abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:29:28 #151
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_64589054
Delic is ietwat veranderd....

http://www.destentor.nl/m(...)_Delic_O_995152b.jpg

Peter Blom alias Delic opent eigen galerie

ZWOLLE - Alweer twee maanden is hij terug van zijn wereldreis. Delic of gewoon Peter Blom, het muzikale brein van Opgezwolle, maakt momenteel in een razend tempo het ene schilderij na het andere. Half januari opent hij zijn eigen galerie.

Zijn haar is iets langer en hij draagt een bril. Maar Peter Blom (Zwolle, 1981) is vooral innerlijk veranderd na negen maanden wereldreis. “Ik leef in het moment. Ik ben meer geworden wie ik was. God wat klinkt dat vies, maar het voelt wel zo.” De ex-Opgezwollenaar voelt zich optimaal in zijn huisje in Assendorp. De schildersezel staat permanent onder handbereik. Niet alleen nu maar ook tijdens zijn reis maakte hij veel werken. De meeste liet hij achter bij kennissen of in een galerie. In 2005 werd Blom uitgeroepen tot Nederlands beste producer. Zijn beats, samples, geluidsfragmenten en synthesizer akkoorden stuwden Opgezwolle tot grote hoogte. Het plotselinge einde van de hiphopformatie in november 2007 had echter niets te maken met zijn plannen voor een reis rond de wereld. “Wij wisten zelf al een jaar voordat het bekend werd, dat we zouden stoppen”, zegt Blom terwijl hij thee maakt in bierglazen. Opgezwolle is verleden tijd, ook nu hij terug is. “Ik wilde iets nieuws doen. En voelde me een beetje beperkt door de bandvorm. Rico en Sticks gaan door. Maar Opgezwolle zoals het was, bestaat niet meer. Hoe de toekomst eruit ziet, geen idee.”

Ondanks zijn gedreven schilderswerk, blijft de muziek bepalend in zijn leven. Hij bouwt op dit moment aan een perfecte geluidsstudio. De blokken steenwol liggen klaar voor bewerking. “Ik weet nu exact hoe geluidsgolven werken. Vraag me alles over akoestiek en reflectie. Het moet klinken alsof je midden in een weiland staat.” Voor Blom komen schilderen en muziek uit dezelfde bron, net als koken. Vier avocado’s liggen op het aanrecht voor een mooie maaltijd. “Je hebt een idee. Dat breng je lekker op smaak door elementen toe te voegen. Je roert wat en proeft en proeft. Als het goed is voel je een kriebel in je maag.” In het nieuwe jaar gaat hij ongetwijfeld een plaat maken. “Zeer waarschijnlijk geen Nederlandstalige hiphop maar wat het wel wordt, dat weet ik niet. Nee, echt niet. In elk geval iets met live muzikanten.”

Zijn wereldtrip ging in grote lijnen van Argentinië naar New York, de Cariben, Tokio, Sjanghai, Hongkong, Thailand, Rusland, Hongarije, Noorwegen en terug. “Toen ik op Schiphol landde was ik nauwelijks bewust van het thuiskomen. Ik was gewend van dag tot dag te leven. Als je reist, moet je in het moment zitten. Zwolle was gewoon mijn bestemming die dag. Dat het voor langere tijd is, voel ik nog steeds niet zo.” Blom reisde alleen. Zijn vriendin kwam hem een keer opzoeken. Ook met ex-collega Rico had hij ver van huis afgesproken. Aan de muur in zijn kale woonkamer hangt een schilderij van Huda, zijn geliefde. “Gemaakt in Buenos Aires. Deze wilde ik niet achterlaten. Op Aruba heb ik Rico opgezocht en hem de tekening naar Nederland meegegeven.” Blom kan zich heel goed voorstellen dat hij niet altijd in Nederland blijft. “Ik denk dat ik eens zal emigreren. Aan Nederland zit ik niet vast. Ook niet aan mijn geboortestad Zwolle. Het is hier prima, een lekker sloom stadje. Maar ik voel me overal goed.” Vooral de drie weken Rusland intrigeerden hem. “Ik had er langer willen blijven. In St. Petersburg lopen de mensen met boze gezichten. Die spieren lijken helemaal vast te zitten. Er is een totaal gebrek aan sociale structuur. Niemand kijkt een ander aan. Ik vond het wel interessant om hier doorheen te breken. Met een glimlach of groet. Dat lukte soms, dat is kicken.” Ook de natuur in Scandinavië trekt hem. “Het is zo onwaarschijnlijk mooi en netjes. Ik houd van de kou, heerlijk verfrissend na die tropische temperaturen.” Maar hij voelde zich ook thuis in Hongkong. In een huisje op een berg met uitzicht op de wolkenkrabbers. Daar schilderde hij veel. Net als tijdens zijn volledige isolatie in Puerto Rico. “Een uur lopen van de bewoonde wereld. Ik heb er 14 doeken geschilderd die ik achterliet in vier galeries. Een schilderij heb ik onlangs verkocht.” Zelf opent hij 17 januari PB Galerie. PB staat voor Peter Blom, initialen waarmee hij zijn schilderswerk ondertekent. Hij maakt vooral vrouwen, bij voorkeur hun gezichten. Maar altijd blijven de contouren vaag. Het accent ligt op de ogen. “Ik houd van poppetjes. De mens is een toffe soort.” Blom is een autodidact in de kunst. “Opleidingen zijn niets voor mij. Dat gaat me te traag. Experimenteren is de snelste manier om iets te leren. Ik probeer alle schilderstechnieken uit. Dit zijn allemaal vingeroefeningen.” Hij wijst naar de rij doeken op de grond. Het doorleefde gezicht van een mediterrane man blijft hangen. “Dat is een nachtwaker uit Maleisië, van een gasthuis waar ik verbleef.” De wereldreis in 2008 was nodig, stelt hij in zijn keuken vast. “Na tien jaar was ik toe aan een pauze. Het is lekker als je los bent van alles. Met de muziek had ik drukke jaren achter de rug”, concludeert Blom. “Deze reis was dé manier om met afstand naar mezelf en het leven te kijken.” Dat gevoel wil hij vasthouden. “Nog steeds heb ik geen tv aangesloten. En nieuws volg ik al twee jaar niet meer. Al het denken is tweedehands. Tijdens mijn reis heb ik wat rust gevonden en meegenomen naar hier. De echte goede dingen ontstaan vanuit jezelf.”
Saubere Schuhe gefallen jedem!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:43:39 #152
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_64589597
Dat z'n studio maar gauw af mag zijn
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:20:45 #153
82589 S-Two
barba macacu
pi_64591246
Ik ben benieuwd.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_64591302
tvp
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_64706887
Ik ben erbij 17 Januari.

Delic opent dan z'n gallerij, in z'n eigen hut.
pi_64709345
Opgezwolle
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_64720899
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef superjood het volgende:
Opgezwolle

En dan vooral Rico!
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:13:46 #158
240515 Bazziee
Soy de Holanda
pi_64771658
freako rico
We gaan er met de volle 50% tegenaan.
pi_64784602
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:13 schreef Bazziee het volgende:
freako rico

Neen, het is Phreako Rico
pi_64784759
In de ene track is het phreako, in de ander freako
Nee.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:28:16 #161
157922 fathank
pi_64785272
Lekker boeiend die spelling
pi_64785387
En betekenis?
Nee.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:13:16 #163
240515 Bazziee
Soy de Holanda
pi_64797237
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:31 schreef Remake het volgende:
En betekenis?
"Gekke Rico" ?
pi_64799801
Oke, een nieuw dieptepunt is bereikt. Je hoeft echt niet verplicht hier iets neerzetten hoor.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:42:16 #165
157922 fathank
pi_64800704
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:13:43 #166
240515 Bazziee
Soy de Holanda
pi_64824117
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Oke, een nieuw dieptepunt is bereikt. Je hoeft echt niet verplicht hier iets neerzetten hoor.
en waar ben jij dan mee bezig als ik vragen mag?
pi_64827442
shit is niet leluk, deze opgezwolle shit is gewoon keihard aan!
ondertitel
pi_64855208
Ik kom zo hard dat je auw zegt.
pi_64855282
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:07 schreef fathank het volgende:
Heb Typhoon 2 keer live gezien en ik vond z'n shows wel vet hoor. Lowlands '07 en een keer in Doornoosje. Heel de Bravo-tent los op "Bumaye" . (Ben toen op Lowlands halverwege 't optreden trouwens wel knock-out gegaan, maar dat had niet zoveel met de muziek te maken denk ik )
bumaye die hele typhoon is sowieso een trieste nerd.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_64855395
Mooie quote NEC

Typhoon is een held.
pi_64855413
Wat was er ook alweer met Fathank en Typhoon?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:17:28 #172
157922 fathank
pi_64856089
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:00 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

NEC .

Owja, ik ging knock-out?

pi_64856203
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:17 schreef fathank het volgende:

[..]

NEC .

Owja, ik ging knock-out?

Vanwege de muziek
pi_64856623
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:00 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

eensch is
looooooooooooooooool lol
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:32:26 #175
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64856691
Typhoon heeft trouwens een relatie met Giovanca. Hij is nu ook bezig met zijn nieuwe album.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')