Als jij dat nodig vindquote:Op zondag 20 april 2008 15:06 schreef Bob-B het volgende:
Ja dan zal ik het maar meteen tvpen en sticky maken...oder?
Sorry had even geen inspiratiequote:Op zondag 20 april 2008 16:04 schreef Mr_Baus het volgende:
Plaats rust!
Is het niet mooier om de TT aan te passen naar "het wachthok" ?
Nee het hele systeemquote:Op dinsdag 22 april 2008 08:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat bedoel je PM uitgeschakeld? Die van mij ofzo?
Maar hij is er weer hoorquote:Op dinsdag 22 april 2008 10:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Aha, ik dacht al, waar is dat envelopje gebleven.
Kijk dat is mooiquote:Op donderdag 24 april 2008 00:46 schreef Esses het volgende:
Ik begin iig dinsdag weer aan systema, voorafgegaan door anderhalf uur aikido
vliegenquote:Op donderdag 24 april 2008 19:28 schreef fathank het volgende:
Eindelijk. Vandaag de hele dag in Cuijk aan het werk geweest (op de Kraaijenbergse plassen, voor de bekenden..) En daar vloog er denk ik rond een uur of 3 wel 5 of 6 keer een Awacs langs. Iemand enig idee wat die daar deed?
de weg terug vindenquote:Op donderdag 24 april 2008 19:28 schreef fathank het volgende:
Eindelijk. Vandaag de hele dag in Cuijk aan het werk geweest (op de Kraaijenbergse plassen, voor de bekenden..) En daar vloog er denk ik rond een uur of 3 wel 5 of 6 keer een Awacs langs. Iemand enig idee wat die daar deed?
Doorstart oefeningquote:Op donderdag 24 april 2008 19:28 schreef fathank het volgende:
Moet je eens proberen om tegen je Sergeant zo bijdehant te doenquote:
Welkom bij de overheidquote:Op zondag 27 april 2008 17:07 schreef MrDrako het volgende:
deze slowchat neemt het slow gedeelte wel erg serieus
zit al een maand te wachten op een longonderzoek, "ja de arts die het moet beoordelen is op vakantie"
Ah. Fijn. want er werkt daar ook maar 1 arts.
Op je eigen ziekenboeg of op het cmh?quote:Op zondag 27 april 2008 17:07 schreef MrDrako het volgende:
deze slowchat neemt het slow gedeelte wel erg serieus
zit al een maand te wachten op een longonderzoek, "ja de arts die het moet beoordelen is op vakantie"
Ah. Fijn. want er werkt daar ook maar 1 arts.
Jij bent tenminste goedgekeurdquote:Op zondag 27 april 2008 22:25 schreef MrDrako het volgende:
nee, nog een nasleep van de keuring omdat ik toen ik 3 was medicijnen heb gehad,
moest ik nog een longonderzoek voor ze me 100% wilde goedkeuren. Ben verder helemaal in orde,
alleen nog wachten op de officieele uitslag, de longarts daar zei dat er niks aan de hand was, dus puur weer een formaliteit..
Er zwerft hier op fok! nog ergens 4 gig aan WO II foto's rond, misschien heb je daar wat aan?quote:Op woensdag 30 april 2008 23:45 schreef Lightning_NL het volgende:
Mensen, ik ga een filmpje maken over D-Day met vooral foto's en wat video's. Nu heb ik muziek nodig wat goed bij de sfeer past. Iemand suggesties? Het liefst natuurlijk muziek uit die tijd, of iets wat daarop lijkt
De muziek gebruiken uit BF1942quote:Op woensdag 30 april 2008 23:45 schreef Lightning_NL het volgende:
Mensen, ik ga een filmpje maken over D-Day met vooral foto's en wat video's. Nu heb ik muziek nodig wat goed bij de sfeer past. Iemand suggesties? Het liefst natuurlijk muziek uit die tijd, of iets wat daarop lijkt
Bron: De Gelderlanderquote:Militairen halen gewonde uit bus
WEHL - Duitse en Nederlandse militairen hebben woensdagochtend op de A18 meegeholpen een 74-jarige Silvoldenaar uit zijn bus te bevrijden. De bus was na een aanrijding in de sloot langs de snelweg beland. De bestuurder raakte daarbij gewond.
Rond vijf voor acht wilde een 64-jarige Westervoorter met zijn bestelbus de bus van Silvoldenaar passeren. De politie vermoedt dat de man mogelijk de snelheid en afstand niet goed heeft ingeschat. De bestuurder raakte de macht over het stuur kwijt en kwam met zijn bus op de kant in de sloot terecht.
De Silvoldenaar kon niet zelfstandig uit het busje komen. Ambulancepersoneel en enkele militairen hebben het onfortuinlijke slachtoffer uit het busje gehaald. Hij is met onbekende verwondingen per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.
Andere militairen hebben geholpen met het regelen van het verkeer. Een rijstrook moest afgesloten worden voor het verkeer, waardoor een file ontstond.
Een speldje is wel het laatste waar ik zulke dingen voor doe, het gaat mij puur om de prestatiequote:
Het weer zat nou ook niet echt meequote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een speldje is wel het laatste waar ik zulke dingen voor doe, het gaat mij puur om de prestatie![]()
Heb er wel flink wat blaren aan over gehouden, geen wonder als je nog een marsje van 25 km mag doen terwijl je schoenen en sokken zeiknat zijn
Het had beter gekund ja, was wel blij dat de zon niet scheen tijdens mijn mars, had het al warm genoeg zo... Hier ging het dus allemaal omquote:
quote:
volgens mij hangt er toch echt een wapen over z'n schouder??quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:56 schreef fathank het volgende:
Kan ook zijn dattie een burgerfunctie heeft ofzo. Beetje de hele dag op zn luie reet zitten en "Debiteuren, Crediteuren" naspelen.
Oeps niet gezienquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:58 schreef MrDrako het volgende:
[..]
volgens mij hangt er toch echt een wapen over z'n schouder??
kerel is zo'n vette papzak, als je aan z'n eten komt schiet hij je doodquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Oeps niet gezien. Maar wtf moet je met een wapen in de eetzaal. Of moet ie zn eigen vreten nog schieten
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:04 schreef MrDrako het volgende:
[..]
kerel is zo'n vette papzak, als je aan z'n eten komt schiet hij je dood
Gozer, hoe klotequote:Op donderdag 31 juli 2008 10:07 schreef MrDrako het volgende:
Ik heb een goed idee joh, laat ik eens 2 weken voor de start m'n spieren/knie/aanhechtingspunt overbelastenMag nu 1-2 weken m'n knie niet zwaar belasten, dus niet hardlopen/flink fietsen van de fysiotherapeut.. Dus tegen de tijd dat ik moet beginnen heb ik al lekker 2 weken op m'n hol gezeten
Na de mars 10 minuten verplichte rust voor je aan het volgende onderdeel begint, ze zijn bang dat je van je stokje valt als je direct op de fiets gaat crossen.quote:
Vergeleken met wat?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:49 schreef JustJap het volgende:
Even kort vraagje hier, omdat ik geen zin heb om er topic voor te openen.
Is het nou zo dat officier Korps Mariniers een minder fysiek zware opleiding hebben?
Lijkt me sterk, maar dat idee krijg ik wel. (of is die opleiding gewoon langer?)
Nee, je wordt nog steeds ommundig afgebeuldquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:49 schreef JustJap het volgende:
Is het nou zo dat officier Korps Mariniers een minder fysiek zware opleiding hebben?
Lijkt me sterk, maar dat idee krijg ik wel. (of is die opleiding gewoon langer?)
Sterker nog, fysiek is het even belastend, alleen zijn ze er nog strenger op en duurt de opleiding veel langer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:49 schreef JustJap het volgende:
Sjeezus wat kutquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:42 schreef MrDrako het volgende:
Misschien is het voor mij alweer binnen een week afgelopen
M'n knie is niet hersteld en als ik as maandag de conditie test niet kan afronden zonder er last van te krijgen,
zit er een grote kans in dat ik richting arts mag. Als die aan geeft dat ik m'n knie erg over belast is is het doei doei..
Ga dan ook naar het KCT, daar lopen geen lui van 17quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:26 schreef MrDrako het volgende:
mja, dat plus de zogenaamde gemiddelde leeftijd van 23, ik ben de oudste, er zitten lui bij van 17...
ben ERG benieuwd hoe die door de AAC zijn gekomen, iemand van 17 kan never nooit niet een korporaal/soldaat van 30 zijn respect verdienen...
True, iemand van 17 moet meer doen om respect af te dwingen bij de oudere korporaals dan iemand van 30.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:26 schreef MrDrako het volgende:
mja, dat plus de zogenaamde gemiddelde leeftijd van 23, ik ben de oudste, er zitten lui bij van 17...
ben ERG benieuwd hoe die door de AAC zijn gekomen, iemand van 17 kan never nooit niet een korporaal/soldaat van 30 zijn respect verdienen...
uh ja, minstens 5 jaar ouder worden, geen roze boxer meer dragen, en een baard in de keel mag ook wel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:49 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
True, iemand van 17 moet meer doen om respect af te dwingen bij de oudere korporaals dan iemand van 30.
Sommige 17 jarige zijn al een stuk meer volwassen en serieuzer dan sommige 20+ersquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:58 schreef MrDrako het volgende:
mja dan nog komen ze eruit als 17 jarige snotneuzen
Als het enige waar hun savonds over kunnen praten is wie er meer bier op heeft en dat ze hun schatje missen om vervolgens in hun boxer door de gang te rennen en te giechelen dat ze hopen dat de sergeant ze niet gezien hebben, denk ik niet dat ze zo volwassen zijnquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:35 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Sommige 17 jarige zijn al een stuk meer volwassen en serieuzer dan sommige 20+ers
"t is maar net hoe je bent opgevoed, en wat voor karakter je heb.
Richt ze naar rechts dan als je er zo aan stoort.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:57 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Als het enige waar hun savonds over kunnen praten is wie er meer bier op heeft en dat ze hun schatje missen om vervolgens in hun boxer door de gang te rennen en te giechelen dat ze hopen dat de sergeant ze niet gezien hebben, denk ik niet dat ze zo volwassen zijn
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:57 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Als het enige waar hun savonds over kunnen praten is wie er meer bier op heeft en dat ze hun schatje missen om vervolgens in hun boxer door de gang te rennen en te giechelen dat ze hopen dat de sergeant ze niet gezien hebben, denk ik niet dat ze zo volwassen zijn
In principe mag je niet spreken tijdens het marsen, dus ook niet zingen. Tijdens hardlopen is het vaak ieder voor zich en om nou in je eentje te gaan zingenquote:Op maandag 8 september 2008 16:58 schreef Gierigesloeber het volgende:
Wat voor liederen worden er gezongen als je aan het marsen of hardlopen bent?
Wel buiten de bebouwde kom als er verder niemand in de buurt is.quote:Op maandag 8 september 2008 17:20 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
In principe mag je niet spreken tijdens het marsen, dus ook niet zingen. Tijdens hardlopen is het vaak ieder voor zich en om nou in je eentje te gaan zingen.
Dat is de "in principe"quote:Op maandag 8 september 2008 18:54 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Wel buiten de bebouwde kom als er verder niemand in de buurt is.
Hoef je eindelijk je mobiel niet meer als modem te gebruikenquote:Op maandag 8 september 2008 17:21 schreef Heatseeker het volgende:
Test test test internet op legerings kamer holadijeee!
Ik zou het zeker doen? Wat heb je te verliezen, ik zou niet gelijk naar de hoogste in rang lopen, maar gewoon je verhaal vertellen aan een onderofficier. Als die vind dat jij een koord verdient gaat hij dat als goed is voor je regelen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:34 schreef Bouke-p het volgende:
Nee, kheb nog niks gehoord. Ik heb mn opleidings begeleider wel gemaild hierover maar ik weet ook niet of hij de juiste persoon is daarvoor. Ik heb nog niet al mn functie opleidingen gedaan dus val nog onder OCIO. Ik zit nu op OTCrij, zou t verstandig zijn de baas hier ook op de hoogte te stellen?
Niet dat ik nou per se een bedankje wil of alleen daarom geholpen heb, maar tis natuurlijk nooit verkeerd om "iets" te krijgen.
Hulpverlenen bij iemand met hersenletsel (en dat haal ik toch echt wel uit het verhaal) is volgens mij ook al een goede reden, zeker omdat omstanders op afstand moesten worden gehouden om te voorkomen dat ze met de patient gingen lopen kloten. Daardoor heeft hij waarschijnlijk erger voorkomen. Als één van mijn mensen iets dergelijks had gedaan had ik het in ieder geval zeker bij mijn squadroncommandant gemeld.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:15 schreef Bob-B het volgende:
Als het goed is speelt de politie het door, maar meestal alleen als je levensreddende handelingen hebt verricht. Wat niet echt duidelijk bleek uit je verhaal.
Dan moet je dat ook niet doen. Weet de politie dat je militair bent? Een beetje agent zorgt dat die melding bij je baas komt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:50 schreef Bouke-p het volgende:
het slachtoffer had idd hersenletsel, ten minste daar duide alles op. ALs ik dr niet was geweest was hij denk ik samen met zn maatje naar huis gegaan. Tussen het flauwvallen door dan....
Ook de omstanders konden nu idd meer fout dan goed doen, hoe goed bedoeld ook.
IK heb daarstraks de politie nog ff gebeld, maar de agenten van zaterdag hadden geen dienst. Als het goed is word ik terug gebeld, ik wil echt weten hoe t met het slachtoffer is.
Maar t lintje.... Ik wil niet overkomen als iemand die alleen daarom hulp verleend heeft. En kheb geen idee hoe ik naar t kader toe moet gaan zonder zo over te komen...
Ik zou het lintje ook graag willen hebben, maar dan meer als erkenning eigenlijk dan dat ik alleen daarom ff ehbo doequote:Op dinsdag 23 september 2008 21:50 schreef Bouke-p het volgende:
het slachtoffer had idd hersenletsel, ten minste daar duide alles op. ALs ik dr niet was geweest was hij denk ik samen met zn maatje naar huis gegaan. Tussen het flauwvallen door dan....
Ook de omstanders konden nu idd meer fout dan goed doen, hoe goed bedoeld ook.
IK heb daarstraks de politie nog ff gebeld, maar de agenten van zaterdag hadden geen dienst. Als het goed is word ik terug gebeld, ik wil echt weten hoe t met het slachtoffer is.
Maar t lintje.... Ik wil niet overkomen als iemand die alleen daarom hulp verleend heeft. En kheb geen idee hoe ik naar t kader toe moet gaan zonder zo over te komen...
Ik heb die van mij van mijn DT gehaald toen ik uit dienst ging, dus ik zou het je niet kunnen vertellen. maar je bent toch niet de enige die gaat? Hou dat ding in je zak, kijk waar je collegas hem hebben, en hang hem alsnog goed. Ow, enne: laat 'm daarna vooral zitten!quote:Op donderdag 25 september 2008 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi,
ik moet morgen gaan staan bloembakken op de KMA, moet dus weer eens m'n DT aan... (KLu). Nu heb ik zo'n hangertje van m'n onderdeel. Zo'n embleempje op een leren 'bandje' die om een van de knopen van je borstzak moet. Is het nou links of rechts?
Inderdaad bedoelde kijker, maar dan heb ik toch nog iets onthoudenquote:Op donderdag 25 september 2008 22:50 schreef Bob-B het volgende:
Voor de kijker links, dus voor je zelf rechts.
Het was mooi weer vrijdag, gelukkig mocht ik foto's maken en natuurlijk hadden wij na de ceremonie een MT tot zaterdagmiddag. Jammer dat je er niet bij kon zijn Bob.quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:07 schreef Esses het volgende:
[..]
Inderdaad bedoelde kijker, maar dan heb ik toch nog iets onthouden
Tnx, als het goed is worden er een paar van de ceremonie in de Defensiekrant gebruikt.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:58 schreef Crowbar het volgende:
Mooie foto Maarten, heb je ze ergens op internet staan?
Dat jullie nog een MT'tje hadden... dat staan was al een mentale training genoeg dacht ik zo.
Maarja gelukkig ben ik nu klaar mee.
Zit je paraat en heb je nog steeds MT's? Sorry hoor maar dat vind ik toch wel een beetje sneu. De laatste keer dat ik een MT heb gehad was in me AMO. Wat voor eenheid zit je?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:20 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Tnx, als het goed is worden er een paar van de ceremonie in de Defensiekrant gebruikt.
Maar ik heb er een heleboel gemaakt, ik zal eens kijken of ik een paar mooie op m'n Flickr-account kan zetten.
Nee, ik ben nog in opleiding. KMA, vierdejaars, opleiding tot officier bij de KL (Log B&T).quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:37 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Zit je paraat en heb je nog steeds MT's? Sorry hoor maar dat vind ik toch wel een beetje sneu. De laatste keer dat ik een MT heb gehad was in me AMO. Wat voor eenheid zit je?
Ik zit ook bij 13 herstel en heb nog nooit een MT gehad, KCT ja dikke doei mij niet gezien. MB rijbewijs heb ik in 2005 al gehaald 4-tonner moet ik nog krijgen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:51 schreef Bouke-p het volgende:
Een maatje van me zit bij 13 herstel en die hebben nog wel eens mt's, en die worden nog van te voren bekend gesteld ook. Binnenkort mogen ze naar roosendaal, samen met het KCT "dingen" doenDan ben ik blij dat ik een gnk krijger ben, daar doen ze niet aan dat soort dingen.
Vandaag geslaagd voor MB rijbewijs, volgende week operationeel en dan heb ik mn militaire B en dan gelijk door voor 4tonner.
Ik ben vorige week nog gebeld door de politie, over het ongeluk waarbij ik 1e hulp verleend heb. Het slo ligt nog steeds met zeer zwaar hersenletsel in het ziekenhuis en zoals het nu gaat komt hij er ook nooit weer uit. Hij is de "wil" een beetje kwijt, hij eet niet en probeert niet te herstellen. Ook is dr beghalve zn naam niks bekend, geen familie oid....
Tis toch best een vreemd gevoel dat ik hem gewoon van straat geplukt heb zeg maar en dat ie nu min of meer dood ligt te gaan.
Militaire Training, wannneer sergeanten ineens beginnen te schreeuwen en gek doen en je allerlei fysieke en lichamelijke opdrachte moet doen. Onder het mom van mentale training.quote:
Ja hier (op de KMA) is dat ook zo.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik dacht juist dat het stond voor mentale training.
Hoe ik aan die foto kom? Kwestie van op de ontspanknop drukken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Hey Maarten, hoe kom je aan die foto?
Ik was daar een van de geslaagden
tsja, hij vertelde me t toch echt. of t waar is is weer wat andersquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:24 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik zit ook bij 13 herstel en heb nog nooit een MT gehad, KCT ja dikke doei mij niet gezien. MB rijbewijs heb ik in 2005 al gehaald 4-tonner moet ik nog krijgen.
Dan ben je ook van de mijne en ik denk jij kort model, dus je komt bij Stijn uit de groep/pel. Dan ben je al eerste nuquote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:30 schreef Lightning_NL het volgende:
Bij de KLu Maarten. Specifieker wil ik niet zijn ivm anonimiteitMaarruh, jouw gezicht ken ik! Volgens mij zijn we van dezelfde lichting.
word aan gewerkt, als het goed is ten minste..... Ik hoop t wel, heb ik iets om op mn DT te plakkenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:36 schreef Pumatje het volgende:
goed gedaan bouke, ik las het net pas maar echt goed.
krijg je daar geen rood koord voor?
op je gvt draag je m nietquote:
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Waar krijg je dat koord voor??? Voor je MB rijbewijs?
ik ben buitengewoon moedig en daadkrachtig, dankzij mn uitstraling en zelf vertrouwen ben ik een voorbeeldvoor de KL en daarom krijg ik dat koordquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:23 schreef RonaldV het volgende:
Jezus, geven ze nu al een koord voor het behalen van je rijbewijs? What's next? Een medaille voor het behalen van je veterstrik-diploma? Een extra koord omdat je met vork en mes kunt eten?
We beginnen steeds meer op de VS te lijken
Ow, dat verhaal. Dan is het terechtquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:28 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
ik ben buitengewoon moedig en daadkrachtig, dankzij mn uitstraling en zelf vertrouwen ben ik een voorbeeldvoor de KL en daarom krijg ik dat koord![]()
zoals een stukje terug te lezen is heb ik met mn ptls voorkomen 1e hulp verleend aan een fietser die met 70/80kmh van zn sokken pedalen werd gereden
Waarom krijg jij je 4tonner wel en ik nog steeds niet, ik wacht verdorie al bijna een jaar eropquote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:41 schreef Bouke-p het volgende:
Zo, morgen MB rijbewijs ophalenEn maandag beginnen met 4tonner. En dan hoop ik dat ik mn luit zo gek krijg dat ik ook E achter B(en C) nog eens mag gaan halen.
ik heb t echt nodig voor mn functie, voor de zau heb je 4tonner nodigquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:10 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Waarom krijg jij je 4tonner wel en ik nog steeds niet, ik wacht verdorie al bijna een jaar erop.
Ik ook, als soldaat schrijver ben je tevens 4tonner piloot. Maar het schijnt nogal druk te zijn met aanvragen ivm uitzending.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:48 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
ik heb t echt nodig voor mn functie, voor de zau heb je 4tonner nodig
Leeft die kerel eigenlijk nog? Ik meen gelezen te hebben dat het niet zo goed met 'm ging?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:28 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
op je gvt draag je m niet
[..]
![]()
![]()
[..]
ik ben buitengewoon moedig en daadkrachtig, dankzij mn uitstraling en zelf vertrouwen ben ik een voorbeeldvoor de KL en daarom krijg ik dat koord![]()
zoals een stukje terug te lezen is heb ik met mn ptls voorkomen 1e hulp verleend aan een fietser die met 70/80kmh van zn sokken pedalen werd gereden
Het zit allemaal vol ja, maar ik val nog onder OCIO en dan heb je voorrangquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:17 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik ook, als soldaat schrijver ben je tevens 4tonner piloot. Maar het schijnt nogal druk te zijn met aanvragen ivm uitzending.
Het laatste dat ik gehoord heb is dat ie nog in het ziekenhuis ligt en de artsen niet echt weten wat ze met m aan moeten. Hij is de wil om te herstellen een beetje kwijt, en dr is nog steeds geen familie oid bekend.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:13 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Leeft die kerel eigenlijk nog? Ik meen gelezen te hebben dat het niet zo goed met 'm ging?
Ok, das wel minder. Vreemd dat niemand zo iemand 'mist'. Die andere kerel die met het ongeluk bij 'm was is ook niet meer op komen dagen in het ziekenhuis?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:01 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Het zit allemaal vol ja, maar ik val nog onder OCIO en dan heb je voorrangIk ben benieuwd hoe het is om met zo'n ding te rijden. Net een paar dagen koekblik rijbewijs en dan gelijk door voor t megakoekblik
[..]
Het laatste dat ik gehoord heb is dat ie nog in het ziekenhuis ligt en de artsen niet echt weten wat ze met m aan moeten. Hij is de wil om te herstellen een beetje kwijt, en dr is nog steeds geen familie oid bekend.
Static-line brevet bedoel je? Normaal (als burger) kost dat zo'n 500 euro, ik heb 'm op de KMA met 50% korting kunnen doen. Volgens mij heb je paraat ook weleens zulke aanbiedingen, als je een commandant hebt die het leuk vindt om met een aantal mensen uit je eenheid te gaan springen is er vast wel budget voor beschikbaar.quote:weet iemand trouwens wat het kost om je wings te halen? Ik wil nog steeds mn wings en toen ik op de KMS zt was t geloof ik ¤350,- maar das na aftrek van wat de kolonel mee betaalde.
Ik hoop dat dat sarcatisch bedoelt is..quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:48 schreef piekartz87 het volgende:
w00t een slowchatdie zit al snel vol zeg
gohquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:57 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat sarcatisch bedoelt is..
Je hebt zijn leven gered, niemand wil m verder hebben, dus is hij nu van jou. Gefeliciteerd: je hebt een slaafje.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:26 schreef Bouke-p het volgende:
stormlooptopic![]()
Ik moet me maandag melden in ermelo, ik moet bij de majoor komen, mbt die fietser die ik 1e hulp verleend heb. Kben benieuwd....
quote:Op vrijdag 7 november 2008 20:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je hebt zijn leven gered, niemand wil m verder hebben, dus is hij nu van jou. Gefeliciteerd: je hebt een slaafje.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 20:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je hebt zijn leven gered, niemand wil m verder hebben, dus is hij nu van jou. Gefeliciteerd: je hebt een slaafje.
iedereen is te druk bezig met het land verdedigenquote:Op donderdag 20 november 2008 18:50 schreef MaartenGrendel het volgende:
Netjes Bouke!
Verder gebeurt er hier niet zoveel blijkbaar?
Iets met gegeven paard.quote:
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=Davis-Monthan+AFB&sll=51.932518,-1.244931&sspn=0.009195,0.019312&ie=UTF8&ll=32.154869,-110.830486&spn=0.012626,0.019312&t=h&z=16quote:Op zondag 21 december 2008 14:05 schreef RonaldV het volgende:
Kennen we de vliegbasis RAF Upper Heyford nog? De vliegbasis waarvan operatie El Dorado Canyon (de raid op Ghadaffi) werd gestart, één van de vliegbases in Europa waar de F-111 en EF-111 waren gestationeerd? Kijk eens waar RAF Upper Heyford nu voor wordt gebruikt...
via GeenStijl
Das waar, maar dat zijn oude vliegtuigen. Die auto's zijn nog zo goed als nieuw, een toonbeeld van de kredietcrisis.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=Davis-Monthan+AFB&sll=51.932518,-1.244931&sspn=0.009195,0.019312&ie=UTF8&ll=32.154869,-110.830486&spn=0.012626,0.019312&t=h&z=16
dat vind ik indrukwekkender
en ook interessanter
Is dat niet die toko waar heel de wereld zijn reserve onderdelen vandaan haalt. Volgens mij heeft de luchtmacht daar een (k)dc10 staan waar ze steeds reserve onderdelen vandaan trekken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=Davis-Monthan+AFB&sll=51.932518,-1.244931&sspn=0.009195,0.019312&ie=UTF8&ll=32.154869,-110.830486&spn=0.012626,0.019312&t=h&z=16
dat vind ik indrukwekkender
en ook interessanter
Bingo! Heel simpel, reserve onderdelen nieuw zijn absurd duur, waar haal je een nieuwe deur vandaan, of nieuwe brandstoftank etc. etc? Heel simpel, je koopt een verrotte op dat kerkhof, laat hem lekker staan (transport naar Nederland is onbetaalbaar) en als je wat nodig hebt ga je het halen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:22 schreef Pumatje het volgende:
dat moet je ff uitleggen Bob.
de Lu heet daar in usa een compleet vliegtuig staan, dc10 waar als er iets in nl kapot gaat een onderdeel vanaf wordt gehaald om dan hier NL erop gezet te worden.??
Hey daar staat ook een hele rij B-1's zie ik (stuk of 11), zijn die kisten nu al afgeschreven?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:52 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Is dat niet die toko waar heel de wereld zijn reserve onderdelen vandaan haalt. Volgens mij heeft de luchtmacht daar een (k)dc10 staan waar ze steeds reserve onderdelen vandaan trekken.
of kapot, weet jij veel hoeveel kogelgaten zo'n ding mag hebben om wel of niet in aanmerking te komen voor reparatiequote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey daar staat ook een hele rij B-1's zie ik (stuk of 11), zijn die kisten nu al afgeschreven?
[ afbeelding ]
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/B-1quote:In 2003, following the removal of the B-1B from two bomb wings in the Air National Guard, the USAF decided to retire 33 of the B-1Bs to concentrate its budget on maintaining availability of the remaining aircraft, although in 2004 a new appropriations bill called for some of the retired aircraft to return to service. In 2004, the USAF returned seven of the mothballed bombers to service, giving a total force of 67 aircraft, with the rest cannibalized for spares.
Die enorme aantallen vliegtuigen op dat vliegveld hebben me altijd al gefascineerd. De hoeveelheid zou, als ze nog zouden vliegen, zo in de top-5 van grootste luchtmachten ter wereld kunnenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:56 schreef Bob-B het volgende:
[..]
of kapot, weet jij veel hoeveel kogelgaten zo'n ding mag hebben om wel of niet in aanmerking te komen voor reparatie
edit: als je nog stukje naar links scrolled met de kaart zie je nog een heel stuk van dat kerkhof + vliegveld. Hier landen de vliegtuigen voor de laatste keer in hun bestaan.
je ziet bij de eerste paar onderdelen missenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey daar staat ook een hele rij B-1's zie ik (stuk of 11), zijn die kisten nu al afgeschreven?
[ afbeelding ]
als het goed is enkel 2A6 als gevechts en 1 als bergings danwel brugleggende tankquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:32 schreef Nobu het volgende:
Weet iemand of de landmacht nog steeds Leopard's 2A4 in bezit heeft, ik meende vanmiddag dat ik er een zag staan bij Amersfoort.
Dit was een een gevechtstank, maar ik zal me wel vergist hebben inderdaad. Het verbaasde me al dat ik er een zag staan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:43 schreef Bob-B het volgende:
[..]
als het goed is enkel 2A6 als gevechts en 1 als bergings danwel brugleggende tank
Ja ok, maar een pakje kaarten?quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:46 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Iets met gegeven paard.Maar ik ben het met je eens dat er met 't kerstpakket oude stijl (doos met eten en kleine dingetjes 'om de winter mee door te komen') niks mis was. Maarja alles bij de overheid moet nu duurzaam en gecentraliseerd...
De Klu heeft express voor de DC-10 gekozen omdat er daarvan nog meer dan voldoende rondvliegen, het toestel wereldwijd nog steeds goed ondersteund wordt, en omdat de USAF er ook een aantal heeft, wat er voor zorgt dat er nog wel een poosje onderdelen voor zullen blijven. Er staat er nog een in Arizona van exact hetzelfde subtype als de DC-10 die op dit moment in Woensdrecht wordt opgetuigd, maar volgens mij is die niet als onderdelenbron in gebruik. Hij is wel nog steeds op de shortlist om aangeschaft te worden als we ooit besluiten een 4e DC-10 te kopen. Maar conversie naar tanker is dermate duur dat ik niet denk dat de KLu dat ooit zal doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:52 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Is dat niet die toko waar heel de wereld zijn reserve onderdelen vandaan haalt. Volgens mij heeft de luchtmacht daar een (k)dc10 staan waar ze steeds reserve onderdelen vandaan trekken.
ja maar!quote:Op zondag 11 januari 2009 18:32 schreef Bob-B het volgende:
Kom op mensen, doe eens mee!
[Prijsvraag] Win het boek Erwin Rommel!
Haske leuke actie met nog leukere prijzen!
schop!quote:Op zondag 11 januari 2009 18:32 schreef Bob-B het volgende:
Kom op mensen, doe eens mee!
[Prijsvraag] Win het boek Erwin Rommel!
Haske leuke actie met nog leukere prijzen!
Wat voor functie bij de Klu?quote:Op maandag 19 januari 2009 16:39 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb volgende week n info avond bij de luchtmacht, ik heb t helemaal gehad bij de KL. Ik begin steeds beter te snappen waarom de KL geen mensen vast kan houden.....
Dus dan maar naar de KLu, eens kijken of het daar beter is. Zo niet, dan ga ik t wel als burger proberen.
Wat voor functie had je? En waarom ben je erop afgeknapt?quote:Op maandag 19 januari 2009 18:32 schreef Bouke-p het volgende:
Het liefste een GNK functie, maar dan heb je al vooropleiding nodig en behalve PTLS heb ik die niet. Dus dan logistiek.
Ik weet niet hoe het werkt met overstappen, of ik nu naar een kpl functie kan soliciteren of mischien zelfs als sgt. Komende woensdagavond heb ik n voorlichting dus dan ga ik dr wel achter komen wat er wel en niet mogelijk is.
fokking uitknijperquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef Bob-B het volgende:
Zo, twee dagen beukbergen ook weer gehad
Waarom ga je niet voor de KM?quote:Op maandag 19 januari 2009 18:32 schreef Bouke-p het volgende:
Het liefste een GNK functie, maar dan heb je al vooropleiding nodig en behalve PTLS heb ik die niet. Dus dan logistiek.
Ik weet niet hoe het werkt met overstappen, of ik nu naar een kpl functie kan soliciteren of mischien zelfs als sgt. Komende woensdagavond heb ik n voorlichting dus dan ga ik dr wel achter komen wat er wel en niet mogelijk is.
Ook in de kelder kun je aardig tekeer gaanquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
fokking uitknijper
nog kroegen in utrecht/amersfoort verbouwd of ben je laf in de kelder je bonnetjes in gaan leveren? :
Issie daar niet voor bedoeltquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Deze slowchat is eigenlijk best suf he?
Waarvoor?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:25 schreef RemcoFR het volgende:
woensdag keuring heb er echt veel zin in!
Welke bonnetjesquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
fokking uitknijper
nog kroegen in utrecht/amersfoort verbouwd of ben je laf in de kelder je bonnetjes in gaan leveren? :
Aha op die fietsquote:
De KM? Nog niet misschien....quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Waarom ga je niet voor de KM?
[..]
Ook in de kelder kun je aardig tekeer gaanBtw wel ideaal dat er een mac op loopafstand ziet
goeie zaakquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:15 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
De KM? Nog niet misschien....
Maar de KLu gaat ook niet door, mag niet van de baasMaar ik heb nu n andere functie die me goed gaat bevallen denk ik. Vanaf maandag zit ik bij 101CISbat, pluggenneuken en ptls/cls'er spelen.
Nee, zoals de vlag er nu bijhangt ga ik over 5quote:Op zondag 1 februari 2009 12:58 schreef Erasmo het volgende:
Doen er nog mensen met de TMPT mee dit jaar?
Jammerquote:Op zondag 1 februari 2009 14:44 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee, zoals de vlag er nu bijhangt ga ik over 5weken op functie, dus dan ben ik druk zat
Lekker voor je!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:59 schreef Pumatje het volgende:
OMFG
we zitten hier lekker te chillen op de kamer.
Wat roken, flink bier er doorheen, hele kamer zit vol
de vloer bestaat uit plakkerige vlekken bier, as chips en kleren
komt morgen ineens de kolonel inspecteren...
totally in paniek hier
quote:
Wat heb je gedaan dat alle vrouwen in de buurt je niet meer mogen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:16 schreef Pumatje het volgende:
ach vrouwen.
Dit weekend weer een leuke ervaring ermee gehad..
pfff
vriendin gaat em komende periode niet worden denk ik
Of wat zou je juist moeten doen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan dat alle vrouwen in de buurt je niet meer mogen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sweet baby jezusquote:Op woensdag 4 februari 2009 01:36 schreef Yueh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Karen Van den Broecke
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:08 schreef Thaboel het volgende:
Woei Waai, Maart 3 weekjes Den helder
Waarom zou je als Kolonel legeringskamers willen inspecteren?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:59 schreef Pumatje het volgende:
OMFG
we zitten hier lekker te chillen op de kamer.
Wat roken, flink bier er doorheen, hele kamer zit vol
de vloer bestaat uit plakkerige vlekken bier, as chips en kleren
komt morgen ineens de kolonel inspecteren...
totally in paniek hier
Ws omdattie het kanquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:54 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Waarom zou je als Kolonel legeringskamers willen inspecteren?
Als ik drie sterren en een balk heb zou ik me daar toch echt niet zelf mee gaan bemoeien. Hell, ik vind het al raar als je als pc zelfstandig kamerinspectie houdt. Dat is een taak voor de gc's...tenzij er echt een legeringskamer compleet verbouwd is ofzo wat je met eigen ogen wilt zien.quote:
Dat zekerquote:
Hele weekend liggen krikken, mevrouw is notabene tijdens een orgasme praktisch flauwgevallen en danquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan dat alle vrouwen in de buurt je niet meer mogen?
omdat ie het kan inderdaad ?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:54 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Waarom zou je als Kolonel legeringskamers willen inspecteren?
Pfffffffff....quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:37 schreef Kpl87 het volgende:
[..]
Dat zal bestMaar als vrouw zijnde, zouden mannen ook wel eens het onderwerp mogen zijn
haha
Ik heb niet zoveel met NatRes'ers te doen gehad, maar de keren dát ze mijn oefenvijand waren, hadden ze me max teleurgesteld.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:04 schreef Okeuj het volgende:
Naja, of ze zijn juist overgemotiveerd.... tijdens mn survival training, stukje evasion moeten oefenen hier in Nederland... daar waren ze toch wel vrij fanatiek (gelukkig evengoed niemand gepakt uit onze groep, maar scheelde soms toch niet veel ;p).
Maar vroeg me af wat ze nog meer uitspoken behalve er lustig op los ratelen tegen als vijand zijnde.
nee, dat lijkt me niets.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:42 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ga je het niet eens proberen bij het vreemdelingen legioen?
om mijn hele motivatie neer te planten hier waarom ik bij het IDF wil, gaat wat ver.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:53 schreef Lightning_NL het volgende:
@Kpl87, wat wil je dan bij Defensie gaan doen?
@Pumatje, wat is de BVE, en was je serieus over de IDF? Zo ja, waarom in godsnaam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |