*AUCH*quote:Op woensdag 9 april 2008 18:28 schreef Wootboon het volgende:
Garp, het boek met de legendarische pijpscene.
Haha, inderdaad! Heb dat boek gelezen in de trein en op de uni enzo, en ik werd steeds aangesproken door mensen die ik niet eens kende: of ik al bij dé scène was.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:28 schreef Wootboon het volgende:
Garp, het boek met de legendarische pijpscene.
Tom Sharp zou ik zeggenquote:Op zondag 22 februari 2009 21:14 schreef oh-oh het volgende:
Zijn er schrijvers die andere Irving fans aanraden trouwens?
Ik vind zelf Meir Shalev qua vertelkunst wel op hem lijken, hele andere verhalen , maar ook veel gelijkenissen vind ik.
En net als Irving heeft Shalev ook 1 boek waar ik niet door heen kom ( de Kus van Ezau ).
Voor mij blijft Garp de beste.quote:Op zondag 22 februari 2009 21:34 schreef oh-oh het volgende:
Owen Meany is ook een van mijn allerliefste lievelingsboeken allertijden ja![]()
Dat vind ik van Irving het boek met het duidelijkste en beste plot, en ik weet nog hoe verbijsterd ik was toen ik dat einde de eerste keer las
Wilt Omnibus (1996) - een omnibus met de eerste drie Wilt romans, ook bekend als "Wilt in drievoud"quote:Op zondag 22 februari 2009 21:31 schreef oh-oh het volgende:
Zegt me helemaal niks.
Nog titels die je aanraadt?
Maar dan in het Engels neem ik aan?quote:Op zondag 22 februari 2009 21:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wilt Omnibus (1996) - een omnibus met de eerste drie Wilt romans, ook bekend als "Wilt in drievoud"
Daar moet ik dan ook als eerste aan denken.quote:Op zondag 22 februari 2009 21:39 schreef oh-oh het volgende:
Hebben jullie ook lievelingszinnen uit zijn boeken?
Ik vind "Keep passing open windows " uit Hotel New Hampshire zo mooi.
quote:Op zondag 22 februari 2009 21:39 schreef conleche het volgende:
Wat ik bij Garp zo prachtig gedaan vond was dat na DE scene, het over alles en iedereen ging, die had dat en de ander zus, maar over het ene zoontje werd bladzijden lang niet gerept en dan ineens krijg je het langzaam in de gaten en denk je: WTF, het zal toch niet??!!
En Egg, dat kleine broertje dat omkomt bij het vliegtuigongeluk, die altijd bij alles What ? zegtquote:Op zondag 22 februari 2009 21:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Er zijn ook van die mooie melancholische zingen met "proberen te groeien" in HNS...
Oh ik ben stiekem al jaren echt verliefd op hem, dus ik ben nu heel erg jaloersquote:Op zondag 22 februari 2009 21:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Fantastische kerel ook. Ben een keer naar een lezing van hem geweest met een ongecorrigeerde proefdruk van 'Three by Irving' om te laten signeren. Bleek dat ie niet wilde signeren. Aangebeld bij de besloten borrel na afloop wilde zijn agente wel wat boeken aannemen om te kijken of ie toch nog een krabbel wilde zetten. Na 10 minuten werd ik naar binnen geroepen met de vraag of ik even bij meneer Irving wilde komen. Hoe ik in hemelsnaam aan die proefdruk kwam. Enfin, ik kreeg een glas drank in mijn hand gedrukt en even een praatje gemaakt. Heb de krabbel gekregen onder de voorwaarde dat ik hem nooit zou verkopenOnderussen heb ik een tweede ongecorrigeerde proefdruk van 'Three by Irving' op de kop getikt, dus nu maar wachten tot ie weer in Nederland is, dan ga ik uiteraard weer langs.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 01:00 schreef Intxaurraga het volgende:
Ik ga binnenkort een weekje op reis met een slaperige oom van me, en ik heb mezelf toegezegd twee dikke boeken mee te nemen. Wat is nu het ultieme erop-uit-met-Irving-boek?
quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:14 schreef Intxaurraga het volgende:
Ik heb Owen Meany aangeschaft
Ik denk alleen dat ik hem al voor ik op vakantie ga uit ga hebben.
En en en en en???quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:14 schreef Intxaurraga het volgende:
Ik heb Owen Meany aangeschaft
Ik denk alleen dat ik hem al voor ik op vakantie ga uit ga hebben.
"Last night in Twisted River" zal over drie dagen worden besproken op de website van VN. Hier is een link uit de toekomst van die bespreking (let op de datum):quote:Op woensdag 9 september 2009 10:58 schreef No-P het volgende:
Hardcover en Paperback komen beide op 27 oktober uit. Paar dagen later in Nederland.
quote:Zondag 11 Okt 2009 17:35 - 18:25
John Irving
De Amerikaanse successchrijver John Irving is kort in Nederland vanwege zijn nieuwe boek Last Night in Twisted River, dat als eerste (bij de Bezige Bij) in Nederland verschijnt. Het is zijn twaalfde roman. John Irving breekt in 1978 door met zijn vierde boek: De Wereld Volgens Garp. Irving krijgt er de National Book Award voor en het wordt in de Verenigde Staten het best verkochte boek van de jaren zeventig. Het is verfilmd met Robin Williams als Garp. Garp is zijn bekendste werk, maar dat wil niet zeggen dat zijn andere boeken onbekend bleven. Succesvol zijn Hotel New Hampshire, De Regels van Het Ciderhuis, De Beren Los, Bidden wij voor Owen Meany, en Zoon van het Circus. In 2000 ontving hij een Oscar voor zijn script voor The Ciderhouse Rules. Zijn roman Weduwe voor een Jaar speelt zich voor een deel af op de Amsterdamse
Wallen. Begin volgend jaar verschijnt de Nederlandse vertaling
van Last Night in Twisted River.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Morgen (zondag 11 oktober) op Nederland 2 om 17:35 uur: Kunststof TV met John Irving:
http://www.nps.nl/page/programma/3769/kunststoftv
[..]
quote:
Oh mag ik je aanraken?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Normaal is Kunststof TV live, maar alleen deze keer is alles al opgenomen (gisteren). Helaas, ik had al plannen om naar de studio af te reizen om hem mijn tweede ongecorrigeerde proefdruk van 'Three By Irving' onder zijn neus te duwen. Hij was bij de eerste die ik hem liet signeren (zie deze post ) al hoogstverbaasd, ik had graag zijn gezicht gezien bij de tweede.
Ben je serieus ?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh mag ik je aanraken?
Shit zeg, als ik het had geweten was ik gisteren ff met een detour van Texel naar Maastricht terug gereisd zeg
O, die vraag stond nog open. Een heel charmant en vlot boek vond ik dat. Echt een boek-boekquote:
quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:36 schreef oh-oh het volgende:Ik vind die man echt wild aantrekkelijk...
Ben je op hem aan het masturberen ?quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:41 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik hou ook echt van zijn boeken, al zeker 20 jaar lees en herlees ik ze nu , maar de man zelf is ook echt heerlijk vind ik.
Nee ik zit gewoon beschaafd te genietenquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben je op hem aan het masturberen ?
Beren komen vaak voor in zijn boeken namelijk.
Vind Krabbé wel een interesante man. Ondanks wat anderen zeggen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee ik zit gewoon beschaafd te genieten![]()
Jammer van die Krabbé, maar ach...
Hij mag Barbara zeggen tegen Streisandquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:03 schreef oh-oh het volgende:
En overdreven interessant te doen, hij is duidelijk onder de indruk van de heer Irving.
So?quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij mag Barbara zeggen tegen Streisand
Ik had het over Jeroen Krabbéquote:
Tuurlijk onvergelijkbare groothedenquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:33 schreef oh-oh het volgende:
I know, maar dat die Babs mag tutoyeren wil toch niet zekker dat ie niet in zn broek doet als ie met John aan tafel mag?
Is je maar geradenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:36 schreef Gordijn het volgende:
Ik heb nog niks van hem gelezen.
Ik bestel er binnenkort eentje.
Weense dichter ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Recent in Wenen geweest, helaas niet in Pension Grillparzer.
Echter in het hotel waar ik zat werd er een tafel verder heftig gesproken over deze weense dichter
Ik kon niet stoppen met lezen.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Franz_Grillparzerquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weense dichter ?
Uit Hotel New Hamshire bedoel je ?
Pension Grillparzer. Daar heb ik nog een miniboekje van met dat verhaal dat ook in DWVG zit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Franz_Grillparzer
Tja, dat de naam Grillparzer Tong80 niets zegt doet vermoeden dat ie alleen de film gezien heeftquote:Op woensdag 14 oktober 2009 05:21 schreef No-P het volgende:
[..]
Pension Grillparzer. Daar heb ik nog een miniboekje van met dat verhaal dat ook in DWVG zit.
De niet-complete albumversie (hopelijk, kan hier geen youtube films afspelenquote:Is tomorrow just a day like all the rest.
How could you know just what you did?
Like all the rest.
How could you know just what you did?
So full of faith yet full of doubt I ask.
Again
I shall ask you this once again.
He said:
"I am but one small instrument."
Do you remember that?
Time and time again you said
Don't be afraid.
If you believe you can do it.
Don't be afraid.
If you believe you can do it.
The only voice I want to hear is yours.
Again.
I shall ask you this once again.
He said:
"I am but one small instrument."
Do you remember that?
So here I am above palm trees so straight and tall.
You are smaller, gettin smaller.
But I still see you.
Ik vind alle verwijzingen naar Sorrow/sorrow ook zo mooi. And like that, Sorrow returned to the Hotel New Hampshire...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:47 schreef oh-oh het volgende:
Mijn favo boek is echt Owen Meany, maar mijn lievelings quotes komen idd ook uit HNH![]()
En idd Keep passing open windows is het eerste wat me te binnen schiet
quote:Nijmegen, fuchsialaan. Kan goed dat ze hem daar afgeprijsd hebben liggen. Lagen er een stuk of 3.Op donderdag 21 oktober 2010 23:01 schreef Hartigan het volgende:
Welke Bruna was dat dan? Op de website kost ie 10,00.
quote:Beginnen met New Hampshire of Garp.Op zaterdag 17 oktober 2009 14:12 schreef MrEko het volgende:
Nooit wat van gelezen, maar heb hier 'De Beren Los' wel staan.
Is dat een aanrader? Of is een andere titel beter om eerst mee te beginnen.
Bladzijdes zijn helemaal geel en tekst is lettertype 8 ofzo dus dat weerhield me een beetje
quote:Deze is echt weer topkwaliteit en doet je de laatste drie boeken meteen weer vergeten, I promiseOp vrijdag 22 oktober 2010 08:53 schreef Mark het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje kopschuw door de laatste boeken....
Ik vond Twisted River ook veel beter te doen dan de laatste boeken inderdaad. Máár op den duur toch weer iets langdradig. Ik mis Owen Meany.quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 08:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Deze is echt weer topkwaliteit en doet je de laatste drie boeken meteen weer vergeten, I promise
Bedoel je dat positief of negatief ?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:34 schreef oh-oh het volgende:
Maar vanavond zit ik wel voor de buis. De man is en blijft een vreselijke charmeur vind ik
bronquote:John Irving hoofdgast VPRO Boeken Festival
ma 2 apr 2012
Op 2 juni vindt in de Nes theaters, Amsterdam, het VPRO Boeken Festival plaats. Met meer dan 60 programmaonderdelen in 4 theaters, op 11 locaties, in aanwezigheid van hoofdgast John Irving en Arnon Grunberg, Jelle Brandt Corstius, Esther Gerritsen, Wim Brands, A.L. Snijders, Wilfried de Jong, Andrew Makkinga, Redmond O’ Hanlon, Jonathan Maas, Franca Treur, Hugo Hoes, Wim Noordhoek en vele anderen.
De VPRO, die vorig jaar een festival rond het vrije denken organiseerde, pakt dit jaar uit met het thema boeken, een van de speerpunten van de omroep. De Amerikaanse auteur John Irving, schrijver van onder meer De wereld volgens Garp, Hotel New Hampshire en De regels van het ciderhuis is hoofdgast van het VPRO Boeken Festival.
Irving is in Nederland voor zijn nieuwe boek In een mens, waarin de biseksuele hoofdpersoon Billy het tragikomische verhaal vertelt van zijn leven als ’seksuele verdachte’. Festivalbezoekers kunnen met Irving in gesprek en televisie- en radio-opnamen bijwonen waarvoor hij wordt geïnterviewd. Wim Brands ontvangt de auteur voor VPRO Boeken, dat op zondag 10 juni om 10:20 uur wordt uitgezonden op Nederland 1 en Maarten Westerveen spreekt hem voor De Avonden, dat op maandag 4 juni om 21.00 uur is te horen op Radio 6.
Beetje spam voor de VPRO kan geen kwaad lijkt mijquote:In een mens is de meest ambitieuze en controversiële roman van John Irving sinds zijn succesromans 'De wereld volgens Garp', 'Bidden wij voor Owen Meany' en 'De regels van het ciderhuis'. Net zoals in deze grote voorgangers staat in In een mens één gedurfd thema centraal, in dit geval seksualiteit, en de biseksuele hoofdpersoon Billy is voorbestemd om net zo'n geliefd personage te worden als Garp, Owen Meany en Homer Wells. Wim Brands praat met de Amerikaanse schrijver John Irving over zijn nieuwe roman en zijn schrijverschap.
Uitzending: zondag 10 juni, 11.20 uur Nederland 1
Laatste keer in Wenen nog even bij Grillpatzer voorbij geweest.quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 00:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Beginnen met New Hampshire of Garp.
Dan begrijp je de inside grappen beter.
Zo niet genieten van het boek
Dat vond ik dus wel meevallenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:34 schreef oh-oh het volgende:
De man is en blijft een vreselijke charmeur vind ik
Kun jij ergens informatie vinden ? Mij lukte het niet.quote:
Sorry...quote:Op woensdag 18 november 2015 21:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
He bleh, wat een anti-aanbeveling. Son of the circus was er ook eentje waar ik weinig mee had eigenlijk....
Vind wel dat hij sowieso altijd heeeeeul eeeerg laaaaaang nodig hebt om op gang te komen.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:50 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Sorry...![]()
Er komen veel dezelfde thema's in voor. Dat is bij Irving natuurlijk vaker zo, maar hier gaat het weer over een Jezuiet in een hawaii-shirt. Het is voor mijn gevoel ook wat rommeliger geschreven, wat hak op de tak. Maar ik ben nog niet eens op de helft. Er kan nog van alles gebeuren!
quote:To all fans interested in the history surrounding A SON OF THE CIRCUS and the related film- and writing-projects, check out Mr. Irving's response to this question.
Juan Martinez Moreno posted:
“One of my favorite John Irving's novels is A SON OF THE CIRCUS. I know that a movie was supposed to be done years ago, but I don't know what happened with that. I'm a filmmaker, and I'm very curious about who was involved in the project, why it didn't happen, and also how you did the adaptation of such a beautiful and immense novel.”
Mr. Irving's response:
"The movie connected to “A Son of the Circus” actually existed as a screenplay before I wrote the novel. The novel was adapted from an unfinished screenplay “Escaping Maharashtra.”
After the novel was published, I kept working on the screenplay—for a while, it was called “A Son of the Circus,” but it always had very little to do with that novel.
Eventually, the director and I relocated (and completely reinvented) that screenplay in Mexico. By then, the relationship to the new story had only the thinnest connection to the novel “A Son of the Circus.” In fact, the novel I am writing now is an adaptation of that long-ago, still-unfinished, and much-revised screenplay. The novel will be called “Avenue of Mysteries” (after the street of that name in Mexico City).
Can you follow me? First there was an original screenplay; it was adapted into the novel “A Son of the Circus.” Then I revised that original screenplay—again and again, until it wasn’t even taking place in India. And that revised screenplay is now in the process of being adapted into a different novel (about a Mexican American who takes a trip to the Philippines). And the director and I, who are still imagining a movie we began to think about 23 years ago, are still working together on whatever that movie will or might be. You may think that 23 years is a long time to be revising anything, but good writing is about rewriting, and the real background to the writing of the two novels (“A Son of the Circus” and “Avenue of Mysteries”) is about my friendship with Martin Bell, the director. I have traveled with Martin in India and Mexico. This “new” novel I am writing is dedicated to Martin, and to his wife, Mary Ellen Mark; it is dedicated to our friendship. And if we ever get to make this movie (whatever movie it is), we will make it together."
Echt? Ik heb hem al 3 keer gelezen en er 3 keer van genotenquote:Op woensdag 18 november 2015 22:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga hem na deze nog maar eens een kans geven.
Ik ben er echt zeker vier keer in begonnen sinds ie uit is
Die terugkerende thema's zijn inderdaad leuk, als ze op steeds een nieuwe manier invulling krijgen. Maar dit boek vertoont op andere manieren overeenkomsten met SotC, zo letterlijk dat het mij in de eerste instantie dus irriteerde. Soms vrij specifieke verhaallijnen, uiterlijke beschrijvingen, beroepen, handicaps ed. De twee boeken zijn duidelijk neefjes van elkaar.quote:Op donderdag 19 november 2015 13:40 schreef oh-oh het volgende:
Ik hou juist van al die terugkerende thema's. Ik wacht nog op de beer en het worstelen![]()
Voor de rest hebben we alles al gecovered geloof ik.
Onbekende vaders, afwezige moeders, honden, artsen, schrijvers, travestieten, hoeren, abortus, weeshuizen etc <3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:00 schreef oh-oh het volgende:
OkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
quote:John Irving in gesprek met Maarten Westerveen
zaterdag 23 januari 2016 15:00
| |
Op 23 januari interviewt Maarten Westerveen schrijver John Irving over zijn nieuwe roman Avenue van de mysteriën in onze winkel op het Amsterdamse Spui. U bent van harte welkom!
N.B. U kunt die dag een gesigneerd exemplaar van de roman aanschaffen.
Veel mensen die ouder worden leven in het verleden. En soms is dat verleden levendiger dan het heden. Juan Diego onderneemt op latere leeftijd een reis naar de Filipijnen. Hij wordt vergezeld door zijn dromen en herinneringen en denkt terug aan zijn bewogen jeugd in Mexico. 'Zijn leven was omhuld door een aura van het lot,' schrijft John Irving over Juan Diego. 'De opeenvolgende gebeurtenissen in ons leven - die ons aanzetten tot hoe we handelen, de wegen die ons leiden naar ons doel, de onverwachte hindernissen en mogelijkheden - blijven vaak mysterieus of zijn juist zonneklaar, als we ze al opmerken.' Avenue van de mysteriën beschrijft Juan Diego's avonturen in de Filipijnen, wat hij meemaakte in Mexico en hoe heden en verleden onherroepelijk met elkaar in botsing komen.
Hij komt zondag eten bij ons.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:35 schreef oh-oh het volgende:
Ja en de 21e is hij in het Paard in den Haag!
Volgens mij signeert hij niet.Veel plezier.Ik wou echt dat ik kon vandaag...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 02:21 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ga morgen! Ik hoop dat ik Owen Meany kan laten signeren.
Dan wil je hem misschien vragen of hij mijn tweede uncorrected proof van 'Three by Irving' ook wil signeren?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2016 09:50:45 ]
Ik heb het gevraagd bij de boekhandel want dat gevoel had ik ook naar aanleiding van de website. De boekhandeldame kwam inderdaad een moeilijk antwoord in de trant van: ja, je kunt het proberen maar het is wel de bedoeling om zijn nieuwste boek te verkopen. Tja, had hij maar een tweede Owen Meany moeten schrijven.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 08:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Volgens mij signeert hij niet.Veel plezier.Ik wou echt dat ik kon vandaag...
Worstel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat is natuurlijk die oude boksblessure die na jaren weer opspeelt.
Waarom komt John Irving niet naar Zaltbommel als ie de beste Nederlandse schrijver kan ontmoeten ?quote:
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Worstel.
KLB / Eén van m'n literaire helden is in het land. John Irving signeert niet
Op die foto ziet hij er uit als een typetje uit jiskefet, Kees Prins die een tokkie neerzet ofzoquote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:15 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat een man! Heerlijke stem, verhalen van tien minuten en flinke opwinding over thema's als abortus en seksuele discriminatie. De interviewer was ruk, maar meneer Irving nam het roer volledig over en vertelde gewoon wat hij te vertellen had. Wat een leuke vent!
[ afbeelding ]
Hij maakte het zichzelf comfortabel inderdaad.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op die foto ziet hij er uit als een typetje uit jiskefet, Kees Prins die een tokkie neerzet ofzo
Lol dat snap ik, dat vind ik wel z'n mooiste boek! Ik heb laatst Weduwe voor 1 jaar gelezen, ook mooi. Ik lees ze wel in het Nederlands.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:56 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ben weer overnieuw begonnen in Owen Meany vandaag.
Niet onbelangrijk bij een schrijver.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:42 schreef oh-oh het volgende:
bij Irving zijn het echt de karakters en de zinnen.
Mijn twee lievelingsschrijvers waarvan ik alles heb gelezen en blijf lezen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb Owen Meany en HNH vorig jaar voor de zoveelste keer gelezen.
En die nieuwe leest ook echt heerlijk weg.
Irving is de enige schrijver wiens personages echt bij me blijven hangen.
Bij Murakami is het de sfeer, bij Irving zijn het echt de karakters en de zinnen.
ECHT?quote:Op zondag 24 januari 2016 19:56 schreef oh-oh het volgende:
Murakami heeft de boeken van Irving vroeger in het Japans vertaald, hij is duidelijk positief beinvloed door hem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |