abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 april 2008 @ 17:03:00 #101
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58182281
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:19 schreef IHVK het volgende:
Nog nooit dacht iemand dat ik Nederlands was trouwens.

Wel vaak genoeg kaasturk genoemd maar dat is een ander verhaal.
Kaasturk ? Je maakt me nieuwschierig vertel ?
mai pen rai
pi_58199273
Ja en ik ben ook gemixt, maar ik heb ook de meest rare dingen gehoord al. Colombiaans, Braziliaans en soms Marokkaans of Egyptisch en zelfs Indonesisch Waarschijnlijk ook soms door mn naam.

Wel irritant want het wordt me echt 10 x per dag gevraagd: ey waar kom je vandaan! Meestal door allochtonen trouwens, voor Nederlanders ben ik gewoon soeeewart
pi_58199443
Nou ben ik wel benieuwd naar een foto
pi_58199518

[ Bericht 68% gewijzigd door shinydiscoball op 21-04-2008 12:46:25 ]
  maandag 21 april 2008 @ 11:43:01 #105
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_58199520
gisteren kwam er een vrolijke marokkaan naar me toe met een big smile! ff mee gekletst (ik stond achter de bar). vraagt ie: wat is nou jouw afkomst? dus ik: gewoon nederlands. hij begon te lachen... nee man, das niet zo, zeg dat je op zijn minst portugees bloed in je hebt! ik zo: ehm nee haha, sorry. hij weer: je bent een knappe vent man, ik denk echt dat je portugees bent... ik zo: ok, geen bier meer voor jou...!
put
your
clothes
on!
pi_58199575
hehe ik heb indisch bloed, maar dat ziet juist niemand
pi_58199625
mooi meisje ben je !
wat ben je dan wel ?
je lijkt 1/4e donker
of beetje brazilië met een beetje donker en een beetje Nederlands
pi_58199645
ik ken heel veel (halve ) indo's met blauwe ogen/blond haar
klein beetje een tintje. Dat je het niet direct ziet maar als ze het zeggen kan je misschien wel denken van
oja
pi_58199661
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik ken heel veel (halve ) indo's met blauwe ogen/blond haar
klein beetje een tintje. Dat je het niet direct ziet maar als ze het zeggen kan je misschien wel denken van
oja
zelfs dat oja heeft niemand bij mij
alleen sommige oude indische oma en opaatjes die kijken me heel lang aan en zien t dan wel.
pi_58199704
moeder: NL
Vader: Sierra Leone (west afrika)

In de zomer ben ik wel iets donkerder dus dan zie je eerder dat ik halfbloedje (zwart/wit) ben denk ik.
  maandag 21 april 2008 @ 11:52:34 #111
37248 BertV
Klei indiaan
pi_58199731
Ik heb alleen ver weg wat hugenoten-bloed maar dat blijkt enorm dominant.

Ik zou volgens andere het volgende zijn:
Half Indonesisch, Turks, Spaans, Joods, Frans. oh, Hongaars, wtf...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_58199770
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:51 schreef shinydiscoball het volgende:
moeder: NL
Vader: Sierra Leone (west afrika)

In de zomer ben ik wel iets donkerder dus dan zie je eerder dat ik halfbloedje (zwart/wit) ben denk ik.
oh, in sierra leone zijn ze wel donker -voor zover ik weet-
soms zie je in 1 gezin dat 1 kindje heel donker is. en andere bijna blank maar wel dezelfde ouders hebben.
meisje met blond haar en groene ogen vertelde me dat ze surinaams was. ik dacht echt. wtf
pi_58199927
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

oh, in sierra leone zijn ze wel donker -voor zover ik weet-
soms zie je in 1 gezin dat 1 kindje heel donker is. en andere bijna blank maar wel dezelfde ouders hebben.
meisje met blond haar en groene ogen vertelde me dat ze surinaams was. ik dacht echt. wtf
Klopt bij ouders van 2 kleuren is het altijd afwachten hoe het kind eruit komt
pi_58199972
hehe ja idd, een oom van me heeft 4 dochters. 3 zijn echt duidelijk indisch, hebben zwaart haar enzo. de 5e is bleek en heeft rood haar .
  maandag 21 april 2008 @ 12:21:50 #115
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_58200356
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:02 schreef jimjim1983 het volgende:
hehe ja idd, een oom van me heeft 4 dochters. 3 zijn echt duidelijk indisch, hebben zwaart haar enzo. de 5e is bleek en heeft rood haar .
Oom van jimjim: "Ik heb maar 4 dochters, die 5e is duidelijk niet van mij!"
reset
  maandag 21 april 2008 @ 21:16:58 #116
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_58211478
Ik ben Hindoestaans. Maar in Brabant kennen ze dat kennelijk niet echt. En dan ben je dus een Marokkaan omdat je getind bent, maar geen neger. En wanneer ik vertel dat mijn ouders uit Suriname komen, is het van "Oh dat zou je niet zeggen" vanuit het idee dat daar alleen maar negers wonen, en dat wanneer ik vertel dat mijn ouders uit Suriname komen, ik dus een neger ben.

Verder Pakistaans en Indiaas (vrij logisch, maar dan nog vrij achterlijk, omdat wanneer je wat van de Nederlandse koloniale geschiedenis weet, het meest waarschijnlijke is dat ik Surinaams Hindoestaans ben), Indonesisch.
pi_58213625
Ik word dikwijls geassocieerd met een grote Neger.
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:36:27 #118
176670 Koskettimet
Vingermaster
pi_58228273
Als ze mijn achternaam horen meestal Zuid-Amerikaan of Spanjaard
Qua uiterlijk ben ik voor Marokkaan of Indonesisch aangezien

-edit het is hier geen ONZ -

[ Bericht 30% gewijzigd door Misstique op 22-04-2008 16:03:26 ]
Het is PATAT!! :(
pi_58234845
Ja, ze denken vaak dat ik een Marokkaan ben, terwijl ik van Syrische afkomst ben. Groot verschil is er ook niet hoor. Was dit Topic alleen voor autochtonen bedoeld
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:51:49 #120
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_58237288
Mensen denken vaak dat ik italiaans of spaans ben
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:58:40 #121
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_58241248
Hier in Nederland denken ze dat ik hun soortgenoot ben, terwijl ik toch echt Turks ben. En in Turkije zelf word ik wel eens uitgemaakt voor Rus of Duitser

Serieus, als ik niets zeg dan verwachten ze absoluut niet dat ik Turks ben, maar natuurlijk vinden ze mijn naam enigszins 'anders'. Ik heb wel eens klasgenoten gehad die pas na een half jaar toevallig erachter kwamen dat ik Turks ben. Je had die gezichten moeten zien. Jij een Turk?? Neah!! Ik liet mijn Turkse ID zien, maar nog waren ze moeilijk te overtuigen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_58269842
Iemand die dacht dat ik een Spaanse was heb ik voor gek verklaard. Voor de rest niet veel gehoord, ze vinden mij 'gewoon een Nederlandse'.

Wat ik vaker meemaak is dat het over ieders afkomst gaat, en dat mijn vrienden dan allerlei mooie exotische, verschillende afkomsten hebben, dan is het mijn tijd te vertellen welk bloed er allemaal door mijn bloedvaten stroomt... 'Ik ben half Duits'. Mensen:

Anekdote:
Vreemde: Hee dames wat is jullie afkomst eigenlijk?
N: Mijn ouders zijn Nederlands, mijn opa is Indonesisch en ik heb Belgisch en Pakistaans bloed!
Vreemde: Zo, interessante mix! (Heel verhaal over die landen en culturen) En jij?
Ik: Ik ben half Duits.
Vreemde: Aha,

Kan ik verder wel om lachen, ik ben 'trots' of mijn afkomst, en ik vind Duitsland een leuk land met een mooie taal. Maar het is toch elke keer een domper.
pi_58269910
Bij mij denken ze vaak Italiaans of Spaans.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_58293443
Pools of Russisch. Begint onderhand een beetje vervelend te worden.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 25 april 2008 @ 02:41:22 #125
213742 brabusRUS
Pashol naxui
pi_58293778
Ik ben zelf Rus. Soms word ik door Nederlanders als Nederlander gezien, maar door allochtonen bijna altijd als allochtoon.
  vrijdag 25 april 2008 @ 02:44:58 #126
213742 brabusRUS
Pashol naxui
pi_58293801
Ik ben trouwens nog nooit een Nederlander tegengekomen die er Russisch eruit zag. Russen hebben bepaalde kenmerken in hun gezicht die er niet Westers uitzien.
pi_58305863
ik eignlk wel, maar ik ben dan ook halfspanjaard
http://celebrity.skynetblogs.be/
Celebrity & Showbizz news
Everything About The Celebs & The Showbizz
pi_58306020
Nee, altijd als harde kaas.
pi_58306484
In Brazilië dachten een aantal lokals dat ik een Italiaan was. Meerdere keren voor Italiaan uitgemaakt daar
Had dat trouwens een aantal jaar geleden ook in Washington D.C.
Boentekaf die grote foentebak
pi_58306995
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 23:58 schreef ACT-F het volgende:
Hier in Nederland denken ze dat ik hun soortgenoot ben, terwijl ik toch echt Turks ben. En in Turkije zelf word ik wel eens uitgemaakt voor Rus of Duitser

Serieus, als ik niets zeg dan verwachten ze absoluut niet dat ik Turks ben, maar natuurlijk vinden ze mijn naam enigszins 'anders'. Ik heb wel eens klasgenoten gehad die pas na een half jaar toevallig erachter kwamen dat ik Turks ben. Je had die gezichten moeten zien. Jij een Turk?? Neah!! Ik liet mijn Turkse ID zien, maar nog waren ze moeilijk te overtuigen
Had een aantal jaar geleden bij mijn stage ook een collega die Turk was, wij zagen hem ook gewoon voor Nederlander aan, met de oerhollandse naam Dennis. Bleek hij Deniz te heten.
pi_58344750
nederlandse afkomst is heel divers Qua Oog en Haarkleur komt omdat het een Europeide/blank volk is.
Nederland nog meer dan zuid of noord europa omdat het was altijd samenkomst van germanen ,celten ,vikingen, Romeinen en hugenoten.Der meeste van nederlandse afkomst hebben bruin haar maar het is geen meerderheid met 42% op de voet gevold door blond 38% en dan zwart met 18% en 2 procent rood grijs niet meegerkend.Qua oogkleur meeste bruin 55% blauw 30% en groen 15%.Opvallend dat vooral blond haar blauwe ogen als nederlands word gezien misschien omdat het in nederland relatief veel voorkomt op scandinavie na dan.Ik wordt wel eens in spanje voor spanjaard aangezien.
pi_58345959
Ik word voor marokkaan aangezien maar ben koerdisch. Daarnaast wordt ik aangezien voor Nederlander bij de Turken.
pi_58347282
Binnenkort is iedereen gemixed en is iedereen beige
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 28 april 2008 @ 19:05:21 #134
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_58364398
Alleen als ze mijn naam horen.
"Huh, maar jij bent toch gewoon Nederlands"?
[KNE]-Mod
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:03:46 #135
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_58413165
Ik ben het stereotype ras ariër: lang, blond en blauwe ogen. Dus in NL verwart niemand me, in Zweden denkt iedereen dat ik Zweeds ben en in Noorwegen begint men rustig in het Noors... Dus jah, ik wordt wel eens verward voor een buitenlander..

Maar das toch anders
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_58422020
Ik zie er ook niet bepaald typisch Nederlands uit en word ook vaak voor iets anders dan Nederlandse aangezien.
ok heb een hééél klein beetje Indo bloed (oma van opa was Indo, ver weg dus), maar blijkbaar is daar toch iets van te zien ofzo.
Heb wel paar keer gehad dat mensen dachten dat ik deels Indo was.. ook gehoord: Frans, Engels, half-Marokkaans.. nou echt van alles dus hihi.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_58461968
Bij mij raden ze het meestal goed, maar heb ook paar keer gehad dat ik zodanig als Marokkaan, Turk, Italiaan ben genoemd. Maar 90 procent v/d mensen zeggen Indonesisch of iets aziatisch, dus zit in de goede richting. Ben inderdaad Half Indisch aka een Indo
pi_58462267
Aan mij is weleens gevraagd of ik Turks was of Joegoslavisch, maar dat was eenmalig. Wat ik vaker hoor is de vraag of ik Russisch ben. Ook vragen mensen of ik Engels ben, maar ik denk dat ik gewoon een beetje raar praat sinds ik Engels heb gestudeerd. Laatste tijd hoor ik het minder, maar toen ik er nog volop mee bezig was sprak/las/hoorde ik dagelijks meer Engels dan Nederlands en dat kon je aan m'n Nederlands horen blijkbaar.

Tegen m'n vriend beginnen ze weleens Spaans of Italiaans te praten, terwijl ie Koerdisch Irakees is. Ligt er ook echt in de buurt!
Sanity is (not) statistical
pi_58524081
In Nederland: Indonesisch of Indo, in Indonesie: Indo of halfbloed. Arabier, Bin Laden, Spanjaard , Braziliaan . Bizarste wat ik ooit heb gehoord: "als die mensen uit Hawaii" .
pi_58530358
Ik ben gewoon Nederlandse met blond haar en blauwe ogen, maar ik ben meerdere keren voor een halfbloed indo aangezien toen had ik mn haar wel donkerbruin geverfd en ik was erg gekleurd door de zon, toch wel frappant .
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:54:03 #141
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_58576090
Ik wordt vaak verward met Spaans, Italiaans. Maar ben toch echt Nederlandse
Haters gonna hate.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 13:50:30 #142
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_58593326
Alleen de mensen die mij en mijn familie kennen weten dat ik nederlands ben.

Zo heb ik ook weleens dit naar mn kop gekregen:
'Aaaah Steeephanie?? Ben je écht Nederlaaaaands?? Ik dacht dat je pools was ofzo'
Kaleidoscopiklimax
pi_58593439
Ja, ik ben regelmatig voor moslim uitgemaakt en mensen uit oost indie denken vaak dat ik ook uit die regionen kom..

Maar ik ken ook mensen die in mijn bijzijn lopen te zeiken over antilianen en dan kan ik ze leuk vertellen, ow, denk je ook zo over mij? En dan kijken ze je wel anders aan
pi_58598479
Ja, word vaak voor indo uitgemaakt maar m'n beide ouders komen gewoon uit Rotterdam. M'n opa en oma zijn wel in Indonesië geboren, maar ouders daarvan weer in Rotterdam geboren

Of zou het door m'n blauwe ogen komen dat ze denken dat ik indo ben
pi_58598579
Jep..en ik ben het ook. Ze horen het meestal aan mn gooise 'r'
En dan komt de beruchte zin...Ge waart een 'Ollander...eruit
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:21:21 #146
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_58601436
Heb het wel eens bij sollicitatiegesprekken gehad, dat men door m'n achternaam verwachtte een autochtone Nederlander te verwelkomen en dan zie je ze schrikken als ze een Indische zien. En dan ook nog zulke belachelijke vragen stellen over m'n achtergrond: "bent u geadopteerd?" "Niet dat het jouw zaken zijn, maar ken je vaderlandse geschiedenis eens: ik ben een Indische Nederlander!" Ik ben dus ook nooit bij die bedrijven a/d slag gegaan.

Maar goed, door mede-Indischen wordt ik doorgaans wel voor Indische ofwel Indo aangezien, of ze vragen me of 1 van m'n ouders van Zuidmolukse afkomst is. Molukse mensen begroeten me ook regelmatig, omdat ze dan denken dat ik van hun bangsa ben. Uit beleefdheid groet ik altijd terug, helemaal wanneer het die oude Molukse omaatjes en tantetjes zijn, weinig moeite toch? In de winter wordt ik weleens voor Marokkaan aangezien door van die bekrompen belandas, omdat ik dan wat bleker ben qua huidskleur dan in het voorjaar/zomer..

Anyhoo, ik vind het toch wel jammer dat ik soms voor buitenlander wordt aangezien. Gewoon hartstikke geboren en getogen in Nederland en dan zo rond 1995 ging het achteruit, werd ik steeds vaker voor buitenlander aangezien. Jammer, die onwetenheid..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  zondag 11 mei 2008 @ 00:30:00 #147
182560 krioro
no span
pi_58603702
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef JMarsden het volgende:
Heb het wel eens bij sollicitatiegesprekken gehad, dat men door m'n achternaam verwachtte een autochtone Nederlander te verwelkomen en dan zie je ze schrikken als ze een Indische zien. En dan ook nog zulke belachelijke vragen stellen over m'n achtergrond: "bent u geadopteerd?" "Niet dat het jouw zaken zijn, maar ken je vaderlandse geschiedenis eens: ik ben een Indische Nederlander!" Ik ben dus ook nooit bij die bedrijven a/d slag gegaan.

Maar goed, door mede-Indischen wordt ik doorgaans wel voor Indische ofwel Indo aangezien, of ze vragen me of 1 van m'n ouders van Zuidmolukse afkomst is. Molukse mensen begroeten me ook regelmatig, omdat ze dan denken dat ik van hun bangsa ben. Uit beleefdheid groet ik altijd terug, helemaal wanneer het die oude Molukse omaatjes en tantetjes zijn, weinig moeite toch? In de winter wordt ik weleens voor Marokkaan aangezien door van die bekrompen belandas, omdat ik dan wat bleker ben qua huidskleur dan in het voorjaar/zomer..

Anyhoo, ik vind het toch wel jammer dat ik soms voor buitenlander wordt aangezien. Gewoon hartstikke geboren en getogen in Nederland en dan zo rond 1995 ging het achteruit, werd ik steeds vaker voor buitenlander aangezien. Jammer, die onwetenheid..
Ronduit belachelijk dat ze zoiets durven vragen zeg.
full stops and exclamation marks
pi_58603771
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef JMarsden het volgende:
Wat maakt het uit dat mensen denken dat je niet Hollands Nederlands bent,
bij mij denken zo ook vaak aan een andere afkomst terwijl ik toch echt harde kaas ben
pi_58613517
Bij mij denken ze altijd dat ik een Indo ben.
Pretentieus geneuzel.
pi_58614050
quote:
Op zondag 11 mei 2008 19:05 schreef roooosje het volgende:
Bij mij denken ze altijd dat ik een Indo ben.
hoe bedoel je wereldvreemd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')