quote:Nederhop is Nederlandstalige rap. De term zelf is niet erg geliefd bij Nederlandstalige hiphop artiesten, omdat het door deze term wordt gezien als een minderwaardige hiphop soort, terwijl het volgens hen tot gewone hiphop behoort.
In 1986 begonnen de eerste successen in het nieuwe genre, Extince bracht zijn eerste plaat uit (de 7" "Rap Around The Clock"), en het rapduo MC Miker G & DJ Sven scoorden met hun 12" "Holiday Rap" in 34 landen een nummer één positie in de hitlijsten. De Amsterdamse groep Osdorp Posse stond eind jaren '80 aan de basis van Nederlandstalige rap. Rapper Def P, de voorman van de Osdorp Posse, vertaalde voor vrienden die het Engels de niet zo goed beheersten als hij, de teksten van Amerikaanse hiphop in het Nederlands. Het letterlijk omzetten van clichés leverde daarbij een komisch effect op. Hiermee was het begrip "Nederhop" geboren.
hard inderdaad, met def p zijn pakje en lange haarquote:
Wow, wat een gekleurde beschrijving van Nederhopquote:
Jawel, ken alleen die tracks van De Posse 4. Dat is één van die vele Djax-acts waarvan je je afvraagt waar die na 1999 gebleven zijn.quote:
net als Castro trouwens!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 02:38 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Jawel, ken alleen die tracks van De Posse 4. Dat is één van die vele Djax-acts waarvan je je afvraagt waar die na 1999 gebleven zijn.
ik mis ze allemaalquote:Castro woont nu in Frankrijk en is op dit moment helemaal gestopt met
muziek (voor zo ver ik weet). Ik heb m ook al een tijdje niet
gesproken maar dat weet ik van m.
Loco-motief heeft op 'Rap van Tong' een nummer staan dat ik nog steeds een van de beste nummers ooit vind.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 02:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
net als Castro trouwens!
heb nog een mailtje gestuurd naar jiggy dje met de vraag waar hij gebleven was, kreeg ik dit als antwoord terug:
[..]
ik mis ze allemaal![]()
Nee ik ga 300 MC's in de OP zettenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:52 schreef Catch22- het volgende:
Uhm,nederhop topic en dan alleen top notch artiesten
WHERES BRUTUS AT?
ik heb alleen "dat is wat liefde is", waar staat "rap van tong" op?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:33 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Loco-motief heeft op 'Rap van Tong' een nummer staan dat ik nog steeds een van de beste nummers ooit vind.
White Wolf, Westklan, Ouderkerk Kaffers (Grijp naar die fles was mijn lijflied)
Binnenkort maar weer eens spitten in die oude meuk. Ik had ook een cd die kompleet skipte op 1 nummer na en die beat was zo briljant dat ik die maar bleef herhalen.
Dat is wat liefde is is van de cd Rap van Tong.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:01 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik heb alleen "dat is wat liefde is", waar staat "rap van tong" op?
dat is wat liefde en reputatiehoer staan ook op posse 2quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dat is wat liefde is is van de cd Rap van Tong.
Reputatiehoer staat daar ook op toch?
En 'Zomer'
Leuk cd'tje, maar ook niet heel bijzonder hoor.
David?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:24 schreef Roscovitch het volgende:
Ik luister de laatste tijd heel veel Zwart Licht, harde beats, rapper met een agressieve stem (Akwasi) die wordt bijgestaan door een wat rustigere (Leeroy) en ze geven live zo'n harde show weg.![]()
Van de oude nederhop luister ik vooral Extince, allemaal leuk en aardig dat Osdorp Posse maar het stelt muzikaal geen fuck voor, luister nog liever Nino dan.) Extince is voor mij op Typhoon en Rico na ook gewoon beste van NL ooit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, haha toevallig, van MU toch?quote:
Winne voorspelde Koning-Winne dag, maar die shit is meer als Dre-Day.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:23 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dachten jullie ook dat Winne in die zwarte Swift zat?
"En ik weet dat je op Winne wacht, 2008 maak ik van je Konningedag een Koning-Winne dag."
ik zet noah's ark op als ik energiek bezig ben, en ark de triomf als ik aan het chillen ben!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:25 schreef Ordinair het volgende:
En om het topic maar even een echte draai te geven.
Wat vonden jullie van De Ark De Triomph? Damn wat heeft Jiggy mij verbaasd zeg!
En is Horr trouwens al uit? Die zou toch uitkomen één dezer dagen?
rapper met duetjes als ali b, party squad en nog meer mogen wat mij betreft naar de prullenbak.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:47 schreef nelisb het volgende:
Wat vinden we van Dice Cream?
Vooral zijn nieuwe album valt niet tegen. Beats die lekker klinken, teksten niet altijd ok, maar luistert wel lekker weg.
Flink vooruit gegaan tov zijn vorige album!
Klopt helemaal ja, haha. Gezien je avatar en je post over ZL moest jij het wel zijnquote:
effe kijkequote:Op woensdag 6 mei 2009 16:17 schreef ShinobizWinter het volgende:
Zwart Licht heeft hier veel fans?
Misschien dat jullie dit nog niet kennen:
Akwasi (Zwart Licht) @ Puberruil (12-05-2006)
http://player.omroep.nl/?aflID=2870097
Akwasi
Zwart Liiichtquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:17 schreef ShinobizWinter het volgende:
Zwart Licht heeft hier veel fans?
Misschien dat jullie dit nog niet kennen:
Akwasi (Zwart Licht) @ Puberruil (12-05-2006)
http://player.omroep.nl/?aflID=2870097
Akwasi
Inderdaad. Wat een eikels die 'metalheads'.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:49 schreef Roscovitch het volgende:
Ja heb ik ook gezien.Akwasi is gewoon sociale boy, en alto's zijn over het algemeen beetje wereldvreemd zie je wel weer.
Zwart Licht ken ik eigenlijk nog niet echt, maar klinkt wel ok. En, Hayzee beat!quote:
Hij is echt zo iemand die ik dope vind om live te zien als voorprogamma en dan is hij ook wel grappig: opkomen en de hele tijd roepen 'FUCK HIP-HOPquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik heb t sowieso wel gehad met steen hoor.
Ik vind 't zo zielig voor die vader, wat een toffe kerel.quote:
Geniaal!quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:10 schreef krioro het volgende:
http://www.myspace.com/hayzee21
Paar beattapes te downloaden daar voor de geïnteresseerden.
True that! Plus heb de 'geintjes' van het shockeren wel weer een beetje gehoord, al kan ik me nog steeds zo nu en dan wel vermaken om Steenquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:41 schreef boem-dikkie het volgende:
Spinal haalt Steen zwaar naar beneden.
Afghanen? Niet gezien, Ghanezen wel.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Net even weer die puberruil aflevering met Akwasi bekeken. Wat is die gothic/metalhead kerel een kortzichtige fuck zeg. Over alles kankeren en weet ik veel wat. Hóe erg kan het zijn dat je bij Afghaanse mensen thuis komt die je hartelijk verwelkomen en voor je zorgen. " Ja, ik vind het verschrikkelijk, vind het nu al stom dat ik mezelf hiervoor heb opgegeven. " ( oid ).
Dat kan heel handig zijn! Tof idee van je, kan zeker goed uitpakkenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:57 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik ben bezig met een nederhop wiki jongens!
Wist niet dat hij zo'n fervent moslim is maar goed, weet ook niet veel van Duvel2quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:51 schreef Remake het volgende:
Nieuwe DuvelDuvel komt er ook aan
http://tinyurl.com/dgdakn
quote:Waar ben je momenteel mee bezig?
Heel veel beats maken.
game overquote:
Als het niet al maanden uitverkocht isquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:23 schreef krioro het volgende:
Sticks en Rico de 22ste in 013 zag ik in de OP, misschien effe heen ja.
James?quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:18 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind sowieso Sticks toffer dan Rico en met die andere kerel ( weet niet hoe die heet ) heb ik helemaal niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |