Ambtenaarquote:Op zaterdag 5 april 2008 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad geen gezonde werkomgeving voor je. Maar iets anders waar al niet op voorhand vast staat dat het adhoc schakelen wordt is ook geen optie? Ambtenaar ofzo
Ja, ik ben hoogfunctionerend autistquote:Op zaterdag 5 april 2008 21:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. Sorry![]()
Heb je enig idee hoe dit eigenlijk komt?
Ben je gek. Het is toch óns internet?quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:16 schreef Juup© het volgende:
[..]
Maar het gaat nu over mij en het topic is van SHE, dus ik hou mij op de achtergrond (tenzij zij het niet erg vindt).
Ja ik ben 5 maanden ambtenaar geweest. Hun idee van snel was "Ik bel je over een week of 6 om op korte termijn een afspraak te maken"quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:20 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ambtenaarzou idd kunnen. Maar ik ben met een heel andere baan bezig. Ga binnenkort met opleidingen beginnen. Het betreft ondersteuning en begeleiding van mensen zoals ik, en dat is iets wat ik heel graag wil omdat ik goed kan begrijpen hoe soortgelijk mensen denken en redeneren.
Had ik niet door. Sorry als ik wat hard overkwam misschien.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:21 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ja, ik ben hoogfunctionerend autistEn ik heb daardoor moeite met veranderingen, en zeker veranderingen op kort termijn.
Kun jij niet weten, staat nergens in mijn profiel of zoquote:Op zaterdag 5 april 2008 21:25 schreef leonieke het volgende:
[..]
Had ik niet door. Sorry als ik wat hard overkwam misschien.
Ik zou het zelfs nooit nagekeken hebben. Je wilt niet weten hoe vaak ik al tegen een vrouw ben bezig geweest terwijl ik dacht dat het een man was en omgekeerdquote:Op zaterdag 5 april 2008 21:27 schreef Juup© het volgende:
[..]
Kun jij niet weten, staat nergens in mijn profiel of
Inderdaad, vrijheid blijheid.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:19 schreef SHE het volgende:
Ik vind ze persoonlijk nogal vervelend namelijk en wil niet de verplichting voelen ergens wel of niet te zijn.
Pff, daar zou ik ook niet van gediend zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:33 schreef DDBtje het volgende:
Hoe herkenbaar, zeker die vriend die 2 dagen (en dat is nog luxe bij de mijne) ineens beseft dat hij wat vergeten is en dan verwacht dat ik meteen mijn planning aan de kanten gooi om met hem mee te gaan.
BIj ons lopen dit soort dingen steenvast uit op ruzie, hij begrijpt dat echt niet wat het probleem is (dat iedereen het leuk vind en ik nooit krijg ik dan ook altijd als verwijt) en uiteindelijk geef ik 9 van de 10 keer toe en ga ik mee...en dit ritueel herhaalt zich al 7!!! jaar.
Dus het antwoord, ja volgens mij horen verplichtingen erbij. Zelfs een kalender waar ik zelfs echt de meest lullige dingen opzet (zoals vrijhouden: ik wil lekker niets doen) heeft geen zin, hij wil er niet naar kijken of ziet het niet en komt vervolgens gerust op zaterdagavond vertellen dat we op zondag met zijn hele familie uit eten gaan...wat al weken geleden gepland is.
Waarom zou hij willen overleggen? Ze gaat al 7 jaar gewoon mee.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:22 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Pff, daar zou ik ook niet van gediend zijn.
Wat is er gebeurd met overleggen??!
Wat een verwijten van zijn kant. Jammer dat hij het niet van jouw kant kan of wil zien.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:36 schreef DDBtje het volgende:
Bij overleggen komen altijd dezelfde punten naar boven als ik geen zin heb: dat alleen ik het niet leuk vind, dat ik nooit iets leuk vind, dat ik, ik , ik , etc, etc.
Ik heb het gewoon niet zo op die verplichte dingen. Ik krijg echt al de kriebels van dingen als kerst, moederdag, vaderdag, etc.
En dat ik dan toch meega...verder is hij wel heel lief.
Goed punt.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan met werk en dergelijke? Ik heb in de afgelopen 7 jaar nog NOOIT mij dagplanning kunnen afmaken door ad-hoc werkzaamheden. Ik geef toe, dat is uitzonderlijk, maar in bijna elke werkkring staan planningen niet maanden van te voren vast.
Ik mag toch hopen dat je jezelf beter leert kennen en beter met jezelf om leert gaan.quote:Op zondag 6 april 2008 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij worden mensen in de regel eerder minder flexibel naarmate ze ouder worden
Maar leren anderen wel met jou om gaan?quote:Op zondag 6 april 2008 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je jezelf beter leert kennen en beter met jezelf om leert gaan.
Als ze me nu al dulden, dan kan het alleen maar beter worden.quote:Op zondag 6 april 2008 09:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar leren anderen wel met jou om gaan?
Nee, ik denk eerder dat je berust in je karakter. Flexibiliteit is iets van jeugd.quote:Op zondag 6 april 2008 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je jezelf beter leert kennen en beter met jezelf om leert gaan.
Wellicht als je kinderen neemt vooraleer je een zekere staat van verlichting bereikt. Dan wordt het accent verschoven van je eigen maakbaarheid naar die van de koters.quote:Op zondag 6 april 2008 09:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, ik denk eerder dat je berust in je karakter. Flexibiliteit is iets van jeugd.
*phew* Ik ben niet de enige autist hier (weet niet of ik het echt ben, vermoed het wel eens).quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:07 schreef Juup© het volgende:
[..]
Van geen afspraak naar wel een afspraak. In mijn hoofd c.q. planning staat op dat moment geen afspraak geplant, en ik kan niet zo snel een afspraak toevoegen omdat ik dan in de war raak.
wat is dat toch met die self-proclaimed autisten tegenwoordig op Fok?quote:Op zondag 6 april 2008 10:37 schreef Isegrim het volgende:
*phew* Ik ben niet de enige autist hier (weet niet of ik het echt ben, vermoed het wel eens).
Doe niet zo overtrokken. Het is een persoonlijkheidsspectrum met als ene uiterste 'buigen' en als andere uiterste 'knakken'. Mensen praten graag over zichzelf, that's all.quote:Op zondag 6 april 2008 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
wat is dat toch met die self-proclaimed autisten tegenwoordig op Fok?![]()
zo vaak dat mensen van zichzelf zeggen te denken autist te zijn - is dat hip tegenwoordig ofzo? hoor je er dan bij? de nieuwe garantie voor aandacht?
Daar moet je niet teveel achter zoeken, dat is net als jezelf spastisch noemen. Dan denk je toch ook niet gelijk dat iemand echt spastisch is?quote:Op zondag 6 april 2008 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
wat is dat toch met die self-proclaimed autisten tegenwoordig op Fok?![]()
zo vaak dat mensen van zichzelf zeggen te denken autist te zijn - is dat hip tegenwoordig ofzo? hoor je er dan bij? de nieuwe garantie voor aandacht?
Het gaat niet om de redenen of de geldigheid daarvan. Het gaat erom dat ik die dingen voor dit weekend had staan en dan moet dat gebeuren.quote:Op zondag 6 april 2008 10:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
*phew* Ik ben niet de enige autist hier (weet niet of ik het echt ben, vermoed het wel eens).
En ik vind dus ook dat het doen van de was of het opruimen van het huis e.d. geldige redenen zijn om iets anders niet te gaan doen. Mannen begrijpen dat denk ik iha niet.
Dan ken je de verhalen niet van mensen die iets vergeten zijn op hun boodschappenlijstje te zetten en dus naar huis gaan om een nieuw boodschappenlijst te maken zodat ze het product kunnen kopen. Of mensen die levend onder de douche verbranden omdat ze nu eenmaal altijd 10 minuten moeten douchen, ookal blijkt er iets mis te zijn met de temperatuur van het water.quote:Op zondag 6 april 2008 12:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, als je werkelijk niet in staat bent om met 2 dagen notie te KUNNEN buigen (dat is wat anders dan willen), lijkt de diagnose me slechts kennisgeving eigenlijk.
Herkenbaar.quote:Op zondag 6 april 2008 12:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Het gaat niet om de redenen of de geldigheid daarvan. Het gaat erom dat ik die dingen voor dit weekend had staan en dan moet dat gebeuren.
Als dat niet gebeurt, dan gaat het echt helemaal de mist in de week erop,omdat mijn mechanisme dan faalt.
Dan raak ik weer in paniek, word ik gestressed en kan ik als een tijdbom door de wereld wandelen.
Je zou denken dat dat nergens op slaat, het is maar de was. Maar de was is voor mij een onderdeel van een geoliede machine, die alleen functioneert zoals ik het heb ingericht.
Elke verstoring is dan een bedreiging, want dan moet ik de structuur aanpassen en dat is in mijn ogen niet haalbaar
En tegen mensen die ik niet ken, zeg ik gewoon dat ik nu eenmaal heel vlijtig ben.![]()
In elk mens kun je wel autistische trekken vinden, net als narcistische en schyzofrene.
Het is pas een probleem als je dagelijks functioneren beinvloed.
quote:Op zondag 6 april 2008 12:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Het gaat niet om de redenen of de geldigheid daarvan. Het gaat erom dat ik die dingen voor dit weekend had staan en dan moet dat gebeuren.
Als dat niet gebeurt, dan gaat het echt helemaal de mist in de week erop,omdat mijn mechanisme dan faalt.
Dan raak ik weer in paniek, word ik gestressed en kan ik als een tijdbom door de wereld wandelen.
Je zou denken dat dat nergens op slaat, het is maar de was. Maar de was is voor mij een onderdeel van een geoliede machine, die alleen functioneert zoals ik het heb ingericht.
Elke verstoring is dan een bedreiging, want dan moet ik de structuur aanpassen en dat is in mijn ogen niet haalbaar
s
In elk mens kun je wel autistische trekken vinden, net als narcistische en schyzofrene.
Het is pas een probleem als het je dagelijks functioneren beinvloed.
Mooi omschreven en herkenbaarquote:Op zondag 6 april 2008 08:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar het kan me ook echt in de weg zitten, bijvoorbeeld als ik een verwachtingspatroon in m'n hoofd heb zitten waar m'n geliefde niets van weet en zich dus niet aan kan conformeren (los van het willen); daar raak ik erg gefrustreerd van.
Dat zijn dwangneuroses die elk mens tot op zekere hoogte heeft. Het wordt wat mij betreft inderdaad zorgelijk als je zo'n dwangneurose niet KAN doorbreken als dat noodzakelijk is. Dus als je die 10 minuten douchen ook echt vol maakt ondanks dat dat betekent dat je te laat op je afspraak voor een sollicitatie gesprek komt. En zeker in geval van jouw voorbeeld.quote:Op zondag 6 april 2008 12:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan ken je de verhalen niet van mensen die iets vergeten zijn op hun boodschappenlijstje te zetten en dus naar huis gaan om een nieuw boodschappenlijst te maken zodat ze het product kunnen kopen. Of mensen die levend onder de douche verbranden omdat ze nu eenmaal altijd 10 minuten moeten douchen, ookal blijkt er iets mis te zijn met de temperatuur van het water.
Er zit heel wat tussen Rainman en moeite hebben met 2 dagen kennisgeving.
Hij maakt zijn probleem tot het jouwe.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:33 schreef DDBtje het volgende:
Hoe herkenbaar, zeker die vriend die 2 dagen (en dat is nog luxe bij de mijne) ineens beseft dat hij wat vergeten is en dan verwacht dat ik meteen mijn planning aan de kanten gooi om met hem mee te gaan.
Zelfs een kalender waar ik zelfs echt de meest lullige dingen opzet (zoals vrijhouden: ik wil lekker niets doen) heeft geen zin, hij wil er niet naar kijken of ziet het niet en komt vervolgens gerust op zaterdagavond vertellen dat we op zondag met zijn hele familie uit eten gaan...wat al weken geleden gepland is.
Dan moet je maar vrijgezel worden als je er een eigen wil op wilt nahouden. Daarbij heb je terzijnertijd al toegezegd.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:19 schreef SHE het volgende:
Vraag: Is vriendin idd anti-sociaal? Is er idd een soort ongeschreven regel dat sociale verplichtingen in een relatie altijd nagekomen moeten worden?
Hoe kijkt men in zijn algemeenheid tegen dit soort 'moetjes' aan?
In mijn woordenboek staat onder relatie dat je rekening met elkaar houdt.quote:Op zondag 6 april 2008 13:36 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dan moet je maar vrijgezel worden als je er een eigen wil op wilt nahouden. Daarbij heb je terzijnertijd al toegezegd.
En dus niet zegt 'ga maar alleen, ik heb geen zin'.quote:Op zondag 6 april 2008 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In mijn woordenboek staat onder relatie dat je rekening met elkaar houdt.
Ik hoop echt dat je een grapje maakt.quote:Op zondag 6 april 2008 13:36 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dan moet je maar vrijgezel worden als je er een eigen wil op wilt nahouden.
Ik bedoel het natuurlijk niet extreem, maar sowieso moet je je vrije tijd ALTIJD rekening houden met de ander en dus kan je simpel weg je eigen gangetje niet gaan. Het is niet voor niets dat mensen die net weer vrijgezel geworden zijn het meestal wel weer als een positief punt beschouwen dat ze weer eindelijk hun eigen gang kunnen gaan.quote:
Ik ga helemaal mijn eigen gang, en mijn partner ook, we doen beiden niets wat we niet echt willen omdat we dat de ander simpelweg niet willen 'aandoen'.quote:Op zondag 6 april 2008 14:17 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik bedoel het natuurlijk niet extreem, maar sowieso moet je je vrije tijd ALTIJD rekening houden met de ander en dus kan je simpel weg je eigen gangetje niet gaan.
Het is niet voor niets dat mensen die net weer vrijgezel geworden zijn het meestal wel weer als een positief punt beschouwen dat ze weer eindelijk hun eigen gang kunnen gaan.
Mensen in een relatie zijn nu eenmaal verdoemd tot elkander. En het is maar net of je dat voordelig of nadelig vind.
Mee eens, het idee alleen al.quote:Op zondag 6 april 2008 14:23 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik ga helemaal mijn eigen gang, en mijn partner ook, we doen beiden niets wat we niet echt willen omdat we dat de ander simpelweg niet willen 'aandoen'.
We hebben een hele stevige relatie met respect voor elkaars verschillen en daarbij vallen er heus wel eens woorden, we zitten echt niet 24/7 gitaarspelend rond een kampvuur, maar als ik termen hoor als niet je eigen gang kunnen gaan of verdoemd zijn tot elkaar, dan vraag ik me echt af wat voor relaties dat zijn.
*ril*
Normale relaties hoor. Maar je gaat mij niet vertellen dat je geen afspraken maakt met je vriend wanneer je wel of niet ergens zin hebt om iets samen te doen. Je eigen gang gaan is gewoon een illusie, je zal hoe dan ook moeten verantwoorden tegenover je partner hoe jij je tijd indeelt.quote:Op zondag 6 april 2008 14:23 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik ga helemaal mijn eigen gang, en mijn partner ook, we doen beiden niets wat we niet echt willen omdat we dat de ander simpelweg niet willen 'aandoen'.
We hebben een hele stevige relatie met respect voor elkaars verschillen en daarbij vallen er heus wel eens woorden, we zitten echt niet 24/7 gitaarspelend rond een kampvuur, maar als ik termen hoor als niet je eigen gang kunnen gaan of verdoemd zijn tot elkaar, dan vraag ik me echt af wat voor relaties dat zijn.
*ril*
Vind je het vreemd, als ik vervolgens de urinespetters van de WC-muur sta te poetsen?quote:Op zondag 6 april 2008 14:28 schreef heiden6 het volgende:
Als ik te vaak mensen over de vloer heb dan probeer ik er wel op te letten want het is hier geen café, en hoewel ik er zelf geen problemen mee heb als er 6 avonden per week volk over de vloer is, is mijn vriendin wat dat betreft heel anders.
Dus ben je het mij eens.quote:Op zondag 6 april 2008 14:28 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben het echt totaal niet met je eens, Heathen. Sowieso kun je niet zomaar iets namens iemand anders afspreken. Als 'wij' uitgenodigd worden dan ga ik eerst overleggen met mijn vriendin, of ze mee wil, en of ze mee kan, en dan pas maak ik een afspraak. En anders ga ik gewoon alleen. Voor wat betreft mensen uitnodigen is dat een ander verhaal, dan is er van mijn kant alleen een kennisgeving. Als ik te vaak mensen over de vloer heb dan probeer ik er wel op te letten want het is hier geen café, en hoewel ik er zelf geen problemen mee heb als er 6 avonden per week volk over de vloer is, is mijn vriendin wat dat betreft heel anders.
Ik ben overigens wel van het afspraak is afspraak, en iets vergeten zijn is geen excuus om een dag van tevoren te zeggen dat je niet meegaat.
Je kan ook niet zeggen: "Ik heb een afspraak gemaakt dus je moet mee. "quote:Op zondag 6 april 2008 14:00 schreef Heathen. het volgende:
[..]
En dus niet zegt 'ga maar alleen, ik heb geen zin'.
Ik denk niet zozeer in termen van 'aandoeningen', maar meer in hoeverre iets je in de weg zit, je belemmert om fijne relaties te hebben en gelukkig door het leven te gaan.quote:Op zondag 6 april 2008 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:
En ik vind 2 dagen kennisgeving een zeer ruime marge. Kan je daar niet mee omgaan (let op, dat is wat anders dan willen zoals eerder gezegd) is er toch echt wat 'mis' met je hoor. Of vind je verbranden onder de douche omdat je niet in staat bent het ritueel te doorbreken getuigen van een stabiele geestelijke gezondheid?
Nee, dat kan ook niet. Maar dat betekent dus dat je daar goede afspraken over moet maken en dus niet dingen in je eentje kan doen omdat je altijd verantwoording moet afleggen tov de ander.quote:Op zondag 6 april 2008 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan ook niet zeggen: "Ik heb een afspraak gemaakt dus je moet mee. "
Dat is echt totaal niet wat ik bedoel, juist niet. Ik hoef echt geen verantwoording af te leggen aan mijn vriendin als ik met iemand afspreek om wat te gaan drinken vanavond, en andersom ook niet.quote:Op zondag 6 april 2008 15:27 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nee, dat kan ook niet. Maar dat betekent dus dat je daar goede afspraken over moet maken en dus niet dingen in je eentje kan doen omdat je altijd verantwoording moet afleggen tov de ander.
Eng hè?quote:Op zondag 6 april 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Druk hier.
Stuur ze weg!quote:Op zondag 6 april 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Druk hier.
quote:Op zondag 6 april 2008 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk niet zozeer in termen van 'aandoeningen', maar meer in hoeverre iets je in de weg zit, je belemmert om fijne relaties te hebben en gelukkig door het leven te gaan.
M'n vader komt bijvoorbeeld altijd te laat, en ik raak daar altijd vreselijk gefrustreerd van. Als we om 12 uur afspreken, dan zit ik vanaf 12 uur op hem te wachten (ookal weet ik dat ik dat niet moet doen en gewoon iets anders moet ondernemen). Het zou voor mij en mijn rigiditeit fijner zijn om geen afspraken meer met hem te maken. Maar ik vind het belangrijk om een relatie met m'n vader te hebben, en dus slik ik het. Ik wil mijn inflexibiliteit de belangrijke dingen in m'n leven niet laten vergallen. Als m'n vader vraagt of hij vanavond langs kan komen, dan is hij altijd van harte welkom. Maar dan ren ik wel als een maniak door het huis alles schoon te maken en m'n lief rond te commanderen en de katten te vervloeken. Zelfs ik vind mezelf dan onuitstaanbaar.
Het is vooral belangrijk dat je hierop kunt reflecteren en eventueel andere keuzes kunt maken. Het irrationele deel van de ziel moet gehoorzamen aan de rechte rede.
Nee, echt niet.quote:Op zondag 6 april 2008 14:34 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Normale relaties hoor. Maar je gaat mij niet vertellen dat je geen afspraken maakt met je vriend wanneer je wel of niet ergens zin hebt om iets samen te doen. Je eigen gang gaan is gewoon een illusie, je zal hoe dan ook moeten verantwoorden tegenover je partner hoe jij je tijd indeelt.
Maar als je een stelletje bent moet je toch alles samen doen en heb je allerlei zeggenschap over elkaar?quote:Op zondag 6 april 2008 16:54 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Nee, echt niet.
Ik meld gewoon "ik ben vanavond weg, naar huppeldepup" en dan is het klaar. Als hij met z'n vrienden voetbal wil kijken in de kroeg dan is dat ook niet iets wat ie moet 'vragen' maar iets wat ie meedeelt.
Zelfde geldt voor samen uitgenodigd zijn. "Piet en Riet vroegen of we zin hebben vrijdag te komen eten, wil je mee?" "Nou nee, dan wilde ik eigenlijk [vul maar in]." "Okee, dan zeg ik dat even."
Ik snap werkelijk waar niet met welk recht iemand kan verwachten dat ik me verantwoord over hoe ik mijn tijd (da's dus mijn tijd) indeel.
*gruwel*quote:Op zondag 6 april 2008 17:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Maar als je een stelletje bent moet je toch alles samen doen en heb je allerlei zeggenschap over elkaar?
quote:Op zondag 6 april 2008 14:23 schreef shmoopy het volgende:
Top.quote:Op zondag 6 april 2008 16:54 schreef shmoopy het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet met welk recht iemand kan verwachten dat ik me verantwoord over hoe ik mijn tijd (da's dus mijn tijd) indeel.
Beetje overdreven... Ik vind het de normaalste zaak van de wereld dat ik zo'n dingen overleg. Helemaal geen gruwel erbij.quote:Op zondag 6 april 2008 17:37 schreef shmoopy het volgende:
Jaaaa, lekker samen vertrutten op de bank en naar 'Ol joe niet is lof' kijken!
"Mág ik vanavond naar Truus?" Het idee alleen al.
Het overleggen is geen gesprek van een uur hoorquote:Op zondag 6 april 2008 17:42 schreef Isegrim het volgende:
Maar je hoeft toch niet te overleggen dat je vanavond in je uppie ergens heen gaat als jullie samen niets gepland hebben? Dat vind ik dan weer overdreven.
Bron: Handboek soldaat, defensie.quote:Een dienstbevel kan gegeven worden in de vorm van een verzoek.
Mijn hemel, je moet een grap maken.quote:Op zondag 6 april 2008 17:44 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het overleggen is geen gesprek van een uur hoorHet gaat er hem gewoon om dat ik vraag: "vind je het goed dat...?" ipv "ik ga naar..." Of misschien zelfs beginnen met: "heb jij vanavond iets gepland anders dacht ik er aan om ..."
Je hoeft toch niet ergens naartoe te gaan om iets gepland te hebben? Misschien had mijn man wel een totaal ander idee over de avond en wou hij die samen met mij doorbrengen. Dan kan er toch over gepraat worden?
Niet de vrouwen die ik leuk vind.quote:Op zondag 6 april 2008 17:51 schreef Frezer het volgende:, altijd gedacht dat dit meer een mannen probleem was. Vrouwen zijn over het algemeen wat socialer aangelegd en dus wat meer van het samen doen.
Maar misschien ligt het dan aan ons maar er is eigenlijk nog nooit discussie over geweest bij ons. We laten elkaar doen, maar hebben wel het respect en het fatsoen om het met elkaar te overleggen.quote:Op zondag 6 april 2008 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leonieke:
[..]
Bron: Handboek soldaat, defensie.
Het maakt niet uit of ik gewoon zeg dat ik naar de kroeg ga of "het in de groep gooi", het eindresultaat is hetzelfde. Partner-lief zal met zeer goede redenen aan moeten komen voor ik mijn plannen verander (voor zover die plannen niet direct met haar te maken hebben natuurlijk).
Maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor relatie je hebt. Als je allebei jezelf lekker bezig kan houden dan hoef je niet persé alles samen te doen en te overleggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |