abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58186812
De tijdgeest loopt in meerder opzichten gewoon terug. Je ziet steeds meer hufterigheid terug in de maatschappij.

Mijn visie is dat het heden ten dage in het gezin al helemaal misgaat. Wat te denken van de tweeverdieners samenleving.

Oplossing: veel ellende wordt voorkomen door het traditioneel gezinsleven :

1 De man wordt weer hoofd van het gezin. Man en vrouw zijn nooit gelijk geweest en we moeten niet de illusie hebben dat ze ooit gelijk kunnen worden. Voordelen: duidelijke rolmodellen van vader en moeder in het gezin voorkomt veel ellende en voorkomt veel echtscheidingen.

2 De man moet weer man worden. Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar. Ik zeg: stop daarmee: een man moet zich weer als man gedragen, hetzelfde geldt voor de vrouw uiteraard. Voordeel: het voorkomt menig (identiteit)crisis. Emancipatie heeft veel ellende voortgebracht en dient meteen te worden gestopt.

3 Kostwinnersmodel: man gaat werken, vrouw verzorgt de kinderen en doet het huishouden. Voordelen spreken voor zich: een maximale duidelijkheid over de rollen van vader en moeder in het gezin. Kinderen worden zo uit school opgevangen. Kinderen komen zo veel beter terecht. Minder echtscheidingen voorkomen het beschadigen van menig kind.

4 Schooluniform invoeren: voorkomt veel ellende tussen leerlingen onderling. Elke klas voorzien van Nederlandse vlag. Elke dag begint met het zingen van het volkslied. De juffrouw wordt met "juf" aangesproken en de meester weer met "meester"

5 eerbiediging van de zondagsrust. Sluit winkels op zondag.

6 Tucht invoeren.

Deze maatregelen zullen maatschappij zonder meer gezonder maken imo. Wmb gaat het kabinet dit stimuleren.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 20-04-2008 21:22:19 ]
  zondag 20 april 2008 @ 20:24:47 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58186887
Zelden het zó eens geweest met een OP.
The End Times are wild
pi_58186909
quote:
Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar. Ik zeg: stop daarmee: een man moet zich weer als man gedragen
Ik zie hier wel eens mannelijke users zich vrouwelijk hysterisch gedragen op dit subforum....
pi_58186914
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:24 schreef LXIV het volgende:
Zelden het zó eens geweest met een OP.
Dat geeft de burger moed
pi_58186924
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:25 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik zie hier wel eens mannelijke users vrouwelijk hysterisch gedragen op dit subforum....
Gelukkig dat ik dat niet ben
  † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 20:26:52 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58186944
Jeej, meer overheidsdwang. Net wat we nodig hebben.

Lees: oprotten met je dwang. Als jij lekker baasje wil spelen over je vrouw die er achter elkaar kinderen uitperst, ga je gang, maar leg jouw waanzin niet op mij op wil je.
Carpe Libertatem
pi_58186990
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Jeej, meer overheidsdwang. Net wat we nodig hebben.

Lees: oprotten met je dwang. Als jij lekker baasje wil spelen over je vrouw die er achter elkaar kinderen uitperst, ga je gang, maar leg jouw waanzin niet op mij op wil je.
Als het goede dwang is, dan is daar niet mis mee. Sterker nog, als bovenstaande speerpunten wordne toegepast, dan zullen we met zijn allen ene veel gezelliger en prettiger samenleving hebben.

Veel minder criminaliteit etc.
  zondag 20 april 2008 @ 20:29:20 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58186999
Ik zie veel geschreeuw in de OP, maar ik zie een aantal verbanden die je niet aantoont. Voorbeeld:

- Echtscheidingen worden veroorzaakt door de vrouwenemapncipatie. Wat is je bewijs?
- Nederland wordt steeds hufteriger. Kwantificeer!
- Hufterigheid wordt veroorzaakt door echtscheidingen. Bewijs?
- Niet mogen scheiden en een thuisblijvende vrouw zijn traditioneel Hollands. Bewijs?
- Mannen vervrouwelijken. Wat bedoel je daarmee? Bewijs?

Enzovoorts.
  zondag 20 april 2008 @ 20:29:29 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58187005
Dit betuttelende jaren 60 wereldbeeld vind ik zo'n verschrikking dat ik liever hufterigheid heb
  FOK!fotograaf zondag 20 april 2008 @ 20:29:54 #10
73911 ultra_ivo
pi_58187021
Sowieso Hollandse cultuur. Alsof we weer terug gaan naar de 7 provincien met wat wingewesten.
  zondag 20 april 2008 @ 20:30:17 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58187031
Dit topic hangt trouwens wel van onbewijsbare aannames aan elkaar.
pi_58187033
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef TNA het volgende:
Dit betuttelende jaren 60 wereldbeeld vind ik zo'n verschrikking dat ik liever hufterigheid heb
Is een kwestie van wennen. Het waren gezellige jaren. Toen was geluk nog heel gewoon
  zondag 20 april 2008 @ 20:30:43 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58187040
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef Floripas het volgende:
Ik zie veel geschreeuw in de OP, maar ik zie een aantal verbanden die je niet aantoont. Voorbeeld:

- Echtscheidingen worden veroorzaakt door de vrouwenemapncipatie. Wat is je bewijs?
- Niet mogen scheiden en een thuisblijvende vrouw zijn traditioneel Hollands. Bewijs?

Enzovoorts.
De TS heeft een OP geschreven, geen proefschrift! Ik begrijp wel wat hij bedoeld.
The End Times are wild
pi_58187056
Ik ben het deels niet met je punten eens, hoe zou je bijvoorbeeld het banenverlies willen opvangen?
En TS, kom je toevallig uit Staphorst?

[ Bericht 14% gewijzigd door rgras op 20-04-2008 20:36:49 ]
pi_58187068
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef TNA het volgende:
Dit topic hangt trouwens wel van onbewijsbare aannames aan elkaar.
Duidelijke rolpatronen geven rust in het gezin. Rust in het gezin, zal heilzaam uitwerken op je kinderen.

Hoe zou het toch komen, al die kindjes met ADHD, etc. et.c Vroeger hoorden we er nooit over.
  zondag 20 april 2008 @ 20:33:56 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58187102
En het betaalt zich dubbel en dwars terug. Want nu is een systeem gecreeerd waarbij de helft van de maatschappij ontspoort en de andere helft bezig is haar weer op het rechte pad te krijgen.

Wanneer die moeders gewoon thuis zijn hebben we ook geen vele mensen in de psychische zorg, bij de politie of in de gevangenis nodig. Voorkomen is beter dan genezen!
The End Times are wild
  zondag 20 april 2008 @ 20:34:38 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58187114
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is een kwestie van wennen. Het waren gezellige jaren. Toen was geluk nog heel gewoon
True, maar het waren ook wel hypocriete jaren.
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Duidelijke rolpatronen geven rust in het gezin. Rust in het gezin, zal heilzaam uitwerken op je kinderen.

Hoe zou het toch komen, al die kindjes met ADHD, etc. et.c Vroeger hoorden we er nooit over.
Ja, en vroeger heette kanker "K."
  zondag 20 april 2008 @ 20:35:05 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58187125
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

De TS heeft een OP geschreven, geen proefschrift! Ik begrijp wel wat hij bedoeld.
Floripas maakt sluikreclame voor haar signature.
pi_58187201
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef Floripas het volgende:

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat emancipatie het aantal echtscheidingen heeft doen toenemen.Wat gebeurt er als je twee kapiteins op een schip plaatst?
quote:
Er is nu veel meer criminaliteit dan in de jaren zestig.
quote:
Ja. Kindjes worden thuis amper opgevangen. Gevolg: ze komen opvoeding tekort. Verslechterde aanleg van normen en waarden kader bij de kindjes. Dat heeft gevolgen voor later.
quote:
40 jaar geleden hadden we geen tweeverdieners samenleving. Integendeel.
quote:
Het verschil wordt kleiner. Echte mannen worden steeds zeldzamer. Waar zijn ze gebleven, die stoere mannen zoals we die vroeger hadden?
  † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 20:38:25 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58187214
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het goede dwang is, dan is daar niet mis mee. Sterker nog, als bovenstaande speerpunten wordne toegepast, dan zullen we met zijn allen ene veel gezelliger en prettiger samenleving hebben.

Veel minder criminaliteit etc.
Ik vind er niets prettigs of gezelligs aan om een slaafse ouderwetse vrouw te hebben die alleen maar thuis zit. Dat jij dat prettig vind, prima, het is je gegund dat je een verkapte huishoudster wil, maar daar is geen overheidspropaganda voor nodig.

Is het echt zo verschrikkelijk om je eigen keuzes te maken en je niet te bemoeien hoe een ander zijn/haar leven in wil richten?
Carpe Libertatem
pi_58187243
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Sowieso Hollandse cultuur. Alsof we weer terug gaan naar de 7 provincien met wat wingewesten.
Met de Hollandse Cultuur is niets mis.
pi_58187279
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:34 schreef TNA het volgende:

[..]

True, maar het waren ook wel hypocriete jaren.
Jawel, maar hypocrisie is van alle tijden
quote:
Ja, en vroeger heette kanker "K."
Ja, dat was weer minder ja.
pi_58187297
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:35 schreef TNA het volgende:

[..]

Florispas is groot
  zondag 20 april 2008 @ 20:41:22 #24
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58187300
quote:

[..]

Hij neemt een probleem waar en ziet een oplossing.
Ik zie noch het probleem. noch zie ik hoe zijn oplossing dat vermeende probleem zou moeten oplossen.

Dan ligt die bewijslast toch bij hem?
pi_58187329
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:31 schreef rgras het volgende:
Ik ben het deels niet met je punten eens, hoe zou je bijvoorbeeld het banenverlies willen opvangen?
Het banen overschot? De werkeloosheid en de file zijn dan in 1 klapt opgelost.
quote:
En TS, kom je toevallig uit Staphorst?
Nee.
  zondag 20 april 2008 @ 20:42:36 #26
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58187332
quote:

[..]

En de kinderen met ADHD worden later de hufters? Want?
  zondag 20 april 2008 @ 20:43:20 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58187359
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:33 schreef LXIV het volgende:
En het betaalt zich dubbel en dwars terug. Want nu is een systeem gecreeerd waarbij de helft van de maatschappij ontspoort en de andere helft bezig is haar weer op het rechte pad te krijgen.

Wanneer die moeders gewoon thuis zijn hebben we ook geen vele mensen in de psychische zorg, bij de politie of in de gevangenis nodig. Voorkomen is beter dan genezen!
Als al die mannen dat zo zien, waarom blijven zij dan niet thuis?
  zondag 20 april 2008 @ 20:44:12 #28
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58187383
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:35 schreef TNA het volgende:

[..]

zondag 20 april 2008 @ 20:44:17 #29
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58187385
Ik snap je punt wel met de goede dingen van vroeger, maar ik probeer die positieve elementen gewoon op kleine schaal in mijn eigen leven door te voeren. Je kunt het in je privéleven grotendeels zelf bepalen door je levenswijze en de mensen waar je mee omgaat.
  zondag 20 april 2008 @ 20:44:17 #30
123170 alors
zlata1234
pi_58187387
Kijk als jij dat wil, prima voor je, moet je vooral doen. Maar val mij alsjeblieft niet lastig met dit soort onzekere mannen-maatregelen.

En jezelf dan liberaal noemen
know'm sayin?
word? word.
  zondag 20 april 2008 @ 20:44:24 #31
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58187393
Na het lezen van de OP moest ik nog even kijken of ik niet per ongeluk in ONZ was terechtgekomen..het had er niet misstaan.

Wat een nonsens allemaal. Alsof 2000 jaar mannelijke leiding zoveel goeds heeft voortgebracht in de wereld.

Ik ben het er mee eens dat ouders weer meer op hun kinderen moeten letten maar ben dan zelf een veel grotere voorstander van een model waarin beide ouders part-time werken. Zo hebben ze alletwee meer tijd voor de kinderen.

EchtGaaf is òf extreem Christelijk, of heeft zijn roeping gemist en had extreem Christelijk moeten worden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 20 april 2008 @ 20:44:58 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58187405
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als al die mannen dat zo zien, waarom blijven zij dan niet thuis?
Meldt!
The End Times are wild
pi_58187474
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

En de kinderen met ADHD worden later de hufters? Want?
Hufters , dat hoeft niet. Echter ik wens geen kind ADHD toe. Elk kind heeft een zekere rust nodig. Dat gejaag vandaag de dag is voor geen kind meer goed.

In de tijdgeest van de jarne zestig, zal het aantal ADHD-ers gewoon afnemen.

De hufterigheid bij de kinderen wordt gekweekt door de ouders die onvoldoende naar hun kroost omkijken. Zoals gezegd, de normen- en waardenkaders, het superego, worden dan niet goed ontwikkeld.

En dan krijgt je makkelijker problematisch gedrag.
pi_58187516
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef TNA het volgende:
Ik snap je punt wel met de goede dingen van vroeger, maar ik probeer die positieve elementen gewoon op kleine schaal in mijn eigen leven door te voeren. Je kunt het in je privéleven grotendeels zelf bepalen door je levenswijze en de mensen waar je mee omgaat.
Ik zou graag willen dat ze allemaal een voorbeeld aan jou nemen. Dan hadden we ook geen problemen. Maar sommigen of liever gezegd velen moet je stimuleren of een beetje sturen.
  zondag 20 april 2008 @ 20:49:18 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58187524
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:

1 De man wordt weer hoofd van het gezin.
De vrouw was altijd hoofd van de huishouding en daarmee in feite hoofd van het gezin. dat sommige mannen dat niet doorhadden pleit niet voor hun intelligentie. Ik begrijp dat mannen graag de rollen om willen draaien, maar dat is geen terug naar vroeger.
quote:

2 De man moet weer man worden.
Geef het goede voorbeeld i.p.v. te zeiken als een wijf.
quote:
3 Kostwinnersmodel: man gaat werken, vrouw verzorgt de kinderen en doet het huishouden. Voordelen spreken voor zich: een maximale duidelijkheid over de rollen van vader en moeder in het gezin. Kinderen worden zo uit school opgevangen. Kinderen komen zo veel beter terecht. Minder echtscheidingen voorkomen het beschadigen van menig kind.
Vroeger werden kinderen opgevoed in een gemeenschap, dorp, extended familie. Het kerngezin als opvoeder heeft nooit bestaan, behalve in de fantasie van jaren 50 aanbidders.
quote:
4 Schooluniform invoeren:
Als ik Britse pubers in hun verfomfaaide staats-pakjes zie sloffen ben ik blij dat onze jongeren zelf kunnen bepalen hoe ze zich kleden. Het is misschien niet jouw smaak maar ze dragen het tenminste met stijl.
quote:
Nee. Ik moet ook werken op zondag, dan moet ik ook gewoon boodschappen kunnen doen.
quote:
6 Tucht invoeren.
Is die weg dan?
quote:
Deze maatregelen zullen maatschappij zonder meer gezonder maken imo. Wmb gaat het kabinet dit stimuleren.
In your dreams,.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 20:49:28 #36
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58187528
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef Strani het volgende:
EchtGaaf is òf extreem Christelijk, of heeft zijn roeping gemist en had extreem Christelijk moeten worden.
Hij is Christelijk, überconservatief en daarbij een heilig gelover in de maakbare samenleving.
Carpe Libertatem
  zondag 20 april 2008 @ 20:51:21 #37
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58187581
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat emancipatie het aantal echtscheidingen heeft doen toenemen.Wat gebeurt er als je twee kapiteins op een schip plaatst?
[..]
Een huwelijk is geen schip. Wat is dat nou voor bewijs? Cijfers zil ik zien, halfzachte borrelkletser!
quote:
Er is nu veel meer criminaliteit dan in de jaren zestig.
[..]
Volgens de NSCR neemt de criminalteit nu af. Hoe verklaar je dat?
En daarmee heb je nog een causaal verband aangetoond.
quote:
Ja. Kindjes worden thuis amper opgevangen. Gevolg: ze komen opvoeding tekort. Verslechterde aanleg van normen en waarden kader bij de kindjes. Dat heeft gevolgen voor later.
[..]
Hoezo? Kindjes hebben een prima band met hun ouders, en hebben nu kinderopvang, bso of iets anders leuks te doen. Heb je echt het idee dat kinderen van twee fulltime werkende ouders vaker op het criminele pad geraken?
quote:
40 jaar geleden hadden we geen tweeverdieners samenleving. Integendeel.
[..]
Zeer zeker wel. Mijn opa en oma, beide kanten.
quote:
Het verschil wordt kleiner. Echte mannen worden steeds zeldzamer. Waar zijn ze gebleven, die stoere mannen zoals we die vroeger hadden?
Zoals wie? Jack the Ripper? Van Speijk de zelfmoordterrorist? Wie?
pi_58187584
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef alors het volgende:
Kijk als jij dat wil, prima voor je, moet je vooral doen. Maar val mij alsjeblieft niet lastig met dit soort onzekere mannen-maatregelen.
Nee, ik z\ie het als een opdracht om mensen bewust te maken. Vrijheid heeft niet alleen goede dingen voortgebracht. Er zijn genoeg schaduwkanten gebleken.
quote:
En jezelf dan liberaal noemen
He, daar staat wel ff iets voor

Iedereen is in de zekere zin latent liberaal . Ik zal nooit liberaal worden.
pi_58187629
In hoeverre zijn tucht en uniformen op school Hollandsche cultuur? Ik zie in jouw post meer gelijkenissen met tradititionele Arabische cultuur dan Hollandse cultuur.
pi_58187745
quote:
Na het lezen van de OP moest ik nog even kijken of ik niet per ongeluk in ONZ was terechtgekomen..het had er niet misstaan.
Nee, dit zijn DE discussieonderwerpen die de samenleving zo hard nodig heeft. We hebben nogal wat verkwanseld in het verleden. Omdat we dachten dat vrijheid, leve de lol, alleen maar goede dingen voort zouden brengen. Velen weten intussen wel beter.
quote:
Wat een nonsens allemaal. Alsof 2000 jaar mannelijke leiding zoveel goeds heeft voortgebracht in de wereld.
Ik denk dat inderdaad mannen doorgaan betere leiders zijn dan vrouwen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
quote:
Ik ben het er mee eens dat ouders weer meer op hun kinderen moeten letten maar ben dan zelf een veel grotere voorstander van een model waarin beide ouders part-time werken. Zo hebben ze alletwee meer tijd voor de kinderen.
Deden ze dat maar ook. Maar nee, allebei 40 uur caaarrrrrrrriereeeeeee maken. Maar oog voor hun kroost ho maar.
quote:
Ik weet niet wat extreem Christelijk is. Net zomin wat het betekent als een vrouw extreem zwanger is
  FOK!fotograaf zondag 20 april 2008 @ 20:57:38 #41
73911 ultra_ivo
pi_58187763
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Met de Hollandse Cultuur is niets mis.
En mijn cultuur dan niet?
pi_58187869
Nee, gewoon nee. Op alle 6 de voorstellen. Volgende!
pi_58187930
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De vrouw was altijd hoofd van de huishouding en daarmee in feite hoofd van het gezin. dat sommige mannen dat niet doorhadden pleit niet voor hun intelligentie. Ik begrijp dat mannen graag de rollen om willen draaien, maar dat is geen terug naar vroeger.
De vrouw als hoofd voor de huishouding. Dat is wat anders natuurlijk. Maar onderdanigheid is als iets van vroeger hoor.
quote:
Geef het goede voorbeeld i.p.v. te zeiken als een wijf.
Ik doe niets anders dan hier het goed voorbeeld geven. Ik zeik hier ook nooit, laat staan als ene vrouw
quote:
Vroeger werden kinderen opgevoed in een gemeenschap, dorp, extended familie. Het kerngezin als opvoeder heeft nooit bestaan, behalve in de fantasie van jaren 50 aanbidders.
De jaren 50 waren wat betreft gezin ongeëvenaard. Dat kies ik als uitgangspunt,.
quote:
Als ik Britse pubers in hun verfomfaaide staats-pakjes zie sloffen ben ik blij dat onze jongeren zelf kunnen bepalen hoe ze zich kleden. Het is misschien niet jouw smaak maar ze dragen het tenminste met stijl.
Uniformiteit voorkomt deformatie qua groepsverhoudingen. Het leidt tot een veel gezondere dynamiek in de groep. Status verhogende kleding zal dat proces altijd verstoren.
quote:
Nee. Ik moet ook werken op zondag, dan moet ik ook gewoon boodschappen kunnen doen.
slechts enkele uitzonderingen van op zondag werken zouden moeten worden toegestaan. Wmb regel: niet werken op zondag.
quote:
Is die weg dan?
Back to basics zou ik zeggen.
pi_58187997
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:52 schreef Fides het volgende:
In hoeverre zijn tucht en uniformen op school Hollandsche cultuur? Ik zie in jouw post meer gelijkenissen met tradititionele Arabische cultuur dan Hollandse cultuur.
Ik zeg ook niet dat tucht en uniformiteit voorbehouden zijn aan de traditionele Hollandse cultuur. Evenmin dat het in ander culturen het nog ene prominentere rol speelt.
  zondag 20 april 2008 @ 21:06:39 #45
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58188014
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik weet niet wat extreem Christelijk is. Net zomin wat het betekent als een vrouw extreem zwanger is
Extreem zwanger is wanneer de buik van een zwangere vrouw zo groot wordt dat het meer ruimte nodig heeft en bevolkingsgroepen gaat onderdrukken.
pi_58188017
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

En mijn cultuur dan niet?
Ik weet niet wat jouw cultuur is.
  zondag 20 april 2008 @ 21:09:12 #47
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58188068
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:

De jaren 50 waren wat betreft gezin ongeëvenaard. Dat kies ik als uitgangspunt,.
Als de jaren 50 zo goed waren, waarom sloeg de wereldjeugd dan massaal los in de jaren 60? De jaren 50 waren slechts een aanloop naar de hippie-revolutie. Je kan dus zelfs stellen dat de jaren 50 ervoor hebben gezorgd dat een hele generatie steeds gefrustreerder werd, wat leidde tot toch wel zeer losbandig gedrag.
pi_58188178
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:51 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een huwelijk is geen schip. Wat is dat nou voor bewijs? Cijfers zil ik zien, halfzachte borrelkletser!
Een huwelijk is wmb harstikke schip Het gezegde huwelijksbootje komt toch ergens vandaan
quote:
Volgens de NSCR neemt de criminalteit nu af. Hoe verklaar je dat?
En daarmee heb je nog een causaal verband aangetoond.
Door repressie. Er wordt de laatste jaren door recht sprekend Nederland veel zwaarder gestraft.
quote:
Hoezo? Kindjes hebben een prima band met hun ouders, en hebben nu kinderopvang, bso of iets anders leuks te doen. Heb je echt het idee dat kinderen van twee fulltime werkende ouders vaker op het criminele pad geraken?
Ja, als kinderen het aan opvoeding ontbreken, dan kan je de donder op zeggen dat ze eerder in de criminaliteit belanden. Daar hoef je geen socioloog voor te zijn.
quote:
Zeer zeker wel. Mijn opa en oma, beide kanten.
Met alle respect voor jouw opa en oma, maar die representeren daarmee nog geen tweeverdieners samenleving destijds? Of werken ze nog steeds ?
quote:
Zoals wie? Jack the Ripper? Van Speijk de zelfmoordterrorist? Wie?
Een man die zich als man gedraagt.
  zondag 20 april 2008 @ 21:14:15 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58188207
quote:
De tijdgeest loopt in meerder opzichten gewoon terug. Je ziet steeds meer hufterigheid terug in de maatschappij.

Mijn visie is dat het heden ten dage in het gezin al helemaal misgaat. Wat te denken van de tweeverdieners samenleving.

1 De man wordt weer hoofd van het gezin. Man en vrouw zijn nooit gelijk geweest en we moeten niet de illusie hebben dat ze ooit gelijk kunnen worden. Voordelen: duidelijke rolmodellen van vader en moeder in het gezin voorkomt veel ellende en voorkomt veel echtscheidingen.

2 De man moet weer man worden. Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar. Ik zeg: stop daarmee: een man moet zich weer als man gedragen, hetzelfde geldt voor de vrouw uiteraard. Voordeel: het voorkomt menig (identiteit)crisis. Emancipatie heeft veel ellende voortgebracht en dient meteen te worden gestopt.

4 Schooluniform invoeren: voorkomt veel ellende tussen leerlingen onderling. Elke klas voorzien van Nederlandse vlag. Elke dag begint met het zingen van het volkslied. De juffrouw wordt met "juf" aangesproken en de meester weer met "meester"

6 Tucht invoeren.

Als dit gaat gebeuren ontvlucht ik Nederland. Wat een nachtmerrie.

Wat een betweterig en hypocriet gezeur van iemand die nooit de oude tijden heeft meegemaakt. Laat mensen zelf beslissen hoe ze hun leven leiden.

Overigens zie ik het verband tussen minder echtscheidingen en je maatregelen niet echt.
  zondag 20 april 2008 @ 21:14:32 #50
pi_58188216
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De vrouw als hoofd voor de huishouding. Dat is wat anders natuurlijk. Maar onderdanigheid is als iets van vroeger hoor.
Zie mijn vorige post over intelligentie
quote:
[..]

Ik doe niets anders dan hier het goed voorbeeld geven. Ik zeik hier ook nooit, laat staan als ene vrouw
Dat doe je wel.
quote:
Ongeëvenaard slecht, saai, beperkt, armoedig en bekrompen.
quote:
Uniformiteit voorkomt deformatie qua groepsverhoudingen. Het leidt tot een veel gezondere dynamiek in de groep. Status verhogende kleding zal dat proces altijd verstoren.
Gezond? Heb je die Britse pubers wel s goed bekeken?
quote:
slechts enkele uitzonderingen van op zondag werken zouden moeten worden toegestaan. Wmb regel: niet werken op zondag.
Welke uitzonderingen?
quote:
[..]

Back to basics zou ik zeggen.
Computers en stoplichten afschaffen dus?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 20 april 2008 @ 21:19:33 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58188329
Ik heb het idee bij die emancipatiehaters dat ze gewoon te slap zijn om voor zichzelf op te komen tegenover vrouwen en daarom gefrustreerd zijn dat het ze niet meer in de schoot wordt geworpen zoals vroeger.
pi_58188416
OP: nu met foto's.
  † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 21:25:20 #53
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58188481
EG, dit is zeker een soort verkapte porno voor je? Keibikkelhard worden van hoe vet gezellig het vroeger was en hoe mensen gezellig lekker eerder dood gingen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 21:26:16 #54
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58188518
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb het idee bij die emancipatiehaters dat ze gewoon te slap zijn om voor zichzelf op te komen tegenover vrouwen en daarom gefrustreerd zijn dat het ze niet meer in de schoot wordt geworpen zoals vroeger.
Macht afdwingen is ook veel makkelijker natuurlijk dan zelf je bek open trekken en zelf wat voor moeten stellen.
Carpe Libertatem
pi_58188536
Wat de Hollanders in Holland doen moeten ze zelf weten, maar ze gaan van mien laand af. Dat is zo hier de gewoonte van oudsher.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58188604
Maar orde en tucht maken natuurlijk wel een gezond blozend volk, met de handen uit de mouwen. Onder leiding van een stelletje goddelijke meerverdieners, ook wel de bovenbazen genoemd.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58188915
quote:
[OP]
QFT.
  zondag 20 april 2008 @ 21:44:40 #58
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58189027
quote:
2 De man moet weer man worden. Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar.
Ik vind dat toevallig wel leuk. Waar bemoei je je mee?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 20 april 2008 @ 21:46:47 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58189088
quote:
Nou je dit hebt gezegd wil ik iets romantisch van je met kantige decolletés en kaarslicht en chocoladesaus enzo
Dat is een vrouwenreflex.
  zondag 20 april 2008 @ 21:48:54 #60
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58189147
quote:
Nou, Ann Coulter strijdt tegen het vrouwenkiesrecht omdat Democraten zonder de vrouwlijke stemmers niet zouden kunnen winnen...
  zondag 20 april 2008 @ 21:49:33 #61
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58189165
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:46 schreef Floripas het volgende:
Nou je dit hebt gezegd wil ik iets romantisch van je met kantige decolletés en kaarslicht en chocoladesaus enzo
Bedoel je nou die aflikbare massagetroep?
  zondag 20 april 2008 @ 21:50:28 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58189197
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bedoel je nou die aflikbare massagetroep?
Ik bedoelde eigenlijk bij een toetje, viezerd.

Feminiene mannen

Overigens stond daar voor de edit iets heel anders.
  zondag 20 april 2008 @ 21:51:58 #63
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58189243
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, Ann Coulter strijdt tegen het vrouwenkiesrecht omdat Democraten zonder de vrouwlijke stemmers niet zouden kunnen winnen...
Grappig. De PvdA (de SDAP, eigenlijk) is een tijdje tegen het vrouwenkiesrecht geweest omdat vrouwen te conservatief stemden.
  zondag 20 april 2008 @ 21:55:16 #64
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58189340
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:50 schreef Floripas het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk bij een toetje, viezerd.

Feminiene mannen

Overigens stond daar voor de edit iets heel anders.
Dat denk ik dan ook maar, want het is een ietwat vreemde uitsmijter op een verder logisch lijstje.
  zondag 20 april 2008 @ 22:06:01 #65
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58189698

6 Tucht invoeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Strani op 20-04-2008 22:11:54 ]
  zondag 20 april 2008 @ 22:07:25 #66
210748 Nautilus
Gebenedijde
pi_58189736
quote:
Zeker, je moet er heel wat voor doen tegenwoordig. Vroeger pijpten ze tenminste nog voor een LP van The Dutch Swing College Band of een pakje Marlboro.
  zondag 20 april 2008 @ 22:08:04 #67
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58189756
Terug in de tijd.......

Dan moet je volgende verkiezing zeker CU of SGP stemmen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 20 april 2008 @ 22:08:46 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58189778
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:06 schreef Strani het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

6 Tucht invoeren.
[ afbeelding ]
Haha. Bush heeft een kleinere piemel dan Saddam. Dat verklaart ook weer een hoop!.
The End Times are wild
pi_58189869
quote:

Wat stel je voor voor homo's? Mogen die samenwonen, trouwen? Als het twee mannen zijn, kunnen ze dan allebei aanspraak maken op kostwinnersvoordeel? Of maar 1; en in dat laatse geval, mag de keuze dan later voor wie van de twee later nog weer aangepast worden?

Bij twee dames, mag er een of beide aanspraak maken op kostwinnersvoordeel? Mogen zij kinderen baren, opvoeden? Zo nee, wat ermee te doen?

Hoe dient de opstelling jegens kinderloze vrouwen / kinderloze stellen te zijn?
En hoe die jegens alleenstaande/ongetrouwde/niet-samenwonende moeders?

Mag een erg mannelijke man er meer dan 1 vrouw op nahouden?
  zondag 20 april 2008 @ 22:12:13 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58189877
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:07 schreef Nautilus het volgende:
Zeker, je moet er heel wat voor doen tegenwoordig. Vroeger pijpten ze tenminste nog voor een LP van The Dutch Swing College Band of een pakje Marlboro.
Dit doet me denken aan Peter Breedvelds geweldige analyse van de seksueel gefrustreerde kansenjeugd:

http://www.peterbreedveld.com/archives/00001373.html
  zondag 20 april 2008 @ 22:16:48 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58190019
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat stel je voor voor homo's? Mogen die samenwonen, trouwen? Als het twee mannen zijn, kunnen ze dan allebei aanspraak maken op kostwinnersvoordeel? Of maar 1; en in dat laatse geval, mag de keuze dan later voor wie van de twee later nog weer aangepast worden?

Bij twee dames, mag er een of beide aanspraak maken op kostwinnersvoordeel? Mogen zij kinderen baren, opvoeden? Zo nee, wat ermee te doen?

Hoe dient de opstelling jegens kinderloze vrouwen / kinderloze stellen te zijn?

Ik denk niet dat homo's nog in aanmerking komen om te trouwen.

En wat je laatste vraag betreft: daar moeten we beslist open minded in zijn. We willen immers niet terug naar de jaren 50.
The End Times are wild
pi_58190135
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hufters , dat hoeft niet. Echter ik wens geen kind ADHD toe. Elk kind heeft een zekere rust nodig. Dat gejaag vandaag de dag is voor geen kind meer goed.

In de tijdgeest van de jarne zestig, zal het aantal ADHD-ers gewoon afnemen.

De hufterigheid bij de kinderen wordt gekweekt door de ouders die onvoldoende naar hun kroost omkijken. Zoals gezegd, de normen- en waardenkaders, het superego, worden dan niet goed ontwikkeld.

En dan krijgt je makkelijker problematisch gedrag.
*proest* uhu, het aantal mensen met een aangeboren stoornis tussen beide hersenhelften zullen vanzelf afnemen als het wat rustiger word. Heel erg logisch. Man, ga toch koken.
  zondag 20 april 2008 @ 22:22:27 #73
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58190195
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:20 schreef Sora het volgende:
Man, ga toch koken.
Dat mag dus niet meer...
  zondag 20 april 2008 @ 22:39:22 #74
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58190728
Waar blijft EG? Dit is toch wel een vorm van hit-and-run politics.
  zondag 20 april 2008 @ 22:42:22 #75
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_58190837
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ann is heel eng. Zij is wel een goede reden om alle vrouwen achter het fornuis te schoppen (en dan ergens in een restaurant te gaan eten met een kerel in de keuken).
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_58191040
quote:
Bewijs maar eens dat vrouwen het beter zouden hebben gedaan.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 20 april 2008 @ 22:49:20 #77
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58191064
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:39 schreef PJORourke het volgende:
Waar blijft EG? Dit is toch wel een vorm van hit-and-run politics.
Ik denk dat EchtGaaf op bed ligt..het is weer een lange dag van zondagsheiliging geweest en morgen is het weer vroeg uit de veren voor een stevig dagje kostwinnen.
  zondag 20 april 2008 @ 22:50:00 #78
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58191087
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:48 schreef Apropos het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Ik zeg dat namelijk ook helemaal niet.

Ik ben geen feminist, ik ben een equalist.
  zondag 20 april 2008 @ 22:50:16 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58191098
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ann is heel eng. Zij is wel een goede reden om alle vrouwen achter het fornuis te schoppen (en dan ergens in een restaurant te gaan eten met een kerel in de keuken).
Ann is lekker, als je op het type transseksueel valt.
pi_58191187
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:48 schreef Apropos het volgende:

[..]

Puh. Doe 2000 jaar een 100% quotum, en dan kan men de hypothese onderbouwd steunen of afdoen.

Doen? (Ik duik onder )
  FOK!fotograaf zondag 20 april 2008 @ 23:07:23 #81
73911 ultra_ivo
pi_58191588
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw cultuur is.
Een klik op het profiel had die vraag al voor je beantwoord. Limburgse cultuur. Dus geen Hollandse cultuur.
pi_58191628
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:28 schreef sigme het volgende:
Maar orde en tucht maken natuurlijk wel een gezond blozend volk, met de handen uit de mouwen. Onder leiding van een stelletje goddelijke meerverdieners, ook wel de bovenbazen genoemd.
Die gerust wat mogen verdienen. Maar overdaad schaadt.
pi_58191650
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:25 schreef Boze_Appel het volgende:
EG, dit is zeker een soort verkapte porno voor je? Keibikkelhard worden van hoe vet gezellig het vroeger was en hoe mensen gezellig lekker eerder dood gingen.
Wat maakt een korter lever minder waardevol?
  zondag 20 april 2008 @ 23:10:41 #84
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_58191658
Hollandse cultwat?
  zondag 20 april 2008 @ 23:10:45 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58191662
quote:

[..]

Ik had nog wat goed te maken
pi_58191683
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik vind dat toevallig wel leuk. Waar bemoei je je mee?
Alles wat kunst is, is minder dan origineel
pi_58191711
quote:

[..]

Hexagon heeft dan ook wel iets vrouwelijkst, moet ik je zeggen
pi_58191806
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Terug in de tijd.......

Dan moet je volgende verkiezing zeker CU of SGP stemmen
En dat zijn beide fantastische partijen. Die mensen hebben het hart op de goed plek. Weten wat fatsoen is. Degelijkheid duurt het langst.
pi_58192032
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat stel je voor voor homo's? Mogen die samenwonen, trouwen?
Ze mogen samenwonen. Ik ben dan voor geregistreerd partnerschap.
quote:
Als het twee mannen zijn, kunnen ze dan allebei aanspraak maken op kostwinnersvoordeel? Of maar 1; en in dat laatse geval, mag de keuze dan later voor wie van de twee later nog weer aangepast worden?
Mogen beide werken. Kan geen opvoedkundige taak hebben. Ze dienen geen kinderen te hebben, want ene moeder ontbreekt.
quote:
Idem. Geen kinderen, wegens gebrek aan vader. Het belang van het kind dient altijd voorop te staan.
quote:
Hoe dient de opstelling jegens kinderloze vrouwen
Alleenstaande vrouwen kunnen gewoon gaan werken.
quote:
kinderloze stellen te zijn?
Vrouw kan dan in deeltijd werken. Want zonder kinderen minder huishoudelijke (en gene opvoedkundige ) taken.
quote:
horen een adequate uitkering te krijgen als ze minderjarige kinderen moeten opvoeden.
quote:
Nee.
pi_58192066
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die gerust wat mogen verdienen. Maar overdaad schaadt.
Zo is dat.
quote:
Het is in de wereld ongelijk verdeeld; sommige lieden hebben niets en andere hebben alles. Wanneer men niets heeft, is het mogelijk om meer te krijgen - voor dat soort is het leven eigenlijk een pretje. Maar iemand die alles heeft, is nooit meer blij wanneer hij wat ontvangt. Inplaats daarvan moet hij altijd bang zijn dat hij iets verliest, want dat is de enige mogelijkheid die er voor hem overblijft. Zulke stakkerds leiden een kommervol bestaan, gevuld met zorgen en kwalen - en het wordt tijd dat hun stille strijd eindelijk eens onverbloemd in het daglicht wordt gebracht.

Dit is de geschiedenis van de bovenbazen, ook wel de bovenste tien genoemd. Om sterker te staan tegen de hebzuchtige wereld wonen ze in groepsverband in de Gouden Bergen, omringd door voetangels, klemmen en schrikdraad. Daar leiden ze een grauw en vreugdeloos leven, dat ze spannend proberen te maken door hun bezittingen steeds opnieuw onder elkander te ruilen.
pi_58192068
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:20 schreef Sora het volgende:

[..]

*proest* uhu, het aantal mensen met een aangeboren stoornis tussen beide hersenhelften zullen vanzelf afnemen als het wat rustiger word. Heel erg logisch. Man, ga toch koken.
Een man dient niet te koken.
pi_58192131
EchtGaaf wil alle koks laten ontslaan.
  zondag 20 april 2008 @ 23:26:38 #93
pi_58192177
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je zeurt als een wijf, dus je kan gewoon gaan koken.
pi_58192238
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:23 quote het volgende:
quote:
Het is in de wereld ongelijk verdeeld; sommige lieden hebben niets en andere hebben alles. Wanneer men niets heeft, is het mogelijk om meer te krijgen - voor dat soort is het leven eigenlijk een pretje. Maar iemand die alles heeft, is nooit meer blij wanneer hij wat ontvangt. Inplaats daarvan moet hij altijd bang zijn dat hij iets verliest, want dat is de enige mogelijkheid die er voor hem overblijft. Zulke stakkerds leiden een kommervol bestaan, gevuld met zorgen en kwalen - en het wordt tijd dat hun stille strijd eindelijk eens onverbloemd in het daglicht wordt gebracht.
En is dat.
quote:
Dit is de geschiedenis van de bovenbazen, ook wel de bovenste tien genoemd. Om sterker te staan tegen de hebzuchtige wereld wonen ze in groepsverband in de Gouden Bergen, omringd door voetangels, klemmen en schrikdraad. Daar leiden ze een grauw en vreugdeloos leven, dat ze spannend proberen te maken door hun bezittingen steeds opnieuw onder elkander te ruilen.
De bedrijfsgoddelijken zijn derhalve ziende blind en horende doof en zo dom als een kapotgevallen baksteen. Ze zijn in geestelijk zin vaak zo leeg een hol vat.
pi_58192286
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je zeurt als een wijf, dus je kan gewoon gaan koken.
Ik ben een man en dien derhalve niet te koken. Dat is een eervolle taak voor de vrouw.

Mannen die graag koken verkeren in een identiteitscrisis en zijn niet mannelijk genoeg.
pi_58192393
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:07 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een klik op het profiel had die vraag al voor je beantwoord. Limburgse cultuur. Dus geen Hollandse cultuur.
Tsja, en ik altijd maar denken dat Limburg bij Nederland horen. Tja, wanneer scheiden jullie je dan af?
  zondag 20 april 2008 @ 23:35:59 #97
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58192466
Je had het over Holland, niet over Nederland.

Ontopic: Goh, het lijkt wel of ik de bijbel hoor praten.
pi_58192500
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En dat zijn beide fantastische partijen. Die mensen hebben het hart op de goed plek. Weten wat fatsoen is.
Ze staan dwingelandij voor.
pi_58192543
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:35 schreef Strani het volgende:
Ontopic: Goh, het lijkt wel of ik de bijbel hoor praten.
Niks mis met bijbels, zelfs die kunnen praten.
pi_58192579
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:38 schreef Xith het volgende:
Ah, eindelijk weer een topic van Fok's forum-gek.
Nog gekker is dat posters wel posten maar niets zeggen of erger nog op de man spelen.
  zondag 20 april 2008 @ 23:42:35 #101
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58192636
EchtGaaf, geef nou maar gewoon toe dat je het liefst de rest van de wereld zou controleren omdat jouw ideeën nou eenmaal veel beter zijn dan die van alle anderen.

Het verschil tussen jou en mij bijvoorbeeld, is dat ik jou niks wil opdringen en jij mij wel. Ik mag mij dus persoonlijk beledigd voelen en jou daarop aanvallen.
pi_58192727
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:42 schreef Strani het volgende:
EchtGaaf, geef nou maar gewoon toe dat je het liefst de rest van de wereld zou controleren omdat jouw ideeën nou eenmaal veel beter zijn dan die van alle anderen.

Het verschil tussen jou en mij bijvoorbeeld, is dat ik jou niks wil opdringen en jij mij wel. Ik mag mij dus persoonlijk beledigd voelen en jou daarop aanvallen.
Ik onderschrijf een ideologie. En dat is niet ongebruikelijk, praktisch alle partijen of politieke stromingen doen dat. Daar kan je het eens zijn of niet.
  FOK!fotograaf zondag 20 april 2008 @ 23:46:53 #103
73911 ultra_ivo
pi_58192758
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tsja, en ik altijd maar denken dat Limburg bij Nederland horen. Tja, wanneer scheiden jullie je dan af?
Het gelijkstellen van Nederland aan Holland is een staaltje imperialisme. Daar maak jij je schuldig aan. Of hoort dat ook bij jouw normen en waarden?
pi_58192823
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Het gelijkstellen van Nederland aan Holland is een staaltje imperialisme. Daar maak jij je schuldig aan. Of hoort dat ook bij jouw normen en waarden?
Nou dat is wel heel zwaar
pi_58192843
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Het gelijkstellen van Nederland aan Holland is een staaltje imperialisme.
Wat op historische gronden te billijken valt, als men Zeeland maar niet vergeet.
  zondag 20 april 2008 @ 23:50:44 #106
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58192852
Ongebruikelijk is het niet, maar heb ik het dan fout dat je bijvoorbeeld mij het liefst jouw ideeën zou opdringen?
pi_58192991
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:50 schreef Strani het volgende:
Ongebruikelijk is het niet, maar heb ik het dan fout dat je bijvoorbeeld mij het liefst jouw ideeën zou opdringen?
Als je de OP leest, dan beoog ik inderdaad een type samenleving
pi_58193064
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je de OP leest, dan beoog ik inderdaad een type samenleving
Een samenleving die er gelukkig nooit meer zal komen omdat idioten die dit soort samenlevingen willen realiseren nooit en te nimmer in de meerderheid zullen komen. gelukkig maar.
  zondag 20 april 2008 @ 23:58:59 #109
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58193073
Ik ben trots te kunnen zeggen dat ik deze inderdaad gelezen heb.

Maar vertel me dan: Waarom zou jij mij jouw ideeën mogen opdringen?
pi_58193153
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:58 schreef Strani het volgende:
Ik ben trots te kunnen zeggen dat ik deze inderdaad gelezen heb.

Maar vertel me dan: Waarom zou jij mij jouw ideeën mogen opdringen?
Ik heb opvatting hoe een samenleving eruit zou moeten zien. Ik hoop steeds meer mensen achter mij te krijgen die dat ook vinden.

Herinner je nog wat minister Donner destijds zei? Als twee derde van het parlement vind dat bijvoorbeeld de sharia ingevoerd moet worden, dan wordt de sharia ingevoerd. En dat is met mijn idee ook zo
  maandag 21 april 2008 @ 00:04:38 #111
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58193230
Nee EchtGaaf, dat is geen antwoord op mijn vraag.

Nogmaals, wat maakt jou als persoon belangrijker dan mij, dat je mij mag vertellen wat ik wel en niet mag doen?
pi_58193268
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:04 schreef Strani het volgende:
Nee EchtGaaf, dat is geen antwoord op mijn vraag.

Nogmaals, wat maakt jou als persoon belangrijker dan mij, dat je mij mag vertellen wat ik wel en niet mag doen?
Stel die vraag aan iedere willekeurige leider
  maandag 21 april 2008 @ 00:10:51 #113
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58193384
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Stel die vraag aan iedere willekeurige leider
Daar heb ik nu even geen tijd voor, en jij bent hier nu toch dus stel ik 'm gemakshalve maar aan jou. Dus bij deze nogmaals.
pi_58193589
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Daar heb ik nu even geen tijd voor, en jij bent hier nu toch dus stel ik 'm gemakshalve maar aan jou. Dus bij deze nogmaals.
Een mens is een sociaal wezen dat geleid moet worden. Anders chaos, anarchie... Een goede leider zorgt voor orde in de chaos . Overtuigt...en ja heeft goede ideeën waar het heen moet...naar het beloofde land

Met deze geruststellende woorden zeg ik welterusten alvast
  maandag 21 april 2008 @ 00:27:39 #115
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58193744
Goede leider..'Gaat u allen rustig slapen'.

Ik ga vannacht nadenken over manieren waarop ik extreemchristelijk gedrag kan verbieden wanneer ik de leiding heb, en daders kan dwingen te trouwen met mensen van hetzelfde geslacht.
pi_58193892
quote:
Ja, als we dit aan vrouwen hadden overgelaten liepen we nog in berenvellen.
  maandag 21 april 2008 @ 00:36:43 #117
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58193946
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ja, als we dit aan vrouwen hadden overgelaten liepen we nog in berenvellen.
Ben je gek, als vrouwen aan de leiding waren hadden de romeinen al met Prada schoenen en Louis Vuitton handtasjes rondgelopen.
pi_58193995
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:36 schreef Strani het volgende:

[..]

Ben je gek, als vrouwen aan de leiding waren hadden de romeinen al met Prada schoenen en Louis Vuitton handtasjes rondgelopen.
Toevallig dat zowel Prada als Louis Vuittion mannen zijn.
  maandag 21 april 2008 @ 00:42:13 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58194038
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Liefst zo snel mogelijk.
  maandag 21 april 2008 @ 00:42:50 #120
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58194046
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:39 schreef Fastmatti het volgende:
Toevallig dat zowel Prada als Louis Vuittion mannen zijn.
Nee hoor.
  maandag 21 april 2008 @ 00:46:58 #121
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58194108
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Mannen die graag koken verkeren in een identiteitscrisis en zijn niet mannelijk genoeg.
Moet je tegen Gordon Ramsey zeggen.
  maandag 21 april 2008 @ 09:10:23 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58196634
quote:

[..]

Ik ben een man en dien derhalve niet te koken. Dat is een eervolle taak voor de vrouw.

Oei mijn vriendin en ik wonen nog niet samen en derhalve moet ik vaak voor mezelf koken. Ben ik nu niet mannelijk genoeg?

Of had ik bij mijn moeder moeten blijven?
  † In Memoriam † maandag 21 april 2008 @ 09:21:54 #123
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58196816
quote:

Volgens mij ben jij diegene hier met een identiteitscrisis als je een vrouw nodig hebt om iets essentieels als eten voor elkaar te krijgen.

Maar EG, waar moet een man dan aan voldoen om mannelijk genoeg te zijn? Lekker beetje je vrouw verrot meppen als ze niet doet wat jij wil of vies eten maakt? In je onderbroek al bierdrinkend voetbal kijken terwijl je je vrouw een klap op haar kont geeft en boeren laat? Wat?
Carpe Libertatem
  maandag 21 april 2008 @ 09:36:13 #124
pi_58197045
quote:
Op maandag 21 april 2008 09:10 schreef Hexagon het volgende:

Dat kan ook niet. Dan ben je een mama's kindje.
  maandag 21 april 2008 @ 09:51:27 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58197297
quote:
Op maandag 21 april 2008 09:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan ook niet. Dan ben je een mama's kindje.
Och als vroom gristen is het normaal om tot je huwelijk bij je ouders te blijven wonen. Zodoende zijn er lui die tot na hun 30e thuis blijven.[
pi_58197350
Wat stemt de topicstarter, SGP ofzo? De rillingen lopen me bijna over het lijf als ik dat allemaal lees. Wat een angstaanjagende, achterhaalde denkbeelden.
quote:
Je ziet steeds meer hufterigheid terug in de maatschappij. Mijn visie is dat het heden ten dage in het gezin al helemaal misgaat. Wat te denken van de tweeverdieners samenleving. Oplossing: veel ellende wordt voorkomen door het traditioneel gezinsleven
Je gaat hier meteen al veel te kort door de bocht. Opvoeding speelt wel een rol, maar de opvatting dat een tradioneel gezinsleven hét wondermiddel is, is CDA-partijretoriek. Er zijn alleenstaanden die hun kinderen keurig opvoeden, er zijn ook 'harmonieuze' gezinnen waar de plank volledig wordt misgeslagen.
quote:
Komt dit rechtstreeks uit het SGP-partijprogramma? Of meen je dit echt? Als iets niet bij de 'Hollandse cultuur' past, is het wel dat de man baas speelt over de vrouw. We zijn hier niet in Saoedi-Arabië ofzo.
quote:
Voorbeelden? De hufterigheid in de maatschappij zie ik echt niet afkomstig zijn van mannen die zich te 'vrouwelijk' gedragen. Wel zie ik tussen de aso's op de weg ook de nodige vrouwen zitten, dat wel. Er is sprake van individualisering; mensen die alleen met hun eigen hachje bezig zijn en compleet uit het oog verliezen dat ze niet alleen op de wereld zijn. Maar dergelijk gedrag is niet aan geslacht verbonden.
quote:
Ik deel je opvatting dat ouders hun kinderen beter moeten opvoeden en dat ze meer moeten klaarstaan voor hun kinderen, in plaats van deze op de crèche te dumpen. Maar hoe vader en moeder de opvoeding invullen, is HUN zaak, niet de jouwe. Een vrouw kan prima de kostwinner zijn.
quote:
Nee, wacht... het is niet het SGP-partijprogramma dat je hebt doorgespit, maar je hebt dat van de Centrum Democraten opgesprokkeld? Een schooluniform voorkomt helemaal niets. Kinderen op school het volkslied leren is prima, maar Nederland is geen religie die elke ochtend aanbeden moet worden. Respect en ontzag voor leerkrachten moet WEL weer terugkeren, maar niet op de manier die jij voorstaat. De sleutel ligt trouwens bij docenten zelf. Ze moeten gewoon niet accepteren dat ze Hans en Truus worden genoemd, in plaats van meester en juf.
quote:
Dat is bijna overal het geval, elke zondag weer. Toch zie jij steeds meer hufterigheid in de maatschappij. Kortom: er is geen enkel verband. Nederland is trouwens een handelsland bij uitstek en ook een uitermate liberaal land. Winkels op zondag openen past dus beter bij de Nederlandse cultuur dan ze krampachtig gesloten houden.
quote:
6 Tucht invoeren. Deze maatregelen zullen maatschappij zonder meer gezonder maken imo. Wmb gaat het kabinet dit stimuleren.
Snap niet wat je hiermee bedoelt. Als je doelt op het strenger corrigeren van kinderen die de fout ingaan, ben ik het met je eens. Maar dat is dan ook het enige van deze zes punten waar dat voor geldt. De rest van je maatregelen gaat nergens toe leiden en maakt van Nederland een nieuw soort Polen.
pi_58197837
quote:
Op maandag 21 april 2008 09:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oei mijn vriendin en ik wonen nog niet samen en derhalve moet ik vaak voor mezelf koken. Ben ik nu niet mannelijk genoeg?
Als je heel graag kookt en vaak ruzie hebt met je vriendin over wie er kookt, dan kan je twijfelen aan je identiteit.
quote:
Nee hoor. Je kan ook ook met tegenzin koken.
pi_58197899
quote:
Op maandag 21 april 2008 09:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij diegene hier met een identiteitscrisis als je een vrouw nodig hebt om iets essentieels als eten voor elkaar te krijgen.
quote:
Maar EG, waar moet een man dan aan voldoen om mannelijk genoeg te zijn? Lekker beetje je vrouw verrot meppen als ze niet doet wat jij wil of vies eten maakt? In je onderbroek al bierdrinkend voetbal kijken terwijl je je vrouw een klap op haar kont geeft en boeren laat? Wat?
Een man hoeft zijn vrouw natuurlijk niet te slaan en ordinair gedrag staat er ook helemaal los van. Om te beginnen: laat ze weer als mannen praten. Als je tegenwoordig sommige mannen hoort praten, dan zijn het net vrouwen
  maandag 21 april 2008 @ 10:24:19 #129
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_58197915
Vriend, leg jij eens uit hoe wij op basis van een kostwinnersmodel onze welvaartsstaat intact kunnen houden? Als er nl. één model is dat vrouwen letterlijk van de arbeidsmarkt afflikkert dat is het dát model wel. En laten we die nou bijzonder nodig gaan hebben de komende jaren. Om over vrouwenrechten nog maar te zwijgen..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_58197923
quote:
Op maandag 21 april 2008 09:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Och als vroom gristen is het normaal om tot je huwelijk bij je ouders te blijven wonen. Zodoende zijn er lui die tot na hun 30e thuis blijven.[
Wat is daar mis mee? Het is toch geen wonder dat woningen niet om aan te slepen zijn, als ze al met hun 18e op zichzelf willen wonen?
  maandag 21 april 2008 @ 10:32:12 #131
66825 Reya
Fier Wallon
pi_58198048
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Liefst zo snel mogelijk.
De liefde is wederzijds.
  maandag 21 april 2008 @ 10:35:24 #132
66825 Reya
Fier Wallon
pi_58198113
quote:
Of zijn gewoon zelfvoorzienend.
  maandag 21 april 2008 @ 10:40:18 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58198187
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Het is toch geen wonder dat woningen niet om aan te slepen zijn, als ze al met hun 18e op zichzelf willen wonen?
Dan moeten er misschien meer huizen worden gebouwd.

Ik kan iedere 18 plusser alleen maar aanraden om zelfstandig te worden ipv te blijven teren op pa & moe. Daar leer je tenminste echt iets van.
pi_58198217
Ik wil terug naar de handelsgeest van de Gouden Eeuw of mag dat nou weer niet?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_58198222
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan moeten er misschien meer huizen worden gebouwd.
Dit land is OVERVOL. Maar dat is een nader topic waard.
quote:
Ik kan iedere 18 plusser alleen maar aanraden om zelfstandig te worden ipv te blijven teren op pa & moe. Daar leer je tenminste echt iets van.
Veel te snel en niet te realiseren in een land met zo'n enorme woningnood.
pi_58198244
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Of zijn gewoon zelfvoorzienend.
Daar is niks op tegen, maar als ze graag koken dan kan je afvragen .......Nou ja vul het zelf maar in.
  maandag 21 april 2008 @ 10:48:15 #137
66825 Reya
Fier Wallon
pi_58198313
Ik dreig in Slauerhoffiaanse termen te vervallen.
pi_58198316
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:36 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat deden ze ook, daarom werden ze onder de voet gelopen door de Germanen.
  maandag 21 april 2008 @ 10:49:38 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58198343
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee hoor, hier in Brabant is plek zat. Om nog maar niet te spreken van Flevoland of Friesland.
quote:
Oftewel meer huizen die gechikt zijn voor studenten/jonge alleenstaanden.
pi_58198358
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:48 schreef Reya het volgende:
Nooit dreigen
pi_58198389
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:48 schreef Reya het volgende:
Beheers jezelf. Een Limburgs jaarclublid behoort hem niet aan te halen.
pi_58198425
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor, hier in Brabant is plek zat. Om nog maar niet te spreken van Flevoland of Friesland.
Ik land is na China het drukstbevolkte land met de grote woningnood en niet zo goed als niet meer op te lossen fileproblematiek.
quote:
Oftewel meer huizen die gechikt zijn voor studenten/jonge alleenstaanden.
Je zal hiervoor toch huizen nodig hebben. En die nemen plek in. Wat jij wilt is daarmee dat de woningnood voor jonge gezinnen en alleenstaanden alleen maar toe zal nemen.
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2008 @ 10:59:06 #143
73911 ultra_ivo
pi_58198527
quote:

[..]

En dan maar kinderen blijven fokken?
  maandag 21 april 2008 @ 10:59:36 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58198534
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik land is na China het drukstbevolkte land met de grote woningnood en niet zo goed als niet meer op te lossen fileproblematiek.
En toch zijn er tal van plekken waar bijna geen hond woont. Met een procentje extra bebouwing kunnen we iedereen kwijt tot ons inwoneraantal vanzelf weer daalt.
quote:
Je zal hiervoor toch huizen nodig hebben. En die nemen plek in. Wat jij wilt is daarmee dat de woningnood voor jonge gezinnen en alleenstaanden alleen maar toe zal nemen.
Niet of-of maar en-en.
pi_58198561
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:41 schreef axis303 het volgende:
Ik wil terug naar de handelsgeest van de Gouden Eeuw of mag dat nou weer niet?
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik snap werkelijk niet waarom het merendeel van de Nederlanders deze kwijt is geraakt. Toch weer een gevolg van de zesjescultuur vrees ik, het enige werkelijke probleem dat we hebben.
pi_58198685
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat zal wel moeten om de vergrijzing tegen te gaan.
pi_58198689
-dit is niet nodig-

[ Bericht 88% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 21-04-2008 11:10:25 ]
pi_58198708
quote:

[..]

[..]

Wel eens bij helder daglicht over Nederland gevlogen?
pi_58198711
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik zeg wel: de grenzen hermetisch dicht voor immigranten.
pi_58198722
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Als de kinderen over 60 jaar dan zelf allemaal bejaard zijn, moeten die dan nog meer kinderen hebben gefokt om hun pensioen te betalen? en de generatie daarop nog meer kinderen?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58198729
quote:

[..]

Dan zijn we al te laat. We moeten vooral niet fokken om een nieuwe vergrijzingsgolf te voorkomen.
pi_58198734
quote:

[..]

Daar is het een beetje te laat voor, tenzij je kinderen weer gezellig vanaf 6 jaar aan het werk wilt zetten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58198743
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:06 schreef jpjedi het volgende:
OMG Mein Kampf gelezen ofzo?

Griebes..je bent gewoon eng!
Het boek heb ik nooit gelezen, maar leer mij nou eens kennen en je weet wel beter.
pi_58198759
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:08 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dan zijn we al te laat. We moeten vooral niet fokken om een nieuwe vergrijzingsgolf te voorkomen.
Dus stoppen met kindjes maken?

Dan hebben we inderdaad op den duur ook geen vergrijzing meer.
pi_58198824
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:08 schreef FJD het volgende:

[..]

Als de kinderen over 60 jaar dan zelf allemaal bejaard zijn, moeten die dan nog meer kinderen hebben gefokt om hun pensioen te betalen? en de generatie daarop nog meer kinderen?
Nee natuurlijk niet.

Een zeker aantal babies zullen per jaar geboren moeten worden om een gezonde demografie in stand te houden. Uiteraard rekening houdend met de immigratie, waarvan ik zeg dat die per direct moet stoppen.

Ik beoog uiteraard geen bevolkingsgroei..
pi_58198830
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dan hebben we inderdaad op den duur ook geen vergrijzing meer.
Zou niet eens zo gek zijn. De prognose is dat er in 2050 zo'n 9 miljard mensen op deze planeet zullen wonen. Dat gaat nog een hele hoop problemen met zich meebrengen.
  maandag 21 april 2008 @ 11:13:00 #157
Stranger than fiction
pi_58198833
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij kent mijn ouders niet.
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar is niks op tegen, maar als ze graag koken dan kan je afvragen .......Nou ja vul het zelf maar in.
Ik kook graag. Ga iemand anders beledigen.
pi_58198839
Nog even en je gaat raszuiverheid promoten! EG ik vond je altijd best een I-spy maar nu wordt het wel erg zeg..

En noem Limburg en Brabant alsjeblieft geen Holland.

En trouwens, ik kook ook erg graag als bourgondisch brabander!
pi_58198881
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Laat de ouders dat zelf bepalen.

Een systeem waarbij er meer dan 1 werkend leven nodig is om 1 pensioen leven te kostigen, is een systeem wat zichzelf alleen in stand kan houden door elke generatie weer, meer kinderen te krijgen. Dat betekent dus automatisch dat je land ook elke generatie weer een stuk voller wordt.

De oplossing is niet het krijgen van meer kinderen maar bv. het verhogen van de pensioenleeftijd.
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik beoog uiteraard geen bevolkingsgroei..
Je oplossing om meer kinderen te krijgen om de vergrijzing tegen te gaan resulteert juist wel in bevolkingsgroei.
pi_58198920
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Jij kent mijn ouders niet.
Ik stel niet dat ze nooit goed terecht zullen komen, alleen ik vind het wel erg jong. Ik zeg: rond je 25e. Mooie leeftijd en goede kansen om goed terecht te komen.
quote:
Ik kook graag. Ga iemand anders beledigen.
Ik wil niemand ermee beledigen. Het is mijn visie op de vervrouwelijking van de man. Ik ben niet de enig die dat vind en roept en dat mannen vandaag de dag vaker in een identiteitscrisis belanden. Jawel door die vermaledijde vrouwenemancipatie, die vooral ook slechte dingen heeft voortgebracht.

Moet je eens zien: hoe sommige huppelkutjes zich door het verkeer begeven
pi_58198952
EchtGaaf, denk jij dat een leger verzwakt wanneer het gevoed wordt door mannelijke koks?
  maandag 21 april 2008 @ 11:22:01 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58199054
Zeg EchtGaaf heb je zelf eigenlijk een vrouw/vriendin. En is die wel gecharmeerd van die stoffige denkbeelden?
pi_58199056
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:13 schreef jpjedi het volgende:
Nog even en je gaat raszuiverheid promoten! EG ik vond je altijd best een I-spy maar nu wordt het wel erg zeg..
Nee, ik stel je gerust. Ik ben en man die van MATE houdt. Niets tegen vreemdelingen hier in den landen. Maar het worden er teveel, mijn beste. Teveel Islam. Teveel linkse hotemetoten die allochtonen doodknuffelen.

Teveel multiculti-ellende. Kijk je wel eens naar Opsporing Verzocht
quote:
En noem Limburg en Brabant alsjeblieft geen Holland.
Ik wist niet dat het zo diep zat.....
quote:
En trouwens, ik kook ook erg graag als bourgondisch brabander!
Ik heb er een bloedhekel aan. Ik maak nog liever de badkamer schoon
pi_58199135
Ben je nu ook al tegen de Islam?
pi_58199156
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:18 schreef Apropos het volgende:
EchtGaaf, denk jij dat een leger verzwakt wanneer het gevoed wordt door mannelijke koks?
Het effect van de mannelijke koks op VOC schepen was toch niet al te positief.
  maandag 21 april 2008 @ 11:26:41 #166
Stranger than fiction
pi_58199169
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik stel niet dat ze nooit goed terecht zullen komen, alleen ik vind het wel erg jong. Ik zeg: rond je 25e. Mooie leeftijd en goede kansen om goed terecht te komen.
Ik vind het wel erg laat Vroeger was je oud als je niet voor je 21e getrouwd was en al aan het werk en de kinderen was. Je bent wel erg inconsequent met je stelling(en).
quote:
[..]

Ik wil niemand ermee beledigen. Het is mijn visie op de vervrouwelijking van de man. Ik ben niet de enig die dat vind en roept en dat mannen vandaag de dag vaker in een identiteitscrisis belanden. Jawel door die vermaledijde vrouwenemancipatie, die vooral ook slechte dingen heeft voortgebracht.

Moet je eens zien: hoe sommige huppelkutjes zich door het verkeer begeven
Wat is eigenlijk de vervrouwelijking van de man? Het is natuurlijk niet voor niets dat er maar weinige vrouwelijke topkoks zijn. Vrouwen kunnen gewoon niet zo goed koken...
pi_58199202
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het effect van de mannelijke koks op VOC schepen was toch niet al te positief.
Er is een verschil tussen scheurbuik en verwijfdheid.
pi_58199217
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, ik stel je gerust. Ik ben en man die van MATE houdt. Niets tegen vreemdelingen hier in den landen. Maar het worden er teveel, mijn beste. Teveel Islam. Teveel linkse hotemetoten die allochtonen doodknuffelen.

Teveel multiculti-ellende. Kijk je wel eens naar Opsporing Verzocht
[..]

[..]

Ik heb er een bloedhekel aan. Ik maak nog liever de badkamer schoon
Je valt me echt tegen..dacht dat je een redelijk serieuze liberaal was met gezonde probleem oplossende rechtse standpunten. Echter soms kwam je uit de kast als rascommunist waar iedereen maar moet inleveren behalve jij. En nu kom je ineens als boer Koekoek uit de kast zeg. Ik ben het kwijt met je.

Kijk eens naar India waar men een vreedzame maatschappij in stand houdt inclusief de door jouw beoogde familie tradities maar toch ruimte voor man en vrouw om te ontwikkelen op gelijk niveau. waar men het land op een volgend niveau tilt door er gewoon keihard aan te trekken en waar verschillende religies, bevolkingsgroepen en achtergronden hand in hand gaan.

Opsporing verzocht komt hier trouwens niet op tv.

En ja het zit diep! grrrr
pi_58199220
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:28 schreef Apropos het volgende:

[..]

Details. Overigens is een echte man carnivoor en krijgt hij niet van dat groenvoer voorgeschoteld. Zie daar je causale verband.
pi_58199222
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat is eigenlijk de vervrouwelijking van de man? Het is natuurlijk niet voor niets dat er maar weinige vrouwelijke topkoks zijn. Vrouwen kunnen gewoon niet zo goed koken...
Ik zou het eerder zetten op dezelfde reden waarom er ook zo weinig vrouwen in de top van het bedrijfsleven zitten; minder ambitie en bereidheid om een sociaal leven op te geven. Topkok is 70 uur in de week keihard werken.
  maandag 21 april 2008 @ 11:31:45 #171
Stranger than fiction
pi_58199287
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:28 schreef Apropos het volgende:

[..]

Niks mis met een lekkere zeekaak.
pi_58199315
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Details. Overigens is een echte man carnivoor en krijgt hij niet van dat groenvoer voorgeschoteld. Zie daar je causale verband.
Dank, ik heb opeens een scriptieonderwerp te pakken.
pi_58199317
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:15 schreef FJD het volgende:

[..]

Laat de ouders dat zelf bepalen.

Een systeem waarbij er meer dan 1 werkend leven nodig is om 1 pensioen leven te kostigen, is een systeem wat zichzelf alleen in stand kan houden door elke generatie weer, meer kinderen te krijgen. Dat betekent dus automatisch dat je land ook elke generatie weer een stuk voller wordt.

De oplossing is niet het krijgen van meer kinderen maar bv. het verhogen van de pensioenleeftijd.
Laat ik zeggen dat ik niet voor pleit dat de bevolking in omvang moet toenemen. Verder stijgt de gemiddelde leeftijd van de Nederlander. Hiermee rekening houdende kan een demograaf berekenen hoeveel kindjes er geboren moeten worden. Dat is 1 facet.

Ik bedoel met vergrijzing tegengaan niet alleen het probleem met de pensioenen maar in breder perspectief.
quote:
Je oplossing om meer kinderen te krijgen om de vergrijzing tegen te gaan resulteert juist wel in bevolkingsgroei.
Nee, je gaf het zelf al aan: mensen zullen mbt betaalbaarheid langer moeten doorwerken.

En ja, het is schipperen. Maar dat is ook inherent aan beleidsmaken.

het beleid mbt vergrijzing zal meerdere speerpunten moeten hebben derhalve.
pi_58199323
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Niks mis met een lekkere zeekaak.
Of, als de reis erg lang duurt, blaaskaak.
pi_58199423
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laat ik zeggen dat ik niet voor pleit dat de bevolking in omvang moet toenemen. Verder stijgt de gemiddelde leeftijd van de Nederlander. Hiermee rekening houdende kan een demograaf berekenen hoeveel kindjes er geboren moeten worden. Dat is 1 facet.
Daar hoef ik geen hele ingewikkelde berekeningen op los te laten. Om de bevolking te vervangen zijn 2,1 kind per stel nodig. 2 om het stel te vervangen en 0,1 om uitval en falers te compenseren.
pi_58199450
ik ben het er alleen mee eens dat ouders hun eigen kinderen moeten opvoeden en dat niet de kinderopvang moet laten doen maar wie dat doet man of vrouw (of beide partime) maakt me geen zak uit.

de rest is regelrechte kolder want het kostwinners schap had zijn begin in de jaren 30 en zijn hoogtepunt in de jaren 50.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58199485
Precies. Het niet hoeven werken van een vrouw was een luxe, maar ze waarderen gewoon helemaal niks
pi_58199510
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg laat Vroeger was je oud als je niet voor je 21e getrouwd was en al aan het werk en de kinderen was. Je bent wel erg inconsequent met je stelling(en).
[..]

de metrosexueel en jongetjes mogen vaak niet uitkuren van hun juffrouw waardoor het mietjes worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_58199598
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:41 schreef Fastmatti het volgende:
Precies. Het niet hoeven werken van een vrouw was een luxe, maar ze waarderen gewoon helemaal niks
En je hebt nog gelijk ook tot 1930 was het een luxe als je als vrouw niet hoefde te werken.

Welke TU zit je trouwens
  maandag 21 april 2008 @ 11:46:31 #180
Stranger than fiction
pi_58199616
Veul vlees.
  maandag 21 april 2008 @ 11:46:42 #181
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58199619
quote:

[..]

je bent de Nederlandse taal niet eens machtig, maar wenst MIJ iets te komen vertellen over hoe het moet?
quote:

[..]

ADHD is een aantoonbare hersenafwijking waarmee je wordt geboren.

Zucht... conservatieven zijn werkelijk de koning van de ik-roep-maar-wat-wetenschap. Onuitstaanbaar kutvolk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58199633
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:28 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Je valt me echt tegen..dacht dat je een redelijk serieuze liberaal was met gezonde probleem oplossende rechtse standpunten.

Echter soms kwam je uit de kast als rascommunist waar iedereen maar moet inleveren behalve jij. En nu kom je ineens als boer Koekoek uit de kast zeg. Ik ben het kwijt met je.

Kijk eens naar India waar men een vreedzame maatschappij in stand houdt inclusief de door jouw beoogde familie tradities maar toch ruimte voor man en vrouw om te ontwikkelen op gelijk niveau. waar men het land op een volgend niveau tilt door er gewoon keihard aan te trekken en waar verschillende religies, bevolkingsgroepen en achtergronden hand in hand gaan.

Opsporing verzocht komt hier trouwens niet op tv.

En ja het zit diep! grrrr
Het is jammer, maar ik zou je graag irl willen ontmoeten, maar India is mij iets te ver. Ik geef toe dat ik hard aanzet, ik doe dit bewust om de discussie op gang te brengen. Ik doe graag aan gedachten experimenten.

Ik hoop echt niet dat je mij een (ras)communist vind. Ik ben zeer tegen een communisme. Echter ik ben ook gekant tegen een kapitalistisch systeem dat doorslaat in facetten. Enfin, de reeks over de topsalarissen is daar een duidelijk voorbeeld van... Ik geloof zelf niet in het optimaal functioneren van intinsieke macro economische systemen, maar in hybride systemen. Mijn lijfspreuk: reguleer goed of reguleer niet. Maar als je goed reguleert, dan is het resultaat altijd beter dan niet reguleren. Dat is DWARS tegen de stroom in, maar ik geloof er heilig in.

Mensen die mij kennen, vinden mij allesbehalve extreem oid, maar eerder een man van de nuances. Ik ben wel een man van de tradities, ik ben dus conservatief. Ik noem me zelf niet links of rechts, het zijn begrippen waar ik weinig mee kan. Op onderwerpen zal ik wat meer rechts zijn, op anderen weer links....

En ja......Ik ben best fan van de samenleving zoals die in de jaren vijftig en zestig was. Een veel duidelijker en overzichtelijke samenleving. Hard werken, maar veel minder gejaagd en gestressd zoals vandaag de dag. Meer discipline , meer fatoen. En ja, geen multiculti ellende. Begaanbare wegen. Normale verhoudingen als het gaat om beloningen. Veel minder scheidingen. Veel gezonder gezinsleven. duidelijke rolmodellen etc. etc
pi_58199697
Hoe kunnen wij weten of het leven in de jaren vijftig overzichtelijk was?
  maandag 21 april 2008 @ 11:52:17 #184
Stranger than fiction
pi_58199725
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:51 schreef Apropos het volgende:
Er was toen een enorm woningtekort. Iedereen zat dus overzichtelijk in te weinig huisjes gepropt.
  maandag 21 april 2008 @ 11:53:04 #185
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58199740
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is jammer, maar ik zou je graag irl willen ontmoeten, maar India is mij iets te ver. Ik geef toe dat ik hard aanzet, ik doe dit bewust om de discussie op gang te brengen. Ik doe graag aan gedachten experimenten.

Ik hoop echt niet dat je mij een (ras)communist vind. Ik ben zeer tegen een communisme. Echter ik ben ook gekant tegen een kapitalistisch systeem dat doorslaat in facetten. Enfin, de reeks over de topsalarissen is daar een duidelijk voorbeeld van... Ik geloof zelf niet in het optimaal functioneren van intinsieke macro economische systemen, maar in hybride systemen. Mijn lijfspreuk: reguleer goed of reguleer niet. Maar als je goed reguleert, dan is het resultaat altijd beter dan niet reguleren. Dat is DWARS tegen de stroom in, maar ik geloof er heilig in.

Mensen die mij kennen, vinden mij allesbehalve extreem oid, maar eerder een man van de nuances. Ik ben wel een man van de tradities, ik ben dus conservatief. Ik noem me zelf niet links of rechts, het zijn begrippen waar ik weinig mee kan. Op onderwerpen zal ik wat meer rechts zijn, op anderen weer links....

En ja......Ik ben best fan van de samenleving zoals die in de jaren vijftig en zestig was. Een veel duidelijker en overzichtelijke samenleving. Hard werken, maar veel minder gejaagd en gestressd zoals vandaag de dag. Meer discipline , meer fatoen. En ja, geen multiculti ellende. Begaanbare wegen. Normale verhoudingen als het gaat om beloningen. Veel minder scheidingen. Veel gezonder gezinsleven. duidelijke rolmodellen etc. etc
Ben je zelf opgegroeid in die tijd?

Ik ken namelijk NIEMAND die in die tijd is opgegroeid die jouw verhaal onderschrijft.
  maandag 21 april 2008 @ 11:56:18 #186
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_58199833
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Je ziet toch zelf ook wel in dat die samenleving hedentendage niet meer realiseerbaar is. Laat staan dat die samenleving zo was als jij hem schetst. "Gezonder gezinsleven" my ass. Huiselijk geweld, seksueel misbruik etc. zijn van alle dagen, echt niet van de afgelopen 20 jaar. Ze zijn nu alleen zichtbaar, toen werden dat soort dingen gesmoord. Vrouwen konden toen niet scheiden door o.a. financiële afhankelijkheid van de man of sociale druk. Wat nou gezond? Het is maar net vanuit welk perspectief je dat wilt zien nietwaar?

Ik moet alleen toegeven dat ik wel je zorg deel m.b.t. tot rolmodellen en immigratie/multiculturalisme maar of spruitjespolitiek met provinciesaus daar de oplossing voor is..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_58199913
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:51 schreef Apropos het volgende:
Je zou bijvoorbeeld in de historie kunnen verdiepen. En genoeg mensen die thans leven en het kunnen weten. Maar eerlijk: het was toen natuurlijk ook geen paradijs, integendeel. Er waren ook grote problemen.

Maar datgene dat ik in OP stel, waren toch zaken die imo voor ene gezonder maatschappij zorgden.
pi_58199934
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Er was toen een enorm woningtekort. Iedereen zat dus overzichtelijk in te weinig huisjes gepropt.
Ja, kort na de oorlog.
pi_58199970
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld in de historie kunnen verdiepen.
Dat heb ik gedaan. De geschiedenis biedt geen volledig, objectief overzicht.
quote:
En genoeg mensen die thans leven en het kunnen weten. Maar eerlijk: het was toen natuurlijk ook geen paradijs, integendeel. Er waren ook grote problemen.

Maar datgene dat ik in OP stel, waren toch zaken die imo voor ene gezonder maatschappij zorgden.
Ik geloof dat de toenmalige moeilijkhededen minstens even groot waren. Mjn ouders zijn allebei in die tijd opgegroeid.
pi_58199981
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, kort na de oorlog.
Tot nu. Als je dan bedenkt dat er voor de oorlog juist een enorm huizenoverschot was. Ik snap niet wat er na de oorlog gebeurd is. Als we dan echt terugmoeten in de tijd zou ik liever teruggaan naar de jaren 20-30, maar dan zonder de crisis.
pi_58199983
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Daar hoef ik geen hele ingewikkelde berekeningen op los te laten. Om de bevolking te vervangen zijn 2,1 kind per stel nodig. 2 om het stel te vervangen en 0,1 om uitval en falers te compenseren.
Dan moet je weten hoeveel stellen er zijn; hoeveel alleenstaanden. Ontwikkeling van de gemiddelde leeftijd, prognose aantallen immigranten etc. et.c

Maar die 2,1 per stel klinkt me idd wel bekend
pi_58200084
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld in de historie kunnen verdiepen. En genoeg mensen die thans leven en het kunnen weten. Maar eerlijk: het was toen natuurlijk ook geen paradijs, integendeel. Er waren ook grote problemen.

De voornaamste oorzaak is dat de mens nogal de neiging heeft om te denken dat 'alles vroeger beter was'. Dat zie je bijvoorbeeld ook in voormalig communistische generatie. Met name de conservatievere ouderen hebben een hang naar het verleden, omdat dit zogenaamd beter zou zijn. De jongere generatie denkt hier echter heel anders over. Onlangs nog een aardig artikel gelezen van twee vrouwelijke academici, ik geloof in het NRC, die het hysterische, oestrogene geneuzel van mensen als Verbrugge, Rouvoet en andere 'oh wat gaat het toch slecht tegenwoordig' nuanceerden. Dat soort conservatiefjes mag graag het beeld scheppen van Nederlandse meisjes die zich collectief op hun 13e anaal laten uitwonen voor een breezer, terwijl een recent onderzoek naar de sexuele activiteit van de Nederlandse jeugd toch een iets ander beeld liet zien.
  maandag 21 april 2008 @ 12:13:14 #193
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58200192
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

De voornaamste oorzaak is dat de mens nogal de neiging heeft om te denken dat 'alles vroeger beter was'. Dat zie je bijvoorbeeld ook in voormalig communistische generatie. Met name de conservatievere ouderen hebben een hang naar het verleden, omdat dit zogenaamd beter zou zijn. De jongere generatie denkt hier echter heel anders over. Onlangs nog een aardig artikel gelezen van twee vrouwelijke academici, ik geloof in het NRC, die het hysterische, oestrogene geneuzel van mensen als Verbrugge, Rouvoet en andere 'oh wat gaat het toch slecht tegenwoordig' nuanceerden. Dat soort conservatiefjes mag graag het beeld scheppen van Nederlandse meisjes die zich collectief op hun 13e anaal laten uitwonen voor een breezer, terwijl een recent onderzoek naar de sexuele activiteit van de Nederlandse jeugd toch een iets ander beeld liet zien.
Natuurlijk is er nog werk te verzetten op sommige gebieden
pi_58200282
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:25 schreef Apropos het volgende:
Ben je nu ook al tegen de Islam?
Nee, wel tegen teveel.

[ Bericht 10% gewijzigd door EchtGaaf op 21-04-2008 12:33:08 ]
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2008 @ 12:33:27 #195
73911 ultra_ivo
pi_58200555
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:08 schreef FJD het volgende:

[..]

Langer dan 10 jaar vooruit kijken is voor de TS erg lastig.
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2008 @ 12:39:53 #196
73911 ultra_ivo
pi_58200682
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:

Kruip eens van achter de waterlinie vandaan en ga eens je oren en ogen open houden elders in het land. En lees ook eens de geschiedenis van andere landsdelen dan alleen maar Holland. Dan kom je er ook al achter dat arbeidsmigratie in de 50-er jaren heel normaal was in de mijnstreek. Stelt jouw beeld van de jaren 50 mischien ietwat bij.
pi_58201210
Soms vraag ik me wel eens af waar je dat kromme beeld van de samenleving toch vandaan hebt. Als voorbeeld die file discussie van een tijd geleden. Iedereen moet maar van de weg af omdat jij altijd in de file staat. OK het was veel omslachtiger maar dit was toch je achterliggende standpunt waar ik echt niet in mee kon. Je constateerde bijvoorbeeld dat heel NL vol met auto`s staat en hoe nu verder was de vraag. Hier werd en masse op gereageerd dat buiten de randstad het file probleem eigenlijk wel mee valt. Op dat moment viel je standpunt toch redelijk in het water.

Nu verbaas je jezelf wederom dat Holland niet heel Nederland behelst en dat het eigenlijk best wel gevoelig ligt bij de zuiderlingen zoals dat eigenlijk al 6 eeuwen is...

Kijk je kunt wel wereldkundige vraagstukken lanceren maar ken je zelf Nederland eigenlijk wel genoeg?

Deze vraag kun je ook weer projecteren op je anti-islam uitspraken.. Is je beeld niet vertroebeld omdat je in een wijk woont met veel buitenlanders en eigenlijk nooit in een stad of dorp hebt gewoond waar het zogezegde probleem nagenoeg niet bestaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door jpjedi op 21-04-2008 13:29:34 ]
pi_58205420
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:10 schreef jpjedi het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af waar je dat kromme beeld van de samenleving toch vandaan hebt.
quote:
Als voorbeeld die file discussie van een tijd geleden. Iedereen moet maar van de weg af omdat jij altijd in de file staat.
Briljante samenvatting
quote:
OK het was veel omslachtiger maar dit was toch je achterliggende standpunt waar ik echt niet in mee kon. Je constateerde bijvoorbeeld dat heel NL vol met auto`s staat en hoe nu verder was de vraag. Hier werd en masse op gereageerd dat buiten de randstad het file probleem eigenlijk wel mee valt.
Was dat de conclusie? Het probleem beperkt zich allang niet meer tot de randstad
quote:
Op dat moment viel je standpunt toch redelijk in het water.
Niet dus.
quote:
Nu verbaas je jezelf wederom dat Holland niet heel Nederland behelst en dat het eigenlijk best wel gevoelig ligt bij de zuiderlingen zoals dat eigenlijk al 6 eeuwen is...
Ik weet niet in hoe diep dit nog grosso modo zit.
quote:
Kijk je kunt wel wereldkundige vraagstukken lanceren maar ken je zelf Nederland eigenlijk wel genoeg?
Ik denk het wel.
quote:
Deze vraag kun je ook weer projecteren op je anti-islam uitspraken..
een miljoen moslims, dat gaat wel erg hard. Onze eigne cultuur wordt verkwanseld. Ik ben het eens Wilders dat de islamisering moet stoppen. Sterker nog: de multiculturele samenleving is doorgeslagen. Dit als allang Nederland niet meer.
quote:
Is je beeld niet vertroebeld omdat je in een wijk woont met veel buitenlanders en eigenlijk nooit in een stad of dorp hebt gewoond waar het zogezegde probleem nagenoeg niet bestaat?
Ik woon niet in een buitenlanderwijk. Neemt niet weg dat het er teveel allochtonen zijn. Met alle problemen mbt integratie van dien.

Genoeg is genoeg.
pi_58205639
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Kruip eens van achter de waterlinie vandaan en ga eens je oren en ogen open houden elders in het land. En lees ook eens de geschiedenis van andere landsdelen dan alleen maar Holland. Dan kom je er ook al achter dat arbeidsmigratie in de 50-er jaren heel normaal was in de mijnstreek. Stelt jouw beeld van de jaren 50 mischien ietwat bij.
Het is toen begonnen met de ellende met vreemdelingen. We hadden toen de grote historische misser gemaakt, door zie hier permanent toe te laten. En dan maar niet te spreken over die vermaledijde gezinshereniging.

We maken nu weer dezelfde domme fouten mbt de Polen etc.
pi_58205677
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kan er nooit omheen dat elk systeem zo z'n voor en tegens heeft. Toen het zo was, zoals in OP beschreven waren er ontegenzeggelijk genoeg voordelen te benoemen. Of je ze wilt zien of niet.
pi_58205832
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je kan er nooit omheen dat elk systeem zo z'n voor en tegens heeft. Toen het zo was, zoals in OP beschreven waren er ontegenzeggelijk genoeg voordelen te benoemen. Of je ze wilt zien of niet.
Ook heel veel nadelen. Men vergeet nogal makkelijk dat we in de hedendaagse maatschappij veel meer informatie, en dus ook veel meer negatieve informatie, tot onze beschikking hebben. Ik zie jou geen overduidelijk cijfers aandragen, maar puur een beetje op emotionele gronden beweren dat het allemaal zo veel slechter is tegenwoordig.
  maandag 21 april 2008 @ 17:05:18 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58205854
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:

een miljoen moslims, dat gaat wel erg hard. Onze eigne cultuur wordt verkwanseld. Ik ben het eens Wilders dat de islamisering moet stoppen. Sterker nog: de multiculturele samenleving is doorgeslagen. Dit als allang Nederland niet meer.
Inderdaad want onze cultuur is statisch en moet onder dwang van de overheid door ieders strot worden geduwt. Allemaal hetzelfde. Leve de monocultuur. Afwijking? Verbieden! Want wie niet voor ons is is immers tegen ons.
pi_58205904
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:56 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Je ziet toch zelf ook wel in dat die samenleving hedentendage niet meer realiseerbaar is. Laat staan dat die samenleving zo was als jij hem schetst. "Gezonder gezinsleven" my ass. Huiselijk geweld, seksueel misbruik etc. zijn van alle dagen, echt niet van de afgelopen 20 jaar. Ze zijn nu alleen zichtbaar, toen werden dat soort dingen gesmoord. Vrouwen konden toen niet scheiden door o.a. financiële afhankelijkheid van de man of sociale druk. Wat nou gezond? Het is maar net vanuit welk perspectief je dat wilt zien nietwaar?
Er is meer openheid. Dat is goed. Maar criminaliteit was in de jarne 50 en 60 echt wel duidelijk minder dan nu.
quote:
Ik moet alleen toegeven dat ik wel je zorg deel m.b.t. tot rolmodellen en immigratie/multiculturalisme maar of spruitjespolitiek met provinciesaus daar de oplossing voor is..
Ik ben blij dat je mijn zorg mbt rolmodellen en multicultie ellende met me deelt.

Dat is ene belangrijk stuk in deze discussie. Als we de problematiek maar eens willen onderkennen, dan zijn we een heel eind.

Ik denk dat wel wat meer nodig is dan de voorstellen in OP om het tij te keren
pi_58205919
Je hebt wel erg weinig vertrouwen in onze cultuur, EchtGaaf. Die gaat nog niet ten onder tegen een gezamenlijk offensief van alle in Nederland aanwezige Moslims, en dat offensief komt er niet.
pi_58205956
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad want onze cultuur is statisch en moet onder dwang van de overheid door ieders strot worden geduwt. Allemaal hetzelfde. Leve de monocultuur. Afwijking? Verbieden! Want wie niet voor ons is is immers tegen ons.
Een statische cultuur en open grenzen zijn strijdige zaken. Feit is, dat het allemaal veel te hard is gegaan. De ellende is beslist niet uit het niets ontstaan. Omdat die linkse hotemetoten en de vermaledijde politieke correctheid de aanwas fors deed aanzuigen. En als je er iets van zei, dan werd je direct voor racist uitgemaakt.

Die tijd is gelukkig voorbij. Steeds meer mensen zien de ellende nu wel onder ogen.

Maar het is allang te laat. Loop maar in een stad rond. Het sterft van de allochtonen. Het sterft van de hoofddoekjes. Het land en onze cultuur is allang aan de allochtonen uitgeleverd en is vergooid. Of je het leuk vind of niet.....
pi_58206007
Helemaal een gotspe als vooraanstaand lid van het Koninklijk huis recentelijk nog zei dat ze de Nederlandse cultuur niet eens meer kon ontdekken.....

Dan is slechts 1 conclusie mogelijk: dat onze cultuur feitelijk is vergooid.
pi_58206045
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:10 schreef Apropos het volgende:
Je hebt wel erg weinig vertrouwen in onze cultuur, EchtGaaf.

Die gaat nog niet ten onder tegen een gezamenlijk offensief van alle in Nederland aanwezige Moslims, en dat offensief komt er niet.
Het verwatert op zijn zachts gezegd. De rillingen lopen over je rug als een minister zegt dat we straks ene islamitische peiler in onze cultuur hebben.

Het moet gewoon niet gekker worden.

Hoe makkelijk ene bewindvrouw onze cultuur bij het grof vuil weet te zetten. Ik vind het zelfs verraad. Brrrrrrrr.
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2008 @ 17:18:01 #208
73911 ultra_ivo
pi_58206056
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is toen begonnen met de ellende met vreemdelingen. We hadden toen de grote historische misser gemaakt, door zie hier permanent toe te laten. En dan maar niet te spreken over die vermaledijde gezinshereniging.
Ooit eraan gedacht dat Nederland toen in de kou had gezeten zonder deze buitenlandse mijnwerkers?
pi_58206097
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:18 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ooit eraan gedacht dat Nederland toen in de kou had gezeten zonder deze buitenlandse mijnwerkers?
Niks mis met gastarbeiders. Maar ze hoeven hier nog niet permanent te vestigen. Net zo goed dat als ik een schilder inhuur om mijn huis op te schilderen, daarmee hoef ik deze nog geen onderdak te geven. Werk af: dan weer terug naar huis.

Andere landen hebben dit vele slimmer aangepakt.

Straks dezelfde ellende met die Polen hier. Ze geven nu steden al de nodige overlast.
  † In Memoriam † maandag 21 april 2008 @ 17:21:13 #210
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58206108
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar het is allang te laat. Loop maar in een stad rond. Het sterft van de allochtonen. Het sterft van de hoofddoekjes. Het land en onze cultuur is allang aan de allochtonen uitgeleverd en is vergooid. Of je het leuk vind of niet.....
Vrouwen met hooddoekjes die x meter achter de man aanlopen, niet werken en thuis voor de kinderen zorgen moet jou toch aanspreken beste EchtGaaf.
Carpe Libertatem
  maandag 21 april 2008 @ 17:22:28 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58206120
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:

Een statische cultuur en open grenzen zijn strijdige zaken. Feit is, dat het allemaal veel te hard is gegaan.
Niks feit. Subjectief.
quote:
De ellende is beslist niet uit het niets ontstaan. Omdat die linkse hotemetoten en de vermaledijde politieke correctheid de aanwas fors deed aanzuigen. En als je er iets van zei, dan werd je direct voor racist uitgemaakt.
Och och och wat zielig. Al die CDA-VVD kabinetten ten spijt. Krokodillentranen dus.
quote:
Welke cultuur? Ik maak zelf wel uit welke culturele dingen van deze wereld ik waardeer.
pi_58206155
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vrouwen met hooddoekjes die x meter achter de man aanlopen, niet werken en thuis voor de kinderen zorgen moet jou toch aanspreken beste EchtGaaf.
Vind ik prima. Dat kunnen ze ook in hun eigen land. Waar ze feitelijk thuishoren.

Ik zie liever onze mensen in klederdracht Ik zie liever kerken dan moskeeën. Die laatste horen hier ook niet.
pi_58206440
Hoe kunnen wij jouw latente liberalisme aan de oppervlakte brengen?
pi_58206461
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:42 schreef Apropos het volgende:
Hoe kunnen wij jouw latente liberalisme aan de oppervlakte brengen?
Door mij te overtuigen
pi_58206505
quote:

Enz.

Zeg EG, lees ik nu dat jij een islamisering (lees: "religieusificering") van de maatschappij voorstaat? En dat na alle steun voor de PVV op het tegengaan van de islamisering...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 21 april 2008 @ 17:48:49 #216
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58206520
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er is meer openheid. Dat is goed. Maar criminaliteit was in de jarne 50 en 60 echt wel duidelijk minder dan nu.
[..]
En heb je daar nog enig bewijs voor? Of is het gewoon je eigen beeld van hoe de jaren 50/60 waren welke je aanneemt voor de werkelijkheid? Je doet namelijk nogal erg veel aannames en generalisaties, maar enige onderbouwing geef je niet. Je laat je nogal kennen als een bang mannetje, welke schrikt van hoofddoekjes en niet in staat bent om op te boksen tegen vrouwen met meer kwaliteiten dan jij en daarom dit soot onzin loopt te spuien.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58206574
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niks feit. Subjectief.
Feit is dat we een hele berg integratie ellende over ons gestort hebbne gekregen. Heeft vooral ook te maken met het tempo waarin nieuwkomers hier binnne
quote:
Och och och wat zielig. Al die CDA-VVD kabinetten ten spijt. Krokodillentranen dus.
Nee.
quote:
Welke cultuur? Ik maak zelf wel uit welke culturele dingen van deze wereld ik waardeer.
Dat mag. Ik doe het ook
pi_58206616
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zeg EG, lees ik nu dat jij een islamisering (lees: "religieusificering") van de maatschappij voorstaat?

En dat na alle steun voor de PVV op het tegengaan van de islamisering...

De christelijke pijler aanprijzen als behoud van onze cultuur is niet strijdig met het tegen islamisering zijn.

Ik zie het probleem niet
  † In Memoriam † maandag 21 april 2008 @ 17:57:42 #219
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58206680
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Vind ik prima. Dat kunnen ze ook in hun eigen land. Waar ze feitelijk thuishoren.
Dus omaatjes met hoofddoekjes moeten ook oprotten? Of is dan opeens een verschril?
quote:
Ik zie liever onze mensen in klederdracht Ik zie liever kerken dan moskeeën. Die laatste horen hier ook niet.
Ik zie liever mensen zelf hun leven leiden hoe ze dat willen zonder dat jij met een zweep 50 jaar terug in de tijd wil.

Maargoed dat is ALTIJD het probleem met gelovigen of conservatieven of socialisten. Men moet leven naar hoe zij het goed vinden. Het komt niet eens in ze op dat hun keuzes wellicht niet de juiste zijn voor iedereen, nee, nee, ze zijn, net als jij, tot op het bot overtuigd van hun heilige gelijk en iedereen zal dat geloven ook, VOORAL met dwang!

Eng, heel erg eng en 1 op 1 vergelijkbaar met mafkezen als de Taliban.
Carpe Libertatem
pi_58206728
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:53 schreef EchtGaaf het volgende:

De christelijke pijler aanprijzen als behoud van onze cultuur is niet strijdig met het tegen islamisering zijn.

Ik zie het probleem niet
Jij hebt niet door dat je pleit voor allerhande zaken die een diep religieuze moslim ook zou kunnen betogen met de Koran in zijn hand? Dat er feitelijk veel meer overeenkomsten zijn tussen moslims en christenen, dan tussen atheïsten en christenen/moslims?

Dat waar jij voor pleit dus gewoon het terugbrengen van religie (en daarbij maakt het voor het resultaat niet zo enorm uit of het islam is of christendom) in de samenleving is en nog wel met zachte dwang van de overheid ook nog?
pi_58206997
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:01 schreef DS4 het volgende:
Dat er feitelijk veel meer overeenkomsten zijn tussen moslims en christenen, dan tussen atheïsten en christenen/moslims?

Dat waar jij voor pleit dus gewoon het terugbrengen van religie (en daarbij maakt het voor het resultaat niet zo enorm uit of het islam is of christendom) in de samenleving is en nog wel met zachte dwang van de overheid ook nog?
Inderdaad ; HET recept voor een waardeloze samenleving; een gebaseerd op fabels die persoonlijk dienen te zijn (religie) en geleid door het meest incapabele instituut mogelijk (staat).

Ja, zei de Kerk tegen de Staat; houd jij ze arm, dan houd ik ze dom.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † maandag 21 april 2008 @ 18:18:15 #222
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58207034
quote:
Feitelijk pleit hij voor een Christelijke Sharia.
Carpe Libertatem
pi_58207054
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

Briljante samenvatting
[..]

Was dat de conclusie? Het probleem beperkt zich allang niet meer tot de randstad
[..]

Niet dus.
[..]

Ik weet niet in hoe diep dit nog grosso modo zit.
[..]

Ik denk het wel.
[..]

[..]

Ik woon niet in een buitenlanderwijk. Neemt niet weg dat het er teveel allochtonen zijn. Met alle problemen mbt integratie van dien.

Genoeg is genoeg.
Sorry hoor maar ik kan toch erg simpel concluderen dat er buiten de randstad een stuk minder files staan dan in de randstad. In ieder geval is dit in Brabant zo en we vallen nu in herhaling. Je topic was wel in het water gevallen en we kunnen hier nu wel weer een herhaling van zetten spelen zoals al die topics van jou die hierin eindigen.

En over je casa rosso mosso...blijf gewoon Nederlands praten.. we zijn allemaal erg onder de indruk van je woordkeuze maar het staat me gewoon niet aan.

Je probeert een maatschappelijk probleem aan de kaak te stellen en dan laat je het naadloos over gaan in religie. Waar is die feitelijke link?

Kom eens gewoon met concrete opzetjes in plaats van die emotionele redevoeringen die van hot naar her draaien. Vroeger alles beter? Tja die kennen we wel en als je echt academisch bent dan weet je ook dat verschillende tijdgeesten niet kunt vergelijken. Waarom is Nederland vol? Ik zie genoeg plaats eigenlijk.. Je begint over die Polen.. Wie wil dan het werk doen? Vrachtwagenchauffeurs hoor je ook vaak klagen terwijl er op het moment meer dan 12000 directe vacatures voor chauffeurs zijn die geen Nederlander wil invullen! Cijfers jongen, cijfers in plaats van dat gekwetter. Wees concreet.

Waarom was vroeger alles beter..waarom de man niet koken en de vrouw niet werken? Je bent toch van de pot gelazerd in je bejaardenhuis als je er dit soort ideeën op na houdt. De mensen die de bloei van hun leven hadden in de jaren 50-60 zeggen nu toch echt allemaal dat het wel een stukje beter is geworden.

En hoe je het een en ander visa versa weer aan religie knoopt is me echt een raadsel eigenlijk.
pi_58207119
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als het goede dwang is, dan is daar niet mis mee.
Goede dwang zegt-ie
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58209080
Dwang is nooit goed.
pi_58212957
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dus omaatjes met hoofddoekjes moeten ook oprotten?
Die zijn wel heel zeldzaam hoor. En uiteraard zal ik geen Nederlanders het land uitzetten.
quote:
Of is dan opeens een verschril?
Een verschril Ik vind em wel leuk gevonden trouwens. En nogmaals, Nederlanders buiten de landsgrenzen zetten is buiten iedere orde.
quote:
Ik zie liever mensen zelf hun leven leiden hoe ze dat willen zonder dat jij met een zweep 50 jaar terug in de tijd wil.
Ik zal geen zweep gebruiken. Maar mnensen de ogen hun ogen te doen openen.
quote:
Maargoed dat is ALTIJD het probleem met gelovigen of conservatieven of socialisten. Men moet leven naar hoe zij het goed vinden. Het komt niet eens in ze op dat hun keuzes wellicht niet de juiste zijn voor iedereen, nee, nee, ze zijn, net als jij, tot op het bot overtuigd van hun heilige gelijk en iedereen zal dat geloven ook, VOORAL met dwang!
De Christelijke traditie brengt het goed in de mensen boven.
quote:
Eng, heel erg eng en 1 op 1 vergelijkbaar met mafkezen als de Taliban.
Ik zou zeggen verdiep eerst in de materie voordat je met deze lariekoek komt.
pi_58213149
quote:

[..]

Jij hebt niet door dat je pleit voor allerhande zaken die een diep religieuze moslim ook zou kunnen betogen met de Koran in zijn hand? Dat er feitelijk veel meer overeenkomsten zijn tussen moslims en christenen, dan tussen atheïsten en christenen/moslims?
Nou, ik geloof dat jij nog niet echt diep in de materie hebt verdiept, met alle respect. Er is geen groter verschil dan de ene religie dat HAAT predikt tegen niet-moslims, en ja dat doet de (Salafistische) Islam terdege! Het Christelijk geloof, bij monde van Jezus, roept juist op je naaste (en je vijanden!) lief te hebben.
quote:
Uiteraard als er ene voldoende draagvlak er voor zou ontstaan. Ik zeg precies hetzelfde wat minister Donner destijds zei over de invoering van de sharia als in het parlement ene twee derde meerderheid voor te vinden zou zijn. Ik handel niet in strijd met de wetten van de huidige rechtstaat.
pi_58213203
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Feitelijk pleit hij voor een Christelijke Sharia.
Niks mis met de bijbel als wet. Het zou de samenleving geweldig goed doen.
  † In Memoriam † maandag 21 april 2008 @ 22:23:48 #229
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58213480
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Oh jouw God EchtGaaf! Waarom wil je toch zo graag jouw 2000 jaar oude zandboeken opleggen aan anderen. Leef lekker hoe jij wil leven dan doe ik dat ook. Jij leest lekker je bijbeltje, ik steek mij openhaard er mee aan. Jij lekker een slaafse vrouw die appeltaart voor jouw en je 15 kinderen bakt op zondag zaterdag en ik ga wel lekker werken op zondag en wok mijn eigen oosterse shoarma gerechten met shashikisaus wel bij elkaar.

En dan zeggen dat de vergelijking met de Taliban niet op gaat. Mafkees.
Carpe Libertatem
pi_58213555
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Nou, ik geloof dat jij nog niet echt diep in de materie hebt verdiept, met alle respect. Er is geen groter verschil dan de ene religie dat HAAT predikt tegen niet-moslims, en ja dat doet de (Salafistische) Islam terdege! Het Christelijk geloof, bij monde van Jezus, roept juist op je naaste (en je vijanden!) lief te hebben.
Leuk dat jij in propaganda trapt.
quote:
Ik handel niet in strijd met de wetten van de huidige rechtstaat.
Jij kan sowieso niet handelen in je eentje. En dat is maar goed ook.
pi_58213668
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, het doet de samenleving geen goed om terug in de tijd te gaan.

Wat is dat toch met jou dat jij terug wil naar een tijd waarin alles minder was?
  maandag 21 april 2008 @ 22:30:53 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58213737
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Oh jouw God EchtGaaf! Waarom wil je toch zo graag jouw 2000 jaar oude zandboeken opleggen aan anderen. Leef lekker hoe jij wil leven dan doe ik dat ook. Jij leest lekker je bijbeltje, ik steek mij openhaard er mee aan. Jij lekker een slaafse vrouw die appeltaart voor jouw en je 15 kinderen bakt op zondag zaterdag en ik ga wel lekker werken op zondag en wok mijn eigen oosterse shoarma gerechten met shashikisaus wel bij elkaar.

Nee, Christenfundamentalisme is wel degelijk anders als moslimfundamentalisme. Er zijn uiteraard ook overeenkomsten.

Zelf zou ik overigens een op islamitische (niet-extremistische uiteraard) leest geschoeide maatschappij verkiezen boven de seculiere, vrijgevochten, progressieve 24-uurs economie zoals D66 en Paars die voorstonden. Gewoon omdat die islamitische maatschappij een Christelijke véél dichter benaderd dan die seculiere. En mits Christenen daarin met rust gelaten worden bijt het elkaar echt niet.

Wat dat betreft kunnen Christenen en moslims nog strategische partners zijn bij het uitzetten van het beleid in Nederland.
The End Times are wild
  maandag 21 april 2008 @ 22:31:42 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58213771
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, het doet de samenleving geen goed om terug in de tijd te gaan.

Wat is dat toch met jou dat jij terug wil naar een tijd waarin alles minder was?
Minder geld/auto's/vrouwen aan de top/sleutelkinderen etc. is niet minder van alles hoor!
The End Times are wild
pi_58213869
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:19 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik kan toch erg simpel concluderen dat er buiten de randstad een stuk minder files staan dan in de randstad. In ieder geval is dit in Brabant zo en we vallen nu in herhaling.
Omdat de randstad het ergste door files worden getroffen, maakt dat het probleem in de andere provincies dan niet minder erg? Ook daar nemen de problemen zeer groter vormen aan.
quote:
Je topic was wel in het water gevallen en we kunnen hier nu wel weer een herhaling van zetten spelen zoals al die topics van jou die hierin eindigen.
Nee, onzin. Je voorbeeld gaf zelfs toe dat er rond Arnhem ook een probleem was, en gaf er zowaar ook nog een verklaring voor. Dat we het niet eens zijn geworden is wat anders als wat jij nu stelt dat het topic in het water zou zijn gevallen. Wat je er dan ook onder zal verstaan, het geeft in ieder geval gen pas.
quote:
En over je casa rosso mosso...blijf gewoon Nederlands praten.. we zijn allemaal erg onder de indruk van je woordkeuze maar het staat me gewoon niet aan.
Een hele gangbare uitdrukking en echt niet alleen aan academici voorbehouden. Ik beoog echt geen halo-effect met mijn boven gemiddelde eloquentie, als je dat soms bedoeld. Je zal moeten leven met mensen die hun eigen stijl en presentatie. Ik vrees dat je mr. A.A.M. van Agt niet eens kent, ik raad het je aan om die te leren kennen. Zijn presentatie, zijn eloquentie noem ik pure kunst. Een gave Gods, reken maar. Ik hoor hem zo graag.
quote:
Je probeert een maatschappelijk probleem aan de kaak te stellen en dan laat je het naadloos over gaan in religie. Waar is die feitelijke link?
Religie is onderdeel van de maatschappij, sterker nog , het Christendom is 1 van de pijlers van de Nederlandse cultuur. Mag ik ervoor in de bres springen?
quote:
Kom eens gewoon met concrete opzetjes in plaats van die emotionele redevoeringen die van hot naar her draaien.
Politiek=emotie+ratio, mijn beste. Neem dat maar van mij aan en ik doe mijn best om beide voldoende aan de orde te komen.
quote:
Vroeger alles beter? Tja die kennen we wel en als je echt academisch bent dan weet je ook dat verschillende tijdgeesten niet kunt vergelijken.
Waarom zou je verschillende tijd geesten niet met elkaar kunnen vergelijken
quote:
Waarom is Nederland vol? Ik zie genoeg plaats eigenlijk..
toegeven dat "vol" ansich een "leeg" begrip is. daar zullen we nooit uitkomen. Feit is wel dat Nederland na China het dichtstbevolkte land ter wereld is. De problemen zijn er ook: een chronisch oplopende woningnood. De files. Etc.
quote:
Je begint over die Polen.. Wie wil dan het werk doen?
Als er geen Nederlanders zijn die het werk willen of kunnen doen, dan dergelijk lui inhuren. Maar geen verblijfsvergunning. Ze gaan terug naar hun eigen land. Die fout maken we helaas weer, dat ze hier gewoon kunnen vestigen. En maar geen lessen trekken met de eerdere gastarbeiders
quote:
Vrachtwagenchauffeurs hoor je ook vaak klagen terwijl er op het moment meer dan 12000 directe vacatures voor chauffeurs zijn die geen Nederlander wil invullen! Cijfers jongen, cijfers in plaats van dat gekwetter. Wees concreet.
Bron
quote:
Waarom was vroeger alles beter..waarom de man niet koken en de vrouw niet werken? Je bent toch van de pot gelazerd in je bejaardenhuis als je er dit soort ideeën op na houdt. De mensen die de bloei van hun leven hadden in de jaren 50-60 zeggen nu toch echt allemaal dat het wel een stukje beter is geworden.
Daar zal zeker niet iedereen mee eens zijn.
quote:
En hoe je het een en ander visa versa weer aan religie knoopt is me echt een raadsel eigenlijk.
Nee hoor. Verloochen je eigen cultuur nu eens niet.
pi_58214045
quote:
Toen het kabinet-Drees in 1956 de Algemene ouderdomswet invoerde, stemde de SGP als enige fractie tegen. „Staatssocialisme”, zo zei ds. Zandt in een stemverklaring.

Het tegenstemmen van ds. Zandt is typerend voor de SGP van die tijd. De partij was beducht voor onnodig overheidsingrijpen. In plaats van sociale voorzieningen bepleitte de fractie eigen verantwoordelijkheid van burgers, families en kerken.
pi_58214091
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Verdiep eerst in de materie , voordat je dit soort domme uitspraken doet. Dus wie is hier een mafkees
  † In Memoriam † maandag 21 april 2008 @ 22:42:47 #237
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58214180
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Verdiep eerst in de materie , voordat je dit soort domme uitspraken doet. Dus wie is hier een mafkees
Je zegt net zelf dat je de bijbel als wet wil hebben.
Carpe Libertatem
pi_58215498
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:31 schreef LXIV het volgende:

Minder geld/auto's/vrouwen aan de top/sleutelkinderen etc. is niet minder van alles hoor!
Ik denk dat als we jou terug zetten in de jaren 50 je binnen de kortste keren smeekt om terug te mogen keren naar de 21e eeuw.
  maandag 21 april 2008 @ 23:35:57 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58215617
Maar enkel omdat er toen geen internet was!
The End Times are wild
pi_58216921
quote:
Op maandag 21 april 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
Maar enkel omdat er toen geen internet was!
Zo lang je het met mij eens bent maakt het mij geen donder uit hoe of waarom...
pi_58217540
quote:
Op maandag 21 april 2008 23:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat als we jou terug zetten in de jaren 50 je binnen de kortste keren smeekt om terug te mogen keren naar de 21e eeuw.
Alleen al de stank.
I´m back.
pi_58217562
De traditionele Hollandsche cultuur: 1 x per week douchen. .
I´m back.
pi_58218733
Heb je zojuist weer eens bewezen je materie niet te kennen. Christendom vredelievend... laat me niet lachen zeg! Kijk even Samuel 15: 2-3- over hoe vredelievend het is... Check ook even Leviticus 25: 44-46. Mooiste voorbeeld is Lucas 19: 22-27. Zie eens hoe wij de straten van Jeruzalem zullen omtoveren in rivieren van bloed wanneer we de ongelovigen een lesje leren.. Ja vriend..wij zijn niet zoveel beter hoor met ons boekje.

En China is ZEKER niet het meest dichtstbevolkte land ter wereld! Zou dat Bangladesh niet zijn.

Man roep toch geen eind in de ronde met je pseudo van Agt termen. Ken je ware van Agt termen als zijn geweldige vertaling voor "je mannetje staan": Van Agt: “I can stand my little man” Was hij ook niet de man de bede terug invoerde in het kabinet. Noemde hij zichzelf geen "non-politicus" Volgens mij was hij de man die de eerste gast arbeiders naar Nederland haalde omdat er geen Nederlander meer was die vuil werk wilde doen.

En tijdgeesten kun je niet vergelijken omdat het profiel mens totaal andes is door internet, communicatie en verplaatsingsmogelijkheden. Hierbij grappig om een voorbeeld te noemen als de verlichting waarbij kerk en staat werden gescheiden. Zo ook de jaren 50 en nu in 00.. Heel die maatschappij stak volledig anders in elkaar. De pastoor kwam verdorie in het zuiden vertellen wanneer de volgende kleine geboren moest worden. Echtscheidingen bestonden veel minder. JA WAT DENK JE! De maatschappelijke status verloor men bij een scheiding dus dan maar binnenshuis uitvechten en je kinderen tuchtigen... Was dat goed? Zo kan je wel uren doorgaan..
  dinsdag 22 april 2008 @ 08:04:05 #244
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58219238
FOK! is mooi, met een OP als deze scheelt me dat weer een horror-boek.

Holy wack zeg, moraal in de wet schuiven. Vanavond zal ik er eens op in gaan...
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Helemaal een gotspe als vooraanstaand lid van het Koninklijk huis recentelijk nog zei dat ze de Nederlandse cultuur niet eens meer kon ontdekken.....

Dan is slechts 1 conclusie mogelijk: dat onze cultuur feitelijk is vergooid.
Nee, dat dé Nederlander niet bestond. Omdat ie weer bestaat uit zóveel diverse individuen, dat je ze niet op 1 hoop kunt vegen. En daar was en ben ik het wel mee eens. Wel ietwat bij de feiten blijven.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2008 @ 08:05:59 #245
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58219253
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:04 schreef Yildiz het volgende:
FOK! is mooi, met een OP als deze scheelt me dat weer een horror-boek.

Holy wack zeg, moraal in de wet schuiven. Vanavond zal ik er eens op in gaan...
Niet alleen moraal, maar als je het topic doorleest wil EchtGaaf letterlijk de bijbel als wet.
Carpe Libertatem
  dinsdag 22 april 2008 @ 08:11:06 #246
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58219295
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Grappig, ik wist niet dat de SGP vroeger zo liberaal was, als ik dat zo mag omschrijven.
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet alleen moraal, maar als je het topic doorleest wil EchtGaaf letterlijk de bijbel als wet.
Dat zeg ik, het scheelt me 'n horror-boek. .
Vanavond zal ik verder reageren, nu ga ik eens aan de slag.
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nog even deze, . Ben je wel eens in een professionele keuken geweest? Heb je wel eens Gordon Ramsey gekeken? Is het je wel eens opgevallen dat het overgrote deel man is?

[ Bericht 35% gewijzigd door Yildiz op 22-04-2008 08:17:02 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 22 april 2008 @ 08:30:33 #247
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58219480
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:11 schreef Yildiz het volgende:
Heb je wel eens Gordon Ramsey gekeken? Is het je wel eens opgevallen dat het overgrote deel man is?
Tof. Dat zei ik dus min of meer ook.
pi_58221436
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leuk dat jij in propaganda trapt.
quote:
Jij kan sowieso niet handelen in je eentje. En dat is maar goed ook.
Dat geldt gelukkig voor een ieder moet je dan zeggen.
pi_58221589
Overigens is de moraalridderij uit de OP zo ongeveer de antithese van "de Nederlandse cultuur" m.i.
pi_58221788
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 04:47 schreef jpjedi het volgende:
Heb je zojuist weer eens bewezen je materie niet te kennen. Christendom vredelievend... laat me niet lachen zeg! Kijk even Samuel 15: 2-3- over hoe vredelievend het is... Check ook even Leviticus 25: 44-46. Mooiste voorbeeld is Lucas 19: 22-27. Zie eens hoe wij de straten van Jeruzalem zullen omtoveren in rivieren van bloed wanneer we de ongelovigen een lesje leren.. Ja vriend..wij zijn niet zoveel beter hoor met ons boekje.
Er komen zeker stevige passages in de Bijbel voor. En ja, voorwaar, er komen mensen voor in de Bijbel, en niet God alleen. Ook mensen in de Bijbel zijn door zonde behept, net zoals wij zijn. Ook geweld en oorlogen worden in de Bijbel genoemd.

Het ontbreekt jou aan kennis als je durft te stellen dat daarmee het Christendom oproept tot haat en geweld. De Tien Geboden werden door Jezus tot twee geboden samengevat:

1 De Here God lief te hebben met je gehele ziel, met je gehele kracht en met je gehele verstand
2 Je naaste lief te hebben als jezelf.

Aan deze twee geboden hangt de gehele wet en de profeten.

Jezus, de zoon van God, kan niet duidelijker zijn : HEB JE VIJANDEN LIEF.

Moet het nu nog duidelijker??????
quote:
En China is ZEKER niet het meest dichtstbevolkte land ter wereld! Zou dat Bangladesh niet zijn.
Als dat zo is, dan is het zo.
quote:
Man roep toch geen eind in de ronde met je pseudo van Agt termen.
Tja, als jij al op tilt slaat van de gebruikelijke woorden grosso modo
quote:
Ken je ware van Agt termen als zijn geweldige vertaling voor "je mannetje staan": Van Agt: “I can stand my little man”
Dat zijn Engels niet geweldig was doet niets af aan het feit dat zijn Nederlandse spreekvaardigheid ongeëvenaard was en is.
quote:
Was hij ook niet de man de bede terug invoerde in het kabinet.
En daarmee toont hij zich een geweldig mens
quote:
Noemde hij zichzelf geen "non-politicus"
Doet niets af aan de deze mens als persoon? Wat dan nog? Ik had het over de spreekvaardigheid van deze persoon, en niet als politicus
quote:
Volgens mij was hij de man die de eerste gast arbeiders naar Nederland haalde omdat er geen Nederlander meer was die vuil werk wilde doen.
Ik geloof dat jij de geschiedenis niet echt goed kent. De eerste gastarbeiders kwamen in de jaren 50 al
quote:
En tijdgeesten kun je niet vergelijken omdat het profiel mens totaal andes is door internet, communicatie en verplaatsingsmogelijkheden. Hierbij grappig om een voorbeeld te noemen als de verlichting waarbij kerk en staat werden gescheiden. Zo ook de jaren 50 en nu in 00.. Heel die maatschappij stak volledig anders in elkaar. De pastoor kwam verdorie in het zuiden vertellen wanneer de volgende kleine geboren moest worden. Echtscheidingen bestonden veel minder. JA WAT DENK JE! De maatschappelijke status verloor men bij een scheiding dus dan maar binnenshuis uitvechten en je kinderen tuchtigen... Was dat goed? Zo kan je wel uren doorgaan..
Vreemde benadering hoor? Er zijn genoeg zaken te vergelijken. De rollen van vader en moeder in het gezin. Hoe mensen met elkaar omgingen. Arbeidsverhoudingen. Religie. Individualisering etc.

En zo kan ik nog wel uren doorgaan.
pi_58221860
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:27 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat geldt gelukkig voor een ieder moet je dan zeggen.
Klopt, maar de overgrote meerderheid in dit land wil niet terug in de tijd. En dat zal over 10 tot 20 jaar niet anders zijn. Dus als je de mening van het volk als maatstaf wil nemen...
pi_58221906
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Het ontbreekt jou aan kennis als je durft te stellen dat daarmee het Christendom oproept tot haat en geweld.
Maar dat jij exact hetzelfde doet met de islam, dat is wel terecht, nietwaar?

pi_58221908
quote:
Overigens is de moraalridderij uit de OP zo ongeveer de antithese van "de Nederlandse cultuur" m.i.
Dat hoopte ik ook. Totdat er een regering van moralisten als sociofascisten (NsdAP onder leiding van roverhoofdman Bos) en gristenfundamentalisten (hoe komt een treurig menneke als Rouvoet aan zoveel invloed in een kabinet) opstond.

Van kwaad tot erger, deze moralistenkliek.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_58221943
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hoopte ik ook. Totdat er een regering van moralisten als sociofascisten (NsdAP onder leiding van roverhoofdman Bos) en gristenfundamentalisten (hoe komt een treurig menneke als Rouvoet aan zoveel invloed in een kabinet) opstond.

Van kwaad tot erger, deze moralistenkliek.
Toch merk ik dat er behoorlijk wat mensen in Nederland zijn die mijn walging voor dat aspect van dit kabinet delen. Dat zie je ook in de peilingen.
pi_58222028
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe de SGP thans aankijkt tegen ouderdomspensioen. En zoals gebruikelijk zal ook ik het natuurlijk niet in alle standpunten van de SGP kunnen vinden.
pi_58222043
Dat stemt hoopvol inderdaad. Bovendien is volgens mij dit kabinet het minste representatief voor wat algemeen gedacht wordt in het land. Dat is ook logisch, omdat de harde kern van NsdAP (ambtenaren en andere 9-tot-5-denkers) en CDA (boeren, bejaarden en buitenlui) zo sterk is. De andere en "nieuwe" partijen zijn veel volatieler in hun electoraat.

Verbieden, verboden, stilstand en achteruitgang lijken politieke toverwoorden tegenwoordig. Alleen maar geldingsdrang van politici.

De grote doorbraak komt pas als de politiek realiseert dat ze de het probleem vormt en niet de oplossing.

pi_58222074
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik haat de Islam niet. Ik ben ook tegen het beledigen van de Islam, zoals Geert Wilders dat soms doet. Ik zeg alleen dat het hier NIET thuishoort. Het past niet binnen de onze cultuur.

Dat jij het op ene hoop gooit met haat, is werkelijk stuitend en een advocaat onwaardig.
pi_58222079
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:

En zoals gebruikelijk zal ook ik het natuurlijk niet in alle standpunten van de SGP kunnen vinden.
Het enige goede standpunt van de SGP is dat ze de doodstraf als humaan middel tegen de meest verschrikkelijke criminelen niet uitsluit. Maar daar hebben ze dan weer een volkomen verknipte motivatie voor.

pi_58222114
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt, maar de overgrote meerderheid in dit land wil niet terug in de tijd. En dat zal over 10 tot 20 jaar niet anders zijn. Dus als je de mening van het volk als maatstaf wil nemen...
Dat kan je zo nooit zeggen, jij weet niet hoe de samenleving er over 50 jaar uitziet.
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:01:30 #260
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58222137
Als pvda en cda zouden wegvallen zouden een hoop problemen eindelijk kunnen worden opgelost.

Maarja...
pi_58222147
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het enige goede standpunt van de SGP is dat ze de doodstraf als humaan middel tegen de meest verschrikkelijke criminelen niet uitsluit. Maar daar hebben ze dan weer een volkomen verknipte motivatie voor.
Ik blijf tegen de doodstraf, om de doodeenvoudige reden dat het onherroepelijk is.
pi_58222156
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
Als pvda en cda zouden wegvallen zouden een hoop problemen eindelijk kunnen worden opgelost.

Maarja...
Ouwe Zeikerd
pi_58222264
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik blijf tegen de doodstraf, om de doodeenvoudige reden dat het onherroepelijk is.
Ik zou het nooit als onmogelijkheid willen hebben, zoals nu. Prima als lieden als Marc Dutroux onherroepelijk uit de samenleving zouden verdwijnen, of gun jij dat soort figuren nog een tweede kans?

pi_58222305
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zou het nooit als onmogelijkheid willen hebben, zoals nu. Prima als lieden als Marc Dutroux onherroepelijk uit de samenleving zouden verdwijnen, of gun jij dat soort figuren nog een tweede kans?
Als je iemand levenslang geeft (en gunt uiteraard) , gun je die persoon dan een tweede kans
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:15:34 #265
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58222416
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Levenslang?

Doodstraf is een simplistisch concept. Als je wraak wil, vermoord je diegene zelf toch?

Als je dat niet aankunt, gewoon bek houwe en het ook niet van de overheid verlangen. Simpel zat.
pi_58222799
@ JPJEDI

Ik sta dichtst bij de SGP en gelukkig ver verwijderd van GroenLinks.
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:49:02 #267
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58223129
Dat verklaart de waanzin van dit topic wel ja. Alleen een sgp'er kan zulke maffe ideeen erop nahouden.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58223184
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik haat de Islam niet. Ik ben ook tegen het beledigen van de Islam, zoals Geert Wilders dat soms doet. Ik zeg alleen dat het hier NIET thuishoort. Het past niet binnen de onze cultuur.

Dat jij het op ene hoop gooit met haat, is werkelijk stuitend en een advocaat onwaardig.
Wijs even voor de aardigheid aan waar ik zeg dat jij de islam haat en je krijgt een welgemeend excuus. Het zou wel fijn zijn als ik een excuus krijg zodra jij merkt dat ik helemaal niet heb gezegd dat je de islam haat...
pi_58223192

"Ik haat de traditionele Hollandse cultuur..."
pi_58223212
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat kan je zo nooit zeggen, jij weet niet hoe de samenleving er over 50 jaar uitziet.
Ik zei dan ook 10-20 jaar. En dan nog: de wereld is zo enorm veranderd, dat de jaren 50 niet terug zullen kunnen komen.
pi_58223251
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:35 schreef Monolith het volgende:
Niet echt, in de jaren 50, waar schrijver van OP naar lijkt te verlangen, was het vergeven van dergelijke moraalridderij ten onzent.
I´m back.
pi_58223257
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:49 schreef ethiraseth het volgende:
Dat verklaart de waanzin van dit topic wel ja. Alleen een sgp'er kan zulke maffe ideeen erop nahouden.
De SGP is allesbehalve maf.
pi_58223277
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:51 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]
"Ik haat de traditionele Hollandse cultuur..."
Ben jij dat?
pi_58223336
EchtGaaf; als ik een topic van jou open, zoals bijvoorbeeld deze, dan komt Google met deze advertentie: +18 films gratis. .
Hoe ken dat???
I´m back.
pi_58223401
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:58 schreef Ryan3 het volgende:
EchtGaaf; als ik een topic van jou open, zoals bijvoorbeeld deze, dan komt Google met deze advertentie: +18 films gratis. .
Hoe ken dat???
Geen idee. Ze zijn niet van mij in ieder geval
pi_58223486
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geen idee. Ze zijn niet van mij in ieder geval
Google koppelt 'Nederlandse cultuur' misschien aan zedenverwildering?
I´m back.
pi_58223523
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Het ontbreekt jou aan kennis als je durft te stellen dat daarmee het Christendom oproept tot haat en geweld.
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met "dat jij exact hetzelfde doet met de islam" bedoel je anders dan ik zou oproepen tot haat jegens de Islam?

Of wat bedoel je anders?
pi_58223610
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:

Met "dat jij exact hetzeflde doet met de Isalm" bedoel je anders dan ik zou opropen tot haat jegens de Islam?

Of wat bedoel je anders?
Als je in de door jou geplaatste quote christendom vervangt door islam krijg je: dat daarmee de islam oproept tot haat en geweld.

Dat lijkt mij nogal een andere bewering dan dat jij zou oproepen tot haat jegens de islam, laat staan dat je de islam haat. Ik zie de excuses wel tegemoet.
pi_58223689
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je in de door jou geplaatste quote christendom vervangt door islam krijg je: dat daarmee de islam oproept tot haat en geweld.

Dat lijkt mij nogal een andere bewering dan dat jij zou oproepen tot haat jegens de islam, laat staan dat je de islam haat. Ik zie de excuses wel tegemoet.
Je repliek was derhalve voor meer uitleg vatbaar, mien jong. Je bent in deze de bron voor een mogelijk misverstand
pi_58223723
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Google koppelt 'Nederlandse cultuur' misschien aan zedenverwildering?
Dat zou best kunnen. Dan wordt het tijd dat de SGP meer invloed gaat krijgen
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:15:57 #281
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_58223735
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef TNA het volgende:
Het is meer jaren 50, hoor. In de jaren 60 begon de revolutie

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58223755
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Dan wordt het tijd dat de SGP meer invloed gaat krijgen
Mm, het geeft ook een beetje aan dat het vrij moeilijk is om jouw project te realiseren, denk ik. In overdrachtelijke zin.
I´m back.
pi_58223787
Waar staat in de bijbel dat mannen kostwinnaar moeten zijn, vrouwen thuis moeten blijven, mannen dus niet thuis mogen blijven en vrouwen dus geen kostwinnaar mogen zijn.
En dan niet wat één of ander mens gezegd heeft, maar de woorden van God.

Het grootste deel van het oude testament bestaat uit de geschiedenis van Israel en is derhalve niet van belang voor Christenen wat betreft hoe zij dus dienen te leven.
pi_58223818
Ome EchtGaaf komt in dit topic wel even vertellen wat goed voor ons is hoor

Waar haal je de morele autoriteit vandaan om mij te vertellen hoe ik MIJN leven moet leiden? Als jij je leven zo wilt leiden, best, dat moet je zelf weten. Sterker nog, ik denk niet dat je het op prijs zou stellen als iemand jou zou vertellen dat je de vrouw als gelijke moet behandelen. Dat maak je immers zelf wel uit, niet?

Maar andersom is dat natuurlijk WEL geoorloofd.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_58224213
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Je repliek was derhalve voor meer uitleg vatbaar, mien jong. Je bent in deze de bron voor een mogelijk misverstand
Wat een gelul. En fijn dat je wel excuses vraagt, maar niet wenst te geven als je duidelijk mis zit.
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:39:19 #286
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58224241
Laat ons nu aanbidden, de Here in die in de hoge zij.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:02:33 #287
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_58224705
EchtGaaf eet nooit in een restaurant?
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_58225027
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:02 schreef rene29 het volgende:
Nee, dat vindt hij zelfs redelijk schunnig, eten in een restaurant.

Ik vraag mij alleen af of EchtGaaf al een dame heeft gevonden die zich heeft onderworpen aan zijn regime, of dat hij slechts droomt van een "echte vrouw". En in navolging daarvan hoe EG voeding krijgt als hij het zelf als "echte man" niet klaar hoort te maken, buiten de deur eten schunnig is en er bij hem thuis geen potje wordt gekookt...
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:41:11 #289
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58225652
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vraag mij alleen af of EchtGaaf al een dame heeft gevonden die zich heeft onderworpen aan zijn regime, of dat hij slechts droomt van een "echte vrouw". En in navolging daarvan hoe EG voeding krijgt als hij het zelf als "echte man" niet klaar hoort te maken, buiten de deur eten schunnig is en er bij hem thuis geen potje wordt gekookt...
Elke dag thuis bij zijn moeder eten misschien?
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:54:48 #290
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_58225995
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:41 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Elke dag thuis bij zijn moeder eten misschien?
Dat moet bijna wel.

Een man mag niet koken (dus ook niet als werk in een restaurant)
Een vrouw mag niet werken (dus ook niet als kok in een restaurant)

En er is geen vrouw te vinden die een man met dit soort ideeen gaat trouwen.
(want samenwonen is natuurlijk uit den boze)

Mama!!!!!!!!
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_58226079
Het resultaat van de christelijke dogma, wat een gezelligheid zal dat worden
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_58226125
Gristenen en moslims zijn net zo erg. Bij gristenen moet je alleen iets harder krabben voordat hun verderfelijke standpunten naar boven komen.

dinsdag 22 april 2008 @ 15:21:59 #293
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58227942
Ik vind het grappig hoe gemakkelijk EG van meningen feiten maakt
pi_58228678
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
zoals in OP beschreven waren er ontegenzeggelijk genoeg voordelen te benoemen.
Ik zie ze niet beschreven, hoor.
pi_58228757
Godskolere, dat dit soort drek nog steeds openblijft zeg. Hoeveel van die zogenaamde "EchtGaaf-of-welke-jaren-50-reli-kloon-dan-ook-wil-terug-naar-de-ijstijd" neptopics hebben we nou al gehad?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:58:47 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58228837
Och nog een paar posts en hij is dicht
pi_58229358
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:19 schreef Seneca het volgende:
Ome EchtGaaf komt in dit topic wel even vertellen wat goed voor ons is hoor

Waar haal je de morele autoriteit vandaan om mij te vertellen hoe ik MIJN leven moet leiden? Als jij je leven zo wilt leiden, best, dat moet je zelf weten. Sterker nog, ik denk niet dat je het op prijs zou stellen als iemand jou zou vertellen dat je de vrouw als gelijke moet behandelen. Dat maak je immers zelf wel uit, niet?

Maar andersom is dat natuurlijk WEL geoorloofd.
En zo heeft iedere partij of politiek stroming wel ideeën hoe de samenleving er uit zou moeten zien
pi_58229429
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:02 schreef rene29 het volgende:
Niet vaak. Het is ook volstrekt overbodig.

Overdaad schaadt.
pi_58229484
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kent mijn standpunt in deze.
quote:
Ik vraag mij alleen af of EchtGaaf al een dame heeft gevonden die zich heeft onderworpen aan zijn regime, of dat hij slechts droomt van een "echte vrouw".
Zijn er genoeg, ondanks de deerniswekkende emancipatie ellende van de afgelopen decennia.
quote:
En in navolging daarvan hoe EG voeding krijgt als hij het zelf als "echte man" niet klaar hoort te maken, buiten de deur eten schunnig is en er bij hem thuis geen potje wordt gekookt...
Maak je geen zorgen.
pi_58229520
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:00 schreef El_Matador het volgende:
Gristenen en moslims zijn net zo erg. Bij gristenen moet je alleen iets harder krabben voordat hun verderfelijke standpunten naar boven komen.
hoe verderfelijk is jouw commentaar hier eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')