Dus... iemand anders ookquote:- groepje Trukse jongens: Ja wat ben jij
Ik: uh
- Ja wat ben jij, je bent iets !!
Ik: uh.... ??
- Ja je bent kwart Tunesisch of zo, ik weer het zeker!
Ik: Nee, 100% Nederlands, ariėr, jeweets!
- Neeee dat geloven we ECHT niet
Kom Hoi_Piepeloi inderdaad regelmatig tegen in poolse telefoonboeken inderdaad.quote:Op woensdag 16 april 2008 11:43 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik werkte als kamermeisje in een hotel, en een van de meisjes die daar werkte ging opeens in het Pools tegen me lullendie zag me aan voor een Pool dus. Maar dat zal ook wel grotendeels aan mijn naam liggen
.
Nee, was ook mijn voornaamquote:Op woensdag 16 april 2008 11:47 schreef DroogDok het volgende:
Kom Hoi_Piepeloi inderdaad regelmatig tegen in poolse telefoonboeken inderdaad.![]()
Ik heb van nature heel lichtblond haarquote:Weet je zeker dat het niet gewoon aan je slecht geblondeerde haar met uitgroei ligt?
Ik?quote:
Nee, TS. Of komt dat door haar Italiaanse naam en sig? Ik heb wel eens foto's van haar gezien en dan denk ik ook niet: "Goh, wat een typisch Hollandse meid!"quote:
Tja, je doet het jezelf aan he! Nu moet je wel een fobo gaan aanschaffen!quote:Op woensdag 16 april 2008 11:58 schreef alors het volgende:
Ja een paar Armenen, meen ik, waren ervan overtuigd dat ik Russisch was, want Russische vrouwen waren zo mooi volgens hun
Ik zou niet graag voor een Russische aangezien wordenquote:Op woensdag 16 april 2008 11:58 schreef alors het volgende:
Ja een paar Armenen, meen ik, waren ervan overtuigd dat ik Russisch was, want Russische vrouwen waren zo mooi volgens hun
nou... veel russische vrouwen zijn werkelijk waar prachtig! die lopen zelfs met -20 nog in een minirok!quote:Op woensdag 16 april 2008 12:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zou niet graag voor een Russische aangezien worden.
True.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:08 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nou... veel russische vrouwen zijn werkelijk waar prachtig! die lopen zelfs met -20 nog in een minirok!.
das wel vaak waar. in rusland en oekraine daarentegen lopen ze er eigenlijk best classy bij! beetje zakenvrouwentypes!quote:Op woensdag 16 april 2008 12:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
True.
Maar tegelijkertijd vind ik ze er ook vaak ordinair uit zien. Ik pik een Russische er iig zo uit.
dan kijk je toche cht niet goed genoegquote:Op woensdag 16 april 2008 12:21 schreef Viking84 het volgende:
Waarom hebben al die mensen die hier posten geen fobo?.
Ik heb bij Russische vrouwen ook altijd de associatie met te korte rokjes met witte laarzen, kleren van de Skooter en teveel make-up op de verkeerde plaatsen. Terwijl er absoluut niet zo uitziequote:Op woensdag 16 april 2008 12:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
True.
Maar tegelijkertijd vind ik ze er ook vaak ordinair uit zien. Ik pik een Russische er iig zo uit.
Nee jij trekt volle zalenquote:Op woensdag 16 april 2008 12:21 schreef Viking84 het volgende:
Omdat dat totaal niet relevant is voor dit topic?quote:Op woensdag 16 april 2008 12:21 schreef Viking84 het volgende:
Ik dacht dat je altijd moslim wasquote:Op woensdag 16 april 2008 12:37 schreef Misstique het volgende:
[..]
Omdat dat totaal niet relevant is voor dit topic?
OT: ik heb een heel licht accent, dus word ik wel eens voor een Amerikaanse aangezien (terwijl ik half Canadees ben)
Canada ligt toch in Amerika?quote:Op woensdag 16 april 2008 12:37 schreef Misstique het volgende:
[..]
Omdat dat totaal niet relevant is voor dit topic?
OT: ik heb een heel licht accent, dus word ik wel eens voor een Amerikaanse aangezien (terwijl ik half Canadees ben)
Dat schijnen er wel meer te denken, zie het FB topic hier.quote:
Amerika = VSquote:
Jij ziet er overigens wel goed uit hoor!quote:Op woensdag 16 april 2008 12:56 schreef Re het volgende:
Ik heb al vanalles naar mijn hoofd geslingerd gekregen ja
Je bent een beetje een Fransoosquote:Op woensdag 16 april 2008 12:56 schreef Re het volgende:
Zoals?quote:Op woensdag 16 april 2008 12:56 schreef Re het volgende:
Of nee meer een Belg of Noord-Frankrijkquote:Op woensdag 16 april 2008 12:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Je bent een beetje een Fransoos
ski-zu-kie ?quote:Op woensdag 16 april 2008 13:01 schreef skiczukie het volgende:
Nooit. Alleen als ik mijn achternaam moet spellen krijg ik standaar de vraag: "Is dat Pools ofzo?"
In China vroeg eens een man aan mij of ik Chinese ben, omdat ik zwart haar heb.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:17 schreef LXIV het volgende:
Meldt!
En wanneer ik in het buitenland kom dan denken ze vaak dat ik lokaal ben.
Zit er dan een verschil in een Nederlander en een Duitser?quote:Op woensdag 16 april 2008 13:08 schreef Individual het volgende:
100% Nederlander (minstens 7 generaties), maar verward voor Duitser, Scandinavier, Oostblokker, Rus, Zuid Afrikaan, Zimbabwaan (nou ja Rhodesier eigenlijk), Amerikaan, Brits en Canadees.
Er is me zelfs eens verteld dat ik goed NL spreek voor een Brit.
Ik wordt constant aangezien voor een buitenlander omdat ik dat meestal ook ben!
Mof!quote:Op woensdag 16 april 2008 13:13 schreef Intrepidity het volgende:
Afgezien van een enkele verwijzing dat ik uitkomstig uit Mongolie zou wezen niet
Maar stiekum ben ik 1/32e duits
Wij hebben nog enigszins humor!quote:Op woensdag 16 april 2008 13:10 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zit er dan een verschil in een Nederlander en een Duitser?
.. de fietsbel dan .. misschien? Alsjeblieft?quote:Op woensdag 16 april 2008 13:19 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar je opa krijgt mooi z'n fiets niet terug
Heb ik dus ook nooit last van.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:07 schreef 6L6 het volgende:
Nooit last van. Ze zien me in het buitenland altijd voor Nederlander (of heel soms een ander Noord-Europees land) aan. Zal wel door mijn arische uiterlijk komen.
Grappig is dat ze in Duitsland vooral bruin haar en bruine ogen schijnen te hebben.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:18 schreef slaapvaak het volgende:
Ik voldoe volgens mij ook aan enkele arische stereotypes dus denken ze meteen, 'German'.
Precies, maar dat is het stereotype he.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:31 schreef Deliah het volgende:
[..]
Grappig is dat ze in Duitsland vooral bruin haar en bruine ogen schijnen te hebben.
Waarom zijn onze berichten nou verwijderd? :Squote:Op woensdag 16 april 2008 16:40 schreef Deliah het volgende:
Sorry, sorry, ik had even niet door dat het mss niet zo netjes is.
Omdat iemand daarvoor uitmaken not done is, alhoewel jij het sportief oppakte. Op dat moment had ik echter Deliah's post al ge-edit en dus daarna de jouwe ook.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:47 schreef slaapvaak het volgende:
Waarom zijn onze berichten nou verwijderd? :S
Komt door je baardquote:Op woensdag 16 april 2008 23:28 schreef Burakius het volgende:
Meerdere malen voor: Iranees, Afghaan, Irakees, Marokkaan, Italiaan en zelfs Indiėr uitgemaakt.
quote:
Zoiets had ik in Turkije afgelopen zomer ook.. Ben je Deens? Noors? Duits? ehm.. Zweeds? Frans?... en toen: "From Holland?"quote:Op donderdag 17 april 2008 01:11 schreef Elfletterig het volgende:
Mij vroegen ze toen of ik uit Denemarken of Noorwegen kwam, omdat ik nogal blond en blank ben.
Oh geen probleem hoor, volgens mij was het niet lullig bedoeld.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:06 schreef Misstique het volgende:
[..]
Omdat iemand daarvoor uitmaken not done is, alhoewel jij het sportief oppakte. Op dat moment had ik echter Deliah's post al ge-edit en dus daarna de jouwe ook.
Foto!quote:Op woensdag 16 april 2008 11:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik wel
Laatste:
[..]
Dus... iemand anders ook?
Yup, Ik wordt altijd wel voor een Turk, Italiaan, Spanjaard of heel soms Griek aangezien.quote:Op woensdag 16 april 2008 11:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik wel
Laatste:
[..]
Dus... iemand anders ook?
OMGquote:Op donderdag 17 april 2008 15:48 schreef MuchachoNL het volgende:
[..]
Yup, Ik wordt altijd wel voor een Turk, Italiaan, Spanjaard of heel soms Griek aangezien.
Hier op mijn werk werken nu zoveel polen dat de bedrijfsleiders (ja, het is een heeel groot bedrijf) eerst Engels tegen me praten om te zien of ik Pools of Nederlands ben.
Kaasturk ? Je maakt me nieuwschierig vertel ?quote:Op zondag 20 april 2008 13:19 schreef IHVK het volgende:
Nog nooit dacht iemand dat ik Nederlands was trouwens.![]()
Wel vaak genoeg kaasturk genoemd maar dat is een ander verhaal.
zelfs dat oja heeft niemand bij mijquote:Op maandag 21 april 2008 11:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik ken heel veel (halve) indo's met blauwe ogen/blond haar
klein beetje een tintje. Dat je het niet direct ziet maar als ze het zeggen kan je misschien wel denken van
oja
oh, in sierra leone zijn ze wel donker -voor zover ik weet-quote:Op maandag 21 april 2008 11:51 schreef shinydiscoball het volgende:
moeder: NL
Vader: Sierra Leone (west afrika)
In de zomer ben ik wel iets donkerder dus dan zie je eerder dat ik halfbloedje (zwart/wit) ben denk ik.
Klopt bij ouders van 2 kleuren is het altijd afwachten hoe het kind eruit komtquote:Op maandag 21 april 2008 11:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
oh, in sierra leone zijn ze wel donker -voor zover ik weet-
soms zie je in 1 gezin dat 1 kindje heel donker is. en andere bijna blank maar wel dezelfde ouders hebben.
meisje met blond haar en groene ogen vertelde me dat ze surinaams was. ik dacht echt. wtf
Oom van jimjim: "Ik heb maar 4 dochters, die 5e is duidelijk niet van mij!"quote:Op maandag 21 april 2008 12:02 schreef jimjim1983 het volgende:
hehe ja idd, een oom van me heeft 4 dochters. 3 zijn echt duidelijk indisch, hebben zwaart haar enzo. de 5e is bleek en heeft rood haar .
Had een aantal jaar geleden bij mijn stage ook een collega die Turk was, wij zagen hem ook gewoon voor Nederlander aan, met de oerhollandse naam Dennis. Bleek hij Deniz te heten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:58 schreef ACT-F het volgende:
Hier in Nederland denken ze dat ik hun soortgenoot ben, terwijl ik toch echt Turks ben. En in Turkije zelf word ik wel eens uitgemaakt voor Rus of Duitser![]()
Serieus, als ik niets zeg dan verwachten ze absoluut niet dat ik Turks ben, maar natuurlijk vinden ze mijn naam enigszins 'anders'. Ik heb wel eens klasgenoten gehad die pas na een half jaar toevallig erachter kwamen dat ik Turks ben. Je had die gezichten moeten zien. Jij een Turk?? Neah!! Ik liet mijn Turkse ID zien, maar nog waren ze moeilijk te overtuigen
Ronduit belachelijk dat ze zoiets durven vragen zeg.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef JMarsden het volgende:
Heb het wel eens bij sollicitatiegesprekken gehad, dat men door m'n achternaam verwachtte een autochtone Nederlander te verwelkomen en dan zie je ze schrikken als ze een Indische zien. En dan ook nog zulke belachelijke vragen stellen over m'n achtergrond: "bent u geadopteerd?" "Niet dat het jouw zaken zijn, maar ken je vaderlandse geschiedenis eens: ik ben een Indische Nederlander!" Ik ben dus ook nooit bij die bedrijven a/d slag gegaan.
Maar goed, door mede-Indischen wordt ik doorgaans wel voor Indische ofwel Indo aangezien, of ze vragen me of 1 van m'n ouders van Zuidmolukse afkomst is. Molukse mensen begroeten me ook regelmatig, omdat ze dan denken dat ik van hun bangsa ben. Uit beleefdheid groet ik altijd terug, helemaal wanneer het die oude Molukse omaatjes en tantetjes zijn, weinig moeite toch? In de winter wordt ik weleens voor Marokkaan aangezien door van die bekrompen belandas, omdat ik dan wat bleker ben qua huidskleur dan in het voorjaar/zomer..
Anyhoo, ik vind het toch wel jammer dat ik soms voor buitenlander wordt aangezien. Gewoon hartstikke geboren en getogen in Nederland en dan zo rond 1995 ging het achteruit, werd ik steeds vaker voor buitenlander aangezien. Jammer, die onwetenheid..
Wat maakt het uit dat mensen denken dat je niet Hollands Nederlands bent,quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef JMarsden het volgende:
Anyhoo, ik vind het toch wel jammer dat ik soms voor buitenlander wordt aangezien. Gewoon hartstikke geboren en getogen in Nederland en dan zo rond 1995 ging het achteruit, werd ik steeds vaker voor buitenlander aangezien. Jammer, die onwetenheid..
hoe bedoel je wereldvreemdquote:Op zondag 11 mei 2008 19:05 schreef roooosje het volgende:
Bij mij denken ze altijd dat ik een Indo ben.
Ik ben niet Hollands Nederlands, maar een Indische Nederlander. Als dat ze denken dat ik een andere achtergrond heb dan ik werkelijk heb, okay. Maar dat je van hun gezicht af kan lezen dat ze het niet positief bedoelen is het al andere koek. Gewoon niet tof dus..quote:Op zondag 11 mei 2008 00:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat mensen denken dat je niet Hollands Nederlands bent,
Half Nederlands, Half Surinaams/Indiaasquote:Op zondag 11 mei 2008 20:06 schreef Liquidootje het volgende:
Ik zou niet eens weten wat rooosje voor moet stellen
Op die manierquote:Op zondag 11 mei 2008 21:52 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Ik ben niet Hollands Nederlands, maar een Indische Nederlander. Als dat ze denken dat ik een andere achtergrond heb dan ik werkelijk heb, okay. Maar dat je van hun gezicht af kan lezen dat ze het niet positief bedoelen is het al andere koek. Gewoon niet tof dus..
wat ik voor de rest voorstel is in dit topic volledig off-topic.quote:Op zondag 11 mei 2008 23:27 schreef Liquidootje het volgende:
Ja nee dat wist ik wel. Maar de rest.
Ik spreek accentloos Nederlands. Maar hier in Fryslān speek ik Bildts, en daardoor word ik wle eens voor Duitser aangezienquote:
Tijdje in de randstad gewoondquote:Op woensdag 14 mei 2008 20:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Iemand die Bildts proat, en accentloos Nederlands? Ik geloof er niks van!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tijdje in de randstad gewoondEn waar heb je dan gewoond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb dat ook een beetje hier in Rotterdam. mijn hele familie is blondig en allemaal blauwe ogen, en ik heb donkerbruin haar en bruine ogen. Mijn moeder is Portugees, maar zelfs zij heeft geen bruine ogen. Maar ja ik word vaak voor turk aangezien (en soms ook in het turks aangesproken door turkse mensen die de weg willen weten), vooral in de winter als ik bijna geen kleur heb. Kep daardoor wel geleerd hoe discriminerend sommige mensen zijn totdat ze doorkrijgen dat ik nl / portugees ben. Beetje krom allemaal maar ja. Kep nu een paar dagen in de zon gezeten dus kben weer wat bruinerquote:Op woensdag 14 mei 2008 22:31 schreef Sora het volgende:
ik word hier in A'dam oost regelmatig voor allochtoon aangezien, ook in de kroeg krijg ik vaak die vragen. ironische is dat ik zelfs van germaanse afkomst ben (alleen dan dus niet bepaald blond + staalblauwe ogen, rest van m'n familie wel)
was je gisteren toevallig in 058 leeuwar4den en speel je in een band??!!!quote:Op maandag 21 april 2008 11:51 schreef shinydiscoball het volgende:
moeder: NL
Vader: Sierra Leone (west afrika)
In de zomer ben ik wel iets donkerder dus dan zie je eerder dat ik halfbloedje (zwart/wit) ben denk ik.
haha nee maar hoe heet die band en zaten er alleen meisjes in? Want ik ken wel iemand die enigzins op mij lijkt...quote:Op zondag 18 mei 2008 18:57 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
was je gisteren toevallig in 058 leeuwar4den en speel je in een band??!!!![]()
![]()
![]()
ja alleen meisjes,en eentje is ook half afrikaans en lijkt ontzettend veel op je!!!!quote:Op zondag 18 mei 2008 19:20 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
haha nee maar hoe heet die band en zaten er alleen meisjes in? Want ik ken wel iemand die enigzins op mij lijkt...
Zijn zij het? (Buctherbaby) http://blubell.hyves.nl/quote:Op zondag 18 mei 2008 19:31 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
ja alleen meisjes,en eentje is ook half afrikaans en lijkt ontzettend veel op je!!!!
ja ze speelt drums!!!!quote:Op zondag 18 mei 2008 20:25 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Zijn zij het? (Buctherbaby) http://blubell.hyves.nl/
en speelt ze drums? sorry ben nu wel nieuwsgierig
haha ja dan is het Sharon waarschijnlijk...daar heb ik mee in de klas gezeten. Grappig! Maar ondanks dat we dezelfde types zijn, lijken we niet echt op elkaar vind ikquote:
quote:Op maandag 2 juni 2008 13:30 schreef Liquidootje het volgende:
Wat is daar raar aan? Moeten chinezen soms lelijke tutjes fabriceren?
Caribische vrouwen zijn zelf zo oerlelijk. De mannen zien er meestal wel fit uit.
quote:Op zondag 11 mei 2008 22:23 schreef roooosje het volgende:
[..]
Half Nederlands, Half Surinaams/Indiaas
Dat is typisch oostbloks idd.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:23 schreef multiculti-2008 het volgende:
van mij denken ze dat ik een oostblokker ben omdat ik goed met buitelanders kan omgaan en btje cool ben
Nee joh i'm a lover not a fighter.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:45 schreef multiculti-2008 het volgende:
niet dan lol
wat ben jij, een hater?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |