quote:
Het had beter gekund ja, was wel blij dat de zon niet scheen tijdens mijn mars, had het al warm genoeg zo... Hier ging het dus allemaal om

Onderdelen van de TMPT
Om in aanmerking te komen voor het door de KVNRO ingestelde TMPT-Kruis of - indien meerdere malen behaald - voor een zilverkleurig cijfer op het lint van de medaille, dient als team te worden voldaan aan de volgende eisen:
* Op één dag dienen de opdrachten van lus A en lus B binnen 10 uren te worden uitgevoerd.
* Op de andere dag dienen de opdrachten van lus C en lus D binnen 10 uren te worden uitgevoerd.
* De volgorde van de uit te voeren opdrachten inclusief het uitvoeren ervan op de eerste of de tweede dag varieert per team.
* Indien voor de derde keer een bonusloop zou moeten worden afgelegd, betekent dit het niet behalen van de TMPT. Het team valt dan af.
* Tenue: gevechts-, veld- of overeenkomstige tenue zonder bepakking
* In het geval van overmacht (force majeure) behoudt de Commissie TMPT zich het recht voor de inhoud van opdrachten te wijzigen.
A1 - Verplaatsing per fiets
Verplaatsing per fiets volgens opgedragen route op ingetekende kopie stafkaart langs opdrachtstations. Het traject voor categorie S is circa 85 km. Het traject voor categorie V is circa 75 km. Het missen van een controlepost betekent 30 minuten bijtelling.
Opdracht B6 is in route A1 opgenomen.
Deelnemers dienen zelf een fiets mee te nemen. Ligfietsen, tandems en racefietsen zijn niet toegestaan. Er worden geen fietsen ter beschikking gesteld.
A2 - Verplaatsing per kajak
Verplaatsing per tweepersoons kajak volgens opgegeven traject over vijver en sloten. Tijdens het traject wordt een opdracht uitgevoerd. Het niet behalen van het eindpunt betekent 30 minuten bijtelling.
A3 - Touwhindernisbaan
De touwhindernisbaan bestaat uit:
* Touwslingeren in enternet, aansluitend omhoog klimmen
* Catcrawl 15m
* Indianenbrug 15m
* Loopbrug 15m
* Dubbele catcrawl 15m
* 2 evenwichtsbalken (hoog en laag)
* Springen in enternet en omhoog klimmen, daarna weer omlaag
De hindernissen dienen op de voorgeschreven wijze te worden genomen conform het reglement touwhindernisbaan.
De eis voor categorie S: het binnen 6 minuten afleggen van de gehele touwhindernisbaan.
* Bij een tijdscore tussen 6 en 7 minuten moet een bonusloop van 1 km worden afgelegd.
* Bij een tijdscore tussen 7 en 8 minuten moet een bonusloop van 2 km worden afgelegd.
* Bij een tijdscore boven de 8 minuten moet een bonusloop van 3 km worden afgelegd.
De eis voor categorie V: het binnen 7 minuten afleggen van de gehele touwhindernisbaan minus de laatste hindernis (klimnet)
* Bij een tijdscore tussen 7 en 8 minuten moet een bonusloop van 1 km worden afgelegd.
* Bij een tijdscore tussen 8 en 9 minuten moet een bonusloop van 2 km worden afgelegd.
* Bij een tijdscore boven de 9 minuten moet een bonusloop van 3 km worden afgelegd.
Het onderdeel Touwhindernisbaan kan worden beoefend in 4 kazernes. Zie voor de details en voorwaarden het antwoord op de vraag: "Kan ik tevoren onderdelen van de TMPT beoefenen?"
A4 - Internationale hindernisbaan
De internationale hindernisbaan bestaat uit:
* Hoge ladder
* 2 balken
* Springdraden
* Kruipdraden
* Steps
* Zweedse rek
* Evenwichtsbalk
* Schuine muur
* 4 balken
* Ierse tafel
* Tunnel met balken
* Muizentrap
* Muur met banket
* Lage muur
* Kuil
* Lage ladder
* 2 meter muur
* Zigzag evenwicht
* Doolhof
* 3 muren
De eis is het binnen 7 minuten afleggen van de internationale hindernisbaan, conform het MVK-reglement, met uitzondering van drie hoge hindernissen. Elk team moet een standaard munitiekist van 16 kg van begin naar einde meenemen. De kist moet dezelfde weg volgen als de deelnemers en er mag niet mee worden gegooid.
* Categorie S: 17 hindernissen (Niet: de schuine muur, de muizentrap en de kuil)
* Categorie V: 14 hindernissen (Niet: de hoge ladder, de steps, de schuine muur, de muizentrap, de kuil en de lage ladder)
* Bij een tijdscore tussen 7 en 8 minuten moet een bonusloop van 1 km worden afgelegd.
* Bij een tijdscore tussen 8 en 9 minuten moet een bonusloop van 2 km worden afgelegd.
* Bij een tijdscore boven de 9 minuten moet een bonusloop van 3 km worden afgelegd.
Het onderdeel Internationale hindernisbaan kan worden beoefend in 4 kazernes. Zie voor de details en voorwaarden het antwoord op de vraag: "Kan ik tevoren onderdelen van de TMPT beoefenen?"
A5 - Snelmars
Een snelmars van 3 km in 21 minuten, waarna 10 minuten verplichte rust. Indien niet is voldaan aan de eis moet een bonusloop van 1 km worden afgelegd.
B6 - Oriëntatieparcours te voet door ruw terrein
Het afleggen van een oriëntatieparcours te voet door ruw terrein over circa 9 km via ingetekende punten op een oriëntatiekaart schaal 1:10.000. Een zelf meegebracht kompas mag worden gebruikt.
Per gemiste of verkeerd aangelopen post worden 15 minuten bijgeteld.
Opdracht B6 is in route A1 opgenomen.
C7 - Kaartleesopdracht per fiets
Het uitvoeren van een kaartleesopdracht per fiets door middel van een coördinatenlijst en een stafkaart, waarop teams zelf de coördinaten moeten intekenen. Het traject voor categorie S is circa 55 km. Het traject voor categorie V is circa 45 km. Per fout antwoord worden 15 minuten bij geteld.
C8 - Handgranaat werpen
Tijdens de kaartleesopdracht per fiets worden juistheidworpen met werpgewichten uitgevoerd. De werpgewichten van 550 gram (ook voor vrouwen) dienen in standaardringen op 15 en 20 meter afstand te worden geworpen. De binnenring heeft een diameter van 2 meter. De buitenring, die er omheen ligt, heeft een diameter van 4 meter. De plek die het gewicht als eerste raakt, geldt. Per deelnemer zijn er 5 werpgewichten.
Waardering: Buitenring Binnenring
15 meter 1 punt 2 punten
20 meter 2 punten 3 punten
Per team moeten minimaal 18 punten worden behaald.
* Bij 16 of 17 punten moet een bonusloop van 1 km worden afgelegd.
* Bij 14 of 15 punten moet een bonusloop van 2 km worden afgelegd.
* Bij 13 punten of minder moet een bonusloop van 3 km worden afgelegd.
Voorafgaand aan de uitvoering is er gelegenheid tot ingooien.
C9 - Afstandschatten
Tijdens de kaartleesopdracht per fiets dient op een controlepost de afstand tot een bepaald object te worden geschat. Bij een antwoord buiten de marge worden 30 minuten bijgeteld. Het gebruik van kaarten is bij het afstandschatten niet toegestaan.
C10 - Snelmars
Een snelmars van 3 km in 21 minuten, waarna 10 minuten verplichte rust. Indien niet is voldaan aan de eis moet een bonusloop van 1 km worden afgelegd.
D11 - Mars (met opdracht)
De afstand voor categorie S is circa 25 km.
De afstand voor categorie V is circa 20 km.
Tijdens de mars moet een opdracht worden uitgevoerd. Het missen van een controlepost betekent 30 minuten bijtelling.
D12 - Schietproef
Tijdens de mars wordt een schietproef afgewerkt. De deelnemer kan kiezen uit :
Diemaco 10 schoten in 25 seconden op een borstschijf op 100 meter; houding: liggend vrije hand. Schijf valt niet. Een inschietserie met 3 patronen gaat vooraf aan de schietproef.
Glock 17 10 schoten in 25 seconden op een rompschijf op 25 meter; houding staand; tweehandig.
De totaalscore van beide schutters van het team samen wordt beoordeeld. De eis voor de teamscore is 16 treffers.
Bij een teamscore van 11 tot 15 treffers volgt een bonusloop van 2 km.
Bij een score van 10 of minder treffers volgt een bonusloop van 4 km.