Ronduit belachelijk dat ze zoiets durven vragen zeg.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef JMarsden het volgende:
Heb het wel eens bij sollicitatiegesprekken gehad, dat men door m'n achternaam verwachtte een autochtone Nederlander te verwelkomen en dan zie je ze schrikken als ze een Indische zien. En dan ook nog zulke belachelijke vragen stellen over m'n achtergrond: "bent u geadopteerd?" "Niet dat het jouw zaken zijn, maar ken je vaderlandse geschiedenis eens: ik ben een Indische Nederlander!" Ik ben dus ook nooit bij die bedrijven a/d slag gegaan.
Maar goed, door mede-Indischen wordt ik doorgaans wel voor Indische ofwel Indo aangezien, of ze vragen me of 1 van m'n ouders van Zuidmolukse afkomst is. Molukse mensen begroeten me ook regelmatig, omdat ze dan denken dat ik van hun bangsa ben. Uit beleefdheid groet ik altijd terug, helemaal wanneer het die oude Molukse omaatjes en tantetjes zijn, weinig moeite toch? In de winter wordt ik weleens voor Marokkaan aangezien door van die bekrompen belandas, omdat ik dan wat bleker ben qua huidskleur dan in het voorjaar/zomer..
Anyhoo, ik vind het toch wel jammer dat ik soms voor buitenlander wordt aangezien. Gewoon hartstikke geboren en getogen in Nederland en dan zo rond 1995 ging het achteruit, werd ik steeds vaker voor buitenlander aangezien. Jammer, die onwetenheid..
Wat maakt het uit dat mensen denken dat je niet Hollands Nederlands bent,quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef JMarsden het volgende:
Anyhoo, ik vind het toch wel jammer dat ik soms voor buitenlander wordt aangezien. Gewoon hartstikke geboren en getogen in Nederland en dan zo rond 1995 ging het achteruit, werd ik steeds vaker voor buitenlander aangezien. Jammer, die onwetenheid..
hoe bedoel je wereldvreemdquote:Op zondag 11 mei 2008 19:05 schreef roooosje het volgende:
Bij mij denken ze altijd dat ik een Indo ben.
Ik ben niet Hollands Nederlands, maar een Indische Nederlander. Als dat ze denken dat ik een andere achtergrond heb dan ik werkelijk heb, okay. Maar dat je van hun gezicht af kan lezen dat ze het niet positief bedoelen is het al andere koek. Gewoon niet tof dus..quote:Op zondag 11 mei 2008 00:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat mensen denken dat je niet Hollands Nederlands bent,
Half Nederlands, Half Surinaams/Indiaasquote:Op zondag 11 mei 2008 20:06 schreef Liquidootje het volgende:
Ik zou niet eens weten wat rooosje voor moet stellen
Op die manierquote:Op zondag 11 mei 2008 21:52 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Ik ben niet Hollands Nederlands, maar een Indische Nederlander. Als dat ze denken dat ik een andere achtergrond heb dan ik werkelijk heb, okay. Maar dat je van hun gezicht af kan lezen dat ze het niet positief bedoelen is het al andere koek. Gewoon niet tof dus..
wat ik voor de rest voorstel is in dit topic volledig off-topic.quote:Op zondag 11 mei 2008 23:27 schreef Liquidootje het volgende:
Ja nee dat wist ik wel. Maar de rest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |