Iets met gegeven paard.quote:
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=Davis-Monthan+AFB&sll=51.932518,-1.244931&sspn=0.009195,0.019312&ie=UTF8&ll=32.154869,-110.830486&spn=0.012626,0.019312&t=h&z=16quote:Op zondag 21 december 2008 14:05 schreef RonaldV het volgende:
Kennen we de vliegbasis RAF Upper Heyford nog? De vliegbasis waarvan operatie El Dorado Canyon (de raid op Ghadaffi) werd gestart, één van de vliegbases in Europa waar de F-111 en EF-111 waren gestationeerd? Kijk eens waar RAF Upper Heyford nu voor wordt gebruikt...
via GeenStijl
Das waar, maar dat zijn oude vliegtuigen. Die auto's zijn nog zo goed als nieuw, een toonbeeld van de kredietcrisis.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=Davis-Monthan+AFB&sll=51.932518,-1.244931&sspn=0.009195,0.019312&ie=UTF8&ll=32.154869,-110.830486&spn=0.012626,0.019312&t=h&z=16
dat vind ik indrukwekkender
en ook interessanter
Is dat niet die toko waar heel de wereld zijn reserve onderdelen vandaan haalt. Volgens mij heeft de luchtmacht daar een (k)dc10 staan waar ze steeds reserve onderdelen vandaan trekken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=Davis-Monthan+AFB&sll=51.932518,-1.244931&sspn=0.009195,0.019312&ie=UTF8&ll=32.154869,-110.830486&spn=0.012626,0.019312&t=h&z=16
dat vind ik indrukwekkender
en ook interessanter
Bingo! Heel simpel, reserve onderdelen nieuw zijn absurd duur, waar haal je een nieuwe deur vandaan, of nieuwe brandstoftank etc. etc? Heel simpel, je koopt een verrotte op dat kerkhof, laat hem lekker staan (transport naar Nederland is onbetaalbaar) en als je wat nodig hebt ga je het halen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:22 schreef Pumatje het volgende:
dat moet je ff uitleggen Bob.
de Lu heet daar in usa een compleet vliegtuig staan, dc10 waar als er iets in nl kapot gaat een onderdeel vanaf wordt gehaald om dan hier NL erop gezet te worden.??
Hey daar staat ook een hele rij B-1's zie ik (stuk of 11), zijn die kisten nu al afgeschreven?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:52 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Is dat niet die toko waar heel de wereld zijn reserve onderdelen vandaan haalt. Volgens mij heeft de luchtmacht daar een (k)dc10 staan waar ze steeds reserve onderdelen vandaan trekken.
of kapot, weet jij veel hoeveel kogelgaten zo'n ding mag hebben om wel of niet in aanmerking te komen voor reparatiequote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey daar staat ook een hele rij B-1's zie ik (stuk of 11), zijn die kisten nu al afgeschreven?
[ afbeelding ]
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/B-1quote:In 2003, following the removal of the B-1B from two bomb wings in the Air National Guard, the USAF decided to retire 33 of the B-1Bs to concentrate its budget on maintaining availability of the remaining aircraft, although in 2004 a new appropriations bill called for some of the retired aircraft to return to service. In 2004, the USAF returned seven of the mothballed bombers to service, giving a total force of 67 aircraft, with the rest cannibalized for spares.
Die enorme aantallen vliegtuigen op dat vliegveld hebben me altijd al gefascineerd. De hoeveelheid zou, als ze nog zouden vliegen, zo in de top-5 van grootste luchtmachten ter wereld kunnenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:56 schreef Bob-B het volgende:
[..]
of kapot, weet jij veel hoeveel kogelgaten zo'n ding mag hebben om wel of niet in aanmerking te komen voor reparatie
edit: als je nog stukje naar links scrolled met de kaart zie je nog een heel stuk van dat kerkhof + vliegveld. Hier landen de vliegtuigen voor de laatste keer in hun bestaan.
je ziet bij de eerste paar onderdelen missenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey daar staat ook een hele rij B-1's zie ik (stuk of 11), zijn die kisten nu al afgeschreven?
[ afbeelding ]
als het goed is enkel 2A6 als gevechts en 1 als bergings danwel brugleggende tankquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:32 schreef Nobu het volgende:
Weet iemand of de landmacht nog steeds Leopard's 2A4 in bezit heeft, ik meende vanmiddag dat ik er een zag staan bij Amersfoort.
Dit was een een gevechtstank, maar ik zal me wel vergist hebben inderdaad. Het verbaasde me al dat ik er een zag staan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:43 schreef Bob-B het volgende:
[..]
als het goed is enkel 2A6 als gevechts en 1 als bergings danwel brugleggende tank
Ja ok, maar een pakje kaarten?quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:46 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Iets met gegeven paard.Maar ik ben het met je eens dat er met 't kerstpakket oude stijl (doos met eten en kleine dingetjes 'om de winter mee door te komen') niks mis was. Maarja alles bij de overheid moet nu duurzaam en gecentraliseerd...
De Klu heeft express voor de DC-10 gekozen omdat er daarvan nog meer dan voldoende rondvliegen, het toestel wereldwijd nog steeds goed ondersteund wordt, en omdat de USAF er ook een aantal heeft, wat er voor zorgt dat er nog wel een poosje onderdelen voor zullen blijven. Er staat er nog een in Arizona van exact hetzelfde subtype als de DC-10 die op dit moment in Woensdrecht wordt opgetuigd, maar volgens mij is die niet als onderdelenbron in gebruik. Hij is wel nog steeds op de shortlist om aangeschaft te worden als we ooit besluiten een 4e DC-10 te kopen. Maar conversie naar tanker is dermate duur dat ik niet denk dat de KLu dat ooit zal doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:52 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Is dat niet die toko waar heel de wereld zijn reserve onderdelen vandaan haalt. Volgens mij heeft de luchtmacht daar een (k)dc10 staan waar ze steeds reserve onderdelen vandaan trekken.
ja maar!quote:Op zondag 11 januari 2009 18:32 schreef Bob-B het volgende:
Kom op mensen, doe eens mee!
[Prijsvraag] Win het boek Erwin Rommel!
Haske leuke actie met nog leukere prijzen!
schop!quote:Op zondag 11 januari 2009 18:32 schreef Bob-B het volgende:
Kom op mensen, doe eens mee!
[Prijsvraag] Win het boek Erwin Rommel!
Haske leuke actie met nog leukere prijzen!
Wat voor functie bij de Klu?quote:Op maandag 19 januari 2009 16:39 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb volgende week n info avond bij de luchtmacht, ik heb t helemaal gehad bij de KL. Ik begin steeds beter te snappen waarom de KL geen mensen vast kan houden.....
Dus dan maar naar de KLu, eens kijken of het daar beter is. Zo niet, dan ga ik t wel als burger proberen.
Wat voor functie had je? En waarom ben je erop afgeknapt?quote:Op maandag 19 januari 2009 18:32 schreef Bouke-p het volgende:
Het liefste een GNK functie, maar dan heb je al vooropleiding nodig en behalve PTLS heb ik die niet. Dus dan logistiek.
Ik weet niet hoe het werkt met overstappen, of ik nu naar een kpl functie kan soliciteren of mischien zelfs als sgt. Komende woensdagavond heb ik n voorlichting dus dan ga ik dr wel achter komen wat er wel en niet mogelijk is.
fokking uitknijperquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef Bob-B het volgende:
Zo, twee dagen beukbergen ook weer gehad
Waarom ga je niet voor de KM?quote:Op maandag 19 januari 2009 18:32 schreef Bouke-p het volgende:
Het liefste een GNK functie, maar dan heb je al vooropleiding nodig en behalve PTLS heb ik die niet. Dus dan logistiek.
Ik weet niet hoe het werkt met overstappen, of ik nu naar een kpl functie kan soliciteren of mischien zelfs als sgt. Komende woensdagavond heb ik n voorlichting dus dan ga ik dr wel achter komen wat er wel en niet mogelijk is.
Ook in de kelder kun je aardig tekeer gaanquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
fokking uitknijper
nog kroegen in utrecht/amersfoort verbouwd of ben je laf in de kelder je bonnetjes in gaan leveren? :
Issie daar niet voor bedoeltquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Deze slowchat is eigenlijk best suf he?
Waarvoor?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:25 schreef RemcoFR het volgende:
woensdag keuring heb er echt veel zin in!
Welke bonnetjesquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
fokking uitknijper
nog kroegen in utrecht/amersfoort verbouwd of ben je laf in de kelder je bonnetjes in gaan leveren? :
Aha op die fietsquote:
De KM? Nog niet misschien....quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Waarom ga je niet voor de KM?
[..]
Ook in de kelder kun je aardig tekeer gaanBtw wel ideaal dat er een mac op loopafstand ziet
goeie zaakquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:15 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
De KM? Nog niet misschien....
Maar de KLu gaat ook niet door, mag niet van de baasMaar ik heb nu n andere functie die me goed gaat bevallen denk ik. Vanaf maandag zit ik bij 101CISbat, pluggenneuken en ptls/cls'er spelen.
Nee, zoals de vlag er nu bijhangt ga ik over 5quote:Op zondag 1 februari 2009 12:58 schreef Erasmo het volgende:
Doen er nog mensen met de TMPT mee dit jaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |