Ik zie hier wel eens mannelijke users zich vrouwelijk hysterisch gedragen op dit subforum....quote:Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar. Ik zeg: stop daarmee: een man moet zich weer als man gedragen
Dat geeft de burger moedquote:Op zondag 20 april 2008 20:24 schreef LXIV het volgende:
Zelden het zó eens geweest met een OP.
Gelukkig dat ik dat niet benquote:Op zondag 20 april 2008 20:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik zie hier wel eens mannelijke users vrouwelijk hysterisch gedragen op dit subforum....
Als het goede dwang is, dan is daar niet mis mee. Sterker nog, als bovenstaande speerpunten wordne toegepast, dan zullen we met zijn allen ene veel gezelliger en prettiger samenleving hebben.quote:Op zondag 20 april 2008 20:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Jeej, meer overheidsdwang. Net wat we nodig hebben.
Lees: oprotten met je dwang. Als jij lekker baasje wil spelen over je vrouw die er achter elkaar kinderen uitperst, ga je gang, maar leg jouw waanzin niet op mij op wil je.
Is een kwestie van wennen. Het waren gezellige jaren. Toen was geluk nog heel gewoonquote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef TNA het volgende:
Dit betuttelende jaren 60 wereldbeeld vind ik zo'n verschrikking dat ik liever hufterigheid heb
De TS heeft een OP geschreven, geen proefschrift! Ik begrijp wel wat hij bedoeld.quote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef Floripas het volgende:
Ik zie veel geschreeuw in de OP, maar ik zie een aantal verbanden die je niet aantoont. Voorbeeld:
- Echtscheidingen worden veroorzaakt door de vrouwenemapncipatie. Wat is je bewijs?
- Nederland wordt steeds hufteriger. Kwantificeer!
- Hufterigheid wordt veroorzaakt door echtscheidingen. Bewijs?
- Niet mogen scheiden en een thuisblijvende vrouw zijn traditioneel Hollands. Bewijs?
- Mannen vervrouwelijken. Wat bedoel je daarmee? Bewijs?
Enzovoorts.
Duidelijke rolpatronen geven rust in het gezin. Rust in het gezin, zal heilzaam uitwerken op je kinderen.quote:Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef TNA het volgende:
Dit topic hangt trouwens wel van onbewijsbare aannames aan elkaar.
True, maar het waren ook wel hypocriete jaren.quote:Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is een kwestie van wennen. Het waren gezellige jaren. Toen was geluk nog heel gewoon
Ja, en vroeger heette kanker "K."quote:Op zondag 20 april 2008 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Duidelijke rolpatronen geven rust in het gezin. Rust in het gezin, zal heilzaam uitwerken op je kinderen.
Hoe zou het toch komen, al die kindjes met ADHD, etc. et.c Vroeger hoorden we er nooit over.
Floripas maakt sluikreclame voor haar signature.quote:Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
De TS heeft een OP geschreven, geen proefschrift! Ik begrijp wel wat hij bedoeld.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat emancipatie het aantal echtscheidingen heeft doen toenemen.Wat gebeurt er als je twee kapiteins op een schip plaatst?quote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef Floripas het volgende:
Ik zie veel geschreeuw in de OP, maar ik zie een aantal verbanden die je niet aantoont. Voorbeeld:
- Echtscheidingen worden veroorzaakt door de vrouwenemapncipatie. Wat is je bewijs?
Er is nu veel meer criminaliteit dan in de jaren zestig.quote:- Nederland wordt steeds hufteriger. Kwantificeer!
Ja. Kindjes worden thuis amper opgevangen. Gevolg: ze komen opvoeding tekort. Verslechterde aanleg van normen en waarden kader bij de kindjes. Dat heeft gevolgen voor later.quote:- Hufterigheid wordt veroorzaakt door echtscheidingen. Bewijs?
40 jaar geleden hadden we geen tweeverdieners samenleving. Integendeel.quote:- Niet mogen scheiden en een thuisblijvende vrouw zijn traditioneel Hollands. Bewijs?
Het verschil wordt kleiner. Echte mannen worden steeds zeldzamer. Waar zijn ze gebleven, die stoere mannen zoals we die vroeger hadden?quote:- Mannen vervrouwelijken. Wat bedoel je daarmee? Bewijs?
Ik vind er niets prettigs of gezelligs aan om een slaafse ouderwetse vrouw te hebben die alleen maar thuis zit. Dat jij dat prettig vind, prima, het is je gegund dat je een verkapte huishoudster wil, maar daar is geen overheidspropaganda voor nodig.quote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het goede dwang is, dan is daar niet mis mee. Sterker nog, als bovenstaande speerpunten wordne toegepast, dan zullen we met zijn allen ene veel gezelliger en prettiger samenleving hebben.
Veel minder criminaliteit etc.
Met de Hollandse Cultuur is niets mis.quote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Sowieso Hollandse cultuur.Alsof we weer terug gaan naar de 7 provincien met wat wingewesten.
Jawel, maar hypocrisie is van alle tijdenquote:Op zondag 20 april 2008 20:34 schreef TNA het volgende:
[..]
True, maar het waren ook wel hypocriete jaren.
Ja, dat was weer minder ja.quote:Ja, en vroeger heette kanker "K."
Florispas is grootquote:Op zondag 20 april 2008 20:35 schreef TNA het volgende:
[..]
Floripas maakt sluikreclame voor haar signature.
Hij neemt een probleem waar en ziet een oplossing.quote:Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
De TS heeft een OP geschreven, geen proefschrift! Ik begrijp wel wat hij bedoeld.
Het banen overschot? De werkeloosheid en de file zijn dan in 1 klapt opgelost.quote:Op zondag 20 april 2008 20:31 schreef rgras het volgende:
Ik ben het deels niet met je punten eens, hoe zou je bijvoorbeeld het banenverlies willen opvangen?
Nee.quote:En TS, kom je toevallig uit Staphorst?
En de kinderen met ADHD worden later de hufters? Want?quote:Op zondag 20 april 2008 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Duidelijke rolpatronen geven rust in het gezin. Rust in het gezin, zal heilzaam uitwerken op je kinderen.
Hoe zou het toch komen, al die kindjes met ADHD, etc. et.c Vroeger hoorden we er nooit over.
Als al die mannen dat zo zien, waarom blijven zij dan niet thuis?quote:Op zondag 20 april 2008 20:33 schreef LXIV het volgende:
En het betaalt zich dubbel en dwars terug. Want nu is een systeem gecreeerd waarbij de helft van de maatschappij ontspoort en de andere helft bezig is haar weer op het rechte pad te krijgen.
Wanneer die moeders gewoon thuis zijn hebben we ook geen vele mensen in de psychische zorg, bij de politie of in de gevangenis nodig. Voorkomen is beter dan genezen!
quote:Op zondag 20 april 2008 20:35 schreef TNA het volgende:
[..]
Floripas maakt sluikreclame voor haar signature.
Meldt!quote:Op zondag 20 april 2008 20:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als al die mannen dat zo zien, waarom blijven zij dan niet thuis?
Hufters , dat hoeft niet. Echter ik wens geen kind ADHD toe. Elk kind heeft een zekere rust nodig. Dat gejaag vandaag de dag is voor geen kind meer goed.quote:Op zondag 20 april 2008 20:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
En de kinderen met ADHD worden later de hufters? Want?
Ik zou graag willen dat ze allemaal een voorbeeld aan jou nemen. Dan hadden we ook geen problemen. Maar sommigen of liever gezegd velen moet je stimuleren of een beetje sturen.quote:Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef TNA het volgende:
Ik snap je punt wel met de goede dingen van vroeger, maar ik probeer die positieve elementen gewoon op kleine schaal in mijn eigen leven door te voeren. Je kunt het in je privéleven grotendeels zelf bepalen door je levenswijze en de mensen waar je mee omgaat.
De vrouw was altijd hoofd van de huishouding en daarmee in feite hoofd van het gezin. dat sommige mannen dat niet doorhadden pleit niet voor hun intelligentie. Ik begrijp dat mannen graag de rollen om willen draaien, maar dat is geen terug naar vroeger.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Oplossing: veel ellende wordt voorkomen door het traditioneel gezinsleven :
1 De man wordt weer hoofd van het gezin.
Geef het goede voorbeeld i.p.v. te zeiken als een wijf.quote:
2 De man moet weer man worden.
Vroeger werden kinderen opgevoed in een gemeenschap, dorp, extended familie. Het kerngezin als opvoeder heeft nooit bestaan, behalve in de fantasie van jaren 50 aanbidders.quote:3 Kostwinnersmodel: man gaat werken, vrouw verzorgt de kinderen en doet het huishouden. Voordelen spreken voor zich: een maximale duidelijkheid over de rollen van vader en moeder in het gezin. Kinderen worden zo uit school opgevangen. Kinderen komen zo veel beter terecht. Minder echtscheidingen voorkomen het beschadigen van menig kind.
Als ik Britse pubers in hun verfomfaaide staats-pakjes zie sloffen ben ik blij dat onze jongeren zelf kunnen bepalen hoe ze zich kleden. Het is misschien niet jouw smaak maar ze dragen het tenminste met stijl.quote:4 Schooluniform invoeren:
Nee. Ik moet ook werken op zondag, dan moet ik ook gewoon boodschappen kunnen doen.quote:5 eerbiediging van de zondagsrust. Sluit winkels op zondag.
Is die weg dan?quote:6 Tucht invoeren.
In your dreams,.quote:Deze maatregelen zullen maatschappij zonder meer gezonder maken imo. Wmb gaat het kabinet dit stimuleren.
Hij is Christelijk, überconservatief en daarbij een heilig gelover in de maakbare samenleving.quote:Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef Strani het volgende:
EchtGaaf is òf extreem Christelijk, of heeft zijn roeping gemist en had extreem Christelijk moeten worden.
Een huwelijk is geen schip. Wat is dat nou voor bewijs? Cijfers zil ik zien, halfzachte borrelkletser!quote:Op zondag 20 april 2008 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat emancipatie het aantal echtscheidingen heeft doen toenemen.Wat gebeurt er als je twee kapiteins op een schip plaatst?
[..]
Volgens de NSCR neemt de criminalteit nu af. Hoe verklaar je dat?quote:Er is nu veel meer criminaliteit dan in de jaren zestig.
[..]
Hoezo? Kindjes hebben een prima band met hun ouders, en hebben nu kinderopvang, bso of iets anders leuks te doen. Heb je echt het idee dat kinderen van twee fulltime werkende ouders vaker op het criminele pad geraken?quote:Ja. Kindjes worden thuis amper opgevangen. Gevolg: ze komen opvoeding tekort. Verslechterde aanleg van normen en waarden kader bij de kindjes. Dat heeft gevolgen voor later.
[..]
Zeer zeker wel. Mijn opa en oma, beide kanten.quote:40 jaar geleden hadden we geen tweeverdieners samenleving. Integendeel.
[..]
Zoals wie? Jack the Ripper? Van Speijk de zelfmoordterrorist? Wie?quote:Het verschil wordt kleiner. Echte mannen worden steeds zeldzamer. Waar zijn ze gebleven, die stoere mannen zoals we die vroeger hadden?
Nee, ik z\ie het als een opdracht om mensen bewust te maken. Vrijheid heeft niet alleen goede dingen voortgebracht. Er zijn genoeg schaduwkanten gebleken.quote:Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef alors het volgende:
Kijk als jij dat wil, prima voor je, moet je vooral doen. Maar val mij alsjeblieft niet lastig met dit soort onzekere mannen-maatregelen.
He, daar staat wel ff iets voorquote:En jezelf dan liberaal noemen
Nee, dit zijn DE discussieonderwerpen die de samenleving zo hard nodig heeft. We hebben nogal wat verkwanseld in het verleden. Omdat we dachten dat vrijheid, leve de lol, alleen maar goede dingen voort zouden brengen. Velen weten intussen wel beter.quote:Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef Strani het volgende:
Na het lezen van de OP moest ik nog even kijken of ik niet per ongeluk in ONZ was terechtgekomen..het had er niet misstaan.
Ik denk dat inderdaad mannen doorgaan betere leiders zijn dan vrouwen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.quote:Wat een nonsens allemaal. Alsof 2000 jaar mannelijke leiding zoveel goeds heeft voortgebracht in de wereld.
Deden ze dat maar ook. Maar nee, allebei 40 uur caaarrrrrrrriereeeeeee maken. Maar oog voor hun kroost ho maar.quote:Ik ben het er mee eens dat ouders weer meer op hun kinderen moeten letten maar ben dan zelf een veel grotere voorstander van een model waarin beide ouders part-time werken. Zo hebben ze alletwee meer tijd voor de kinderen.
Ik weet niet wat extreem Christelijk is. Net zomin wat het betekent als een vrouw extreem zwanger isquote:EchtGaaf is òf extreem Christelijk, of heeft zijn roeping gemist en had extreem Christelijk moeten worden.
En mijn cultuur dan niet?quote:Op zondag 20 april 2008 20:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met de Hollandse Cultuur is niets mis.
De vrouw als hoofd voor de huishouding. Dat is wat anders natuurlijk. Maar onderdanigheid is als iets van vroeger hoor.quote:Op zondag 20 april 2008 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De vrouw was altijd hoofd van de huishouding en daarmee in feite hoofd van het gezin. dat sommige mannen dat niet doorhadden pleit niet voor hun intelligentie. Ik begrijp dat mannen graag de rollen om willen draaien, maar dat is geen terug naar vroeger.
Ik doe niets anders dan hier het goed voorbeeld geven. Ik zeik hier ook nooit, laat staan als ene vrouwquote:Geef het goede voorbeeld i.p.v. te zeiken als een wijf.
De jaren 50 waren wat betreft gezin ongeëvenaard. Dat kies ik als uitgangspunt,.quote:Vroeger werden kinderen opgevoed in een gemeenschap, dorp, extended familie. Het kerngezin als opvoeder heeft nooit bestaan, behalve in de fantasie van jaren 50 aanbidders.
Uniformiteit voorkomt deformatie qua groepsverhoudingen. Het leidt tot een veel gezondere dynamiek in de groep. Status verhogende kleding zal dat proces altijd verstoren.quote:Als ik Britse pubers in hun verfomfaaide staats-pakjes zie sloffen ben ik blij dat onze jongeren zelf kunnen bepalen hoe ze zich kleden. Het is misschien niet jouw smaak maar ze dragen het tenminste met stijl.
slechts enkele uitzonderingen van op zondag werken zouden moeten worden toegestaan. Wmb regel: niet werken op zondag.quote:Nee. Ik moet ook werken op zondag, dan moet ik ook gewoon boodschappen kunnen doen.
Back to basics zou ik zeggen.quote:Is die weg dan?
Ik zeg ook niet dat tucht en uniformiteit voorbehouden zijn aan de traditionele Hollandse cultuur. Evenmin dat het in ander culturen het nog ene prominentere rol speelt.quote:Op zondag 20 april 2008 20:52 schreef Fides het volgende:
In hoeverre zijn tucht en uniformen op school Hollandsche cultuur? Ik zie in jouw post meer gelijkenissen met tradititionele Arabische cultuur dan Hollandse cultuur.
Extreem zwanger is wanneer de buik van een zwangere vrouw zo groot wordt dat het meer ruimte nodig heeft en bevolkingsgroepen gaat onderdrukken.quote:Op zondag 20 april 2008 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik weet niet wat extreem Christelijk is. Net zomin wat het betekent als een vrouw extreem zwanger is
Als de jaren 50 zo goed waren, waarom sloeg de wereldjeugd dan massaal los in de jaren 60? De jaren 50 waren slechts een aanloop naar de hippie-revolutie. Je kan dus zelfs stellen dat de jaren 50 ervoor hebben gezorgd dat een hele generatie steeds gefrustreerder werd, wat leidde tot toch wel zeer losbandig gedrag.quote:Op zondag 20 april 2008 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
De jaren 50 waren wat betreft gezin ongeëvenaard. Dat kies ik als uitgangspunt,.
Een huwelijk is wmb harstikke schipquote:Op zondag 20 april 2008 20:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een huwelijk is geen schip. Wat is dat nou voor bewijs? Cijfers zil ik zien, halfzachte borrelkletser!
Door repressie. Er wordt de laatste jaren door recht sprekend Nederland veel zwaarder gestraft.quote:Volgens de NSCR neemt de criminalteit nu af. Hoe verklaar je dat?
En daarmee heb je nog een causaal verband aangetoond.
Ja, als kinderen het aan opvoeding ontbreken, dan kan je de donder op zeggen dat ze eerder in de criminaliteit belanden. Daar hoef je geen socioloog voor te zijn.quote:Hoezo? Kindjes hebben een prima band met hun ouders, en hebben nu kinderopvang, bso of iets anders leuks te doen. Heb je echt het idee dat kinderen van twee fulltime werkende ouders vaker op het criminele pad geraken?
Met alle respect voor jouw opa en oma, maar die representeren daarmee nog geen tweeverdieners samenleving destijds? Of werken ze nog steeds ?quote:Zeer zeker wel. Mijn opa en oma, beide kanten.
Een man die zich als man gedraagt.quote:Zoals wie? Jack the Ripper? Van Speijk de zelfmoordterrorist? Wie?
Als dit gaat gebeuren ontvlucht ik Nederland. Wat een nachtmerrie.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
De tijdgeest loopt in meerder opzichten gewoon terug. Je ziet steeds meer hufterigheid terug in de maatschappij.
Mijn visie is dat het heden ten dage in het gezin al helemaal misgaat. Wat te denken van de tweeverdieners samenleving.![]()
1 De man wordt weer hoofd van het gezin. Man en vrouw zijn nooit gelijk geweest en we moeten niet de illusie hebben dat ze ooit gelijk kunnen worden. Voordelen: duidelijke rolmodellen van vader en moeder in het gezin voorkomt veel ellende en voorkomt veel echtscheidingen.
2 De man moet weer man worden. Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar. Ik zeg: stop daarmee: een man moet zich weer als man gedragen, hetzelfde geldt voor de vrouw uiteraard. Voordeel: het voorkomt menig (identiteit)crisis. Emancipatie heeft veel ellende voortgebracht en dient meteen te worden gestopt.
3 Kostwinnersmodel: man gaat werken, vrouw verzorgt de kinderen en doet het huishouden. Voordelen spreken voor zich: een maximale duidelijkheid over de rollen van vader en moeder in het gezin. Kinderen worden zo uit school opgevangen. Kinderen komen zo veel beter terecht. Minder echtscheidingen voorkomen het beschadigen van menig kind.
4 Schooluniform invoeren: voorkomt veel ellende tussen leerlingen onderling. Elke klas voorzien van Nederlandse vlag. Elke dag begint met het zingen van het volkslied. De juffrouw wordt met "juf" aangesproken en de meester weer met "meester"
5 eerbiediging van de zondagsrust. Sluit winkels op zondag.
6 Tucht invoeren.
Deze maatregelen zullen maatschappij zonder meer gezonder maken imo. Wmb gaat het kabinet dit stimuleren.
Zie mijn vorige post over intelligentiequote:Op zondag 20 april 2008 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De vrouw als hoofd voor de huishouding. Dat is wat anders natuurlijk. Maar onderdanigheid is als iets van vroeger hoor.
Dat doe je wel.quote:[..]
Ik doe niets anders dan hier het goed voorbeeld geven. Ik zeik hier ook nooit, laat staan als ene vrouw![]()
Ongeëvenaard slecht, saai, beperkt, armoedig en bekrompen.quote:De jaren 50 waren wat betreft gezin ongeëvenaard. Dat kies ik als uitgangspunt,.
Gezond? Heb je die Britse pubers wel s goed bekeken?quote:Uniformiteit voorkomt deformatie qua groepsverhoudingen. Het leidt tot een veel gezondere dynamiek in de groep. Status verhogende kleding zal dat proces altijd verstoren.
Welke uitzonderingen?quote:slechts enkele uitzonderingen van op zondag werken zouden moeten worden toegestaan. Wmb regel: niet werken op zondag.
Computers en stoplichten afschaffen dus?quote:[..]
Back to basics zou ik zeggen.
Macht afdwingen is ook veel makkelijker natuurlijk dan zelf je bek open trekken en zelf wat voor moeten stellen.quote:Op zondag 20 april 2008 21:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb het idee bij die emancipatiehaters dat ze gewoon te slap zijn om voor zichzelf op te komen tegenover vrouwen en daarom gefrustreerd zijn dat het ze niet meer in de schoot wordt geworpen zoals vroeger.
Ik vind dat toevallig wel leuk. Waar bemoei je je mee?quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
2 De man moet weer man worden. Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar.
Nou je dit hebt gezegd wil ik iets romantisch van je met kantige decolletés en kaarslicht en chocoladesaus enzoquote:Op zondag 20 april 2008 21:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb het idee bij die emancipatiehaters dat ze gewoon te slap zijn om voor zichzelf op te komen tegenover vrouwen en daarom gefrustreerd zijn dat het ze niet meer in de schoot wordt geworpen zoals vroeger.
Nou, Ann Coulter strijdt tegen het vrouwenkiesrecht omdat Democraten zonder de vrouwlijke stemmers niet zouden kunnen winnen...quote:Op zondag 20 april 2008 21:19 schreef Hexagon het volgende:
Bedoel je nou die aflikbare massagetroep?quote:Op zondag 20 april 2008 21:46 schreef Floripas het volgende:
Nou je dit hebt gezegd wil ik iets romantisch van je met kantige decolletés en kaarslicht en chocoladesaus enzo![]()
Dat is een vrouwenreflex.
Ik bedoelde eigenlijk bij een toetje, viezerd.quote:Op zondag 20 april 2008 21:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bedoel je nou die aflikbare massagetroep?
Grappig. De PvdA (de SDAP, eigenlijk) is een tijdje tegen het vrouwenkiesrecht geweest omdat vrouwen te conservatief stemden.quote:Op zondag 20 april 2008 21:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, Ann Coulter strijdt tegen het vrouwenkiesrecht omdat Democraten zonder de vrouwlijke stemmers niet zouden kunnen winnen...
Dat denk ik dan ook maar, want het is een ietwat vreemde uitsmijter op een verder logisch lijstje.quote:Op zondag 20 april 2008 21:50 schreef Floripas het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk bij een toetje, viezerd.
Feminiene mannen
Overigens stond daar voor de edit iets heel anders.
Zeker, je moet er heel wat voor doen tegenwoordig. Vroeger pijpten ze tenminste nog voor een LP van The Dutch Swing College Band of een pakje Marlboro.quote:Op zondag 20 april 2008 21:19 schreef Hexagon het volgende:
Haha. Bush heeft een kleinere piemel dan Saddam. Dat verklaart ook weer een hoop!.quote:Op zondag 20 april 2008 22:06 schreef Strani het volgende:
1 De man wordt weer hoofd van het gezin. Man en vrouw zijn nooit gelijk geweest en we moeten niet de illusie hebben dat ze ooit gelijk kunnen worden. Voordelen: duidelijke rolmodellen van vader en moeder in het gezin voorkomt veel ellende en voorkomt veel echtscheidingen.
[ afbeelding ]
2 De man moet weer man worden. Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar. Ik zeg: stop daarmee: een man moet zich weer als man gedragen, hetzelfde geldt voor de vrouw uiteraard. Voordeel: het voorkomt menig (identiteit)crisis. Emancipatie heeft veel ellende voortgebracht en dient meteen te worden gestopt.
[ afbeelding ]
3 Kostwinnersmodel: man gaat werken, vrouw verzorgt de kinderen en doet het huishouden. Voordelen spreken voor zich: een maximale duidelijkheid over de rollen van vader en moeder in het gezin. Kinderen worden zo uit school opgevangen. Kinderen komen zo veel beter terecht. Minder echtscheidingen voorkomen het beschadigen van menig kind.
[ afbeelding ]
4 Schooluniform invoeren: voorkomt veel ellende tussen leerlingen onderling. Elke klas voorzien van Nederlandse vlag. Elke dag begint met het zingen van het volkslied. De juffrouw wordt met "juf" aangesproken en de meester weer met "meester"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
6 Tucht invoeren.
[ afbeelding ]
Wat stel je voor voor homo's? Mogen die samenwonen, trouwen? Als het twee mannen zijn, kunnen ze dan allebei aanspraak maken op kostwinnersvoordeel? Of maar 1; en in dat laatse geval, mag de keuze dan later voor wie van de twee later nog weer aangepast worden?quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Deze maatregelen zullen maatschappij zonder meer gezonder maken imo. Wmb gaat het kabinet dit stimuleren.
Dit doet me denken aan Peter Breedvelds geweldige analyse van de seksueel gefrustreerde kansenjeugd:quote:Op zondag 20 april 2008 22:07 schreef Nautilus het volgende:
Zeker, je moet er heel wat voor doen tegenwoordig. Vroeger pijpten ze tenminste nog voor een LP van The Dutch Swing College Band of een pakje Marlboro.
Ik denk niet dat homo's nog in aanmerking komen om te trouwen.quote:Op zondag 20 april 2008 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat stel je voor voor homo's? Mogen die samenwonen, trouwen? Als het twee mannen zijn, kunnen ze dan allebei aanspraak maken op kostwinnersvoordeel? Of maar 1; en in dat laatse geval, mag de keuze dan later voor wie van de twee later nog weer aangepast worden?
Bij twee dames, mag er een of beide aanspraak maken op kostwinnersvoordeel? Mogen zij kinderen baren, opvoeden? Zo nee, wat ermee te doen?
Hoe dient de opstelling jegens kinderloze vrouwen / kinderloze stellen te zijn?
En hoe die jegens alleenstaande/ongetrouwde/niet-samenwonende moeders?
Mag een erg mannelijke man er meer dan 1 vrouw op nahouden?
*proest* uhu, het aantal mensen met een aangeboren stoornis tussen beide hersenhelften zullen vanzelf afnemen als het wat rustiger word. Heel erg logisch. Man, ga toch koken.quote:Op zondag 20 april 2008 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hufters , dat hoeft niet. Echter ik wens geen kind ADHD toe. Elk kind heeft een zekere rust nodig. Dat gejaag vandaag de dag is voor geen kind meer goed.
In de tijdgeest van de jarne zestig, zal het aantal ADHD-ers gewoon afnemen.
De hufterigheid bij de kinderen wordt gekweekt door de ouders die onvoldoende naar hun kroost omkijken. Zoals gezegd, de normen- en waardenkaders, het superego, worden dan niet goed ontwikkeld.
En dan krijgt je makkelijker problematisch gedrag.
Dat mag dus niet meer...quote:
Ann is heel eng. Zij is wel een goede reden om alle vrouwen achter het fornuis te schoppen (en dan ergens in een restaurant te gaan eten met een kerel in de keuken).quote:Op zondag 20 april 2008 21:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, Ann Coulter strijdt tegen het vrouwenkiesrecht omdat Democraten zonder de vrouwlijke stemmers niet zouden kunnen winnen...
Bewijs maar eens dat vrouwen het beter zouden hebben gedaan.quote:Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef Strani het volgende:
Wat een nonsens allemaal. Alsof 2000 jaar mannelijke leiding zoveel goeds heeft voortgebracht in de wereld.
Ik denk dat EchtGaaf op bed ligt..het is weer een lange dag van zondagsheiliging geweest en morgen is het weer vroeg uit de veren voor een stevig dagje kostwinnen.quote:Op zondag 20 april 2008 22:39 schreef PJORourke het volgende:
Waar blijft EG? Dit is toch wel een vorm van hit-and-run politics.
Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Ik zeg dat namelijk ook helemaal niet.quote:Op zondag 20 april 2008 22:48 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat vrouwen het beter zouden hebben gedaan.
Ann is lekker, als je op het type transseksueel valt.quote:Op zondag 20 april 2008 22:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ann is heel eng. Zij is wel een goede reden om alle vrouwen achter het fornuis te schoppen (en dan ergens in een restaurant te gaan eten met een kerel in de keuken).
Puh. Doe 2000 jaar een 100% quotum, en dan kan men de hypothese onderbouwd steunen of afdoen.quote:Op zondag 20 april 2008 22:48 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat vrouwen het beter zouden hebben gedaan.
Een klik op het profiel had die vraag al voor je beantwoord. Limburgse cultuur. Dus geen Hollandse cultuur.quote:
Die gerust wat mogen verdienen. Maar overdaad schaadt.quote:Op zondag 20 april 2008 21:28 schreef sigme het volgende:
Maar orde en tucht maken natuurlijk wel een gezond blozend volk, met de handen uit de mouwen. Onder leiding van een stelletje goddelijke meerverdieners, ook wel de bovenbazen genoemd.
Wat maakt een korter lever minder waardevol?quote:Op zondag 20 april 2008 21:25 schreef Boze_Appel het volgende:
EG, dit is zeker een soort verkapte porno voor je? Keibikkelhard worden van hoe vet gezellig het vroeger was en hoe mensen gezellig lekker eerder dood gingen.
Ik had nog wat goed te makenquote:Op zondag 20 april 2008 21:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou je dit hebt gezegd wil ik iets romantisch van je met kantige decolletés en kaarslicht en chocoladesaus enzo![]()
Dat is een vrouwenreflex.
Alles wat kunst is, is minder dan origineelquote:Op zondag 20 april 2008 21:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik vind dat toevallig wel leuk. Waar bemoei je je mee?
En dat zijn beide fantastische partijen. Die mensen hebben het hart op de goed plek. Weten wat fatsoen is. Degelijkheid duurt het langst.quote:Op zondag 20 april 2008 22:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Terug in de tijd.......![]()
Dan moet je volgende verkiezing zeker CU of SGP stemmen
Ze mogen samenwonen. Ik ben dan voor geregistreerd partnerschap.quote:Op zondag 20 april 2008 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat stel je voor voor homo's? Mogen die samenwonen, trouwen?
Mogen beide werken. Kan geen opvoedkundige taak hebben. Ze dienen geen kinderen te hebben, want ene moeder ontbreekt.quote:Als het twee mannen zijn, kunnen ze dan allebei aanspraak maken op kostwinnersvoordeel? Of maar 1; en in dat laatse geval, mag de keuze dan later voor wie van de twee later nog weer aangepast worden?
Idem. Geen kinderen, wegens gebrek aan vader. Het belang van het kind dient altijd voorop te staan.quote:Bij twee dames, mag er een of beide aanspraak maken op kostwinnersvoordeel? Mogen zij kinderen baren, opvoeden? Zo nee, wat ermee te doen?
Alleenstaande vrouwen kunnen gewoon gaan werken.quote:Hoe dient de opstelling jegens kinderloze vrouwen
Vrouw kan dan in deeltijd werken. Want zonder kinderen minder huishoudelijke (en gene opvoedkundige ) taken.quote:kinderloze stellen te zijn?
horen een adequate uitkering te krijgen als ze minderjarige kinderen moeten opvoeden.quote:En hoe die jegens alleenstaande/ongetrouwde/niet-samenwonende moeders?
Nee.quote:Mag een erg mannelijke man er meer dan 1 vrouw op nahouden?
Zo is dat.quote:Op zondag 20 april 2008 23:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die gerust wat mogen verdienen. Maar overdaad schaadt.
quote:Het is in de wereld ongelijk verdeeld; sommige lieden hebben niets en andere hebben alles. Wanneer men niets heeft, is het mogelijk om meer te krijgen - voor dat soort is het leven eigenlijk een pretje. Maar iemand die alles heeft, is nooit meer blij wanneer hij wat ontvangt. Inplaats daarvan moet hij altijd bang zijn dat hij iets verliest, want dat is de enige mogelijkheid die er voor hem overblijft. Zulke stakkerds leiden een kommervol bestaan, gevuld met zorgen en kwalen - en het wordt tijd dat hun stille strijd eindelijk eens onverbloemd in het daglicht wordt gebracht.
Dit is de geschiedenis van de bovenbazen, ook wel de bovenste tien genoemd. Om sterker te staan tegen de hebzuchtige wereld wonen ze in groepsverband in de Gouden Bergen, omringd door voetangels, klemmen en schrikdraad. Daar leiden ze een grauw en vreugdeloos leven, dat ze spannend proberen te maken door hun bezittingen steeds opnieuw onder elkander te ruilen.
Een man dient niet te koken.quote:Op zondag 20 april 2008 22:20 schreef Sora het volgende:
[..]
*proest* uhu, het aantal mensen met een aangeboren stoornis tussen beide hersenhelften zullen vanzelf afnemen als het wat rustiger word. Heel erg logisch. Man, ga toch koken.
Je zeurt als een wijf, dus je kan gewoon gaan koken.quote:
quote:Op zondag 20 april 2008 23:23 quote het volgende:
En is dat.quote:Het is in de wereld ongelijk verdeeld; sommige lieden hebben niets en andere hebben alles. Wanneer men niets heeft, is het mogelijk om meer te krijgen - voor dat soort is het leven eigenlijk een pretje. Maar iemand die alles heeft, is nooit meer blij wanneer hij wat ontvangt. Inplaats daarvan moet hij altijd bang zijn dat hij iets verliest, want dat is de enige mogelijkheid die er voor hem overblijft. Zulke stakkerds leiden een kommervol bestaan, gevuld met zorgen en kwalen - en het wordt tijd dat hun stille strijd eindelijk eens onverbloemd in het daglicht wordt gebracht.
De bedrijfsgoddelijken zijn derhalve ziende blind en horende doof en zo dom als een kapotgevallen baksteen. Ze zijn in geestelijk zin vaak zo leeg een hol vat.quote:Dit is de geschiedenis van de bovenbazen, ook wel de bovenste tien genoemd. Om sterker te staan tegen de hebzuchtige wereld wonen ze in groepsverband in de Gouden Bergen, omringd door voetangels, klemmen en schrikdraad. Daar leiden ze een grauw en vreugdeloos leven, dat ze spannend proberen te maken door hun bezittingen steeds opnieuw onder elkander te ruilen.
Ik ben een man en dien derhalve niet te koken. Dat is een eervolle taak voor de vrouw.quote:Op zondag 20 april 2008 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je zeurt als een wijf, dus je kan gewoon gaan koken.
Tsja, en ik altijd maar denken dat Limburg bij Nederland horen. Tja, wanneer scheiden jullie je dan af?quote:Op zondag 20 april 2008 23:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een klik op het profiel had die vraag al voor je beantwoord. Limburgse cultuur. Dus geen Hollandse cultuur.
Ze staan dwingelandij voor.quote:Op zondag 20 april 2008 23:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dat zijn beide fantastische partijen. Die mensen hebben het hart op de goed plek. Weten wat fatsoen is.
Niks mis met bijbels, zelfs die kunnen praten.quote:Op zondag 20 april 2008 23:35 schreef Strani het volgende:
Ontopic: Goh, het lijkt wel of ik de bijbel hoor praten.
Nog gekker is dat posters wel posten maar niets zeggen of erger nog op de man spelen.quote:Op zondag 20 april 2008 23:38 schreef Xith het volgende:
Ah, eindelijk weer een topic van Fok's forum-gek.
Ik onderschrijf een ideologie. En dat is niet ongebruikelijk, praktisch alle partijen of politieke stromingen doen dat. Daar kan je het eens zijn of niet.quote:Op zondag 20 april 2008 23:42 schreef Strani het volgende:
EchtGaaf, geef nou maar gewoon toe dat je het liefst de rest van de wereld zou controleren omdat jouw ideeën nou eenmaal veel beter zijn dan die van alle anderen.
Het verschil tussen jou en mij bijvoorbeeld, is dat ik jou niks wil opdringen en jij mij wel. Ik mag mij dus persoonlijk beledigd voelen en jou daarop aanvallen.
Het gelijkstellen van Nederland aan Holland is een staaltje imperialisme. Daar maak jij je schuldig aan. Of hoort dat ook bij jouw normen en waarden?quote:Op zondag 20 april 2008 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tsja, en ik altijd maar denken dat Limburg bij Nederland horen. Tja, wanneer scheiden jullie je dan af?
Nou dat is wel heel zwaarquote:Op zondag 20 april 2008 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het gelijkstellen van Nederland aan Holland is een staaltje imperialisme. Daar maak jij je schuldig aan. Of hoort dat ook bij jouw normen en waarden?
Wat op historische gronden te billijken valt, als men Zeeland maar niet vergeet.quote:Op zondag 20 april 2008 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het gelijkstellen van Nederland aan Holland is een staaltje imperialisme.
Als je de OP leest, dan beoog ik inderdaad een type samenlevingquote:Op zondag 20 april 2008 23:50 schreef Strani het volgende:
Ongebruikelijk is het niet, maar heb ik het dan fout dat je bijvoorbeeld mij het liefst jouw ideeën zou opdringen?
Een samenleving die er gelukkig nooit meer zal komen omdat idioten die dit soort samenlevingen willen realiseren nooit en te nimmer in de meerderheid zullen komen. gelukkig maar.quote:Op zondag 20 april 2008 23:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je de OP leest, dan beoog ik inderdaad een type samenleving
Ik heb opvatting hoe een samenleving eruit zou moeten zien. Ik hoop steeds meer mensen achter mij te krijgen die dat ook vinden.quote:Op zondag 20 april 2008 23:58 schreef Strani het volgende:
Ik ben trots te kunnen zeggen dat ik deze inderdaad gelezen heb.
Maar vertel me dan: Waarom zou jij mij jouw ideeën mogen opdringen?
Stel die vraag aan iedere willekeurige leiderquote:Op maandag 21 april 2008 00:04 schreef Strani het volgende:
Nee EchtGaaf, dat is geen antwoord op mijn vraag.
Nogmaals, wat maakt jou als persoon belangrijker dan mij, dat je mij mag vertellen wat ik wel en niet mag doen?
Daar heb ik nu even geen tijd voor, en jij bent hier nu toch dus stel ik 'm gemakshalve maar aan jou. Dus bij deze nogmaals.quote:Op maandag 21 april 2008 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Stel die vraag aan iedere willekeurige leider
Een mens is een sociaal wezen dat geleid moet worden. Anders chaos, anarchie... Een goede leider zorgt voor orde in de chaos . Overtuigt...en ja heeft goede ideeën waar het heen moet...naar het beloofde landquote:Op maandag 21 april 2008 00:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Daar heb ik nu even geen tijd voor, en jij bent hier nu toch dus stel ik 'm gemakshalve maar aan jou. Dus bij deze nogmaals.
Ja, als we dit aan vrouwen hadden overgelaten liepen we nog in berenvellen.quote:Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef Strani het volgende:
Wat een nonsens allemaal. Alsof 2000 jaar mannelijke leiding zoveel goeds heeft voortgebracht in de wereld.
Ben je gek, als vrouwen aan de leiding waren hadden de romeinen al met Prada schoenen en Louis Vuitton handtasjes rondgelopen.quote:Op maandag 21 april 2008 00:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ja, als we dit aan vrouwen hadden overgelaten liepen we nog in berenvellen.
Toevallig dat zowel Prada als Louis Vuittion mannen zijn.quote:Op maandag 21 april 2008 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ben je gek, als vrouwen aan de leiding waren hadden de romeinen al met Prada schoenen en Louis Vuitton handtasjes rondgelopen.
Liefst zo snel mogelijk.quote:Op zondag 20 april 2008 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Tsja, en ik altijd maar denken dat Limburg bij Nederland horen. Tja, wanneer scheiden jullie je dan af?
Nee hoor.quote:Op maandag 21 april 2008 00:39 schreef Fastmatti het volgende:
Toevallig dat zowel Prada als Louis Vuittion mannen zijn.
Moet je tegen Gordon Ramsey zeggen.quote:Op zondag 20 april 2008 23:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Mannen die graag koken verkeren in een identiteitscrisis en zijn niet mannelijk genoeg.![]()
Oei mijn vriendin en ik wonen nog niet samen en derhalve moet ik vaak voor mezelf koken. Ben ik nu niet mannelijk genoeg?quote:Op zondag 20 april 2008 23:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben een man en dien derhalve niet te koken. Dat is een eervolle taak voor de vrouw.
Mannen die graag koken verkeren in een identiteitscrisis en zijn niet mannelijk genoeg.![]()
Volgens mij ben jij diegene hier met een identiteitscrisis als je een vrouw nodig hebt om iets essentieels als eten voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 20 april 2008 23:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben een man en dien derhalve niet te koken. Dat is een eervolle taak voor de vrouw.
Dat kan ook niet.quote:Op maandag 21 april 2008 09:10 schreef Hexagon het volgende:
Of had ik bij mijn moeder moeten blijven?
Och als vroom gristen is het normaal om tot je huwelijk bij je ouders te blijven wonen. Zodoende zijn er lui die tot na hun 30e thuis blijven.[quote:Op maandag 21 april 2008 09:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan ook niet.Dan ben je een mama's kindje.
Je gaat hier meteen al veel te kort door de bocht. Opvoeding speelt wel een rol, maar de opvatting dat een tradioneel gezinsleven hét wondermiddel is, is CDA-partijretoriek. Er zijn alleenstaanden die hun kinderen keurig opvoeden, er zijn ook 'harmonieuze' gezinnen waar de plank volledig wordt misgeslagen.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Je ziet steeds meer hufterigheid terug in de maatschappij. Mijn visie is dat het heden ten dage in het gezin al helemaal misgaat. Wat te denken van de tweeverdieners samenleving.Oplossing: veel ellende wordt voorkomen door het traditioneel gezinsleven
Komt dit rechtstreeks uit het SGP-partijprogramma? Of meen je dit echt? Als iets niet bij de 'Hollandse cultuur' past, is het wel dat de man baas speelt over de vrouw. We zijn hier niet in Saoedi-Arabië ofzo.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Voorbeelden? De hufterigheid in de maatschappij zie ik echt niet afkomstig zijn van mannen die zich te 'vrouwelijk' gedragen. Wel zie ik tussen de aso's op de weg ook de nodige vrouwen zitten, dat wel. Er is sprake van individualisering; mensen die alleen met hun eigen hachje bezig zijn en compleet uit het oog verliezen dat ze niet alleen op de wereld zijn. Maar dergelijk gedrag is niet aan geslacht verbonden.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik deel je opvatting dat ouders hun kinderen beter moeten opvoeden en dat ze meer moeten klaarstaan voor hun kinderen, in plaats van deze op de crèche te dumpen. Maar hoe vader en moeder de opvoeding invullen, is HUN zaak, niet de jouwe. Een vrouw kan prima de kostwinner zijn.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, wacht... het is niet het SGP-partijprogramma dat je hebt doorgespit, maar je hebt dat van de Centrum Democraten opgesprokkeld? Een schooluniform voorkomt helemaal niets. Kinderen op school het volkslied leren is prima, maar Nederland is geen religie die elke ochtend aanbeden moet worden. Respect en ontzag voor leerkrachten moet WEL weer terugkeren, maar niet op de manier die jij voorstaat. De sleutel ligt trouwens bij docenten zelf. Ze moeten gewoon niet accepteren dat ze Hans en Truus worden genoemd, in plaats van meester en juf.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is bijna overal het geval, elke zondag weer. Toch zie jij steeds meer hufterigheid in de maatschappij. Kortom: er is geen enkel verband. Nederland is trouwens een handelsland bij uitstek en ook een uitermate liberaal land. Winkels op zondag openen past dus beter bij de Nederlandse cultuur dan ze krampachtig gesloten houden.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Snap niet wat je hiermee bedoelt. Als je doelt op het strenger corrigeren van kinderen die de fout ingaan, ben ik het met je eens. Maar dat is dan ook het enige van deze zes punten waar dat voor geldt. De rest van je maatregelen gaat nergens toe leiden en maakt van Nederland een nieuw soort Polen.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
6 Tucht invoeren. Deze maatregelen zullen maatschappij zonder meer gezonder maken imo. Wmb gaat het kabinet dit stimuleren.
Als je heel graag kookt en vaak ruzie hebt met je vriendin over wie er kookt, dan kan je twijfelen aan je identiteit.quote:Op maandag 21 april 2008 09:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oei mijn vriendin en ik wonen nog niet samen en derhalve moet ik vaak voor mezelf koken. Ben ik nu niet mannelijk genoeg?
Nee hoor. Je kan ook ook met tegenzin koken.quote:Of had ik bij mijn moeder moeten blijven?
quote:Op maandag 21 april 2008 09:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij diegene hier met een identiteitscrisis als je een vrouw nodig hebt om iets essentieels als eten voor elkaar te krijgen.
Een man hoeft zijn vrouw natuurlijk niet te slaan en ordinair gedrag staat er ook helemaal los van. Om te beginnen: laat ze weer als mannen praten. Als je tegenwoordig sommige mannen hoort praten, dan zijn het net vrouwenquote:Maar EG, waar moet een man dan aan voldoen om mannelijk genoeg te zijn? Lekker beetje je vrouw verrot meppen als ze niet doet wat jij wil of vies eten maakt? In je onderbroek al bierdrinkend voetbal kijken terwijl je je vrouw een klap op haar kont geeft en boeren laat? Wat?
Wat is daar mis mee? Het is toch geen wonder dat woningen niet om aan te slepen zijn, als ze al met hun 18e op zichzelf willen wonen?quote:Op maandag 21 april 2008 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Och als vroom gristen is het normaal om tot je huwelijk bij je ouders te blijven wonen. Zodoende zijn er lui die tot na hun 30e thuis blijven.[
Of zijn gewoon zelfvoorzienend.quote:Op zondag 20 april 2008 23:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Dan moeten er misschien meer huizen worden gebouwd.quote:Op maandag 21 april 2008 10:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Het is toch geen wonder dat woningen niet om aan te slepen zijn, als ze al met hun 18e op zichzelf willen wonen?
Dit land is OVERVOL. Maar dat is een nader topic waard.quote:Op maandag 21 april 2008 10:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan moeten er misschien meer huizen worden gebouwd.
Veel te snel en niet te realiseren in een land met zo'n enorme woningnood.quote:Ik kan iedere 18 plusser alleen maar aanraden om zelfstandig te worden ipv te blijven teren op pa & moe. Daar leer je tenminste echt iets van.
Daar is niks op tegen, maar als ze graag koken dan kan je afvragen .......Nou ja vul het zelf maar in.quote:
Dat deden ze ook, daarom werden ze onder de voet gelopen door de Germanen.quote:Op maandag 21 april 2008 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ben je gek, als vrouwen aan de leiding waren hadden de romeinen al met Prada schoenen en Louis Vuitton handtasjes rondgelopen.
Nee hoor, hier in Brabant is plek zat. Om nog maar niet te spreken van Flevoland of Friesland.quote:Op maandag 21 april 2008 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit land is OVERVOL. Maar dat is een nader topic waard.
Oftewel meer huizen die gechikt zijn voor studenten/jonge alleenstaanden.quote:Veel te snel en niet te realiseren in een land met zo'n enorme woningnood.
Nooit dreigenquote:Op maandag 21 april 2008 10:48 schreef Reya het volgende:
Ik dreig in Slauerhoffiaanse termen te vervallen.
Beheers jezelf. Een Limburgs jaarclublid behoort hem niet aan te halen.quote:Op maandag 21 april 2008 10:48 schreef Reya het volgende:
Ik dreig in Slauerhoffiaanse termen te vervallen.
Ik land is na China het drukstbevolkte land met de grote woningnood en niet zo goed als niet meer op te lossen fileproblematiek.quote:Op maandag 21 april 2008 10:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, hier in Brabant is plek zat. Om nog maar niet te spreken van Flevoland of Friesland.
Je zal hiervoor toch huizen nodig hebben. En die nemen plek in. Wat jij wilt is daarmee dat de woningnood voor jonge gezinnen en alleenstaanden alleen maar toe zal nemen.quote:Oftewel meer huizen die gechikt zijn voor studenten/jonge alleenstaanden.
En dan maar kinderen blijven fokken?quote:Op maandag 21 april 2008 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En toch zijn er tal van plekken waar bijna geen hond woont. Met een procentje extra bebouwing kunnen we iedereen kwijt tot ons inwoneraantal vanzelf weer daalt.quote:Op maandag 21 april 2008 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik land is na China het drukstbevolkte land met de grote woningnood en niet zo goed als niet meer op te lossen fileproblematiek.
Niet of-of maar en-en.quote:Je zal hiervoor toch huizen nodig hebben. En die nemen plek in. Wat jij wilt is daarmee dat de woningnood voor jonge gezinnen en alleenstaanden alleen maar toe zal nemen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik snap werkelijk niet waarom het merendeel van de Nederlanders deze kwijt is geraakt. Toch weer een gevolg van de zesjescultuur vrees ik, het enige werkelijke probleem dat we hebben.quote:Op maandag 21 april 2008 10:41 schreef axis303 het volgende:
Ik wil terug naar de handelsgeest van de Gouden Eeuw of mag dat nou weer niet?
Dat zal wel moeten om de vergrijzing tegen te gaan.quote:Op maandag 21 april 2008 10:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En dan maar kinderen blijven fokken?
Wel eens bij helder daglicht over Nederland gevlogen?quote:Op maandag 21 april 2008 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[..]
Veel te snel en niet te realiseren in een land met zo'n enorme woningnood.
Dat zal wel moeten om de vergrijzing tegen te gaan.quote:Op maandag 21 april 2008 10:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En dan maar kinderen blijven fokken?
Als de kinderen over 60 jaar dan zelf allemaal bejaard zijn, moeten die dan nog meer kinderen hebben gefokt om hun pensioen te betalen? en de generatie daarop nog meer kinderen?quote:Op maandag 21 april 2008 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat zal wel moeten om de vergrijzing tegen te gaan.
Dan zijn we al te laat. We moeten vooral niet fokken om een nieuwe vergrijzingsgolf te voorkomen.quote:Op maandag 21 april 2008 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar is het een beetje te laat voor, tenzij je kinderen weer gezellig vanaf 6 jaar aan het werk wilt zetten.quote:Op maandag 21 april 2008 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het boek heb ik nooit gelezen, maar leer mij nou eens kennen en je weet wel beter.quote:Op maandag 21 april 2008 11:06 schreef jpjedi het volgende:
OMG Mein Kampf gelezen ofzo?
Griebes..je bent gewoon eng!
Dus stoppen met kindjes maken?quote:Op maandag 21 april 2008 11:08 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dan zijn we al te laat. We moeten vooral niet fokken om een nieuwe vergrijzingsgolf te voorkomen.
Nee natuurlijk niet.quote:Op maandag 21 april 2008 11:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Als de kinderen over 60 jaar dan zelf allemaal bejaard zijn, moeten die dan nog meer kinderen hebben gefokt om hun pensioen te betalen? en de generatie daarop nog meer kinderen?
Zou niet eens zo gek zijn. De prognose is dat er in 2050 zo'n 9 miljard mensen op deze planeet zullen wonen. Dat gaat nog een hele hoop problemen met zich meebrengen.quote:Op maandag 21 april 2008 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dus stoppen met kindjes maken?
Dan hebben we inderdaad op den duur ook geen vergrijzing meer.
Jij kent mijn ouders niet.quote:Op maandag 21 april 2008 10:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Het is toch geen wonder dat woningen niet om aan te slepen zijn, als ze al met hun 18e op zichzelf willen wonen?
Ik kook graag.quote:Op maandag 21 april 2008 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar is niks op tegen, maar als ze graag koken dan kan je afvragen .......Nou ja vul het zelf maar in.
Laat de ouders dat zelf bepalen.quote:Op maandag 21 april 2008 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Dus stoppen met kindjes maken?
Je oplossing om meer kinderen te krijgen om de vergrijzing tegen te gaan resulteert juist wel in bevolkingsgroei.quote:Op maandag 21 april 2008 11:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik beoog uiteraard geen bevolkingsgroei..
Ik stel niet dat ze nooit goed terecht zullen komen, alleen ik vind het wel erg jong. Ik zeg: rond je 25e. Mooie leeftijd en goede kansen om goed terecht te komen.quote:Op maandag 21 april 2008 11:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij kent mijn ouders niet.![]()
Ik wil niemand ermee beledigen. Het is mijn visie op de vervrouwelijking van de man. Ik ben niet de enig die dat vind en roept en dat mannen vandaag de dag vaker in een identiteitscrisis belanden. Jawel door die vermaledijde vrouwenemancipatie, die vooral ook slechte dingen heeft voortgebracht.quote:Ik kook graag.Ga iemand anders beledigen.
Nee, ik stel je gerust. Ik ben en man die van MATE houdt. Niets tegen vreemdelingen hier in den landen. Maar het worden er teveel, mijn beste. Teveel Islam. Teveel linkse hotemetoten die allochtonen doodknuffelen.quote:Op maandag 21 april 2008 11:13 schreef jpjedi het volgende:
Nog even en je gaat raszuiverheid promoten! EG ik vond je altijd best een I-spy maar nu wordt het wel erg zeg..
Ik wist niet dat het zo diep zat.....quote:En noem Limburg en Brabant alsjeblieft geen Holland.
Ik heb er een bloedhekel aan. Ik maak nog liever de badkamer schoonquote:En trouwens, ik kook ook erg graag als bourgondisch brabander!
Het effect van de mannelijke koks op VOC schepen was toch niet al te positief.quote:Op maandag 21 april 2008 11:18 schreef Apropos het volgende:
EchtGaaf, denk jij dat een leger verzwakt wanneer het gevoed wordt door mannelijke koks?
Ik vind het wel erg laatquote:Op maandag 21 april 2008 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik stel niet dat ze nooit goed terecht zullen komen, alleen ik vind het wel erg jong. Ik zeg: rond je 25e. Mooie leeftijd en goede kansen om goed terecht te komen.
Wat is eigenlijk de vervrouwelijking van de man? Het is natuurlijk niet voor niets dat er maar weinige vrouwelijke topkoks zijn. Vrouwen kunnen gewoon niet zo goed koken...quote:[..]
Ik wil niemand ermee beledigen. Het is mijn visie op de vervrouwelijking van de man. Ik ben niet de enig die dat vind en roept en dat mannen vandaag de dag vaker in een identiteitscrisis belanden. Jawel door die vermaledijde vrouwenemancipatie, die vooral ook slechte dingen heeft voortgebracht.
Moet je eens zien: hoe sommige huppelkutjes zich door het verkeer begeven
Er is een verschil tussen scheurbuik en verwijfdheid.quote:Op maandag 21 april 2008 11:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het effect van de mannelijke koks op VOC schepen was toch niet al te positief.
Je valt me echt tegen..dacht dat je een redelijk serieuze liberaal was met gezonde probleem oplossende rechtse standpunten. Echter soms kwam je uit de kast als rascommunist waar iedereen maar moet inleveren behalve jij. En nu kom je ineens als boer Koekoek uit de kast zeg.quote:Op maandag 21 april 2008 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik stel je gerust. Ik ben en man die van MATE houdt. Niets tegen vreemdelingen hier in den landen. Maar het worden er teveel, mijn beste. Teveel Islam. Teveel linkse hotemetoten die allochtonen doodknuffelen.
Teveel multiculti-ellende. Kijk je wel eens naar Opsporing Verzocht![]()
[..]
Ik wist niet dat het zo diep zat.....![]()
[..]
Ik heb er een bloedhekel aan. Ik maak nog liever de badkamer schoon
Details. Overigens is een echte man carnivoor en krijgt hij niet van dat groenvoer voorgeschoteld. Zie daar je causale verband.quote:Op maandag 21 april 2008 11:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen scheurbuik en verwijfdheid.
Ik zou het eerder zetten op dezelfde reden waarom er ook zo weinig vrouwen in de top van het bedrijfsleven zitten; minder ambitie en bereidheid om een sociaal leven op te geven. Topkok is 70 uur in de week keihard werken.quote:Op maandag 21 april 2008 11:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat is eigenlijk de vervrouwelijking van de man? Het is natuurlijk niet voor niets dat er maar weinige vrouwelijke topkoks zijn. Vrouwen kunnen gewoon niet zo goed koken...
Niks mis met een lekkere zeekaak.quote:Op maandag 21 april 2008 11:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen scheurbuik en verwijfdheid.
Dank, ik heb opeens een scriptieonderwerp te pakken.quote:Op maandag 21 april 2008 11:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Details. Overigens is een echte man carnivoor en krijgt hij niet van dat groenvoer voorgeschoteld. Zie daar je causale verband.
Laat ik zeggen dat ik niet voor pleit dat de bevolking in omvang moet toenemen. Verder stijgt de gemiddelde leeftijd van de Nederlander. Hiermee rekening houdende kan een demograaf berekenen hoeveel kindjes er geboren moeten worden. Dat is 1 facet.quote:Op maandag 21 april 2008 11:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Laat de ouders dat zelf bepalen.
Een systeem waarbij er meer dan 1 werkend leven nodig is om 1 pensioen leven te kostigen, is een systeem wat zichzelf alleen in stand kan houden door elke generatie weer, meer kinderen te krijgen. Dat betekent dus automatisch dat je land ook elke generatie weer een stuk voller wordt.
De oplossing is niet het krijgen van meer kinderen maar bv. het verhogen van de pensioenleeftijd.
Nee, je gaf het zelf al aan: mensen zullen mbt betaalbaarheid langer moeten doorwerken.quote:Je oplossing om meer kinderen te krijgen om de vergrijzing tegen te gaan resulteert juist wel in bevolkingsgroei.
Of, als de reis erg lang duurt, blaaskaak.quote:Op maandag 21 april 2008 11:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Niks mis met een lekkere zeekaak.
Daar hoef ik geen hele ingewikkelde berekeningen op los te laten. Om de bevolking te vervangen zijn 2,1 kind per stel nodig. 2 om het stel te vervangen en 0,1 om uitval en falers te compenseren.quote:Op maandag 21 april 2008 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik niet voor pleit dat de bevolking in omvang moet toenemen. Verder stijgt de gemiddelde leeftijd van de Nederlander. Hiermee rekening houdende kan een demograaf berekenen hoeveel kindjes er geboren moeten worden. Dat is 1 facet.
de metrosexueel en jongetjes mogen vaak niet uitkuren van hun juffrouw waardoor het mietjes wordenquote:Op maandag 21 april 2008 11:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg laatVroeger was je oud als je niet voor je 21e getrouwd was en al aan het werk en de kinderen was. Je bent wel erg inconsequent met je stelling(en).
[..]
Wat is eigenlijk de vervrouwelijking van de man? Het is natuurlijk niet voor niets dat er maar weinige vrouwelijke topkoks zijn. Vrouwen kunnen gewoon niet zo goed koken...
En je hebt nog gelijk ook tot 1930 was het een luxe als je als vrouw niet hoefde te werken.quote:Op maandag 21 april 2008 11:41 schreef Fastmatti het volgende:
Precies. Het niet hoeven werken van een vrouw was een luxe, maar ze waarderen gewoon helemaal niks
je bent de Nederlandse taal niet eens machtig, maar wenst MIJ iets te komen vertellen over hoe het moet?quote:Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
ADHD is een aantoonbare hersenafwijking waarmee je wordt geboren.quote:Op zondag 20 april 2008 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is jammer, maar ik zou je graag irl willen ontmoeten, maar India is mij iets te ver. Ik geef toe dat ik hard aanzet, ik doe dit bewust om de discussie op gang te brengen. Ik doe graag aan gedachten experimenten.quote:Op maandag 21 april 2008 11:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Je valt me echt tegen..dacht dat je een redelijk serieuze liberaal was met gezonde probleem oplossende rechtse standpunten.
Echter soms kwam je uit de kast als rascommunist waar iedereen maar moet inleveren behalve jij. En nu kom je ineens als boer Koekoek uit de kast zeg.Ik ben het kwijt met je.
![]()
Kijk eens naar India waar men een vreedzame maatschappij in stand houdt inclusief de door jouw beoogde familie tradities maar toch ruimte voor man en vrouw om te ontwikkelen op gelijk niveau. waar men het land op een volgend niveau tilt door er gewoon keihard aan te trekken en waar verschillende religies, bevolkingsgroepen en achtergronden hand in hand gaan.
Opsporing verzocht komt hier trouwens niet op tv.![]()
En ja het zit diep! grrrr
Er was toen een enorm woningtekort. Iedereen zat dus overzichtelijk in te weinig huisjes gepropt.quote:Op maandag 21 april 2008 11:51 schreef Apropos het volgende:
Hoe kunnen wij weten of het leven in de jaren vijftig overzichtelijk was?
Ben je zelf opgegroeid in die tijd?quote:Op maandag 21 april 2008 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is jammer, maar ik zou je graag irl willen ontmoeten, maar India is mij iets te ver. Ik geef toe dat ik hard aanzet, ik doe dit bewust om de discussie op gang te brengen. Ik doe graag aan gedachten experimenten.
Ik hoop echt niet dat je mij een (ras)communist vind. Ik ben zeer tegen een communisme. Echter ik ben ook gekant tegen een kapitalistisch systeem dat doorslaat in facetten. Enfin, de reeks over de topsalarissen is daar een duidelijk voorbeeld van... Ik geloof zelf niet in het optimaal functioneren van intinsieke macro economische systemen, maar in hybride systemen. Mijn lijfspreuk: reguleer goed of reguleer niet. Maar als je goed reguleert, dan is het resultaat altijd beter dan niet reguleren. Dat is DWARS tegen de stroom in, maar ik geloof er heilig in.
Mensen die mij kennen, vinden mij allesbehalve extreem oid, maar eerder een man van de nuances. Ik ben wel een man van de tradities, ik ben dus conservatief. Ik noem me zelf niet links of rechts, het zijn begrippen waar ik weinig mee kan. Op onderwerpen zal ik wat meer rechts zijn, op anderen weer links....
En ja......Ik ben best fan van de samenleving zoals die in de jaren vijftig en zestig was. Een veel duidelijker en overzichtelijke samenleving. Hard werken, maar veel minder gejaagd en gestressd zoals vandaag de dag. Meer discipline , meer fatoen. En ja, geen multiculti ellende. Begaanbare wegen. Normale verhoudingen als het gaat om beloningen. Veel minder scheidingen. Veel gezonder gezinsleven. duidelijke rolmodellen etc. etc
Je ziet toch zelf ook wel in dat die samenleving hedentendage niet meer realiseerbaar is. Laat staan dat die samenleving zo was als jij hem schetst. "Gezonder gezinsleven" my ass. Huiselijk geweld, seksueel misbruik etc. zijn van alle dagen, echt niet van de afgelopen 20 jaar. Ze zijn nu alleen zichtbaar, toen werden dat soort dingen gesmoord. Vrouwen konden toen niet scheiden door o.a. financiële afhankelijkheid van de man of sociale druk. Wat nou gezond? Het is maar net vanuit welk perspectief je dat wilt zien nietwaar?quote:Op maandag 21 april 2008 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
En ja......Ik ben best fan van de samenleving zoals die in de jaren vijftig en zestig was. Een veel duidelijker en overzichtelijke samenleving. Hard werken, maar veel minder gejaagd en gestressd zoals vandaag de dag. Meer discipline , meer fatoen. En ja, geen multiculti ellende. Begaanbare wegen. Normale verhoudingen als het gaat om beloningen. Veel minder scheidingen. Veel gezonder gezinsleven. duidelijke rolmodellen etc. etc
Je zou bijvoorbeeld in de historie kunnen verdiepen. En genoeg mensen die thans leven en het kunnen weten. Maar eerlijk: het was toen natuurlijk ook geen paradijs, integendeel. Er waren ook grote problemen.quote:Op maandag 21 april 2008 11:51 schreef Apropos het volgende:
Hoe kunnen wij weten of het leven in de jaren vijftig overzichtelijk was?
Ja, kort na de oorlog.quote:Op maandag 21 april 2008 11:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Er was toen een enorm woningtekort. Iedereen zat dus overzichtelijk in te weinig huisjes gepropt.
Dat heb ik gedaan. De geschiedenis biedt geen volledig, objectief overzicht.quote:Op maandag 21 april 2008 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld in de historie kunnen verdiepen.
Ik geloof dat de toenmalige moeilijkhededen minstens even groot waren. Mjn ouders zijn allebei in die tijd opgegroeid.quote:En genoeg mensen die thans leven en het kunnen weten. Maar eerlijk: het was toen natuurlijk ook geen paradijs, integendeel. Er waren ook grote problemen.
Maar datgene dat ik in OP stel, waren toch zaken die imo voor ene gezonder maatschappij zorgden.
Tot nu. Als je dan bedenkt dat er voor de oorlog juist een enorm huizenoverschot was. Ik snap niet wat er na de oorlog gebeurd is. Als we dan echt terugmoeten in de tijd zou ik liever teruggaan naar de jaren 20-30, maar dan zonder de crisis.quote:
Dan moet je weten hoeveel stellen er zijn; hoeveel alleenstaanden. Ontwikkeling van de gemiddelde leeftijd, prognose aantallen immigranten etc. et.cquote:Op maandag 21 april 2008 11:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Daar hoef ik geen hele ingewikkelde berekeningen op los te laten. Om de bevolking te vervangen zijn 2,1 kind per stel nodig. 2 om het stel te vervangen en 0,1 om uitval en falers te compenseren.
De voornaamste oorzaak is dat de mens nogal de neiging heeft om te denken dat 'alles vroeger beter was'. Dat zie je bijvoorbeeld ook in voormalig communistische generatie. Met name de conservatievere ouderen hebben een hang naar het verleden, omdat dit zogenaamd beter zou zijn. De jongere generatie denkt hier echter heel anders over. Onlangs nog een aardig artikel gelezen van twee vrouwelijke academici, ik geloof in het NRC, die het hysterische, oestrogene geneuzel van mensen als Verbrugge, Rouvoet en andere 'oh wat gaat het toch slecht tegenwoordig' nuanceerden. Dat soort conservatiefjes mag graag het beeld scheppen van Nederlandse meisjes die zich collectief op hun 13e anaal laten uitwonen voor een breezer, terwijl een recent onderzoek naar de sexuele activiteit van de Nederlandse jeugd toch een iets ander beeld liet zien.quote:Op maandag 21 april 2008 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld in de historie kunnen verdiepen. En genoeg mensen die thans leven en het kunnen weten. Maar eerlijk: het was toen natuurlijk ook geen paradijs, integendeel. Er waren ook grote problemen.
Maar datgene dat ik in OP stel, waren toch zaken die imo voor ene gezonder maatschappij zorgden.
Natuurlijk is er nog werk te verzetten op sommige gebiedenquote:Op maandag 21 april 2008 12:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
De voornaamste oorzaak is dat de mens nogal de neiging heeft om te denken dat 'alles vroeger beter was'. Dat zie je bijvoorbeeld ook in voormalig communistische generatie. Met name de conservatievere ouderen hebben een hang naar het verleden, omdat dit zogenaamd beter zou zijn. De jongere generatie denkt hier echter heel anders over. Onlangs nog een aardig artikel gelezen van twee vrouwelijke academici, ik geloof in het NRC, die het hysterische, oestrogene geneuzel van mensen als Verbrugge, Rouvoet en andere 'oh wat gaat het toch slecht tegenwoordig' nuanceerden. Dat soort conservatiefjes mag graag het beeld scheppen van Nederlandse meisjes die zich collectief op hun 13e anaal laten uitwonen voor een breezer, terwijl een recent onderzoek naar de sexuele activiteit van de Nederlandse jeugd toch een iets ander beeld liet zien.
Nee, wel tegen teveel.quote:Op maandag 21 april 2008 11:25 schreef Apropos het volgende:
Ben je nu ook al tegen de Islam?
Langer dan 10 jaar vooruit kijken is voor de TS erg lastig.quote:Op maandag 21 april 2008 11:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Als de kinderen over 60 jaar dan zelf allemaal bejaard zijn, moeten die dan nog meer kinderen hebben gefokt om hun pensioen te betalen? en de generatie daarop nog meer kinderen?
Kruip eens van achter de waterlinie vandaan en ga eens je oren en ogen open houden elders in het land. En lees ook eens de geschiedenis van andere landsdelen dan alleen maar Holland. Dan kom je er ook al achter dat arbeidsmigratie in de 50-er jaren heel normaal was in de mijnstreek. Stelt jouw beeld van de jaren 50 mischien ietwat bij.quote:
quote:Op maandag 21 april 2008 13:10 schreef jpjedi het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af waar je dat kromme beeld van de samenleving toch vandaan hebt.
Briljante samenvattingquote:Als voorbeeld die file discussie van een tijd geleden. Iedereen moet maar van de weg af omdat jij altijd in de file staat.
Was dat de conclusie? Het probleem beperkt zich allang niet meer tot de randstadquote:OK het was veel omslachtiger maar dit was toch je achterliggende standpunt waar ik echt niet in mee kon. Je constateerde bijvoorbeeld dat heel NL vol met auto`s staat en hoe nu verder was de vraag. Hier werd en masse op gereageerd dat buiten de randstad het file probleem eigenlijk wel mee valt.
Niet dus.quote:Op dat moment viel je standpunt toch redelijk in het water.
Ik weet niet in hoe diep dit nog grosso modo zit.quote:Nu verbaas je jezelf wederom dat Holland niet heel Nederland behelst en dat het eigenlijk best wel gevoelig ligt bij de zuiderlingen zoals dat eigenlijk al 6 eeuwen is...
Ik denk het wel.quote:Kijk je kunt wel wereldkundige vraagstukken lanceren maar ken je zelf Nederland eigenlijk wel genoeg?
een miljoen moslims, dat gaat wel erg hard. Onze eigne cultuur wordt verkwanseld. Ik ben het eens Wilders dat de islamisering moet stoppen. Sterker nog: de multiculturele samenleving is doorgeslagen. Dit als allang Nederland niet meer.quote:Deze vraag kun je ook weer projecteren op je anti-islam uitspraken..
Ik woon niet in een buitenlanderwijk. Neemt niet weg dat het er teveel allochtonen zijn. Met alle problemen mbt integratie van dien.quote:Is je beeld niet vertroebeld omdat je in een wijk woont met veel buitenlanders en eigenlijk nooit in een stad of dorp hebt gewoond waar het zogezegde probleem nagenoeg niet bestaat?
Het is toen begonnen met de ellende met vreemdelingen. We hadden toen de grote historische misser gemaakt, door zie hier permanent toe te laten. En dan maar niet te spreken over die vermaledijde gezinshereniging.quote:Op maandag 21 april 2008 12:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Kruip eens van achter de waterlinie vandaan en ga eens je oren en ogen open houden elders in het land. En lees ook eens de geschiedenis van andere landsdelen dan alleen maar Holland. Dan kom je er ook al achter dat arbeidsmigratie in de 50-er jaren heel normaal was in de mijnstreek. Stelt jouw beeld van de jaren 50 mischien ietwat bij.
Je kan er nooit omheen dat elk systeem zo z'n voor en tegens heeft. Toen het zo was, zoals in OP beschreven waren er ontegenzeggelijk genoeg voordelen te benoemen. Of je ze wilt zien of niet.quote:Op maandag 21 april 2008 12:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
De voornaamste oorzaak is dat de mens nogal de neiging heeft om te denken dat 'alles vroeger beter was'. Dat zie je bijvoorbeeld ook in voormalig communistische generatie. Met name de conservatievere ouderen hebben een hang naar het verleden, omdat dit zogenaamd beter zou zijn. De jongere generatie denkt hier echter heel anders over. Onlangs nog een aardig artikel gelezen van twee vrouwelijke academici, ik geloof in het NRC, die het hysterische, oestrogene geneuzel van mensen als Verbrugge, Rouvoet en andere 'oh wat gaat het toch slecht tegenwoordig' nuanceerden. Dat soort conservatiefjes mag graag het beeld scheppen van Nederlandse meisjes die zich collectief op hun 13e anaal laten uitwonen voor een breezer, terwijl een recent onderzoek naar de sexuele activiteit van de Nederlandse jeugd toch een iets ander beeld liet zien.
Ook heel veel nadelen. Men vergeet nogal makkelijk dat we in de hedendaagse maatschappij veel meer informatie, en dus ook veel meer negatieve informatie, tot onze beschikking hebben. Ik zie jou geen overduidelijk cijfers aandragen, maar puur een beetje op emotionele gronden beweren dat het allemaal zo veel slechter is tegenwoordig.quote:Op maandag 21 april 2008 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan er nooit omheen dat elk systeem zo z'n voor en tegens heeft. Toen het zo was, zoals in OP beschreven waren er ontegenzeggelijk genoeg voordelen te benoemen. Of je ze wilt zien of niet.
Inderdaad want onze cultuur is statisch en moet onder dwang van de overheid door ieders strot worden geduwt. Allemaal hetzelfde. Leve de monocultuur. Afwijking? Verbieden! Want wie niet voor ons is is immers tegen ons.quote:Op maandag 21 april 2008 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:
een miljoen moslims, dat gaat wel erg hard. Onze eigne cultuur wordt verkwanseld. Ik ben het eens Wilders dat de islamisering moet stoppen. Sterker nog: de multiculturele samenleving is doorgeslagen. Dit als allang Nederland niet meer.
Er is meer openheid. Dat is goed. Maar criminaliteit was in de jarne 50 en 60 echt wel duidelijk minder dan nu.quote:Op maandag 21 april 2008 11:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf ook wel in dat die samenleving hedentendage niet meer realiseerbaar is. Laat staan dat die samenleving zo was als jij hem schetst. "Gezonder gezinsleven" my ass. Huiselijk geweld, seksueel misbruik etc. zijn van alle dagen, echt niet van de afgelopen 20 jaar. Ze zijn nu alleen zichtbaar, toen werden dat soort dingen gesmoord. Vrouwen konden toen niet scheiden door o.a. financiële afhankelijkheid van de man of sociale druk. Wat nou gezond? Het is maar net vanuit welk perspectief je dat wilt zien nietwaar?
Ik ben blij dat je mijn zorg mbt rolmodellen en multicultie ellende met me deelt.quote:Ik moet alleen toegeven dat ik wel je zorg deel m.b.t. tot rolmodellen en immigratie/multiculturalisme maar of spruitjespolitiek met provinciesaus daar de oplossing voor is..
Een statische cultuur en open grenzen zijn strijdige zaken. Feit is, dat het allemaal veel te hard is gegaan. De ellende is beslist niet uit het niets ontstaan. Omdat die linkse hotemetoten en de vermaledijde politieke correctheid de aanwas fors deed aanzuigen. En als je er iets van zei, dan werd je direct voor racist uitgemaakt.quote:Op maandag 21 april 2008 17:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad want onze cultuur is statisch en moet onder dwang van de overheid door ieders strot worden geduwt. Allemaal hetzelfde. Leve de monocultuur. Afwijking? Verbieden! Want wie niet voor ons is is immers tegen ons.
Het verwatert op zijn zachts gezegd. De rillingen lopen over je rug als een minister zegt dat we straks ene islamitische peiler in onze cultuur hebben.quote:Op maandag 21 april 2008 17:10 schreef Apropos het volgende:
Je hebt wel erg weinig vertrouwen in onze cultuur, EchtGaaf.
Die gaat nog niet ten onder tegen een gezamenlijk offensief van alle in Nederland aanwezige Moslims, en dat offensief komt er niet.
Ooit eraan gedacht dat Nederland toen in de kou had gezeten zonder deze buitenlandse mijnwerkers?quote:Op maandag 21 april 2008 16:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is toen begonnen met de ellende met vreemdelingen. We hadden toen de grote historische misser gemaakt, door zie hier permanent toe te laten. En dan maar niet te spreken over die vermaledijde gezinshereniging.
Niks mis met gastarbeiders. Maar ze hoeven hier nog niet permanent te vestigen. Net zo goed dat als ik een schilder inhuur om mijn huis op te schilderen, daarmee hoef ik deze nog geen onderdak te geven. Werk af: dan weer terug naar huis.quote:Op maandag 21 april 2008 17:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ooit eraan gedacht dat Nederland toen in de kou had gezeten zonder deze buitenlandse mijnwerkers?
Vrouwen met hooddoekjes die x meter achter de man aanlopen, niet werken en thuis voor de kinderen zorgen moet jou toch aanspreken beste EchtGaaf.quote:Op maandag 21 april 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar het is allang te laat. Loop maar in een stad rond. Het sterft van de allochtonen. Het sterft van de hoofddoekjes. Het land en onze cultuur is allang aan de allochtonen uitgeleverd en is vergooid. Of je het leuk vind of niet.....
Niks feit. Subjectief.quote:Op maandag 21 april 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Een statische cultuur en open grenzen zijn strijdige zaken. Feit is, dat het allemaal veel te hard is gegaan.
Och och och wat zielig. Al die CDA-VVD kabinetten ten spijt. Krokodillentranen dus.quote:De ellende is beslist niet uit het niets ontstaan. Omdat die linkse hotemetoten en de vermaledijde politieke correctheid de aanwas fors deed aanzuigen. En als je er iets van zei, dan werd je direct voor racist uitgemaakt.
Welke cultuur? Ik maak zelf wel uit welke culturele dingen van deze wereld ik waardeer.quote:Maar het is allang te laat. Loop maar in een stad rond. Het sterft van de allochtonen. Het sterft van de hoofddoekjes. Het land en onze cultuur is allang aan de allochtonen uitgeleverd en is vergooid. Of je het leuk vind of niet.....
Vind ik prima. Dat kunnen ze ook in hun eigen land. Waar ze feitelijk thuishoren.quote:Op maandag 21 april 2008 17:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vrouwen met hooddoekjes die x meter achter de man aanlopen, niet werken en thuis voor de kinderen zorgen moet jou toch aanspreken beste EchtGaaf.
Door mij te overtuigenquote:Op maandag 21 april 2008 17:42 schreef Apropos het volgende:
Hoe kunnen wij jouw latente liberalisme aan de oppervlakte brengen?
Zeg EG, lees ik nu dat jij een islamisering (lees: "religieusificering") van de maatschappij voorstaat? En dat na alle steun voor de PVV op het tegengaan van de islamisering...quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
De tijdgeest loopt in meerder opzichten gewoon terug. Je ziet steeds meer hufterigheid terug in de maatschappij.
Mijn visie is dat het heden ten dage in het gezin al helemaal misgaat. Wat te denken van de tweeverdieners samenleving.![]()
Enz.
En heb je daar nog enig bewijs voor? Of is het gewoon je eigen beeld van hoe de jaren 50/60 waren welke je aanneemt voor de werkelijkheid? Je doet namelijk nogal erg veel aannames en generalisaties, maar enige onderbouwing geef je niet. Je laat je nogal kennen als een bang mannetje, welke schrikt van hoofddoekjes en niet in staat bent om op te boksen tegen vrouwen met meer kwaliteiten dan jij en daarom dit soot onzin loopt te spuien.quote:Op maandag 21 april 2008 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is meer openheid. Dat is goed. Maar criminaliteit was in de jarne 50 en 60 echt wel duidelijk minder dan nu.
[..]
Feit is dat we een hele berg integratie ellende over ons gestort hebbne gekregen. Heeft vooral ook te maken met het tempo waarin nieuwkomers hier binnnequote:
Nee.quote:Och och och wat zielig. Al die CDA-VVD kabinetten ten spijt. Krokodillentranen dus.
Dat mag. Ik doe het ookquote:Welke cultuur? Ik maak zelf wel uit welke culturele dingen van deze wereld ik waardeer.
quote:Op maandag 21 april 2008 17:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zeg EG, lees ik nu dat jij een islamisering (lees: "religieusificering") van de maatschappij voorstaat?
En dat na alle steun voor de PVV op het tegengaan van de islamisering...
Dus omaatjes met hoofddoekjes moeten ook oprotten? Of is dan opeens een verschril?quote:Op maandag 21 april 2008 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Vind ik prima. Dat kunnen ze ook in hun eigen land. Waar ze feitelijk thuishoren.
Ik zie liever mensen zelf hun leven leiden hoe ze dat willen zonder dat jij met een zweep 50 jaar terug in de tijd wil.quote:Ik zie liever onze mensen in klederdrachtIk zie liever kerken dan moskeeën. Die laatste horen hier ook niet.
Jij hebt niet door dat je pleit voor allerhande zaken die een diep religieuze moslim ook zou kunnen betogen met de Koran in zijn hand? Dat er feitelijk veel meer overeenkomsten zijn tussen moslims en christenen, dan tussen atheïsten en christenen/moslims?quote:Op maandag 21 april 2008 17:53 schreef EchtGaaf het volgende:
![]()
De christelijke pijler aanprijzen als behoud van onze cultuur is niet strijdig met het tegen islamisering zijn.
Ik zie het probleem niet
Inderdaad ; HET recept voor een waardeloze samenleving; een gebaseerd op fabels die persoonlijk dienen te zijn (religie) en geleid door het meest incapabele instituut mogelijk (staat).quote:Op maandag 21 april 2008 18:01 schreef DS4 het volgende:
Dat er feitelijk veel meer overeenkomsten zijn tussen moslims en christenen, dan tussen atheïsten en christenen/moslims?
Dat waar jij voor pleit dus gewoon het terugbrengen van religie (en daarbij maakt het voor het resultaat niet zo enorm uit of het islam is of christendom) in de samenleving is en nog wel met zachte dwang van de overheid ook nog?
Feitelijk pleit hij voor een Christelijke Sharia.quote:Op maandag 21 april 2008 18:01 schreef DS4 het volgende:
Dat waar jij voor pleit dus gewoon het terugbrengen van religie (en daarbij maakt het voor het resultaat niet zo enorm uit of het islam is of christendom) in de samenleving is en nog wel met zachte dwang van de overheid ook nog?
Sorry hoor maar ik kan toch erg simpel concluderen dat er buiten de randstad een stuk minder files staan dan in de randstad. In ieder geval is dit in Brabant zo en we vallen nu in herhaling. Je topic was wel in het water gevallen en we kunnen hier nu wel weer een herhaling van zetten spelen zoals al die topics van jou die hierin eindigen.quote:Op maandag 21 april 2008 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[..]
Briljante samenvatting![]()
![]()
[..]
Was dat de conclusie? Het probleem beperkt zich allang niet meer tot de randstad![]()
[..]
Niet dus.
[..]
Ik weet niet in hoe diep dit nog grosso modo zit.
[..]
Ik denk het wel.
[..]
een miljoen moslims, dat gaat wel erg hard. Onze eigne cultuur wordt verkwanseld. Ik ben het eens Wilders dat de islamisering moet stoppen. Sterker nog: de multiculturele samenleving is doorgeslagen. Dit als allang Nederland niet meer.
[..]
Ik woon niet in een buitenlanderwijk. Neemt niet weg dat het er teveel allochtonen zijn. Met alle problemen mbt integratie van dien.
Genoeg is genoeg.
Goede dwang zegt-iequote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als het goede dwang is, dan is daar niet mis mee.
Die zijn wel heel zeldzaam hoor. En uiteraard zal ik geen Nederlanders het land uitzetten.quote:Op maandag 21 april 2008 17:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dus omaatjes met hoofddoekjes moeten ook oprotten?
Een verschrilquote:Of is dan opeens een verschril?
Ik zal geen zweep gebruiken. Maar mnensen de ogen hun ogen te doen openen.quote:Ik zie liever mensen zelf hun leven leiden hoe ze dat willen zonder dat jij met een zweep 50 jaar terug in de tijd wil.
De Christelijke traditie brengt het goed in de mensen boven.quote:Maargoed dat is ALTIJD het probleem met gelovigen of conservatieven of socialisten. Men moet leven naar hoe zij het goed vinden. Het komt niet eens in ze op dat hun keuzes wellicht niet de juiste zijn voor iedereen, nee, nee, ze zijn, net als jij, tot op het bot overtuigd van hun heilige gelijk en iedereen zal dat geloven ook, VOORAL met dwang!
Ik zou zeggen verdiep eerst in de materie voordat je met deze lariekoek komt.quote:Eng, heel erg eng en 1 op 1 vergelijkbaar met mafkezen als de Taliban.
Nou, ik geloof dat jij nog niet echt diep in de materie hebt verdiept, met alle respect. Er is geen groter verschil dan de ene religie dat HAAT predikt tegen niet-moslims, en ja dat doet de (Salafistische) Islam terdege! Het Christelijk geloof, bij monde van Jezus, roept juist op je naaste (en je vijanden!) lief te hebben.quote:Op maandag 21 april 2008 18:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij hebt niet door dat je pleit voor allerhande zaken die een diep religieuze moslim ook zou kunnen betogen met de Koran in zijn hand? Dat er feitelijk veel meer overeenkomsten zijn tussen moslims en christenen, dan tussen atheïsten en christenen/moslims?
Uiteraard als er ene voldoende draagvlak er voor zou ontstaan. Ik zeg precies hetzelfde wat minister Donner destijds zei over de invoering van de sharia als in het parlement ene twee derde meerderheid voor te vinden zou zijn. Ik handel niet in strijd met de wetten van de huidige rechtstaat.quote:Dat waar jij voor pleit dus gewoon het terugbrengen van religie (en daarbij maakt het voor het resultaat niet zo enorm uit of het islam is of christendom) in de samenleving is en nog wel met zachte dwang van de overheid ook nog?
Niks mis met de bijbel als wet. Het zou de samenleving geweldig goed doen.quote:Op maandag 21 april 2008 18:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Feitelijk pleit hij voor een Christelijke Sharia.
Oh jouw God EchtGaaf! Waarom wil je toch zo graag jouw 2000 jaar oude zandboeken opleggen aan anderen. Leef lekker hoe jij wil leven dan doe ik dat ook. Jij leest lekker je bijbeltje, ik steek mij openhaard er mee aan. Jij lekker een slaafse vrouw die appeltaart voor jouw en je 15 kinderen bakt op zondag zaterdag en ik ga wel lekker werken op zondag en wok mijn eigen oosterse shoarma gerechten met shashikisaus wel bij elkaar.quote:Op maandag 21 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Niks mis met de bijbel als wet. Het zou de samenleving geweldig goed doen.
Leuk dat jij in propaganda trapt.quote:Op maandag 21 april 2008 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou, ik geloof dat jij nog niet echt diep in de materie hebt verdiept, met alle respect. Er is geen groter verschil dan de ene religie dat HAAT predikt tegen niet-moslims, en ja dat doet de (Salafistische) Islam terdege! Het Christelijk geloof, bij monde van Jezus, roept juist op je naaste (en je vijanden!) lief te hebben.
Jij kan sowieso niet handelen in je eentje. En dat is maar goed ook.quote:Ik handel niet in strijd met de wetten van de huidige rechtstaat.
Nee, het doet de samenleving geen goed om terug in de tijd te gaan.quote:Op maandag 21 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Niks mis met de bijbel als wet. Het zou de samenleving geweldig goed doen.
Nee, Christenfundamentalisme is wel degelijk anders als moslimfundamentalisme. Er zijn uiteraard ook overeenkomsten.quote:Op maandag 21 april 2008 22:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh jouw God EchtGaaf! Waarom wil je toch zo graag jouw 2000 jaar oude zandboeken opleggen aan anderen. Leef lekker hoe jij wil leven dan doe ik dat ook. Jij leest lekker je bijbeltje, ik steek mij openhaard er mee aan. Jij lekker een slaafse vrouw die appeltaart voor jouw en je 15 kinderen bakt op zondag zaterdag en ik ga wel lekker werken op zondag en wok mijn eigen oosterse shoarma gerechten met shashikisaus wel bij elkaar.
En dan zeggen dat de vergelijking met de Taliban niet op gaat. Mafkees.
Minder geld/auto's/vrouwen aan de top/sleutelkinderen etc. is niet minder van alles hoor!quote:Op maandag 21 april 2008 22:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het doet de samenleving geen goed om terug in de tijd te gaan.
Wat is dat toch met jou dat jij terug wil naar een tijd waarin alles minder was?
Omdat de randstad het ergste door files worden getroffen, maakt dat het probleem in de andere provincies dan niet minder erg? Ook daar nemen de problemen zeer groter vormen aan.quote:Op maandag 21 april 2008 18:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik kan toch erg simpel concluderen dat er buiten de randstad een stuk minder files staan dan in de randstad. In ieder geval is dit in Brabant zo en we vallen nu in herhaling.
Nee, onzin. Je voorbeeld gaf zelfs toe dat er rond Arnhem ook een probleem was, en gaf er zowaar ook nog een verklaring voor. Dat we het niet eens zijn geworden is wat anders als wat jij nu stelt dat het topic in het water zou zijn gevallen. Wat je er dan ook onder zal verstaan, het geeft in ieder geval gen pas.quote:Je topic was wel in het water gevallen en we kunnen hier nu wel weer een herhaling van zetten spelen zoals al die topics van jou die hierin eindigen.
Een hele gangbare uitdrukking en echt niet alleen aan academici voorbehouden. Ik beoog echt geen halo-effect met mijn boven gemiddelde eloquentie, als je dat soms bedoeld. Je zal moeten leven met mensen die hun eigen stijl en presentatie. Ik vrees dat je mr. A.A.M. van Agt niet eens kent, ik raad het je aan om die te leren kennen. Zijn presentatie, zijn eloquentie noem ik pure kunst. Een gave Gods, reken maar. Ik hoor hem zo graag.quote:En over je casa rosso mosso...blijf gewoon Nederlands praten.. we zijn allemaal erg onder de indruk van je woordkeuze maar het staat me gewoon niet aan.
Religie is onderdeel van de maatschappij, sterker nog , het Christendom is 1 van de pijlers van de Nederlandse cultuur. Mag ik ervoor in de bres springen?quote:Je probeert een maatschappelijk probleem aan de kaak te stellen en dan laat je het naadloos over gaan in religie. Waar is die feitelijke link?
Politiek=emotie+ratio, mijn beste. Neem dat maar van mij aan en ik doe mijn best om beide voldoende aan de orde te komen.quote:Kom eens gewoon met concrete opzetjes in plaats van die emotionele redevoeringen die van hot naar her draaien.
Waarom zou je verschillende tijd geesten niet met elkaar kunnen vergelijkenquote:Vroeger alles beter? Tja die kennen we wel en als je echt academisch bent dan weet je ook dat verschillende tijdgeesten niet kunt vergelijken.
toegeven dat "vol" ansich een "leeg" begrip is. daar zullen we nooit uitkomen. Feit is wel dat Nederland na China het dichtstbevolkte land ter wereld is. De problemen zijn er ook: een chronisch oplopende woningnood. De files. Etc.quote:Waarom is Nederland vol? Ik zie genoeg plaats eigenlijk..
Als er geen Nederlanders zijn die het werk willen of kunnen doen, dan dergelijk lui inhuren. Maar geen verblijfsvergunning. Ze gaan terug naar hun eigen land. Die fout maken we helaas weer, dat ze hier gewoon kunnen vestigen. En maar geen lessen trekken met de eerdere gastarbeidersquote:Je begint over die Polen.. Wie wil dan het werk doen?
Bronquote:Vrachtwagenchauffeurs hoor je ook vaak klagen terwijl er op het moment meer dan 12000 directe vacatures voor chauffeurs zijn die geen Nederlander wil invullen! Cijfers jongen, cijfers in plaats van dat gekwetter. Wees concreet.
Daar zal zeker niet iedereen mee eens zijn.quote:Waarom was vroeger alles beter..waarom de man niet koken en de vrouw niet werken? Je bent toch van de pot gelazerd in je bejaardenhuis als je er dit soort ideeën op na houdt. De mensen die de bloei van hun leven hadden in de jaren 50-60 zeggen nu toch echt allemaal dat het wel een stukje beter is geworden.
Nee hoor. Verloochen je eigen cultuur nu eens niet.quote:En hoe je het een en ander visa versa weer aan religie knoopt is me echt een raadsel eigenlijk.
quote:Toen het kabinet-Drees in 1956 de Algemene ouderdomswet invoerde, stemde de SGP als enige fractie tegen. „Staatssocialisme”, zo zei ds. Zandt in een stemverklaring.
Het tegenstemmen van ds. Zandt is typerend voor de SGP van die tijd. De partij was beducht voor onnodig overheidsingrijpen. In plaats van sociale voorzieningen bepleitte de fractie eigen verantwoordelijkheid van burgers, families en kerken.
Verdiep eerst in de materie , voordat je dit soort domme uitspraken doet. Dus wie is hier een mafkeesquote:Op maandag 21 april 2008 22:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh jouw God EchtGaaf! Waarom wil je toch zo graag jouw 2000 jaar oude zandboeken opleggen aan anderen. Leef lekker hoe jij wil leven dan doe ik dat ook. Jij leest lekker je bijbeltje, ik steek mij openhaard er mee aan. Jij lekker een slaafse vrouw die appeltaart voor jouw en je 15 kinderen bakt op zondag zaterdag en ik ga wel lekker werken op zondag en wok mijn eigen oosterse shoarma gerechten met shashikisaus wel bij elkaar.
En dan zeggen dat de vergelijking met de Taliban niet op gaat. Mafkees.
Je zegt net zelf dat je de bijbel als wet wil hebben.quote:Op maandag 21 april 2008 22:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Verdiep eerst in de materie , voordat je dit soort domme uitspraken doet. Dus wie is hier een mafkees
Ik denk dat als we jou terug zetten in de jaren 50 je binnen de kortste keren smeekt om terug te mogen keren naar de 21e eeuw.quote:Op maandag 21 april 2008 22:31 schreef LXIV het volgende:
Minder geld/auto's/vrouwen aan de top/sleutelkinderen etc. is niet minder van alles hoor!
Zo lang je het met mij eens bent maakt het mij geen donder uit hoe of waarom...quote:Op maandag 21 april 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
Maar enkel omdat er toen geen internet was!
Alleen al de stank.quote:Op maandag 21 april 2008 23:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat als we jou terug zetten in de jaren 50 je binnen de kortste keren smeekt om terug te mogen keren naar de 21e eeuw.
Nee, dat dé Nederlander niet bestond. Omdat ie weer bestaat uit zóveel diverse individuen, dat je ze niet op 1 hoop kunt vegen. En daar was en ben ik het wel mee eens. Wel ietwat bij de feiten blijven.quote:Op maandag 21 april 2008 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Helemaal een gotspe als vooraanstaand lid van het Koninklijk huis recentelijk nog zei dat ze de Nederlandse cultuur niet eens meer kon ontdekken.....
Dan is slechts 1 conclusie mogelijk: dat onze cultuur feitelijk is vergooid.
Niet alleen moraal, maar als je het topic doorleest wil EchtGaaf letterlijk de bijbel als wet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:04 schreef Yildiz het volgende:
FOK! is mooi, met een OP als deze scheelt me dat weer een horror-boek.
Holy wack zeg, moraal in de wet schuiven. Vanavond zal ik er eens op in gaan...
Grappig, ik wist niet dat de SGP vroeger zo liberaal was, als ik dat zo mag omschrijven.quote:
Dat zeg ik, het scheelt me 'n horror-boek.quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet alleen moraal, maar als je het topic doorleest wil EchtGaaf letterlijk de bijbel als wet.
Nog even deze,quote:
Tof. Dat zei ik dus min of meer ook.quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:11 schreef Yildiz het volgende:
Heb je wel eens Gordon Ramsey gekeken? Is het je wel eens opgevallen dat het overgrote deel man is?
quote:
Dat geldt gelukkig voor een ieder moet je dan zeggen.quote:Jij kan sowieso niet handelen in je eentje. En dat is maar goed ook.
Er komen zeker stevige passages in de Bijbel voor. En ja, voorwaar, er komen mensen voor in de Bijbel, en niet God alleen. Ook mensen in de Bijbel zijn door zonde behept, net zoals wij zijn. Ook geweld en oorlogen worden in de Bijbel genoemd.quote:Op dinsdag 22 april 2008 04:47 schreef jpjedi het volgende:
Heb je zojuist weer eens bewezen je materie niet te kennen. Christendom vredelievend... laat me niet lachen zeg! Kijk even Samuel 15: 2-3- over hoe vredelievend het is... Check ook even Leviticus 25: 44-46. Mooiste voorbeeld is Lucas 19: 22-27. Zie eens hoe wij de straten van Jeruzalem zullen omtoveren in rivieren van bloed wanneer we de ongelovigen een lesje leren.. Ja vriend..wij zijn niet zoveel beter hoor met ons boekje.
Als dat zo is, dan is het zo.quote:En China is ZEKER niet het meest dichtstbevolkte land ter wereld! Zou dat Bangladesh niet zijn.![]()
Tja, als jij al op tilt slaat van de gebruikelijke woorden grosso modoquote:Man roep toch geen eind in de ronde met je pseudo van Agt termen.
Dat zijn Engels niet geweldig was doet niets af aan het feit dat zijn Nederlandse spreekvaardigheid ongeëvenaard was en is.quote:Ken je ware van Agt termen als zijn geweldige vertaling voor "je mannetje staan": Van Agt: “I can stand my little man”![]()
En daarmee toont hij zich een geweldig mensquote:Was hij ook niet de man de bede terug invoerde in het kabinet.![]()
Doet niets af aan de deze mens als persoon? Wat dan nog? Ik had het over de spreekvaardigheid van deze persoon, en niet als politicusquote:Noemde hij zichzelf geen "non-politicus"![]()
Ik geloof dat jij de geschiedenis niet echt goed kent. De eerste gastarbeiders kwamen in de jaren 50 alquote:Volgens mij was hij de man die de eerste gast arbeiders naar Nederland haalde omdat er geen Nederlander meer was die vuil werk wilde doen.
Vreemde benadering hoor? Er zijn genoeg zaken te vergelijken. De rollen van vader en moeder in het gezin. Hoe mensen met elkaar omgingen. Arbeidsverhoudingen. Religie. Individualisering etc.quote:En tijdgeesten kun je niet vergelijken omdat het profiel mens totaal andes is door internet, communicatie en verplaatsingsmogelijkheden. Hierbij grappig om een voorbeeld te noemen als de verlichting waarbij kerk en staat werden gescheiden.Zo ook de jaren 50 en nu in 00.. Heel die maatschappij stak volledig anders in elkaar. De pastoor kwam verdorie in het zuiden vertellen wanneer de volgende kleine geboren moest worden. Echtscheidingen bestonden veel minder. JA WAT DENK JE! De maatschappelijke status verloor men bij een scheiding dus dan maar binnenshuis uitvechten en je kinderen tuchtigen... Was dat goed? Zo kan je wel uren doorgaan..
Klopt, maar de overgrote meerderheid in dit land wil niet terug in de tijd. En dat zal over 10 tot 20 jaar niet anders zijn. Dus als je de mening van het volk als maatstaf wil nemen...quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat geldt gelukkig voor een ieder moet je dan zeggen.
Maar dat jij exact hetzelfde doet met de islam, dat is wel terecht, nietwaar?quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Het ontbreekt jou aan kennis als je durft te stellen dat daarmee het Christendom oproept tot haat en geweld.
Dat hoopte ik ook. Totdat er een regering van moralisten als sociofascisten (NsdAP onder leiding van roverhoofdman Bos) en gristenfundamentalisten (hoe komt een treurig menneke als Rouvoet aan zoveel invloed in een kabinet) opstond.quote:Overigens is de moraalridderij uit de OP zo ongeveer de antithese van "de Nederlandse cultuur" m.i.
Toch merk ik dat er behoorlijk wat mensen in Nederland zijn die mijn walging voor dat aspect van dit kabinet delen. Dat zie je ook in de peilingen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hoopte ik ook. Totdat er een regering van moralisten als sociofascisten (NsdAP onder leiding van roverhoofdman Bos) en gristenfundamentalisten (hoe komt een treurig menneke als Rouvoet aan zoveel invloed in een kabinet) opstond.
Van kwaad tot erger, deze moralistenkliek.
Ik weet niet hoe de SGP thans aankijkt tegen ouderdomspensioen. En zoals gebruikelijk zal ook ik het natuurlijk niet in alle standpunten van de SGP kunnen vinden.quote:
Ik haat de Islam niet. Ik ben ook tegen het beledigen van de Islam, zoals Geert Wilders dat soms doet. Ik zeg alleen dat het hier NIET thuishoort. Het past niet binnen de onze cultuur.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar dat jij exact hetzelfde doet met de islam, dat is wel terecht, nietwaar?
Het enige goede standpunt van de SGP is dat ze de doodstraf als humaan middel tegen de meest verschrikkelijke criminelen niet uitsluit. Maar daar hebben ze dan weer een volkomen verknipte motivatie voor.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:
En zoals gebruikelijk zal ook ik het natuurlijk niet in alle standpunten van de SGP kunnen vinden.
Dat kan je zo nooit zeggen, jij weet niet hoe de samenleving er over 50 jaar uitziet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt, maar de overgrote meerderheid in dit land wil niet terug in de tijd. En dat zal over 10 tot 20 jaar niet anders zijn. Dus als je de mening van het volk als maatstaf wil nemen...
Ik blijf tegen de doodstraf, om de doodeenvoudige reden dat het onherroepelijk is.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het enige goede standpunt van de SGP is dat ze de doodstraf als humaan middel tegen de meest verschrikkelijke criminelen niet uitsluit. Maar daar hebben ze dan weer een volkomen verknipte motivatie voor.
Ouwe Zeikerdquote:Op dinsdag 22 april 2008 11:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
Als pvda en cda zouden wegvallen zouden een hoop problemen eindelijk kunnen worden opgelost.
Maarja...
Ik zou het nooit als onmogelijkheid willen hebben, zoals nu. Prima als lieden als Marc Dutroux onherroepelijk uit de samenleving zouden verdwijnen, of gun jij dat soort figuren nog een tweede kans?quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik blijf tegen de doodstraf, om de doodeenvoudige reden dat het onherroepelijk is.
Als je iemand levenslang geeft (en gunt uiteraard) , gun je die persoon dan een tweede kansquote:Op dinsdag 22 april 2008 11:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou het nooit als onmogelijkheid willen hebben, zoals nu. Prima als lieden als Marc Dutroux onherroepelijk uit de samenleving zouden verdwijnen, of gun jij dat soort figuren nog een tweede kans?
Levenslang?quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou het nooit als onmogelijkheid willen hebben, zoals nu. Prima als lieden als Marc Dutroux onherroepelijk uit de samenleving zouden verdwijnen, of gun jij dat soort figuren nog een tweede kans?
Wijs even voor de aardigheid aan waar ik zeg dat jij de islam haat en je krijgt een welgemeend excuus. Het zou wel fijn zijn als ik een excuus krijg zodra jij merkt dat ik helemaal niet heb gezegd dat je de islam haat...quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik haat de Islam niet. Ik ben ook tegen het beledigen van de Islam, zoals Geert Wilders dat soms doet. Ik zeg alleen dat het hier NIET thuishoort. Het past niet binnen de onze cultuur.
Dat jij het op ene hoop gooit met haat, is werkelijk stuitend en een advocaat onwaardig.
Ik zei dan ook 10-20 jaar. En dan nog: de wereld is zo enorm veranderd, dat de jaren 50 niet terug zullen kunnen komen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat kan je zo nooit zeggen, jij weet niet hoe de samenleving er over 50 jaar uitziet.
Niet echt, in de jaren 50, waar schrijver van OP naar lijkt te verlangen, was het vergeven van dergelijke moraalridderij ten onzent.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:35 schreef Monolith het volgende:
Overigens is de moraalridderij uit de OP zo ongeveer de antithese van "de Nederlandse cultuur" m.i.
De SGP is allesbehalve maf.quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:49 schreef ethiraseth het volgende:
Dat verklaart de waanzin van dit topic wel ja. Alleen een sgp'er kan zulke maffe ideeen erop nahouden.
Ben jij dat?quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:51 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]
"Ik haat de traditionele Hollandse cultuur..."
Geen idee. Ze zijn niet van mij in ieder gevalquote:Op dinsdag 22 april 2008 11:58 schreef Ryan3 het volgende:
EchtGaaf; als ik een topic van jou open, zoals bijvoorbeeld deze, dan komt Google met deze advertentie: +18 films gratis..
Hoe ken dat???
Google koppelt 'Nederlandse cultuur' misschien aan zedenverwildering?quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geen idee. Ze zijn niet van mij in ieder geval
quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Het ontbreekt jou aan kennis als je durft te stellen dat daarmee het Christendom oproept tot haat en geweld.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar dat jij exact hetzelfde doet met de islam, dat is wel terecht, nietwaar?
Als je in de door jou geplaatste quote christendom vervangt door islam krijg je: dat daarmee de islam oproept tot haat en geweld.quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Met "dat jij exact hetzeflde doet met de Isalm" bedoel je anders dan ik zou opropen tot haat jegens de Islam?
Of wat bedoel je anders?
Je repliek was derhalve voor meer uitleg vatbaar, mien jong. Je bent in deze de bron voor een mogelijk misverstandquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je in de door jou geplaatste quote christendom vervangt door islam krijg je: dat daarmee de islam oproept tot haat en geweld.
Dat lijkt mij nogal een andere bewering dan dat jij zou oproepen tot haat jegens de islam, laat staan dat je de islam haat. Ik zie de excuses wel tegemoet.
Dat zou best kunnen. Dan wordt het tijd dat de SGP meer invloed gaat krijgenquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Google koppelt 'Nederlandse cultuur' misschien aan zedenverwildering?
Het is meer jaren 50, hoor. In de jaren 60 begon de revolutiequote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef TNA het volgende:
Dit betuttelende jaren 60 wereldbeeld vind ik zo'n verschrikking dat ik liever hufterigheid heb
Mm, het geeft ook een beetje aan dat het vrij moeilijk is om jouw project te realiseren, denk ik. In overdrachtelijke zin.quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Dan wordt het tijd dat de SGP meer invloed gaat krijgen
Wat een gelul. En fijn dat je wel excuses vraagt, maar niet wenst te geven als je duidelijk mis zit.quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Je repliek was derhalve voor meer uitleg vatbaar, mien jong. Je bent in deze de bron voor een mogelijk misverstand
Nee, dat vindt hij zelfs redelijk schunnig, eten in een restaurant.quote:
Elke dag thuis bij zijn moeder eten misschien?quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dat vindt hij zelfs redelijk schunnig, eten in een restaurant.
Ik vraag mij alleen af of EchtGaaf al een dame heeft gevonden die zich heeft onderworpen aan zijn regime, of dat hij slechts droomt van een "echte vrouw". En in navolging daarvan hoe EG voeding krijgt als hij het zelf als "echte man" niet klaar hoort te maken, buiten de deur eten schunnig is en er bij hem thuis geen potje wordt gekookt...
Dat moet bijna wel.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Elke dag thuis bij zijn moeder eten misschien?
Ik zie ze niet beschreven, hoor.quote:Op maandag 21 april 2008 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
zoals in OP beschreven waren er ontegenzeggelijk genoeg voordelen te benoemen.
En zo heeft iedere partij of politiek stroming wel ideeën hoe de samenleving er uit zou moeten zienquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:19 schreef Seneca het volgende:
Ome EchtGaaf komt in dit topic wel even vertellen wat goed voor ons is hoor
Waar haal je de morele autoriteit vandaan om mij te vertellen hoe ik MIJN leven moet leiden? Als jij je leven zo wilt leiden, best, dat moet je zelf weten. Sterker nog, ik denk niet dat je het op prijs zou stellen als iemand jou zou vertellen dat je de vrouw als gelijke moet behandelen. Dat maak je immers zelf wel uit, niet?
Maar andersom is dat natuurlijk WEL geoorloofd.
Niet vaak. Het is ook volstrekt overbodig.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:02 schreef rene29 het volgende:
EchtGaaf eet nooit in een restaurant?
Je kent mijn standpunt in deze.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dat vindt hij zelfs redelijk schunnig, eten in een restaurant.
Zijn er genoeg, ondanks de deerniswekkende emancipatie ellende van de afgelopen decennia.quote:Ik vraag mij alleen af of EchtGaaf al een dame heeft gevonden die zich heeft onderworpen aan zijn regime, of dat hij slechts droomt van een "echte vrouw".
Maak je geen zorgen.quote:En in navolging daarvan hoe EG voeding krijgt als hij het zelf als "echte man" niet klaar hoort te maken, buiten de deur eten schunnig is en er bij hem thuis geen potje wordt gekookt...
hoe verderfelijk is jouw commentaar hier eigenlijkquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:00 schreef El_Matador het volgende:
Gristenen en moslims zijn net zo erg. Bij gristenen moet je alleen iets harder krabben voordat hun verderfelijke standpunten naar boven komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |