Ik heb gewoon een ernstig zwak voor eurodancequote:Blossom - Bicycle Race
Twenty 4 Seven - If You Want My Love
T Spoon - Fly Away
N Trance - D I S C O
Tina Cousins - Angel
Course & Mondane - Ring My Bel
In mijn ogen 'klassiekers' waarover ik me echt verbaas dat ze blijkbaar nooit in de top 40 zijn beland.. (destijds hoorde je ze voor mijn gevoel elk uur op de radio)quote:
Dit vond ik echt een érg mooi nummer, en heb het altijd zeer frustrerend gevonden dat Aerosmith 'm op geen enkele best of-cd plaatstequote:
Dit zullen stuk voor stuk niet de beste nummers van 1997 wezen, maar zijn wel nummers die me erg aan die tijd doen denken, en ik destijds op casettebandje grijsdraaide..quote:
Dat heb ik wel overwogen, maar uiteindelijk leek me dit toch meer een topic voor de nostalgische Fok!-er dan voor de serieuze muziekliefhebber..quote:Op maandag 7 april 2008 17:40 schreef ranja het volgende:
Je zou het naar MUZ kunnen verplaatsen trouwens.
Nope, dit was de (goedkope) house-remake van het nummer..quote:Op maandag 7 april 2008 18:11 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Without A Doubt - Don’t Speak (Is dit niet No Doubt????)
haha, nee dan niet. Dacht dat jij misschien een fout had gemaaktquote:Op maandag 7 april 2008 18:14 schreef Maartel het volgende:
[..]
Dat heb ik wel overwogen, maar uiteindelijk leek me dit toch meer een topic voor de nostalgische Fok!-er dan voor de serieuze muziekliefhebber..
Maar ik zie het even aan, als het hier door geen hond wordt opgemerkt geef ik het wel een reanimerend schopje richting MUZ
[..]
Nope, dit was de (goedkope) house-remake van het nummer..
Laat dus nog maar even weten of je dan nog achter je stem staat![]()
quote:Op maandag 7 april 2008 18:38 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
[..]
haha, nee dan niet. Dacht dat jij misschien een fout had gemaakt
Ik bedoelde qua uitkomen eigenlijk vooral de data waarop de nummers voor het eerst in de hitlijsten genoteerd stonden.. 't blijft natuurlijk twijfelachtig wat je doet met een nummer wat pas in week 52 binnenkwam, en dus éígenlijk pas een hit werd in 1998.. en zo zijn er dus ook tientallen nummers die al in oktober 1996 in de lijst verschenen, maar in '97 ook nog een maandje meededen..quote:Op maandag 7 april 2008 19:00 schreef Misstique het volgende:
Ik zou als ik jou was gewoon de daadwerkelijke hits, dus wat er in de lijsten stond in '97 als leidraad nemen en niet wanneer ze uitkwamen. Dat zijn namelijk de nummers die we ook hoorden in '97.
Precies.. het zou makkelijk zijn om alle nummers gewoon in elk jaar mee te laten doen waarin ze genoteerd staan, maar dan krijg je dadelijk dat bijv. een Don't Speak zowel het beste nummer van 1996 als 1997 wordt, en da's toch een beetje lame..quote:Op maandag 7 april 2008 19:04 schreef ranja het volgende:
Ik zou de nummers die nog aan het stijgen waren in week 1 van 1997 wel meenemen maar nummers die al aan het zakken waren of die nog 3 of 4 weken genoteerd hebben gestaan laten zitten. Maar dat is toch een eigen invulling. Mocht je 1996 of 1998 nog een keer willen doen, zou ik er nu al voor zorgen dat je dan geen dubbelen krijgt met dit toernooi.
Ah, dan begreep ik je verkeerd.quote:Op maandag 7 april 2008 19:04 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik bedoelde qua uitkomen eigenlijk vooral de data waarop de nummers voor het eerst in de hitlijsten genoteerd stonden.. 't blijft natuurlijk twijfelachtig wat je doet met een nummer wat pas in week 52 binnenkwam, en dus éígenlijk pas een hit werd in 1998.. en zo zijn er dus ook tientallen nummers die al in oktober 1996 in de lijst verschenen, maar in '97 ook nog een maandje meededen..
Ik ga maar af op de score per jaar (n.a.v. weken genoteerd + posities).quote:Op maandag 7 april 2008 19:04 schreef ranja het volgende:
Ik zou de nummers die nog aan het stijgen waren in week 1 van 1997 wel meenemen maar nummers die al aan het zakken waren of die nog 3 of 4 weken genoteerd hebben gestaan laten zitten. Maar dat is toch een eigen invulling. Mocht je 1996 of 1998 nog een keer willen doen, zou ik er nu al voor zorgen dat je dan geen dubbelen krijgt met dit toernooi.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:51 schreef WheeleE het volgende:
Een vlugge filtering van de volledige lijst:
<knip>
Laat het tournament maar beginnen.
Ja, dat wilde ik dus eigenlijk niet doen omdat ik geen buitennissige lijsten verwachtte (en het is altijd zo lullig als iemand 11 nummers geweldig vind en jij ze dan beperkt tot een keuze van 10)quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:40 schreef Misstique het volgende:
Misschien moet je ff een limiet stellen aan het aantal nummers dat je mag voordragen, 3 of 5 ofzo.
Nuja, wat ik vroeg was idd om de nummers te kiezen die in jouw ogen wel thuis horen in de competitie..quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:19 schreef WheeleE het volgende:
Ah, ik dacht dat uit die lange lijst alles wat niet als kandidaat in het toernooi zou moeten weggelaten moest worden. Het is dus de bedoeling om een aantal favorieten te kiezen.
* WheeleE noteert voor volgende keer.
Ik ben niet heel kritisch geweest. Je uiteindelijke absolute favorieten kies je tenslotte in het tournament zelfquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:22 schreef Maartel het volgende:
[..]
Nuja, wat ik vroeg was idd om de nummers te kiezen die in jouw ogen wel thuis horen in de competitie..
In principe komt 'weglaten wat er niet in thuishoort' op hetzelfde neer, het levert alleen duidelijk een wat langere lijst op
Absoluut.. Ik kan opzich ook wel leven met je lijstje hoor.. doel van deze voorronde is vooral even een (groot) aantal nummers af te schrijven die hier echt niets te zoeken hebben.. er zit tenslotte ook een hoop meuk tussen de tipnoteringen..quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:30 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Ik ben niet heel kritisch geweest. Je uiteindelijke absolute favorieten kies je tenslotte in het tournament zelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze nummers zijn iig alvast door naar ronde 1
Een paar verrassende keuzes, maar ook wel een paar nummers waarvan ik verwacht dat ze erg ver zullen komen![]()
En deze (wel reeds gestemde) nummers kunnen nog wel een steuntje gebruiken:
(wie helpt En Vogue een handje?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Spoilers zijn opzich niet heel erg nodig, maar ik vind die lange lijsten het topic zo uit z'n vorm trekken)
[ Bericht 1% gewijzigd door Maartel op 10-04-2008 09:50:05 ]
Nee, je begrijpt het niet helemaal goed.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:14 schreef Grobbel het volgende:
Dus als ik het goed begrijp vallen de singles die niet in de hitlijsten voorkwamen in 1997 buiten de boot?
En afgezien daarvan ontbreekt er echt onthutsend veel aan het lijstje in de OP, o.a.
Radiohead - Karma Police
The Verve - Bittersweet Symphony
Foo Fighters - Everlong
e.v.a.
Kijk anders maar eens naar dit lijstje: http://rateyourmusic.com/charts/top/single/1997
Hoe kun je nu een jaarlijst samenstellen van de beste singles van een bepaald jaar, als je niet eens alle singles toe laat? Da Funk van Daft Punk is nog zo'n klassieker die echt niet mag ontbreken. Alsof de hitlijsten leidend zijn bij zoiets.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:18 schreef Maartel het volgende:
edit: ik heb het even gecheckt en zie dat Everlong en Lucky idd noch in hit- als in tipparade genoteerd stonden.. helaas doet die dan idd niet mee aan dit tournament..
Ze zijn iig een makkelijk uitgangspunt om een vrij volledige lijst te hebben voor het tournament..quote:Op donderdag 10 april 2008 10:21 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Hoe kun je nu een jaarlijst samenstellen van de beste singles van een bepaald jaar, als je niet eens alle singles toe laat? Da Funk van Daft Punk is nog zo'n klassieker die echt niet mag ontbreken. Alsof de hitlijsten leidend zijn bij zoiets.
Ik zou het zo houden als het nu is, inderdaad een top 40 toernooi. Voor je't week wordt de lijst 2x zo lang met iedereen z'n favoriete nummers die verder niemand kentquote:Op donderdag 10 april 2008 11:52 schreef Maartel het volgende:
Maargoed, eigen nominaties zijn welkom!
Ik kijk sowieso naar hoe vaak nummers genoemd worden..quote:Op donderdag 10 april 2008 12:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik zou het zo houden als het nu is, inderdaad een top 40 toernooi. Voor je't week wordt de lijst 2x zo lang met iedereen z'n favoriete nummers die verder niemand kentIk kan zo een lijst met 20 singles uit 1997 maken die nu niet meedoen denk ik, maar daar zit niemand op te wachten.
Ik ken het juist wel, en heb het bewust niet genomineerd.quote:Op donderdag 10 april 2008 15:00 schreef ranja het volgende:
waarom kent niemand Elisa
[ afbeelding ]
Ik wel!quote:Op donderdag 10 april 2008 15:00 schreef ranja het volgende:
waarom kent niemand Elisa
[ afbeelding ]
Zeker, maar daar zijn we snel genoeg van afquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:00 schreef ranja het volgende:
Oeh er moet nog een hoop kaf af.
Gewoon alle 3 weg, blijkbaar vind niemand ze de moeite waard om op te stemmenquote:Op woensdag 16 april 2008 18:42 schreef Maartel het volgende:
Moet nog even bedenken wat ik qua score ga doen met groepjes waar niet op gestemd is..
Uiteindelijk zal er gemiddeld één nummer per groepje afvallen, maar het kan best zo uitkomen dat een groepje in zijn geheel mag blijven/de prullenbak in mag als de stemmen er naar zijn
Ja, leuk is die hèquote:
Ik moet nog even gaan kijken/berekenen welke manier van verwerken het eerlijkste resultaat op lijkt te leveren, maar laten we vooral niet massaal onderdelen door gaan strepen, en allemaal onze eigen regeltjes bij het stemmen verzinnenquote:Op donderdag 17 april 2008 10:36 schreef Grobbel het volgende:
Hmm, ruud.nl streept heel vaak 2 van de drie weg, en laat er maar eentje staan. Wat doe je daar mee? Krijgt dan alleen de eerste punten? Want als die manier mag, dan doe ik mooi hetzelfde. Sommige drietallen zijn echt te pijnlijk voor woorden.
De keus is geheel aan TS hoe hij hier mee om gaat, ik heb gewoon de wat mij betreft allerslechtste nummers er uit gehaald. Als TS toch de punten geeft ahv de volgorde, doorgestreept of niet, vind ik het prima.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:36 schreef Grobbel het volgende:
Hmm, ruud.nl streept heel vaak 2 van de drie weg, en laat er maar eentje staan. Wat doe je daar mee? Krijgt dan alleen de eerste punten? Want als die manier mag, dan doe ik mooi hetzelfde. Sommige drietallen zijn echt te pijnlijk voor woorden.
Klopt.. er zitten een paar platen bij waarvan ik denk "ah, leuk dat die er ook bij zit", en 't is niet één en al bedroevende Hans Kraaij-ellende, maar het 'niets-zeggende-plaatjes'-gehalte is wel erg hoog..quote:
Dat zal (hoop ik) wel meevallen hoorquote:Op donderdag 24 april 2008 10:02 schreef Grobbel het volgende:
De loting is in sommige gevallen zo godsgruwelijk slecht, dat ik echt denk dat we in de volgende ronde een hoger troepratio hebben dan in deze ronde.
Als dit gedaan wordt geef ik idd alleen de nummer 1 punten. Die krijgt dan overigens wel minder punten dan wanneer ie deel uit zou maken van een volledige top 3 (waarbij de nummer 2 ook punten zou scoren), omdat anders zo'n stem meer gewicht zou hebben, wat ik dan weer niet eerlijk vind..quote:Op donderdag 17 april 2008 10:36 schreef Grobbel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh shitquote:Op maandag 5 mei 2008 23:09 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik stel je stem wel op prijs, maar je hebt niet het lijstje van de huidige ronde te pakken
Fixedquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:39 schreef WheeleE het volgende:
Maartel, ik zou de Youtubelinkjes nog ff nakijken. Er staat overal http://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=<code>
Maar wel eentje die eigenlijk thuis hoort in 1987, toen het een top drie hit was.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:51 schreef Misstique het volgende:
I need love van LL ligt er uit?.
Dawas een tof nummer..
Idem. Zijn maar heel weinig die ik goed vind bij, wel een paar die ik nog wel wat had gegund maar ach. Zo blijft er nog wat kaf over voor deze rondequote:Op zondag 1 juni 2008 20:50 schreef Grobbel het volgende:
Wel weer een paar goede platen die er uit vliegen, maar echt rouwig kan ik niet zijn over het grootste deel van de uitvallers.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:30 schreef Asile het volgende:
No Doubt - Don’t Speak
Olive - You’re Not Alone
Skunk Anansie - Hedonism (Just Because You Feel Good)
Inderdaad! Stiekem had ik wel 5 groepjes bold willen maken, maar deze stak er met kop en schouder bovenuit.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:39 schreef Maartel het volgende:
[..]
![]()
Dit groepje vond ik echt het toppunt van ongelukkige loting.. (alle 3 horen voor mij in de top 10 van 97)
Ingrijpen in de loting en zelf groepjes gaan samenstellen vond ik dan ook weer niks, maar ik hoop dat met deze manier van stemmen de échte goede nummers zo ver komen als ze verdienen...
Die 2 dan maar als vetgedrukt beschouwen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 00:14 schreef ranja het volgende:
1 Spice Girls - Who Do You Think You Are
2 Chumbawamba - Tubthumping
3 Oasis - Stand By Memogen alledrie wel door
1 Kula Shaker - Hush
2 Texas - Say What You Want
3 Skik - Op Fietse
Klopt, maar dat werd eigenlijk al een beetje gedaan (door doorstrepen van groepjes).. en leek me in dit stadium van het tournament niet meer zo erg van toepassing..quote:Op zaterdag 21 juni 2008 00:01 schreef ranja het volgende:
je zou ook aan een lijstje aan allemaal minpunten mogen geven dat ze alledrie wegmogen
Paranoid Android heeft 1 punt minder dan Ecuador.. ik werk met 2/1/0-punten maar volgens mij kan dat het verschil niet maken.. <gaat natellen>quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:03 schreef Grobbel het volgende:
Gekke vraag misschien. Maar waarom gaat Ecuador van Sash! wel door, en Paranoid Android van Radiohead niet? Als je zou werken volgens het 3 / 2 / 1 -punten principe zouden ze eigenlijk evenveel punten moeten hebben, namelijk 13. Wat geeft dan de doorslag?
Er zijn overigens wel 2 platen door die even hoog scoorden als Paranoid Android, maar dat was om weer op een rond (door drie-deelbaar) aantal uit te komen, en hierbij gaf onder de 6-punten-nummers de score van vorige ronde de doorslag.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:22 schreef Grobbel het volgende:
Nee, laat maar. Ik had zelf een telfout gemaakt.
Die staan er toch elke ronde netjes bij?quote:Op zondag 29 juni 2008 23:06 schreef Zwansen het volgende:
Kunnen we niet verplichten om de youtubelink van het nummer te plaatsen?
quote:Op zondag 29 juni 2008 23:24 schreef Maartel het volgende:
[..]
Die staan er toch elke ronde netjes bij?
Je hebt vooral voor de 2e keer op ronde 6 gestemd, vrees ik..quote:Op maandag 30 juni 2008 20:24 schreef WheeleE het volgende:
Heb ik het verkeerd of is dit de tweede ronde waarin 2 nummers van Radiohead het tegen elkaar op moeten nemen in 1 groepje?
Dat zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:35 schreef Maartel het volgende:
[..]
Je hebt vooral voor de 2e keer op ronde 6 gestemd, vrees ik..
Ik wilde niet al te veel bewijs van mijn misser achterlatenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 12:41 schreef Maartel het volgende:
Nog een paar uur de tijd![]()
Ik zie gelukkig net op tijd dat je nog een keer gestemd hebt, WheeleE, wachtte op een nieuwe post, merk nu pas op dat je de oude had ge-edit..
quote:
Wist ik niet, maar hoe dan ook tbrengt mij goede herinneringenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:21 schreef Grobbel het volgende:
Sinds ik er achter kwam dat Hush een redelijk schaamteloze cover was, vind ik 'm een stuk minder tof.
Ik heb beide albums hier ook staanquote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:25 schreef Grobbel het volgende:
Dat blijkt inderdaad wel.Gelukkig zitten we wel op één lijn wat Republica betreft. Ik zal ook één van de weinigen zijn die het bijbehorende album in de kast heeft staan, en 'm nog met enige regelmaat opzet ook.
In Nederland was dat in elk geval de rockversie:quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:50 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik heb beide albums hier ook staan![]()
Overigens wel pas jaren later gekocht.. weet iemand van jullie toevallig welke versie van Ready To Go hier eigenlijk de singleversie was (en dus het meest gedraaid werd destijds)? De rock- en popmix komen me allebei erg bekend voor..
2 van die drie zaten in mijn onderste rijtje, en de derde ergens onderin de tweede. Geen gekke uitslag, wat mij betreft.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:04 schreef Maartel het volgende:
Afvallers ronde 10:
Chumbawamba - Tubthumping
Gala - Freed From Desire
Kula Shaker - Hush
daar sluit ik me bij aan.. voor de duidelijkheid:quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:05 schreef ranja het volgende:
Ha, ga ik toch nog een keer voor Radiohead stemmen
Mja.. ik stem nu idd op het nummer wat ik het minst waardeer, maar als het stemmen omgekeerd zou gaan zou ik juist bewust niet op dat nummer stemmen (want de andere nummers vind ik leuker/beter) en zou het resultaat volgens mij hetzelfde zijn.. Tenzij je bedoelt dat er nu allerlei haters speciaal komen wegstemmen, die anders niet gestemd zouden hebben, maar dat zal volgens mij ook wel meevallen.. Bovendien: als een nummer blijkbaar veel 'haters' heeft, verdient het imo niet te winnen..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wat een rare manier van stemmen imho. Nu krijg je alle haters, die de dienst uit gaan maken.
Blur - Song 2
Het punt is dat Radiohead een band is met veel haters. De kans is groot dat die straks verliest, omdat de stemmen van degene die Radiohead wel van aardig tot fantastisch vinden verdeeld worden over de rest. Ik zie niet waarom je moest afwijken van het andere principe met een top. Dat lijkt me eerlijker.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:03 schreef Maartel het volgende:
[..]
Mja.. ik stem nu idd op het nummer wat ik het minst waardeer, maar als het stemmen omgekeerd zou gaan zou ik juist bewust niet op dat nummer stemmen (want de andere nummers vind ik leuker/beter) en zou het resultaat volgens mij hetzelfde zijn.. Tenzij je bedoelt dat er nu allerlei haters speciaal komen wegstemmen, die anders niet gestemd zouden hebben, maar dat zal volgens mij ook wel meevallen.. Bovendien: als een nummer blijkbaar veel 'haters' heeft, verdient het imo niet te winnen..
Ik had iig het gevoel dat de finale wel erg voorspelbaar zou worden als iedereen nu volmondig z'n favoriet gaat noemen.. en iets loting-afhankelijks lijkt me in dit stadium helemaal ongelukkig..
mja.. het is geen bewuste/strategische keuze geweest anders dan dat ik het gevoel had dat meerdere rondes achter elkaar het maken van een top uiteindelijk zou resulteren in elke ronde precies dezelfde lijstjes, waarmee de rondes zichzelf totaal overbodig maken.. laat iedereen dan gewoon in ronde 1 een top maken, verwerk die, en je hebt gelijk de uitslag te pakken..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het punt is dat Radiohead een band is met veel haters. De kans is groot dat die straks verliest, omdat de stemmen van degene die Radiohead wel van aardig tot fantastisch vinden verdeeld worden over de rest. Ik zie niet waarom je moest afwijken van het andere principe met een top. Dat lijkt me eerlijker.
hoofdquote:Op donderdag 14 augustus 2008 02:35 schreef belsen het volgende:
Radiohead
Dat is toch gewoon het meeste een net niet nummer. Ze hebben toch echt nummers met meer smoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |