quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:[..]
Het punt is dat Radiohead een band is met veel haters. De kans is groot dat die straks verliest, omdat de stemmen van degene die Radiohead wel van aardig tot fantastisch vinden verdeeld worden over de rest. Ik zie niet waarom je moest afwijken van het andere principe met een top. Dat lijkt me eerlijker.
mja.. het is geen bewuste/strategische keuze geweest anders dan dat ik het gevoel had dat meerdere rondes achter elkaar het maken van een top uiteindelijk zou resulteren in elke ronde precies dezelfde lijstjes, waarmee de rondes zichzelf totaal overbodig maken.. laat iedereen dan gewoon in ronde 1 een top maken, verwerk die, en je hebt gelijk de uitslag te pakken..
Wat betreft de verdere manier van stemmen: voor een eventueel volgend tournament zijn op- en aanmerkingen zeker welkom
Met het 'top 3'-systeem heb ik iig proberen tegen te gaan wat ik in andere tournamenten (waar het altijd '1 tegen 1' is) vaak zie gebeuren, namelijk dat er al vanaf de 1e ronde kandidaten afvallen die het, met een andere loting, misschien wel tot een 2e plaats in de finale hadden kunnen schoppen..
Maar verder ben ik ook geen expert in statistieken oid, en heb ik tamelijk ad hoc gekeken welke manier van stemmen me in welk stadium van het tournament het geslaagdst leek..
Overigens heb ik, ondanks de ondergang van een aantal van mijn persoonlijke favorieten, het gevoel dat ik er aardig in geslaagd ben daadwerkelijk te eindigen met de meest gewaardeerde nummers onder de stemmers
Wat betreft het hele haters-verhaal: met dat 'verdeeld raken van stemmen' heb je wellicht een punt waar ik niet bij stil heb gestaan, maar desalniettemin geloof ik dat een nummer wat het meest weggestemd wordt geen plek in de finale verdient, net zo goed als dat 2 nummers die 'doorgestemd' worden het wel verdienen.
Mijzelf is het 'haten' van bepaalde bands of artiesten tamelijk vreemd, ik kijk gewoon naar welk nummer ik het leukst/mooist vind, en in dit geval dus welk nummer daar het minst aan voldoet..
Ik ga er verder van uit dat (bijna) iedereen gewoon 'eerlijk' stemt.. als je de boel wilt saboteren of strategisch wilt stemmen kan dit altijd wel, maar wat heb je daar aan?