In mijn ideale situatie heeft iedereen in principe dat recht, je kan dat recht alleen verspelen door (door opzet of schuld) in de WSNP te belanden. Het is discriminerend, maar dit is een rechtvaardigheidsgrond.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:20 schreef Pool het volgende:
[..]
Om met je laatste vraag te beginnen: omdat het krijgen van een kind geen rechtshandeling of het beschikken over goederen is.
Het verbieden van het krijgen van kinderen is bovendien discriminerend ten opzichte van vrouwen...
Dat doet de staat nu al. Mensen die in de WSNP zitten kosten geld, en dat geld betaal ik. De staat grijpt dus (indirect) in in mijn persoonlijke levenssfeer door mij geld te laten betalen. Het is m.i. logischer (en meer ethisch verantwoord) om de sanctie neer te leggen bij de veroorzaker, niet bij burgers die wél die discipline op kunnen brengen om de zaken op orde te houden.quote:.. en het is een te grote macht die je geeft aan de staat om in te grijpen in de persoonlijke levenssfeer van mensen.
Dit is een binnenlandse situatie, een vergelijking met de rest van de wereld gaat dan ook niet op.quote:Het inkomen dat je in de WSNP zelf mag houden, is een stuk hoger dan het gezinsinkomen waar de helft van alle kinderen op de wereld het mee moeten doen.
Je bedoelt de arme kindertjes in Afrika? Natuurlijk niet, die zijn naar de maatstaven daar ook niet arm. In het land der blinden is éénoog koning.quote:En het is echt niet zo dat die andere 3 miljard kinderen allemaal psychisch verknipt raken doordat hun ouders niet rijk zijn.
Ik verbied het mensen niet om kinderen te krijgen; alleen voor de duur van de WSNP. Bovendien zeg ik ook nergens dat het psychische gevolgen heeft voor het kind.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:20 schreef Pool het volgende:
Het verbieden van het krijgen van kinderen is bovendien discriminerend ten opzichte van vrouwen en het is een te grote macht die je geeft aan de staat om in te grijpen in de persoonlijke levenssfeer van mensen. Het inkomen dat je in de WSNP zelf mag houden, is een stuk hoger dan het gezinsinkomen waar de helft van alle kinderen op de wereld het mee moeten doen. En het is echt niet zo dat die andere 3 miljard kinderen allemaal psychisch verknipt raken doordat hun ouders niet rijk zijn.
Ik zou zelf niet snel voor een kind kiezen als ik in de WSNP zat. Maar dat ga ik niet aan anderen opleggen.
Ik vind toch dat jij veel te veel vanuit de schuldeiser redeneert. Daar zul je wel een reden voor hebben (zelf ergens geld misgelopen?)quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:51 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Stuur je een bloemetje naar je crediteuren met een bedankje voor hun geduld, investering en het verlies?
Zodra je een kind hebt, krijg je kinderbijslag en staat er vaak volop familie klaar om oude kinderwagens en kleertjes cadeau te doen, op het kind te passen, etc. Je hebt als saniet ook gewoon een inkomen hoor, dat (geloof ik) maar 10% onder het minimumloon zit. Heb jij er enige cijfers voor, dat mensen sneller schulden maken zodra ze een baby krijgen?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:15 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik verbied het mensen niet om kinderen te krijgen; alleen voor de duur van de WSNP. Bovendien zeg ik ook nergens dat het psychische gevolgen heeft voor het kind.
Wat mijn belangrijkste uitgangspunt is: je mag tijdens de WSNP alleen handelingen doen die niet ten nadele zijn van de financiële situatie van de saniet, en cru gezegd: een kind is dat wel.
Hoezo niet? Mannen kunnen geen kinderen krijgen en de WSNP is persoonlijk, dus niet per huishouden. Bij sollicitaties mag je een vrouw niet vragen naar haar eventuele zwangerschap, terwijl ook dat zeer relevante info is voor de werkgever. Waarom zou je dit in de WSNP wel willen?quote:Verder vind ik het niet discriminerend ten opzichte van vrouwen. Integendeel. En ik ben een vrouw
Heel dapper inderdaad. Neemt niet weg dat je het per individu moet bekijken. Niet iedereen heeft hetzelfde IQ en heeft dezelfde situatie.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:42 schreef SHE het volgende:
ik krijg er jeuk van, en wat mij betreft gaat dat hele wsnp op de schop.
-knip-
Als vrouw zou je keihard moeten meewerken aan het oplossen van schulden, je bent er zelf ook medeverantwoordelijk voor en kan van je partner niet verwachten dat hij zichzelf krom werkt en jij op de bank blijft zitten.quote:Op woensdag 9 april 2008 12:03 schreef Locusta het volgende:
Tja, en toch ondanks de discussie vind ik niet dat je aan kinderen moet beginnen zolang je in de WSNP zit.
Het gaat er immers om dat je uit de schulden komt en iedereen weet dat kinderen (vooral baby's) geld kosten.
Als ze niet méér schulden maken kan dat slechts betekenen dat de WSNP-uitkering nu te hoog is (want ze kunnen kennelijk nog ergens op bezuinigen). Kinderbijslag en alle goede hulp ten spijt, kinderen kosten geld. Geld dat de saniet zou moeten betalen aan zijn schuldeisers.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Zodra je een kind hebt, krijg je kinderbijslag en staat er vaak volop familie klaar om oude kinderwagens en kleertjes cadeau te doen, op het kind te passen, etc. Je hebt als saniet ook gewoon een inkomen hoor, dat (geloof ik) maar 10% onder het minimumloon zit. Heb jij er enige cijfers voor, dat mensen sneller schulden maken zodra ze een baby krijgen?
Nee, ik pleit ervoor om de touwtjes strakker te trekken voor mensen die moedwillig of verwijtbaar in de WSNP komen. Normaal ondernemersrisico valt daar m.i. niet onder.quote:Ga jij het vertellen tegen die vrouw van 36 die haar laatste kans op een kindje ziet verliezen, nadat ze in de WSNP is geraakt omdat haar sierradenwinkeltje over de kop is gegaan, doordat haar leverancier failliet is gegaan en zij al wel betaald had?
Geen recht op kinderbijslag en toeslagen e.d. Mocht er toch nog een kind komen volgt uithuisplaatsing totdat men weer uit de WSNP is. Als dat geen stimulans is..quote:Trouwens, de meeste van die vrouwen zullen dan toch gewoon voor een kind kiezen. Dan wordt ze dus uit de WSNP geflikkerd, gaat ze van rechtswege faillissement in. Dan krijgt ze een curator (=duurder dan bewindvoerder) en blijft er voor de schuldeisers helemaal noppes over. Het enige wat je dan bereikt, is dat mevrouw nooit meer opnieuw een winkeltje zal beginnen, omdat dan steeds haar inkomsten opnieuw in beslag worden genomen. En is uiteindelijk iedereen slechter af: mevrouw houdt schulden, kind blijft moeder met schulden houden, schuldeisers krijgen minder, mevrouw onderneemt niets meer en dupeert daarmee belastingdienst en economie.
[..]
Omdat in mijn optiek bepaalde rechten beperkt mogen worden als jij door eigen toedoen de staat geld kost. enne, het recht op kinderen is net zo goed discriminerendquote:Hoezo niet? Mannen kunnen geen kinderen krijgen en de WSNP is persoonlijk, dus niet per huishouden. Bij sollicitaties mag je een vrouw niet vragen naar haar eventuele zwangerschap, terwijl ook dat zeer relevante info is voor de werkgever. Waarom zou je dit in de WSNP wel willen?
Als je een baan hebt en je raakt zwanger, dan krijg je gewoon 100% doorbetaald tijdens je zwangerschapsverlof.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:53 schreef Amnesia. het volgende:
[..]
Als vrouw zou je keihard moeten meewerken aan het oplossen van schulden, je bent er zelf ook medeverantwoordelijk voor en kan van je partner niet verwachten dat hij zichzelf krom werkt en jij op de bank blijft zitten.
Je zou je dus bezig moeten houden met werken, betaald werk, al dan niet parttime, om je man/vriend bij te staan in de problemen die je waarschijnlijk ook samen hebt veroorzaakt.
Beetje egoistisch om maar thuis te gaan liggen biggen toch?
Zou eigenlijk een voorwaarde voor de WSNP moeten zijn dat beiden zich toit het uiterste inspannen.
Ik zeg ook helemaal niet dat ze sneller schulden maken wanneer ze kinderen krijgenquote:Op woensdag 9 april 2008 14:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Zodra je een kind hebt, krijg je kinderbijslag en staat er vaak volop familie klaar om oude kinderwagens en kleertjes cadeau te doen, op het kind te passen, etc. Je hebt als saniet ook gewoon een inkomen hoor, dat (geloof ik) maar 10% onder het minimumloon zit. Heb jij er enige cijfers voor, dat mensen sneller schulden maken zodra ze een baby krijgen?
Euhm ja. Het klinkt misschien ongevoelig, maar ik zou haar idd. vertellen dat als ze in de WSNP komt, zij haar kinderwens nog even 3 jaar moet uitstellen. Als we toch hypothetisch gaan doen: ze kon natuurlijk ook al eerder met kinderen beginnenquote:Ga jij het vertellen tegen die vrouw van 36 die haar laatste kans op een kindje ziet verliezen, nadat ze in de WSNP is geraakt omdat haar sierradenwinkeltje over de kop is gegaan, doordat haar leverancier failliet is gegaan en zij al wel betaald had?
quote:Nee, ik pleit ervoor om de touwtjes strakker te trekken voor mensen die moedwillig of verwijtbaar in de WSNP komen. Normaal ondernemersrisico valt daar m.i. niet onder.
Dan zou het kind gedurende de WSNP-periode onder toezicht van de staat moeten komen te staan, zodat zij voor het kind kunnen zorgen en de moeder alle energie kan richten op het aflossen van de schulden. Zij is immers een overeenkomst met de staat aangegaan die stelt dat je gedurende de WSNP geen kinderen kan gaan krijgen omdat dit je financiële situatie (hoe je het ook bekijkt) benadeeld.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:32 schreef Pool het volgende:
Trouwens, de meeste van die vrouwen zullen dan toch gewoon voor een kind kiezen. Dan wordt ze dus uit de WSNP geflikkerd, gaat ze van rechtswege faillissement in. Dan krijgt ze een curator (=duurder dan bewindvoerder) en blijft er voor de schuldeisers helemaal noppes over. Het enige wat je dan bereikt, is dat mevrouw nooit meer opnieuw een winkeltje zal beginnen, omdat dan steeds haar inkomsten opnieuw in beslag worden genomen. En is uiteindelijk iedereen slechter af: mevrouw houdt schulden, kind blijft moeder met schulden houden, schuldeisers krijgen minder, mevrouw onderneemt niets meer en dupeert daarmee belastingdienst en economie.
Om de redenen die ik hierboven al heb genoemdquote:Hoezo niet? Mannen kunnen geen kinderen krijgen en de WSNP is persoonlijk, dus niet per huishouden. Bij sollicitaties mag je een vrouw niet vragen naar haar eventuele zwangerschap, terwijl ook dat zeer relevante info is voor de werkgever. Waarom zou je dit in de WSNP wel willen?
Kom op, Pool, je snapt zelf toch ook wel wat het verschil is tussen werken en in de WSNP zittenquote:Op woensdag 9 april 2008 14:57 schreef Pool het volgende:
Als je een baan hebt en je raakt zwanger, dan krijg je gewoon 100% doorbetaald tijdens je zwangerschapsverlof.
Niet tijdens de gehele zwangerschapquote:Op woensdag 9 april 2008 14:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Als je een baan hebt en je raakt zwanger, dan krijg je gewoon 100% doorbetaald tijdens je zwangerschapsverlof.
quote:Op woensdag 9 april 2008 15:19 schreef Locusta het volgende:
[..]
Kom op, Pool, je snapt zelf toch ook wel wat het verschil is tussen werken en in de WSNP zitten
Er zijn volop mensen die werken, maar toch in de WSNP komen. Of mensen die tijdens hun WSNP ergens worden aangenomen. Als de schuld van SHE groter was geweest, dan was het haar wellicht ook gebeurd, ondanks haar baan.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:20 schreef Amnesia. het volgende:
[..]
Niet tijdens de gehele zwangerschap
Ja, maar je werkt, je bent "je eigen baas" en zit niet in een WSNP-traject. Dat zie ik als een heel verschilquote:Op woensdag 9 april 2008 15:34 schreef Pool het volgende:
[..]
Als je werkt en je raakt zwanger, dan krijg je gewoon 100% doorbetaald gedurende je verlof en tijdens de rest van de zwangerschap kun je normaal gesproken gewoon werken. De werkgever is zelfs verplicht om de werkzaamheden aan te passen op de zwangerschap. Ik zie dus niet in hoe de zwangerschap zelf de schuldeisers zou benadelen.![]()
Dat denk ik ook, gelukkig mag iedereen er een eigen mening op na houdenquote:Wat betreft de andere reacties van DonJames en Locusta ben ik het blijkbaar gewoon met jullie oneens. Als ik daar tegenin ga, dan val ik in herhaling, mijn argumenten zijn gegeven. Ik vind de belangen van schuldeisers niet zo groot als het belang van de persoonlijke autonomie om kinderen te mogen krijgen. Daarnaast zie ik alleen maar nadelen aan de door jullie gestelde sancties. Het onder toezicht stellen van kinderen door de staat kost pas écht veel geld en het is bovendien alleen in uitzonderlijke gevallen beter voor het kind om niet door de eigen ouders verzorgd te worden. De nadelen van het beëindigen van de WSNP in geval van zwangerschap heb ik net al aangegeven: dan krijg je faillissement en is iedereen slechter af.
Maar dat kan helemaal niet. Je wordt maar één keer toegelaten tot de WSNP.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:11 schreef Steeven het volgende:
Volgens mij is sinds 1 januari dit jaar moeilijker geworden om in de WSNP te komen. Ik heb er dagelijks mee te maken ivm m'n werk. Heel af en toe komt er zelfs iemand naar voren die gewoon voor een tweede keer is toegelaten... dan doe je iets niet goed.
Nee hoor, voor mijn werk ben ik verantwoordelijk voor de afhandeling van schuldsanering/verlening etc.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef X. het volgende:
[..]
Ik vind toch dat jij veel te veel vanuit de schuldeiser redeneert. Daar zul je wel een reden voor hebben (zelf ergens geld misgelopen?)
Ik vind het idee achter de regeling heel goed, het is voor de mensen met onoverkomelijke schulden een perfecte oplossing. Ik vind de uitvoering beroerd, zo niet bijzonder slecht.quote:Maar je kunt niet 'zomaar' stellen dat die regeling niet goed is. Je moet het per situatie bekijken. Bedrijven proberen soms ook op hele geniepige wijze mensen aan allerlei abo's te krijgen en lenen was (tot voor kort zeker) zeeer makkelijk.
Klopt, dat wordt deels doorberekend op de klanten die wél betalen.quote:Als bedrijf moet je ook risico's indekken. Simpel.
Met alle respect, maar een deel van de WSNP-ers zijn chronische klagers. Het is nooit hun schuld, de bewindvoerder is kut, ze hebben geen geld om kleren te kopen en iedereen kijkt hun met de nek aan.quote:Als ik hier mensen die er ervaring mee hebben lees, dan is het echt geen Walhalla. Tuurlijk moet je misbruik hard bestraffen, maar dat neemt niet weg dat sommige mensen echt wel een tweede kans verdienen.
Ja klopt, het bruto vrij te laten bedrag zal alleen verhoogt worden. Dus minder geld voor de schuldeisers.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Eh dat kan wel, want ik heb het zelf gezien. Vind het persoonlijk belachelijk (!) overigens en het komt heel weinig voor. Soms nemen rechters het ook niet zo nauw met de wet blijkbaar. De reden voor de tweede toelating weet ik echter niet.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:28 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Maar dat kan helemaal niet. Je wordt maar één keer toegelaten tot de WSNP.
Je hebt gelijk, het kan wel. Maar dan moet er wel tien jaar overheen zijn gegaan: http://www.wetboek-online.nl/wet/Fw/288.htmlquote:Op woensdag 9 april 2008 18:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Eh dat kan wel, want ik heb het zelf gezien. Vind het persoonlijk belachelijk (!) overigens en het komt heel weinig voor. Soms nemen rechters het ook niet zo nauw met de wet blijkbaar. De reden voor de tweede toelating weet ik echter niet.
Je "mag" niet minder verdienen (als het een eigen keuze is)quote:Op woensdag 9 april 2008 19:10 schreef Lois het volgende:
Even los van de wel of niet nog een kind discussie, ben je als saniet verplicht tot werken overigens? Mag je bijv. part-time werken, of ben je verplicht zoveel mogelijk inkomsten te genereren?
Nee die is er niet. Tenminste, die is niet verplicht.quote:Daarnaast, iets wat ik me ook afvroeg, krijgen de mensen in de WSNP een budgetcursus, of een cursus 'omgaan met geld" oid, om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen?
Ik moet zeggen dat ik daar nog niet eens bij stil heb gestaan, maar idd. raar dat ze dat niet krijgenquote:Op woensdag 9 april 2008 19:41 schreef Lois het volgende:
Best wel raar dus dat dat laatste niet verplicht is. Punt 1 is toch om te zorgen dat het niet nogmaals gebeurd lijkt me.
Dat heb ik ook gezienquote:Op woensdag 9 april 2008 20:06 schreef E.T. het volgende:
[..]
kwam laatst via een ander topic een forum tegen waar particulieren geld lenen.. stonden een hoop oproepjes van mensen die uit de schuldhulpverlening kwamen en nu dringend nieuwe dingen nodig hadden en dus opnieuw geld wilden lenen![]()
https://www.boober.nl/ of zo?quote:Op woensdag 9 april 2008 22:25 schreef Locusta het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gezienEn vooral dat ze dan "garanderen" dat ze het terugbetalen
nee, het was echt een of ander kansloos forumpje..quote:
Vanavond was er (ik meen in een vandaag) een item over een speciale ambulance voor extreem zware mensen. Men verwacht dat in een korte periode 5% van de mensen meer dan 135 kilo weegt.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:38 schreef Druuna het volgende:
Volgens mij ben ik naief betreffende wat zo al leeft op deze aarde. Ik zag vandaag een campagne van de overheid die ze willen starten, inzake gezond eten. Ik dacht bij mijzelf, dat weten mensen toch wel? Je zag hierna telkens beelden van bakken patat met mayo op de tv verschijnen, ik vroeg mij toen werkelijk af, of er dan zoveel mensen zijn die vaak patat eten? Ik eet dat nauwelijks nml, misschien een keer in de drie maanden. Maar is het dan al zo erg gesteld in ons land dat mensen al niet eens meer weten dat je gezond moet eten en dus misschien wel dagelijks een bak patat eten? Idem inzake schulden dek ik bij mijzelf, wat de buren doen is hun leven, als ze willen leven zo zij leven mijn zegen hebben ze, ik wil me daar niet druk om maken ervan uitgaand dat ze intelligent genoeg zijn om zelf na te denken over consequenties en gevolgen van daden.
Ik ken ook geen ''asociale'' mensen eerlijk gezegd. Daar ga ik niet mee om nml dus ik kan ook niet kijken in hun manieren van leven.
En zeer terecht naar mijn mening. Je kunt hooguit spreken van een morele plicht van de aankomende ouders, maar de overheid heeft naar mijn mening niets dwingend op te leggen m.b.t. het al dan niet krijgen van kinderen. We leven niet in China.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
O.a.
Alleen (en dat is aan de ene kant dan wel weer een zegen....): allerlei mensenrechten verbieden dat de overheid zich daarmee bemoeit....
Dat was 'm idd.. kom daar o.a. het volgende tegen:quote:Op woensdag 9 april 2008 23:46 schreef Locusta het volgende:
[..]
Nope, een amateuristisch iets... zal wel ff zoeken..
/Edit:
Klik! < Dat was die site.
Met o.a. dit soort advertenties.
quote:Wij hebben drie jaar in de wsnp gezeten en hebben een schone lei gekregen maar door de wsnp hebben we ook negatieve coderingen bij bkr kan nergens lenen. Hebben jullie misschien een tip waar dan wel geleend kan worden???
Bedankt Nikki
Genoeg mensen dus die echt niets leren van de WSNPquote:waar of hoe kan ik 1000 of 1500 euro lenen voor wat nieuwe spullen
nadat ik uit de sculdsanerig ben wil ik wel vooruit maar geen schijn van kans om ergens wat te lene door het bkr wie heeft er een oplossing voormij
kan 75 tot 100 euro per maand terug betalen.
Tja, geloof ik ook graag. Maar instellingen die deze mensen een lening geven leren er ook niks van.quote:Op donderdag 10 april 2008 08:22 schreef E.T. het volgende:
Genoeg mensen dus die echt niets leren van de WSNP
quote:Hallo, wie wil mij 3500 euro lenen? Terugbetaling in natura? Alleen serieuze reacties alsjeblieft. Mail me voor meer info.
quote:
hallo wie kan mij vandaag of morgen nog 1000 euro lenen ik heb het nodig voor me nieuwe auto ik betaal het in 3 termijnen terug met rente natuurlijk
Wat een kansloos gebeuren zeg.quote:
Upc heeft een wetsovertreding begaan en nu ben ik de dupe, heb 3000 euro nodig, zit 100% in de wao, weet me geen raad, wie wel?
Lees die advertenties hieronder eens. De personen die dat soort advertenties plaatsen zullen waarschijnlijk niet overlopen van morele plichtenquote:Op donderdag 10 april 2008 07:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
En zeer terecht naar mijn mening. Je kunt hooguit spreken van een morele plicht van de aankomende ouders, maar de overheid heeft naar mijn mening niets dwingend op te leggen m.b.t. het al dan niet krijgen van kinderen. We leven niet in China.
Tja, da's jouw gevoel. Maar is dat ook echt bewezen zo?quote:Op woensdag 9 april 2008 17:40 schreef Dirkh het volgende:
Met alle respect, maar een deel van de WSNP-ers zijn chronische klagers. Het is nooit hun schuld, de bewindvoerder is kut, ze hebben geen geld om kleren te kopen en iedereen kijkt hun met de nek aan.
Als je dan zegt dat ze nu netto meer over houden tijdens de wsnp presteren ze nog te zeggen dat het rijk ze niet voldoende steunt. (geen huursubsidie of kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen etc.)
Tja, dit soort idioten blijf je houden. Maar dat wil toch niet zeggen dat ALLE mensen in die regeling zo zijn?quote:Op donderdag 10 april 2008 08:22 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat was 'm idd.. kom daar o.a. het volgende tegen:
[..]
[..]
Genoeg mensen dus die echt niets leren van de WSNP
quote:Op donderdag 10 april 2008 16:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Hoe kunnen mensen nou in godsnaam 3x in de WSNP raken (Nikki)? Dat soort lui mogen in mijn optiek lekker onder een brug zitten zonder inkomsten. Wanneer je meermaals dit soort zaken tegenkomt hou je toch je geld in je zak. Of het zijn natuurlijk paupers die van alles kopen maar gewoon geen geld hebben, dat soort mensen moeten ze ook maar direct in een kamp stoppen. Gewoon lekker werken, dan kun je overdag al geen geld uitgeven en sávonds kun je wat lekkers bij de koffie nemen, immers je hebt er zelf voor gewerkt.
Gisteren nog een fijne relaxstoel gekocht van 1500 euro plus een Wii voor 285 euro,....kan gewoon allemaal hoor, gewoon dmv een vaste baan ipv jobhoppen en/of uitkeringen trekken.
Niet helemaal. Zulke mensen waren genoodzaakt te gaan zwerven. Op zich geen probleem natuurlijk, maar zwervers zorgden voor overlast, zoals diefstallen en moorden (tja, als je geen vreten hebt en een kansloze toekomst tegemoet gaat, toen was het niet zo makkelijk een baantje te vinden), en daar is toen wat op bedacht. Zowel de aristocratie als de jonge, nog niet echt gecentraliseerde overheid werkten samen om deze mensen van de straat te houden. Dat werkte vrij goed: zwervers werden gedwongen te gaan werken, meestal kutbaantjes, zoals op het land bij een boer. Maar in een tijd van grote economische vooruitgang (periode 1600-1850) kon men elke arbeidskracht gebruiken.quote:Op donderdag 10 april 2008 09:55 schreef Scorpie het volgende:
Wat een stelletje hersenlozen wonen er ook in dit land zeg. Zulke zwakkeren waren vroeger al veel sneller het zaadje geweest en waren door de natuur vanzelf 'opgeruimd' zeg maar.
Tja, dat krijg je met zo'n betuttelend kabinet. Laat iedereen lekker op zichzelf letten, vrij land toch?quote:Volgens mij ben ik naief betreffende wat zo al leeft op deze aarde. Ik zag vandaag een campagne van de overheid die ze willen starten, inzake gezond eten. Ik dacht bij mijzelf, dat weten mensen toch wel? Je zag hierna telkens beelden van bakken patat met mayo op de tv verschijnen, ik vroeg mij toen werkelijk af, of er dan zoveel mensen zijn die vaak patat eten? Ik eet dat nauwelijks nml, misschien een keer in de drie maanden. Maar is het dan al zo erg gesteld in ons land dat mensen al niet eens meer weten dat je gezond moet eten en dus misschien wel dagelijks een bak patat eten? Idem inzake schulden dek ik bij mijzelf, wat de buren doen is hun leven, als ze willen leven zo zij leven mijn zegen hebben ze, ik wil me daar niet druk om maken ervan uitgaand dat ze intelligent genoeg zijn om zelf na te denken over consequenties en gevolgen van daden.
Ik ken ook geen ''asociale'' mensen eerlijk gezegd. Daar ga ik niet mee om nml dus ik kan ook niet kijken in hun manieren van leven.
Meestal worden mensen uit de WSNP getrapt en in een Faillissement gegooid, omdat het makkelijker is een Faillissement te beëindigen. Dus op zich is dat geen verkeerde oplossingquote:Trouwens, de meeste van die vrouwen zullen dan toch gewoon voor een kind kiezen. Dan wordt ze dus uit de WSNP geflikkerd, gaat ze van rechtswege faillissement in. Dan krijgt ze een curator (=duurder dan bewindvoerder) en blijft er voor de schuldeisers helemaal noppes over.
Nee, inderdaad niet. Maar is dat niet in de eerste plaats een zaak voor mensen zelf waar het op kinderen aankomt?quote:Op donderdag 10 april 2008 10:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Lees die advertenties hieronder eens. De personen die dat soort advertenties plaatsen zullen waarschijnlijk niet overlopen van morele plichten![]()
Het is toch op z'n best omstreden.quote:Bovendien, ik kan me niet herinneren dat de eenkindpolitiek in China nou als zó controversieel en onethisch wordt beschouwd. waarmee ik niet wil zeggen dat het allemaal wel snor zit met de mensenrechten in China
Vind ik niet. Vroeger ging het zo dat als men teveel kinderen kreeg, het voedsel niet toereikend was voor al die mensen, en men dood ging van de honger. Tegenwoordig hebben we dan een overvloed aan voedsel, dat betekent niet dat men maar kinderen moet blijven produceren; als dat niet opgevangen kán worden dan moet de staat nl. wél ingrijpen. Dat is dan jammer voor de burgers, maar voor hun eigen bestwil. En je kunt altijd nog emigreren.quote:Het is toch op z'n best omstreden.
Ik probeer de cijfers van het CBS te bekijken, maar ik zie toch cijfers die niet zo rooskleurig zijn.quote:Op woensdag 9 april 2008 10:21 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, volgens de laatste meting haalt 71% van de schuldenaren juist wél een schone lei.
En van degenen die een schone lei halen, heeft 90% in de drie jaar daarna geen nieuwe schulden meer gemaakt.
Tonen die cijfers dan juist niet een zuiverend vermogen aan voor wat toepassing van de WSNP aangaat?quote:Op donderdag 10 april 2008 21:25 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik probeer de cijfers van het CBS te bekijken, maar ik zie toch cijfers die niet zo rooskleurig zijn.
Stabilisering van het aantal aanvragen (wat veroorzaakt wordt door de strengere toelatingseisen, mensen moeten beter hun best doen om een regeling te treffen) maar het aantal verleningen van een schone lei daalt behoorlijk. Het beeindigen dmv een faillissement stijgt.
Kijk eens naar de cijfers, wie weet zie ik het niet goed.
De overheid moet dan maar bepalen wat teveel is of net genoeg? Wat vindt je in dit licht er trouwens van dat er politici in Nederland zijn die oproepen dat er meer kinderen gefokt moeten worden?quote:Op donderdag 10 april 2008 21:24 schreef Steeven het volgende:
[..]
Vind ik niet. Vroeger ging het zo dat als men teveel kinderen kreeg, het voedsel niet toereikend was voor al die mensen, en men dood ging van de honger. Tegenwoordig hebben we dan een overvloed aan voedsel, dat betekent niet dat men maar kinderen moet blijven produceren; als dat niet opgevangen kán worden dan moet de staat nl. wél ingrijpen. Dat is dan jammer voor de burgers, maar voor hun eigen bestwil. En je kunt altijd nog emigreren.
Nee, zodra het mij geld gaat kosten wil ik daar inspraak in. Dat is nou eenmaal de consequentie als je je problemen op laat lossen door iemand anders.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, inderdaad niet. Maar is dat niet in de eerste plaats een zaak voor mensen zelf waar het op kinderen aankomt?
[..]
Ik heb er geen probleem mee.quote:Het is toch op z'n best omstreden.
Ik weet het niet. Schuldeisers kunnen verplicht worden om in bepaalde situaties akkoord te gaan met een schuldregeling waar ze in de eerste instantie niet akkoord mee kunnen of willen gaan.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tonen die cijfers dan juist niet een zuiverend vermogen aan voor wat toepassing van de WSNP aangaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |