abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:55:01 #76
230831 viezerik
HIJ IS VIEZZZZZZZZ
pi_62236144
-knip-

[ Bericht 93% gewijzigd door Da_Ripper op 08-10-2008 17:46:23 ]
pi_62237225
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:11 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hebben jullie trouwens nog wat Bill Evans aanraders?

Ik heb al:
Everybody Digs Bill Evans
Conversations With Myself
Undercurrent
Sunday at the Village Vanguard
You Must Believe In Spring!
De mooiste Evans plaat naar mijn mening. En natuurlijk Waltz For Debby en Affinity zijn ook zeer goed te doen. Hoe is Conversations With Myself?
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:43:40 #78
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_62237359
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:38 schreef Os__ het volgende:

[..]

You Must Believe In Spring!
De mooiste Evans plaat naar mijn mening. En natuurlijk Waltz For Debby en Affinity zijn ook zeer goed te doen. Hoe is Conversations With Myself?
Ik antwoord even voor mijn beurt, maar Conversations is een geweldige plaat. Argumentatie?



Kwam ook deze versie tegen...



Bill Evans
pi_62253514
Dat klinkt zeker niet verkeerd. Dat word een fijne Sinterklaas/Kerstmis. Vorige maand was ik jarig en toen van mijn zuster Our Man In Paris van Gordon gekregen en Bud Powell - Amazing Bud Powell Vol.3 Bud!
Bud! had ik al op mp3 maar je ziet helaas dat zijn kracht begint af te nemen. Nogsteeds een erg fijne plaat waar voor mij "Bud On Bach" een hoogtepunt is.
Op Our Man In Paris speelt Bud ook mee maar man oh man, wat kan die Dexter Gordon blazen.

En ik moet nog maar 100 RvG editions en dan heb ik ze compleet. Verzamelwoede.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_62256654
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:49 schreef Os__ het volgende:
Dat klinkt zeker niet verkeerd. Dat word een fijne Sinterklaas/Kerstmis. Vorige maand was ik jarig en toen van mijn zuster Our Man In Paris van Gordon gekregen en Bud Powell - Amazing Bud Powell Vol.3 Bud!
Bud! had ik al op mp3 maar je ziet helaas dat zijn kracht begint af te nemen. Nogsteeds een erg fijne plaat waar voor mij "Bud On Bach" een hoogtepunt is.
Op Our Man In Paris speelt Bud ook mee maar man oh man, wat kan die Dexter Gordon blazen.

En ik moet nog maar 100 RvG editions en dan heb ik ze compleet. Verzamelwoede.
Zeker een topalbum Our Man In Paris!

Spartacus Love Theme is wel het mooiste nummer op Conversations With Myself idd, misschien wel één van de mooiste Bill Evans nummers die ik gehoord heb.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:13:33 #81
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_62262592
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Zeker een topalbum Our Man In Paris!

Spartacus Love Theme is wel het mooiste nummer op Conversations With Myself idd, misschien wel één van de mooiste Bill Evans nummers die ik gehoord heb.
In ieder geval één van de mooiste intro's ooit.

Maar het gaat bij hem natuurlijk voornamelijk om de echte trio's...



En als dít niet overtuigend is, weet ik het ook niet meer...

pi_62272619
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:49 schreef Os__ het volgende:
[...]
En ik moet nog maar 100 RvG editions en dan heb ik ze compleet. Verzamelwoede.
En je blijft bezig, aangezien er steeds nieuw (geweldig) spul uit blijft komen, zoals eindelijk(!) Grachan Moncur's Evolution. Maare, hoeveel heb je er dan eigenlijk?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_62294053
Heeft iemand van jullie Sun Ra - New Steps uit 1979 toevallig? Zoja, graag een pm. Bij voorbaat dank!
ja, desperate verzoek, ik word gek van 't zoeken!
nevermind, zul je net zien, nu vind ik 'm ineens wel.

Voor wie 't album niet kent:



[ Bericht 56% gewijzigd door le_knightclub_soda op 10-10-2008 21:19:04 ]
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:01:52 #84
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_62294423
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:11 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hebben jullie trouwens nog wat Bill Evans aanraders?

Ik heb al:
Everybody Digs Bill Evans
Conversations With Myself
Undercurrent
Sunday at the Village Vanguard
'Waltz For Debby' is opgenomen tijdens dezelfde concerten als 'Sunday at the Village Vanguard'. 'Explorations' vind ik ook een mooie.

Cool, m'n account werkt zowaar nog...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_62295265
Dude! Ik vroeg me laatst nog af waar jij ineens gebleven was!
pi_62323126
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:19 schreef Doff het volgende:

[..]

En je blijft bezig, aangezien er steeds nieuw (geweldig) spul uit blijft komen, zoals eindelijk(!) Grachan Moncur's Evolution. Maare, hoeveel heb je er dan eigenlijk?
Op het moment 51 RvG's en dan nog wat andere Blue Notes zoals die Connaisseurs serie (zoals die twee geweldige Tina Brooks sessies Minor Move en Back to the Tracks).
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:19:49 #87
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_62339303
Ik blijf me echt verbazen over John Coltrane.

Die theorie ook van hem. Goede muziek niet zoeken in ingewikkelde - doch beperkende - schema's, maar gewoon alles loslaten (niet dat je dan niet met die schema's werkt ).

Lekker dat ie dan ook zulke oneindige nummers speelt. Live in Japan enzo.
pi_62339410
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 10:30 schreef Os__ het volgende:

[..]

Op het moment 51 RvG's en dan nog wat andere Blue Notes zoals die Connaisseurs serie (zoals die twee geweldige Tina Brooks sessies Minor Move en Back to the Tracks).
Ik zat uit benieuwdheid die van mij ook eens te tellen en kom met die Conaisseurs uit op +110. Meer dan ik dacht . Die albums zijn ook eigenlijk bijna altijd oké tot tof. Zelden een echte miskoop gedaan wat RVG's betreft. En ze zijn ook zo relaxt goedkoop, dat werkt ook wel . Er zouden er trouwens 211 van moeten zijn.

Trouwens van de week de Mosaic Select van Curtis Amy eindelijk binnen gekregen. Vrij onbekende naam denk ik, maar die verdient wel wat meer aandacht. Met name dit nummer vind ik heel tof.

En Zander, blijf zo af en toe eens wat posten!

[ Bericht 4% gewijzigd door Doff op 12-10-2008 23:29:34 ]
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 13 oktober 2008 @ 06:00:25 #89
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_62342562
Vanavond ontdekt dat er een beste kans is dat ik eind november Dave Brubeck @ de Blue Note in NYC kan gaan zien .
pi_62387503
Jazzfans! Hierbij een oproep om te zorgen voor een aantal afwisselende top 100's: FOK! album top 100 allertijden 2008
pi_62393512
Ooooh....tvptjes vergeten is echt kut
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_62412163
Oké, ik ga wel zo'n lijstje voor die top 100 maken, maar dan verwachtig van minimaal 3 anderen hier dat ze dat ook doen .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_62412683
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:54 schreef Doff het volgende:
Oké, ik ga wel zo'n lijstje voor die top 100 maken, maar dan verwachtig van minimaal 3 anderen hier dat ze dat ook doen .
Done, een top 50 maar en binnen 10minuten gedaan. Misschien komt er nog een top 100.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:02:09 #94
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_62415789
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:54 schreef Doff het volgende:
Oké, ik ga wel zo'n lijstje voor die top 100 maken, maar dan verwachtig van minimaal 3 anderen hier dat ze dat ook doen .
Ik ben al bezig .
pi_62538174
Begin ook steeds meer liefhebber te worden van Jazz, ik had al een jaar cd's liggen van The Duke en Count Bassie en ben ook al tijden fijn van een band genaamd The Mad Caddies, die punk combineren met dixyland ( is dit een Jazz vorm eigenlijk?)

Ook zat ik laatst terug te denken aan de film The Talented Mr Ripley, waar ik zat te stuiteren op mijn stoel toen ze een jazz club binnen gingen en ze speelden Tu Vuo Fa L'Americano.

Zijn er tips van artiesten die graag de Dixyland of in de richting Tu Vuo Fa L'Americano hun muziek maken?
pi_62538591
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:46 schreef Herr_Munk het volgende:
Begin ook steeds meer liefhebber te worden van Jazz, ik had al een jaar cd's liggen van The Duke en Count Bassie en ben ook al tijden fijn van een band genaamd The Mad Caddies, die punk combineren met dixyland ( is dit een Jazz vorm eigenlijk?)

Ook zat ik laatst terug te denken aan de film The Talented Mr Ripley, waar ik zat te stuiteren op mijn stoel toen ze een jazz club binnen gingen en ze speelden Tu Vuo Fa L'Americano.

Zijn er tips van artiesten die graag de Dixyland of in de richting Tu Vuo Fa L'Americano hun muziek maken?
Mooie film is dat, die hele sfeer met die schitterende kleding en muziek! Heb niet al te veel aanraders die op Tu Vuo Fa l'Americano lijken. Ik vind die versie van My Funny Valentine ook best mooi, ondanks, of misschien wel juist door de off key vocalen van Matt Damon. Chet Baker's versie is natuurlijk nog wat mooier.

pi_62539324
Dat is verrassend goed gedaan inderdaan. Maar bij Chet zijn versie (zijn Live in Tokyo versie) krijg ik tranen en kippenvel, een absoluut hoogtepunt in de jazzgeschiedenis.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_62541774
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:08 schreef cafca het volgende:
Jazzfans! Hierbij een oproep om te zorgen voor een aantal afwisselende top 100's: FOK! album top 100 allertijden 2008
Bij dezen, redelijk wat jazz erin, vooral in de bovenste regionen
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:59:27 #99
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_62542334
Ik plaats hier even een plichtmatige tvp terwijl ik luister naar het album The Genius of the Electric Guitar.
pi_62549204
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:24 schreef Os__ het volgende:
Dat is verrassend goed gedaan inderdaan. Maar bij Chet zijn versie (zijn Live in Tokyo versie) krijg ik tranen en kippenvel, een absoluut hoogtepunt in de jazzgeschiedenis.
heb je helemaal gelijk in, echt legendarisch!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')