Probeer een fiets te scoren met minimaal 105/centaur afmontage. Trek (en samen met Trek vele anderen) valtdan gauw af. Dergelijke vragen simpelweg teveel voor het frame waardoor minder overblijft voor de afmontage. Ga dan voor de Cube Peloton of zoek het bij Red Bull, Canyon etc.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:44 schreef Blik het volgende:
Zijn dit een beetje kwalitatief goede fietsen qua prijs/kwaliteit voor een beginner (ongeveer 700 euro)? Is van beide merken het goedkoopste model.
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AERIAL_id_20885_.htm
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/2008/road/1_series/12e/
Maar met een 39x21 kom je weer in de problemen als je bv. in de Ardennen rijdt.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:28 schreef Asics-DS het volgende:
Laat ik nou een 11-21 cassette hebben in combo met een 52 buitenblad . Met 52x11 rijd je met iets minder dan 120 rpm ruim 70 per uur.
waarom 180mm cranks?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik heb op dit moment slechts een 52/13 als grootste verzet, en dat met 180mm cranks, dus mijn topsnelheid is nogal beperkt
Binnenkort toch maar eens van 13-23 naar 12-21
Wedstrijdrijders hebben geen triples De discussie over verzetten begon immers met de suggestie dat iemand voor aankoop van een fiets het middenblad moest veranderen van 39>42. Ik sluit me dan ook bij Asics-DS aan...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Totdat je merkt dat je op vals plat bergaf achteruit het peloton spat omdat je tekort aan verzet hebt.
Die eerste uitspraak is alleen houdbaar voor Nederlandse wedstrijdrijders. Bij de Mersey 24 (Brits tijdrijkampioenschap over 24 uur) was ik zeker niet de enige met een triple. Hoge pelotonsnelheden kom je trouwens ook in de wielertoeristenwereld tegen. De eerste keer dat ik meemaakte dat ik een peloton niet meer kon volgen vanwege een te krap verzet was tijdens de toerversie van Gent-Wevelgem. Op het vlakke met wind in de rug. Bij Trondheim-Oslo werd het zelfs een serieus probleem.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wedstrijdrijders hebben geen triples De discussie over verzetten begon immers met de suggestie dat iemand voor aankoop van een fiets het middenblad moest veranderen van 39>42. Ik sluit me dan ook bij Asics-DS aan...
Het was de befaamde botsholtijdrit. En waar die ligt: http://www.bikely.com/maps/bike-path/botshol-tijdritquote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:38 schreef thettes het volgende:
Waar was het precies?
Ik heb een Campa compact, dus dan steek ik een 34 of 36 blad . Met een 39 kom ik ook wel, net als in de Alpen, maar waarom zou ik gaan harken als ik lekker soepel omhoog kan rijden.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar met een 39x21 kom je weer in de problemen als je bv. in de Ardennen rijdt.
Yep, dat was ook mijn reden om een triple te nemen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:05 schreef Asics-DS het volgende:
De conclusie die je uit dit alles kan trekken: de triple is ideaal. Geen gekloot met verwisselen van cassettes en kettingbladen en je kan overal uit de voeten.
Maximaal bereik van de voorderailleur is normaal gesproken toch 16 tandjes?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:05 schreef Asics-DS het volgende:
Zeker wel. Alle bladen van 34 (misschien zelf nog 32) tot 53 zijn verkrijgbaar .
De Ronde Hoep tijdrit komt er nog aan, die is net iets noordelijker, vlak onder oudekerk. Wel een mooi gebied.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:05 schreef Wombcat het volgende:
Hej, da's best in de buurt hier.
Gaat gewoon om het idee. Klopt gewoon niet zonder dat er verder een technishe reden achter zit of iets.quote:Op zondag 11 mei 2008 00:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom niet? Gewicht? Gewoon niet nodig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |