quote:Nederhop is Nederlandstalige rap. De term zelf is niet erg geliefd bij Nederlandstalige hiphop artiesten, omdat het door deze term wordt gezien als een minderwaardige hiphop soort, terwijl het volgens hen tot gewone hiphop behoort.
In 1986 begonnen de eerste successen in het nieuwe genre, Extince bracht zijn eerste plaat uit (de 7" "Rap Around The Clock"), en het rapduo MC Miker G & DJ Sven scoorden met hun 12" "Holiday Rap" in 34 landen een nummer één positie in de hitlijsten. De Amsterdamse groep Osdorp Posse stond eind jaren '80 aan de basis van Nederlandstalige rap. Rapper Def P, de voorman van de Osdorp Posse, vertaalde voor vrienden die het Engels de niet zo goed beheersten als hij, de teksten van Amerikaanse hiphop in het Nederlands. Het letterlijk omzetten van clichés leverde daarbij een komisch effect op. Hiermee was het begrip "Nederhop" geboren.
hard inderdaad, met def p zijn pakje en lange haarquote:
Wow, wat een gekleurde beschrijving van Nederhopquote:
Jawel, ken alleen die tracks van De Posse 4. Dat is één van die vele Djax-acts waarvan je je afvraagt waar die na 1999 gebleven zijn.quote:
net als Castro trouwens!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 02:38 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Jawel, ken alleen die tracks van De Posse 4. Dat is één van die vele Djax-acts waarvan je je afvraagt waar die na 1999 gebleven zijn.
ik mis ze allemaalquote:Castro woont nu in Frankrijk en is op dit moment helemaal gestopt met
muziek (voor zo ver ik weet). Ik heb m ook al een tijdje niet
gesproken maar dat weet ik van m.
Loco-motief heeft op 'Rap van Tong' een nummer staan dat ik nog steeds een van de beste nummers ooit vind.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 02:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
net als Castro trouwens!
heb nog een mailtje gestuurd naar jiggy dje met de vraag waar hij gebleven was, kreeg ik dit als antwoord terug:
[..]
ik mis ze allemaal![]()
Nee ik ga 300 MC's in de OP zettenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:52 schreef Catch22- het volgende:
Uhm,nederhop topic en dan alleen top notch artiesten
WHERES BRUTUS AT?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |