Gebruik je nu geen anticonceptie? Anders kan je gewoon beginnen als je dat afgemaakt hebt Ik heb de mirena spiraal hiervoor gehad, toen die eruit was kon ik gelijk met die ring beginnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of je met de nuvaring ook het beste kan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, net als met de pil zeg maar?
Ik heb ze (nog) niet in huis maar was even benieuwd.
Ik denk erover om toch weer met de ring te beginnen. Ik wilde eig. nooit meer aan de hormonale anticonceptie, maar ik ban geloof ik toch van gedachten veranderd. En dan vind ik dit idealer dan de pil omdat je hem niet elke dag hoeft te slikken zeg maar.
Borstvoedingquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of je met de nuvaring ook het beste kan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, net als met de pil zeg maar?
Ik heb ze (nog) niet in huis maar was even benieuwd.
Ik denk erover om toch weer met de ring te beginnen. Ik wilde eig. nooit meer aan de hormonale anticonceptie, maar ik ban geloof ik toch van gedachten veranderd. En dan vind ik dit idealer dan de pil omdat je hem niet elke dag hoeft te slikken zeg maar.
Haha oke Ja, je kan ook gewoon beginnen, je bent dan alleen niet de eerste week beschermd. Maar die ring is dan nog wel goed, zeker als je 'm in de koelkast hebt bewaardquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ik gebruik niks. Ik ben 5,5 week geleden bevallen en wacht op mijn eerste menstruatie.
Gisterenavond in bed was het even wennen weer dat er een condoom bij gepakt moest worden.
Want ja... ik zou zomaar nu net weer een eisprong gehad kunnen hebben...
Ik heb, bedenk ik me net, nog 1 ring in de koelkast staan, houdbaar tot ergens in 2010, die staat daar al een flinke tijd, ik ben al sinds voorjaar 2005 niet meer aan de anticonceptie geweest.
Als op de verpakking staat dat ie tot 2010 goed is, dan is ie echt nog wel goed. Zeker als je 'm in de koelkast bewaard En anders kan je altijd ff de apotheek bellen als je twijfelt denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet ie absoluut weg, de ring is maar 4 maanden na uitgifte houdbaar! Daarna kun je hem niet meer gebruiken/vertrouwen!
Beginnen met de nuva werkt zoals gezegd precies zoals met de pil, het is in principe helemaal hetzelfde behalve dan dat je hem niet elke dag door hoeft te slikken
De apotheek heeft mij op het hart gedrukt hem nooit langer dan 4 maanden te bewaren, ongeacht of ie in de koelkast staat of niet. Dit staat ook in de bijsluiter. Ik zou echt geen risico nemen met je anticonceptie hoor!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:41 schreef Enfermera het volgende:
En anders kan je altijd ff de apotheek bellen als je twijfelt denk ik.
Op de verpakking staat 09/2010 maar op het etiketje van de apotheek houden ze idd 4mnd aan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet ie absoluut weg, de ring is maar 4 maanden na uitgifte houdbaar! Daarna kun je hem niet meer gebruiken/vertrouwen!
Beginnen met de nuva werkt zoals gezegd precies zoals met de pil, het is in principe helemaal hetzelfde behalve dan dat je hem niet elke dag door hoeft te slikken
Libido kan er wel door komen ja, hoofdpijn dat weet ik niet. Misschien even de bijsluiter lezen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even een vraagje als man
Mijn vriendin gebruikt al een jaar of 2 een Nuvaring. Maar ik merk dat haar libido de laatste 2 jaar echt naar het 0 punt is gezakt. Ook heeft ze vaak last van hoofdpijn. Zou dat door de Nuvaring kunnen komen?
Libido zou kunnen, maar er zitten maar heeeeeeeeeeel weinig hormonen in de nuvaring. Ik heb zelf geen last van libidoverlies, waar ik van de pil wel een frigide dame werd .quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even een vraagje als man
Mijn vriendin gebruikt al een jaar of 2 een Nuvaring. Maar ik merk dat haar libido de laatste 2 jaar echt naar het 0 punt is gezakt. Ook heeft ze vaak last van hoofdpijn. Zou dat door de Nuvaring kunnen komen?
Dat kan makkelijk! Je kan ook aan je eigen huisarts doorgeven dat je voortaan je medicijnen bij een bepaalde apotheek in je nieuwe woonplaats wilt ophalen. Geen probleem johquote:Op dinsdag 10 november 2009 23:26 schreef annoh het volgende:
Ik ben weer eens door mijn ringen heen en zit onhandig genoeg nog bij de huisarts in het dorp van mijn ouders (en haal de nuvaring dus daar in de apotheek) Ik krijg het niet voor elkaar hier deze week nog langs te gaan. Heeft iemand hier wel eens de ring bij een andere apotheek dan de apotheek 'van de huisarts' opgehaald? Ik moet morgen natuurlijk even bellen of dit mogelijk is, maar ik begon er opeens om te stressen, dus hoopte dat iemand hier het wist.
Waarom staat dan in de bijsluiter dat de nuva invloed kan hebben op je libido?quote:Op maandag 2 november 2009 20:25 schreef zoeperzazke het volgende:
De Nuva heeft nauwelijks invloed op je libido hoor. Het is te makkelijk om de anticonceptie daarvan de schuld van te geven, maar vaak is het gewoon een heel ander probleem, te druk op het werk of andere stress, gewoon geen zin, moe etc....
Omdat het toch hormonen zijn en die hebben nu eenmaal invloed op je libido. Maar in de nuvaring zit in vergelijking met andere anticonceptie ontzettend weinig hormonen, bijna het minste op een spiraaltje na. dus de kans is klein (maar wel aanwezig) dat het invloed op je libido heeft. Dat is alleen bij iedereen anders. Maar als je die ring al 2 jaar gebruikt en dan ineens last krijgt van je libido lijkt het me eerlijk gezegd sterk dat het dan daardoor komt...quote:Op woensdag 11 november 2009 14:34 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Waarom staat dan in de bijsluiter dat de nuva invloed kan hebben op je libido?
Wel raar dan dat ik met de pil geen last van bijwerkingen had, en met de nuva heel veel.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:48 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Omdat het toch hormonen zijn en die hebben nu eenmaal invloed op je libido. Maar in de nuvaring zit in vergelijking met andere anticonceptie ontzettend weinig hormonen, bijna het minste op een spiraaltje na. dus de kans is klein (maar wel aanwezig) dat het invloed op je libido heeft. Dat is alleen bij iedereen anders. Maar als je die ring al 2 jaar gebruikt en dan ineens last krijgt van je libido lijkt het me eerlijk gezegd sterk dat het dan daardoor komt...
Dat is inderdaad raar. Maar hormonen zijn heel apart, bij iedereen hebben ze weer een andere reactie, dat is haast niet te voorspellen. Maar je zou inderdaad verwachten dat het minder is aangezien het minder hormonen zijn.. Nouja.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Wel raar dan dat ik met de pil geen last van bijwerkingen had, en met de nuva heel veel.
maar idd, als je na 2 jaar opeens last krijgt van je libido lijkt het me ook dat het wat anders is, maar daar wordt niet op in gegaan bij de vraagstelling, niet hoe lang het al zo is, etc.
ja inderdaad, en het raarste is nog dat mijn beste vriendin precies hetzelfde heeft. Nauwelijks bijwerkingen bij de pil, en teveel gezooi bij de nuva, maar het gebruik van de nuva wel chiller vinden. ;pquote:Op woensdag 11 november 2009 16:51 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar. Maar hormonen zijn heel apart, bij iedereen hebben ze weer een andere reactie, dat is haast niet te voorspellen. Maar je zou inderdaad verwachten dat het minder is aangezien het minder hormonen zijn.. Nouja.
Tja, dat kan altijd he... Geen enkele anticonceptiemethode is 100% betrouwbaar! Ik ken geen mensen in mn omgeving die daardoor zwanger zijn geworden. Hier kan je zien wat de verschillende percentages van betrouwbaarheid per anticonceptiemethoden zijnquote:Op zondag 15 november 2009 10:56 schreef Pixels24 het volgende:
Hier ook een nuvaring gebruikster. Het is in principe echt een ideaal ding!
Alleen heb ik ook hoofdpijn de eerste dag(en) van mijn menstruatie.
Nu vraag ik me alleen het volgende af; twee weken geleden ring eruit gehaald, vorige week nieuwe ring. En nu ben ik harstikke misselijk. Voornamelijk s'ochtends. Zou ik zwanger kunnen zijn? Gebeurt dat veel met de nuvaring? Kennen jullie mensen in jullie omgeving?
Ik haal dat ding er dagelijks even uit (even afspoelen), maar nooit langer dan 3 uur.
En over zwangerschapstesten lees ik dat je die pas kunt gebruiken als je 1 dag overtijd bent. Nu moet ik nog 2 1/2 week wachten daarop?
Oke.. Ik zou 'm gewoon laten zitten als ik jou was. Wellicht heeft dat er iets mee te maken.. Misschien ook niet hoor, maar ik doe het zelf iig nooitquote:Op zondag 15 november 2009 14:25 schreef Pixels24 het volgende:
Afspoelen is meer een soort routine geworden tijdens het douchen.
Bedankt voor het linkje, ik ga het even bekijken.
Wat fijn!quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:21 schreef 11_Dreams het volgende:
Voor mij is het echt een uitkomst. Ik had eerst microgynon 30 maar ik ben door mijn ADHD niet erg handig in het dagelijks innemen van pillen (ik vergeet dat) en daarnaast kreeg ik er puistjes van en verergering van emotionele stemmingswisselingen. Niet ideaal dus.
Toen ik er namelijk mee stopte voelde ik me een stuk beter. Uiteindelijk ben ik wel weer met anticonceptie begonnen en dus de ring eens geprobeerd. Wat een verlichting! Ik heb geen last meer van de puistjes en stemmingsveranderingen, en maak gewoon gebruik van stickertjes in de agenda. Ik moest wel wennen aan het feit dat het qua inbrengtijdstip nogal secuur moet, maar dat is inmiddels goed.
Wat me wel tegenviel is dat de ongesteldheid stukken vervelender is dan met de gewone pil, overslaan dus
hier ook eens in de zoveel tijd, een stopweek, en die smsservice is zo'n uitkomstquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:58 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Wat fijn!
Haha ja Zo denk ik er ook over! Ik houd tegenwoordig nooit meer een stopweek. Paar maanden terug nog gedaan, wat een hel Maargoed, dat hoeft dus niet meer Gewoon me alleen maar lekker voelen!
Das apart! Je gebruikt 'm nu al meer dan 3-6 maanden neem ik aan? Ik heb er zelf geen last van, maar ik zou zeggen ga naar je huisarts als je het niet vertrouwt...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:39 schreef Pyttpytt het volgende:
Hey
Ik gebruik de nuvaring al een poos en heb nooit last van onregelmatigheid in mijn menstruatie. Tot vorige maand, toen kreeg ik de laatste week ineens licht oud bloedverlies, wat uiteindelijk na een paar dagen doorzette in een menstruatie. Een week te vroeg dus. Nu zou ik eigenlijk 1 feb mijn ring er weer uit moeten halen, maar ik verlies ook nu al weer bloed, nu dus 2 weken te vroeg. Zijn er meer die daar last van hebben?
Sowieso, geef je lichaam de tijd om eraan te wennen 3-6 maanden, als het dan echt nog niet over is, dan ff langs je huisarts. Ik hoop idd ook dat het gewoon tijdelijk is en het overgaat!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik gebruik het ding nu twee maanden, onder andere omdat ik weken lang ongesteld was, en bizar onregelmatig ook. De eerste maand ging prima, afgezien van een enorme mentale dip. Omdat ik er niet echt een reden voor kon verzinnen dacht ik dat de ring er toch een aandeel in had, maar deze maand ging gelukkig beter. Wel heb ik nu sinds de stopweek al constant minimaal oud bloedverlies . volgende week is weer een stopweek, ik ben benieuwd of dit aan blijft houden.
Wou ik maandag ook doen, maar ik denk ik informeer hier eerst evenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:50 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Das apart! Je gebruikt 'm nu al meer dan 3-6 maanden neem ik aan? Ik heb er zelf geen last van, maar ik zou zeggen ga naar je huisarts als je het niet vertrouwt...
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:35 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Wou ik maandag ook doen, maar ik denk ik informeer hier eerst even
´t Is echtheel weinig, maar toch... best vreemd vindik...
He, jammer! Maar zeer begrijpelijk. Fijn dat het minder pijnlijk is!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:00 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik heb jullie verlaten, ik ben ervanaf. Mijn menstruatie is gelijk een stuk minder pijnlijk.
Volgensmij heb ik nu ongeveer een jaar doorgeringd, om het zo maar even te noemen, en ik heb nu pas een doorbraakbloeding Dat verschilt ook van persoon tot persoon gok ik...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:36 schreef 11_Dreams het volgende:
Hmm, nog meer mensen die na drie keer een ringvrije periode overslaan ineens een bloeding krijgen terwijl de ring er nog in zit?
1) De pil bevat een heleboel hormonen, omdat de pil door je hele spijsverteringsstelsel heen moet alvorens hij goed wordt opgenomen door je lichaam. Hierbij bestaat de kans dat een deel van de hormonen niet goed terecht komen, dus moet de pil wel veel hormonen bevatten om 100% betrouwbaar te kunnen zijn (nouja, 99,9).quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:36 schreef -Mellow- het volgende:
Zit ook al een tijdje te denken over de nuvaring omdat ik zo min mogelijk hormonen wil binnenkrijgen. Ik slik al jarenlang elke dag de pil en dat zit me toch niet helemaal lekker. Ik had begrepen dat je bij de nuvaring veel minder hormoon binnenkrijgt omdat het alleen plaatselijk is, toch?
Ben overigens wel huiverig wat het met mijn menstruatie zal doen. Ik wil echt niet meer terug naar de hel van toen ik 15 was en regelmatig flauwviel van de krampen
k blijf hier last van hebben, en het begint toch wel heul vervelend te zijn. Het is ook niet minimaal meer te noemen namelijk. Het is beter dan 4 weken lang full-blown ongesteld zijn, maar nog steeds niet prettig. Volgende week ga ik naar de huisarts, ben benieuwd wat die zegt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik gebruik het ding nu twee maanden, onder andere omdat ik weken lang ongesteld was, en bizar onregelmatig ook. De eerste maand ging prima, afgezien van een enorme mentale dip. Omdat ik er niet echt een reden voor kon verzinnen dacht ik dat de ring er toch een aandeel in had, maar deze maand ging gelukkig beter. Wel heb ik nu sinds de stopweek al constant minimaal oud bloedverlies . volgende week is weer een stopweek, ik ben benieuwd of dit aan blijft houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |