Kaasturk ? Je maakt me nieuwschierig vertel ?quote:Op zondag 20 april 2008 13:19 schreef IHVK het volgende:
Nog nooit dacht iemand dat ik Nederlands was trouwens.![]()
Wel vaak genoeg kaasturk genoemd maar dat is een ander verhaal.
zelfs dat oja heeft niemand bij mijquote:Op maandag 21 april 2008 11:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik ken heel veel (halve) indo's met blauwe ogen/blond haar
klein beetje een tintje. Dat je het niet direct ziet maar als ze het zeggen kan je misschien wel denken van
oja
oh, in sierra leone zijn ze wel donker -voor zover ik weet-quote:Op maandag 21 april 2008 11:51 schreef shinydiscoball het volgende:
moeder: NL
Vader: Sierra Leone (west afrika)
In de zomer ben ik wel iets donkerder dus dan zie je eerder dat ik halfbloedje (zwart/wit) ben denk ik.
Klopt bij ouders van 2 kleuren is het altijd afwachten hoe het kind eruit komtquote:Op maandag 21 april 2008 11:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
oh, in sierra leone zijn ze wel donker -voor zover ik weet-
soms zie je in 1 gezin dat 1 kindje heel donker is. en andere bijna blank maar wel dezelfde ouders hebben.
meisje met blond haar en groene ogen vertelde me dat ze surinaams was. ik dacht echt. wtf
Oom van jimjim: "Ik heb maar 4 dochters, die 5e is duidelijk niet van mij!"quote:Op maandag 21 april 2008 12:02 schreef jimjim1983 het volgende:
hehe ja idd, een oom van me heeft 4 dochters. 3 zijn echt duidelijk indisch, hebben zwaart haar enzo. de 5e is bleek en heeft rood haar .
Had een aantal jaar geleden bij mijn stage ook een collega die Turk was, wij zagen hem ook gewoon voor Nederlander aan, met de oerhollandse naam Dennis. Bleek hij Deniz te heten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:58 schreef ACT-F het volgende:
Hier in Nederland denken ze dat ik hun soortgenoot ben, terwijl ik toch echt Turks ben. En in Turkije zelf word ik wel eens uitgemaakt voor Rus of Duitser![]()
Serieus, als ik niets zeg dan verwachten ze absoluut niet dat ik Turks ben, maar natuurlijk vinden ze mijn naam enigszins 'anders'. Ik heb wel eens klasgenoten gehad die pas na een half jaar toevallig erachter kwamen dat ik Turks ben. Je had die gezichten moeten zien. Jij een Turk?? Neah!! Ik liet mijn Turkse ID zien, maar nog waren ze moeilijk te overtuigen
Ronduit belachelijk dat ze zoiets durven vragen zeg.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef JMarsden het volgende:
Heb het wel eens bij sollicitatiegesprekken gehad, dat men door m'n achternaam verwachtte een autochtone Nederlander te verwelkomen en dan zie je ze schrikken als ze een Indische zien. En dan ook nog zulke belachelijke vragen stellen over m'n achtergrond: "bent u geadopteerd?" "Niet dat het jouw zaken zijn, maar ken je vaderlandse geschiedenis eens: ik ben een Indische Nederlander!" Ik ben dus ook nooit bij die bedrijven a/d slag gegaan.
Maar goed, door mede-Indischen wordt ik doorgaans wel voor Indische ofwel Indo aangezien, of ze vragen me of 1 van m'n ouders van Zuidmolukse afkomst is. Molukse mensen begroeten me ook regelmatig, omdat ze dan denken dat ik van hun bangsa ben. Uit beleefdheid groet ik altijd terug, helemaal wanneer het die oude Molukse omaatjes en tantetjes zijn, weinig moeite toch? In de winter wordt ik weleens voor Marokkaan aangezien door van die bekrompen belandas, omdat ik dan wat bleker ben qua huidskleur dan in het voorjaar/zomer..
Anyhoo, ik vind het toch wel jammer dat ik soms voor buitenlander wordt aangezien. Gewoon hartstikke geboren en getogen in Nederland en dan zo rond 1995 ging het achteruit, werd ik steeds vaker voor buitenlander aangezien. Jammer, die onwetenheid..
Wat maakt het uit dat mensen denken dat je niet Hollands Nederlands bent,quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef JMarsden het volgende:
Anyhoo, ik vind het toch wel jammer dat ik soms voor buitenlander wordt aangezien. Gewoon hartstikke geboren en getogen in Nederland en dan zo rond 1995 ging het achteruit, werd ik steeds vaker voor buitenlander aangezien. Jammer, die onwetenheid..
hoe bedoel je wereldvreemdquote:Op zondag 11 mei 2008 19:05 schreef roooosje het volgende:
Bij mij denken ze altijd dat ik een Indo ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |