Nouja, mijn ouders zijn ook gelijk gebeld dat ze er was. Ze zaten toch in spanning omdat ze wisten dat we naar het ziekenhuis waren. Ik vond het ook lullig om ze in spanning te laten zitten. Je zou bij volwassen mensen gewoon verwachten dat als je iets met ze afspreekt er ook rekening mee gehouden wordt.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:22 schreef bixister het volgende:
[..]
dan had ze dat 'verlossende belletje' dus gewoon nog niet moeten krijgen.
hier kwamen ze ook zo snel mogelijk, ik vond 't heerlijk. ik weet niet eens meer of ik al wel of niet gedouched was.
Laat het me nou net voornamelijk om hen gaan!quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:54 schreef Leah het volgende:
Even nuanceren. Opa's en Oma's dus. Dat je de rest een poosje laat wachten lijkt me helemaal goed, als jij dat graag wilt, maar mijn ervaring is toch wel dat ook de grootouders redelijk gestressed zijn of alles wel goed gaat, is gegaan, en je bent, lijkt me, ook heel benieuwd naar het kind van je kind...
Kan wel hoorquote:Op dinsdag 8 april 2008 22:46 schreef Mammietje het volgende:
Maar ik wou ze ook niet in de stress laten zitten of het wel goed gegaan was of laten wachten hoor. Ik wil ze eigenlijk pas een dag later bellen van "Ik ben gisteren bevallen"Kannie he?!
![]()
Zou ik idd helemaal prima vinden, zo'n bevalling is best zwaar werk, voor papa, mama EN baby, en een nieuw gezin is flink wennen, als ze hulp nodig hebben zal ik beschikbaar zijn maar ik ga me niet op lopen dringen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:19 schreef Leah het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder gepost, maar moet je je voorstellen dat jouw kind net een kind gekregen heeft. Zou je het dan helemaal prima vinden als je pas na een dag of wat even langs mocht komen?
Niet helemaal ontopic, maar wel heel nieuwsgierig wat je dan anders zou willen en waarom?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:37 schreef Jelief het volgende:
Een volgende keer mogen dezelfde personen weer vrij snel komen kijken. KIJKEN! Het kindje blijft bij mij! Maar dat is iets wat ik over het geheel van de tijd na de bevalling anders wil, dat heeft niet zo zeer direct met het bezoek te maken.
Ik ben om half 6 bevallen en heb volgens mij om half 7 of zo gebeld.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:11 schreef texelonia het volgende:
Voortboordurend op de post uit het Z&G topic. Vraag aan degenen waarbij opa's, oma's, tantes en ooms zsm kwamen kijken:
Zijn jullie dan ook op een christelijke tijd om het zo te zeggen bevallen?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:15 schreef texelonia het volgende:
Oh crap. Als ik van de 2e lig te bevallen moet Noah natuurlijk ergens heen. Voor mij vanzelfsprekend is dat mijn ouders en/of zus. So much voor het niet vertellen voordat ie er daadwerkelijk is![]()
Nee was het maar waarquote:
quote:Op woensdag 9 april 2008 10:15 schreef cattie het volgende:
een vriendin heeft Ive eerder gezien dan de familie (zij kon er namelijk binnen 10 minuten zijn) en dat heeft kwaad bloed gezet omdat mijn schoonmoeder haar op de gang tegen kwam, dus de volgende keer zorgen dat die elkaar niet zien.
Mijn moeder wilde er graag bij zijn en was er ook er de hele nacht al geweest totdat de verpleegster haar om 6 uur 's ochtends naar huis stuurde om te rusten. Gezien zij op het punt stond naar het buitenland te verhuizen wilde ik haar graag veel bij haar eerste kleinkindje betrekken voor ze weg ging. Niet voor mijzelf, maar voor haarquote:Op dinsdag 8 april 2008 23:13 schreef Leah het volgende:
Ik heb ook niet gebeld dat er geperst ging worden bv. Zou ik persoonlijk ook niemand aanraden.
Hahahaha ik dacht dat ik de enige was met deze "tic". Zodra Linde terugkomt van kinderopvang/verjaardagsviste/oppassen/feestjes etc en ze ruikt echt naar (parfum) van anderen dan doe ik haar snel in badquote:Op woensdag 9 april 2008 14:16 schreef Lishe het volgende:
Luuke en Lena lagen alletwee bij mij op bed, op het voedingskussen. Iedereen mocht komen kijken maar ik wilde dat ze eerst aan ons gewend zou zijn voordat iemand anders ze aanraakte. (En nog steeds vind ik het verschrikkelijk als ze 'naar andere mensen' ruiken. Bah.) Er is ook niemand geweest die daar moeite mee had.
Kersjes!quote:Op woensdag 9 april 2008 14:21 schreef Kersjes het volgende:
Nou jaaaa, door alle verhalen hier krijg ik ineens zo'n zin om weer zwanger te worden![]()
Ik wil graag meer tijd om met ons/mijn kindje te knuffelen, te ruiken te voelen te proeven. Naar mijn idee is Emma vrij snel in bad gegaan en ik kan mij heel slecht iets herinnneren van die eerste momenten. Ik kan mij zelfs niet meer herinneren wanneer ze voor het eerst bij mij dronk. Dat doet zeer.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:44 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Niet helemaal ontopic, maar wel heel nieuwsgierig wat je dan anders zou willen en waarom?
Voor mij zijn de trotse foto's van mijn ouders en overgrootoma met Pepijn de dag van zijn geboorte enkele van de meest waardevolle foto's. Ik zou dat bij een volgend kind ook echt niet willen missen. En ze dat momentje met hun nieuwe kleinkind ook echt niet willen onthouden. (hele zware bevallingen, vacuumpomp en baby's met hersenschuddingen daargelaten)
Ok, dat kan ik me helemaal voorstellen, die eerste momenten wil je met zijn 3tjes/vieren...Vervelend dat je daarvan niet alles hebt meegekregen.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:14 schreef Jelief het volgende:
[..]
Ik wil graag meer tijd om met ons/mijn kindje te knuffelen, te ruiken te voelen te proeven. Naar mijn idee is Emma vrij snel in bad gegaan en ik kan mij heel slecht iets herinnneren van die eerste momenten. Ik kan mij zelfs niet meer herinneren wanneer ze voor het eerst bij mij dronk. Dat doet zeer.
Bezoek mag dus iets later komen, als wij elkaar goed hebben bekeken. En daarbij komt ook nog eens dat Emma als allereerste erbij mag
Bij de eerste kwam de gynaecoloog vlak voor het persen vragen (toen ik er al twee dagen ontsluitingsweeen op had zitten) of het goed was als er een paar studenten mochten kijken.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:45 schreef peterfan het volgende:
Mocht ik onverhoopt naar het ziekenhuis moeten worden het er wat meer maar dat is dan logisch.
Dat bedje wil ik idd ook andersquote:Op woensdag 9 april 2008 17:48 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Wat ik zelf de volgende keer echt anders zou doen is dat ziekenhuis bedje... Een volgende gaat daar dus niet in, maar lekker al die tijd mij liggen.. Ik was nog te verbouwereerd van het hele bevallen zijn, had geen idee wat mijn lijf weer kon. En om de een of andere reden dus niet Pepijn zelf uit zijn bedje gepakt en bij me gelegd..Wel heel verliefd naar hem gekeken, maar bij een volgende doe ik dat dus echt anders...
Maar goed dat is ook ervaring, ook rondom aanleggen en borstvoeding zou ik nu zeker de eerste uren dingen anders doen, maar toen wist ik niet beter.
quote:Op woensdag 9 april 2008 14:16 schreef Lishe het volgende:
Wat voelt iedereen het anders. Ik hoop dat voor niemwnd de drempel te hoog is om zijn eigen wensen aan familie kenbaar te maken.
btw Ik ben er dan wel 1 voor wie het huis nooit vol genoeg kan met visite, mijn kind word de eerste dagen niet beknuffeld door anderen dan wijzelf en directe familie. Luuke en Lena lagen alletwee bij mij op bed, op het voedingskussen. Iedereen mocht komen kijken maar ik wilde dat ze eerst aan ons gewend zou zijn voordat iemand anders ze aanraakte. (En nog steeds vind ik het verschrikkelijk als ze 'naar andere mensen' ruiken. Bah.) Er is ook niemand geweest die daar moeite mee had.
Probeer het eens met gewoon haarlotion ofzo. Iris neemt ook zoveel geurtjes over, vanaf geboorte al, en ik kwam erachter dat het vooral in haar haartjes hing. Dot haarlotion erin, van zwitsal, of gewoon een washandje over het hoofdje en ze hebben hun eigen geurtje weer terug.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik dacht al dat ik gek was.
Sasha ruikt heel erg 'anders' als hij van het kdv af komt en ik heb iedere keer zo sterk de neiging om hem te badderen en andere kleertjes aan te doen!
Komt wel weer goed na de bevallingquote:Op vrijdag 12 september 2008 10:46 schreef Kiepie het volgende:
Maar okee, ik heb ook wel het idee dat ik deze dagen soms van een mug een olifant maak.
Ik vind dat je het wat simpel bekijkt, eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ga dan niet in Brabant wonen![]()
Nee even serieus. Tsja, zo'n bruiloft kan natuurlijk. En tuurlijk blijven ze extra lang om eventueel de geboorte mee te maken.
Maargoed, het valt mij op dat veel mensen er nogal iets van maken: zo'n geboorte. Begrijp me niet verkeerd: het ís heel speciaal. Maar soms krijgt het wel een heel gespannen tintje. Daar komen deze conflicten ook steeds vandaan. Omdat je al hekjes om het geheel bouwt, doet iedereen zijn best om binnen dat hekje te komen en staan ze steeds op de "poortdeur" te kloppen.
Dus mijn advies: maak het niet zo groot. De eerste paar dagen even rustig aan doen. Zolang als jullie nodig denken te hebben. Je baby ziet er na een week nog even vers geboren en schattig uit.
Het is dus min of meer zoals geplanned gegaanquote:Op woensdag 9 april 2008 11:54 schreef Llewella het volgende:
Het plan is dus dat mijn ouders en schoonouders erbij zijn (hetzij op enige afstand, en mits ze tevree kunnen zijn met die voorwaarde); dus die zijn er dan al; of als bijv mijn vader er echt niet bij wilt zijn dat die meteen wordt gebeld.
Vervolgens zijn mijn beste vriendin; broertje, stiefbroertjes en schoonzus en oma als eerste aan de beurt; maar pas als er weer rust in de tent is en we er aan toe zijn, dus niet a la minute. (En m'n schoonzusje is altijd lekker mega-enthousiast en impulsief met die dingen, dus die zal ik ook van te voren voorbereiden op dat zodat ze dan niet teleurgesteld is als ze niet meteen mag komen).
En daarna zien we wel; alles op z'n tijd, maar ik vind dan genieten en rust nemen het belangerijkst in de periode daaropvolgend.
Dat is ongeveer hoe ik het me voorstel en waar ik me vooralsnog goed bij voel.
Vannacht was ik weer eens bezig met bevallen in m'n dromen, ik ging rustig nog naar m'n werk toen ik de slijmprop verloor op het parkeerterrein en ik de eerste weeen al op gang voelde komen
Ik heb het nu natuurlijk even ruim genomen. Mijn opmerking sloeg ook op het verse, niet op het advies. Ik bedoel dat men gewoon even de tijd moet mogen nemen om op adem te komen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je het wat simpel bekijkt, eigenlijk.
Ik weet dat ik mijn moeder echt verdriet zou doen als ik haar pas een week na de bevalling zou willen zien en zij dan haar kleinkind pas voor het eerst zou zien. Ze zou het respecteren, want zo is ze wel, maar ze zou echt verdrietig zijn.
Op mijn beurt zou ik het ook erg naar gevonden hebben als mijn zusje mij pas na een week had willen laten langskomen.
In beide gevallen ga ik even uit van een gewone bevalling, niet allerlei narigheid enzo, uiteraard, dan kan het een ander verhaal zijn.
Ik vind 8 maanden zoiezo a-sociaal lang om weg te blijven, voor welk kleinkind dan ook...quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:14 schreef DJMO het volgende:
@maffemuts, misschien ben ik brutaal hoor, maar is er een reden dat ze zolaat pas kwamen?? waren ze op (wereld)reis bijvoorbeeld, of heb je gewoon geen goede band met ze?? ik vind acht maanden wel wat a-sociaal lang om weg te blijven bij je eerste kleinkind
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |