Kan aan mij liggen hoor maar volgens mij wordt het steeds meer geaccepteerd.quote:Het klimaat waarin homo's leven wordt steeds harder
Ja dat zit ik nogsteeds, ik kan daar niet echt over mijn problemen praten , ze zijn me zat omdat ik te vaak kom praten...quote:Op donderdag 10 april 2008 01:55 schreef Flashwin het volgende:
gast..zit je nog steeds in die psychiatrische inrichting?
ga maar eens naar TMF dan , ga zelf eens kijken op het chat kanaal Amsterdamquote:Op donderdag 10 april 2008 02:01 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen hoor maar volgens mij wordt het steeds meer geaccepteerd.
zeer simpel , ik wil de privacy aan banden leggen , maar dan publiekelijk... er is al geen privacy meer heb ik mij laten vertellen maar voor het gross is dat nog niet bekend . Ik wil dat voor bepaalde sites , met bijvoorbeeld meer dan 100 mensen ( bezoekers ) per dag een minimum van systeem vereiste komt waaornder een geldig post adres en telefoon nummer , girorekening nummer en identificatie plicht .quote:Op donderdag 10 april 2008 02:18 schreef Flashwin het volgende:
Vertel eens wat meer over je concept om homofobie onmogelijk en vervolgbaar te maken...
Heb je nog meer van dit soort geniale ideeen? Ik wil ze allemaal horen!!quote:Op donderdag 10 april 2008 02:26 schreef tinoz het volgende:
[..]
zeer simpel , ik wil de privacy aan banden leggen , maar dan publiekelijk... er is al geen privacy meer heb ik mij laten vertellen maar voor het gross is dat nog niet bekend . Ik wil dat voor bepaalde sites , met bijvoorbeeld meer dan 100 mensen ( bezoekers ) per dag een minimum van systeem vereiste komt waaornder een geldig post adres en telefoon nummer , girorekening nummer en identificatie plicht .
verder zullen ze met profielen moeten werken waarbij het mogelijk is voor anderen om commentaar te leveren zonder tussenkomst van een operator , wel anoniem en gecontroleerd op "serieusheid" .
mensen zullen bijvoorbeeld met verschillende kleur codes kunnen gaan werken waardoor men kan zien hoelang iemand al actief is op een chatsite en daar kunnen ze hun vertrouwen op afstemmen , nieuwlingen moeten zich eerst bewijzen en veteranen zijn vertrouwd en eervol.
voorlopig ben ik moe gestreden ik voel me neit erkent , ik heb veel meer van dit soort ideeën maar nu zit ik even met mezelf in de knoopquote:Op donderdag 10 april 2008 02:45 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Heb je nog meer van dit soort geniale ideeen? Ik wil ze allemaal horen!!
figuresquote:Op donderdag 10 april 2008 02:59 schreef tinoz het volgende:
[..]
maar nu zit ik even met mezelf in de knoop
Dat ligt inderdaad aan jou (helaas). Acceptatie holt achteruit.quote:Op donderdag 10 april 2008 02:01 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen hoor maar volgens mij wordt het steeds meer geaccepteerd.
nee rond deze tijd zou ik afgelsoten zijn voor de sameleving omdat ik hoor te slapen volgens het beleid van de GGZ, en wat is beter dan oproepen tot verzet tegen anti - anders geaarden ?quote:Op donderdag 10 april 2008 02:40 schreef hierissieweer het volgende:
Je gelooft te veel in het systeem...
Maar heb je niets beters te doen?
1tje danquote:Op donderdag 10 april 2008 02:45 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Heb je nog meer van dit soort geniale ideeen? Ik wil ze allemaal horen!!
Mja, als je het niet probeert, als niemand het probeert, gebeurt er ook niks.quote:Op donderdag 10 april 2008 03:44 schreef BlueMage het volgende:je kan de wereld toch niet veranderen
Het is toch veel lekkerder leven in een maatschappij waar niet iedereen elkaar veroordeelt voor vanalles? Waar komt dat toch vandaan?quote:
Niemand zal iets merken van de dingen die jij wil veranderen hoorquote:Op donderdag 10 april 2008 04:34 schreef tinoz het volgende:
En Nederland en Europa ondertussen lekker onverschillig naar de klote laten gaan?
Pak een pilletje.quote:Op donderdag 10 april 2008 06:30 schreef tinoz het volgende:
ik ga even liggen , ik maak me iets te druk denk ik
Opgelost.quote:Op donderdag 10 april 2008 02:13 schreef tinoz het volgende:
ga maar eens niet naar TMF dan
Homofobie is, zoals de naam al zegt, een fobie. En ja, het is dus een geestelijke aandoening.quote:Op donderdag 10 april 2008 08:12 schreef Re het volgende:
een interessant vraagstuk wat meer geschikt is voor sociologie en maatschappij
Worden we intoleranter tov homofilie, wat is de invloed van de mulciculturele samenleving hierop of is het een algemene trend als reactie op de overtolerantie die het vorige decennium overheerste?
en daarnaast: is homofobie een ziekte?
Moslims waarschijnlijk, die hebben voor alles wat wordt verboden in de koran een fobie.quote:de westerse maatschappij
alsjeblieft, als je serieus denkt dat daar slimme mensen komen, think again!!quote:Op donderdag 10 april 2008 02:13 schreef tinoz het volgende:
[..]
ga maar eens naar TMF dan , ga zelf eens kijken op het chat kanaal Amsterdam
Mja ik bedoelde ook eigenlijk dat zijn oplossing zo vergezocht is dat 't toch niet gaat baten. Geloof me ik weet héél goed hoe 't is om steeds belachelijk gemaakt te worden en voor zondig aangezien te worden vanwege je sexuele voorkeuren. Het is zeker waar dat mensen te weinig proberen en er te weinig idealisten over zijn maar aan de andere kant al die mensen die overlopen van goede idealen draaien naar verloop van tijd helemaal door. (*cough cough* zoals ts bijv *cough cough*quote:Op donderdag 10 april 2008 04:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mja, als je het niet probeert, als niemand het probeert, gebeurt er ook niks.
Zijn "oplossing" is een beetje vergezocht, maar het probleem bestaat wel degelijk. Het is gewoon niet leuk om als ziek, een afwijking, zondig of gewoon smerig te worden aangezien EN zo te worden genoemd, recht in je gezicht, achter je rug om of via andere, indirecte, wegen, omdat je jongens nu eenmaal leuker vindt dat meisjes...
Dat is de oosterse maatschappij joh.quote:Op donderdag 10 april 2008 11:45 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Moslims waarschijnlijk, die hebben voor alles wat wordt verboden in de koran een fobie.
gast, TMF , je gaat toch niet geloven dat de 10 jarige kut pubertjes op een chatkanaal serieus genomen moeten worden.quote:Op donderdag 10 april 2008 02:13 schreef tinoz het volgende:
[..]
Offtopic: LDquote:Op donderdag 10 april 2008 12:30 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
gast, TMF , je gaat toch niet geloven dat de 10 jarige kut pubertjes op een chatkanaal serieus genomen moeten worden.
En een concept schrijven harstikke mooi. Als je je nu eens bezig zou houden met het oplossen van je eigen problemen en als die helemaal weg zijn je eens bezig hield met andere problemen.
Maar da's toch schijntolerantie? "Het mag wel, als we het maar niet zien". Daar heb je geen flikker (:')) aan. En waarom zou een pontificale zoen op de dam weerstand oproepen? Dan IS die intolerantie er toch al? Je wordt niet intolerant van geconfronteerd worden waar je in beginsel geen problemen mee hebt. Dat ben je al, en die "provocaties" kun je dan mooi als excuus gebruiken om die intolerantie te vergoeilijken.quote:Op donderdag 10 april 2008 12:31 schreef Jerruh het volgende:
Het is aan de ene kant een beetje tweezijdig. Ik vind homofobie zelf een beetje triest, aangezien dat gaat om he tniet accepteren hoe een ander is. Iedereen moet zichzelf kunnen zijn en ik vind dat we wel eens ons best mogen doen voor een maatschappij waarin dit ook werkelijk kan! (en dan op alle gebieden).
aan de andere kant, en dat is hoe ik er zelf over denk, is er een reactie vanuit de homowereld dat homseksualiteit steeds minder wordt toegestaan. enerzijds hun goed recht, maar er zijn ook homo's die homoseksualiteit zien als een levensstijl, het allesomvattende in hun leven. even ter vergelijking: ik als homo zijnde zie het feit dat ik op mannen val als een klein deel van mijn persoonlijkheid. mijn muzieksmaak, kledingsmaak, fysieke uitstraling en bewegingen, uitgaansgedrag en omgang met vrienden heeft daar in feite vrij weinig tot niks mee te maken. ik ga niet van madonna of britney houden modat ik homo ben en ik ga niet als een wijf dansen omdat dat twintig jaar geleden bij wijze van spreken in soho werd gedaan.
veel homos binden homoseksualiteit aan alles wat ze doen: homo uitgaan, zich apart voelen als homo en het zo breed mogelijk uitdragen. Een soort van constante confrontatie naar de buitenwereld om te laten zien dat ze homo zijn en omdat ze er trots op zijn dat ze het kunnen zijn. Nogmaals: niks mis mee, alleen door die confrontatie en de bijna gedwongen acceptatiedrang zorgt wel ervoor dat sommige mensen geen zin hebben om maar te accepteren dat ze homo zijn. Het gaat er eigenlijk niet om dat homoseksualiteit wordt geaccepteerd maar dat een persoon wordt geaccepteerd zoals ie is en dat het feit dat je op mannen valt daar een deeltje van kan zijn. Dat doe je niet door midden op de dam je vriend vast te pakken en hem vol op de bek te zoenen zodat iedereen kan zien dat je er trots op bent en dat iedereen het dan maar moet accepteren.
ik spreek mezelf nu wel een beetje tegen want ook die mensen moet je kunnen accepteren zoals zij zijn, maar ik kan wel begrijpen als er mensen zijn die de opgedrongenheid van zon acceptatie niet echt geweldig vinden. 9maar dat is dan weer een ander iets dan echte homofobie.
daarom gaat het mij in beginsel niet echt om, want ik vind gerust dat homo's op de dam zouden mogen zoenen. Wat je daarentegen ook ziet is bijna de wil te provoceren, om te laten zien dat je homo bent. Ik zie homoseksualiteit niet als provocatie of iets dat uitgedragen MOET worden in alle aspecten van hoe je bent. Voorbeeld is dat er iemand uit eindhoven eens met onze groep mee was en als een wijf op straat ging lopen, expres. toen een hetero voor de gein vroeg of hij een inlegkruisje tussen zijn benen had dat ie zo liep, begon hij van: ik ben hoe ik ben en als je tegen homo's bent kan je mijn aars likken. Ik zit op dat soort dingen ook niet te wachten en je ziet het eigenlijk steeds vaker. Het gaat er een beetje om dat er een drama omheen wordt gemaakt die eigenlijk helemaal niet hoeft, iets wat eigenlijk bijna niks meer met een persoonlijkheid te maken heeft maar meer als een enorm uithangbord met niks erop. Ik voel mij daarmee ook helemaal niet verbonden ofzo...quote:Op donderdag 10 april 2008 17:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar da's toch schijntolerantie? "Het mag wel, als we het maar niet zien". Daar heb je geen flikker (:')) aan. En waarom zou een pontificale zoen op de dam weerstand oproepen? Dan IS die intolerantie er toch al? Je wordt niet intolerant van geconfronteerd worden waar je in beginsel geen problemen mee hebt. Dat ben je al, en die "provocaties" kun je dan mooi als excuus gebruiken om die intolerantie te vergoeilijken.
Iedereen is vrij om te denken wat hij wil, maar ik had liever dat een aantal van die ideeen alleen in hun gedachten wordt afgespeeld, ja. Ik vind het een misbruik van de vrijheid van meningsuiting om mensen gewoon maar een beetje te beledigen "omdat het mag".quote:Op donderdag 10 april 2008 17:31 schreef Re het volgende:
is een intolerant gedachtengoed eigenlijk een fout gedachtengoed? of zijn het de acties die je eraan verbindt?
Ik ben met je eens dat er soms te snel naar "discriminatie" gegrepen wordt, maar ik kan maar niet begrijpen waarom mensen collectief tegen nichterig gedrag zijn. Is dat omdat ze dan meteen aan homo's moeten denken en dat niet willen? Want ik geloof echt niet dat het alleen het gedrag is dat ze niet moeten. Want een kerel in een leren broek en een Freddy-Mercurysnor mag OOK niet, terwijl dat zo'n beetje het tegenovergestelde is als het nichterige gedrag van queens.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:38 schreef Jerruh het volgende:
[..]
daarom gaat het mij in beginsel niet echt om, want ik vind gerust dat homo's op de dam zouden mogen zoenen. Wat je daarentegen ook ziet is bijna de wil te provoceren, om te laten zien dat je homo bent. Ik zie homoseksualiteit niet als provocatie of iets dat uitgedragen MOET worden in alle aspecten van hoe je bent. Voorbeeld is dat er iemand uit eindhoven eens met onze groep mee was en als een wijf op straat ging lopen, expres. toen een hetero voor de gein vroeg of hij een inlegkruisje tussen zijn benen had dat ie zo liep, begon hij van: ik ben hoe ik ben en als je tegen homo's bent kan je mijn aars likken. Ik zit op dat soort dingen ook niet te wachten en je ziet het eigenlijk steeds vaker. Het gaat er een beetje om dat er een drama omheen wordt gemaakt die eigenlijk helemaal niet hoeft, iets wat eigenlijk bijna niks meer met een persoonlijkheid te maken heeft maar meer als een enorm uithangbord met niks erop. Ik voel mij daarmee ook helemaal niet verbonden ofzo...
Da's 'n goeie. Gedachten zijn vrij natuurlijk en dan is er ook nog 'ns de vraag: wat is intolerant? Wat de één abnormaal vindt, vindt de ander heel gewoon, zelfde discussie die uren kan doorgaan.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:31 schreef Re het volgende:
is een intolerant gedachtengoed eigenlijk een fout gedachtengoed? of zijn het de acties die je eraan verbindt?
het is als aantafel zitten , wat schep je op , volgje je smaak of kijk je wat de ander eet ....quote:Dus ga je stelen? Of ga je niet stelen? Keus is aan jou. Is het een ziekte van de geest?
Dat denk ik wel. Voor een deel dan, als een van de vele factoren, maar een factor die niet al te zwaar weegt.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:03 schreef Viking84 het volgende:
Homofilie is geen keuze, homoseksualiteit wel.
Maar je kunt je afvragen hoe fijn je leven is als je homofiel bent, terwijl je in een heteroseksueel keurslijf wordt gedwongen.
Verder heb ik er ook geen problemen mee als mensen het een afwijking noemen, want dat is het nu eenmaal wel.
Maar dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat homo's nergens goed voor zijn(las een paar jaar geleden een artikel in Psychologie Magazine over homoseksualiteit in het dierenrijk en daar had het echt duidelijke voordelen). Verder doet een homo niemand kwaad met zijn seksuele voorkeur, dus niks aan de hand, lijkt me
.
Verder geloof ik absoluut niet dat homoseksualiteit (mede) bepaald wordt door de omstandigheden waarin je opgroeit. Wel is het vast zo dat een heleboel mensen zich voorheen niet bewust waren van hun homoseksualiteit, omdat er niet over gesproken werd. Ze hadden misschien het gevoel dat er iets ontbrak, maar slaagden er niet in datgene wat ontbrak te definiëren.
Ja, ok, zo formuleer je het alweer andersquote:Op zaterdag 12 april 2008 23:08 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Voor een deel dan, als een van de vele factoren, maar een factor die niet al te zwaar weegt.
Ik denk dat een bepaalde leefomgeving wellicht er voor kan zorgen dat er bepaalde psychologische processen zo verlopen dat je (stel je bent 50/50 georrienteerd) net naar de ene of net naar de andere kant geörienteerd bent. Maar dus niet zo dat je als je 100% hetero bent geboren, dat je dus 100% homo kan worden gemaakt door je omgeving.
uhmm nee dusquote:Op zaterdag 12 april 2008 22:36 schreef wonderer het volgende:
Ademen is ook een keus. Je kunt het ook niet doen...
dan had hij moeten zeggen: ademen is geen keus net als homofiliequote:Op zondag 13 april 2008 10:35 schreef hierissieweer het volgende:
@RE Wat Wonderer volgens mij probeert te zeggen met die opmerking is dat het net zo absurd is om te zeggen dat homoseksualiteit een keuze is, als om te zeggen dat ademen een keuze is. Beide zijn dingen die gewoon aanwezig zijn en wat je niet kunt "laten" beiden komen vanuit diep van binnen...
Goed, eten dan. Je kunt ook kiezen om NIET te etenquote:Op zondag 13 april 2008 03:19 schreef Re het volgende:
[..]
uhmm nee dus... ademen wordt gereguleerd door de parasympaticus...
Tegen beter weten in post ik deze post , het GGZ is nu op de hoogte van ijn tijden dat ik actief ben op het internet, het zou zomaar kunnen dat ze er achter komen dat ik, ALS < (ja ALS) ik er eenmaal voor ga, dat ikeen hele nacht door kan zeulen op fok.quote:Op donderdag 10 april 2008 15:55 schreef Butterscotch het volgende:
[..]
Offtopic: LDalles goed? Ik heb de weg terug gevonden naar fok, zelfs zonder eiland
ontopic:
Ik sluit mij aan bij LD. Een betere wereld begint bij jezelf.
Boeiende discussie, dus ga door mensen
Je ziet de paar homofoben (drie die jij sprak, blijkbaar) op een chatkanaal als een goede norm om de hele nationale homofobie te meten?quote:Op donderdag 10 april 2008 02:13 schreef tinoz het volgende:
[..]
Tóch kan je jezelf wurgen. Is volgens mij maar een paar mensen gelukt. Getuigt wel van disciplinequote:Op zondag 13 april 2008 03:19 schreef Re het volgende:
[..]
uhmm nee dus... ademen wordt gereguleerd door de parasympaticus...
Goed punt.quote:Op donderdag 10 april 2008 12:31 schreef Jerruh het volgende:
[...] Dat doe je niet door midden op de dam je vriend vast te pakken en hem vol op de bek te zoenen zodat iedereen kan zien dat je er trots op bent en dat iedereen het dan maar moet accepteren.
ik spreek mezelf nu wel een beetje tegen want ook die mensen moet je kunnen accepteren zoals zij zijn, maar ik kan wel begrijpen als er mensen zijn die de opgedrongenheid van zon acceptatie niet echt geweldig vinden. 9maar dat is dan weer een ander iets dan echte homofobie.
????????????quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:23 schreef Flashwin het volgende:
dus eigenlijk is TS gewoon een latente homo?
Hoezo latent?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:23 schreef Flashwin het volgende:
dus eigenlijk is TS gewoon een latente homo?
Ik ben er volledig van overtuigd dat dat zeker wel 1 van de factoren is voor het "ontwikkelen/bepalen"(heb er ff geen goed woord voor in deze zin) van homosexualiteit.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:03 schreef Viking84 het volgende:
Homofilie is geen keuze, homoseksualiteit wel.
Maar je kunt je afvragen hoe fijn je leven is als je homofiel bent, terwijl je in een heteroseksueel keurslijf wordt gedwongen.
Verder heb ik er ook geen problemen mee als mensen het een afwijking noemen, want dat is het nu eenmaal wel.
Maar dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat homo's nergens goed voor zijn(las een paar jaar geleden een artikel in Psychologie Magazine over homoseksualiteit in het dierenrijk en daar had het echt duidelijke voordelen). Verder doet een homo niemand kwaad met zijn seksuele voorkeur, dus niks aan de hand, lijkt me
.
Verder geloof ik absoluut niet dat homoseksualiteit (mede) bepaald wordt door de omstandigheden waarin je opgroeit. Wel is het vast zo dat een heleboel mensen zich voorheen niet bewust waren van hun homoseksualiteit, omdat er niet over gesproken werd. Ze hadden misschien het gevoel dat er iets ontbrak, maar slaagden er niet in datgene wat ontbrak te definiëren.
Ja want elke man komt ooit een dag tegen waarop je kiest tussen homo of hetero worden.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:27 schreef multiculti-2008 het volgende:
uh wat is een oplossing voor dat er veel anti-homo activiteit is en dergelijke..
dat er minder homo's zijn? dat homo's hetero worden?
en wat is dan de oplossing van de homo's die nu rondlopen, wat moeten ze doen met dat gebrek aan acceptatie wat ze krijgen in ons land?
ik zou zeggen dat ze zelf de fout ooit hebben gemaakt, moet je maar geen homo zijn. Een man hoort sterk te zijn, niet vrouwelijk.
Die opmerking was sarcastisch. Een (echte)homo heeft die keuze nooit kunnen maken, die keuze is voor hem gemaakt. Als iemand geen erectie krijgt van een vrouw maar wel van een man is toch heldere taal?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:46 schreef multiculti-2008 het volgende:
dat zijn interessante dingen die je zegt Cahir. Ik ben het met je eens van je eerste zin, veel in het leven van een man is keuzes, ook dat van homo/hetero.
Wie bepaalt eigenlijk wat "hoort"?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:27 schreef multiculti-2008 het volgende:
ik zou zeggen dat ze zelf de fout ooit hebben gemaakt, moet je maar geen homo zijn. Een man hoort sterk te zijn, niet vrouwelijk.
Je ontwijkt me vraagquote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:15 schreef tinoz het volgende:
dat zijn onze moralen die dat bepalen en die berusten op waar we ons prettig bij voelen door het samen stellen van gedrags regels die we dan weer niet neerschrijven maar wel alledag tot uitvoering brengen, believe me , I Have Been There.....
lees jij überhaupt welleens een topic door als jij ergens op reageerd ?quote:
Ik welquote:
Mag ik een Ja of Nee?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:22 schreef tinoz het volgende:
[..]
lees jij überhaupt welleens een topic door als jij ergens op reageerd ?
nee dat mag je niet , ik ben er nog niet uit hoe ik sexueel georiënteerd ben dus kan niet eens met zekerheid zeggen of ik nou homo ben of niet , ik weet echterwel dat ik geil word van mannen en dat dus de kans er dik inzit dat ik wss homo benquote:
Bi?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:37 schreef tinoz het volgende:
[..]
nee dat mag je niet , ik ben er nog niet uit hoe ik sexueel georiënteerd ben dus kan niet eens met zekerheid zeggen of ik nou homo ben of niet , ik weet echterwel dat ik geil word van mannen en dat dus de kans er dik inzit dat ik wss homo ben
dan heb je een simplistische wereldvisie. Als je iets van mensen weet ipv klakkeloos nablaten van de algemene opinie, zou je weten dat er een verschil in percentage homo's bestaat in verschillende culturen. Dan zegt de naieveling MAAR MAAR eigenlijk is het percentage homo's gelijk maar in sommige landen wordt het onderdrukt. Naja ik ga dat verder niet weer argumenteren allemaal, dit is gewoon een gebrek aan mensen begrijpen, cultuur/je jeugd heeft invloed op het wel of niet homo zijn, de vraag is hoeveel. Volgens mij een heleboel.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:13 schreef Cahir het volgende:
[..]
Die opmerking was sarcastisch. Een (echte)homo heeft die keuze nooit kunnen maken, die keuze is voor hem gemaakt. Als iemand geen erectie krijgt van een vrouw maar wel van een man is toch heldere taal?
Maar blijkbaar is dat jou visie (dat ze wel een keuze maken), en aan de hand van je laatste zin vermoede ik dat jij ooit z'n "dilemma" had.
zucht weer zo'n Balkenende. Zo dachten we al 11letterig, van homo's hoor je te accepteren en zijn fantastische mensen waar niks mis mee is, alleen een kleine genetische afwijking verandering waar je uitermate veel respect voor hoort te hebben. Vervolgens doe je iedereen gelijk Balkenende en zijn politieke elitevrienden die anders als jou denken af als sneu en kortzichtig, het plebs zoals de konegin het misschien zou zeggen (de koningin is de ware machthebber balkenende <- koninginquote:Op zaterdag 7 juni 2008 02:31 schreef Elfletterig het volgende:
Veel reacties in deze topic zijn weer erg voorspelbaar. Het zou tegennatuurlijk zijn, het zou iets zijn waar je voor kiest, enzovoort. Ook is iemand die zich zorgen maakt over homofobie natuurlijk per definitie zelf een latente homo. Het is allemaal zo sneu en kortzichtig dat het amper de moeite nog waard is om te reageren.
Het is voor veel mensen te confronterend om op te merken dat homo's en hetero's meer gemeen hebben dan ze van elkaar verschillen. Je trapt vooral de gemiddelde heteroman nogal op z'n pik als je daarop wijst. Stel toch eens voor dat mensen van jou gaan denken dat je homo bent. So what, denk ik dan. Jouw sexuele oriëntatie is jouw eigen zaak en niemand weet het beter dan jezelf. Laat mensen zeggen wat ze willen zeggen; sta er ver boven.
Ik ben in mijn leven voor veel uitgescholden, maar (gelukkig) nog nooit voor een Balkenende. Voor jouw informatie: Balkenende is allesbehalve iemand die voor homo's opkomt. Tijdens een bezoek aan Indonesische studenten kreeg hij als premier vragen over het homohuwelijk in Nederland. In plaats van het te verdedigen en het Nederlandse standpunt uit te leggen, heeft hij daar alleen maar gezegd dat hij als kamerlid zelf tegen had gestemd. Hoezo premier van alle Nederlanders?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 07:11 schreef multiculti-2008 het volgende:
zucht weer zo'n Balkenende. Zo dachten we al 11letterig, van homo's hoor je te accepteren en zijn fantastische mensen waar niks mis mee is, alleen een kleine genetische afwijking verandering waar je uitermate veel respect voor hoort te hebben. Vervolgens doe je iedereen gelijk Balkenende en zijn politieke elitevrienden die anders als jou denken af als sneu en kortzichtig, het plebs zoals de konegin het misschien zou zeggen (de koningin is de ware machthebber balkenende <- koningin![]()
) en amper de moeite waard om naar te luisteren. Wat je niet ziet is dat jij wordt beinvloed door onze religie, het Christendom, en daarmee over het algemeen succesvol je gelijk krijgt (niet letterlijk Christendom dat officieel homo zijn afwijst, maar het Christendom van de praktijk, het knuffelen van misdadigers, zoenen van verkrachters en subsidieren van de Taliban
) gg
Kuttrollquote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:29 schreef multiculti-2008 het volgende:
ja hij doet wel s wat goed he, van mij mogen ze gelijk dat homohuwelijk weer afschaffen en alle homo's in de greppel en aarde eroverheen.
Eensch +1quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:29 schreef multiculti-2008 het volgende:
ja hij doet wel s wat goed he, van mij mogen ze gelijk dat homohuwelijk weer afschaffen en alle homo's in de greppel en aarde eroverheen.
nah, gewoon een mooi voorbeeld van homofobie, altijd verrassend dat er mensen met zulke gedachtengoed bestaan...quote:
dat is weg, omdat offtopic of niet relevant, pick your thing...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:51 schreef hierissieweer het volgende:
Waar is mijn stuk over het gekkenhuis gebleven?
Homofoobquote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:59 schreef Re het volgende:
[..]
dat is weg, omdat offtopic of niet relevant, pick your thing...
quote:Op donderdag 10 april 2008 02:19 schreef hierissieweer het volgende:
Ik denk overigens wel dat homoseksualiteit een bepaalde oorsprong heeft.
A uit onderzoek is een "afwijking" in de hersenen van homoseksuele mannen ontdekt, een bepaald gedeelte leek op het zelfde gedeelte, maar dan van de vrouw.
B denk ik dat bepaalde sociale-contextuele(lees psychologische) factoren een rol spelen: Kinderen verlangen een rolmodel, als vader niet aanwezig is word moeder dit. Moeder valt op mannen dus het kind ook (tis wat ingewikkelder)
En C: Het maatschappelijk klimaat veranderd waardoor mensen meer mogen ontdekken wie zij zijn en wat zij zijn. We zitten niet meer vast aan "rolpatronen' dus kunnen kiezen of wij ons gevoelswereld hun gang laten gaan.
En nee, na de liberale stroming, komt er tegenwoordig een tegenbeweging tegen homo's op. Deze mensen worden worden te veel geconfronteerd met de homoseksualiteit en reageren hier op. Denk bijvoorbeeld aan religieuze stromingen (en de daarbij behorende opvattingen over homoseksualiteit) en natuurlijk die geen die hun (nog niet erkende/onderkende) homoseksualiteit hebben geaccepteerd...
Wat jij zegt hoort meer onder de 'theorie' "gebrek aan mannelijke voorbeelden". Vaak word geuit in de vorm van een missende vaderrol. Maar zoals jij het beschreef is ook goed mogelijk.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 18:19 schreef Elckiebone het volgende:
[..]
Zo zijn er ook een hoop mensen die bijv, alleen zussen hebben. En zich op dezelfde manier gaan gedragen, en homo worden. Een oude vriend van mij is dit ook overkomen.
Het heeft iets met het ontbreken van mannelijkheid te maken in de omgeving. Maar dat hoeft niet persee.
zoals gezegd, welke issues heb je?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 18:37 schreef multiculti-2008 het volgende:
jaja nu zeggen dat homo's prachtig zijn, morgen met een hond in bed omdat de mannen niet mans genoeg zijn.. vrouwen..
ik welquote:Op zondag 8 juni 2008 01:46 schreef wonderer het volgende:
Ik denk niet dat je homo wordt en blijft als je niet ook een (genetische) aanleg hebt.
Kunnen dat soort types niet preventief geruimdband worden? OF voorziet de policy daar niet in?quote:
Zo kun je de dingen ook oplossenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:29 schreef multiculti-2008 het volgende:
Dat vraag ik me ook al langere tijd af, ook wat bijvoorbeeld het NWS-forum betreft. Ik heb inmiddels al een klacht ingediend in het R&P-feedbacktopic.quote:Op zondag 8 juni 2008 16:39 schreef wonderer het volgende:
Kunnen dat soort types niet preventief geruimdband worden? OF voorziet de policy daar niet in?
Mooi voorbeeld? Een mooi voorbeeld zou zijn van iemand die een keer komt met een onderbouwd antwoord op de vraag waarom hij homofobisch is. Iets wat verder gaat dan een uitspraak dat homo's ranzig zijn of dat ze liever dood moeten.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:58 schreef Re het volgende:
[..]
nah, gewoon een mooi voorbeeld van homofobie, altijd verrassend dat er mensen met zulke gedachtengoed bestaan...
Haha laatst ook geprobeert bij iemandquote:Op zondag 8 juni 2008 17:28 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld? Een mooi voorbeeld zou zijn van iemand die een keer komt met een onderbouwd antwoord op de vraag waarom hij homofobisch is. Iets wat verder gaat dan een uitspraak dat homo's ranzig zijn of dat ze liever dood moeten.
En om ze dood te wensen. Dat gaat wel wat verder dan pesten en voor aap zetten, vind je niet?quote:Op zondag 8 juni 2008 21:37 schreef multiculti-2008 het volgende:
achja dat zijn dingen, conclusies waar je op kan komen, niet iedereen denkt op die manier. Veel mensen denken zoals jullie, vrijheid en live/let live. Ik ken het gedachtegoed wel. Ik praat soms met homo's hoor, maar ik kan het niet laten om ze toch wat te pesten en voor aap te zetten.
ach ja, blazen homo's es niet op de vooroordelende fluit, dan is het wel de trompet.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:46 schreef multiculti-2008 het volgende:
Ach je moet niet te snel op de trompet blazen.
dat is toch de essentie van een fobie? Dat het compleet irrationeel is, ik heb liever mensen die stupide een bekrompen mening neerzetten als iemand die er nog een onderbouwde essay van maaktquote:Op zondag 8 juni 2008 17:28 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld? Een mooi voorbeeld zou zijn van iemand die een keer komt met een onderbouwd antwoord op de vraag waarom hij homofobisch is. Iets wat verder gaat dan een uitspraak dat homo's ranzig zijn of dat ze liever dood moeten.
Ik heb heel veel verstand van de vrouwen in dit landquote:Op zondag 8 juni 2008 08:27 schreef multiculti-2008 het volgende:
[..]
ik wel
Re wat welke issues, heb jij enig verstand van vrouwen in ons land? De nr 1 reden dat vrouwen ziek zijn van de Hollandse mannen, en dit zie je een boel beter in de randstad, is dat ze niet mans genoeg zijn. Is dit alles compleet aan jou voorbij gegaan? Dan weet je waarlijk niks.
Argumenten kun je weerleggen en hopelijk de persoon in kwestie op andere gedachten brengen. Met "het staat in de bijbel" wordt dat wat lastiger...quote:Op maandag 9 juni 2008 03:21 schreef Re het volgende:
[..]
dat is toch de essentie van een fobie? Dat het compleet irrationeel is, ik heb liever mensen die stupide een bekrompen mening neerzetten als iemand die er nog een onderbouwde essay van maakt.
Onder het mom van fobie mag je dus zeggen wat je wil en dan is het alleen een mooi voorbeeld.quote:Op maandag 9 juni 2008 03:21 schreef Re het volgende:
[..]
dat is toch de essentie van een fobie? Dat het compleet irrationeel is, ik heb liever mensen die stupide een bekrompen mening neerzetten als iemand die er nog een onderbouwde essay van maakt.
nee, in DIT topic specifiek over dit probleem is het een mooi voorbeeld van iemand die het niet begrepen heeft...quote:Op maandag 9 juni 2008 12:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Onder het mom van fobie mag je dus zeggen wat je wil en dan is het alleen een mooi voorbeeld.
quote:Re wat welke issues, heb jij enig verstand van vrouwen in ons land? De nr 1 reden dat vrouwen ziek zijn van de Hollandse mannen, en dit zie je een boel beter in de randstad, is dat ze niet mans genoeg zijn. Is dit alles compleet aan jou voorbij gegaan? Dan weet je waarlijk niks.
waaruit maak je op dat ik greppelkutten wil, of breezersletten? Ik zeg gewoon dat vrouwen ziek zijn van Hollandse mannen. Dat de Hollandse vrouw zich vaak schaamt voor de Hollandse man. Ik zie dat als een gegeven, en als je meer over m'n ideeen wist zou je weten dat ik dit probleem probeer op te lossen. En elke vrouw wil voorzover ik weet wel een echte man, of ze nou een slet is of een keurige meid.quote:Op maandag 9 juni 2008 03:25 schreef Re het volgende:
Ik heb heel veel verstand van de vrouwen in dit land. En dat greppelkutjes zoals jij blijkbaar wil, echte mannen willen (zeker met voorkeur voor tafkan en sotere baard) dan moeten ze dat vooral doen. Succes met je breezersletjes die naar je opkijken, dat moet toch een trots gevoel geven.
Vrouwen houden nu eenmaal van kerels die seks met elkaar hebben. Of op z'n minst met elkaar zoenen. Dat vinden ze nu eenmaal sexy-er dan een ventje dat om homoseksualiteit loopt te janken.quote:Op zondag 8 juni 2008 08:27 schreef multiculti-2008 het volgende:
[..]
ik wel
Re wat welke issues, heb jij enig verstand van vrouwen in ons land? De nr 1 reden dat vrouwen ziek zijn van de Hollandse mannen, en dit zie je een boel beter in de randstad, is dat ze niet mans genoeg zijn. Is dit alles compleet aan jou voorbij gegaan? Dan weet je waarlijk niks.
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:29 schreef multiculti-2008 het volgende:
Van mij mogen ze gelijk dat homohuwelijk weer afschaffen en alle homo's in de greppel en aarde eroverheen.
Nominatie voor de meest ongeloofwaardige uitspraak op Fok ooit.quote:Op maandag 9 juni 2008 17:15 schreef multiculti-2008 het volgende:
Verder is het ook niet m'n bedoeling iemand te beledigen...
Enkel over de homoseksuele mannen, en dan mag het, bedoel je?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:12 schreef multiculti-2008 het volgende:
ja behalve dat ik met dat niet beledigen het over de Hollandse mannen in het algemeen had.
hij zegt iemandquote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Enkel over de homoseksuele mannen, en dan mag het, bedoel je?
waarom?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:42 schreef multiculti-2008 het volgende:
ja homo's mag je wel een beetje beledigen
Wat een mietjesreactie zeg. Eerst een beetje hoog van de toren blazen, en dan zeggen dat je het niet uit wil leggen. Echt een waardeloos persoon ben je.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:10 schreef multiculti-2008 het volgende:
ik kan alles uitleggen, maar heb er niet zo zin in, het heeft wat te maken met stimuleren en tegengaan (wat is de antoniem van stimuleren). Niet zo zin want mensen begrijpen dit toch niet zo, en op het moment heb ik genoeg dingen uitgelegd. Verder, ieder z'n mening.
Ja inderdaad, worden ze weer hetero.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:42 schreef multiculti-2008 het volgende:
ja homo's mag je wel een beetje beledigen
volgens mij kun je er beter mee kappen hoor, er is maar een gelijk en dat is hun gelijk, vinden ze. Ze willen helemaal niet weten wat er verkeerd is aan de wereld, oftewel : het ligt altijd aan een anderquote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:10 schreef multiculti-2008 het volgende:
ik kan alles uitleggen, maar heb er niet zo zin in, het heeft wat te maken met stimuleren en tegengaan (wat is de antoniem van stimuleren). Niet zo zin want mensen begrijpen dit toch niet zo, en op het moment heb ik genoeg dingen uitgelegd. Verder, ieder z'n mening.
Een mens die verwacht dat niemand hem snapt, zal nooit snappen waarom niemand hem snapt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:06 schreef Copycat het volgende:
Een bekrompen geest is een handicap voor eeuwig, denk ik dan maar.
Hoi Jerruh.
och, er wordt er weer eentje wakkerquote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:15 schreef Aoristus het volgende:
[..]
volgens mij kun je er beter mee kappen hoor, er is maar een gelijk en dat is hun gelijk, vinden ze. Ze willen helemaal niet weten wat er verkeerd is aan de wereld, oftewel : het ligt altijd aan een ander
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |