in combo met een 52 buitenblad. Met 52x11 rijd je met iets minder dan 120 rpm ruim 70 per uur.
waarom 180mm cranks?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik heb op dit moment slechts een 52/13 als grootste verzet, en dat met 180mm cranks, dus mijn topsnelheid is nogal beperkt
Binnenkort toch maar eens van 13-23 naar 12-21
Wedstrijdrijders hebben geen triplesquote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Totdat je merkt dat je op vals plat bergaf achteruit het peloton spat omdat je tekort aan verzet hebt.
Die eerste uitspraak is alleen houdbaar voor Nederlandse wedstrijdrijders. Bij de Mersey 24 (Brits tijdrijkampioenschap over 24 uur) was ik zeker niet de enige met een triple. Hoge pelotonsnelheden kom je trouwens ook in de wielertoeristenwereld tegen. De eerste keer dat ik meemaakte dat ik een peloton niet meer kon volgen vanwege een te krap verzet was tijdens de toerversie van Gent-Wevelgem. Op het vlakke met wind in de rug. Bij Trondheim-Oslo werd het zelfs een serieus probleem.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wedstrijdrijders hebben geen triplesDe discussie over verzetten begon immers met de suggestie dat iemand voor aankoop van een fiets het middenblad moest veranderen van 39>42. Ik sluit me dan ook bij Asics-DS aan...
Het was de befaamde botsholtijdrit. En waar die ligt: http://www.bikely.com/maps/bike-path/botshol-tijdritquote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:38 schreef thettes het volgende:
Waar was het precies?
Ik heb een Campa compact, dus dan steek ik een 34 of 36 bladquote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar met een 39x21 kom je weer in de problemen als je bv. in de Ardennen rijdt.
Yep, dat was ook mijn reden om een triple te nemen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:05 schreef Asics-DS het volgende:
De conclusie die je uit dit alles kan trekken: de triple is ideaal. Geen gekloot met verwisselen van cassettes en kettingbladen en je kan overal uit de voeten.
Maximaal bereik van de voorderailleur is normaal gesproken toch 16 tandjes?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:05 schreef Asics-DS het volgende:
Zeker wel. Alle bladen van 34 (misschien zelf nog 32) tot 53 zijn verkrijgbaar.
De Ronde Hoep tijdrit komt er nog aan, die is net iets noordelijker, vlak onder oudekerk. Wel een mooi gebied.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:05 schreef Wombcat het volgende:
Hej, da's best in de buurt hier.
Gaat gewoon om het idee. Klopt gewoon niet zonder dat er verder een technishe reden achter zit of iets.quote:Op zondag 11 mei 2008 00:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom niet? Gewicht? Gewoon niet nodig?
Imagoquote:Op zondag 11 mei 2008 00:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom niet? Gewicht? Gewoon niet nodig?
Die X-Trail (105) lijkt me ook wel wat, maar het is wel een behoorlijk onbekend merk geloof ik. Als ik 'm kwijt wil zal ik er wel niks meer voor terug krijgen, of hoe zit dat?quote:Op zondag 11 mei 2008 09:44 schreef FJD het volgende:
Passend voor het budget zijn de:
Raleigh Team (2200) voor 500,-
Raleigh Team (Sora) voor 670,-
Sensa Prima (Sora) voor 600,- (met veel pijn en moeite)
Xtrail (105) voor 600,-
Target (2200) voor 400,-
Giant OCR 2.0 (Tiagra) voor 700,- (dat wordt op een houtje bijten).
Ik lees er wel vaker over dat men last heeft van hoofdpijn. Veel mogelijk oorzaken heb je al genoemd. Door de spieren in de nek, uitdroging, energie tekort, electrolyten tekort. Denk ook aan vermoeidheid, bloeddruk (!), teveel vragen van je lijf (dus conditie geleidelijk opbouwen), slechte warming-up/cooling-down.quote:Op zondag 11 mei 2008 08:57 schreef RamonNL het volgende:
Hey
Ik ben pas begonnen met wielrennen, maar nu het volgende. Ik krijg steeds knallende koppijn tijdens het fietsen. Ik dacht eerst dat het mijn helm was die te strak zat, maar daar lag het niet aan. Daarna aan de warmte gedacht, maar ook dat is niet het probleem. Na 15 minuten fietsen krijg ik al schele hoofdpijn. Nu las ik dat het zou kunnen liggen aan je houding op de fiets, maar ik las ook dat vrijwel iedereen pas hoofdpijn krijgt na het fietsen. Ik eet en drink goed vantevoren, iemand enig idee?
Nog een ander vraagje. Benen scheren, allemaal leuk en aardig, maar heeft iemand tips tegen irritatie?
Yep. 34 icm met 52 is dan ook niet slimquote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maximaal bereik van de voorderailleur is normaal gesproken toch 16 tandjes?
Dat zei ik al dat het essentieel anders is (niet dat ik ervaring heb met hardlopen).quote:Op zondag 11 mei 2008 13:03 schreef Asics-DS het volgende:
Yep. 34 icm met 52 is dan ook niet slim. Ik steek minimaal een 36 dus de 52 kan blijven. Een 50 volstaat ook hoor. Ik ben vooralsnog geen wedstrijdrenner. Afgelopen weken heb ik wat trainingswedstrijden gereden, maar het is niks voor mij. Het wedstrijd gedeelte verschilt enorm van het hardlopen. Het meer sportieve hardlopen trekt me meer. Ik kan je een heel lijstje met redenen geven, maar dat zal ik je besparen
.
Kijk anders op fietsgigant.com bij de aanbiedingen. Tiagra afgemonteerde fietsen voor 500, 105 voor 700. Niet dat ik van technische zaken verstand hebquote:Op zondag 11 mei 2008 09:44 schreef FJD het volgende:
Heel verhaalBedankt alvast voor alle inzichten
In die redenen/verschillen tussen wedstrijd hardlopen/wielrennen ben ik anders wel geinteresseerd, hoe negatief ook.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:03 schreef Asics-DS het volgende:
Afgelopen weken heb ik wat trainingswedstrijden gereden, maar het is niks voor mij. Het wedstrijd gedeelte verschilt enorm van het hardlopen. Het meer sportieve hardlopen trekt me meer. Ik kan je een heel lijstje met redenen geven, maar dat zal ik je besparen.
framehoogte ongeveer 0,65 maal je binnenbeenlengte.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:24 schreef Palmboom313 het volgende:
Ik wil ook een racefiets halen weet iemand waar ik allemaal op moet letten? framehoogte toch
ok weet je mischien ook een goede beginners racefiets?quote:Op zondag 11 mei 2008 14:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
framehoogte ongeveer 0,65 maal je binnenbeenlengte.
Ik vind het juist wel leuk, zeker als je er een beetje in mee kunt doen.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:20 schreef FJD het volgende:
Mij trekt het hele tactische gedeelte niet zo, ik zou daar alleen maar gefrustreerd door rakenDie mag wel winnen, die niet, als die ontsnapt dan geven we hem 10 minuten en daarna gaan we als peleton fietsen om hem weer in te halen.
Vandaar ook dat ik uiteindelijk wel cyclos wil gaan doen maar geen echte wedstrijden. Ik train voor mezelf en ik ben met de sport bezig om op eigen kracht een steeds betere prestatie neer te zetten en daar horen wmb geen tactische spelletjes bij. Ieder z'n ding
Nieuw of tweedehands?quote:Op zondag 11 mei 2008 14:28 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
ok weet je mischien ook een goede beginners racefiets?
Dat laatste zie je in amateurwedstrijden niet zoveel (misschien alleen bij de grotere amateurwedstrijden, van internationaal niveau, maar niet op landelijk en regionaal niveau, en al helemaal niet bij de amateurs A of B).quote:Op zondag 11 mei 2008 14:20 schreef FJD het volgende:
Mij trekt het hele tactische gedeelte niet zo, ik zou daar alleen maar gefrustreerd door rakenDie mag wel winnen, die niet, als die ontsnapt dan geven we hem 10 minuten en daarna gaan we als peleton fietsen om hem weer in te halen.
Ok bedanktquote:Op zondag 11 mei 2008 14:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nieuw of tweedehands?
Let een beetje op de groep, zou ik zeggen. Bij voorkeur minimaal Shimano 105 of Campagnolo Veloce.
En als je de bergen in wilt gaan, is een triple handig.
En spit deze topicreeks nog eens door, want deze vraag wordt vaker gesteld, dus er zijn her en der nog wel wat tips te vinden.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:38 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ok bedanktzou eens kijken of er een bij zit
zal idd dit topic nog wel even doorlezen maar alvast bedankt voor de info hequote:Op zondag 11 mei 2008 14:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En spit deze topicreeks nog eens door, want deze vraag wordt vaker gesteld, dus er zijn her en der nog wel wat tips te vinden.
Ik ga deze zomer naar Zuid Frankrijk, richting de Alpen etc.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nieuw of tweedehands?
Let een beetje op de groep, zou ik zeggen. Bij voorkeur minimaal Shimano 105 of Campagnolo Veloce.
En als je de bergen in wilt gaan, is een triple handig.
Niet echt noodzakelijk, wel handiger.quote:Op zondag 11 mei 2008 18:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga deze zomer naar Zuid Frankrijk, richting de Alpen etc.
Vorig jaar kwam ik in Luxemburg de klimmetjes op (sommige stukken over de 22%) met een 20 jaar oude motobecane redelijk makkelijk op. Is het erg noodzakelijk een triple te zetten? De meeste klimmen daar zijn toch minder stijl en regelmatiger?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |