abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58044793
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:30 schreef Isegrim het volgende:
Fenixwijken, die hadden ze zestig jaar terug in Rotterdam moeten hebben.
Enschede had er ook wel eentje kunnen gebruiken denk ik zo...
pi_58049448
quote:
Op maandag 14 april 2008 19:40 schreef First het volgende:
Hebben jullie ook het gevoel alsof je, wordt geindoctrineert door de regering dat je multicul en moet accepteren dat dit land wordt kapotgemaakt door buitenlanders(turken, marokanen)?
Zelf heb ik het idee dat het ons op alle mogenlijke manier wordt geindoctrineert (bijv: in we gaan nog niet naar huis (ned1) zit een turk die zogenaamt zich goed gedraagt (yeah right alsof dat voorkomt ).
En dat de overheid websites zoals:www.marroko.nl sponsort?

Licht dit aan mij of hebben jullie dit gevoel ook?
't Is geen licht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58051509
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:55 schreef Montov het volgende:

Nee, de Christelijke invloed op politiek en maatschappij is zelfs na jaren van ontkerkeling nog steeds veel en veel groter met bijvoorbeeld alle verboden uit de CDA koker.
Het glote gele gevaal van de chinesizeling slaat sluipend toe.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58052913
quote:
Op zondag 13 april 2008 10:55 schreef Isegrim het volgende:
(...)
"De taal is het voertuig van de ziel. Maar ons Nederlands is wel een krakkemikkige wagen geworden."
- Driek van Wissen
(...)
Voertuig van de geest, toch ?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2008 21:45:46 ]
pi_58059719
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:56 schreef zquing het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe de rijsgegevens allemaal opgeslagen worden. Je zou zeggen dat ze fatsoenlijk versleuteld en ontzichtbaar voor alles behalve de computer die ze verwerkt zou zijn? De gebruikte chip was behoorljik veilig, hij is pas dit jaar gekraakt en is al een jaar of 10 in omloop. Zou de overheid voor een nieuwer systeem gekozen moeten hebben? Dan zou je allemaal klachten hebben gehad over het feit dat ze niet voor vertrouwde technologie hebben gekozen.

Ik zeg hier niet dat wat er gebeurt goed is, verre van zelfs. Maar ik blijf het idee achter de chipkaart goed vinden, het is de uitwerking die te wensen overlaat
De OV bak-kaart?
pi_58059755
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:36 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Voertuig van de geest, toch ? [ afbeelding ]
Dat vind ik ook goed.
pi_58059756
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:09 schreef DivineJester het volgende:
De OV bak-kaart?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 15 april 2008 @ 08:16:33 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58059787
quote:
Op maandag 14 april 2008 16:06 schreef DaMart het volgende:

[..]

Het is dat er nog puntje op die laatste e staan, want anders had hij de koningin zo ongeveer op de grill gelegd .
Lol .

Ik kom er trouwens pas achter dat het 'barbecue' is en niet 'barbeque'. Is dat een recente spellingswijziging? (aangezien iedereen het afkort als bbq'en).
Niet meer actief op Fok!
pi_58059823
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:16 schreef Viking84 het volgende:

Ik kom er trouwens pas achter dat het 'barbecue' is en niet 'barbeque'. Is dat een recente spellingswijziging? (aangezien iedereen het afkort als bbq'en).
Nee, het is altijd al barbecue geweest. In het Engels is het barbeque en daar komt dan ook de afkorting bbq vandaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 15 april 2008 @ 08:31:11 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58059930
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, het is altijd al barbecue geweest. In het Engels is het barbeque en daar komt dan ook de afkorting bbq vandaan.
Ah.
Dan weet ik ineens ook waarom mijn oma 'barbiesjoe' zei . Vroeg me al af hoe ze het voor elkaar kreeg een s-klank te maken van een q .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator dinsdag 15 april 2008 @ 09:03:52 #37
42184 crew  DaMart
pi_58060358
quote:

[..]

En soms is het ook wel barbeknoei en dan bestel je toch maar een pizza .
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:14:22 #38
122997 zquing
Drama Junk
pi_58060496
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:09 schreef DivineJester het volgende:

[..]

De OV bak-kaart?
ik vroeg me net nog af of ik ook in dit topic zou staan
"Those unforgettable days, for them I live"
  dinsdag 15 april 2008 @ 10:09:56 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58061386
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef Chinless het volgende:
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg.

En 120 zijn "woorden" van de agenten hé, verder niet aantoonbaar.
Verder heb ik ook geen verklaring afgelegd. (zelfs niet ondertekend).
Boud.
The love you take is equal to the love you make.
pi_58061432
dat mensen het verschil tussen hè en hé niet kennen vind ik ook maar vervelend
  dinsdag 15 april 2008 @ 10:17:48 #41
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_58061529
quote:
MS office onder linux lukt wel, maar is wel een gedoe en werkt lang niet altijd goed. Ik vind zelf MS office een draak van een pakket, open office vind ik veel intuitiever werken maar dat is persoonlijk. Grammaticacontrole is iets wat ik nooit gebruik of nodig heb, ik heb namelijk gewoon schoolgegaan, en spellingscontrole heb ik ook neit nodig.
Ik denk het ook neit.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_58063515
quote:

[..]

Als je een paar seconden de tijd had genomen om een woordenboek te raadplegen had je geweten dat dat niet klopt. Ook in het Engels wordt het gewoon als barbecue gespeld.

"BBQ" is dan ook geen gebruikelijke afkorting (die uit letters van het volledige woord bestaat) maar een klanknabootsing. BBQ klinkt, hardop uitgesproken, immers als bee-bee-cue.
pi_58067307
Is het in het Engels ook barbecue?? Nou, dat heb ik dan weer nooit geweten Je leert hier nog eens wat.
Oh wacht, het mag blijkbaar beiden in het Engels:
quote:
barbeque

noun
1. meat that has been barbecued or grilled in a highly seasoned sauce [syn: barbecue]
2. a cookout in which food is cooked over an open fire; especially a whole animal carcass roasted on a spit [syn: barbecue]
3. a rack to hold meat for cooking over hot charcoal usually out of doors [syn: barbecue]

verb
1. cook outdoors on a barbecue grill; "let's barbecue that meat"; "We cooked out in the forest"
pi_58067466
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:59 schreef Isabeau het volgende:
Is het in het Engels ook barbecue?? Nou, dat heb ik dan weer nooit geweten Je leert hier nog eens wat.
Oh wacht, het mag blijkbaar beiden in het Engels:
[..]

Wat is de bron van die quote? Nooit eerder gehoord dat barbeque ook een toelaatbare spelling zou zijn. De online Oxford dictionary vermeldt dat in ieder geval niet.
pi_58067766
Gewoon www.dictionary.com en dit stuk is van de Princeton University.
pi_58068022
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:39 schreef .blog het volgende:
Op mijn reis door indonesie een paar jaar geleden, heb ik ook de watervallen van balie bezocht.
De reisleiders op Bali zullen wel baliemedewerkers genoemd worden, denk ik zo.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_58072230
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:16 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat meer op de Nederlandse situatie geschroeid (en wat minder belerend geschreven, in mijn ogen) is Alle dagen schuld van Mirjam Pool. Een verrassend veelzijdig en origineel beeld op de huidige situatie van uitkeringsgerechtigden in Nederland.
Gebrandmerkt.
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:06:30 #48
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58075858
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 15:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Wat is de bron van die quote? Nooit eerder gehoord dat barbeque ook een toelaatbare spelling zou zijn. De online Oxford dictionary vermeldt dat in ieder geval niet.
Oxford American Dictionary:
quote:
bar·be·que
noun & verb
a common misspelling of barbecue.

USAGE This common form arises understandably from a confused conflation of the proper spelling barbecue, the abbreviation Bar-B-Q, and phonetic spelling. Its frequency does not quite justify it: in no other English word does que attain the status of a stand-alone, terminal syllable.
Prescriptivisme.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 16 april 2008 @ 08:29:05 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58081151
quote:
Op woensdag 16 april 2008 08:26 schreef Liquidootje het volgende:
Wat je wel kunt proberen is haar kidnappen en vervolgens zorgen dat ze last krijgt van het Stockholm-syndroom.

Je leeft niet in een becomming-of-age-teen-romcom, dus vergeet het maar TS.
Rommerdebomcom.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 april 2008 @ 10:07:14 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58082734
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:30 schreef Isegrim het volgende:
Fenixwijken, die hadden ze zestig jaar terug in Rotterdam moeten hebben.
Andere variatie
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:15 schreef Koffielurk01 het volgende:
Nadelen Nederland?

De eeuwige bureaucratie... de mietjes in de politiek... de pro-amerika houding... uhh uhh vanalles.

Ow en niet vergeten de bevolkingdichtheid... de venixwijken... de bewoners van desbetreffende wijken... de arrogantie...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 16 april 2008 @ 14:01:40 #51
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58087845
quote:
Op woensdag 16 april 2008 13:38 schreef DustPuppy het volgende:

En elke man die mastrubreert pleegt een massa-moord. Elke zwemmer is een potentieel nieuw leven natuurlijk!
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_58097132
Oude bekenden tegen komen

Voorkomende vrienden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')