Enschede had er ook wel eentje kunnen gebruiken denk ik zo...quote:Op zondag 13 april 2008 19:30 schreef Isegrim het volgende:
Fenixwijken, die hadden ze zestig jaar terug in Rotterdam moeten hebben.
't Is geen licht.quote:Op maandag 14 april 2008 19:40 schreef First het volgende:
Hebben jullie ook het gevoel alsof je, wordt geindoctrineert door de regering dat je multicul en moet accepteren dat dit land wordt kapotgemaakt door buitenlanders(turken, marokanen)?
Zelf heb ik het idee dat het ons op alle mogenlijke manier wordt geindoctrineert (bijv: in we gaan nog niet naar huis (ned1) zit een turk die zogenaamt zich goed gedraagt (yeah right alsof dat voorkomt).
En dat de overheid websites zoals:www.marroko.nl sponsort?
Licht dit aan mij of hebben jullie dit gevoel ook?
Het glote gele gevaal van de chinesizeling slaat sluipend toe.quote:Op maandag 14 april 2008 20:55 schreef Montov het volgende:
Nee, de Christelijke invloed op politiek en maatschappij is zelfs na jaren van ontkerkeling nog steeds veel en veel groter met bijvoorbeeld alle verboden uit de CDA koker.
Voertuig van de geest, toch ?quote:Op zondag 13 april 2008 10:55 schreef Isegrim het volgende:
(...)
"De taal is het voertuig van de ziel. Maar ons Nederlands is wel een krakkemikkige wagen geworden."
- Driek van Wissen
(...)
De OV bak-kaart?quote:Op maandag 14 april 2008 23:56 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de rijsgegevens allemaal opgeslagen worden. Je zou zeggen dat ze fatsoenlijk versleuteld en ontzichtbaar voor alles behalve de computer die ze verwerkt zou zijn? De gebruikte chip was behoorljik veilig, hij is pas dit jaar gekraakt en is al een jaar of 10 in omloop. Zou de overheid voor een nieuwer systeem gekozen moeten hebben? Dan zou je allemaal klachten hebben gehad over het feit dat ze niet voor vertrouwde technologie hebben gekozen.
Ik zeg hier niet dat wat er gebeurt goed is, verre van zelfs. Maar ik blijf het idee achter de chipkaart goed vinden, het is de uitwerking die te wensen overlaat
Dat vind ik ook goed.quote:Op maandag 14 april 2008 21:36 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Voertuig van de geest, toch ? [ afbeelding ]
quote:
Lolquote:Op maandag 14 april 2008 16:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is dat er nog puntje op die laatste e staan, want anders had hij de koningin zo ongeveer op de grill gelegd.
Nee, het is altijd al barbecue geweest. In het Engels is het barbeque en daar komt dan ook de afkorting bbq vandaan.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik kom er trouwens pas achter dat het 'barbecue' is en niet 'barbeque'. Is dat een recente spellingswijziging?(aangezien iedereen het afkort als bbq'en).
Ah.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, het is altijd al barbecue geweest. In het Engels is het barbeque en daar komt dan ook de afkorting bbq vandaan.
En soms is het ook wel barbeknoei en dan bestel je toch maar een pizzaquote:Op dinsdag 15 april 2008 08:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, het is altijd al barbecue geweest. In het Engels is het barbeque en daar komt dan ook de afkorting bbq vandaan.
ik vroeg me net nog af of ik ook in dit topic zou staanquote:
Boud.quote:Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef Chinless het volgende:
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg.
En 120 zijn "woorden" van de agenten hé, verder niet aantoonbaar.
Verder heb ik ook geen verklaring afgelegd. (zelfs niet ondertekend).
Ik denk het ook neit.quote:MS office onder linux lukt wel, maar is wel een gedoe en werkt lang niet altijd goed. Ik vind zelf MS office een draak van een pakket, open office vind ik veel intuitiever werken maar dat is persoonlijk. Grammaticacontrole is iets wat ik nooit gebruik of nodig heb, ik heb namelijk gewoon schoolgegaan, en spellingscontrole heb ik ook neit nodig.
Als je een paar seconden de tijd had genomen om een woordenboek te raadplegen had je geweten dat dat niet klopt. Ook in het Engels wordt het gewoon als barbecue gespeld.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:barbeque
noun
1. meat that has been barbecued or grilled in a highly seasoned sauce [syn: barbecue]
2. a cookout in which food is cooked over an open fire; especially a whole animal carcass roasted on a spit [syn: barbecue]
3. a rack to hold meat for cooking over hot charcoal usually out of doors [syn: barbecue]
verb
1. cook outdoors on a barbecue grill; "let's barbecue that meat"; "We cooked out in the forest"
Wat is de bron van die quote? Nooit eerder gehoord dat barbeque ook een toelaatbare spelling zou zijn. De online Oxford dictionary vermeldt dat in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:59 schreef Isabeau het volgende:
Is het in het Engels ook barbecue??Nou, dat heb ik dan weer nooit geweten
Je leert hier nog eens wat.
Oh wacht, het mag blijkbaar beiden in het Engels:
[..]
De reisleiders op Bali zullen wel baliemedewerkers genoemd worden, denk ik zo.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:39 schreef .blog het volgende:
Op mijn reis door indonesie een paar jaar geleden, heb ik ook de watervallen van balie bezocht.
Gebrandmerkt.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat meer op de Nederlandse situatie geschroeid (en wat minder belerend geschreven, in mijn ogen) is Alle dagen schuld van Mirjam Pool. Een verrassend veelzijdig en origineel beeld op de huidige situatie van uitkeringsgerechtigden in Nederland.
Oxford American Dictionary:quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Wat is de bron van die quote? Nooit eerder gehoord dat barbeque ook een toelaatbare spelling zou zijn. De online Oxford dictionary vermeldt dat in ieder geval niet.
Prescriptivisme.quote:bar·be·que
noun & verb
a common misspelling of barbecue.
USAGE This common form arises understandably from a confused conflation of the proper spelling barbecue, the abbreviation Bar-B-Q, and phonetic spelling. Its frequency does not quite justify it: in no other English word does que attain the status of a stand-alone, terminal syllable.
Rommerdebomcom.quote:Op woensdag 16 april 2008 08:26 schreef Liquidootje het volgende:
Wat je wel kunt proberen is haar kidnappen en vervolgens zorgen dat ze last krijgt van het Stockholm-syndroom.
Je leeft niet in een becomming-of-age-teen-romcom, dus vergeet het maar TS.
Andere variatiequote:Op zondag 13 april 2008 19:30 schreef Isegrim het volgende:
Fenixwijken, die hadden ze zestig jaar terug in Rotterdam moeten hebben.
quote:Op zondag 13 april 2008 19:15 schreef Koffielurk01 het volgende:
Nadelen Nederland?
De eeuwige bureaucratie... de mietjes in de politiek... de pro-amerika houding... uhh uhh vanalles.
Ow en niet vergeten de bevolkingdichtheid... de venixwijken... de bewoners van desbetreffende wijken... de arrogantie...
quote:Op woensdag 16 april 2008 13:38 schreef DustPuppy het volgende:
En elke man die mastrubreert pleegt een massa-moord. Elke zwemmer is een potentieel nieuw leven natuurlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |