abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:55:36 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 april 2008 @ 09:59:55 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57823367
Dr is een nadeel vind ik aan de nuvaring, althans aan t sms systeem
je moet je doos erbij hebben voor de streepjescode om in te loggen. Laat ik nu steeds zo snugger zijn dat ik eraan denk als die doos totaal niet in de buurt is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57824150
TVR
En ik gebruik gewoon de stickertjes in m'n agenda, en iCal. Die kan je tenminste af laten gaan wanneer je wilt. Dat zandlopertje had ik trouwens ook, maar die was ik kwijt geraakt, en dan werd ik 's nachts wakker gepiept omdat ie ergens achter m'n bed op een onbereikbaar plekje lag..
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 4 april 2008 @ 10:44:57 #4
92409 Twinky
Little star.
pi_57824271
hallo
  vrijdag 4 april 2008 @ 11:58:33 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57825973
Ja, die smsdienst moet ik ook nog eens in gaan stellen denk ik. Voorlopig doe ik het even met de stickertjes.
***
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:27:42 #6
92409 Twinky
Little star.
pi_57826637
SMSdienst is vervelend, als je een keer doorringt dan blijft ie elke keer zeggen dat je je ring eruit moet halen en weggooien enzo. Bij mij liep het al gauw niet meer gelijk..
pi_57865479
Twinky, dat kun je weer aanpassen toch? Als je opnieuw inlogt..

Ben nu voorlopig gestopt met de ring, en moet zeggen dat het best goed bevalt.. Maarr, ik krijg dus ook nog steeds de herinneringssmsjes, en ik kan niet meer inloggen want ik heb geen doosje meer..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 7 april 2008 @ 13:36:55 #8
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_57888194
Je kan ook even bellen om het af te melden Morretje

Eigenlijk vind ik dat sms-systeem ook niet 'je van het'.
Ik werk mijn agenda in mijn telefoon een eind vooruit en krijg gewoon een melding op de woensdagavond om 21:00 uur als ik 4 weken verder ben en dan 1 week later om 21:00 uur als ie er weer in moet.
Dat vind ik handiger.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_57904392
tvp
I had a signature once. It was awful.
pi_58131513
Oeh, maandag moet ie er weer uit en ik kijk er als een berg tegenop..... Man, wat een last van mn menstruatie had ik de vorige keer....
  maandag 21 april 2008 @ 18:05:25 #11
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58206791
dat wordt steeds minder. ...
je lichaam moet even wennen aan d'rin en d'r uit.
komt goed hoor Ooi86
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 21 april 2008 @ 18:10:09 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58206881
Hier gaat hij er morgen weer in.
Het duurde hier behoorlijk lang voor mijn menstruatie kwam, dinsdagavond eruit, zaterdagochtend pas ongesteld, en daar ging 2 avonden knallende koppijn aan vooraf.
Morgen weer in, ben benieuwd of ik dan weer een paar dagen hoofdpijn heb. Even doorbijten maar, want stiekem is het wel lekker om even niet aan condooms te moeten denken enzo.
***
pi_58387063
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:10 schreef Brighteyes het volgende:
Hier gaat hij er morgen weer in.
Het duurde hier behoorlijk lang voor mijn menstruatie kwam, dinsdagavond eruit, zaterdagochtend pas ongesteld, en daar ging 2 avonden knallende koppijn aan vooraf.
Morgen weer in, ben benieuwd of ik dan weer een paar dagen hoofdpijn heb. Even doorbijten maar, want stiekem is het wel lekker om even niet aan condooms te moeten denken enzo.
Die knallende koppijn klinkt erg bekend.

Als ik de ring verwijder krijg ik knallende koppijn + als ik de week daarop een nieuwe inbreng hetzelfde verhaal. Nu lig ik 2 zaterdagen per maand op bed. Gelukkig valt het de dag erna nog enigzins mee.

Maar na alle toestanden die ik heb gehad met de pil / spiraal e.d. neem ik de koppijn maar voor lief. En ik hoop stiekem dat het nog wat minder gaat worden
Just because you can doesn't mean you should
  woensdag 30 april 2008 @ 17:29:38 #14
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58400537
Ik loop vandaag voor het eerst in 5 jaar tegen iets vervelends aan als het over de ring gaat.
Vanavond om half 9 staan we in het centrum te feesten en moet die ring er om 9 uur in.
eehhhh .... ff plee zoeken enzo. Hopelijk gaat het goed want er zal wel wat alcohol genutigd zijn
Tja ... wanneer gebeurt het nou dat je op woensdag gaat feesten en drinken en je moet een ring inbrengen??
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 30 april 2008 @ 17:40:40 #15
92409 Twinky
Little star.
pi_58400635
doe jij ook op woensdag

Je kunt trouwens ook gewoon nu doen, of vlak voordat je weggaat. Die paar uur maakt niet zoveel uit
  woensdag 30 april 2008 @ 17:48:15 #16
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58400711
dat is waar maar stel het zó lang mogelijk uit zodat ik het dichtst bij de tijd zit dat hij in moet. Dat zal nu ongeveer iets voor 20:30 worden, vlak voor vertrek en dus een half uur eerder dan normaal.
Woensdag is een prima avond omdat ik dan het meest gewoon thuis ben. Werkt dat bij jou ook zó?
Over vier weken ring ik weer een keertje door (uit en nieuwe in) omdat ik dan vakantie heb. Dat is ook weer lang geleden dat ik dat eens gedaan heb.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_58401211
quote:
Op woensdag 30 april 2008 17:29 schreef Pearly het volgende:
Ik loop vandaag voor het eerst in 5 jaar tegen iets vervelends aan als het over de ring gaat.
Vanavond om half 9 staan we in het centrum te feesten en moet die ring er om 9 uur in.
eehhhh .... ff plee zoeken enzo. Hopelijk gaat het goed want er zal wel wat alcohol genutigd zijn
Tja ... wanneer gebeurt het nou dat je op woensdag gaat feesten en drinken en je moet een ring inbrengen??
Dan doe je het toch gewoon eerder, who cares? Ik neem de tijden nooit serieus hoor, zolang je je stopweek maar niet langer maakt dan 7 dagen, korter is geen probleem.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 30 april 2008 @ 18:42:39 #18
92409 Twinky
Little star.
pi_58401316
quote:
Op woensdag 30 april 2008 17:48 schreef Pearly het volgende:
dat is waar maar stel het zó lang mogelijk uit zodat ik het dichtst bij de tijd zit dat hij in moet. Dat zal nu ongeveer iets voor 20:30 worden, vlak voor vertrek en dus een half uur eerder dan normaal.
Woensdag is een prima avond omdat ik dan het meest gewoon thuis ben. Werkt dat bij jou ook zó?
Over vier weken ring ik weer een keertje door (uit en nieuwe in) omdat ik dan vakantie heb. Dat is ook weer lang geleden dat ik dat eens gedaan heb.
ik doe het nou niet meer strak, nu eigenlijk te losjes. maar 15 mei krijg ik een mirena, dan hoeft het ook niet meer
  donderdag 1 mei 2008 @ 20:50:09 #19
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58422995
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:33 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dan doe je het toch gewoon eerder, who cares? Ik neem de tijden nooit serieus hoor, zolang je je stopweek maar niet langer maakt dan 7 dagen, korter is geen probleem.
dat zei ik toch ook dat 'm wat eerder in ging doen?!
Daarbij neem ik mezelf 'altijd' serieus.
Lijkt me het beste voor mezelf.
Van mij mag jij het niet serieus doen
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:27:44 #20
92409 Twinky
Little star.
pi_58423676
pi_58471953
Hallo! Ik gebruik sinds kort ook de nuvaring. Hij zit er nu iets langer dan een week in. Ik merk dat ik erg saggo ben geworden, en sinds eergister heb ik best pijnlijke borsten. Is dit normaal?

En, ik ben echt enoooorm bang dat ik hem kwijtraak als ik moet poepen ofzo. Dat ik bij het drukken ook die ring er uit druk.
  zondag 4 mei 2008 @ 19:27:27 #22
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58476749
Ja... dat kunnen allemaal dingetjes zijn die er in het begin bij komen kijken.
Even volhouden en na een tijd zal je merken dat je 'mood' en je pijnlijke borsten allemaal minder wordt en uiteindelijk weg gaan.
Je lichaam moet wennen aan de manier van hoe nu je hormoonhuishouding loopt.

Je kan poepen en duwen wat je wil maar hij zal er niet zomaar uit vallen.
Bij weinig meiden komt het wel eens voor. Dat heeft dan te maken met je bouw (daaronder).
Dit vertrouwen ga je ook nog krijgen dat dat niet zomaar kan gebeuren.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  Moderator dinsdag 6 mei 2008 @ 02:09:26 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_58504774
Kun je in plaats van 1x doorringen ook 2x doorringen? Bij mij moet ie vrijdag eruit (heb dan 1x doorgeringd) alleen zit ik dan net voor een paar dagen in Londen en heb ik echt geen zin om dan ongesteld te worden...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 6 mei 2008 @ 02:10:58 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_58504786
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:27 schreef Pearly het volgende:
Ja... dat kunnen allemaal dingetjes zijn die er in het begin bij komen kijken.
Even volhouden en na een tijd zal je merken dat je 'mood' en je pijnlijke borsten allemaal minder wordt en uiteindelijk weg gaan.
Je lichaam moet wennen aan de manier van hoe nu je hormoonhuishouding loopt.

Je kan poepen en duwen wat je wil maar hij zal er niet zomaar uit vallen.
Bij weinig meiden komt het wel eens voor. Dat heeft dan te maken met je bouw (daaronder).
Dit vertrouwen ga je ook nog krijgen dat dat niet zomaar kan gebeuren.
Bij mij is het 1x gebeurd (in ruim een jaar). Maar toen zat ie gewoon niet goed. Heb sowieso wel dat ie af en toe opeens naar beneden 'zakt'. Eigenlijk zit ie pas optimaal na de sex Het lukt me zelf moeilijk om hem hoog in te brengen, het zakt toch snel weer naar beneden
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_58506308
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 02:09 schreef MaJo het volgende:
Kun je in plaats van 1x doorringen ook 2x doorringen? Bij mij moet ie vrijdag eruit (heb dan 1x doorgeringd) alleen zit ik dan net voor een paar dagen in Londen en heb ik echt geen zin om dan ongesteld te worden...
Tuurlijk, al las je nooit een stopweek in, dat kan helemaal geen kwaad
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:24:39 #26
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58522095
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 02:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij mij is het 1x gebeurd (in ruim een jaar). Maar toen zat ie gewoon niet goed. Heb sowieso wel dat ie af en toe opeens naar beneden 'zakt'. Eigenlijk zit ie pas optimaal na de sex Het lukt me zelf moeilijk om hem hoog in te brengen, het zakt toch snel weer naar beneden
Ja, ik heb dat ook wel eens ... dt ik het randje onderin voel zitten.
Een keer een goede sex partij of de hand aan jezelf doet wonderen.
Op het moment van klaarkomen zorgen je spieren en de zuigbeweging richting de baarmoederhals en baarmoeder (om het zaad van de man zó ver mogelijk omhoog te krijgen) waardoor de ring dus ook mee omhoog getrokken wordt. Dan zit ie weer lekker hoog! Uiteindelijk zakt ie dan na een tijdje wel weer iets maar nooit meer zó laag als dat hij dan zat.

Nu na lange tijd, voel ik dat randje van de ring niet eens meer als ie weer eens wat lager zit dan zou moeten.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:25:33 #27
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58522109
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:17 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Tuurlijk, al las je nooit een stopweek in, dat kan helemaal geen kwaad
Alhoewel mijn lichaam het op de lange termijn niet meer toe laat en vraagt om een doorbraakbloeding.
Maar het kan wel gewoon inderdaad.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:57:44 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58525840
Hij is er bij mij weer uit! De 2e ring heeft er precies 10 dagen ingezeten en toen was ik het zat.

Mijn libido was echt compleet bevroren en als ik nu de hoofdpijn van de afgelopen paar dagen even in acht neem ben ik zo blij dat ik klaar ben met die zooi. Voortaan gewoon de Persona en condooms voor mij!

Succes ermee voor iedereen die het wel prettig vindt!
***
pi_58554556
afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst de nuva ring ingebracht,
ik ben al sinds zaterdag bijna 24/7 nat... niet echt meer afscheiding maar gewoon nat.
vind dit best wel vervelend, heeft iemand anders hier ook ervaring mee? weet iemand of het minder word naarmate ik de nuvaring langer gebruik? groetjess
pi_58559331
geef je lichaam een maand of 2 om eraan te wennen, dan pas kun je echt zeggen hoe je lichaam erop reageert.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 8 mei 2008 @ 21:53:30 #31
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58562452
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:28 schreef madamvacka het volgende:
afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst de nuva ring ingebracht,
ik ben al sinds zaterdag bijna 24/7 nat... niet echt meer afscheiding maar gewoon nat.
vind dit best wel vervelend, heeft iemand anders hier ook ervaring mee? weet iemand of het minder word naarmate ik de nuvaring langer gebruik? groetjess
In feite denk ik bij veel 'nat' worden dan aan dat je lichaam bezig is om hetgeen wat erin zit er probeert uit te krijgen door het 'uit te drijven'. Althans .... volgens mij is dit een normale reactie van je lichaam. Bij de een is dit meer dan bij de ander.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_58564733
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 21:53 schreef Pearly het volgende:

[..]

In feite denk ik bij veel 'nat' worden dan aan dat je lichaam bezig is om hetgeen wat erin zit er probeert uit te krijgen door het 'uit te drijven'. Althans .... volgens mij is dit een normale reactie van je lichaam. Bij de een is dit meer dan bij de ander.
neuh, dat is gewoon een hormonale reactie opd e veranderde hormoonhuishouding. Ik kreeg direct de eerste maand voor het eerst (en de enige keer tot nu toe thank god) een schimmelinfectie. Echt geen pretje... na een week of 3 was ik er vanaf en toen was bij mij ook alles weer normaal.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:58:01 #33
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58569104
Een vaginale schimmel-infectie heeft niets te maken met een slechte hygiëne! Het is een gevolg van een verstoring van het microbiologisch evenwicht in de vagina. Bij veel vrouwen hebben veranderingen in de lichamelijke gesteldheid (en vaak ook antibiotica!) een zodanige invloed op het inwendige van de vagina, dat er een schimmeltje (Candida) kan gaan groeien; het zgn microbiologisch evenwicht is dan verstoord.
Dat is het hormonale gedeelte ......

De gewone witte of doorzichtige afscheiding kan verder geen kwaad. Het is bij de een gewoon meer dan bij de ander en kan gewoon weer over gaan. Even wennen aan de ring madamvacka. Komt goed... Dan maar een inlegkruisje voorlopig.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_58570305
Weet ik pearly, bij mij kwam het als gevolg van de Nuvaring omdat dat geheel nieuw voor me was qua hormonen en dosering etc Gelukkig was het eenmalig en is mijn lichaam daarna gewend aan de huidige balans.
I had a signature once. It was awful.
pi_58575957
bedankt voor de reacties! ik hoop dat me lichaam er aan went en het na een tijdje ophoud!
verder bevalt hij echt prima, vooral fijn dat je er niet iedere dag aan hoeft te denken zoals bij de pil.
wat moet ik me trouwens voorstellen bij een vaginale infectie?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:58:42 #36
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_58576197
Ik houd van de nuva ring, helemaal geen problemen mee gehad.
Met de pil had ik altijd problemen, ik was aan de pil omdat ik heel erg menstrueerde maar ;t hielp niet. Na 2 jaar had ik dat gezien en ben ik dus overgestapt, en gelijk de 1ex ongesteld was het al minder.
En m;n vriend is er al helemaal blij mee, aangezien hij slechte ervaringen had bij met de pil (bij z;n ex dan, niet dat hij ze zelf slikte.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:08:01 #37
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58577665
Jaja DevilsWhore .... ook ik ben Lyrisch van de nuvaring.
4 weken lang geen gedoe en de afgifte is zó perfect dat ik me lichamelijk nergens zorgen over hoef te maken. Voor mij niets anders meer......

madamvacka ...... een vaginale infectie is een schimmeltje die niet écht kwaad kan als je er gewoon op tijd bij bent. Je krijgt er dan een anti bioticaatje voor en klaar.
Afscheiding is verder gewoon vervelend maar kan geen kwaad. Hou in de gaten dat je geen branderig gevoel of jeuk houdt op de langere termijn. Dan is het allemaal prima hoor.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_58655514
Wonderbaarlijk voel ik mijzelf veel rustiger nu ik de nuvaring gebruik. Het lijkt wel of ik hiervoor gedreven was door hormonen, en mijn karakter daardoor hectischer, bitchier en sneller aangebrand etc was, terwijl ik nu eigenlijk het gevoel heb echt rustig en normaal te zijn. Hm, interessant.
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:54:17 #39
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58672205
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:25 schreef gliterroze het volgende:
Wonderbaarlijk voel ik mijzelf veel rustiger nu ik de nuvaring gebruik.
Lekker!!!
We zweren erbij
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_58719576
Ok, hij is er voor het eerst uit bij mij (3 weken zijn om, was mijn aller eerste ring). Ben benieuwd hoe mijn ongesteldheid zal zijn! Hetzelfde als bij het jarenlang pilgebruik (waarbij is zo ver ging als mycrogynon 50) 7 dagen dus, óf juist MEGA zwaar zoals-ie vroeger altijd was (10 dagen ziek op bed)? Hmm..
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:50:42 #41
92409 Twinky
Little star.
pi_58722242
spannend....
pi_58779313
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 01:03 schreef gliterroze het volgende:
Ok, hij is er voor het eerst uit bij mij (3 weken zijn om, was mijn aller eerste ring). Ben benieuwd hoe mijn ongesteldheid zal zijn! Hetzelfde als bij het jarenlang pilgebruik (waarbij is zo ver ging als mycrogynon 50) 7 dagen dus, óf juist MEGA zwaar zoals-ie vroeger altijd was (10 dagen ziek op bed)? Hmm..
dus, hoe staat het ervoor?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_58844638
Ik ben nog ongesteld, de 5e dag nu. De eerste dag had ik echt verschrikkelijke pijn (zoals gewoonlijk) maar kwam er slechts 1 druppel uit.. pas de volgende dag kwam de rest. Tot nu toe niet echt veel anders dan met de pil, al ben ik nog niet klaar. Vandaag had ik wel de meest verschrikkelijke hoofdpijn die ik ooit heb gehad, hij was bijna hetzelfde als de eerste 3 dagen dat ik de nuvaring in had. Ik ga er maar vanuit dat het mijn lichaam is die zich aanpast en dat dit niet standaard elke maand gaat gebeuren, want ik kon niet helder meer denken er door, en ik werk met kinderen, dus dat was 10x zo zwaar.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 11:46:22 #44
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58874800
TVP

Ben 2 weken geleden begonnen met de ring, braaf op dag 1 van de menstruatie.
Ben echter al 2 weken een beetje "ongesteld". De ene dag meer dan de andere.
Iemand daar ervaring mee? Zijn dat gewoon "opstart-problemen"?
Verder bevalt ie prima! Geen last van de hormonen, geen hoofdpijn e.d. en ik voel um echt niet zitten.
En van m'n man krijg ik ook geen klachten
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 25 mei 2008 @ 13:11:39 #45
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58896635
Allemaal opstart problemen meiden ...
Komt allemaal goed!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_58918719
Hoooi

Na een aantal jaren moest 't toch eens gebeuren: ik ben 'm vergeten! Ik doe 'm altijd zondagavond in, dit keer ben ik op zondagavond naar m'n kamer gegaan en toen ben ik 'm spontaan vergeten. En nu zit ik hier en mijn ring ligt bij m'n ouders thuis.. ze sturen 'm nu op via de post ( !). Ik wist het anders ook niet, ik kan niet ff op en neer. Morgen ligt ie op de mat als 't goed is..

Maar nu mijn vraag: hij had dus zondag ingemoeten, maar nu kan ik 'm dus pas dinsdag indoen. Wat kan ik nu 't beste doen? Gelijk weer indoen en dan 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken? Of zal ik maar tot aanstaande zondag wachten met indoen?

En stel dat ik 'm wel gelijk indoe zodra ik 'm heb, moet ik dan mijn dag ook gaan verzetten?
pi_58919034
Heb je deze ring 3 of 4 weken in?
I had a signature once. It was awful.
  maandag 26 mei 2008 @ 14:18:35 #48
92409 Twinky
Little star.
pi_58919252
en stopweek ertussen of niet?
pi_58919267
Ik draag 'm altijd 3 weken, dan een week stopweek, dan weer drie weken.. zo moet 't toch?
Ik heb dus een stopweek gehad vorige week zondag tot afgelopen zondag.. toen moest ie weer in.
pi_58920399
Ow dus je hebt nu een te lange stopweek? Dan gewoon de nieuwe ring indoen zodra je hem hebt en 7 dagen extra bescherming gebruiken. En dan gewoon die dag als nieuwe dag aanhouden, of je houdt de ring een aantal dagen langer in zodat je weer op je gewone dag zit, is misschien makkelijker. Je mag de ring 4 weken inhouden, dus dan zou je hem nu als je de ring morgen in huis hebt 3 wkeen en 5 dagen in kunnen houden en dan gewoon weer op zondag wisselen/stopweek.
I had a signature once. It was awful.
pi_58935873
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 01:02 schreef gliterroze het volgende:
Ik ben nog ongesteld, de 5e dag nu. De eerste dag had ik echt verschrikkelijke pijn (zoals gewoonlijk) maar kwam er slechts 1 druppel uit.. pas de volgende dag kwam de rest. Tot nu toe niet echt veel anders dan met de pil, al ben ik nog niet klaar. Vandaag had ik wel de meest verschrikkelijke hoofdpijn die ik ooit heb gehad, hij was bijna hetzelfde als de eerste 3 dagen dat ik de nuvaring in had. Ik ga er maar vanuit dat het mijn lichaam is die zich aanpast en dat dit niet standaard elke maand gaat gebeuren, want ik kon niet helder meer denken er door, en ik werk met kinderen, dus dat was 10x zo zwaar.
Naarmate je ;m langer gebruikt werkt ;ie ook beter voor je menstruatie. Bij de pil was ik een week lang ongesteld, en in ;t begin bij de ring ook. Maar nu nog maar 3 dagen en heb er voor de rest ook helemaal geen last meer van.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_58935903
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 11:46 schreef Ingetje79 het volgende:
TVP

Ben 2 weken geleden begonnen met de ring, braaf op dag 1 van de menstruatie.
Ben echter al 2 weken een beetje "ongesteld". De ene dag meer dan de andere.
Iemand daar ervaring mee? Zijn dat gewoon "opstart-problemen"?
Verder bevalt ie prima! Geen last van de hormonen, geen hoofdpijn e.d. en ik voel um echt niet zitten.
En van m'n man krijg ik ook geen klachten
Dat had ik ook bij de 1e ring, maar bij de 2e echt helemaal niks meer. Je lichaam moet er gewoon nog aan wennen he.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:37:40 #53
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58936194
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik draag 'm altijd 3 weken, dan een week stopweek, dan weer drie weken.. zo moet 't toch?
Ik heb dus een stopweek gehad vorige week zondag tot afgelopen zondag.. toen moest ie weer in.
Nee hoor. Ik doe al jááren 4 weken en dan een stopweek.
Heérlijk!! En ideaal
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_58937201
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:24 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Naarmate je ;m langer gebruikt werkt ;ie ook beter voor je menstruatie. Bij de pil was ik een week lang ongesteld, en in ;t begin bij de ring ook. Maar nu nog maar 3 dagen en heb er voor de rest ook helemaal geen last meer van.
Mja dat verschilt ook per persoon, ik draag hem nu bijna 3 jaar maar mijn menstruatie is en blijft kl*te. Ik heb het geluk dat ik pas laat in mijn stopweek ongesteld wordt (5e dag) en snel een nieuwe ring in kan doen, maar ik ben nog altijd 1 dag minimaal uit de running....
I had a signature once. It was awful.
pi_58938901
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:37 schreef Pearly het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik doe al jááren 4 weken en dan een stopweek.
Heérlijk!! En ideaal
Kan ook idd. Maar officieel is het 3 weken in, 1 stopweek en ik heb sinds ik ermee begonnen ben (16, ben nu 19) nooit anders gedaan eigenlijk. Stond overal in de bijsluiters e.d. en later las ik hier dat 4 weken ook kan, maarja ben nu dit al gewend . Ik vind het niet erg ofzo. Ik ring ook liever niet door als het even kan. Ik weet niet, ik blijf op de een of andere manier toch graag dichtbij de natuurlijke menstruatiecyclus .

Ik lees hier weleens over de klachten die beginnende gebruikers hebben.. ik kan me echt niet heugen dat ik dat gehad heb :/. Enige wat ik nog wel heb is dat ik heel licht misselijk wordt als ik weer een nieuwe indoe. Maar dat is echt heel lichtjes en dat duurt nooit langer dan een half uur.

En toch heb ik 't idee dat er nog een soort van taboe heerst rondom de nuvaring. Ik vertel niet snel aan anderen dat ik de pil niet slik, want ze kijken allemaal heel raar als ik over de ring vertel. "Ja en is dat niet raar?" Ja eh nee, tampon krijg je er toch ook in?

Snap niet dat er niet wat meer voorlichting over de ring is eigenlijk. Merk toch dat bar weinig meiden weten wat de nuvaring is.
pi_58940738
Zo hij is binnen..

Ik denk dat ik 'm nu maar gewoon indoe, en dan gewoon mijn normale cyclus oppak alsof ik hem wel zondag heb ingedaan, maar ik hou 'm dan denk ik nu een week extra in, zoals zoeperzazke zei (3 weken en 5 dagen).

En natuurlijk veilig vrijen komende week
  dinsdag 27 mei 2008 @ 18:36:04 #57
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58946559
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:41 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ik ring ook liever niet door als het even kan. Ik weet niet, ik blijf op de een of andere manier toch graag dichtbij de natuurlijke menstruatiecyclus .

En jij gelooft dat je met de nuvaring of de pil "lekker dichtbij" de natuurlijke menstruatiecyclus zit?
Vergeet het maar....
En dan breng ik je nog ietsje verder uit de droom (gezien het natuurlijke) ... Je eisprong is er niet meer en heet geen mensturatie maar verre van dat en wel een "doorbraakbloeding"!

succes met de nuvaring
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_58949915
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:36 schreef Pearly het volgende:

[..]

En jij gelooft dat je met de nuvaring of de pil "lekker dichtbij" de natuurlijke menstruatiecyclus zit?
Vergeet het maar....
En dan breng ik je nog ietsje verder uit de droom (gezien het natuurlijke) ... Je eisprong is er niet meer en heet geen mensturatie maar verre van dat en wel een "doorbraakbloeding"!

succes met de nuvaring
Weet ik, ik heb wel opgelet bij biologie . 't Ging er dan ook meer om dat 't voor mijn gevoel gewoon fijner is om stopweken in te lassen en niet constant door te ringen. Met "dichtbij de natuurlijke menstruatiecyclus" doelde ik dus op het psychologische aspect ervan (elke maand feest), en niet op de cyclus an sich .
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:29:46 #59
92409 Twinky
Little star.
pi_58951863
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:36 schreef Pearly het volgende:

[..]

En jij gelooft dat je met de nuvaring of de pil "lekker dichtbij" de natuurlijke menstruatiecyclus zit?
Vergeet het maar....
En dan breng ik je nog ietsje verder uit de droom (gezien het natuurlijke) ... Je eisprong is er niet meer en heet geen mensturatie maar verre van dat en wel een "doorbraakbloeding"!

succes met de nuvaring
onttrekkingsbloeding
maar je hebt gelijk
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:47:07 #60
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_58952310
Yep ... die bedoelde ik Twinky hahahaha.
Ow... en 'hetzusjevan' ... doorringen doe je als je bij de 3e week (of de 4e week in mijn geval) je oude ring eruit haalt en er weer een nieuwe ring in stopt.
Die ene week extra ringen die ik bedoel is geen doorringen hé. is gewoon een extra lekker weekie nergens aan hoeven denken.
Kan geen kwaad hoor. Ook niet psychologisch ofzo. Kan het lichaam als het goed is gewoon aan.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 31 mei 2008 @ 02:43:11 #61
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_59026664
Ik heb als 'man' een vraagje over de nuvaring.
M'n vriendin gebruikt al bijna 2 jaar (misschien iets langer , misschien iets korter) de nuvaring , sindsdien heeft ze de ene schimmelinfectie na de ander. (ik denk 4 x in 2 jaar of zo )
Ik denk dat het door die ring komt , zij zegt van niet.

Kan iemand met het verlossende antwoord komen ?

alvast bedankt
Ik ben inmiddels overleden
pi_59027629
ja, dat komt inderdaad voor, dat het lichaam blijft reageren op de hormoonbalans máár je kunt ook elkaar steeds besmetten! Als zij haar schimmelinfecie behandelt, smeer jij jezelf dan ook in? Zoniet, kan de schimmel ook bij jou verscholen zitten en iedere keer als jullie vrijen besmet je haar weer opnieuw....
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 09:08:20 #63
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_59027693
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 08:57 schreef zoeperzazke het volgende:
ja, dat komt inderdaad voor, dat het lichaam blijft reageren op de hormoonbalans máár je kunt ook elkaar steeds besmetten! Als zij haar schimmelinfecie behandelt, smeer jij jezelf dan ook in? Zoniet, kan de schimmel ook bij jou verscholen zitten en iedere keer als jullie vrijen besmet je haar weer opnieuw....
Dus ik kan het ook bij me dragen
Moet wel eerlijk zeggen dat i.v.m. onze drukke werkzaamheden van de laatste paar weken , dat we , als om seks gaat tot een dieptepunt gezakt zijn

Maar hoe kan ik controleren of ik het schimmel bij me heb , het ziet er allemaal wel gezond uit daar beneden
Ik ben inmiddels overleden
pi_59027798
Gewoon even smeren... hoe heet dat spul nou... miconazol geloof ik. Deze zalf kun je zo bij de apotheek halen zonder recept en dan smeer je jezelf een weekje in. Je kunt de schimmel nl ook 'inactief' bij je dragen, dat je het wel hebt maar dat het zich niet uit. En dat is vaak een van de oorzaken waardoor het bij de partner steeds terugkomt (kan dus andersom ook zo zijn, dat de vrouw de man steeds besmet)
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 10:17:58 #65
92409 Twinky
Little star.
pi_59028139
nah, dat is niet nodig die zalf. Dat terugbesmetten is een beetje overrated, komt niet vaak voor. Je kunt ook gewoon je piemel goed wassen met unicura ultra als je doucht, goed onder de voorhuid enzo, dat is ook voldoende.
pi_59032403
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:17 schreef Twinky het volgende:
nah, dat is niet nodig die zalf. Dat terugbesmetten is een beetje overrated, komt niet vaak voor. Je kunt ook gewoon je piemel goed wassen met unicura ultra als je doucht, goed onder de voorhuid enzo, dat is ook voldoende.
Tsjah, dan zit ie straks onder de eczeem
I will take the sun in my mouth
  zondag 1 juni 2008 @ 13:03:21 #67
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_59046482
Zoals bij de vrouw lijkt 't me geen verstandig idee voor een man om daar een dot zeep tussen eikel en voorhuid te gebruiken Twinky. Ook daar ontstaat smegma ... een broeikas voor bacterien en whatever nog meer.
En jij kan een soa-créme overrated vinden en dat moet je zelf weten natuurlijk .... maar verstandige praat is het niet.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_59184675
Mijn tweede ring, halverwege, en sinds de laatste weken.. is mijn libido OMHOOG geschoten! Niet normaal! Vriend is er natuurlijk wel blij mee Zelf had ik dit echt niet verwacht, las dat de sex drive juist af zou nemen.
pi_59186534
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:00 schreef gliterroze het volgende:
Mijn tweede ring, halverwege, en sinds de laatste weken.. is mijn libido OMHOOG geschoten! Niet normaal! Vriend is er natuurlijk wel blij mee Zelf had ik dit echt niet verwacht, las dat de sex drive juist af zou nemen.
Bij mij ist alleen maar omlaag gedaan .
  zondag 8 juni 2008 @ 19:40:17 #70
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_59226553
Nee hoor gliterroze .... bij mij nam ie juist ook toe
Voor hetzusjevan is 't wel jammer natuurlijk! Vriendje moet nu iets harder werken om tha mood te verkrijgen ...
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 8 juni 2008 @ 20:46:23 #71
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_59228961
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:02 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Bij mij ist alleen maar omlaag gedaan .
Bij mij ook, niet heel erg, maar ik word bijna nooit meer nat.
Irritaaant!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_59229606
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:46 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Bij mij ook, niet heel erg, maar ik word bijna nooit meer nat.
Irritaaant!
idem hier.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 8 juni 2008 @ 21:49:50 #73
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_59231416
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:03 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

idem hier.
Of dat je opeens droogvalt.

Glijmiddel.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:50:12 #74
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_59358091
Nuvaring is echt vet veel beter dan de pil. Van de pil werd ik na 2 jaar in de stopweek iedere keer gruwelijk ziek. Toen overgestapt op de Nuvaring, en alles was over. Over mijn libido heb ik wel zo mijn twijfels... Vlak voor ik ongesteld moet worden schiet dat namelij omhoog! Maar echt geen zin, dat heb ik gelukkig niet. Ik ga wel overstappen op een spiraaltje. Dan ben ik er helemaal vanaf de komende 5 jaar... Alleen het plaatsen nog...
pi_59360718
ik ga julie hoogstwaarschijnlijk ook verlaten... ga een mirena laten plaatsen. Als het bevalt blijf ik daar bij, bevalt het niet ga ik wel teurg naar de nuva want tot nu toe vind ik het de fijnste oplossing.
I had a signature once. It was awful.
pi_59620904
Hoi!

Ik heb nou dus 4 weken de ring ingehad en morgen moet ik eigenlijk een stopweek, maar dat komt echt heel slecht uit. Ik kan dus weer 4 weken doorringen, dan een stopweek, en dan weer gewoon aan m'n drie weken ritme beginnen omdat ik dat toch gewend ben eigenlijk (of verder gaan met 4 weken, dat zie ik tegen die tijd wel weer).

Maar dat kan geen kwaad toch? Zo twee keer 4 weken en dan weer terug naar 3? Sowieso twee keer 4 weken moet geen kwaad kunnen dacht ik..

Ik kan ook mijn stopweek één week verzetten door morgen een nieuwe ring in te doen en die een week in te houden, dan komt het ook prima uit met de vakantie enzo, maar dat vind ik weer zo zonde van de ring, want die kan ik daarna weggooien..

Wat zouden jullie doen?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:47:51 #77
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_59659990
nee... dat kan geen kwaad dat je 'm er nu uit haalt en een nieuwe er voor 4 weken in doet. Je mag die 2e ook voor 3 weken inhouden hoor!!
Alles wat je omschrijft is allemaal mogelijk. Het is maar nét wat voor jou het makkelijkste en het fijnste is.

De stop week 1 week verzetten met een nieuwe ring die er dan na die ene week weer uit moet is natuurlijk zonde van de centen Dan kun je beter gewoon verder 3 weken in houden....
Gewoon proberen. Do'nt worry ....
Pas als je te laat bent met inbrengen of te laat bent met uit halen (later dan 4 weken) pas dan mag je je zorgen maken.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_59739505
quote:
Op maandag 23 juni 2008 10:53 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi!

Ik heb nou dus 4 weken de ring ingehad en morgen moet ik eigenlijk een stopweek, maar dat komt echt heel slecht uit. Ik kan dus weer 4 weken doorringen, dan een stopweek, en dan weer gewoon aan m'n drie weken ritme beginnen omdat ik dat toch gewend ben eigenlijk (of verder gaan met 4 weken, dat zie ik tegen die tijd wel weer).

Maar dat kan geen kwaad toch? Zo twee keer 4 weken en dan weer terug naar 3? Sowieso twee keer 4 weken moet geen kwaad kunnen dacht ik..

Ik kan ook mijn stopweek één week verzetten door morgen een nieuwe ring in te doen en die een week in te houden, dan komt het ook prima uit met de vakantie enzo, maar dat vind ik weer zo zonde van de ring, want die kan ik daarna weggooien..

Wat zouden jullie doen?
Helaas heeft het dooringen bij mij niet echt het gewenste effect. Idee was om een keer stopweek over te slaan vanwege de hoofdpijn die ik krijg als ik de ring verwijder.

Nu ben ik al 2 weken (erg licht) ongesteld. Ik kan in elk geval niet zonder maandverband
Dit ging bij mij toch beter toen ik de pil nog gebruikte. Doorringen tijdens bijv. een vakantie heeft zo natuurlijk geen zin.
Just because you can doesn't mean you should
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 juni 2008 @ 20:38:29 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59739518
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 20:37 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Helaas heeft het dooringen bij mij niet echt het gewenste effect. Idee was om een keer stopweek over te slaan vanwege de hoofdpijn die ik krijg als ik de ring verwijder.

Nu ben ik al 2 weken (erg licht) ongesteld. Ik kan in elk geval niet zonder maandverband
Dit ging bij mij toch beter toen ik de pil nog gebruikte. Doorringen tijdens bijv. een vakantie heeft zo natuurlijk geen zin.
is dit de eerste keer dat je doorringt?
dan heeft het nog hoop
dat was bij mij de eerste keer ook
nu inmiddels geen last meer van
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:33:55 #80
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_59748737
Hier ook hetzelfde verhaal.
De eerste keer doorringen bleef ik na de 2e ring ook langer vloeien. Maar de aanhouder wint. Bij mij is het uiteindelijk goed gegaan.
Ik doe dit overigens niet meer standaard maar alleen als ik in nood zit dat ik die bloeding er niet bij kan hebben.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 29 juni 2008 @ 13:41:43 #81
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_59770968
Hallo, hier nog een ring gebruikster. Heb hem nu bijna een half jaar en ben er echt zeer tevreden over
Het werd me aangeraden door een vriendin, die hem al jaren had, omdat ik vaak slordig met de pil omging en heel wat zwangerschapstesten versleet (ik word door de hormoon schommeling soms niet ongeteld in de stopweek en werd dan bang dat er misschien toch iets fout was gegaan met mijn pil-inname).
Dus toen BRRR ring erin, elk uur voelen of ie nog wel goedzit, eerste keer seks (vriendlief was wel ingelicht) en hij zat er naderhand nog steeds Toen was ik overtuigd

Ik ben alleen niet altijd even precies met erin en eruit halen, soms komt t gewoon ff niet uit. Maar dan zorg ik er altijd voor dat ik m later dan moet (dus na 3 weken) eruit haal, of al weer eerder (dus na minder dan 7 dagen) indoe. Dat is toch verder geen probleem? Als je stopweek maar niet langer is dan 7 dagen (precies)...

Ik heb er over nagedacht om net als Pearly hem 4 weken in te houden en dan 7 dagen stoppen. Het zou veel geld schelen, maar weet nog niet of ik t durf. Zeker aangezien ik nog wel eens schuif met de uit/in dag, en dat dan natuurlijk niet meer kan.. want 4 weken is ECHT de max. Misschien probeer ik het bij de volgende ring wel, op zich is consequentie 1 keer per maand natuurlijk best op te brengen

Verder weinig van gemerkt dat ik overstapte van pil naar ring. Alleen de eerste keer ongesteld was me toch hevig en ik drupte na ander halve week nog na Gelukkig is dat allemaal rechtgetrokken nu.
Of niet soms?
pi_59954199
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 20:38 schreef Ynske het volgende:

[..]

is dit de eerste keer dat je doorringt?
dan heeft het nog hoop
dat was bij mij de eerste keer ook
nu inmiddels geen last meer van
Ok, afgelopen vrijdag zat de tweede week doorringen er op en ik ben nu nog ongesteld. En volgens mij is het einde ook nog niet in zicht....

Ik wacht maar gewoon af. Hoop in elk geval niet dat ik ongesteld blijf tot ik een stopweek ga inlassen
Just because you can doesn't mean you should
pi_60093397
Oeh, vandaag naar de dokter geweest en ik heb een pakje in huis. Moet zeggen dat ik t wel een beetje eng vind. Hoop dat ik niet zo'n last heb van al dat soort klachten enzo.
pi_60094464
ik heb vorige week de Mirena laten plaatsen, en tot nu toe bevalt het uitstekend, ik ben dus voorlopig ring-af.
I had a signature once. It was awful.
pi_60294442
Zo, heb 'm nu een paar dagen in en het blijft gewoon supergoed zitten. Check af en toe nog wel even maar heb er wel vertrouwen in

Heb alleen de afgelopen dagen wel een beetje hoofdpijn af en toe. Kan liggen aan mijn enorm slechte eetgewoontes de afgelopen dagen maar ook door die ring.. Als het die ring is hoop ik dat het wel weggaat, het begint nu een beetje vervelend te worden
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:45:17 #86
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_60301350
Die hoofdpijn hoort er in het begin helemaal bij. Dat gaat allemaal over. .... Echt waar.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:26:54 #87
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_60302261
Ik moet em er vrijdag weer uitpulken ( ) dus gister en vandaag een beetje hoofdpijn. Verder nooit gelukkig.
En daarbij is het deze maand al een stuk minder als vorige maand.
Dus ik heb goede hoop.
Ben echt heul tevreden
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 21:55:18 #88
222731 Hanabi
Make it Beautiful
pi_60350625
Een jaar gebruikt en er is nu helemaal niks van mijn libido over
Voor ik 'em gebruikte wilde ik het liefst drie keer op een dag, nu misschien één keer per maand. Het is een bekende en veel voorkomende bijwerken van wat ik heb gehoord.
Erg jammer, want behalve dat beviel het mij eigenlijk heel erg goed!
And no one ever said that hope would be so beautiful...
pi_60350709
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:55 schreef Hanabi het volgende:
Een jaar gebruikt en er is nu helemaal niks van mijn libido over
Voor ik 'em gebruikte wilde ik het liefst drie keer op een dag, nu misschien één keer per maand. Het is een bekende en veel voorkomende bijwerken van wat ik heb gehoord.
Erg jammer, want behalve dat beviel het mij eigenlijk heel erg goed!
Same here. Kan ik hieruit opmaken dat je er inmiddels mee gestopt bent..?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 22:03:47 #90
222731 Hanabi
Make it Beautiful
pi_60350798
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:59 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Same here. Kan ik hieruit opmaken dat je er inmiddels mee gestopt bent..?
Ik stop of nu of over 3 maanden.
ik vertrek komende woensdag voor 3 maanden naar de VS om mijn vriend weer eens op te zoeken. Ik wil eigenlijk een mirena spiraaltje, maar die zou dan pas komende dinsdag geplaatst worden en ja, de volgende dag heb ik vlucht van 14 uur gepland staan. Ik moet nog even kijken of ik dat wel wil doen. Zo niet, dan ga ik nog 3 maanden door en laat het spiraaltje plaatsen als ik terug ben.
And no one ever said that hope would be so beautiful...
pi_60351622
ook hier erg verminderd libido tijdens de nuva. Heb twee weken terug de mirena laten zetten, ben benieuwd of het wat uit gaat maken.
I had a signature once. It was awful.
pi_60455844
Ik heb nog niet zoveel gemerkt van een veranderend libido, gelukkig! Maar een paar dagen geleden voor het eerste seks gehad met ring en mijn vriendje voelt 'm wel af en toe maar het doet geen pijn voor 'm dus de ring kan gewoon inblijven. Zie wel een beetje op tegen het eruithalen, maar dat duurt nog wel eventjes..

En de hoofdpijn is weg!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:03:44 #93
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_60498622
Zei ik tóóóchchch !!!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_62110119
Hmm, ik denk dat ik er misschien weer mee ga stoppen. Ik heb het idee dat ik de laatste tijd een stuk chagrijniger en emotioneler ben. Ik weet niet zeker of het aan die ring ligt maar ik vind het kut dat ik zo anders ben. Maar zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
pi_62365203
Hoi iedereen!
Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik niet eens zal overstappen op een ander anticonceptiemiddel. Ik slik al geruime tijd de pil, microgynon 30, Ik vind het irritant om elke avond te moeten denken aan die stomme pil en daarnaast krijg ik al 6 jaar lang elke dag behoorlijke dosis hormonen binnen.
Echter voor zover ik weet (ik was 14 toen ik begon met de pil) heb ik op geen enkele manier last gehad van bijwerkingen. Mijn menstruatie is verminderd, met daarbij minder last van buikkrampen en hoofdpijn. Wel ben ik bij begin van het gebruiken van de pil zo'n 5 kilo aangekomen.
Doordat ik geen last heb van de pil, wil ik alleen overschakelen op bijvoorbeeld de nuvaring als ik daarbij ook geen bijwerkingen krijg. Daarbij: ik wil absoluut niet nog meer kilo's aankomen!

Zijn er mensen die ervaring hebben met het overstappen van de microgynon 30 naar de nuvaring? En als die er zijn; zijn jullie aangekomen/afgevallen? Zijn klachten toegenomen of afgenomen? Hoe was het voor die tijd?

In ieder geval alvast bedankt en wie weet ben ik binnenkort ook een 'ringer',

[ Bericht 99% gewijzigd door MmLelle op 13-10-2008 23:15:55 ]
HUP Holland HUP
pi_62365328
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:08 schreef MmLelle het volgende:
Mm
Hmm?
I will take the sun in my mouth
pi_62365402
Sorry! Foutje
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:13 schreef warrel het volgende:

[..]

Hmm?
HUP Holland HUP
pi_62365693
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:16 schreef MmLelle het volgende:
Sorry! Foutje
[..]
Maakt niet uit
Ik merkte van de overgang van 3 jaar de pil naar de Nuvaring eigenlijk helemaal niets.. Hoopte dat m'n moodswings wat minder zouden worden. Maar dat bleek meer aan mij te liggen dan aan de hormomen uit de pil
Wel is het echt heel fijn dat je 'm 4 weken kan laten zitten zonder er 1 x aan te denken!
I will take the sun in my mouth
pi_62435133
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de nuvaring.. Ik gebruik hem nu al meer dan 2 jaar en merk dat me libido echt het nulpunt heeft bereikt. volgende week moet ik hem eruit halen en dan komt er voorlopig even geen nieuwe in. Maar ik vroeg me af hoelang het duurt voordat de bijwerkingen verdwijnen en me libido weer terug komt?!
pi_62453828
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 14:58 schreef Tesje_besje het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de nuvaring.. Ik gebruik hem nu al meer dan 2 jaar en merk dat me libido echt het nulpunt heeft bereikt. volgende week moet ik hem eruit halen en dan komt er voorlopig even geen nieuwe in. Maar ik vroeg me af hoelang het duurt voordat de bijwerkingen verdwijnen en me libido weer terug komt?!
Geen idee, maar ik ben vooral benieuwd naar wat je nu gaat doen? Ga je voorlopig even niets gebruiken of ga je over op de pil of wat? .
pi_62463210
geeen idee, ik slik vanaf me 15e de pil en ben nu 22. Kan er opzich wel weer mee beginnen maar ik denk dat ik gewoon eerst even niets meer ga gebruiken tot al die hormonen me lichaam uit zijn haha!:)
pi_62474147
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:14 schreef Tesje_besje het volgende:
geeen idee, ik slik vanaf me 15e de pil en ben nu 22. Kan er opzich wel weer mee beginnen maar ik denk dat ik gewoon eerst even niets meer ga gebruiken tot al die hormonen me lichaam uit zijn haha!:)
Maar heb je een vriend of niet? Anders zal het an sich niet nodig zijn dat je weer begint.

Een vriendin van me was laatst gestopt met de pil omdat ze blijkbaar een te zware had waardoor ze last had van allerlei kwaaltjes. Naar de dokter geweest etc. en bleek dus die pil te zijn. Dus ze was even gestopt en ze is dan wel vrijgezel maar laat ze nou net in die tijd erna verliefd worden op een vriend van d'r - wederzijds enzo.

Later vertelde ze dus dat ze de morning-afterpil had kunnen halen omdat het condoom gescheurd was .

Nou zat ik dus te twijfelen om te checken of het tussen m'n oren zat en gewoon eens een tijdje te stoppen met de nuvaring om idd alle hormonen even uit m'n lijf te krijgen, maarja ik heb al drie jaar een relatie dus dat is wel oppassen geblazen. Ik studeer nog maar net aan de universiteit en heb dus nog een aantal jaar te gaan, kan een kleintje nu niet gebruiken om het zo maar even te zeggen. En na bovenstaand verhaal durf ik helemaal niet meer haha.

Als je over gaat stappen van de nuvaring naar de pil, moet daar dan ook een 'niets' periode tussen zitten trouwens of gaat dat in één moeite door? Weet iemand dat?
pi_62480062
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:36 schreef hetzusjevan het volgende:
Als je over gaat stappen van de nuvaring naar de pil, moet daar dan ook een 'niets' periode tussen zitten trouwens of gaat dat in één moeite door? Weet iemand dat?
Ik weet nog dat ik op de eerste dag van mijn menstruatie (in de stopweek van m'n pil) m'n nuvaring er in moest doen. Je gaat gewoon in 1x door. Als je dan toch een tijdje niets gebruikt, zou je ook met de nuvaring beginnen op de eerste dag van je menstruatie.
I will take the sun in my mouth
pi_62480345
ik ben toen op de dag dat ik weer met de pil zou beginnen, begonnen met de nuvaring. Je moet je niet zo druk maken om die hormonen hoor, dat zit echt tussen je oren, die hormonen zijn als je stopt met de pil na 1 dag al uit je lijf.....
I had a signature once. It was awful.
pi_62480415
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:23 schreef zoeperzazke het volgende:
ik ben toen op de dag dat ik weer met de pil zou beginnen, begonnen met de nuvaring. Je moet je niet zo druk maken om die hormonen hoor, dat zit echt tussen je oren, die hormonen zijn als je stopt met de pil na 1 dag al uit je lijf.....
Waarom duurt het bij sommige vrouwen dan zo lang tot ze weer uit zichzelf ongesteld worden?
I will take the sun in my mouth
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:37:24 #106
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_62481529
Omdat de hypofyse (aansturing van talloze hormonen) weer even moet herstellen door het feit dat ie voor de gek is gehouden door toevoeging van hormonen die het lichaam dan ineens weer niet meer krijgt. Daar 'kan' iemand zich 'anders' of 'rot' door voelen en het lichaam reageert op dat de hypofyse even anders moet gaan werken. Verschilt per vrouw.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypofyse
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_62481618
tjaa das waar allemaal, en heb ook al 3 jaar een vriend dus eigenlijk heb ik ook geen zin in dat geklooi met condooms enzo.. vrees dat ik dan toch maar weer aan de pil moet!
pi_62481657
als ik maar weer zin in me vriendje krijgt:P
pi_62482118
er is nog meer dan enkel de pil en de nuvaring hoor. En zin in je vriendje is niet iets dat enkel door de nuva of pil beïnvloedt wordt, je moet er natuurlijk ook zelf wat voor doen
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:54:49 #110
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_62619950
Ongetwijfeld dat deze vraag al eens gesteld is, maar krijgen jullie de Nuvaring vergoed? Eerder kreeg ik uit mn aanvullende verzekering alles vergoed en nu die sinds 2008 in de basisverzekering zit, vindt VGZ dat ik maar wat goedkopers moet gebruiken en kost het me 38,82 per half jaar.
Best wel balen.. Ben benieuwd of andere verzekeraars wel vergoeden.

Nuvaring gebruik ik verder al jaren en bevalt prima. Ontdekte tijdje geleden wel dat ik na enkele maanden doorring door omstandigheden echt heeeeeeeeeeeeel lang ongesteld bleef om het goed te maken
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_62620862
zodra ik aan mijn eigen risico zit wordt het volledig vergoed, ivm aanvullend ejongerenverzekering bij Menzis.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:51:21 #112
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_62626501
Mijn verzekering is zó geregeld dat ik nog 6.90 bij moet betalen voor 3 ringen.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_63180986
Even een vraagje, mijn ring is van 21.30 tot 7 uur uitgeweest. Ik weet dat hij er 3 uur uit mag zonder dat hij minder gaat werken. Wat is nu het verstandigst? 7 dagen extra voorbehoedmiddel gebruiken? Ik zit in de 1e week.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 13 november 2008 @ 07:56:48 #114
92409 Twinky
Little star.
pi_63181318
quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Even een vraagje, mijn ring is van 21.30 tot 7 uur uitgeweest. Ik weet dat hij er 3 uur uit mag zonder dat hij minder gaat werken. Wat is nu het verstandigst? 7 dagen extra voorbehoedmiddel gebruiken? Ik zit in de 1e week.
Oeh, dat is best een risicomoment. Heb je seks gehad in de afgelopen zeven dagen?

Al is het met de pil tegenwoordig zo dat dat niet meer is, ik weet niet of de regels van de nuvaring ook zijn aangescherpt...
pi_63186949
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:41 schreef Ri-Klain het volgende:
Hallo, hier nog een ring gebruikster. Heb hem nu bijna een half jaar en ben er echt zeer tevreden over
Het werd me aangeraden door een vriendin, die hem al jaren had, omdat ik vaak slordig met de pil omging en heel wat zwangerschapstesten versleet (ik word door de hormoon schommeling soms niet ongeteld in de stopweek en werd dan bang dat er misschien toch iets fout was gegaan met mijn pil-inname).
Dus toen BRRR ring erin, elk uur voelen of ie nog wel goedzit, eerste keer seks (vriendlief was wel ingelicht) en hij zat er naderhand nog steeds Toen was ik overtuigd

Ik ben alleen niet altijd even precies met erin en eruit halen, soms komt t gewoon ff niet uit. Maar dan zorg ik er altijd voor dat ik m later dan moet (dus na 3 weken) eruit haal, of al weer eerder (dus na minder dan 7 dagen) indoe. Dat is toch verder geen probleem? Als je stopweek maar niet langer is dan 7 dagen (precies)...

Ik heb er over nagedacht om net als Pearly hem 4 weken in te houden en dan 7 dagen stoppen. Het zou veel geld schelen, maar weet nog niet of ik t durf. Zeker aangezien ik nog wel eens schuif met de uit/in dag, en dat dan natuurlijk niet meer kan.. want 4 weken is ECHT de max. Misschien probeer ik het bij de volgende ring wel, op zich is consequentie 1 keer per maand natuurlijk best op te brengen

Verder weinig van gemerkt dat ik overstapte van pil naar ring. Alleen de eerste keer ongesteld was me toch hevig en ik drupte na ander halve week nog na Gelukkig is dat allemaal rechtgetrokken nu.
wacht ff, wissel je wel wekelijks de ring?
de ring geeft maar hormonen af voor slechts 1 week..

dus de ring 3 weken laten zitten zonder wissel is niet echt slim...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_63196427
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:19 schreef Godshand het volgende:

[..]

wacht ff, wissel je wel wekelijks de ring?
de ring geeft maar hormonen af voor slechts 1 week..

dus de ring 3 weken laten zitten zonder wissel is niet echt slim...
Coño.. Lees voortaan eerst de bijsluiter voordat je überhaupt op zo'n oude post reageert..
I will take the sun in my mouth
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 november 2008 @ 17:57:15 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63196683
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:19 schreef Godshand het volgende:

[..]

wacht ff, wissel je wel wekelijks de ring?
de ring geeft maar hormonen af voor slechts 1 week..

dus de ring 3 weken laten zitten zonder wissel is niet echt slim...
iets met klok en klepel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63197077
quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:56 schreef Twinky het volgende:

[..]

Oeh, dat is best een risicomoment. Heb je seks gehad in de afgelopen zeven dagen?

Al is het met de pil tegenwoordig zo dat dat niet meer is, ik weet niet of de regels van de nuvaring ook zijn aangescherpt...
Nee geen sex in de afgelopen week, het gaat me meer om de sex in de komende week

Ik heb geen boekje meer in huis, dus ik neem maar geen risico en gewoon de komende 7 dagen condomen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_63203318
quote:
Op donderdag 13 november 2008 17:46 schreef warrel het volgende:

[..]

Coño.. Lees voortaan eerst de bijsluiter voordat je überhaupt op zo'n oude post reageert..

lette niet op
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_63210079
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:46 schreef Godshand het volgende:

[..]


lette niet op
En dat studeert geneeskunde
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 14 november 2008 @ 13:48:53 #121
92409 Twinky
Little star.
pi_63219970
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee geen sex in de afgelopen week, het gaat me meer om de sex in de komende week

Ik heb geen boekje meer in huis, dus ik neem maar geen risico en gewoon de komende 7 dagen condomen.
Nou, volgens de oude regels ben je dan veilig, goede keuze

* Twinky vertrouwt die stiekem ook beter
  woensdag 3 december 2008 @ 18:11:23 #122
154323 Buup
hAsTaLaPaStA
pi_63730720
HoiHoi,

Vorige jaar ben ik een paar maanen aan de pil geweest maar mee gestopt omdat ik er een depressief hoopje mens van werd...tot nu toen doen we het dus met condoom echter begint vriendje een beetje te zeuren...en zelf begin ik de condooms ook een beetje zat te worden...

Mijn vraag : hebben mensen ook last van de "allergisch" bij reactie van hormonen bij de nuvaring ??
pi_63741475
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 01:07 schreef warrel het volgende:

[..]

En dat studeert geneeskunde
studeerde, dus jij leest ook niet..

maar we dwalen af
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_63742825
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

studeerde, dus jij leest ook niet..

maar we dwalen af
Och
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:11 schreef Buup het volgende:
HoiHoi,

Vorige jaar ben ik een paar maanen aan de pil geweest maar mee gestopt omdat ik er een depressief hoopje mens van werd...tot nu toen doen we het dus met condoom echter begint vriendje een beetje te zeuren...en zelf begin ik de condooms ook een beetje zat te worden...

Mijn vraag : hebben mensen ook last van de "allergisch" bij reactie van hormonen bij de nuvaring ??
Hier geen extreem rare reacties op de hormonen. Wel ben ik overgestapt van de pil naar de nuvaring omdat in de laatste veel minder hormonen zitten. Ik hoopte dat dat mijn moodswings wat zou verminderen. Uiteindelijk hielp dat niet omdat die swings aan hele andere dingen lagen.

Er is maar 1 manier om uit te vinden hoe de ring bij jou werkt; het proberen!
I will take the sun in my mouth
pi_63743788
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:23 schreef zoeperzazke het volgende:
ik ben toen op de dag dat ik weer met de pil zou beginnen, begonnen met de nuvaring. Je moet je niet zo druk maken om die hormonen hoor, dat zit echt tussen je oren, die hormonen zijn als je stopt met de pil na 1 dag al uit je lijf.....
Als je stopt met de pil dan werkt ie toch nog ongeveer 7 dagen door qua hormonen? Iig je kan dan toch nog veilig seks hebben vlak voor je ongesteld wordt zegmaar omdat die hormonen nog ff doorwerken in je stopweek? iig dat dacht ik altijd .

Misschien doel je op iets anders maar ik vind je berichtje een beetje verwarrend sorry .
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:54:50 #126
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_63954267
Nou ... hetzusjevan
Toch zou ik het risico niet nemen.
qua hypofyse is het toch een ingewikkeld verhaal met die hormonen en hoe die verwerkt worden in je lichaam en waar die terecht komen als je veranderd van anticonceptie. Overstappen van nuva naar pil of andersom geeft een verandering in je lichaam. Dus beter die 7 dagen slikken/ ringen maar even aanhouden voor het mannelijk zaad zich stiekem toch maar ineens door een eicelletje dringt lijkt mij.
But ... who am I!
Het risico 'dat' sluit ik liever uit
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:32:04 #127
92409 Twinky
Little star.
pi_63955030
quote:
Op donderdag 4 december 2008 00:34 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Als je stopt met de pil dan werkt ie toch nog ongeveer 7 dagen door qua hormonen? Iig je kan dan toch nog veilig seks hebben vlak voor je ongesteld wordt zegmaar omdat die hormonen nog ff doorwerken in je stopweek? iig dat dacht ik altijd .

Misschien doel je op iets anders maar ik vind je berichtje een beetje verwarrend sorry .
Even een aanvullig op Pearly:

De werking van de Pil en de Nuvaring is als volgt:
1. houdt eisprong tegen
2. voorkomt dat sperma te dichtbij een eitje komt
3. voorkomt innesteling

In je stopweek vervallen al die werkingen, en snel ook. Je lichaam komt erachter dat het niet zwanger is (want dat is de manier waarop de meeste van deze werkingen het doen) en ruimt het bedje in de baarmoeder voor de baby die er niet is op. Daarom krijg je bloedingen.
Dan kom je in je eerste slik/ringweek. De hormonen komen weer terug en bouwen een nieuw zwangerschapsnestje in je buik. Als er tijdens de stopweek een eitje per ongeluk is gerijpt wordt dit weer afgebroken en ook de zaadpoorten gaan weer dicht.
Mocht je nu in je eerste week niet genoeg hormonen hebben of een pil vergeten kan het zijn dat dat gerijpte eitje springt, de zaadjes per ongeluk toch doorkomen en het zich gauw innestelt. Dat is dus wat er gebeurt als je een pil vergeet in de eerste week.

Wanneer je dus ná je stopweek een grote verandering doet in hormonen is het mogelijk dat je lichaam er nog niet helemaal goed mee om kan gaan. Je loopt dus best een flink risico. Niet verstandig dus
pi_63958281
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:32 schreef Twinky het volgende:

[..]

Even een aanvullig op Pearly:

De werking van de Pil en de Nuvaring is als volgt:
1. houdt eisprong tegen
2. voorkomt dat sperma te dichtbij een eitje komt
3. voorkomt innesteling

In je stopweek vervallen al die werkingen, en snel ook. Je lichaam komt erachter dat het niet zwanger is (want dat is de manier waarop de meeste van deze werkingen het doen) en ruimt het bedje in de baarmoeder voor de baby die er niet is op. Daarom krijg je bloedingen.
Dan kom je in je eerste slik/ringweek. De hormonen komen weer terug en bouwen een nieuw zwangerschapsnestje in je buik. Als er tijdens de stopweek een eitje per ongeluk is gerijpt wordt dit weer afgebroken en ook de zaadpoorten gaan weer dicht.
Mocht je nu in je eerste week niet genoeg hormonen hebben of een pil vergeten kan het zijn dat dat gerijpte eitje springt, de zaadjes per ongeluk toch doorkomen en het zich gauw innestelt. Dat is dus wat er gebeurt als je een pil vergeet in de eerste week.

Wanneer je dus ná je stopweek een grote verandering doet in hormonen is het mogelijk dat je lichaam er nog niet helemaal goed mee om kan gaan. Je loopt dus best een flink risico. Niet verstandig dus
De pil of de nuvaring houden geen sperma tegen hoor. Daarvoor zal je toch echt een condoom moeten gebruiken. Verder klopt het verhaal wel, al is het allemaal ontzettend kort door de bocht..
De hormonen spelen in op de rijping van het eitje: of beter, het niet laten rijpen van een eitje. Het is ook niet zo dat er een onrijp eitje een eisprong doormaakt. Mocht het zo zijn dat er per ongeluk toch een eitje rijpt, dan wordt het innestelen moeilijk gemaakt omdat het baarmoederslijmvlies veel taaier is door de pil/nuvaring. En dan is het je stopweek: tada, je bent ongesteld.
Van wikipedia: Bij de meeste typen anticonceptiepil wordt gedurende drie weken iedere dag een pil geslikt, waarna een week wordt gestopt. In die week vindt een bloeding plaats. Dit is geen gewone menstruatie, maar een zogenaamde onttrekkingsbloeding, er is immers geen eitje gerijpt. Tijdens die pilloze week kan de vrouw niet zwanger raken. Zodra meer dan een week geen pillen zijn genomen neemt het risico echter snel toe.

Maar zaadpoorten? Sorry, maar dat geloof je toch niet?
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:49:52 #129
92409 Twinky
Little star.
pi_63958599
Het sperma wordt tegengehouden doordat de mucus (slijm in/rond baarmoedermond) zich verdikt. Bij een normale, pilloze cyclus verandert het mucus door de cyclus heen van stug tot vloeibaar. Bij vrouwen die zwanger willen worden is de mucusmeting een redelijk betrouwbare om de vruchtbare periode aan af te zien. Door de pil/ring blijft het mucus stug (wit, soms zelfs korrelig droog) om te voorkomen dat het sperma de baarmoeder inkomt.
pi_63958821
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:49 schreef Twinky het volgende:
Het sperma wordt tegengehouden doordat de mucus (slijm in/rond baarmoedermond) zich verdikt. Bij een normale, pilloze cyclus verandert het mucus door de cyclus heen van stug tot vloeibaar. Bij vrouwen die zwanger willen worden is de mucusmeting een redelijk betrouwbare om de vruchtbare periode aan af te zien. Door de pil/ring blijft het mucus stug (wit, soms zelfs korrelig droog) om te voorkomen dat het sperma de baarmoeder inkomt.
Hm, dat klinkt iets beter, jij vertelde het alsof het een kringspier zou zijn. Heb je een bron voor dat stukje tekst? Want als je met geslachtsgemeenschap zo dicht bij de baarmoedermond kan komen, kan de sperma echt wel verder hoor..
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:41:33 #132
92409 Twinky
Little star.
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:44:50 #133
92409 Twinky
Little star.
pi_63960068
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:58 schreef warrel het volgende:

[..]

Hm, dat klinkt iets beter, jij vertelde het alsof het een kringspier zou zijn. Heb je een bron voor dat stukje tekst? Want als je met geslachtsgemeenschap zo dicht bij de baarmoedermond kan komen, kan de sperma echt wel verder hoor..
De baarmoedermond zit bij niet-bijna-bevallende vrouwen zo goed als dicht, er kan eigenlijk nauwelijks iets in of uit. Het slijm houdt het in onvruchtbare periodes zelfs nóg dichter (stopverf). Mochten er dan alsnog spermazaadjes doorglippen zijn er nog twee andere werkingen
  maandag 15 december 2008 @ 20:31:13 #134
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64039752
Ik ben er mee gestopt (ze waren op en was die week ziek en kon geen nieuwe halen) en opeens is seks weer leuk! Een halfjaar was het knudde (ik had eeeecht geen zin) en nu is mijn hele seksdrive weer terug! Heb een hoop in te halen en moet maar weer aan de pil oid.

Dat van dat verdikte slijm klopt idd. Ik heb het nu niet meer.
pi_64455650
ik had een aantal vraagjes over de nuvaring:

1. er staat dat hij in de koelkast bewaard moet worden, maar waar bewaren jullie de nuvaring eigenlijk? bewaren jullie hem met doosje en al in de koelkast of bv de losse zakjes ergens in een lade in de slaapkamer? hoeveel ringen mag je per keer meenemen?
2. de ring moet eigenlijk terug in het zakje naar de apotheek, maar doen jullie dat eigenlijk? of gooien jullie het zakje meteen weg? en gooien jullie ook het doosje met de bijsluiter weg telkens of bewaar je die ergens?
3. ik heb begrepen dat veel mensen hem uitdoen bij het vrijen omdat hij 3 uur uit mag blijven, maar waar bewaar je die ring dan in de tussentijd? ergens op het nachtkastje ofzo?
4. hoe maken jullie hem daarna schoon, hoe weet je zeker dat hij dan 'echt schoon' is als je hem weer inbrengt? is er geen gevaar voor infecties?
5. hoe vaak komt het voor dat jullie een ring in hebben terwijl je nog ongesteld bent? is het niet vervelend/'vies' om de ring erin te moeten doen of eruit te moeten halen terwijl je nog menstrueert?

alvast heel erg bedankt!!!
pi_64458039
1) ik bewaar hem op nadrukkelijk advies van de apotheker in de koelkast, het hele doosje

2) Is dat zo? Ik gooi hem gewoon weg.

3) Ik doe hem nooit uit voor het vrijen, is ook niet nodig. Als het wel zou moeten do eik hem uit, spoel ik hem onder de kraan met koud water en leg hem op een wc-papiertje. Maar normaal haal ik hem nooit uit, tenzij hij een doodenkele keer niet lekker zit en dan doe ik dat onder de douche.

4) Gewoon omspoelen onder de koude kraan, maar 'echt schoon' krijg je hem niet als je 100% bectarieloos bedoeld. Je vagina heeft een prima reinigingssysteem om die enkele bacterie van de ring te doden. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand door het uit en indoen van een nuvaring direct een infectie kreeg. Ik heb zelf toen ik hem net ging gebruiken één keer een schimmelinfectie gehad, maar dat was vanwege de veranderde hormoonhuishouding en dat mijn vagina aan het nieuwe systeem moest wennen, schijnt vaker voor te komen, is niets ernstigs. Heb al jaren verder nergens last van gehad.

5) Altijd, ik word pas de vijfde dag ongesteld en ik ben meestel 4-5 dagen ongesteld, dus ik draag zo'n 3 dagen de ring terwijl ik menstrueer. Ik laat hem dan ook lekker zitten, ik haal hem er niet uit, waarom zou je?? En 'vies' of 'vervelend'..... menstrueren doe je nu eenmaal, tis gewoon van je eigen lichaam, dus daar denk ik eigenlijk totaal niet bij na. Maar ik haal hem bij mijn menstruatie dan ook gewoon niet uit, moet hem alleen even tegenhouden als je een tampon eruit haalt, want die ploppen er soms samen uit.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 29 december 2008 @ 11:54:52 #137
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64459744
Over dat koelkast gebeuren, als je hem van de apotheek krijgt kan hij nog pakweg een maand of vier buiten de koelkast bewaard worden. Ik denk dat het niet veel uitmaakt, tenzij je een voorraadje voor een langere periode inslaat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 29 december 2008 @ 11:58:05 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64459822
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:54 schreef TruIvy het volgende:
Over dat koelkast gebeuren, als je hem van de apotheek krijgt kan hij nog pakweg een maand of vier buiten de koelkast bewaard worden. Ik denk dat het niet veel uitmaakt, tenzij je een voorraadje voor een langere periode inslaat.
bij mijn apotheek liggen ze ook in de koeling, dus hier gaat het doosje ook rechtstreeks de koeling in
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 29 december 2008 @ 14:02:11 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64463622
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:54 schreef TruIvy het volgende:
Over dat koelkast gebeuren, als je hem van de apotheek krijgt kan hij nog pakweg een maand of vier buiten de koelkast bewaard worden. Ik denk dat het niet veel uitmaakt, tenzij je een voorraadje voor een langere periode inslaat.
Ik krijg ze altijd voor 6 maanden mee en doe ze dan wel in de koelkast .
Gisteren had ik btw voor het eerst ooit dat ik 'm voelde zitten bij het vrijen, het deed gewoon pijn .
KuikenGuppy
  maandag 29 december 2008 @ 14:05:20 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64463734
1. Bij mij liggen ze in de groentela van de koelkast. Als er visite komt, doe ik er soms even een zakje omheen, maar vergeet het eerlijk gezegd meestal .
2. Ik wist niet dat dat moest? Hier gaat alles in de prullenbak.
3. Ik doe 'm nooit uit bij seks, zowel mijn vriend als ik hebben er geen last van.
4. niet van toepassing . Hoewel hij er wel eens per ongeluk uit is gegaan, dan doe ik 'm gewoon goed schoonmaken (afspoelen onder de kraan) en dan denk ik dat 'ie wel genoeg schoon is .
5. Nooit, ik word exact 2 dagen na het verwijderen van de ring ongesteld en het stopt weer op exact het moment dat ik een nieuwe ring inbreng. Lekker voorspelbaar .
KuikenGuppy
  maandag 29 december 2008 @ 14:10:06 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64463877
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:41 schreef Ri-Klain het volgende:
Ik ben alleen niet altijd even precies met erin en eruit halen, soms komt t gewoon ff niet uit. Maar dan zorg ik er altijd voor dat ik m later dan moet (dus na 3 weken) eruit haal, of al weer eerder (dus na minder dan 7 dagen) indoe. Dat is toch verder geen probleem? Als je stopweek maar niet langer is dan 7 dagen (precies)...
Ik snap dat geklooi met die stopweek nooit... waarom de uren aftellen om het precies te maken? Je mag je stopweek namelijk onbeperkt inkorten en je mag je ringperiode verlengen (tot max 4 weken), dus ik doe 'm altijd 'op zondagavond ergens' in, en 'op maandagochtend ergens' weer uit, dan duurt m'n stopweek zegmaar 6 dagen en-een-beetje en mijn ringweek drie weken en-een-beetje.
quote:
Ik heb er over nagedacht om net als Pearly hem 4 weken in te houden en dan 7 dagen stoppen. Het zou veel geld schelen, maar weet nog niet of ik t durf. Zeker aangezien ik nog wel eens schuif met de uit/in dag, en dat dan natuurlijk niet meer kan.. want 4 weken is ECHT de max. Misschien probeer ik het bij de volgende ring wel, op zich is consequentie 1 keer per maand natuurlijk best op te brengen
Mijn lichaam trapt daar niet in, ik word gewoon na 3 weken ongesteld, ring of niet .
Bij veel aanvullende ziektekostenverzekeringen wordt de ring btw vergoed, de mijne kost 1 euro extra per maand en vergoedt de nuvaring compleet . Informeer eens bij je verzekering!
KuikenGuppy
pi_64774417
Hallo allemaal,

Ik ben een afstudeerster die bij het vroegere Organon (nu overgenomen door het Amerikaanse Schering-Plough) en momenteel werk ik aan de opvolger van de NuvaRing die op dit moment ontwikkeld wordt. De ring zelf blijft in principe zoals hij nu is dus het wordt een flexibele ring van exact dezelfde vorm en grootte als de NuvaRing. Alleen alles wat er straks omheen bijgeleverd gaat worden mag ik gaan bepalen/verbeteren. Bij de NuvaRing is dat op dit moment een aluminium sachet om elke ring, een papieren bijsluiterboekje met reminderstickertjes achterin en een papieren doosje met een sticker van de apotheek erop. Verder behoort tot de services van de NuvaRing de NuvaTimer (klokje) zowel fysiek als digitaal en een SMS service om je te herinneren aan wanneer je de ring moet vervangen.

Ik heb op de fora al heel veel gelezen over vragen, onzekerheden, irritaties en meer over het bestaande format van de NuvaRing. Graag zou ik eigenlijk met enkelen van jullie een interview of gesprek willen houden om een duidelijker beeld te kunnen schetsen op welke punten bv het gebruik, de informatievoorziening etc. nog gemakkelijker, overzichtelijker of handiger gemaakt kan worden, of welke irritaties of onzekerheden ik met het nieuwe ontwerpvoorstel kan oplossen.

Ik wilde graag vragen wie ik van jullie zou mogen benaderen voor eventueel een interview, een groepsgesprek, een en
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 januari 2009 @ 16:13:28 #143
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64774497
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:11 schreef nuvaringII het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben een afstudeerster die bij het vroegere Organon (nu overgenomen door het Amerikaanse Schering-Plough) en momenteel werk ik aan de opvolger van de NuvaRing die op dit moment ontwikkeld wordt. De ring zelf blijft in principe zoals hij nu is dus het wordt een flexibele ring van exact dezelfde vorm en grootte als de NuvaRing. Alleen alles wat er straks omheen bijgeleverd gaat worden mag ik gaan bepalen/verbeteren. Bij de NuvaRing is dat op dit moment een aluminium sachet om elke ring, een papieren bijsluiterboekje met reminderstickertjes achterin en een papieren doosje met een sticker van de apotheek erop. Verder behoort tot de services van de NuvaRing de NuvaTimer (klokje) zowel fysiek als digitaal en een SMS service om je te herinneren aan wanneer je de ring moet vervangen.

Ik heb op de fora al heel veel gelezen over vragen, onzekerheden, irritaties en meer over het bestaande format van de NuvaRing. Graag zou ik eigenlijk met enkelen van jullie een interview of gesprek willen houden om een duidelijker beeld te kunnen schetsen op welke punten bv het gebruik, de informatievoorziening etc. nog gemakkelijker, overzichtelijker of handiger gemaakt kan worden, of welke irritaties of onzekerheden ik met het nieuwe ontwerpvoorstel kan oplossen.

Ik wilde graag vragen wie ik van jullie zou mogen benaderen voor eventueel een interview, een groepsgesprek, een en
wat ik vooral handig zou vinden als je om gebruik te maken van de sms service je geen streepjescode meer nodig heb
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64774582
quête voor dit project. Misschien hebben jullie al langgekoesterde wensen of ideeën voor de NuvaRing die straks misschien werkelijkheid kunnen worden. We zijn nu op het moment in het proces waar nog in principe alles open ligt, dus als jullie je steentje willen bijdragen aan een nog betere service of comfort van de NuvaRing kan je het nu doen!

Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking en ik hoop van julie te horen,

Groetjes,

Celeste
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 januari 2009 @ 16:17:00 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64774654
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:15 schreef nuvaringII het volgende:
quête voor dit project. Misschien hebben jullie al langgekoesterde wensen of ideeën voor de NuvaRing die straks misschien werkelijkheid kunnen worden. We zijn nu op het moment in het proces waar nog in principe alles open ligt, dus als jullie je steentje willen bijdragen aan een nog betere service of comfort van de NuvaRing kan je het nu doen!

Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking en ik hoop van julie te horen,

Groetjes,

Celeste
heb je al gemaild met forum@fok.nl? is misschien wel even slim om hier toestemming voor te vragen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64777422
Ow, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Zal ik wel even doen. Dank je wel voor de tip.
pi_64809147
Buuh, ik ga tijdelijk stoppen met de nuvaring Ik heb last van zoveel klachten, en zeer waarschijnlijk komt het niet direct door de nuvaring, maar ik wil toch kijken wat er gebeurd als ik 'm een tijdje niet gebruik. Anticonceptie heb ik toch niet nodig, omdat geslachtsgemeenschap niet lukt en omdat het niet meewerkt in de behandeling.
I will take the sun in my mouth
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:33:39 #148
154323 Buup
hAsTaLaPaStA
pi_64827620
Ben nog steeds heel erg in twijfel...

ben echt bang dat ik weer depressief hoopje buup wordt...

wie heeft er wel en wie niet last van stemmingswisselingen / depri gevoel / huilerig buien door de nuva ring ??
pi_64842595
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:33 schreef Buup het volgende:
Ben nog steeds heel erg in twijfel...

ben echt bang dat ik weer depressief hoopje buup wordt...

wie heeft er wel en wie niet last van stemmingswisselingen / depri gevoel / huilerig buien door de nuva ring ??
Ik niet, en waarom probeer je het niet gewoon? Je kan er altijd weer mee stoppen.
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:03:55 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64843775
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:33 schreef Buup het volgende:
Ben nog steeds heel erg in twijfel...

ben echt bang dat ik weer depressief hoopje buup wordt...

wie heeft er wel en wie niet last van stemmingswisselingen / depri gevoel / huilerig buien door de nuva ring ??
Nauwelijks .
Toen ik nog de pil gebruikte, had ik heel erg veel last van hormonale stemmingswisselingen, maar met de nuvaring heb ik er echt vrijwel geen last meer van .
KuikenGuppy
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:20:20 #151
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64846709
Ik zou het gewoon proberen; het heeft op iedereen een ander effect. Toen ik stopte met de NuvaRing, toen werd ik pas een hoopje ellende!
pi_65293260
Heb vanmiddag mijn allereerste doosje ringen bij de apotheek gehaald.
Dus ben heel benieuwd!
Lang aan de pil geweest en veel migraine toen, nu al bijna jaar pilloos, en qua migraine en libido een stuk verbeterd! Maar ja, elke keer die condooms en zenuwen over zwanger worden... ook geen zin in.
Dus nu eens de Nuvaring proberen en maar hopen dat mijn libido niet de afgrond in stort en mijn migraine weer heviger wordt...

Van't weekend moet ik ongesteld worden, dus dan moet de eerste erin.
Maar ik ben net een weekendje weg dan, kan ik dan ook 2 daagjes wachten? (volgens de bijsluiter wel, maar dan wel een week veilig vrijen). Lijkt me sowieso namelijk handiger om altijd op maandag in te doen ipv zaterdag...
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:57:33 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65294222
Hoi StreepjesSok, natuurlijk kan je twee dagen wachten, maar je kunt 'm ook gewoon in doen en dan je stopweek 2 dagen 'uitstellen' door de ring 3 weken en 2 dagen in te houden ipv 3 weken . Als je het zo doet, is hij vanaf dag 1 veilig en kan je tijdens je weekendje weg ook gewoon vrijen zonder condoom .
KuikenGuppy
pi_65295370
Het weekendje weg is komend weekend al, dus uitstellen gaat al niet meer.
Maar om nou EN ongesteld, EN voor het eerst die ring... lijkt me zo'n gedoe...
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:36:29 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65299938
Met 'uitstellen' bedoel ik dat je de eerste ring 2 dagen langer in houdt.
KuikenGuppy
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:36:51 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65299955
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:36 schreef Burdie het volgende:
Met 'uitstellen' bedoel ik dat je de eerste ring 2 dagen langer in houdt.
Dus niet je huidige stopweek uitstellen, maar de volgende stopweek (ringvrije week).
KuikenGuppy
  zondag 25 januari 2009 @ 15:58:29 #157
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65387543
Even een tvptje.. Heb momenteel de Mirena (spiraal) maar ben er toch niet helemaal tevreden mee, elke keer gezeik.. Zat ff te kijken naar alternatieven en dit leek me ook wel wat. Heb wat rondgekeken op internet ook naar ervaringen en daar spreken gebruiksters ook af en toe over 'hengelen' bij de sex Beetje rare omschrijving maar weet ff niet hoe ik het anders moet zeggen. Hebben jullie daar ook wel eens last van of is het maar bij een heel klein aantal zo??
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 25 januari 2009 @ 16:12:33 #158
92409 Twinky
Little star.
pi_65388100
hengelen? Toen ik 'm nog had zat -ie heel soms een beetje in de weg, of mr. Twinky voelde het. Maar het is zacht en glad dus erg veel merk je er niet van
  zondag 25 januari 2009 @ 17:53:16 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65392148
@Enfermera: mijn vriend en ik voelen 'm niet tijdens het vrijen. Mocht dat bij jou anders zijn, dan kan je 'm altijd nog uit doen tijdens de seks, dat kan 3 uur per etmaal . En ja, heeeeeel soms gaat de ring eruit tijdens het vrijen, maar dat is echt een keer per half jaar dat zoiets ons gebeurt ofzo.
KuikenGuppy
  zondag 25 januari 2009 @ 20:29:28 #160
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65397449
Das ook waar inderdaad.. Het is natuurlijk maar een heel dun dingetje en je kan 'm er altijd uithalen. 3 uur is max toch? Wel handig.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65440124
Hoi allemaal,

Ik lees eigenlijk meestal mee maar wil hier mijn ervaringen even delen.

Ik gebruik nu ongeveer een jaar nuvaring met enkele onderbrekingen. Ik heb ook de pil (microginon) en de prikpil gebruikt. De pil vergat ik regelmatig en daarnaast kreeg ik er migraine van. Van de prikpil ging mijn libido aan gort en rakte mijn hormonen in de war waardoor ik doorbraakbloedingen kreeg. Dat was dan wel weer op te lossen met andere hormonen maar ik vond het toen genoeg.

Ik ben na de prikpil een tijd single geweest en gebruikte alleen condooms. Op een moment ben ik vanwege een relatie de nuvaring op aanraden van mijn huisarts gaan gebruiken en heb deze sinds ongeveer een jaar geleden met tussenpozen gebruikt.

Voordelen: ik voel niet de spanning en hoofdpijn die ik bij de gewone pil wel had.
Mijn hormonen zijn redelijk hetzelfde, dus geen rare emobuien.
Ik ben in plaats van 5 daegn zwaar nog maar 2 á 3 dagen vrij licht ongesteld.
Je kunt hem maar eens per maand vergeten in plaats van 21 keer. (groot voordeel)

Nadelen:
Mijn libido is wel iets lager geworden dan zonder anticonceptie maar nog altijd beter dan met prikpil/pil.
Ik ga soms echt door de grond van de kramp bij menstruatie. Dit heb ik trouwens in de beide periodes dat ik nuvaring gebruikte dus ben vrij zeker dat het daardoor komt.
Verzekeraar vergoedt het niet, het kost me 20 euro in de 3 maanden.

Ik vind het van de anticonceptiemiddelen die ik heb gebruikt de beste van alle kwaden. Ik reageer vrij heftig op de pil en de prikpil en op deze reageer ik het minst heftig maar fijn is het nog steeds niet. Toch liever dit dan condooms of kinderen.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:09:56 #162
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65566054
Sinds gister ben ik ook begonnen met de Nuvaring. Heb hiervoor een jaar de Mirena spiraal gehad en daarvoor 5 jaar de pil geslikt (eerst microgynon en daarna yasmin). Ben dus al een aardige veteraan in anticonceptie
Ben benieuwd hoe ie bevalt, inbrengen ging in ieder geval goed al was die ring wel erg koud, dat voelde wel heel raar aan
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 12:17:44 #163
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66050436
Toch even nog een update van mij: nuvaring bevalt me supergoed tot nu toe Hij blijft goed zitten, heb er geen last van verder, voel me emotioneel/lichamelijk goed, wel wat anders dan met Mirena maar geen daverende verschillen gelukkig. De sex is ook goed, manlief voelt 'm in het begin wel even zitten maar daarna niet meer en ik voel er zelf ook niks van. Ben erg blij dus!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:31:08 #164
154323 Buup
hAsTaLaPaStA
pi_66137046
OKE ik gebruik nu nix heb een LIBIDO van nix...

iemand ervaringen met aan de nuva ring gaan en weer LIBIDO krijgen ??
pi_66138874
Libido komt vooral vanuit jezelf, met zo'n instelling wordt het uberhaupt niets.
I had a signature once. It was awful.
pi_66139864
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:11 schreef nuvaringII het volgende:
Hallo allemaal,................

Ik wilde graag vragen wie ik van jullie zou mogen benaderen voor eventueel een interview, een groepsgesprek, een en
Hoi,
Heb je al reacties van anderen gehad? Je mag me een PM sturen met vragen die je nodig hebt voor je onderzoek. Lijkt me wel leuk om aan mee te doen en ben natuurlijk ook wel benieuwd naar de uitslag van het onderzoek.
pi_68293767
Nou ik ben om. Ik slikte al jaren zonder problemen de pil, tot een paar maanden terug. Ik kreeg een goedkopere versie van de pil die ik slikte en toen begon de ellende...inmiddels weer overgestapt op mijn oude pil en nog problemen...

Morgenvroeg een afspraak bij de huisarts, ik ga aan de nuvaring!
pi_68314477
Ik zit dus al sinds januari aan de ring, en nog steeds erg blij mee.
Enige nadeel is dat mijn verzekering 'm niet vergoed, maar vriendje stelde voor om omstebeurt een doosje ringen te betalen . Hij heeft er tenslotte ook plezier van

Soms wel emo-buien, maar denk meer dat dat gewoon door mezelf komt en niet door die ring.
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
pi_68314518
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:31 schreef Buup het volgende:
OKE ik gebruik nu nix heb een LIBIDO van nix...

iemand ervaringen met aan de nuva ring gaan en weer LIBIDO krijgen ??
Een nieuw vriendje nemen?
Bij mij hielp het
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
pi_68316693
Ik ben nu ruim een jaar ook een nuvaring gebruiker en ik vind het toppie!
Totaal geen nadelen ondervonden en je hoeft er nauwelijks aan te denken. Gewoon in mijn agenda in mijn telefoon een herinnering wanneer hij er weer uit moet.
Bij mijn oude zorgverzekeraar moest ik ook 20 euro betalen per doosje, maar ik ben om andere redenen overgestapt van zorgverzekeraar en gelukkig krijg ik hem nu gratis mee. Scheelt weer.
  donderdag 23 april 2009 @ 21:32:12 #171
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68317921
quote:
Op donderdag 23 april 2009 08:49 schreef Zus_konijn het volgende:
Nou ik ben om. Ik slikte al jaren zonder problemen de pil, tot een paar maanden terug. Ik kreeg een goedkopere versie van de pil die ik slikte en toen begon de ellende...inmiddels weer overgestapt op mijn oude pil en nog problemen...

Morgenvroeg een afspraak bij de huisarts, ik ga aan de nuvaring!
Spannendd! Ben benieuwd!
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:01 schreef Lychee_ het volgende:
Ik ben nu ruim een jaar ook een nuvaring gebruiker en ik vind het toppie!
Totaal geen nadelen ondervonden en je hoeft er nauwelijks aan te denken. Gewoon in mijn agenda in mijn telefoon een herinnering wanneer hij er weer uit moet.
Bij mijn oude zorgverzekeraar moest ik ook 20 euro betalen per doosje, maar ik ben om andere redenen overgestapt van zorgverzekeraar en gelukkig krijg ik hem nu gratis mee. Scheelt weer.
Oh? Wat raar... Ja idd, op mijn rekening staat ook altijd 20 eurie, maar ik betaal er maar 12 van zelf. Tja, het is wel wat, maar voor wat emotionele stabiliteit en een hoger libido heb ik dat wel over
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_68360105
quote:
Op donderdag 23 april 2009 08:49 schreef Zus_konijn het volgende:
Nou ik ben om. Ik slikte al jaren zonder problemen de pil, tot een paar maanden terug. Ik kreeg een goedkopere versie van de pil die ik slikte en toen begon de ellende...inmiddels weer overgestapt op mijn oude pil en nog problemen...

Morgenvroeg een afspraak bij de huisarts, ik ga aan de nuvaring!
Jeeej ik heb de nuvaring!!

Maar nu heb ik een vraag... er zitten nog 10 pillen in mijn strip, kan ik nu een stopweek inlassen en beginnen met de nuvaring? Ik wil namelijk geen dag langer dan nodig is de pil slikken...( heb nu toch al een doorbraakbloeding)
  zaterdag 25 april 2009 @ 09:28:24 #173
92409 Twinky
Little star.
pi_68360363
Als je nog drie pilletjes slikt kun je helemaal veilig je nuvaring erin doen. Beter geen stopweek ook, gewoon recht achter elkaar
  zaterdag 25 april 2009 @ 09:39:42 #174
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_68360482
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ik weet niet of iemand anders dit ook al heeft meegemaakt:

Ik slikte antibiotica (amoxycilline) en ik dacht dat de Nuvaring dan gewoon betrouwbaar was. Nu kreeg ik echter in de apotheek te horen dat de Nuvaring, net als de pil, ook minder betrouwbaar is. Tot 14 dagen na afloop van de kuur wordt aangeraden aanvullende anticonceptie te gebruiken. Ik kreeg zelfs een hele folder mee erover. Op de site van de nuvaring staat echter nog dat de Nuvaring gewoon betrouwbaar is i.c.m met antibiotica.

Wat is nu waar? Ik heb de neiging niet zo snel op een internetsite af te gaan maar aan de andere kant heb ik het idee dat de apotheek absoluut geen enkel risico wil nemen, zelfs als het risico te verwaarlozen is en het daarom afraadt (voor het geval dat, zeg maar).
Toeval is toeval
pi_68361577
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 09:28 schreef Twinky het volgende:
Als je nog drie pilletjes slikt kun je helemaal veilig je nuvaring erin doen. Beter geen stopweek ook, gewoon recht achter elkaar
Bedank voor je advies, maar ik heb nu wel last van een doorbraakbloeding. Toch gewoon meteen overstappen naar de nuvaring?

Ben echt zo benieuwd hoe de komende drie maanden gaan verlopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zus_konijn op 25-04-2009 10:58:38 ]
pi_68361657
De nuvaring is niet betrouwbaar in combinatie met antibiotica, ik vind het raar dat dat op de site staat want volgens mij is dat echt neit zo. Ik heb ook altijd bij mijn ab's te horen gekregen dat ik aan de veiligheid moest denken.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:30:27 #177
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_68362319
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:54 schreef zoeperzazke het volgende:
De nuvaring is niet betrouwbaar in combinatie met antibiotica, ik vind het raar dat dat op de site staat want volgens mij is dat echt neit zo. Ik heb ook altijd bij mijn ab's te horen gekregen dat ik aan de veiligheid moest denken.
In de bijsluiter staat het ook:
quote:
Er zijn geneesmiddelen die er toe kunnen leiden dat NuvaRing een minder goede bescherming biedt tegen zwangerschap, of dat onverwachts bloedverlies optreedt. Het gaat onder andere om middelen voor de behandeling van:

- ontstekingen (antibiotica, met uitzondering van amoxilline en doxicycline waarvan is aangetoond dat ze de hormoonafgifte van de NuvaRing niet beïnvloeden).
Ik ging er daarom vanuit dat het gewoon betrouwbaar was. Ik heb er met eerdere antibioticakuren ook niets over gehoord trouwens, niet van de artsen en niet van de apotheek.

Edit: Ik heb trouwens wel het zekere voor het onzekere genomen dit keer

[ Bericht 6% gewijzigd door Pyjama op 25-04-2009 11:48:02 ]
Toeval is toeval
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:41:33 #178
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68368859
Idd, een paar antibiotica's kunnen wel samen met de Nuvaring maar veel ook weer niet. Ik had laatst ook een kuurtje Doxycycline en daar kreeg ik ook niks van informatie erbij van de apotheek. Ook nog opgezocht op internet en daar stond idd dat het daarmee geen interactie heeft
Maar als je het niet zeker weet: gewoon tijdens en tot 7 dagen na je kuur condooms gebruiken
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 25 april 2009 @ 18:37:12 #179
92409 Twinky
Little star.
pi_68371570
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:50 schreef Zus_konijn het volgende:

[..]

Bedank voor je advies, maar ik heb nu wel last van een doorbraakbloeding. Toch gewoon meteen overstappen naar de nuvaring?

Ben echt zo benieuwd hoe de komende drie maanden gaan verlopen.
ja, als je meteen overstapt is ie meteen veilig. Kan zijn dat je bloeding nog even aanhoudt. Ik neem trouwens hierbij aan dat je niet hiervoor al een hele strip pillen hebt geslikt + doorslikken, dan zou je meteen mogen beginnen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:08:54 #180
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_68372362
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:41 schreef Enfermera het volgende:
Idd, een paar antibiotica's kunnen wel samen met de Nuvaring maar veel ook weer niet. Ik had laatst ook een kuurtje Doxycycline en daar kreeg ik ook niks van informatie erbij van de apotheek. Ook nog opgezocht op internet en daar stond idd dat het daarmee geen interactie heeft
Maar als je het niet zeker weet: gewoon tijdens en tot 7 dagen na je kuur condooms gebruiken
Doen we ook, maarja liever niet he

Maar wat ik hier zo vreemd aan vond is dat ik de antibiotica slik die volgens de bijsluiter ''veilig'' is.
Toeval is toeval
pi_68373827
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:37 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja, als je meteen overstapt is ie meteen veilig. Kan zijn dat je bloeding nog even aanhoudt. Ik neem trouwens hierbij aan dat je niet hiervoor al een hele strip pillen hebt geslikt + doorslikken, dan zou je meteen mogen beginnen.
Ik zag dus net dat ik nog precies 7 pillen in mijn strip heb in plaats van tien, dus kan vanavond al beginnen!
Nog advies voor de eerste keer?
  zaterdag 25 april 2009 @ 20:15:38 #182
92409 Twinky
Little star.
pi_68374471
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:57 schreef Zus_konijn het volgende:

[..]

Ik zag dus net dat ik nog precies 7 pillen in mijn strip heb in plaats van tien, dus kan vanavond al beginnen!
Nog advies voor de eerste keer?
Eerste keer 'm erin doen?
Nou, ik weet niet hoe het bij jou is maar bij mij kostte het wat moeite om 'm er diep in te krijgen, net alsof er een tweede verdieping was zegmaar. Eigenlijk gaat ie er makkelijk in maar je moet wel even moeite doen om 'm er echt goed ver in te krijgen.
Maar bij inbrengen dus samenknijpen, tegen je vagina duwen en dan gaat ie er een stukje in (zoals een tampon) en dan verder duwen tot ie er helemaal inzit. En ik deed dan aan het randje wat het diepste zat 'm nog verder erin duwen zegmaar.
pi_68375044
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:15 schreef Twinky het volgende:

[..]

Eerste keer 'm erin doen?
Nou, ik weet niet hoe het bij jou is maar bij mij kostte het wat moeite om 'm er diep in te krijgen, net alsof er een tweede verdieping was zegmaar. Eigenlijk gaat ie er makkelijk in maar je moet wel even moeite doen om 'm er echt goed ver in te krijgen.
Maar bij inbrengen dus samenknijpen, tegen je vagina duwen en dan gaat ie er een stukje in (zoals een tampon) en dan verder duwen tot ie er helemaal inzit. En ik deed dan aan het randje wat het diepste zat 'm nog verder erin duwen zegmaar.
En als hij dan nog niet lekker zit: Ze zeggen dat klaarkomen helpt omdat je dan heel veel spieren aanspant, dan zit hij zo stevig op z'n plek.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_68375143
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:15 schreef Twinky het volgende:
Nou, ik weet niet hoe het bij jou is maar bij mij kostte het wat moeite om 'm er diep in te krijgen,
Dat zal wel per vrouw verschillen, bij mij glijdt hij er zo in en dan zit hij ook, en hij blijft zitten..... Zelfs de eerste keer. Hij hoeft niet diep te zitten, zolang hij er maar volledig inzit. Het is niet erg als je de ring nog kunt 'zien' als je met een spiegeltje zou kijken. Alleen als je hem rond je vagina voelt, zit hij er niet diep genoeg in, als hij goed zit voel je hem ook niet meer.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 25 april 2009 @ 20:37:09 #185
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68375166
Het enige moeilijk van erin doen is 'm in het begin bij elkaar te duwen, als ie er dan eenmaal in zit en je duwt 'm wat verder zit ie meestal wel goed. Bij mij tenminste wel Tis eik net als een tampon maar dan anders.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_68375471
Bedankt voor alle tips! Ga zo een poging wagen

Nou hij zit, kon hem idd een soort van over een randje doen zeg maar...heb wel het idee dat ie nu goed zit, want voel hem verder ook niet zitten.

[ Bericht 36% gewijzigd door Zus_konijn op 25-04-2009 21:06:44 ]
pi_68451412
Hoe staat het er nu mee? Elk uur controleren of ;ie er nog zit?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:47:50 #188
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68451938
Haha ja idd dat deed ik in het begin ook xD
Nu niet meer, alleen soms nog na de sex. Wil niet dat ie per ongeluk in bed ligt te zwemmen zonder dat ik het doorheb, en ik daar de volgende dag pas achterkom
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_68452725
Ik niet. Ik liet m;n ex controleren of ;ie er nog zat

En van mijn scharrel moest ik ;m eruit halen omdat hij het niet sexy vond ofzo ;o
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_68465289
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:30 schreef DevilsWhore het volgende:
Hoe staat het er nu mee? Elk uur controleren of ;ie er nog zit?
Mja gaat goed, de ring blijft netjes op zijn plek zitten. Je heb wel gelijk, ik controleer zo nu en dan of ie nog op zijn plek zit!
Waar ik meer aan moet wennen is dat ik de pil niet meer hoef te slikken...
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:33:05 #191
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68481913
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:48 schreef Zus_konijn het volgende:

[..]

Mja gaat goed, de ring blijft netjes op zijn plek zitten. Je heb wel gelijk, ik controleer zo nu en dan of ie nog op zijn plek zit!
Waar ik meer aan moet wennen is dat ik de pil niet meer hoef te slikken...
Haha, cool he Geloof me, je went er heel snel aan. Tis heerlijk!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_68523123
Wel blijf ik lichtelijk last houden van spotting na me doorbraakbloeding maar dat lees ik wel meer...
  donderdag 30 april 2009 @ 17:09:41 #193
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68533644
quote:
Op donderdag 30 april 2009 10:59 schreef Zus_konijn het volgende:
Wel blijf ik lichtelijk last houden van spotting na me doorbraakbloeding maar dat lees ik wel meer...
Ja, heb ik ook. Maar ik doe niet aan stopweken en hou de ring gewoon 4 weken in, dat kan volgens de gebruiksaanwijzing. Ik vind dat zo nutteloos die stopweken. Als je er 1 per jaar houdt is dat wel genoeg vind ik.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_68567844
quote:
Op donderdag 30 april 2009 17:09 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja, heb ik ook. Maar ik doe niet aan stopweken en hou de ring gewoon 4 weken in, dat kan volgens de gebruiksaanwijzing. Ik vind dat zo nutteloos die stopweken. Als je er 1 per jaar houdt is dat wel genoeg vind ik.
Hoelang hou jij ongeveer last van die spotting?
  vrijdag 1 mei 2009 @ 20:30:08 #195
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68568855
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 20:00 schreef Zus_konijn het volgende:

[..]

Hoelang hou jij ongeveer last van die spotting?
Ik gebruik 'm nu vanaf eind januari, heb 1 stopweek gehad zonder resultaat en afgelopen 3 dagen last van spotting, maar echt heel weinig. Ken je die superkleine inlegkruisjes van libresse? Die waren genoeg. Dus daar kan ik wel mee leven.
Ben 'm gister alleen vergeten te vervangen dus ik moet nou weer een week extra condooms gebruken Mja.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_68776062
hmm spotting is nu doorbraakbloeding geworden...maar het zal er allemaal wel bij horen in de eerste maanden. Volgende week zaterdag mijn eerste stopweek met de nuvaring.
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:50:27 #197
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68779467
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:13 schreef Zus_konijn het volgende:
hmm spotting is nu doorbraakbloeding geworden...maar het zal er allemaal wel bij horen in de eerste maanden. Volgende week zaterdag mijn eerste stopweek met de nuvaring.
Ohhh joh. Wacht het rustig minstens 3 maanden af, dan is je lichaam er pas echt aan gewend Ik merk er nu volgensmij ook nog meer van dan eerst; heb minder puistjes dan voorheen en voel me echt supergoed, niet een emotioneel wrak, wat ik wel soms had met de pil.. Echt geweldig die ring!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69290198
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je hem ook 4 weken in mag houden..

edit: Enfermera houdt hem ook 4 weken in.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_69291468
Hoe stipt zijn jullie met het indoen en uithalen van de ring? Echt op het uur nauwkeurig? Of gewoon altijd op de aangegeven dag 's avonds ofzo?
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 22 mei 2009 @ 14:23:19 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69291511
ik krijg om 7 uur een sms van denk je aan... en dan ben ik bezig met opstaan enzo, dus dan doe ik t meteen in een rit mee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69292833
Ben momenteel bezig met mijn eerste stopweek met de nuvaring, morgen mag er weer een nieuwe in...
Ik hoop dat ik de aankomende maand geen doorbloedingen meer heb en alles weer als vanouds is...
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:44:08 #202
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69297964
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:21 schreef StreepjesSok het volgende:
Hoe stipt zijn jullie met het indoen en uithalen van de ring? Echt op het uur nauwkeurig? Of gewoon altijd op de aangegeven dag 's avonds ofzo?
Altijd op de dag rond een uur of 8. Ik was een keer te laat; kwam er pas de volgende dag achter. En je mag 'm max 3 uur later inbrengen dus toen was ie helaas niet meer veilig.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:19:51 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69307669
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:21 schreef StreepjesSok het volgende:
Hoe stipt zijn jullie met het indoen en uithalen van de ring? Echt op het uur nauwkeurig? Of gewoon altijd op de aangegeven dag 's avonds ofzo?
Ik laat 'm altijd een dag 'te lang' zitten, en doe 'm een dag 'te vroeg' weer in, dus het is zo altijd veilig zonder dat ik aan die drie uur 'speling' hoef te denken .
KuikenGuppy
pi_69307793
Da's een goeie Burdie! Dat ga ik in het vervolg ook maar doen
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 19:26:44 #205
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_69331378
Het is altijd rond 3 uur ;s middags, maar niet echt stipt ofzo.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_69334395
Bah! Ik gebruik nu al jaren de nuvaring en eigenlijk altijd prima tevreden geweest. Alleen de laatse tijd is hij qua doorbraakbloeddingen niet meer betrouwbaar. Doorringen hoef ik helemaal niet meer te proberen.

Ik ben bang dat ik naar iets anders moet gaan zoeken. Moet ik me weer helemaal gaan inlezen... Pffff ik denk dat ik dan maar overstap naar een ouderwets spiraaltje. Dus helemaal hormoonloos. Wat me sowieso wel een goed idee lijkt. En daarbij ben je natuurlijk gelijk voor een aantal jaar van het gezeik af.

Alleen is het dan niet zeker of en zo ja hoe vaak je nog ongesteld wordt en dat vind ik juist zo irritant. Ik heb dat graag precies op schema... Gelukkig draag ik nooit witte broeken, maar toch!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:39:08 #207
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69335559
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bah! Ik gebruik nu al jaren de nuvaring en eigenlijk altijd prima tevreden geweest. Alleen de laatse tijd is hij qua doorbraakbloeddingen niet meer betrouwbaar. Doorringen hoef ik helemaal niet meer te proberen.

Ik ben bang dat ik naar iets anders moet gaan zoeken. Moet ik me weer helemaal gaan inlezen... Pffff ik denk dat ik dan maar overstap naar een ouderwets spiraaltje. Dus helemaal hormoonloos. Wat me sowieso wel een goed idee lijkt. En daarbij ben je natuurlijk gelijk voor een aantal jaar van het gezeik af.

Alleen is het dan niet zeker of en zo ja hoe vaak je nog ongesteld wordt en dat vind ik juist zo irritant. Ik heb dat graag precies op schema... Gelukkig draag ik nooit witte broeken, maar toch!
En de pleisterpil, is dat niet wat? Evra hormoonpleister dus?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69335842
Denk ik niet. Ik zou niet terugwillen naar iets waar meer hormonen inzitten. Alleen omlaag.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 23 mei 2009 @ 22:11:13 #209
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69336401
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Denk ik niet. Ik zou niet terugwillen naar iets waar meer hormonen inzitten. Alleen omlaag.
Hmmm. Ja, dan blijven er niet veel opties over.. Nouja, even geen hormonen is ook wel ff lekker
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 24 mei 2009 @ 00:24:03 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69340092
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:23 schreef StreepjesSok het volgende:
Da's een goeie Burdie! Dat ga ik in het vervolg ook maar doen
Ik snap ook niet waarom niet heel veel meer mensen het zo doen .
KuikenGuppy
  zondag 24 mei 2009 @ 13:25:55 #211
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69348837
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom niet heel veel meer mensen het zo doen .
Omdat ik geen stopweek doe en 'm 4 weken inhoud
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69349102
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je hem ook 4 weken in mag houden..

edit: Enfermera houdt hem ook 4 weken in.
Organon zelf ondersteunt dat niet voor zover ik weet - heb er een keer over gemaild naar ze en ze zeggen echt 3 weken. Maar veel vrouwen doen het wel en d'r is volgens mij nog niemand zwanger van geworden . Dus het kan prima lijkt me .
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:21 schreef StreepjesSok het volgende:
Hoe stipt zijn jullie met het indoen en uithalen van de ring? Echt op het uur nauwkeurig? Of gewoon altijd op de aangegeven dag 's avonds ofzo?
Ik vergeet het heel vaak haha, maar ik zit wel altijd binnen de drie uur speling. Meestal helpt m'n vriend me er ook aan herinneren. Maar ik zit eraan te denken om toch die sms service eens te proberen. Gebruikt iemand die? Als je doorringt ofzo, moet je dan die service weer ergens aanpassen? Op internet ofzo?
  zondag 24 mei 2009 @ 14:03:25 #213
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69350040
Ik doe het inderdaad ook al een paar maanden en ik ben ook nog niet zwanger Trouwens, in de bijsluiter staat dat je 'm maximaal 4 weken mag inhouden, dus ik neem aan dat ie dan nog gewoon werkt en daarna niet meer.

Ja, precies, dat vraag ik me ook af van die sms-service.. Daarom doe ik het maar niet, aangezien ik 'm langer inhoud en geen stopweek doe.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69351766
In de bijsluiter staat dat hij genoeg hormonen bevat voor 4 weken en in het verleden zei Organon eveneens dat het geen enkel probleem was de ring 4 weken in te houden. Ze zijn daar nu voorzichtiger mee geworden, geen idee waarom, maar ik ga nog gewoon voor 4 weken aangezien dat gewoon kan.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:12:25 #215
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69362895
quote:
Op zondag 24 mei 2009 15:06 schreef zoeperzazke het volgende:
In de bijsluiter staat dat hij genoeg hormonen bevat voor 4 weken en in het verleden zei Organon eveneens dat het geen enkel probleem was de ring 4 weken in te houden. Ze zijn daar nu voorzichtiger mee geworden, geen idee waarom, maar ik ga nog gewoon voor 4 weken aangezien dat gewoon kan.
Oh? Oke, dat wist ik niet.. Ja, ik ook gewoon, het is tot nu toe ook gewoon goed gegaan, ben nog niet zwanger
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69370091
Ik denk dan ook dat ze zich gewoon indekken op deze manier .
pi_69671762
2de maand Nuvaring: Het ging 10 dagen goed en heb nu weer last van een doorbraakbloeding...
  maandag 8 juni 2009 @ 09:54:54 #218
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69818283
Vraagje...ik wil gaan beginnen met de nuva ring...

Maar zit met een probleem...

Ik wil op zaterdagochtend starten zodat ik niet meer in het weekend ongesteld ben...echter ga ik een maand naar thailand en vertrek ik vrijdag...in thailand wil ik doorringen zodat ik niet ongesteld ben...alleen moet je de nuva ring in de koelkast bewaren en ik weet niet of ik overal op vakantie een koelkast tot me beschikking heb...iemand tips ??
pi_69819101
Morgen naar de huisarts, dan ga ik misschien wel terug naar de ring Geen hormonen gebruiken suckt
I will take the sun in my mouth
pi_69819768
Gewoon in je toilettas houden en zorgen dat die vervolgens niet in de volle zon staat, dan komt dat echt wel goed. In de koelkast bewaren is niet verplicht (al raden de meeste apothekers het wel aan), in de bijsluiter staat ook dat je hem gewoon op kamertemperatuur kunt bewaren.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 8 juni 2009 @ 23:00:36 #221
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69845677
oke...thanks

maarre als ik nou dus a.s. zaterdag met me eerste nuva ring begin...om 10 uur in de avond dan moet ik voortaan altijd op zaterdag voor 10 uur in de avond gewisseld hebben en dan natuurlijk om de 3 weken...
pi_69854024
YEAH! Ik ga weer terug aan de nuvaring!
Ben benieuwd hoe ik er op ga reageren, maar ik verwacht goed
I will take the sun in my mouth
pi_69888081
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:00 schreef BuupWerk het volgende:
oke...thanks

maarre als ik nou dus a.s. zaterdag met me eerste nuva ring begin...om 10 uur in de avond dan moet ik voortaan altijd op zaterdag voor 10 uur in de avond gewisseld hebben en dan natuurlijk om de 3 weken...
Neehoor, je kunt het ook op vrijdagavond 9 uur doen als dat je beter uitkomt, of, als je hem maar 3 weken inhoudt, op zondagochtend. Als je hem gewoon 4 weken inhoudt, wat net zo goed kan en goedkoper is omdat die krengen al duur genoeg zijn, dan moet je hem uiterlijk zaterdag om 10 uur uithalen, maar als het bv je beter uitkomt op een donderdag, moet je er wel rekening mee houden dat je stopweek wel maar maximaal 7 dagen is.
Ik let echt nooit op die dagen, ik weet nu dat ik hem op een maandag heb ingedaan, maar ik ring meestal toch door en dan maakt het geen zak meer uit wanneer ik hem uitdoe, zolang er maar minimaal 3 weken tussen hebben gezeten. Dan haal ik hem bv over 6,5e week op een vrijdag uit, stopweek, en dan de donderdag of vrijdag daarna er weer in. Niet zo moeilijk doen met strakke dagen en tijdstippen dus
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:02:35 #224
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69944359
6,5 week met 1 ring...???
pi_69957939
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:02 schreef BuupWerk het volgende:
6,5 week met 1 ring...???
nee, na 4 weken gaat er uiteraard wel een nieuwe in
I had a signature once. It was awful.
pi_70121146
Ik heb een uurtje geleden mijn nuvaring eruit gehaald (zondagavond zou hij 3 weken in zijn geweest) maar ik werd helemaal gek van mijn stemming, heb om de 2 of 3 dagen een grafstemming waar je u tegen zegt. meer mensen ervaring mee? en kan dat zomaar, eruit halen, of moet ik wachten tot zondagavond?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_70121503
je moet de ring minstens 3 weken inhouden voor je de stopweek inlast om betrouwbaar te blijven. beter doe je hem toch terug in en zit je het nog even uit tot zondag. Moodswings horen erbij als je overstapt, je moet het echt een maand of 2-3 de tijd geven om je lichaam te laten wennen hoor.
I had a signature once. It was awful.
pi_70121679
maar die sombere buien die ik nu heb, trek ik echt niet nog een maand of zelfs 2
Ik herken mezelf niet meer, heb gisteravond in bed liggen huilen en uiteindelijk een slaappil genomen om maar te kunnen slapen. ook nu nog een depressieve stemming....
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_70138798
je kunt niet altijd de schuld op de nuva afschuiven. Het kan zijn dat het ermee te maken heeft, maar voor hetzelfde geld had je je zonder anticonceptie net zo bagger gevoeld. Ik heb ook wel eens van die hysterische buien, maar dat ligt dan echt gewoon aan mezelf..... Ik vind het zo'n slap excuus om dat af te schuiven op hormonen, je kunt jezelf toch wel iets onder controle houden
I had a signature once. It was awful.
pi_70149781
dan zou ik wel vaker deze onverklaarbare buien moeten hebben, en zoals nu, is me echt nog nooit overkomen.
maargoed, de ring is eruit, we zullen zien of het opklaart of niet
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:52:58 #231
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70509694
Heb ik een maand te lang gewacht met voor het eerst de Nuvaring te gebruiken, blijkt het ontzettend makkelijk te zijn, ik er niks van te voelen en het ook nog eens een klein ringetje te zijn! Helemaal voor niks tegenopgezien... (ik heb altijd last van tampons, vandaar...)
Ik ben benieuwd of ik er last van krijg, hopelijk niet want dit is volgens mij wel de handigste anticonceptiemethode tot nu toe! Geen vervelende prikken etc....
  maandag 27 juli 2009 @ 22:13:43 #232
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71378960
Hoeveel dagen na het uithalen van de ring worden jullie ongesteld ??
  maandag 27 juli 2009 @ 22:20:39 #233
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_71379196
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:13 schreef BuupWerk het volgende:
Hoeveel dagen na het uithalen van de ring worden jullie ongesteld ??
3/4 dagen
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_71379218
5 dagen.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 27 juli 2009 @ 22:29:39 #235
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71379494
ow vandaar...begon me al zorgen te maken HAHA maar dan ben ik dus wel in het weekend ongesteld denk ik...nou ja ff afwachten...

voor iedereen die heel veel last heeft van de hormonen in de pil...met de nuva ring heb ik NOG nergens last van na 2 maanden (lees ben geen depressief hoopje ellende) had wel knallende koppijn van het weekend na het uithalen maar dat kan natuurlijk ook ergens anders van wezen...(lees gewoon ff afwachten)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:13:14 #236
45621 Suzanna
Mama van...
pi_71386375
Ik voel me sowieso een aantal dagen niet lekker in de stopweek, vervelend maar dat heb je nou eenmaal. Had ik ook met de pleisterpil. Oh ja, en ik had donderdag de ring eruit, en zondag ongesteld.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:34:51 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71387946
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:13 schreef BuupWerk het volgende:
Hoeveel dagen na het uithalen van de ring worden jullie ongesteld ??
1-2 dagen
KuikenGuppy
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:45:08 #238
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71388209
hier alles oke...zaterdag eruit...en nu ongesteld...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:37:58 #239
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_71389787
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:13 schreef BuupWerk het volgende:
Hoeveel dagen na het uithalen van de ring worden jullie ongesteld ??
6.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_71395688
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:29 schreef BuupWerk het volgende:
ow vandaar...begon me al zorgen te maken HAHA maar dan ben ik dus wel in het weekend ongesteld denk ik...nou ja ff afwachten...

voor iedereen die heel veel last heeft van de hormonen in de pil...met de nuva ring heb ik NOG nergens last van na 2 maanden (lees ben geen depressief hoopje ellende) had wel knallende koppijn van het weekend na het uithalen maar dat kan natuurlijk ook ergens anders van wezen...(lees gewoon ff afwachten)
fijn dat je geen last hebt van de hormonen! Ik ben sinds ik weer gestopt ben met de ring ook geen depressief hoopje ellende meer
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:55:25 #241
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_71410069
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:13 schreef Suzanna het volgende:
Ik voel me sowieso een aantal dagen niet lekker in de stopweek, vervelend maar dat heb je nou eenmaal. Had ik ook met de pleisterpil. Oh ja, en ik had donderdag de ring eruit, en zondag ongesteld.
Ik ook ongeveer inderdaad.. Alleen is mijn menstruatie altijd vrij heftig, nu ook weer, maandag moest ik zelfs naar de ibuprofen grijpen Normaal red ik het wel met paracetamol..
Dus voorlopig even geen stopweek meer voor mij
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_71962152
Héy iedereen!

Ik ben vanaf vandaag begonnen met de Nuva-ring te gebruiken.. En ik heb al meteen een paar vraagjes!
Ik heb al een paar keer iets gelezen over de ring 4 weken inhouden.. Ik snap het niet goed, hoe zit dat dan? Wat moet je dan doen na die 4 weken? En hoe komt het dat je dat eigenlijk kan doen?
Ik vroeg mij ook af hoe jullie aan zo'n klokje komen? Want ik zou dat toch wel redelijk handig vinden!
Voor de rest is alles in orde eigenlijk en hebk geen vragen meer, ik heb het ringetje erin zitten en ik voel hem eigenlijk niet zitten! Ik vind alleen wel dat hij precies heel laag zit als ik voel met mijn vingers.. Mrja, zal wel normaal zijn zeker?

Alvast bedankt!!
Kus!
pi_71963329
Nou, gewoon, 4 weken in laten zitten, en dan een nieuwe indoen of een stopweek houden. In de ring zitten genoeg hormonen voor 4 weken, overal wordt een cyclus aangehouden met 3 weken ring, 1 week stopweek, maar voor wie gewoon geen zin heeft om ongesteld te zijn of wie haar ring financieel gewoon zo goed mogelijk wil benutten, houdt hem dus 4 weken in ipv 3 omdat dat net zo veilig is.

Zo'n klokje kun je via de officiele nuva-site bestellen geloof ik, ergens kun je inloggen met de streepjescode op je doosje en dan kun je dat aanvragen.

En de ring zit inderdaad normaal vrij laag, tenzij je erg opgewonden bent / na de gemeenschap, dan wil hij nog wel eens omhoog gekropen zijn, maar dan daalt hij ook weer als de opwinding is afgenomen.
I had a signature once. It was awful.
pi_71965055
quote:
[b]
Zo'n klokje kun je via de officiele nuva-site bestellen geloof ik, ergens kun je inloggen met de streepjescode op je doosje en dan kun je dat aanvragen.
Oh, het spijtige is wel dat ik niet van Nederland ben, en in België hebben ze blijkbaar een andere streepjescode want het pakt niet.. Ik zal het eens aan mijn huisarts vragen!

Gho, ik zou de ring dan ook wel 4 weken willen inhouden, maar is het echt zeker veilig? Ik vind het zo raar klinken.. Het staat nu ook wel in het boekje dat mee in de verpakking zit.. Het zou in ieder geval wel handig zijn!

Dank u wel!!
pi_71967787
Ja, 4 weken is heel erg veilig. Niet alleen ik, maar ook veel andere meiden in dit topic en ook volop dames op andere fora doen het al jaren zo, en geen van allen zijn we daardoor zwanger geraakt. Organon bevestigt het zelf ook, dus het is echt betrouwbaar
I had a signature once. It was awful.
pi_72021926
Goed om te weten zoeperzazke, het scheelt ook wel een hoop geld op jaarbasis vind ik. Het is niet de meest goedkope anticonceptie helaas... maar wel een van de meest 'fijne' methodes denk ik.
Ik denk dat ik 'm ook maar 4 weken in ga houden dan.

Oh ja, moet je na een keer 'doorringen' (de ring vervangen door een nieuwe) niet perse een keer een stopweek hebben? Lijkt me niet gezond als je te vaak doorringt. Stom woord trouwens
pi_72022123
je kunt net zolang doorringen als je zelf wilt. Net als met de pil is de stopweek een mythe, een verhaaltje om vrouwen gerust te stellen omdat ze zo zo dicht mogelijk bij hun natuurlijke cyclus blijven (wat onzin is, want met hormonen is er niets meer natuurlijk). Het is in principe zelfs beter voor je lichaam om geen stopweek te houden, omdat je dan niet steeds zo'n immense schommeling in je hormoonhuishouding hebt.
I had a signature once. It was awful.
pi_72033279
Hoe weet je dat zoeperzazke? Ik ben er erg benieuwd naar want het is natuurlijk ideaal om geen stopweek meer te hebben.
pi_72033917
Omdat het gewoon zo is, dat is overal terug te vinden als je erop zoekt en alle berichten van angstige vrouwen die het niet geloven negeert en alleen betrouwbare bronnen meeneemt. Bv:
quote:
Zowel bij pil, pleister als ring is er na drie weken een stopweek gepland. Als regel volgt er in de stopweek een bloeding, die minder is dan wanneer geen hormonen gebruikt worden. De stopweek is bedoeld om de gewone cyclus na te bootsen. De stopweek mag nooit langer duren dan 7 dagen. Medisch gezien is een stopweek niet nodig. Steeds meer vrouwen kiezen ervoor de stopweek over te slaan en direct door te gaan met de volgende pilstrip, pleister of ring. Het overslaan van de stopweek heeft geen nadelige gevolgen voor de gezondheid en voor de latere vruchtbaarheid. Bovendien is het overslaan van de stopweek veiliger. Het vergeten van een of meerdere pillen heeft dan meestal geen gevolgen. Het overslaan van de stopweek heeft wel tot gevolg dat er tussenbloedingen kunnen ontstaan. Het advies is om een stopweek in te lassen als de tussenbloedingen hinderlijk worden. Een korte stopweek van drie of vier dagen is dan voldoende om de bloeding door te laten zetten. Daarna kan gewoon weer doorgegaan worden met het slikken van de pil, het plakken van een nieuwe pleister of het inbrengen van de ring.
http://www.pilexpress.nl/Anticonceptie.aspx
quote:
"Vaak adviseert de arts bij endometriose de pil continu door te slikken, dus geen stopweek in te bouwen. Dit kan geen kwaad: het is niet zo dat de baarmoeder dan gevuld raakt met bloed. Bij het doorslikken blijft het slijmvlies van de baarmoeder over het algemeen dun en wordt het niet als menstruatie afgestoten. De endometrioseplekjes blijven hierdoor rustig.
Bij de keuze van de pil geeft men de voorkeur aan een pil die wat meer progestagenen dan oestrogenen bevat (beide zijn hormonen die ook in de natuurlijke menstruatiecyclus door het lichaam gemaakt worden).
Soms ontstaat tussentijds bloedverlies. Dan kunt u tijdelijk twee pillen per dag nemen. Mocht dat niet helpen, dan kunt u een pilpauze van een week inlassen, de bloeding laten komen en daarna opnieuw beginnen met het continu slikken. Twee- of driefasepillen zijn niet geschikt voor het achter elkaar doorgebruiken: de pil moet elke dag dezelfde hoeveelheid hormonen bevatten. Van medische zijde bestaat er weinig bezwaar tegen langdurig pilgebruik of het continu doorslikken, ook boven de 35 jaar. De pil kan dan ook worden ingenomen tot in de overgang. Bij hoge bloeddruk of roken wordt de pil soms ontraden. Stoppen met roken is natuurlijk verstandiger."
quote:
Maar waar is dan die hele stopweek voor nodig, al die ellende voor niks? De pil stamt zo uit de jaren '60. Er waren toen nog geen Clearblue's, dus ongesteld worden was het teken dat je voorlopig nog geen moeder (of ouders) werd. En dat is zo voort blijven bestaan door de jaren heen. Waarom veranderen ze dat dan niet? Omdat, zo vertelde dr. Hompes, het herschrijven van de "verouderde" bijsluiter en het overnieuw doorlopen van allerlei procedures de farmaceutische industrie miljoenen zou gaan kosten!

Dus, om hier ook nog een conclusie neer te zetten: het maakt geen fluit uit als je de pil door slikt, als je het maar consequent doet. En het concept van een stopweek stamt nog uit de jaren '60, toen je anders niet wist of je wel of niet zwanger was. En de farmaceuten zijn gewoon te krenterig om dat te veranderen, want dat kost ze teveel geld. Het is allemaal zo makkelijk!
http://www.fo-cus.com/web(...)g_van_en_mythes.html

enz.....
I had a signature once. It was awful.
pi_72035348
Bedankt! Dit is vast ook heel goed nieuws (maar een beetje laat) voor een vriendin die altijd hele erge migraine in de stopweek krijgt. Van haar neuroloog mocht ze de pil niet doorslikken! Wat ontzettend vreemd...
pi_72035916
Mijn moeder heeft ook altijd barstende migraine in haar stopweek, zij slikt sindsdien de pil ook gewoon door, bespaart haar weer 3-4 uitgeschakelde dagen per maand!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:29:54 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73290381
Weet iemand of je met de nuvaring ook het beste kan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, net als met de pil zeg maar?
Ik heb ze (nog) niet in huis maar was even benieuwd.

Ik denk erover om toch weer met de ring te beginnen. Ik wilde eig. nooit meer aan de hormonale anticonceptie, maar ik ban geloof ik toch van gedachten veranderd. En dan vind ik dit idealer dan de pil omdat je hem niet elke dag hoeft te slikken zeg maar.
***
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:37:52 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_73290710
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of je met de nuvaring ook het beste kan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, net als met de pil zeg maar?
Ik heb ze (nog) niet in huis maar was even benieuwd.

Ik denk erover om toch weer met de ring te beginnen. Ik wilde eig. nooit meer aan de hormonale anticonceptie, maar ik ban geloof ik toch van gedachten veranderd. En dan vind ik dit idealer dan de pil omdat je hem niet elke dag hoeft te slikken zeg maar.
Gebruik je nu geen anticonceptie? Anders kan je gewoon beginnen als je dat afgemaakt hebt Ik heb de mirena spiraal hiervoor gehad, toen die eruit was kon ik gelijk met die ring beginnen.

Ik kan er verder nergens iets over terugvinden op de site, zal ff in mn gebruiksaanwijzing kijken, wat daarin staat.
Edit: yup, bij geen hormonale anticonceptie op 1e dag menstruatie starten
I never look back, darling. It distracts from the now.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 oktober 2009 @ 22:40:17 #254
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73290817
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of je met de nuvaring ook het beste kan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, net als met de pil zeg maar?
Ik heb ze (nog) niet in huis maar was even benieuwd.

Ik denk erover om toch weer met de ring te beginnen. Ik wilde eig. nooit meer aan de hormonale anticonceptie, maar ik ban geloof ik toch van gedachten veranderd. En dan vind ik dit idealer dan de pil omdat je hem niet elke dag hoeft te slikken zeg maar.
Borstvoeding

Het gebruik van NuvaRing wordt in het algemeen niet aangeraden zolang u borstvoeding geeft. Neem contact op met uw dokter als u NuvaRing wilt gebruiken terwijl u nog borstvoeding geeft.

maar dat doe jij niet he?

Na een bevalling.

Als u net bevallen bent, zal uw dokter u waarschijnlijk aanraden te wachten tot uw eerste spontane menstruatie. Soms is het mogelijk eerder met NuvaRing te beginnen. Volg het advies van uw dokter. Dat geldt ook als u borstvoeding geeft en NuvaRing wilt gebruiken.

volgens mijn bijsluiter
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:41:25 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73290863
Nee, ik gebruik niks. Ik ben 5,5 week geleden bevallen en wacht op mijn eerste menstruatie.
Gisterenavond in bed was het even wennen weer dat er een condoom bij gepakt moest worden.
Want ja... ik zou zomaar nu net weer een eisprong gehad kunnen hebben...

Ik heb, bedenk ik me net, nog 1 ring in de koelkast staan, houdbaar tot ergens in 2010, die staat daar al een flinke tijd, ik ben al sinds voorjaar 2005 niet meer aan de anticonceptie geweest.
***
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:16:49 #256
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_73292364
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ik gebruik niks. Ik ben 5,5 week geleden bevallen en wacht op mijn eerste menstruatie.
Gisterenavond in bed was het even wennen weer dat er een condoom bij gepakt moest worden.
Want ja... ik zou zomaar nu net weer een eisprong gehad kunnen hebben...

Ik heb, bedenk ik me net, nog 1 ring in de koelkast staan, houdbaar tot ergens in 2010, die staat daar al een flinke tijd, ik ben al sinds voorjaar 2005 niet meer aan de anticonceptie geweest.
Haha oke Ja, je kan ook gewoon beginnen, je bent dan alleen niet de eerste week beschermd. Maar die ring is dan nog wel goed, zeker als je 'm in de koelkast hebt bewaard
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_73292629
Dan moet ie absoluut weg, de ring is maar 4 maanden na uitgifte houdbaar! Daarna kun je hem niet meer gebruiken/vertrouwen!

Beginnen met de nuva werkt zoals gezegd precies zoals met de pil, het is in principe helemaal hetzelfde behalve dan dat je hem niet elke dag door hoeft te slikken
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:41:04 #258
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_73293085
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet ie absoluut weg, de ring is maar 4 maanden na uitgifte houdbaar! Daarna kun je hem niet meer gebruiken/vertrouwen!

Beginnen met de nuva werkt zoals gezegd precies zoals met de pil, het is in principe helemaal hetzelfde behalve dan dat je hem niet elke dag door hoeft te slikken
Als op de verpakking staat dat ie tot 2010 goed is, dan is ie echt nog wel goed. Zeker als je 'm in de koelkast bewaard En anders kan je altijd ff de apotheek bellen als je twijfelt denk ik.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_73293386
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:41 schreef Enfermera het volgende:
En anders kan je altijd ff de apotheek bellen als je twijfelt denk ik.
De apotheek heeft mij op het hart gedrukt hem nooit langer dan 4 maanden te bewaren, ongeacht of ie in de koelkast staat of niet. Dit staat ook in de bijsluiter. Ik zou echt geen risico nemen met je anticonceptie hoor!
I had a signature once. It was awful.
pi_73293484
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:19:49 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73296424
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet ie absoluut weg, de ring is maar 4 maanden na uitgifte houdbaar! Daarna kun je hem niet meer gebruiken/vertrouwen!

Beginnen met de nuva werkt zoals gezegd precies zoals met de pil, het is in principe helemaal hetzelfde behalve dan dat je hem niet elke dag door hoeft te slikken
Op de verpakking staat 09/2010 maar op het etiketje van de apotheek houden ze idd 4mnd aan.
Ik heb even gekeken. Hij is trouwens uit 2008, blijkbaar heb ik toen mijn poging tot nuvaring gedaan, ik dacht dat dat veel langer geleden was.
***
pi_74221880
Even een vraagje als man
Mijn vriendin gebruikt al een jaar of 2 een Nuvaring. Maar ik merk dat haar libido de laatste 2 jaar echt naar het 0 punt is gezakt. Ook heeft ze vaak last van hoofdpijn. Zou dat door de Nuvaring kunnen komen?
pi_74236827
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even een vraagje als man
Mijn vriendin gebruikt al een jaar of 2 een Nuvaring. Maar ik merk dat haar libido de laatste 2 jaar echt naar het 0 punt is gezakt. Ook heeft ze vaak last van hoofdpijn. Zou dat door de Nuvaring kunnen komen?
Libido kan er wel door komen ja, hoofdpijn dat weet ik niet. Misschien even de bijsluiter lezen?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 2 november 2009 @ 15:49:48 #264
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_74318224
Ben net gestopt...ivm hetzelfde probleem...DRAMA !!
  maandag 2 november 2009 @ 16:26:23 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74319423
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even een vraagje als man
Mijn vriendin gebruikt al een jaar of 2 een Nuvaring. Maar ik merk dat haar libido de laatste 2 jaar echt naar het 0 punt is gezakt. Ook heeft ze vaak last van hoofdpijn. Zou dat door de Nuvaring kunnen komen?
Libido zou kunnen, maar er zitten maar heeeeeeeeeeel weinig hormonen in de nuvaring. Ik heb zelf geen last van libidoverlies, waar ik van de pil wel een frigide dame werd .
KuikenGuppy
pi_74327378
De Nuva heeft nauwelijks invloed op je libido hoor. Het is te makkelijk om de anticonceptie daarvan de schuld van te geven, maar vaak is het gewoon een heel ander probleem, te druk op het werk of andere stress, gewoon geen zin, moe etc....
I had a signature once. It was awful.
  maandag 2 november 2009 @ 20:31:00 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74327644
Of ze vind je gewoon niet leuk genoeg .
KuikenGuppy
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:26:32 #268
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_74590616
Ik ben weer eens door mijn ringen heen en zit onhandig genoeg nog bij de huisarts in het dorp van mijn ouders (en haal de nuvaring dus daar in de apotheek) Ik krijg het niet voor elkaar hier deze week nog langs te gaan. Heeft iemand hier wel eens de ring bij een andere apotheek dan de apotheek 'van de huisarts' opgehaald? Ik moet morgen natuurlijk even bellen of dit mogelijk is, maar ik begon er opeens om te stressen, dus hoopte dat iemand hier het wist.
I'm just a girl in the world.
pi_74602460
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:26 schreef annoh het volgende:
Ik ben weer eens door mijn ringen heen en zit onhandig genoeg nog bij de huisarts in het dorp van mijn ouders (en haal de nuvaring dus daar in de apotheek) Ik krijg het niet voor elkaar hier deze week nog langs te gaan. Heeft iemand hier wel eens de ring bij een andere apotheek dan de apotheek 'van de huisarts' opgehaald? Ik moet morgen natuurlijk even bellen of dit mogelijk is, maar ik begon er opeens om te stressen, dus hoopte dat iemand hier het wist.
Dat kan makkelijk! Je kan ook aan je eigen huisarts doorgeven dat je voortaan je medicijnen bij een bepaalde apotheek in je nieuwe woonplaats wilt ophalen. Geen probleem joh
I will take the sun in my mouth
pi_74604764
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:25 schreef zoeperzazke het volgende:
De Nuva heeft nauwelijks invloed op je libido hoor. Het is te makkelijk om de anticonceptie daarvan de schuld van te geven, maar vaak is het gewoon een heel ander probleem, te druk op het werk of andere stress, gewoon geen zin, moe etc....
Waarom staat dan in de bijsluiter dat de nuva invloed kan hebben op je libido?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 11 november 2009 @ 14:48:45 #271
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74605162
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:34 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Waarom staat dan in de bijsluiter dat de nuva invloed kan hebben op je libido?
Omdat het toch hormonen zijn en die hebben nu eenmaal invloed op je libido. Maar in de nuvaring zit in vergelijking met andere anticonceptie ontzettend weinig hormonen, bijna het minste op een spiraaltje na. dus de kans is klein (maar wel aanwezig) dat het invloed op je libido heeft. Dat is alleen bij iedereen anders. Maar als je die ring al 2 jaar gebruikt en dan ineens last krijgt van je libido lijkt het me eerlijk gezegd sterk dat het dan daardoor komt...
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_74608459
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:48 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Omdat het toch hormonen zijn en die hebben nu eenmaal invloed op je libido. Maar in de nuvaring zit in vergelijking met andere anticonceptie ontzettend weinig hormonen, bijna het minste op een spiraaltje na. dus de kans is klein (maar wel aanwezig) dat het invloed op je libido heeft. Dat is alleen bij iedereen anders. Maar als je die ring al 2 jaar gebruikt en dan ineens last krijgt van je libido lijkt het me eerlijk gezegd sterk dat het dan daardoor komt...
Wel raar dan dat ik met de pil geen last van bijwerkingen had, en met de nuva heel veel.

maar idd, als je na 2 jaar opeens last krijgt van je libido lijkt het me ook dat het wat anders is, maar daar wordt niet op in gegaan bij de vraagstelling, niet hoe lang het al zo is, etc.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 11 november 2009 @ 16:51:09 #273
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74608927
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Wel raar dan dat ik met de pil geen last van bijwerkingen had, en met de nuva heel veel.

maar idd, als je na 2 jaar opeens last krijgt van je libido lijkt het me ook dat het wat anders is, maar daar wordt niet op in gegaan bij de vraagstelling, niet hoe lang het al zo is, etc.
Dat is inderdaad raar. Maar hormonen zijn heel apart, bij iedereen hebben ze weer een andere reactie, dat is haast niet te voorspellen. Maar je zou inderdaad verwachten dat het minder is aangezien het minder hormonen zijn.. Nouja.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_74609074
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:51 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Dat is inderdaad raar. Maar hormonen zijn heel apart, bij iedereen hebben ze weer een andere reactie, dat is haast niet te voorspellen. Maar je zou inderdaad verwachten dat het minder is aangezien het minder hormonen zijn.. Nouja.
ja inderdaad, en het raarste is nog dat mijn beste vriendin precies hetzelfde heeft. Nauwelijks bijwerkingen bij de pil, en teveel gezooi bij de nuva, maar het gebruik van de nuva wel chiller vinden. ;p
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_74714432
Hier ook een nuvaring gebruikster. Het is in principe echt een ideaal ding!

Alleen heb ik ook hoofdpijn de eerste dag(en) van mijn menstruatie.

Nu vraag ik me alleen het volgende af; twee weken geleden ring eruit gehaald, vorige week nieuwe ring. En nu ben ik harstikke misselijk. Voornamelijk s'ochtends. Zou ik zwanger kunnen zijn? Gebeurt dat veel met de nuvaring? Kennen jullie mensen in jullie omgeving?

Ik haal dat ding er dagelijks even uit (even afspoelen), maar nooit langer dan 3 uur.

En over zwangerschapstesten lees ik dat je die pas kunt gebruiken als je 1 dag overtijd bent. Nu moet ik nog 2 1/2 week wachten daarop?
  zondag 15 november 2009 @ 14:15:24 #276
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74715472
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:56 schreef Pixels24 het volgende:
Hier ook een nuvaring gebruikster. Het is in principe echt een ideaal ding!

Alleen heb ik ook hoofdpijn de eerste dag(en) van mijn menstruatie.

Nu vraag ik me alleen het volgende af; twee weken geleden ring eruit gehaald, vorige week nieuwe ring. En nu ben ik harstikke misselijk. Voornamelijk s'ochtends. Zou ik zwanger kunnen zijn? Gebeurt dat veel met de nuvaring? Kennen jullie mensen in jullie omgeving?

Ik haal dat ding er dagelijks even uit (even afspoelen), maar nooit langer dan 3 uur.

En over zwangerschapstesten lees ik dat je die pas kunt gebruiken als je 1 dag overtijd bent. Nu moet ik nog 2 1/2 week wachten daarop?
Tja, dat kan altijd he... Geen enkele anticonceptiemethode is 100% betrouwbaar! Ik ken geen mensen in mn omgeving die daardoor zwanger zijn geworden. Hier kan je zien wat de verschillende percentages van betrouwbaarheid per anticonceptiemethoden zijn

Waarom spoel je 'm dagelijks af eigenlijk? Is toch helemaal niet nodig?

Yup. Zwangerschapstest heeft idd pas zin bij je volgende menstruatie, dus meestal zo'n 2-3 weken nadat je eventueel onveilige sex hebt gehad oid.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_74715698
Afspoelen is meer een soort routine geworden tijdens het douchen.

Bedankt voor het linkje, ik ga het even bekijken.
  zondag 15 november 2009 @ 14:29:22 #278
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74715782
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:25 schreef Pixels24 het volgende:
Afspoelen is meer een soort routine geworden tijdens het douchen.

Bedankt voor het linkje, ik ga het even bekijken.
Oke.. Ik zou 'm gewoon laten zitten als ik jou was. Wellicht heeft dat er iets mee te maken.. Misschien ook niet hoor, maar ik doe het zelf iig nooit
Succes iig en niet teveel zorgen maken hoor!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_76504018
Voor mij is het echt een uitkomst. Ik had eerst microgynon 30 maar ik ben door mijn ADHD niet erg handig in het dagelijks innemen van pillen (ik vergeet dat) en daarnaast kreeg ik er puistjes van en verergering van emotionele stemmingswisselingen. Niet ideaal dus.

Toen ik er namelijk mee stopte voelde ik me een stuk beter. Uiteindelijk ben ik wel weer met anticonceptie begonnen en dus de ring eens geprobeerd. Wat een verlichting! Ik heb geen last meer van de puistjes en stemmingsveranderingen, en maak gewoon gebruik van stickertjes in de agenda. Ik moest wel wennen aan het feit dat het qua inbrengtijdstip nogal secuur moet, maar dat is inmiddels goed.

Wat me wel tegenviel is dat de ongesteldheid stukken vervelender is dan met de gewone pil, overslaan dus
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:58:09 #280
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_76532444
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:21 schreef 11_Dreams het volgende:
Voor mij is het echt een uitkomst. Ik had eerst microgynon 30 maar ik ben door mijn ADHD niet erg handig in het dagelijks innemen van pillen (ik vergeet dat) en daarnaast kreeg ik er puistjes van en verergering van emotionele stemmingswisselingen. Niet ideaal dus.

Toen ik er namelijk mee stopte voelde ik me een stuk beter. Uiteindelijk ben ik wel weer met anticonceptie begonnen en dus de ring eens geprobeerd. Wat een verlichting! Ik heb geen last meer van de puistjes en stemmingsveranderingen, en maak gewoon gebruik van stickertjes in de agenda. Ik moest wel wennen aan het feit dat het qua inbrengtijdstip nogal secuur moet, maar dat is inmiddels goed.

Wat me wel tegenviel is dat de ongesteldheid stukken vervelender is dan met de gewone pil, overslaan dus
Wat fijn!
Haha ja Zo denk ik er ook over! Ik houd tegenwoordig nooit meer een stopweek. Paar maanden terug nog gedaan, wat een hel Maargoed, dat hoeft dus niet meer Gewoon me alleen maar lekker voelen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 januari 2010 @ 18:59:09 #281
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76532482
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:58 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Wat fijn!
Haha ja Zo denk ik er ook over! Ik houd tegenwoordig nooit meer een stopweek. Paar maanden terug nog gedaan, wat een hel Maargoed, dat hoeft dus niet meer Gewoon me alleen maar lekker voelen!
hier ook eens in de zoveel tijd, een stopweek, en die smsservice is zo'n uitkomst
ik wil niet meer zonder die ring.... ja als ik ooit kindjes krijg
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77150318
Hey

Ik gebruik de nuvaring al een poos en heb nooit last van onregelmatigheid in mijn menstruatie. Tot vorige maand, toen kreeg ik de laatste week ineens licht oud bloedverlies, wat uiteindelijk na een paar dagen doorzette in een menstruatie. Een week te vroeg dus. Nu zou ik eigenlijk 1 feb mijn ring er weer uit moeten halen, maar ik verlies ook nu al weer bloed, nu dus 2 weken te vroeg. Zijn er meer die daar last van hebben?
pi_77150603
Ik gebruik het ding nu twee maanden, onder andere omdat ik weken lang ongesteld was, en bizar onregelmatig ook. De eerste maand ging prima, afgezien van een enorme mentale dip. Omdat ik er niet echt een reden voor kon verzinnen dacht ik dat de ring er toch een aandeel in had, maar deze maand ging gelukkig beter. Wel heb ik nu sinds de stopweek al constant minimaal oud bloedverlies . volgende week is weer een stopweek, ik ben benieuwd of dit aan blijft houden.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:50:38 #284
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77150679
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:39 schreef Pyttpytt het volgende:
Hey

Ik gebruik de nuvaring al een poos en heb nooit last van onregelmatigheid in mijn menstruatie. Tot vorige maand, toen kreeg ik de laatste week ineens licht oud bloedverlies, wat uiteindelijk na een paar dagen doorzette in een menstruatie. Een week te vroeg dus. Nu zou ik eigenlijk 1 feb mijn ring er weer uit moeten halen, maar ik verlies ook nu al weer bloed, nu dus 2 weken te vroeg. Zijn er meer die daar last van hebben?
Das apart! Je gebruikt 'm nu al meer dan 3-6 maanden neem ik aan? Ik heb er zelf geen last van, maar ik zou zeggen ga naar je huisarts als je het niet vertrouwt...
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik gebruik het ding nu twee maanden, onder andere omdat ik weken lang ongesteld was, en bizar onregelmatig ook. De eerste maand ging prima, afgezien van een enorme mentale dip. Omdat ik er niet echt een reden voor kon verzinnen dacht ik dat de ring er toch een aandeel in had, maar deze maand ging gelukkig beter. Wel heb ik nu sinds de stopweek al constant minimaal oud bloedverlies . volgende week is weer een stopweek, ik ben benieuwd of dit aan blijft houden.
Sowieso, geef je lichaam de tijd om eraan te wennen 3-6 maanden, als het dan echt nog niet over is, dan ff langs je huisarts. Ik hoop idd ook dat het gewoon tijdelijk is en het overgaat!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77160412
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:50 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Das apart! Je gebruikt 'm nu al meer dan 3-6 maanden neem ik aan? Ik heb er zelf geen last van, maar ik zou zeggen ga naar je huisarts als je het niet vertrouwt...

Wou ik maandag ook doen, maar ik denk ik informeer hier eerst even
´t Is echtheel weinig, maar toch... best vreemd vindik...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:39:48 #286
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77160608
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:35 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Wou ik maandag ook doen, maar ik denk ik informeer hier eerst even
´t Is echtheel weinig, maar toch... best vreemd vindik...

Ja, kan soms gebeuren.. Hoeft soms niet eens een speciale reden te hebben, maar tis idd goed om ff in de gaten te houden.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_78038593
Goedenavond ringgebruiksters,

zojuist heb ik mijn eerste nuvaring geïnstalleerd.
Ik heb echter wel een vraagje: Ik heb 'm zo
diep mogelijk gestopt, en ik voel hem niet meer zitten,
dat lijkt me positief. Maar ik hoef maar een halve vinger
erin te steken of ik voel hem al. Ik lees vaak
dat er geen problemen zijn tijdens de sex, maar
zit de ring bij jullie dan ook zo... 'ondiep'(verder kan natuurlijk
niet lijkt me maar zo lijkt het haast)

Hierbij heb ik nog één vraagje: Ik begrijp dat ik nu
meteen beschermd ben, nu ik de ring de eerste dag van mijn menstruatie
heb ingebracht, maar stel ik zou deze week geslachtsgemeenschap hebben
en blijkbaar gaat het toch niet zo fijn- kan ik hem meteen al uithalen
en binnen 3 uur weer terugstoppen zonder zorgen, of is dit nog te kortdag?

Hopelijk kunnen jullie me uit de brand helpen!

Groetjes Juudelien
pi_78039093
Jahoor, het is geen probleem als de ring zo ondiep zit. Als je seks hebt, dan rekt je vagina vaak nog wat uit en heeft de ring meer ruimte (evenals de penis, waardoor ze elkaar meestal niet in de weg zitten). Plastisch praatje zo he

Ik denk dat je er wel goed aan doet om de ring sowieso de eerste 24 uur in te houden.... En daarna, tsja. Ik weet niet of ik zelf het risico al zou nemen, ik zou er persoonlijk zeker 7 dagen overheen laten gaan alvorens ik hem er langer uit zou halen...


Maar je moet je daar niet teveel zorgen om maken hoor, de meeste meiden merken er helemaal niets van.
I had a signature once. It was awful.
pi_78051531
Ik heb jullie verlaten, ik ben ervanaf. Mijn menstruatie is gelijk een stuk minder pijnlijk.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_78067237
Hmm, nog meer mensen die na drie keer een ringvrije periode overslaan ineens een bloeding krijgen terwijl de ring er nog in zit?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:50:43 #291
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_78067760
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:00 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik heb jullie verlaten, ik ben ervanaf. Mijn menstruatie is gelijk een stuk minder pijnlijk.
He, jammer! Maar zeer begrijpelijk. Fijn dat het minder pijnlijk is!
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:36 schreef 11_Dreams het volgende:
Hmm, nog meer mensen die na drie keer een ringvrije periode overslaan ineens een bloeding krijgen terwijl de ring er nog in zit?
Volgensmij heb ik nu ongeveer een jaar doorgeringd, om het zo maar even te noemen, en ik heb nu pas een doorbraakbloeding Dat verschilt ook van persoon tot persoon gok ik...
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:36:58 #292
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_78433927
Zit ook al een tijdje te denken over de nuvaring omdat ik zo min mogelijk hormonen wil binnenkrijgen. Ik slik al jarenlang elke dag de pil en dat zit me toch niet helemaal lekker. Ik had begrepen dat je bij de nuvaring veel minder hormoon binnenkrijgt omdat het alleen plaatselijk is, toch?
Ben overigens wel huiverig wat het met mijn menstruatie zal doen. Ik wil echt niet meer terug naar de hel van toen ik 15 was en regelmatig flauwviel van de krampen

Morgen maar eens een afspraak met de huisarts maken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_78435345
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:36 schreef -Mellow- het volgende:
Zit ook al een tijdje te denken over de nuvaring omdat ik zo min mogelijk hormonen wil binnenkrijgen. Ik slik al jarenlang elke dag de pil en dat zit me toch niet helemaal lekker. Ik had begrepen dat je bij de nuvaring veel minder hormoon binnenkrijgt omdat het alleen plaatselijk is, toch?
Ben overigens wel huiverig wat het met mijn menstruatie zal doen. Ik wil echt niet meer terug naar de hel van toen ik 15 was en regelmatig flauwviel van de krampen
1) De pil bevat een heleboel hormonen, omdat de pil door je hele spijsverteringsstelsel heen moet alvorens hij goed wordt opgenomen door je lichaam. Hierbij bestaat de kans dat een deel van de hormonen niet goed terecht komen, dus moet de pil wel veel hormonen bevatten om 100% betrouwbaar te kunnen zijn (nouja, 99,9).
Omdat de nuva rechtstreeks hormonen afgeeft aan de 'huid' waar ze direct worden opgenomen en er geen lichaamssappen en -onderdelen zijn die dit proces kunnen belemmeren, zijn er veel minder hormonen nodig om de ring even betrouwbaar te maken. Betrouwbaarder zelfs, want je kunt de hormonen nooit te snel kwijtraken door overgeven of diarree.

2) Ik had een hel van een menstruatie tussen mijn 11 en 15e. Een normaal-tampon ging hooguit een uur mee, de krampen waren afgrijselijk, ik was helemaal van de wereld van de pijn. Diarree, overgeven, koorts, zweten, het zat er allemaal bij. Pas na een paar jaar mocht ik van mijn ouders aan de pil en dat was echt een wereld van verschil. Ik was dus ook even angstig toen ik aan de nuva ging, maar onterecht: niets is veranderd, het is nog steeds net zo rustig als met de pil. Iedereen is anders, maar ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:38:41 #294
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_78436706
Nuvaring is idd een van de weinige anticonceptiemiddelen (naast Mirena spiraal en koperspiraal) die de minste hormonen afgeeft aan je lichaam @-Mellow-! Dus wellicht een hele goede optie voor je Waarschijnlijk kan je zo overstappen, ik hoop idd dat je menstruaties niet zo erg worden als zonder anticonceptie!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_78438804
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik gebruik het ding nu twee maanden, onder andere omdat ik weken lang ongesteld was, en bizar onregelmatig ook. De eerste maand ging prima, afgezien van een enorme mentale dip. Omdat ik er niet echt een reden voor kon verzinnen dacht ik dat de ring er toch een aandeel in had, maar deze maand ging gelukkig beter. Wel heb ik nu sinds de stopweek al constant minimaal oud bloedverlies . volgende week is weer een stopweek, ik ben benieuwd of dit aan blijft houden.
k blijf hier last van hebben, en het begint toch wel heul vervelend te zijn. Het is ook niet minimaal meer te noemen namelijk. Het is beter dan 4 weken lang full-blown ongesteld zijn, maar nog steeds niet prettig. Volgende week ga ik naar de huisarts, ben benieuwd wat die zegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2010 15:23:11 ]
pi_78439062
Misschien is de nuvaring dan toch te licht voor je.... Balen zeg!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:41:14 #297
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_78721299
Ik ben vorige week vrijdag begonnen met mijn stopweek, en heb zondag voor het laatst evt zwanger makende dingen gedaan. Nu kwam ik er vandaag achter dat ik de ene nuvaring die ik nog op voorraad had KWIJT ben! Waarschijnlijk verplaatst door mijn vriendje of mijzelf, hele huis overhoop gehaald, niet gevonden. Nu ben ik naar de huisarts gegaan en kan ik doordat ik me nu pas ingeschreven heb pas zaterdagochtend de nuvaring ophalen. Dat zou dus ongeveer 13 uur te laat zijn (ik heb m vrijdag rond 8 uur s'avond's er uit gehaald). Ga ik nu echt gevaar lopen, of is het voldoende om 1 week extra voorzorgsmaatregelen te nemen?
I'm just a girl in the world.
pi_78721429
Gewoon naar de apotheek gaan met je oude doosje! Dan krijg je hem vaak toch gewoon mee, als je belooft het receptje zaterdag langs te brengen bv..... Is mij ook wel eens gelukt.

En anders, zoals in de bijsluiter staat (die vind je ook gewoon online he), 7 dagen met condoom zodra je weer begonnen bent.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:04:37 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78722202
Vreemd, bij ons heb je helemaal geen herhaalrecept nodig; de apotheek kijkt in het systeem om te zien of je 'm echt gebruikt, en dan krijg je gewoon nieuwe mee .
KuikenGuppy
pi_78722886
Ik heb hier al eerder gepost over doorbraakbloedingen. Dat is nog steeds niet over, en heb ze nu bijna continue, op 1 week na ofzo. Helaas kan ik pas over meer dan een maand bij de gynaecoloog terecht... Maar ik ben het zó zat!
Clumsy Clown, wat zei jouw huisarts? De mijne zei dat het waarschijnlijk niets bijzonders was, maar dat ik voor de zekerheid langs een gyn moest, maar das dus pas eind april. En intussen zijn de inlegkruisjes niet aan te slepen en heb ik bijzonder wienig seks :S
pi_78723945
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:21 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik heb hier al eerder gepost over doorbraakbloedingen. Dat is nog steeds niet over, en heb ze nu bijna continue, op 1 week na ofzo. Helaas kan ik pas over meer dan een maand bij de gynaecoloog terecht... Maar ik ben het zó zat!
Clumsy Clown, wat zei jouw huisarts? De mijne zei dat het waarschijnlijk niets bijzonders was, maar dat ik voor de zekerheid langs een gyn moest, maar das dus pas eind april. En intussen zijn de inlegkruisjes niet aan te slepen en heb ik bijzonder wienig seks :S
Ik had het voor het gebruik van de ring ook al, en sinds m'n eerste stopweek 2 maanden geleden constant bloed verloren. Ik heb nu een kuur gekregen met synthetisch progestageen. Die moet ik tien dagen slikken, waarna ik waarschijnlijk een flinke bloeding krijg en de boel hopelijk op orde is. Een soort harde reset dus. Daarna gaan we kijken wat de volgende stap is. Wellicht de pil, maar daar zit ik dan weer niet heel erg op te wachten omdat de hormonen van de Nuvaring al effect op m'n gemoedstoestand hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')