Ik ga er vanuit dat dit de laatste dagen van TKM en Zanu-PF zijn (regeringspartijen). Het donkerste uur is altijd vlak voor het licht doorbreekt. Wij zal allemaal bang voor wat het volgende zal zijn dat verwoest zal worden. Ik bedoel, zij slaan huizen plat en een gezin met twee zoontjes kon niets redden toen honderd leden van de oproerpolitie met AK47's en bulldozers hun prachtige huis verwoestte, omzat zij 'net te dicht bij de luchthaven' woonden. Vele blanke vrouwen en dochters worden dagelijks verkracht en wij voelen ons erg onzeker. Ik weet dat jullie hier niet rustiger van zullen slapen, maar als jullie er niet van weten, hoe kunnen jullie dan helpen? Zelfs als jij je in onze positie kon indenken, dan voel ik me nog zo afgesneden van alles. Ik zal je niet alles vertellen van wat hier gebeurt, omdat je je er alleen maar ongemakkelijker van zou voelen. Er is geen kans voor ons om weg te gaan. Dat is nu geen optie.quote:Ek reken dit is die laaste dae van TKM en Zanu-PF. Die donkerste uur is altyd net voor dagbreek. Ons is almal angsbevange oor wat hulle volgende gaan verwoes. Ek bedoel, hulle slaan baksteenhuise plat, en een blanke gesin met tweeling seuntjies kon niks red toe 100 lede van die onlustepolisie met AK47's en stootskrapers hul pragtige huis verwoes het nie, omdat hulle 'net naby aan die lughawe' is. Talle blanke vroue en dogters word daagliks verkrag, en ons voel uiters onseker. Ek weet, en is bewus daarvan dat dit nie ydra tot 'n rustige nagrus nie, maar indien jy nie weet nie, hoe kan jy help? Selfs al sou jy jou in ons posisie kon indink, voel ek so afgesny van alles en weet ek kan jou nie vertel wat hier aangaan nie omdat dit jou ongemaklik sal laat voel. Daar is geen moontlikheid dat ons hier kan weggaan nie, en dit is dus nie 'n opsie nie.
Ik vraag jullie allemaal om voor ons te bidden. Je alles wat hier plaatsvind niet ontkennen. Om eerlijk te zijn, dit is hier volkerenmoord. Als je dit niet gelooft, lees dan het volkerenmoordverslag van Amnesty International. Zimbawe zit nu in fase 7. Fase 8 zal zijn als dit allemaal voorbij is en als we het allemaal ontkennen. Als je niet wilt dat ik aan je vertel hoe vreselijk het hier allemaal is, dan heb je hier nog niet met je eigen ogen gekeken. Het helpt niet om te denken dat je je rug naar onze positie keert. Wij hebben je nodig, alsjeblieft, om het nieuws van onze gevaarlijke situatie te verspreiden.quote:Ek vra julle almal om vir ons te bid. Jy kan nie alles ontken en voorgee of meen dat alles eintlik nie plaasvind nie. Om baie reguit te wees, volksmoord is aan die gang, en indien jy dit nie glo nie, lees die volksmoordverslag van Amnestie Internasionaal wat sê Zimbabwe is in fase 7. Fase 8 is nadat dit plaasgevind het en almal aan ontkenning ly. Indien jy nie wil hê dat ek hierdie dinge aan jou vertel nie, hoe erg dit is nie, dan het jy nog nie jou eie vrese in die oë gekyk nie. Maar dit help my nie om te dink dat jy jou rug op ons situasie keer nie. Ons het jou nodig, asseblief, om die nuus oor te dra dat ons almal hier in ’n uiters gevaarlike situasie verkeer.
Te veel mensen keren ons de rug toe, en zeggen 'Ach, het is maar in Afrika'. Deze regering is helemaal gek geworden. Hier is het een werkelijkheid. De rij voor benzine is een werkelijkheid. De rook boven onze stad is een werkelijkheid. De dertigduizend daklozen zonder eten, water of beschutting in het koude weer is een werkelijkheid. De kosten voor electriciteit en water zullen deze maand met 250% stijgen. Ik vraag je niet voor geld of om een manier om hier uit te komen. Ik vraag je om in te zien dat wij hier in ernstig gevaar verkeren. Ik vraag je om mijn verhaal door te vertellen. Zie onder ogen wat hier aan de hand is, en help ons de boodschap uit te dragen. Hoe meer mensen er van weten, hoe groter de kans dat er iets gebeurt en dat de VN zal helpen.quote:Te veel mense keer ons hulle rûe toe, en sê: “Ag, dit is maar wat in Afrika gebeur.” Hierdie regering het heeltemal mal geword en ons het jou nodig om ons uiters benarde situasie wêreldkundig te maak, of hoe
anders kan ons gered word? Hierdie is ‘n werklikheid! Die rye vir petrol is ‘n werklikheid, die rookkolom bokant ons stad is ’n werklikheid en die derduisende dakloses wat sonder kos, water, skuiling en beddegoed buite slaap in koue weer is ‘n werklikheid. Elektrisiteit en water gaan aanstaande maand met 250% styg. Ek vra jou nie vir geld of ‘n manier om hier uit te kom nie. Ek pleit by jou om dit onder oë te sien dat ons in ernstige gevaar is, en vra jou om asseblief ons nuus oor te dra. Sien onder oë wat hier aan die gang is en help ons om die boodskap uit te dra. Hoe meer mense daarvan weet, hoe groter kans het ons dat die VN sal help
Alsjeblieft, negeer of ontken niet wat hier gebeurt. Sommigen zullen zichzelf tegen de waarheid willen beschermen. Maar als ik zal sterven, hoe zul je je dan voelen? Als wij geweten hadden hoe erg het hier zou worden, zouden we proberen er iets aan te doen. (Ik weet dat wij ervoor gekozen hebben om hier te blijven, en dat sommige mensen geloven dat wij verdienen wat er nu met ons gebeurt.quote:Asseblief moenie alles wat aan die gang is ignoreer of ontken nie. Sommige sal verkies om hulself teen die waarheid te beskerm, maar indien ons geëlimineer word, hoe sal jy voel? “Indien ons geweet het hoe erg dit regtig is, kon ons op ‘n manier gehelp het”. (Ek weet ons het gekies om hier te bly en dat sommige meen ons verdien wat tans met ons gebeur).
Op het moment hebben wij onderdak, een beetje brandstof en geld om een volgende maaltijd te kopen. Maar wat zal er daarna gebeuren? Gaan ze toeslaag op ons huis? Al onze eigendommen zullen naar de staat gaan. Ik zal mijn eigendomspapieren opsturen, want als dit in hun handen valt zal ik niet in staat zijn voor mijn rechten te vechten.quote:Op die oomblik het onsself kos, skuiling, ’n bietjie brandstof en geld om kos vir die volgende maaltyd te koop, maar wat gaan volgende gebeur? Gaan hulle toeslaan op ons huise? Al ons eiendom gaan nou aan die staat behoort. Ek sal my titelaktes aanstuur, want indien dit in hulle hande val, sal ek nie vir my regte kan veg nie.
Censuur! Wij hebben geen radio meer om naar te luisteren. De regering heeft de radiozenders uit de lucht genomen. We hebben geen verslaggevers en er word niemand toegelaten om foto's te nemen. Zelfs de pro-regeringskrant heeft geschreven dat er mensen rondlopen geschokt, verslagen en verwilderd ronddwalen nadat hun huis verwoest is.quote:Sensorskap! Ons het nie meer SW-radio om na te luister nie, wat ons alles vertel het wat gebeur nie, want dit regering het dit van die lug geneem. Ons het geen verslaggewers, en niemand word toegelaat om foto’s te neem nie. Selfs die pro-regeringskoerant het geskryf dat mense geskok, verslae, verwilderd en dwalend is weens die verwoesting van mense se huise.
Alsjeblieft, heb medelijden en help om deze informatie te verspreiden zodat er iets gedaan kan worden. Ik ben maar één. Ik kan niet alles alleen doen.., maar ik kan wel iets doen. En omdat ik niet alles alleen kan doen, zal ik niet weigeren om te doen wat ik wel kan. Wat ik wel kan doen, behoor ik te doen. Wat ik behoor te doen, met de genade van de Heer, zal ik.quote:Asseblief, hê empatie en help om hierdie inligting oor te dra sodat iets gedoen kan word. “Ek is net een, Ek kan nie alles doen nie.., maar ek kan iets doen. En omdat ek nie alles kan doen nie, sal ek nie weier om die min te doen wat ek wel kan nie. Wat ek kan doen, behoort ek te doen. En wat ek behoort te doen, met die genade van die Here, sal ek.
Bid asseblief vir ons!”
Censuur! Wij hebben geen korte-golfradio meer om naar te luisteren, die ons alles heeft verteld wat er gebeurde, omdat de regering deze uit de lucht gehaald heeft. We hebben geen verslaggevers, en niemand wordt toelaten om foto's te nemen. Zelfs de pro-regeringskrant heeft geschreven dat mensen geschokt, verslagen, verwilderd en zwervende zijn vanwege de verwoesting van hun huizen.quote:Sensorskap! Ons het nie meer SW-radio om na te luister nie, wat ons alles vertel het wat gebeur nie, want dit regering het dit van die lug geneem. Ons het geen verslaggewers, en niemand word toegelaat om foto’s te neem nie. Selfs die pro-regeringskoerant het geskryf dat mense geskok, verslae, verwilderd en dwalend is weens die verwoesting van mense se huise.
Alstublieft, heb medelijden en help ons om deze informatie te verspreiden opdat er iets gedaan kan worden. "Ik ben maar in m'n eentje, ik kan niet alles doen…, maar ik kan iets doen. En omdat ik niet alles kan doen, zal ik nooit weigeren om het weinige te doen wat ik wel kan. Wat ik kan doen, behoor ik te doen. En wat ik behoor te doen, met Gods genade, zal ik doen.quote:Asseblief, hê empatie en help om hierdie inligting oor te dra sodat iets gedoen kan word. “Ek is net een, Ek kan nie alles doen nie.., maar ek kan iets doen. En omdat ek nie alles kan doen nie, sal ek nie weier om die min te doen wat ek wel kan nie. Wat ek kan doen, behoort ek te doen. En wat ek behoort te doen, met die genade van die Here, sal ek.
Bid asseblief vir ons!”
Ik zou eerder de kopstukken van ZANU-PF behandelen.quote:Op maandag 28 april 2008 00:12 schreef supersayan het volgende:
Ik ga wel even naar dat kutland om die negers een lesje te leren...
is dit wat je wil?![]()
Afrikaens is gans nie moeilyk om te lees nie.quote:Op maandag 28 april 2008 00:15 schreef Iblis het volgende:
Mensen, behalve de typefouten (ydra -> bydra) is Afrikaans toch niet moeilijk om te lezen?
Gans geeft het een mooi Vlaams-Afrikaans tintje.quote:Op maandag 28 april 2008 00:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Afrikaens is gans nie moeilyk om te lees nie.
Als ze in Congo geen frans praatten, nouquote:Op maandag 28 april 2008 00:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gans geeft het een mooi Vlaams-Afrikaans tintje.
Ik zie dat nergens in dit topic hoorquote:Op maandag 28 april 2008 00:42 schreef Fillemon het volgende:
Ze plegen daar een genocide jegens blanken.
En sommigen in dit topic juichen het zelfs toe, omdat die 'blanke kolonialisten' eindelijk hun verdiende loon krijgen..
Ten eerste verjagen ze de blanke boeren, ipv dat ze het boeren gezin uitmoorden, ten tweede heb ik nog niemand hier in dit topic het toe zien juigen."quote:Op maandag 28 april 2008 00:42 schreef Fillemon het volgende:
Ze plegen daar een genocide jegens blanken.
En sommigen in dit topic juichen het zelfs toe, omdat die 'blanke kolonialisten' eindelijk hun verdiende loon krijgen..
Dan ben je toch niet helemaal goed ingelicht.quote:Op maandag 28 april 2008 00:43 schreef Ofyles2 het volgende:
En de vrienden van Mugabe die land hebben gekregen, hebben daar nog steeds geen flikker mee gedaan.
Man wat een enorm discriminerende uitspraakquote:Op maandag 28 april 2008 19:58 schreef Herr_Gunter het volgende:
Negers zijn als het ze uitkomt minstens net zo racistisch als blanken.
Iddquote:En het is bijna onmenselijk, dat van deze mensen, hun inkomen, hun kapitaal, hun huis leeg gerooft worden.
Omdat die regering het daar verneukt.
Nou, ZA kent meer economische groei dan ooit tevoren!quote:Volgens mij was die 'witte' regering van Zuid-Afrika tot de jaren '90 zo slecht nog niet, als je kijkt hoe Zuid Afrika het doet ten opzichte van landjes geregeerd door zwarte democraten, of dictators.
Hmm, waar loopt wie te juichen?quote:Op maandag 28 april 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
Maar wanneer al die blanken daar dan weg zijn, wat inderdaad door sommigen wordt toegejuichd, want: "Blanken hebben in Afrika immers niets te zoeken!" (NB dat dit dezelfden zijn die juist wél vinden dat negers in Nederland thuishoren, maar goed). Al die blanke boeren dus terug naar Europa of elders in Afrika. Dan breekt er hongersnood uit in dat land. Dan staan Femke H. Gerard M. natuurlijk weer vooraan te gillen dat er meer hulp naar dat land moet. Ik zou dan zeggen: laat ze daar dan maar verrekken. Of krijgen wij voor iedere neger die wij hier doodslaan ook een zakje met rijst uit Afrika?
Zuid Afrika is erger dan Mogadishu of zelfs Irak. Dagelijks vallen er 100-200 doden en er worden letterlijk honderden vrouwen per dag verkracht. Johannesburg is vervallen tot een pauperstad waar alle bedrijven weg zijn getrokken, de wolkenkrabbers staan leeg en 'wonen' is alleen nog maar mogelijk met een stalen hek van 3 meter om je huis en een directe verbinding met een zwaarbewapend beveiligingsteam.quote:Op maandag 28 april 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
Maar wanneer al die blanken daar dan weg zijn, wat inderdaad door sommigen wordt toegejuichd, want: "Blanken hebben in Afrika immers niets te zoeken!" (NB dat dit dezelfden zijn die juist wél vinden dat negers in Nederland thuishoren, maar goed). Al die blanke boeren dus terug naar Europa of elders in Afrika. Dan breekt er hongersnood uit in dat land. Dan staan Femke H. Gerard M. natuurlijk weer vooraan te gillen dat er meer hulp naar dat land moet. Ik zou dan zeggen: laat ze daar dan maar verrekken. Of krijgen wij voor iedere neger die wij hier doodslaan ook een zakje met rijst uit Afrika?
Complete, echt complete onzin. Als dit zo was dan zag je wel 25% van de bevolking die de grens over vluchtte, niet?quote:Op dinsdag 29 april 2008 00:33 schreef Fillemon het volgende:
[..]
Zuid Afrika is erger dan Mogadishu of zelfs Irak.
Johannesburg (pronounced /jō-hān'ĭs-bûrg'/) is the largest and most populous city in South Africa. Johannesburg is the provincial capital of Gauteng, the wealthiest province in South Africa, having the largest economy of any metropolitan region in Sub-Saharan Africa. The city is one of the 40 largest metropolitan areas in the world ([1]), it is Africa's most advanced city, and one of Africa's only two global cities, the other being Cairo according to the Globalization and World Cities group's 1999 inventory, which classified it as a gamma world city)[3]. While Johannesburg does not form one of South Africa's three capital cities, it does house the Constitutional Court - South Africa's highest court.quote:Johannesburg is vervallen tot een pauperstad waar alle bedrijven weg zijn getrokken, de wolkenkrabbers staan leeg en 'wonen' is alleen nog maar mogelijk met een stalen hek van 3 meter om je huis en een directe verbinding met een zwaarbewapend beveiligingsteam.
GDP:quote:Hulde aan de figuurtjes die de zwarte Afrikanen aan de macht wilden helpen. Voila, het resultaat. Een eerstewereldland in recordtempo naar een derdewereldland brengen - hoe krijg je het voor elkaar. Nou, ik zal het je verklappen: zwarten zijn niet in staat iets te leiden. De waarheid is keihard. Niet in staat om iets in stand te houden, laat staan om het op te bouwen. Organisatie, discipline en dergelijke zijn kwaliteiten die je niet in Afrika terug zal vinden. Verder vooruit kijken dan 1 dag gebeurt niet.
Misschien wil je voor mij uitleggen wat jou uitleg van racisme is, ik ben erg geinteresseert, misschien heb je in je eigen wereldje zelf de woordjes een betekenis gegeven die niet kloppen met de echte wereld?quote:Afrika heeft blanken nodig om leiding te geven. Dat heeft niets met racisme te maken, maar dat is ongewijfeld wat iedereen je wijs wil maken.
En veel Polen willen terug naar het communisme, maar dat heeft ook laten ziendat het niet werkt; verder: wat is veel? 1,000 mensen? 60%?quote:Veel zwarten in Z.A. geven zelfs ronduit toe dat het onder de apartheid beter leven was...
Het grootste ziekenhuis in Johannesburg hoort naast die in Nairobi, Kenya bij d ebeste ziekenhuizen van Afrika. Je leven was er ook niet veilig, je had geen rechten,het effectieve politieapparaat sloeg je kapot als je iets zei dat niet mocht, etc - oftewel, waarom loop je een dictatuur te verdedigen?quote:je was je leven tenminste veilig, en er was een gezondheidszorg, een effectief politieapparaat en een politiek die het land op orde hield.
Ik heb er, 10 jaar geleden gewoond en ben er vorig jaar nog geweest - en niet voor een touristisch safari reisje - ik heb geen kogelvrijvest hoeven dragen hoorquote:Z.A. is heden ten dage letterlijk een oorlogsgebied, en niets anders.
Newsflash; de regering werkt al 2 jaar aan het aids probleem (natuurlijk zonder veel success, want het volk werkt niet meequote:Met een corrupte kliek zelfverrijkers aan de macht, die zo achterlijk zijn dat ze zelfs beweren dat AIDS niet voortkomt uit HIV...
Nou geweldig, ten eerste staat het vol met onzin ('ik post zometteen wel weer als het internet lang genoeg aanblijft om de batterij te laden'); er is in Johannesburg 24/7 energie hoor, af en toe een storing maar he - het is geen Nederland of Denemarken.quote:Kijk en huiver: http://deathofjohannesburg.blogspot.com/
Eens, maar toch wel onredelijk voor de bevolking - welke onder de blanke leiders gedicteerd werden en waar bijv. hun woonwijken met hekken gesloten werd zodat ze niet bij het 'rijke' gebied konden komen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 00:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Dat negers niet in staat zijn om het land te leiden is echter onzin.
Wanneer de negers nooit in aanraking waren gekomen met de blanken hadden ze daar nog steeds rustig in dorpjes gewoond. Zo nu en dan een oorlogje maar dat was het dan ook wel.
Echter heeft het Moderne Westen een zware slag geslagen daar. Massa economie geleidt door de harde hand van de blanken en de negers die het zware werk opknapten.
Een cirkel die redelijk verliep.
Ik vraag me echt af waar iedereen dit beeld vandaan haalt... Ik heb aardig wat geld (nou ja, zo'n 10kquote:Dat heel Afrika in puin valt is hier gewoon de uitloop van.
Er was inderdaar een enorme machts-vacuum na de deconolizaties, maar dit is zichzelf aan het oplossen (als die Kikuyu niet was herkozen in kenya dan was het probleem daar al opgelost, maar dit zal nu wel weer een aantal jaartjes doorsudderen...quote:De blanken hadden de organisatie achter het hele gebeuren.
Yup, de onderwezen mensen (blanken, zwarten mochten niet naar de universiteit, hielden ermee op; alsof nederland het met VMBO'ers moet redden...quote:Jaag je de blanken in 1x weg, is ook de organisatie weg en houdt je alleen de relatief ''domme'' werkers over die niet weten wat ze verder moeten doen.
quote:Invoer/uitvoer ligt stil en de rebellen beginnen spontaan te vechten om ''hun'' Afrika.
Uhm, zijn er nog Afrikaanse landen in blanke handen? Behalve Uganda en Shell natuurlijkquote:Ik denk dat je niet SA bedoelt maar toch click
Helaas is het een Utopia om Afrika langzaam weer in zwarte handen te geven. Iets wat onmogelijk zonder geweld schijnt te kunnen gebeuren.
Mwa, oeganda heeft aardig wat, maar daar koop shell gewoon een leger en houdt hun gebied rustig (oeganda is eigenlijk wel een vreselijk landquote:Erg jammer dat er zo weinig Olie te halen valt daar. Anders had de VS daar allang ''vredes''-troepen neer gezet.
En:quote:I reckon that these are the last days of TKM and ZPF. The darkest hour is always before dawn.
We are all terrified at what they are going to destroy next........I mean they are actually ploughing down brick and mortar houses and one white family with twin boys of 10 had no chance of salvaging anything when100 riot police came in with AK47's and bulldozers and demolished their beautiful house - 5 bedrooms and pine ceilings - because it was "too close to the airport", so we are feeling extremely insecure right now.
You know - I am aware that this does not help you sleep at night, but if you do not know - how can you help? Even if you put us in your own mental ring of light and send your guardian angels to be with us - that is a help - but I feel so cut off from you all knowing I cannot tell you what's going on here simply because you will feel uncomfortable. There is no ways we can leave here so that is not an option.
I ask that you all pray for us in the way that you know how, and let me know that you are thinking of us and sending out positive vibes... that's all. You can't just be in denial and pretend/believe it's not going on.
To be frank with you, it's genocide in the making and if you do not believe me, read the Genocide Report by Amnesty International which says we are - IN level 7 - (level 8 is after it's happened and everyone is in
denial).
If you don't want me to tell you these things-how bad it is—then it means you have not dealt with your own fear, but it does not help me to think you are turning your back on our situation. We need you, please, to get the news OUT that we are all in a fearfully dangerous situation here. Too many people turn their backs and say - oh well, that's what happens in Africa. This Government has GONE MAD and you need to help us publicize our plight--- or how can we be rescued? It's a reality! The petrol queues are a reality, the pall of smoke all around our city is a reality, the thousands of homeless people sleeping outside in 0 Celsius with no food, water, shelter and bedding are a reality. Today a family approached me, brother of the gardener's wife with two small children. Their home was trashed and they will have to sleep
outside. We already support 8 adult people and a child on this property, and electricity is going up next month by 250% as is water.
How can I take on another family of 4 -----and yet how can I turn them away to sleep out in the open?
I am not asking you for money or a ticket out of here - I am asking you to FACE the fact that we are in deep and terrible danger and want you please to pass on our news and pictures. So PLEASE don't just press the delete button! Help best in the way that you know how.
Do face the reality of what is going on here and help us SEND OUT THE WORD.. The more people who know about it, the more chance we have of the United Nations coming to our aid. Please don't ignore or deny what's happening. Some would like to be protected from the truth BUT then, if we are eliminated, how would you feel? "If only we knew how bad it really was we could have helped in some way".
[I know we chose to stay here and that some feel we deserve what's coming to us]
For now,--- we ourselves have food, shelter, a little fuel and a bit of money for the next meal - but what is going to happen next? Will they start on our houses? All property is going to belong to the State now. I want to send out my Title Deeds to one of you because if they get a hold of those, I can't fight for my rights.
Censorship!----We no longer have SW radio [which told us everything that was happening] because the Government jammed it out of existence – we don't have any reporters, and no one is allowed to photograph. If we had reporters here, they would have an absolute field day. Even the pro-Government Herald has written that people are shocked, stunned, bewildered and blown mindless by the wanton destruction of many folks homes, which are supposed to be 'illegal' but for which a huge percentage actually do have licenses.
Please! - do have some compassion and HELP by sending out the articles and personal reports so that something can/may be done. "I am one. I cannot do everything, ---but I can do something.. And because I cannot do everything, I will not refuse to do the something that I can do. What I can do, I should do. And what I should do, by the grace of God, I will do." –
Edward Everett Hale
Dat doet de Nederlandse regering ook in Nederland.quote:
Bron: NOS.nlquote:Mugabe waarschuwt ambassadeur VS
President Mugabe van Zimbabwe heeft gedreigd de Amerikaanse ambassadeur het land uit te zetten. Hij zou zich te veel bemoeien met de binnenlandse politiek. Ambassadeur McGee waarschuwde dat het geweld uit de hand dreigde te lopen.
Verder zou McGee er bij oppositieleider Tsvangirai op hebben aangedrongen om snel naar Zimbabwe terug te keren om zijn aanhang te leiden. Tsvangirai kwam gisteren vanuit Zuid-Afrika terug."Nog één zo'n fout, dan gooi ik hem het land uit,"zei Mugabe over McGee. Mugabe sprak ter gelegenheid van het begin van de campagne voor de tweede ronde van de presidentsverkiezingen.
Dat wordt dan nog een interessant experiment: de USA laten leiden door een zwartequote:Op dinsdag 29 april 2008 00:33 schreef Fillemon het volgende:
zwarten zijn niet in staat iets te leiden.
Bron: nu.nlquote:'Mugabe zet voedsel in bij strijd om presidentschap'
HARARE - President Robert Mugabe van Zimbabwe gebruikt voedsel als wapen om de komende presidentsverkiezingen te winnen. Dat stelt mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch woensdag.
Mugabe besloot deze week meerdere hulporganisaties de deur te wijzen, zodat veel mensen geen gebruik meer kunnen maken van voedselhulp. Hij keerde onder andere Care International de rug toe. De hulporganisatie distribueerde voedsel, maar kreeg de opdracht de acties op te schorten tot na de verkiezingen op 27 juni.
"In de plattelandsgebieden mag alleen Mugabe nog voedsel uitdelen", aldus HRW, die stelt dat Mugabe hiermee een keus kan maken welke mensen hij wil voeden. "Hulporganisaties voeden iedereen die honger heeft, ongeacht de politieke voorkeur van die persoon", aldus een zegsman.
Pamfletten
Volgens de regering was Care betrokken bij het verspreiden van pamfletten voor de oppositiepartij MDC van Morgan. Care, die in Zimbabwe driehonderd mensen in dienst heeft, ontkent alle betrokkenheid bij politieke activiteiten. Tsvangirai won naar eigen zeggen de verkiezingen op 29 maart. Volgens de oppositie waren ze niet eerlijk verlopen. De partij van Mugabe eiste daarom een tweede ronde.
Wanbeleid
Miljoenen mensen in Zimbabwe lijden honger door het economisch wanbeleid van Mugabe. Honderdduizenden worden gevoed door hulporganisaties. Geïmporteerd voedsel biedt verlichting, maar de erbarmelijke financiële staat waarin het land in zuidelijk Afrika verkeert, maakt voldoende import onmogelijk.
De USA heeft in de geschiedenis van de blanke al aangetoond niet geleid te kunnen worden.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 09:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat wordt dan nog een interessant experiment: de USA laten leiden door een zwarte
quote:Op dinsdag 29 april 2008 00:33 schreef Fillemon het volgende:
[..]
Zuid Afrika is erger dan Mogadishu of zelfs Irak. Dagelijks vallen er 100-200 doden en er worden letterlijk honderden vrouwen per dag verkracht. Johannesburg is vervallen tot een pauperstad waar alle bedrijven weg zijn getrokken, de wolkenkrabbers staan leeg en 'wonen' is alleen nog maar mogelijk met een stalen hek van 3 meter om je huis en een directe verbinding met een zwaarbewapend beveiligingsteam.
Hulde aan de figuurtjes die de zwarte Afrikanen aan de macht wilden helpen. Voila, het resultaat. Een eerstewereldland in recordtempo naar een derdewereldland brengen - hoe krijg je het voor elkaar. Nou, ik zal het je verklappen: zwarten zijn niet in staat iets te leiden. De waarheid is keihard. Niet in staat om iets in stand te houden, laat staan om het op te bouwen. Organisatie, discipline en dergelijke zijn kwaliteiten die je niet in Afrika terug zal vinden. Verder vooruit kijken dan 1 dag gebeurt niet.
Afrika heeft blanken nodig om leiding te geven. Dat heeft niets met racisme te maken, maar dat is ongewijfeld wat iedereen je wijs wil maken. Een blanke boer die 50 zwarte werknemers heeft zal dat ook beamen - zonder zijn leiding is het gewoon een zootje. En dat betekent echt niet dat je die mensen met een zweep af moet ranselen, integendeel. In Zimbabwe bijvoorbeeld was helemaal geen aparheid, maar het is wel duidelijk wie leiding moet hebben. Veel zwarten in Z.A. geven zelfs ronduit toe dat het onder de apartheid beter leven was... je was je leven tenminste veilig, en er was een gezondheidszorg, een effectief politieapparaat en een politiek die het land op orde hield. Z.A. is heden ten dage letterlijk een oorlogsgebied, en niets anders. Met een corrupte kliek zelfverrijkers aan de macht, die zo achterlijk zijn dat ze zelfs beweren dat AIDS niet voortkomt uit HIV...
Kijk en huiver: http://deathofjohannesburg.blogspot.com/
Bron: http://www.depers.nl/buit(...)Zimbabwe-uiteen.htmlquote:Politie slaat betogers Zimbabwe uiteen
Politie in Zimbabwe heeft woensdag betogers onder wie honderden artsen en verpleegsters met de wapenstok uiteen gejaagd. De betogers demonstreerden bij het ministerie van Volksgezondheid tegen de chaos in het land.
Daar zijn onlangs al circa vijfhonderd mensen aan de normaal gesproken behandelbare ziekte cholera bezweken. De gezondheidszorg in Zimbabwe is door de aanhoudende crisis vrijwel ingestort. Het ontbreekt in het land aan onder meer medicijnen, maar op veel plaatsen ook aan drinkwater en stroom.
Elders in de hoofdstad raakte de politie slaags met een groepje betogers die naar de Centrale Bank wilden gaan. De Zimbabwaanse vakfederatie ZCTU heeft woensdag uitgeroepen tot protestdag. De Centrale Bank heeft woensdag aangekondigd met bankbiljetten ter waarde van 100 miljoen Zimbabwedollars te komen. Hyperinflatie heeft de munteenheid vrijwel waardeloos gemaakt.
Nee juist niet, jij gaat er vanuit dat blanken dus meer discrimineren dan zwarten, dat is discriminatie. Alle mensen waren toch gelijk of is er nu bij discriminatie wel een raciaal onderscheid te maken namelijk dat alleen blanken dat doenquote:Op maandag 28 april 2008 23:43 schreef Xith het volgende:
[..]
Man wat een enorm discriminerende uitspraak
Dat is een, in het Westen, heel populair en tevens onwaar romantisch beeld van Afrika.quote:Op dinsdag 29 april 2008 00:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Alhoewel genuanceerder ben ik het wel eens met Fillemon.
Dat negers niet in staat zijn om het land te leiden is echter onzin.
Wanneer de negers nooit in aanraking waren gekomen met de blanken hadden ze daar nog steeds rustig in dorpjes gewoond. Zo nu en dan een oorlogje maar dat was het dan ook wel.
Echter heeft het Moderne Westen een zware slag geslagen daar. Massa economie geleidt door de harde hand van de blanken en de negers die het zware werk opknapten.
Een cirkel die redelijk verliep.
Dat heel Afrika in puin valt is hier gewoon de uitloop van. De blanken hadden de organisatie achter het hele gebeuren. Jaag je de blanken in 1x weg, is ook de organisatie weg en houdt je alleen de relatief ''domme'' werkers over die niet weten wat ze verder moeten doen. Invoer/uitvoer ligt stil en de rebellen beginnen spontaan te vechten om ''hun'' Afrika.
Helaas is het een Utopia om Afrika langzaam weer in zwarte handen te geven. Iets wat onmogelijk zonder geweld schijnt te kunnen gebeuren.
Erg jammer dat er zo weinig Olie te halen valt daar. Anders had de VS daar allang ''vredes''-troepen neer gezet.
Nogmaals; Obama is geen 'zwarte', hij is een kleurling.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 09:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat wordt dan nog een interessant experiment: de USA laten leiden door een zwarte
Dat was al. Daar sta je twee uur voor in de rij.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:48 schreef Elfletterig het volgende:
Er verandert niks in Zimbabwe. De hyperinflatie is er nog steeds, de armoede neemt toe. Op Radio 1 hoorde ik vanochtend dat mensen per dag maximaal 50 eurocent aan geld mogen opnemen. Ze moeten dus 5 dagen 'sparen' om een brood te kunnen kopen.
Die ramp is al gaande. ZANU PF/Bob verbood hulp van het rode kruis en artsen zonder grenzen, vermoordde de halve oppositie, zette Tsvangirai gevangen, betaalde 95% van de ambtenaren (politie, onderwijzers, leger) omgerekend 2 dollar per maand, nam tienduizenden hectare farmland in beslag en sloeg de boeren in elkaar, of vermoordde ze zelfs. Waar was de wereld? Nergens. Het gebeurde dagelijks om ons heen en niemand stak een vinger uit. Tijdens de verkiezingen in maart liet Bob het leger door de straten rijden ter intimidatie, raakten de stembiljetten uit de oppositie-gebieden ineens 'kwijt' en moest de uitslag drie weken worden uitgesteld omdat er zogenaamd geen benzine beschikbaar was om de stembiljetten centraal bij elkaar te brengen. Westerse 'observers' werden niet toegelaten omdat de VS en de UK 'bevooroordeeld' waren. Al deze dingen stonden in Nederland op pagina 20 van de krant, terwijl het 't dagelijkse leven in Zimbabwe onmogelijk, zelfs levensgevaarlijk maakt voor hen die de regering niet steunen.quote:Ondertussen grijpen nu ook ziektes om zich heen. Mensen durven elkaar geen hand meer te geven, uit angst voor besmetting met ziekten. Door gebrek aan schoon drinkwater dreigen die ziektes verder uit te breiden.
Er dreigt een humanitaire ramp in Zimbabwe. De wereld kijkt toe en doet niks.
Popcorn pakken en toekijken. Gratis entertainment vanuit Afrika.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:14 schreef sp3c het volgende:
de vraag is wat moet en wat kun je eraan doen om de situatie op korte termijn
militair ingrijpen?
iemand plannen?
Zeker weten. Niets is grappiger dan Mugabe die telkens anderen de schuld geeft van zijn eigen falen. De Zimbabwanen lossen het Mugabe-probleem maar eigenhandig op.quote:
Lijkt me duidelijk dat Mugabe er weg moet. Ik denk dat veel landen wel willen helpen met de wederopbouw als die weg is. Ik denk niet dat er bij een vertrek van Mugabe sowieso veel bloedvergieten zal plaatsvinden.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:14 schreef sp3c het volgende:
militair ingrijpen?
iemand plannen?
Maar dat komt door hunzelf.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 06:17 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat doet de Nederlandse regering ook in Nederland.
In een 'normaal land' was dat probleem opgelost sinds de afgelopen verkiezingen.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:28 schreef waht het volgende:
[..]
De Zimbabwanen lossen het Mugabe-probleem maar eigenhandig op.
gezien de staat waarin het land verkeerd momenteel (al die milities zonder enig mandaad, Mugabe's vriendjes op belangrijke posten etc.) ben ik bang dat er zowieso bloed vergoten gaat worden, te beginnen gaat Mugabe niet zomaar weg en als hij weg is gaan al die criminelen voor zichzelf beginnen, bovendien krijg ik niet de indruk dat er veel internationale troepen beschikbaar zijn voor nog een grote actie (10 of 20.000 man minstens) maar ik weet ook niet hoeveel oppositie er is en of die bewapend isquote:Op woensdag 3 december 2008 18:29 schreef Masanga het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat Mugabe er weg moet. Ik denk dat veel landen wel willen helpen met de wederopbouw als die weg is. Ik denk niet dat er bij een vertrek van Mugabe sowieso veel bloedvergieten zal plaatsvinden.
Casperovvv, genieten de blanke boeren daar steun van de gewone Zimbabwaan op straat?
Bron: http://www.dag.nl/1011567(...)e-wegens-cholera.htmquote:Noodtoestand in Zimbabwe wegens cholera
(Novum/AP) - De minister van volksgezondheid van Zimbabwe, David Parirenyatwa, heeft woensdag de noodtoestand uitgeroepen in verband met de cholera-epidemie die het land teistert. Volgens de Verenigde Naties zijn inmiddels meer dan vijfhonderd mensen aan de ziekte bezweken.
De minister zei na afloop van een bijeenkomst van regeringsfunctionarissen en vertegenwoordigers van internationale hulporganisaties dat er dringend geld nodig is om artsen en verplegend personeel te betalen, alsmede voedsel en instrumenten voor de ziekenhuizen.
De cholera-uitbraak is het gevolg van gebrekkige waterzuivering en kapotte rioolleidingen, in combinatie met het begin van het regenseizoen. Bacteriën die de ziekte veroorzaken worden via uitwerpselen verspreid; door de regen worden deze weggespoeld en raken waterputten besmet. Cholera hoeft niet dodelijk te zijn als de ziekte op tijd wordt behandeld. Volgens artsen sterven veel mensen doordat de gezondheidszorg in Zimbabwe in elkaar is gestort. Walter Mzembi, de onderminister voor watervoorziening, heeft gezegd dat zijn ministerie nog voor twaalf weken chemicaliën voor waterzuivering heeft.
De Zimbabwaanse krant The Herald meldde donderdag dat VN-instellingen, hulporganisaties en individuele landen inmiddels hulp hebben toegezegd. De Europese Commissie zegde woensdag 9,5 miljoen euro toe voor medicijnen en waterzuivering. Ook het Internationale Rode Kruis stelt extra middelen ter beschikking om de epidemie te bestrijden.
De Zimbabwaanse regering is sinds de verkiezingen in maart verlamd. President Robert Mugabe en oppositieleider Morgan Tsvangirai zijn nog steeds in een strijd verwikkeld over deling van de macht in het ooit welvarende land.
Opdonderen met je misselijkmakend gebrabbel. Hier is niets grappig aan als je auto dagelijks wordt doorzocht door triggerhappy pple met AK 47's.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:28 schreef waht het volgende:
[..]
Zeker weten. Niets is grappiger dan Mugabe die telkens anderen de schuld geeft van zijn eigen falen. De Zimbabwanen lossen het Mugabe-probleem maar eigenhandig op.
Ook iemand met een mening die jou (en mij) niet zint, mag die hier posten. Niemand hoeft dus op te donderen, zolang die mening op een normale manier wordt verwoord.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:24 schreef Casparovvv het volgende:
Opdonderen met je misselijkmakend gebrabbel. Hier is niets grappig aan als je auto dagelijks wordt doorzocht door triggerhappy pple met AK 47's.
Weinig. De gemiddelde Zimbabwaan is zo geïntimideerd door alle geweld dat ze liever hun mond houden. Er valt niet te protesteren zonder het gevaar te lopen dat aanhangers van ZANU (de enigen die voedselhulp krijgen dat door de overheid wordt gedistribueerd) de familie in elkaar slaan of erger. Maar omdat dit vrijwel allemaal op het platteland gebeurd en journalisten niet toegelaten worden zie je hier in het internationale circuit weinig van.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:29 schreef Masanga het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat Mugabe er weg moet. Ik denk dat veel landen wel willen helpen met de wederopbouw als die weg is. Ik denk niet dat er bij een vertrek van Mugabe sowieso veel bloedvergieten zal plaatsvinden.
Casperovvv, genieten de blanke boeren daar steun van de gewone Zimbabwaan op straat?
Die dat op een normale manier verwoord? Neem me niet kwalijk, het woord 'grappig' gebruik je bij een sarcastische opmerking van een komiek of een ludieke actie van iemand, maar niet voor de acties van een man die verantwoordelijk is voor de genocide op tienduizenden Ndebele's in Matabeleland (operatie Gukurahundi), 10 miljoen mensen met harde hand onderdrukt, mensen van de honger laat sterven en zelf in weelde leeft. De maker van die opmerking zou zichzelf eerst eens in de geschiedenis van dit land moeten verdiepen voordat hij zulke ondoordachte dingen zegt.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook iemand met een mening die jou (en mij) niet zint, mag die hier posten. Niemand hoeft dus op te donderen, zolang die mening op een normale manier wordt verwoord.
Ik ben het 100 procent met je eens, maar iets "grappig" vinden, is niet in strijd met de regels op dit forum. Juist door inhoudelijk te discussiëren, zoals je hierboven doet, maak je duidelijk dat de woordkeuze "grappig" erg slecht was gekozen. Deze post is veel beter dan die je net maakte. Hopelijk begrijp je wat ik daarmee bedoel.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:35 schreef Casparovvv het volgende:
Die dat op een normale manier verwoord? Neem me niet kwalijk, het woord 'grappig' gebruik je bij een sarcastische opmerking van een komiek of een ludieke actie van iemand, maar niet voor de acties van een man die verantwoordelijk is voor de genocide op tienduizenden Ndebele's in Matabeleland (operatie Gukurahundi), 10 miljoen mensen met harde hand onderdrukt, mensen van de honger laat sterven en zelf in weelde leeft. De maker van die opmerking zou zichzelf eerst eens in de geschiedenis van dit land moeten verdiepen voordat hij zulke ondoordachte dingen zegt.
Ik begrijp wat je bedoeld. Normaal gesproken is het niet mijn stijl om in serieuze topics ongenuanceerd en -bediscussieerd te reageren, maar in dit geval leek het me (als de lezer tenminste op de hoogte is van wat eerder in het topic al was genoemd) overduidelijk dat deze user niet weet waar hij het over heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het 100 procent met je eens, maar iets "grappig" vinden, is niet in strijd met de regels op dit forum. Juist door inhoudelijk te discussiëren, zoals je hierboven doet, maak je duidelijk dat de woordkeuze "grappig" erg slecht was gekozen. Deze post is veel beter dan die je net maakte. Hopelijk begrijp je wat ik daarmee bedoel.
waarom zouden wij? Wij (Europa/Amerika) wilden wel actie voor zover ik de geschiedenis heb gevolgd. Alleen in Afrika zelf vond men actie niet nodig.. in dat geval, zoek het maar uit.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wanneer grijpt de wereld nu in? De mensen gaan er letterlijk dood van de honger
wij niet alleen, de wereld (staat ook in die quote) moet ingrijpenquote:Op donderdag 4 december 2008 20:08 schreef kawotski het volgende:
[..]
waarom zouden wij? Wij (Europa/Amerika) wilden wel actie voor zover ik de geschiedenis heb gevolgd. Alleen in Afrika zelf vond men actie niet nodig.. in dat geval, zoek het maar uit.
Heb je helemaal gelijk in. Bij deze excuses voor de misplaatste opmerking.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:35 schreef Casparovvv het volgende:
De maker van die opmerking zou zichzelf eerst eens in de geschiedenis van dit land moeten verdiepen voordat hij zulke ondoordachte dingen zegt.
Lijkt me logisch dat Mugabe liever geen interventiemacht in zijn land heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:08 schreef kawotski het volgende:
waarom zouden wij? Wij (Europa/Amerika) wilden wel actie voor zover ik de geschiedenis heb gevolgd. Alleen in Afrika zelf vond men actie niet nodig.. in dat geval, zoek het maar uit.
Nou Bush heeft ook aardig zijn best gedaan en Mugabe heeft er twintig jaar over kunnen doen, Bush maar achtquote:Op maandag 28 april 2008 00:44 schreef __Saviour__ het volgende:
zimbabwe is een prachtig voorbeeldje van hoe je je land ontzettend verneukt.
niet dat ik geen interventie wens maar zo'n beetje heel links Nederland pepert het iedereen dagelijks in hoe fout de inval in Irak niet was.. dus vandaar laat links Nederland dan nu maar het initiatief nemen om het op een andere manier op te lossen. Kijken hoeveel slachtoffers er dan vallen.. tot nu toe voeren ze nog geen flikker uit behalve nog meer geld geven aan Mugabequote:Op donderdag 4 december 2008 20:29 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat Mugabe liever geen interventiemacht in zijn land heeft.
Dat had Saddam ook niet, daarom is het aan de rest van de wereld om in te grijpen.
In Zimbabwe is alleen een beetje goud, dus dat heeft niet de interesse van het westenquote:Op woensdag 3 december 2008 18:14 schreef sp3c het volgende:
militair ingrijpen?
iemand plannen?
Dan nog heeft Zuid-Afrika er belang bij ervoor te zorgen dat de situatie niet escaleert? Maar neen, dan ging Mbeki Mugabe een hand boven het hoofd houdenquote:Op donderdag 4 december 2008 20:39 schreef henkway het volgende:
[..]
In Zimbabwe is alleen een beetje goud, dus dat heeft niet de interesse van het westen
Ik denk dat hier voornamelijk een rol ligt voor de UK als zijn het laatste kolonistenland van Rhodesie.\quote:Op donderdag 4 december 2008 20:58 schreef Masanga het volgende:
[..]
Dan nog heeft Zuid-Afrika er belang bij ervoor te zorgen dat de situatie niet escaleert? Maar neen, dan ging Mbeki Mugabe een hand boven het hoofd houden
Of net niet om dezelfde reden. Een interventie van hen zal sneller aanzien worden als 'bemoeinis' ipv hulp.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:01 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat hier voornamelijk een rol ligt voor de UK als zijn het laatste kolonistenland van Rhodesie.\
Ik neem aan dat die graaijers hun knaken niet in Zimbabdollars op de National Bank of Zimbabwe hebben staan, maar op een internationale bank. Bevriezen die tegoeden dus.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:28 schreef qonmann het volgende:
Nederland wil uitbreiding EU-sancties Zimbabwe
Uitgegeven: 4 december 2008 19:08
Laatst gewijzigd: 4 december 2008 19:51
HELSINKI - Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen en zijn Britse ambtgenoot David Milliband willen dat de EU de sancties tegen Zimbabwe aanscherpt.
ANP
De Europese ministers van Buitenlandse Zaken zullen maandag beslissen over een voorstel de inreisbeperkingen voor de Zimbabwaanse machthebbers uit te breiden. Dat heeft Verhagen vanuit het Finse Helsinki bekendgemaakt.
http://www.nu.nl/news/187(...)ncties_Zimbabwe.html
Het zal niets helpen, de negerleider trekt zich van niemand iets aan,zolang zijn familie maar kan graaien .
De rest van het land interesseert hem 0.0.
Niks tegen te doen..
Als zich dit in Suriname zou afspelen zou men zich ook niet afzijdig houden toch, en kleien snelle actie kan het tij doen keren en een eind maken aan deze slepende ellende van moord, verkrachting en ziektes.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:04 schreef Masanga het volgende:
[..]
Of net niet om dezelfde reden. Een interventie van hen zal sneller aanzien worden als 'bemoeinis' ipv hulp.
Dat is tof. Zie je zelden op Fok!.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:29 schreef waht het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Bij deze excuses voor de misplaatste opmerking.
Waar ik eigenlijk meer op doelde is de minachting die ik koester jegens Mugabe en z'n handlangers. Er is inderdaad niks grappigs aan de gang van zaken in Zimbabwe.
Er is vrij veel goud maar vooral platina. Een goede kennis werkt voor Zimplats, het bedrijf dat platinamijnen in Zimbabwe exploiteert. Zit héél veel geld in de grond.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:39 schreef henkway het volgende:
[..]
In Zimbabwe is alleen een beetje goud, dus dat heeft niet de interesse van het westen
ik dacht meer aan Zuid Afrika met hulp en gespecialiseerde steun van het westenquote:Op donderdag 4 december 2008 21:04 schreef Masanga het volgende:
[..]
Of net niet om dezelfde reden. Een interventie van hen zal sneller aanzien worden als 'bemoeinis' ipv hulp.
Engeland is wel de laatste die zich hier mee zou moeten bemoeien. Wat dat betreft hebben de Zimbabwanen één ding gemeen - nooit meer Ian Smith.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:01 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat hier voornamelijk een rol ligt voor de UK als zijn het laatste kolonistenland van Rhodesie.\
De UK heeft ook de 30 goudmijnen die hier vroeger waren leeg gehaald
Jawel, dat zou men (NL) wel doen ---> zie coup Bouterse.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:07 schreef henkway het volgende:
[..]
Als zich dit in Suriname zou afspelen zou men zich ook niet afzijdig houden toch, en kleien snelle actie kan het tij doen keren en een eind maken aan deze slepende ellende van moord, verkrachting en ziektes.
Bouters is een populist die populair is bij de gewone dikke surinaamse vrouw, dus dat is niet vergelijkbaar, als hij ze vermoorde dan was het anders en zou Nederland ingrijpen, zeker wetenquote:Op donderdag 4 december 2008 23:39 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Jawel, dat zou men (NL) wel doen ---> zie coup Bouterse.
Zuma is een vreemde snuiter - net als Mbeki zegt hij de ene keer dit en de andere keer dat.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:16 schreef Masanga het volgende:
Ik interpreteer dit als noodzakelijke (maar ook logische en veel te late) reacties op de situatie in Zim met het oog op verandering.
Dat Jacob Zuma zich kritisch uitspreekt tov Mugabe stemt me ook tevreden. Volgens mij ligt er nog steeds een belangrijke sleutel in Zuid-Afrika tot de oplossing van het probleem.
Ze hebben goed kans dat er een nog veel ergere dictator opstaatquote:Op zondag 7 december 2008 17:09 schreef Masanga het volgende:
Rice: 'It's well past time' for Mugabe to leave
By ANNE GEARAN
AP Military Writer
Political analysts in Harare say the violence by soldiers is an indication of the breakdown of the rule of Mugabe
Sja, moeten we nu blij zijn om dat laatste zinnetje of niet?
Bron: http://www.nos.nl/nosjour(...)eeistmeerlevens.htmlquote:"Cholera Zimbabwe eist meer levens"
Unicef houdt er rekening mee dat het aantal choleragevallen in Zimbabwe de komende weken toeneemt tot zo'n 60.000. Dat is vier keer zoveel als waar de overheid van Zimbabwe nu van uitgaat, zegt de Unicef-chef in Harare, Monasch.
Volgens officiële cijfers zijn tot nu toe bijna 600 mensen overleden aan de ziekte. Maar Monasch denkt dat het echte cijfer een stuk hoger ligt.
Vervuild water
Cholera wordt veroorzaakt door vervuild drinkwater. Door de economische crisis in het land werken de watervoorziening en de gezondheidszorg nauwelijks meer. Van de behandeling van cholerapatiënten komt daardoor weinig terecht.
Bron: http://www.depers.nl/buit(...)and-niet-redden.htmlquote:Kofi Annan: Mugabe kan land niet redden
President Robert Mugabe van Zimbabwe kan de crisis in zijn land niet oplossen. Dat heeft de voormalige chef van de Verenigde Naties, Kofi Annan, zondag gezegd namens een internationale groep van voormalige staatslieden.
,,Er is grote teleurstelling over het huidige leiderschap. Deze regering heeft niet laten zien dat ze in staat is om het land uit de crisis te leiden'', aldus Kofi Annan in een verklaring. Hij wilde in november met de Amerikaanse ex-president Jimmy Carter het land bezoeken, maar ze kregen geen toegang.
Nu op BBC2, en anders wel ergens online te zien:quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:52 schreef sp3c het volgende:
ik weet het niet met Zuid Afrika, soms lijkt er verbetering in de lucht te zitten maar op andere momentenben ik bang dat het langzaam dezelfde kant op gaat als Zimbabwe ... alleen dan langzaam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |