Ik zie hier wel eens mannelijke users zich vrouwelijk hysterisch gedragen op dit subforum....quote:Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar. Ik zeg: stop daarmee: een man moet zich weer als man gedragen
Dat geeft de burger moedquote:Op zondag 20 april 2008 20:24 schreef LXIV het volgende:
Zelden het zó eens geweest met een OP.
Gelukkig dat ik dat niet benquote:Op zondag 20 april 2008 20:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik zie hier wel eens mannelijke users vrouwelijk hysterisch gedragen op dit subforum....
Als het goede dwang is, dan is daar niet mis mee. Sterker nog, als bovenstaande speerpunten wordne toegepast, dan zullen we met zijn allen ene veel gezelliger en prettiger samenleving hebben.quote:Op zondag 20 april 2008 20:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Jeej, meer overheidsdwang. Net wat we nodig hebben.
Lees: oprotten met je dwang. Als jij lekker baasje wil spelen over je vrouw die er achter elkaar kinderen uitperst, ga je gang, maar leg jouw waanzin niet op mij op wil je.
Is een kwestie van wennen. Het waren gezellige jaren. Toen was geluk nog heel gewoonquote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef TNA het volgende:
Dit betuttelende jaren 60 wereldbeeld vind ik zo'n verschrikking dat ik liever hufterigheid heb
De TS heeft een OP geschreven, geen proefschrift! Ik begrijp wel wat hij bedoeld.quote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef Floripas het volgende:
Ik zie veel geschreeuw in de OP, maar ik zie een aantal verbanden die je niet aantoont. Voorbeeld:
- Echtscheidingen worden veroorzaakt door de vrouwenemapncipatie. Wat is je bewijs?
- Nederland wordt steeds hufteriger. Kwantificeer!
- Hufterigheid wordt veroorzaakt door echtscheidingen. Bewijs?
- Niet mogen scheiden en een thuisblijvende vrouw zijn traditioneel Hollands. Bewijs?
- Mannen vervrouwelijken. Wat bedoel je daarmee? Bewijs?
Enzovoorts.
Duidelijke rolpatronen geven rust in het gezin. Rust in het gezin, zal heilzaam uitwerken op je kinderen.quote:Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef TNA het volgende:
Dit topic hangt trouwens wel van onbewijsbare aannames aan elkaar.
True, maar het waren ook wel hypocriete jaren.quote:Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is een kwestie van wennen. Het waren gezellige jaren. Toen was geluk nog heel gewoon
Ja, en vroeger heette kanker "K."quote:Op zondag 20 april 2008 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Duidelijke rolpatronen geven rust in het gezin. Rust in het gezin, zal heilzaam uitwerken op je kinderen.
Hoe zou het toch komen, al die kindjes met ADHD, etc. et.c Vroeger hoorden we er nooit over.
Floripas maakt sluikreclame voor haar signature.quote:Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
De TS heeft een OP geschreven, geen proefschrift! Ik begrijp wel wat hij bedoeld.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat emancipatie het aantal echtscheidingen heeft doen toenemen.Wat gebeurt er als je twee kapiteins op een schip plaatst?quote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef Floripas het volgende:
Ik zie veel geschreeuw in de OP, maar ik zie een aantal verbanden die je niet aantoont. Voorbeeld:
- Echtscheidingen worden veroorzaakt door de vrouwenemapncipatie. Wat is je bewijs?
Er is nu veel meer criminaliteit dan in de jaren zestig.quote:- Nederland wordt steeds hufteriger. Kwantificeer!
Ja. Kindjes worden thuis amper opgevangen. Gevolg: ze komen opvoeding tekort. Verslechterde aanleg van normen en waarden kader bij de kindjes. Dat heeft gevolgen voor later.quote:- Hufterigheid wordt veroorzaakt door echtscheidingen. Bewijs?
40 jaar geleden hadden we geen tweeverdieners samenleving. Integendeel.quote:- Niet mogen scheiden en een thuisblijvende vrouw zijn traditioneel Hollands. Bewijs?
Het verschil wordt kleiner. Echte mannen worden steeds zeldzamer. Waar zijn ze gebleven, die stoere mannen zoals we die vroeger hadden?quote:- Mannen vervrouwelijken. Wat bedoel je daarmee? Bewijs?
Ik vind er niets prettigs of gezelligs aan om een slaafse ouderwetse vrouw te hebben die alleen maar thuis zit. Dat jij dat prettig vind, prima, het is je gegund dat je een verkapte huishoudster wil, maar daar is geen overheidspropaganda voor nodig.quote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het goede dwang is, dan is daar niet mis mee. Sterker nog, als bovenstaande speerpunten wordne toegepast, dan zullen we met zijn allen ene veel gezelliger en prettiger samenleving hebben.
Veel minder criminaliteit etc.
Met de Hollandse Cultuur is niets mis.quote:Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Sowieso Hollandse cultuur.Alsof we weer terug gaan naar de 7 provincien met wat wingewesten.
Jawel, maar hypocrisie is van alle tijdenquote:Op zondag 20 april 2008 20:34 schreef TNA het volgende:
[..]
True, maar het waren ook wel hypocriete jaren.
Ja, dat was weer minder ja.quote:Ja, en vroeger heette kanker "K."
Florispas is grootquote:Op zondag 20 april 2008 20:35 schreef TNA het volgende:
[..]
Floripas maakt sluikreclame voor haar signature.
Hij neemt een probleem waar en ziet een oplossing.quote:Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
De TS heeft een OP geschreven, geen proefschrift! Ik begrijp wel wat hij bedoeld.
Het banen overschot? De werkeloosheid en de file zijn dan in 1 klapt opgelost.quote:Op zondag 20 april 2008 20:31 schreef rgras het volgende:
Ik ben het deels niet met je punten eens, hoe zou je bijvoorbeeld het banenverlies willen opvangen?
Nee.quote:En TS, kom je toevallig uit Staphorst?
En de kinderen met ADHD worden later de hufters? Want?quote:Op zondag 20 april 2008 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Duidelijke rolpatronen geven rust in het gezin. Rust in het gezin, zal heilzaam uitwerken op je kinderen.
Hoe zou het toch komen, al die kindjes met ADHD, etc. et.c Vroeger hoorden we er nooit over.
Als al die mannen dat zo zien, waarom blijven zij dan niet thuis?quote:Op zondag 20 april 2008 20:33 schreef LXIV het volgende:
En het betaalt zich dubbel en dwars terug. Want nu is een systeem gecreeerd waarbij de helft van de maatschappij ontspoort en de andere helft bezig is haar weer op het rechte pad te krijgen.
Wanneer die moeders gewoon thuis zijn hebben we ook geen vele mensen in de psychische zorg, bij de politie of in de gevangenis nodig. Voorkomen is beter dan genezen!
quote:Op zondag 20 april 2008 20:35 schreef TNA het volgende:
[..]
Floripas maakt sluikreclame voor haar signature.
Meldt!quote:Op zondag 20 april 2008 20:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als al die mannen dat zo zien, waarom blijven zij dan niet thuis?
Hufters , dat hoeft niet. Echter ik wens geen kind ADHD toe. Elk kind heeft een zekere rust nodig. Dat gejaag vandaag de dag is voor geen kind meer goed.quote:Op zondag 20 april 2008 20:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
En de kinderen met ADHD worden later de hufters? Want?
Ik zou graag willen dat ze allemaal een voorbeeld aan jou nemen. Dan hadden we ook geen problemen. Maar sommigen of liever gezegd velen moet je stimuleren of een beetje sturen.quote:Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef TNA het volgende:
Ik snap je punt wel met de goede dingen van vroeger, maar ik probeer die positieve elementen gewoon op kleine schaal in mijn eigen leven door te voeren. Je kunt het in je privéleven grotendeels zelf bepalen door je levenswijze en de mensen waar je mee omgaat.
De vrouw was altijd hoofd van de huishouding en daarmee in feite hoofd van het gezin. dat sommige mannen dat niet doorhadden pleit niet voor hun intelligentie. Ik begrijp dat mannen graag de rollen om willen draaien, maar dat is geen terug naar vroeger.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Oplossing: veel ellende wordt voorkomen door het traditioneel gezinsleven :
1 De man wordt weer hoofd van het gezin.
Geef het goede voorbeeld i.p.v. te zeiken als een wijf.quote:
2 De man moet weer man worden.
Vroeger werden kinderen opgevoed in een gemeenschap, dorp, extended familie. Het kerngezin als opvoeder heeft nooit bestaan, behalve in de fantasie van jaren 50 aanbidders.quote:3 Kostwinnersmodel: man gaat werken, vrouw verzorgt de kinderen en doet het huishouden. Voordelen spreken voor zich: een maximale duidelijkheid over de rollen van vader en moeder in het gezin. Kinderen worden zo uit school opgevangen. Kinderen komen zo veel beter terecht. Minder echtscheidingen voorkomen het beschadigen van menig kind.
Als ik Britse pubers in hun verfomfaaide staats-pakjes zie sloffen ben ik blij dat onze jongeren zelf kunnen bepalen hoe ze zich kleden. Het is misschien niet jouw smaak maar ze dragen het tenminste met stijl.quote:4 Schooluniform invoeren:
Nee. Ik moet ook werken op zondag, dan moet ik ook gewoon boodschappen kunnen doen.quote:5 eerbiediging van de zondagsrust. Sluit winkels op zondag.
Is die weg dan?quote:6 Tucht invoeren.
In your dreams,.quote:Deze maatregelen zullen maatschappij zonder meer gezonder maken imo. Wmb gaat het kabinet dit stimuleren.
Hij is Christelijk, überconservatief en daarbij een heilig gelover in de maakbare samenleving.quote:Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef Strani het volgende:
EchtGaaf is òf extreem Christelijk, of heeft zijn roeping gemist en had extreem Christelijk moeten worden.
Een huwelijk is geen schip. Wat is dat nou voor bewijs? Cijfers zil ik zien, halfzachte borrelkletser!quote:Op zondag 20 april 2008 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat emancipatie het aantal echtscheidingen heeft doen toenemen.Wat gebeurt er als je twee kapiteins op een schip plaatst?
[..]
Volgens de NSCR neemt de criminalteit nu af. Hoe verklaar je dat?quote:Er is nu veel meer criminaliteit dan in de jaren zestig.
[..]
Hoezo? Kindjes hebben een prima band met hun ouders, en hebben nu kinderopvang, bso of iets anders leuks te doen. Heb je echt het idee dat kinderen van twee fulltime werkende ouders vaker op het criminele pad geraken?quote:Ja. Kindjes worden thuis amper opgevangen. Gevolg: ze komen opvoeding tekort. Verslechterde aanleg van normen en waarden kader bij de kindjes. Dat heeft gevolgen voor later.
[..]
Zeer zeker wel. Mijn opa en oma, beide kanten.quote:40 jaar geleden hadden we geen tweeverdieners samenleving. Integendeel.
[..]
Zoals wie? Jack the Ripper? Van Speijk de zelfmoordterrorist? Wie?quote:Het verschil wordt kleiner. Echte mannen worden steeds zeldzamer. Waar zijn ze gebleven, die stoere mannen zoals we die vroeger hadden?
Nee, ik z\ie het als een opdracht om mensen bewust te maken. Vrijheid heeft niet alleen goede dingen voortgebracht. Er zijn genoeg schaduwkanten gebleken.quote:Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef alors het volgende:
Kijk als jij dat wil, prima voor je, moet je vooral doen. Maar val mij alsjeblieft niet lastig met dit soort onzekere mannen-maatregelen.
He, daar staat wel ff iets voorquote:En jezelf dan liberaal noemen
Nee, dit zijn DE discussieonderwerpen die de samenleving zo hard nodig heeft. We hebben nogal wat verkwanseld in het verleden. Omdat we dachten dat vrijheid, leve de lol, alleen maar goede dingen voort zouden brengen. Velen weten intussen wel beter.quote:Op zondag 20 april 2008 20:44 schreef Strani het volgende:
Na het lezen van de OP moest ik nog even kijken of ik niet per ongeluk in ONZ was terechtgekomen..het had er niet misstaan.
Ik denk dat inderdaad mannen doorgaan betere leiders zijn dan vrouwen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.quote:Wat een nonsens allemaal. Alsof 2000 jaar mannelijke leiding zoveel goeds heeft voortgebracht in de wereld.
Deden ze dat maar ook. Maar nee, allebei 40 uur caaarrrrrrrriereeeeeee maken. Maar oog voor hun kroost ho maar.quote:Ik ben het er mee eens dat ouders weer meer op hun kinderen moeten letten maar ben dan zelf een veel grotere voorstander van een model waarin beide ouders part-time werken. Zo hebben ze alletwee meer tijd voor de kinderen.
Ik weet niet wat extreem Christelijk is. Net zomin wat het betekent als een vrouw extreem zwanger isquote:EchtGaaf is òf extreem Christelijk, of heeft zijn roeping gemist en had extreem Christelijk moeten worden.
En mijn cultuur dan niet?quote:Op zondag 20 april 2008 20:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met de Hollandse Cultuur is niets mis.
De vrouw als hoofd voor de huishouding. Dat is wat anders natuurlijk. Maar onderdanigheid is als iets van vroeger hoor.quote:Op zondag 20 april 2008 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De vrouw was altijd hoofd van de huishouding en daarmee in feite hoofd van het gezin. dat sommige mannen dat niet doorhadden pleit niet voor hun intelligentie. Ik begrijp dat mannen graag de rollen om willen draaien, maar dat is geen terug naar vroeger.
Ik doe niets anders dan hier het goed voorbeeld geven. Ik zeik hier ook nooit, laat staan als ene vrouwquote:Geef het goede voorbeeld i.p.v. te zeiken als een wijf.
De jaren 50 waren wat betreft gezin ongeëvenaard. Dat kies ik als uitgangspunt,.quote:Vroeger werden kinderen opgevoed in een gemeenschap, dorp, extended familie. Het kerngezin als opvoeder heeft nooit bestaan, behalve in de fantasie van jaren 50 aanbidders.
Uniformiteit voorkomt deformatie qua groepsverhoudingen. Het leidt tot een veel gezondere dynamiek in de groep. Status verhogende kleding zal dat proces altijd verstoren.quote:Als ik Britse pubers in hun verfomfaaide staats-pakjes zie sloffen ben ik blij dat onze jongeren zelf kunnen bepalen hoe ze zich kleden. Het is misschien niet jouw smaak maar ze dragen het tenminste met stijl.
slechts enkele uitzonderingen van op zondag werken zouden moeten worden toegestaan. Wmb regel: niet werken op zondag.quote:Nee. Ik moet ook werken op zondag, dan moet ik ook gewoon boodschappen kunnen doen.
Back to basics zou ik zeggen.quote:Is die weg dan?
Ik zeg ook niet dat tucht en uniformiteit voorbehouden zijn aan de traditionele Hollandse cultuur. Evenmin dat het in ander culturen het nog ene prominentere rol speelt.quote:Op zondag 20 april 2008 20:52 schreef Fides het volgende:
In hoeverre zijn tucht en uniformen op school Hollandsche cultuur? Ik zie in jouw post meer gelijkenissen met tradititionele Arabische cultuur dan Hollandse cultuur.
Extreem zwanger is wanneer de buik van een zwangere vrouw zo groot wordt dat het meer ruimte nodig heeft en bevolkingsgroepen gaat onderdrukken.quote:Op zondag 20 april 2008 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik weet niet wat extreem Christelijk is. Net zomin wat het betekent als een vrouw extreem zwanger is
Als de jaren 50 zo goed waren, waarom sloeg de wereldjeugd dan massaal los in de jaren 60? De jaren 50 waren slechts een aanloop naar de hippie-revolutie. Je kan dus zelfs stellen dat de jaren 50 ervoor hebben gezorgd dat een hele generatie steeds gefrustreerder werd, wat leidde tot toch wel zeer losbandig gedrag.quote:Op zondag 20 april 2008 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
De jaren 50 waren wat betreft gezin ongeëvenaard. Dat kies ik als uitgangspunt,.
Een huwelijk is wmb harstikke schipquote:Op zondag 20 april 2008 20:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een huwelijk is geen schip. Wat is dat nou voor bewijs? Cijfers zil ik zien, halfzachte borrelkletser!
Door repressie. Er wordt de laatste jaren door recht sprekend Nederland veel zwaarder gestraft.quote:Volgens de NSCR neemt de criminalteit nu af. Hoe verklaar je dat?
En daarmee heb je nog een causaal verband aangetoond.
Ja, als kinderen het aan opvoeding ontbreken, dan kan je de donder op zeggen dat ze eerder in de criminaliteit belanden. Daar hoef je geen socioloog voor te zijn.quote:Hoezo? Kindjes hebben een prima band met hun ouders, en hebben nu kinderopvang, bso of iets anders leuks te doen. Heb je echt het idee dat kinderen van twee fulltime werkende ouders vaker op het criminele pad geraken?
Met alle respect voor jouw opa en oma, maar die representeren daarmee nog geen tweeverdieners samenleving destijds? Of werken ze nog steeds ?quote:Zeer zeker wel. Mijn opa en oma, beide kanten.
Een man die zich als man gedraagt.quote:Zoals wie? Jack the Ripper? Van Speijk de zelfmoordterrorist? Wie?
Als dit gaat gebeuren ontvlucht ik Nederland. Wat een nachtmerrie.quote:Op zondag 20 april 2008 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
De tijdgeest loopt in meerder opzichten gewoon terug. Je ziet steeds meer hufterigheid terug in de maatschappij.
Mijn visie is dat het heden ten dage in het gezin al helemaal misgaat. Wat te denken van de tweeverdieners samenleving.![]()
Oplossing: veel ellende wordt voorkomen door het traditioneel gezinsleven :
1 De man wordt weer hoofd van het gezin. Man en vrouw zijn nooit gelijk geweest en we moeten niet de illusie hebben dat ze ooit gelijk kunnen worden. Voordelen: duidelijke rolmodellen van vader en moeder in het gezin voorkomt veel ellende en voorkomt veel echtscheidingen.
2 De man moet weer man worden. Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar. Ik zeg: stop daarmee: een man moet zich weer als man gedragen, hetzelfde geldt voor de vrouw uiteraard. Voordeel: het voorkomt menig (identiteit)crisis. Emancipatie heeft veel ellende voortgebracht en dient meteen te worden gestopt.
3 Kostwinnersmodel: man gaat werken, vrouw verzorgt de kinderen en doet het huishouden. Voordelen spreken voor zich: een maximale duidelijkheid over de rollen van vader en moeder in het gezin. Kinderen worden zo uit school opgevangen. Kinderen komen zo veel beter terecht. Minder echtscheidingen voorkomen het beschadigen van menig kind.
4 Schooluniform invoeren: voorkomt veel ellende tussen leerlingen onderling. Elke klas voorzien van Nederlandse vlag. Elke dag begint met het zingen van het volkslied. De juffrouw wordt met "juf" aangesproken en de meester weer met "meester"
5 eerbiediging van de zondagsrust. Sluit winkels op zondag.
6 Tucht invoeren.
Deze maatregelen zullen maatschappij zonder meer gezonder maken imo. Wmb gaat het kabinet dit stimuleren.
Zie mijn vorige post over intelligentiequote:Op zondag 20 april 2008 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De vrouw als hoofd voor de huishouding. Dat is wat anders natuurlijk. Maar onderdanigheid is als iets van vroeger hoor.
Dat doe je wel.quote:[..]
Ik doe niets anders dan hier het goed voorbeeld geven. Ik zeik hier ook nooit, laat staan als ene vrouw![]()
Ongeëvenaard slecht, saai, beperkt, armoedig en bekrompen.quote:De jaren 50 waren wat betreft gezin ongeëvenaard. Dat kies ik als uitgangspunt,.
Gezond? Heb je die Britse pubers wel s goed bekeken?quote:Uniformiteit voorkomt deformatie qua groepsverhoudingen. Het leidt tot een veel gezondere dynamiek in de groep. Status verhogende kleding zal dat proces altijd verstoren.
Welke uitzonderingen?quote:slechts enkele uitzonderingen van op zondag werken zouden moeten worden toegestaan. Wmb regel: niet werken op zondag.
Computers en stoplichten afschaffen dus?quote:[..]
Back to basics zou ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |