abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:54:03 #141
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_58576090
Ik wordt vaak verward met Spaans, Italiaans. Maar ben toch echt Nederlandse
Haters gonna hate.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 13:50:30 #142
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_58593326
Alleen de mensen die mij en mijn familie kennen weten dat ik nederlands ben.

Zo heb ik ook weleens dit naar mn kop gekregen:
'Aaaah Steeephanie?? Ben je écht Nederlaaaaands?? Ik dacht dat je pools was ofzo'
Kaleidoscopiklimax
pi_58593439
Ja, ik ben regelmatig voor moslim uitgemaakt en mensen uit oost indie denken vaak dat ik ook uit die regionen kom..

Maar ik ken ook mensen die in mijn bijzijn lopen te zeiken over antilianen en dan kan ik ze leuk vertellen, ow, denk je ook zo over mij? En dan kijken ze je wel anders aan
pi_58598479
Ja, word vaak voor indo uitgemaakt maar m'n beide ouders komen gewoon uit Rotterdam. M'n opa en oma zijn wel in Indonesië geboren, maar ouders daarvan weer in Rotterdam geboren

Of zou het door m'n blauwe ogen komen dat ze denken dat ik indo ben
pi_58598579
Jep..en ik ben het ook. Ze horen het meestal aan mn gooise 'r'
En dan komt de beruchte zin...Ge waart een 'Ollander...eruit
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:21:21 #146
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_58601436
Heb het wel eens bij sollicitatiegesprekken gehad, dat men door m'n achternaam verwachtte een autochtone Nederlander te verwelkomen en dan zie je ze schrikken als ze een Indische zien. En dan ook nog zulke belachelijke vragen stellen over m'n achtergrond: "bent u geadopteerd?" "Niet dat het jouw zaken zijn, maar ken je vaderlandse geschiedenis eens: ik ben een Indische Nederlander!" Ik ben dus ook nooit bij die bedrijven a/d slag gegaan.

Maar goed, door mede-Indischen wordt ik doorgaans wel voor Indische ofwel Indo aangezien, of ze vragen me of 1 van m'n ouders van Zuidmolukse afkomst is. Molukse mensen begroeten me ook regelmatig, omdat ze dan denken dat ik van hun bangsa ben. Uit beleefdheid groet ik altijd terug, helemaal wanneer het die oude Molukse omaatjes en tantetjes zijn, weinig moeite toch? In de winter wordt ik weleens voor Marokkaan aangezien door van die bekrompen belandas, omdat ik dan wat bleker ben qua huidskleur dan in het voorjaar/zomer..

Anyhoo, ik vind het toch wel jammer dat ik soms voor buitenlander wordt aangezien. Gewoon hartstikke geboren en getogen in Nederland en dan zo rond 1995 ging het achteruit, werd ik steeds vaker voor buitenlander aangezien. Jammer, die onwetenheid..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  zondag 11 mei 2008 @ 00:30:00 #147
182560 krioro
no span
pi_58603702
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef JMarsden het volgende:
Heb het wel eens bij sollicitatiegesprekken gehad, dat men door m'n achternaam verwachtte een autochtone Nederlander te verwelkomen en dan zie je ze schrikken als ze een Indische zien. En dan ook nog zulke belachelijke vragen stellen over m'n achtergrond: "bent u geadopteerd?" "Niet dat het jouw zaken zijn, maar ken je vaderlandse geschiedenis eens: ik ben een Indische Nederlander!" Ik ben dus ook nooit bij die bedrijven a/d slag gegaan.

Maar goed, door mede-Indischen wordt ik doorgaans wel voor Indische ofwel Indo aangezien, of ze vragen me of 1 van m'n ouders van Zuidmolukse afkomst is. Molukse mensen begroeten me ook regelmatig, omdat ze dan denken dat ik van hun bangsa ben. Uit beleefdheid groet ik altijd terug, helemaal wanneer het die oude Molukse omaatjes en tantetjes zijn, weinig moeite toch? In de winter wordt ik weleens voor Marokkaan aangezien door van die bekrompen belandas, omdat ik dan wat bleker ben qua huidskleur dan in het voorjaar/zomer..

Anyhoo, ik vind het toch wel jammer dat ik soms voor buitenlander wordt aangezien. Gewoon hartstikke geboren en getogen in Nederland en dan zo rond 1995 ging het achteruit, werd ik steeds vaker voor buitenlander aangezien. Jammer, die onwetenheid..
Ronduit belachelijk dat ze zoiets durven vragen zeg.
full stops and exclamation marks
pi_58603771
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef JMarsden het volgende:
Wat maakt het uit dat mensen denken dat je niet Hollands Nederlands bent,
bij mij denken zo ook vaak aan een andere afkomst terwijl ik toch echt harde kaas ben
pi_58613517
Bij mij denken ze altijd dat ik een Indo ben.
Pretentieus geneuzel.
pi_58614050
quote:
Op zondag 11 mei 2008 19:05 schreef roooosje het volgende:
Bij mij denken ze altijd dat ik een Indo ben.
hoe bedoel je wereldvreemd
pi_58614483
Ik zou niet eens weten wat rooosje voor moet stellen
A little bit hateful
  zondag 11 mei 2008 @ 20:17:36 #152
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58614694
Zo gauw als mensen mijn naam horen "Ben je Engels? Met je naam enzo?" Maar qua uiterlijk gewoon Nederlands
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  zondag 11 mei 2008 @ 21:52:11 #153
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_58616444
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Wat maakt het uit dat mensen denken dat je niet Hollands Nederlands bent,
Ik ben niet Hollands Nederlands, maar een Indische Nederlander. Als dat ze denken dat ik een andere achtergrond heb dan ik werkelijk heb, okay. Maar dat je van hun gezicht af kan lezen dat ze het niet positief bedoelen is het al andere koek. Gewoon niet tof dus..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_58617149
quote:
Op zondag 11 mei 2008 20:06 schreef Liquidootje het volgende:
Ik zou niet eens weten wat rooosje voor moet stellen
Half Nederlands, Half Surinaams/Indiaas
Pretentieus geneuzel.
pi_58618604
Ja nee dat wist ik wel. Maar de rest.
A little bit hateful
pi_58623476
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:52 schreef JMarsden het volgende:

[..]

Ik ben niet Hollands Nederlands, maar een Indische Nederlander. Als dat ze denken dat ik een andere achtergrond heb dan ik werkelijk heb, okay. Maar dat je van hun gezicht af kan lezen dat ze het niet positief bedoelen is het al andere koek. Gewoon niet tof dus..
Op die manier

Gister werd ik nog voor Italiaans uitgemaakt
pi_58624393
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:27 schreef Liquidootje het volgende:
Ja nee dat wist ik wel. Maar de rest.
wat ik voor de rest voorstel is in dit topic volledig off-topic.
Pretentieus geneuzel.
pi_58626586
Laatst al een paar keer meegemaakt dat iemand dacht dat ik half Surinaams of Antilliaans was. Ook een keer van die gasten dachten dat ik een toerist uit de VS was, terwijl ik gewoon 100% kaas ben.

Mijn broertje word vaak aangezien voor een Turk, af en toe beginnen Turken zelfs Turks tegen hem te praten . Mijn opa had dat ook.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:57:56 #159
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_58646316
Nee
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:57:36 #160
215040 suane
Coca-colaaa
pi_58648727
Ja soms.

Ik heb hele donkere bruine ogen,heel donker haar en donkere huid.
Dus ik word wel eens aangezien voor een half bloedje ofzo en zo'n uitstralling heb ik ook.
Maar ik ben helemaal nederlands, zelfs me achter over groot opa en oma zijn nederlands, dus waar het vandaan komt, I don't know:P
You're sweet.
You're lovely.
You're mine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')