Och ja, je zou het klitterband van je schoenen om je frame kunnen bevestigen zodat je in één keer je schoenen en je fiets mee omhoog neemt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gisteren 70km gereden, en ik krijg langzaam iets meer handigheid in het omhoog tillen van m'n fiets (nadeel: ik deed nu beneden m'n schoenen uit, maar nadat ik die fiets naar boven heb moet ik dus weer naar beneden lopen om m'n schoenen op te halen. Supervermoeiend, ouwe).
Het is een open deur, maar toch, maar toch. "Bodily exercise, when compulsory, does no harm to the body; but knowledge which is acquired under compulsion obtains no hold on the mind."quote:Gevolg: bidon kwijt -> niet kunnen vinden -> groep ervandoor -> kwartier onvrijwillige tijdrittraining. Donderdag moet ik dan toevallig wel een tijdrit van 6km rijden, maar toch maar toch maar toch.
De noordkant geloof ik. 52/19 bij 26 km/uur ofzo is ook weer niet zo indrukwekkend natuurlijk, maar het voelde gewoon lekkerquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Leuk hoor, 'm op de grote plaat laten liggen, maar met welke snelheid en cadans en kettinglijn en heb je nu nog knieën over? En ook niet onbelangrijk is van welke kant je 'm neemt Welke molshopen heb je nog meer meegepakt? Gewoon uit interesse
De noordkant is de 'goede' natuurlijk, al is lekker afdalen ook wel leuk Koerheuvel in Rhenen pak ik ook vaak mee.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
De noordkant geloof ik. 52/19 bij 26 km/uur ofzo is ook weer niet zo indrukwekkend natuurlijk, maar het voelde gewoon lekker
Verder nog die hellingen bij de Kaapse Bossen, de Koeheuvel..... weet eigenlijk niet hoe ze allemaal heten
Zeker ja, mooi strak asfalt ook op de meeste plaatsen. Heerlijk! Ik ben er zondag nog naartoe gereden (is niet echt naast de deur helaas). Ging toen toevallig ook bijna mis in de afdaling, vanaf de Zijpenberg naar het westen, een van de bochten naar links remde ik niet genoeg af en toen moest ik bijremmen in de bocht om niet het bos in te vliegen, kort blokkerend achterwieltje nog Best een kunst, dat goed remmen, zeker met hoge snelheden en redelijk wat massaquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Cootz het volgende:
Toch blijft dit rondje favoriet bij mij:
http://www.bikely.com/maps/bike-path/posbank
Al ging het laatst bijna mis bij een haarspeldbocht bij de afdaling van de Emmapyramide, hoewel ik die toch echt vaker heb gefietst.... Zat niet helemaal op te letten, dus ik vloog met 55 per uur op die bocht af, en toen moest ik wel heel erg vol in de remmen...
Maar echt heerlijk fietsen daar tussen de bomen.
Da's ook de lastigste bocht (er is maar één bocht naar links in die afdaling). Is precies na het steilste stuk, en het is een scherpe (en steile) haarspeldbocht.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:59 schreef eentwee het volgende:
Ging toen toevallig ook bijna mis in de afdaling, vanaf de Zijpenberg naar het westen, een van de bochten naar links remde ik niet genoeg af en toen moest ik bijremmen in de bocht om niet het bos in te vliegen, kort blokkerend achterwieltje nog Best een kunst, dat goed remmen, zeker met hoge snelheden en redelijk wat massa
Schoenen weer in de pedalen vastklikken voordat je naar boven loopt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gisteren 70km gereden, en ik krijg langzaam iets meer handigheid in het omhoog tillen van m'n fiets (nadeel: ik deed nu beneden m'n schoenen uit, maar nadat ik die fiets naar boven heb moet ik dus weer naar beneden lopen om m'n schoenen op te halen. Supervermoeiend, ouwe).
Pussyquote:Op woensdag 7 mei 2008 17:55 schreef thettes het volgende:
De dag daarna regende het constant dus noodgedwongen onze rustdag gepakt.
http://www.bikely.com/quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:32 schreef De Wouzeraar het volgende:
Weet iemand hier nog leuke routes rond Enschede? Elke keer hetzelfde rondje door de polder word je wel eens zat...
Dat probleem hebben rijders met een dubbel dan toch ook?quote:Op maandag 28 april 2008 13:13 schreef Wombcat het volgende:
Laatste post uit vorige topic.
[..]
Ben ik het mee eens. Meestal rijd je op het vlakke ergens tussen de 28 en 32, dus 42-16/17/18/19 met een vrij rechte ketting. Met een 39 zit je dan al op de 14/15/16, ketting staat schuiner. Je moet ook idd te snel naar het buitenblad, waar de ketting dan ook weer te schuin staat.
Wat is er zo slecht aan de wielset dan?quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
. Een 39 of 40 als middenblad is echt geneuzel in de marge t.o.v. de abominabele wielset die in die fiets zit
In principe wel, hoewel het bij een triple wat extremer is, want de 39 zit bij een triple verder naar buiten.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:39 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Dat probleem hebben rijders met een dubbel dan toch ook?
[..]
Dan hebben trippelaars er toch juist minder last van?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In principe wel, hoewel het bij een triple wat extremer is, want de 39 zit bij een triple verder naar buiten.
iddquote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dan hebben trippelaars er toch juist minder last van?
Da's waar.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij een triple heb je dan weer eerder last van een te schuine ketting als je op het buitenblad fietst. Nog een reden die voor een 42 pleit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |