quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:13 schreef Bazziee het volgende:
freako rico
en waar ben jij dan mee bezig als ik vragen mag?quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Oke, een nieuw dieptepunt is bereikt. Je hoeft echt niet verplicht hier iets neerzetten hoor.
bumayequote:Op donderdag 18 december 2008 12:07 schreef fathank het volgende:
Heb Typhoon 2 keer live gezien en ik vond z'n shows wel vet hoor. Lowlands '07 en een keer in Doornoosje. Heel de Bravo-tent los op "Bumaye". (Ben toen op Lowlands halverwege 't optreden trouwens wel knock-out gegaan, maar dat had niet zoveel met de muziek te maken denk ik
)
NECquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:00 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
bumayedie hele typhoon is sowieso een trieste nerd.
Vanwege de muziekquote:
eensch isquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:00 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
bumayedie hele typhoon is sowieso een trieste nerd.
Die Giovanca heeft toch een keer in de uitzending bij Giel Beelen een auto in de prak gereden..?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:32 schreef AryaMehr het volgende:
Typhoon heeft trouwens een relatie met Giovanca. Hij is nu ook bezig met zijn nieuwe album.
quote:
Waarschijnlijk zijn ze te simpel om z'n teksten te begrijpen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:36 schreef Matthomel het volgende:
*leest pagina 7*
Wat is er mis met Typhoon?
Wat betreft inhoud sluit ik me aan bij je mening, maar kom op.. die gast die klinkt echt als een klein blaag. ik vind hem echt te blij en daarom blijft hij gewoon een 'net-nietrapper'. als ik zo nodig naar een goed verhaal wil luisteren, zet ik 'm op Radio 1 of kijk ik wel naar Den Haag Vandaag. Het gehele plaatje moet kloppen en dat doet het bij Typhoon niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Omdat het inderdaad allemaal domme boeren zijn die leiver naar een rapper luisteren die opschept over zijn enorme apparaat, enorme stapels geld waarmee hij enorme kettingen koopt, enorme schare vrouwelijk fans met enorme borstomvang waar hij zijn enorme lading kwak tussen deponeert.
Typhoon, je kan z'n stemgeluid niet diggen, maar je moet hem toch echt probs geven vanwege het feit dat hij als een van de weinige nederlandse rappers ook echt wat wil zeggen.
lolquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:10 schreef Document1 het volgende:
Is Opgezwolle in de tussentijd (ik woon al 2 jaar niet meer in NL) niet gewoon een soort tweede Doe Maar geworden waar je als volwassene eigenlijk alleen maar tussen kleine koters van -18 staat? RICO RICO RICO STICKS STICKS met van die hoge piepstemmetjes en gangsta gebaren?
Ik zou daar dus echt niet vrijwillig tussen gaan staan
Voel je je aangevallen ofzo? Kan wel beginnen over de goeie ouwe tijd maar dan ik ook weer zon ouwe lulquote:
''Bij shows staat Gerrit vooraan tegenwoordig, denk maar niet dat ik dat niet al maanden doorheb''quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:10 schreef Document1 het volgende:
Is Opgezwolle in de tussentijd (ik woon al 2 jaar niet meer in NL) niet gewoon een soort tweede Doe Maar geworden waar je als volwassene eigenlijk alleen maar tussen kleine koters van -18 staat? RICO RICO RICO STICKS STICKS met van die hoge piepstemmetjes en gangsta gebaren?
dat dus. Maar dat trekt vanzelf wel weer weg. Een jaar of 5 geleden zag je alleen maar kaalkopjes op hardcorefeesten. Die zie je tegenwoordig ook bijna niet meer.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
''Bij shows staat Gerrit vooraan tegenwoordig, denk maar niet dat ik dat niet al maanden doorheb''
dat is dus wel min of meer de reden dat ik dat niet naar de release hoef. Daarbij heb ik een beetje het idee dat m.n. Sticks nogal doet alsof hij de beste rapper van nl is (is hij misschien ook wel)quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:10 schreef Document1 het volgende:
Ik vind hem wel cool, maar hij moet poetische nummers op cd rappen, niet heel stoer op het podium staan.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:35 schreef slacker_nl het volgende:
Moet toch even een opmerking kwijt over de mensen die Typhoon niks vinden... Ben het niet eens met jullie
Live heb ik 'm nooit meegemaakt, maar z'n teksten zijn geniaal. Ik zit eigenlijk te wachten op een nieuw album van hem.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:48 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind hem wel cool, maar hij moet poetische nummers op cd rappen, niet heel stoer op het podium staan.
Beat is wel lekker, en Rico komt ook ergquote:Op zaterdag 4 april 2009 19:20 schreef nelisb het volgende:
http://www.fakkelteitgroep.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=16&Itemid=26
Onderaan de pagina nieuw nummer Fakkelbrigade. Colucci
Lijkt idd goed te komenquote:Op donderdag 23 april 2009 23:14 schreef Catch22- het volgende:
vet nummer ! begin vertrouwen te krijgen in de fakkelbrigade
laatst spuugdingen weer eens opgezet in de auto, vette cd hoor
quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:39 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat houdt dat Colucci era in dan?
quote:De opvallende titel van het album, 'Colucci Era', ontstond een jaar geleden en werd leven ingeblazen door de gure Nederlandse wind. Het complete scheppingsverhaal van de Colucci titel en mindstate wordt volgende maand gepubliceerd in Blend Magazine in de vorm van een column van de hand van Sticks.
Dat hou je toch, er zijn maar weinig nederlandse producers die bij Delic in de buurt komenquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:43 schreef NLtracks het volgende:
A.R.T. is echt geen bijzondere producer. Zijn middelmatige beats halen echt af van de 'magie/mystiek' die de Buiten Westen Crew (met name Opgezwolle) om zich heen heeft hangen.
But that's just me.
geen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat hou je toch, er zijn maar weinig nederlandse producers die bij Delic in de buurt komen
Delic is bezig op een ander niveau, maar om te zeggen dat er geen talent rondloopt is best kortzichtig.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:15 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Wat hij zegt. Delic is veruit de beste en bovendien veelzijdiger dan bv. A.R.T.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:20 schreef NLtracks het volgende:
[..]
Delic is bezig op een ander niveau, maar om te zeggen dat er geen talent rondloopt is best kortzichtig.
ik noem:
Big2
HayZee (van Zwart Licht)
Bas Bron (producer van De Jeugd van Tegenwoordig)
Duvelduvel (produceert veel zelf)
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:06 schreef tha_dark het volgende:
Nieuwe track is dope. Ben er bij de 11e.
'Dj Knowhow ff terug naar ze drie, weetjewelweetjenie, me naam is goldie, de rol die ik speel is pas 13 lentes jong, maar ik heb het net zo druk als hongkong'quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hebben jullie de cd van DJ Knowhow ooit geluisterd?
Vooral B-boying is zo vet.
Ja, maar heb je straatwaarde (2007) geluisterd?quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
'Dj Knowhow ff terug naar ze drie, weetjewelweetjenie, me naam is goldie, de rol die ik speel is pas 13 lentes jong, maar ik heb het net zo druk als hongkong'
Volgens mij ken je Hayzee gewoon niet dat je hem niet noemt? Sowieso beter dan Big2, die werkt met fruityloops man.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Ten eerste stel ik niet dat er geen talent rondloopt, maar Delic was door zijn veelzijdigheid en subtiele 'clicks' een meester in z'n vak.
Big2 en DuvelDuvel zijn bij tijd en wijlen ook erg goed en dat geldt ook voor Kubus, maar ze halen het niet bij Delic.
Wtf maakt het nou wat voor progamma die gebruikt, ik heb zelf een MPC60 (google maar) dat zegt toch ook niet dat gelijk mijn beats zo vet jho de bom zijn jeweetz.quote:Op maandag 27 april 2009 22:08 schreef Roscovitch het volgende:
[..]
Volgens mij ken je Hayzee gewoon niet dat je hem niet noemt? Sowieso beter dan Big2, die werkt met fruityloops man.![]()
Hier, dit vind ik wel een geniale beat van hem:
het is 'spring in de ring'quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:07 schreef Catch22- het volgende:
springem erin en doe me ding eeeey niet dat je denkt dat ik ergens in een kinderkoor zing, ik swing, stroop maar weer je mouwen es op want je weet dat de goldie niet stopt
nee, is cool dus ?
beat is ok, maar niet super of speciaal..quote:Op maandag 27 april 2009 22:08 schreef Roscovitch het volgende:
[..]
Volgens mij ken je Hayzee gewoon niet dat je hem niet noemt? Sowieso beter dan Big2, die werkt met fruityloops man.![]()
Hier, dit vind ik wel een geniale beat van hem:
ah oke, heb hem al een tijdje niet meer gehoordquote:
Schouder Ophalend staat er niet op?quote:
Ben jij die nijmeegse rapper die mee heeft gedaan aan de Kettingreactie vorig jaar?quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:35 schreef Roscovitch het volgende:
[..]
Schouder Ophalend staat er niet op?
die was voor Patta'squote:Op dinsdag 28 april 2009 16:35 schreef Roscovitch het volgende:
[..]
Schouder Ophalend staat er niet op?
Ben ik niet maar daar heb ik wel mn naam van ja.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:38 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ben jij die nijmeegse rapper die mee heeft gedaan aan de Kettingreactie vorig jaar?
Hier ook.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:21 schreef Catch22- het volgende:
Naja, of het nu wat wordt of niet, ik heb hem toch maar in de pre-order gezet
..en dat bedoel ik nou met mijn relaas over Delic.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:38 schreef nelisb het volgende:
Colucci en hitte word ik beide nog niet vrolijk van. Ook niet slecht maar vind de beats matig. Hopelijk iets beters op het album.
Jep. Delic is een baas.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:56 schreef ghizzer het volgende:
[..]
..en dat bedoel ik nou met mijn relaas over Delic.
Inmiddels dus ook Fresku en Aux Raus erbij, Kees breidt uit.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:08 schreef kalinho het volgende:
Ja maar dan zou je bv. een brainpower daar ook toe kunnen rekenen en die zit niet bij TopNotch.
Ik moet wel zeggen dat vd laatste 3 'nieuwkomers' bij TN (Zwart licht, Zo MOeilijk en Fresku) ik Zwart Licht veruit het lauwste vind. Ben echt benieuwd hoe zij zijn volgende maand in Paradiso. ZM vind ik ook wel vet qua beats enzo, maar om de een of andere manier trek ik dat nijmeegse accent echt totaal niet gewoon.
Kees wel:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:24 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat weet ik, daarom vind ik het ook niet op het label passen..........
Wel grappig op zich. Heb ze wel eens live gezien, gaat wel los dan.quote:Gabberpunkduo Aux Raus tekent bij Top-Notch. Eind augustus verschijnt het nieuwe album The Brick Is In The Air bij het label van Kees de Koning. Opvallend, want op een enkel reggaealbum na brengt Top-Notch alleen maar hiphop uit. "Ik heb nooit formeel besloten dat Top-Notch een hiphoplabel was", zegt Kees de Koning. "In de praktijk vind ik dat alleen het leukste. Het is geen geheim dat de A&R bij Top-Notch doorgaans door de artiesten zelf gedaan wordt. Sticks kwam met Typhoon, Duvelduvel en Jawat, Willie Wartaal bracht Dio en Jayh mee. Nu is Freddy (De Jeugd van Tegenwoordig, red.) verantwoordelijk voor Aux Raus."
"Commerciële zelfmoord van Top-Notch en Universal", noemt Bastiaan Bosma van Aux Raus hun kersverse contract. Het duo bracht zijn debuutalbum in eerste instantie uit bij een obscuur Mexicaans label en vervolgens mij dancelabel Rushhour in Nederland. Zo vreemd is Top-Notch dus ook weer niet. "Wij hebben geen vaste scene of een vast publiek. De manier waarop wij optreden lijkt bovendien wel wat op hoe rappers dat doen, een soort energieke karaoke. The Opposites hebben nog een dj, wij drukken gewoon op play."
De band tussen Top-Notch en Aux Raus bestaat al even. En er blijkt meer context dan op het eerste gezicht lijkt. Toen Watskeburt een hit werd, stelde Vieze Fur al voor het duo een remix van het nummer te laten maken. "Ik had toen nog nooit van ze gehoord", zegt De Koning. "Maar sindsdien ben ik ze gaan volgen. Op een gegeven moment bleek Twan van The Opposites fan en vroegen Sticks en Rico me of ik ze op gastenlijst kon krijgen voor een Aux Raus concert in Hedon. Een paar maanden terug vond ik het wat stil rond Aux Raus en heb ik ze benaderd, in eerste instantie om ze een remix te laten doen. Ze bleken op zoek naar een label."
De Koning heeft de smaak kennelijk te pakken. Hij is namelijk ook bezig met een project rond dj Promo. Een wens van Opposites-rapper Willy, een groot fan van de hardcore dj. "Promo bleek op zijn beurt een groot fan te zijn van wat wij doen, en van hiphop in het algemeen. The Opposites zijn al in de studio geweest en Aux Raus, en dat worden er waarschijnlijk nog meer." Een concrete releasedatum voor het project is er nog niet.
Eerst dus Aux Raus. Deze week verschijnt al een eerste clip. Die werd vorig jaar al geschoten door Maurice Trouwborst, die ook de befaamde Shenkie clip van De Jeugd van Tegenwoordig maakte. Het album werd uitgebreid gemixt met Rimer Veeman van LeLe. "Het wordt heel divers", vertelt Bosma. "Harder, donkerder, soms wat gas terug. Nog lomper, maar op een andere manier dan je van ons gewend bent. Er zullen mensen zijn die zeggen: Aux Raus is eindelijk volwassen geworden."
Hayzee, zit zelf ook in Zwart Licht. Zelf heb ik liever alleen Zwart Licht.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:09 schreef laurencius het volgende:
Wie maakt de beats voor Zwart Licht? Presto? Sowieso even kijken op 101barz bij beatmakers - presto, pure shit![]()
Ik vind het maar een loser.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:54 schreef kalinho het volgende:
Haha James is wel droog.
Nog steeds in je bezit?quote:Op maandag 11 mei 2009 11:54 schreef nelisb het volgende:
21 mei is de release party van coluccie Era in Hedon in Zwolle.
Ik heb hiervoor 2 kaartjes,maar ben helaas verhinderd.
wie wil ze tegen de reguliere prijs overnemen?
Uit mijn hoofd 2 x 26 euro en iets van 4 euro servicekosten, totaal 30 euro.
Zijn E-Tickets dus kan ze zo emailen.
Zal morgen of Woensdag wel zijn inderdaad.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:31 schreef kalinho het volgende:
Ik mag toch hopen dattie ff uitlekt binnen nu en woensdagmiddagben daarna week afgesloten van internet dus wil 'm dan wel al op ipod hebben
Ah, Wantijpop in Dordrecht op 14 Juni.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:48 schreef Molluck het volgende:
Fakkelbrigade binnenkort op een of ander (gratis) openlucht festival.
Ik weet niet of dat het juiste stage is, maar wel een van de weinige bevestigde data nog...
Hij staat ook al op Luisterpaal (beter kwaliteit):quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:37 schreef fetss het volgende:
de nummers zijn al te beluisteren!
en wel hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |