Die knallende koppijn klinkt erg bekend.quote:Op maandag 21 april 2008 18:10 schreef Brighteyes het volgende:
Hier gaat hij er morgen weer in.
Het duurde hier behoorlijk lang voor mijn menstruatie kwam, dinsdagavond eruit, zaterdagochtend pas ongesteld, en daar ging 2 avonden knallende koppijn aan vooraf.
Morgen weer in, ben benieuwd of ik dan weer een paar dagen hoofdpijn heb. Even doorbijten maar, want stiekem is het wel lekker om even niet aan condooms te moeten denken enzo.
Dan doe je het toch gewoon eerder, who cares? Ik neem de tijden nooit serieus hoor, zolang je je stopweek maar niet langer maakt dan 7 dagen, korter is geen probleem.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:29 schreef Pearly het volgende:
Ik loop vandaag voor het eerst in 5 jaar tegen iets vervelends aan als het over de ring gaat.
Vanavond om half 9 staan we in het centrum te feesten en moet die ring er om 9 uur in.
eehhhh .... ff plee zoeken enzo. Hopelijk gaat het goed want er zal wel wat alcohol genutigd zijn
Tja ... wanneer gebeurt het nou dat je op woensdag gaat feesten en drinken en je moet een ring inbrengen??
ik doe het nou niet meer strak, nu eigenlijk te losjes. maar 15 mei krijg ik een mirena, dan hoeft het ook niet meerquote:Op woensdag 30 april 2008 17:48 schreef Pearly het volgende:
dat is waar maar stel het zó lang mogelijk uit zodat ik het dichtst bij de tijd zit dat hij in moet. Dat zal nu ongeveer iets voor 20:30 worden, vlak voor vertrek en dus een half uur eerder dan normaal.
Woensdag is een prima avond omdat ik dan het meest gewoon thuis ben. Werkt dat bij jou ook zó?
Over vier weken ring ik weer een keertje door (uit en nieuwe in) omdat ik dan vakantie heb. Dat is ook weer lang geleden dat ik dat eens gedaan heb.
dat zei ik toch ook dat 'm wat eerder in ging doen?!quote:Op woensdag 30 april 2008 18:33 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dan doe je het toch gewoon eerder, who cares? Ik neem de tijden nooit serieus hoor, zolang je je stopweek maar niet langer maakt dan 7 dagen, korter is geen probleem.
Bij mij is het 1x gebeurd (in ruim een jaar). Maar toen zat ie gewoon niet goed. Heb sowieso wel dat ie af en toe opeens naar beneden 'zakt'. Eigenlijk zit ie pas optimaal na de sex Het lukt me zelf moeilijk om hem hoog in te brengen, het zakt toch snel weer naar benedenquote:Op zondag 4 mei 2008 19:27 schreef Pearly het volgende:
Ja... dat kunnen allemaal dingetjes zijn die er in het begin bij komen kijken.
Even volhouden en na een tijd zal je merken dat je 'mood' en je pijnlijke borsten allemaal minder wordt en uiteindelijk weg gaan.
Je lichaam moet wennen aan de manier van hoe nu je hormoonhuishouding loopt.
Je kan poepen en duwen wat je wil maar hij zal er niet zomaar uit vallen.
Bij weinig meiden komt het wel eens voor. Dat heeft dan te maken met je bouw (daaronder).
Dit vertrouwen ga je ook nog krijgen dat dat niet zomaar kan gebeuren.
Tuurlijk, al las je nooit een stopweek in, dat kan helemaal geen kwaadquote:Op dinsdag 6 mei 2008 02:09 schreef MaJo het volgende:
Kun je in plaats van 1x doorringen ook 2x doorringen? Bij mij moet ie vrijdag eruit (heb dan 1x doorgeringd) alleen zit ik dan net voor een paar dagen in Londen en heb ik echt geen zin om dan ongesteld te worden...
Ja, ik heb dat ook wel eens ... dt ik het randje onderin voel zitten.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 02:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij mij is het 1x gebeurd (in ruim een jaar). Maar toen zat ie gewoon niet goed. Heb sowieso wel dat ie af en toe opeens naar beneden 'zakt'. Eigenlijk zit ie pas optimaal na de sex Het lukt me zelf moeilijk om hem hoog in te brengen, het zakt toch snel weer naar beneden
Alhoewel mijn lichaam het op de lange termijn niet meer toe laat en vraagt om een doorbraakbloeding.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:17 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Tuurlijk, al las je nooit een stopweek in, dat kan helemaal geen kwaad
In feite denk ik bij veel 'nat' worden dan aan dat je lichaam bezig is om hetgeen wat erin zit er probeert uit te krijgen door het 'uit te drijven'. Althans .... volgens mij is dit een normale reactie van je lichaam. Bij de een is dit meer dan bij de ander.quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:28 schreef madamvacka het volgende:
afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst de nuva ring ingebracht,
ik ben al sinds zaterdag bijna 24/7 nat... niet echt meer afscheiding maar gewoon nat.
vind dit best wel vervelend, heeft iemand anders hier ook ervaring mee? weet iemand of het minder word naarmate ik de nuvaring langer gebruik? groetjess
neuh, dat is gewoon een hormonale reactie opd e veranderde hormoonhuishouding. Ik kreeg direct de eerste maand voor het eerst (en de enige keer tot nu toe thank god) een schimmelinfectie. Echt geen pretje... na een week of 3 was ik er vanaf en toen was bij mij ook alles weer normaal.quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:53 schreef Pearly het volgende:
[..]
In feite denk ik bij veel 'nat' worden dan aan dat je lichaam bezig is om hetgeen wat erin zit er probeert uit te krijgen door het 'uit te drijven'. Althans .... volgens mij is dit een normale reactie van je lichaam. Bij de een is dit meer dan bij de ander.
Lekker!!!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:25 schreef gliterroze het volgende:
Wonderbaarlijk voel ik mijzelf veel rustiger nu ik de nuvaring gebruik.
dus, hoe staat het ervoor?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 01:03 schreef gliterroze het volgende:
Ok, hij is er voor het eerst uit bij mij (3 weken zijn om, was mijn aller eerste ring). Ben benieuwd hoe mijn ongesteldheid zal zijn! Hetzelfde als bij het jarenlang pilgebruik (waarbij is zo ver ging als mycrogynon 50) 7 dagen dus, óf juist MEGA zwaar zoals-ie vroeger altijd was (10 dagen ziek op bed)? Hmm..
Naarmate je ;m langer gebruikt werkt ;ie ook beter voor je menstruatie. Bij de pil was ik een week lang ongesteld, en in ;t begin bij de ring ook. Maar nu nog maar 3 dagen en heb er voor de rest ook helemaal geen last meer van.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:02 schreef gliterroze het volgende:
Ik ben nog ongesteld, de 5e dag nu. De eerste dag had ik echt verschrikkelijke pijn (zoals gewoonlijk) maar kwam er slechts 1 druppel uit.. pas de volgende dag kwam de rest. Tot nu toe niet echt veel anders dan met de pil, al ben ik nog niet klaar. Vandaag had ik wel de meest verschrikkelijke hoofdpijn die ik ooit heb gehad, hij was bijna hetzelfde als de eerste 3 dagen dat ik de nuvaring in had. Ik ga er maar vanuit dat het mijn lichaam is die zich aanpast en dat dit niet standaard elke maand gaat gebeuren, want ik kon niet helder meer denken er door, en ik werk met kinderen, dus dat was 10x zo zwaar.
Dat had ik ook bij de 1e ring, maar bij de 2e echt helemaal niks meer. Je lichaam moet er gewoon nog aan wennen he.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:46 schreef Ingetje79 het volgende:
TVP
Ben 2 weken geleden begonnen met de ring, braaf op dag 1 van de menstruatie.
Ben echter al 2 weken een beetje "ongesteld". De ene dag meer dan de andere.
Iemand daar ervaring mee? Zijn dat gewoon "opstart-problemen"?
Verder bevalt ie prima! Geen last van de hormonen, geen hoofdpijn e.d. en ik voel um echt niet zitten.
En van m'n man krijg ik ook geen klachten
Nee hoor. Ik doe al jááren 4 weken en dan een stopweek.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik draag 'm altijd 3 weken, dan een week stopweek, dan weer drie weken.. zo moet 't toch?
Ik heb dus een stopweek gehad vorige week zondag tot afgelopen zondag.. toen moest ie weer in.
Mja dat verschilt ook per persoon, ik draag hem nu bijna 3 jaar maar mijn menstruatie is en blijft kl*te. Ik heb het geluk dat ik pas laat in mijn stopweek ongesteld wordt (5e dag) en snel een nieuwe ring in kan doen, maar ik ben nog altijd 1 dag minimaal uit de running....quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:24 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Naarmate je ;m langer gebruikt werkt ;ie ook beter voor je menstruatie. Bij de pil was ik een week lang ongesteld, en in ;t begin bij de ring ook. Maar nu nog maar 3 dagen en heb er voor de rest ook helemaal geen last meer van.
Kan ook idd. Maar officieel is het 3 weken in, 1 stopweek en ik heb sinds ik ermee begonnen ben (16, ben nu 19) nooit anders gedaan eigenlijk. Stond overal in de bijsluiters e.d. en later las ik hier dat 4 weken ook kan, maarja ben nu dit al gewend . Ik vind het niet erg ofzo. Ik ring ook liever niet door als het even kan. Ik weet niet, ik blijf op de een of andere manier toch graag dichtbij de natuurlijke menstruatiecyclus .quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:37 schreef Pearly het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik doe al jááren 4 weken en dan een stopweek.
Heérlijk!! En ideaal
En jij gelooft dat je met de nuvaring of de pil "lekker dichtbij" de natuurlijke menstruatiecyclus zit?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:41 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik ring ook liever niet door als het even kan. Ik weet niet, ik blijf op de een of andere manier toch graag dichtbij de natuurlijke menstruatiecyclus .
Weet ik, ik heb wel opgelet bij biologie . 't Ging er dan ook meer om dat 't voor mijn gevoel gewoon fijner is om stopweken in te lassen en niet constant door te ringen. Met "dichtbij de natuurlijke menstruatiecyclus" doelde ik dus op het psychologische aspect ervan (elke maand feest), en niet op de cyclus an sich .quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:36 schreef Pearly het volgende:
[..]
En jij gelooft dat je met de nuvaring of de pil "lekker dichtbij" de natuurlijke menstruatiecyclus zit?
Vergeet het maar....
En dan breng ik je nog ietsje verder uit de droom (gezien het natuurlijke) ... Je eisprong is er niet meer en heet geen mensturatie maar verre van dat en wel een "doorbraakbloeding"!
succes met de nuvaring
onttrekkingsbloedingquote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:36 schreef Pearly het volgende:
[..]
En jij gelooft dat je met de nuvaring of de pil "lekker dichtbij" de natuurlijke menstruatiecyclus zit?
Vergeet het maar....
En dan breng ik je nog ietsje verder uit de droom (gezien het natuurlijke) ... Je eisprong is er niet meer en heet geen mensturatie maar verre van dat en wel een "doorbraakbloeding"!
succes met de nuvaring
Dus ik kan het ook bij me dragenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 08:57 schreef zoeperzazke het volgende:
ja, dat komt inderdaad voor, dat het lichaam blijft reageren op de hormoonbalans máár je kunt ook elkaar steeds besmetten! Als zij haar schimmelinfecie behandelt, smeer jij jezelf dan ook in? Zoniet, kan de schimmel ook bij jou verscholen zitten en iedere keer als jullie vrijen besmet je haar weer opnieuw....
Tsjah, dan zit ie straks onder de eczeemquote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:17 schreef Twinky het volgende:
nah, dat is niet nodig die zalf. Dat terugbesmetten is een beetje overrated, komt niet vaak voor. Je kunt ook gewoon je piemel goed wassen met unicura ultra als je doucht, goed onder de voorhuid enzo, dat is ook voldoende.
Bij mij ist alleen maar omlaag gedaan .quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:00 schreef gliterroze het volgende:
Mijn tweede ring, halverwege, en sinds de laatste weken.. is mijn libido OMHOOG geschoten! Niet normaal! Vriend is er natuurlijk wel blij mee Zelf had ik dit echt niet verwacht, las dat de sex drive juist af zou nemen.
Bij mij ook, niet heel erg, maar ik word bijna nooit meer nat.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:02 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Bij mij ist alleen maar omlaag gedaan .
idem hier.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:46 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Bij mij ook, niet heel erg, maar ik word bijna nooit meer nat.
Irritaaant!
Of dat je opeens droogvalt.quote:
Helaas heeft het dooringen bij mij niet echt het gewenste effect. Idee was om een keer stopweek over te slaan vanwege de hoofdpijn die ik krijg als ik de ring verwijder.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:53 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi!
Ik heb nou dus 4 weken de ring ingehad en morgen moet ik eigenlijk een stopweek, maar dat komt echt heel slecht uit. Ik kan dus weer 4 weken doorringen, dan een stopweek, en dan weer gewoon aan m'n drie weken ritme beginnen omdat ik dat toch gewend ben eigenlijk (of verder gaan met 4 weken, dat zie ik tegen die tijd wel weer).
Maar dat kan geen kwaad toch? Zo twee keer 4 weken en dan weer terug naar 3? Sowieso twee keer 4 weken moet geen kwaad kunnen dacht ik..
Ik kan ook mijn stopweek één week verzetten door morgen een nieuwe ring in te doen en die een week in te houden, dan komt het ook prima uit met de vakantie enzo, maar dat vind ik weer zo zonde van de ring, want die kan ik daarna weggooien..
Wat zouden jullie doen?
is dit de eerste keer dat je doorringt?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:37 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Helaas heeft het dooringen bij mij niet echt het gewenste effect. Idee was om een keer stopweek over te slaan vanwege de hoofdpijn die ik krijg als ik de ring verwijder.
Nu ben ik al 2 weken (erg licht) ongesteld. Ik kan in elk geval niet zonder maandverband
Dit ging bij mij toch beter toen ik de pil nog gebruikte. Doorringen tijdens bijv. een vakantie heeft zo natuurlijk geen zin.
Ok, afgelopen vrijdag zat de tweede week doorringen er op en ik ben nu nog ongesteld. En volgens mij is het einde ook nog niet in zicht....quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
is dit de eerste keer dat je doorringt?
dan heeft het nog hoop
dat was bij mij de eerste keer ook
nu inmiddels geen last meer van
Same here. Kan ik hieruit opmaken dat je er inmiddels mee gestopt bent..?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:55 schreef Hanabi het volgende:
Een jaar gebruikt en er is nu helemaal niks van mijn libido over
Voor ik 'em gebruikte wilde ik het liefst drie keer op een dag, nu misschien één keer per maand. Het is een bekende en veel voorkomende bijwerken van wat ik heb gehoord.
Erg jammer, want behalve dat beviel het mij eigenlijk heel erg goed!
Ik stop of nu of over 3 maanden.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:59 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Same here. Kan ik hieruit opmaken dat je er inmiddels mee gestopt bent..?
Maakt niet uitquote:
Geen idee, maar ik ben vooral benieuwd naar wat je nu gaat doen? Ga je voorlopig even niets gebruiken of ga je over op de pil of wat? .quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:58 schreef Tesje_besje het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de nuvaring.. Ik gebruik hem nu al meer dan 2 jaar en merk dat me libido echt het nulpunt heeft bereikt. volgende week moet ik hem eruit halen en dan komt er voorlopig even geen nieuwe in. Maar ik vroeg me af hoelang het duurt voordat de bijwerkingen verdwijnen en me libido weer terug komt?!
Maar heb je een vriend of niet? Anders zal het an sich niet nodig zijn dat je weer begint.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:14 schreef Tesje_besje het volgende:
geeen idee, ik slik vanaf me 15e de pil en ben nu 22. Kan er opzich wel weer mee beginnen maar ik denk dat ik gewoon eerst even niets meer ga gebruiken tot al die hormonen me lichaam uit zijn haha!:)
Ik weet nog dat ik op de eerste dag van mijn menstruatie (in de stopweek van m'n pil) m'n nuvaring er in moest doen. Je gaat gewoon in 1x door. Als je dan toch een tijdje niets gebruikt, zou je ook met de nuvaring beginnen op de eerste dag van je menstruatie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:36 schreef hetzusjevan het volgende:
Als je over gaat stappen van de nuvaring naar de pil, moet daar dan ook een 'niets' periode tussen zitten trouwens of gaat dat in één moeite door? Weet iemand dat?
Waarom duurt het bij sommige vrouwen dan zo lang tot ze weer uit zichzelf ongesteld worden?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:23 schreef zoeperzazke het volgende:
ik ben toen op de dag dat ik weer met de pil zou beginnen, begonnen met de nuvaring. Je moet je niet zo druk maken om die hormonen hoor, dat zit echt tussen je oren, die hormonen zijn als je stopt met de pil na 1 dag al uit je lijf.....
Oeh, dat is best een risicomoment. Heb je seks gehad in de afgelopen zeven dagen?quote:Op donderdag 13 november 2008 07:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Even een vraagje, mijn ring is van 21.30 tot 7 uur uitgeweest. Ik weet dat hij er 3 uur uit mag zonder dat hij minder gaat werken. Wat is nu het verstandigst? 7 dagen extra voorbehoedmiddel gebruiken? Ik zit in de 1e week.
wacht ff, wissel je wel wekelijks de ring?quote:Op zondag 29 juni 2008 13:41 schreef Ri-Klain het volgende:
Hallo, hier nog een ring gebruikster. Heb hem nu bijna een half jaar en ben er echt zeer tevreden over
Het werd me aangeraden door een vriendin, die hem al jaren had, omdat ik vaak slordig met de pil omging en heel wat zwangerschapstesten versleet (ik word door de hormoon schommeling soms niet ongeteld in de stopweek en werd dan bang dat er misschien toch iets fout was gegaan met mijn pil-inname).
Dus toen BRRR ring erin, elk uur voelen of ie nog wel goedzit, eerste keer seks (vriendlief was wel ingelicht) en hij zat er naderhand nog steeds Toen was ik overtuigd
Ik ben alleen niet altijd even precies met erin en eruit halen, soms komt t gewoon ff niet uit. Maar dan zorg ik er altijd voor dat ik m later dan moet (dus na 3 weken) eruit haal, of al weer eerder (dus na minder dan 7 dagen) indoe. Dat is toch verder geen probleem? Als je stopweek maar niet langer is dan 7 dagen (precies)...
Ik heb er over nagedacht om net als Pearly hem 4 weken in te houden en dan 7 dagen stoppen. Het zou veel geld schelen, maar weet nog niet of ik t durf. Zeker aangezien ik nog wel eens schuif met de uit/in dag, en dat dan natuurlijk niet meer kan.. want 4 weken is ECHT de max. Misschien probeer ik het bij de volgende ring wel, op zich is consequentie 1 keer per maand natuurlijk best op te brengen
Verder weinig van gemerkt dat ik overstapte van pil naar ring. Alleen de eerste keer ongesteld was me toch hevig en ik drupte na ander halve week nog na Gelukkig is dat allemaal rechtgetrokken nu.
Coño.. Lees voortaan eerst de bijsluiter voordat je überhaupt op zo'n oude post reageert..quote:Op donderdag 13 november 2008 12:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
wacht ff, wissel je wel wekelijks de ring?
de ring geeft maar hormonen af voor slechts 1 week..
dus de ring 3 weken laten zitten zonder wissel is niet echt slim...
iets met klok en klepelquote:Op donderdag 13 november 2008 12:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
wacht ff, wissel je wel wekelijks de ring?
de ring geeft maar hormonen af voor slechts 1 week..
dus de ring 3 weken laten zitten zonder wissel is niet echt slim...
Nee geen sex in de afgelopen week, het gaat me meer om de sex in de komende weekquote:Op donderdag 13 november 2008 07:56 schreef Twinky het volgende:
[..]
Oeh, dat is best een risicomoment. Heb je seks gehad in de afgelopen zeven dagen?
Al is het met de pil tegenwoordig zo dat dat niet meer is, ik weet niet of de regels van de nuvaring ook zijn aangescherpt...
quote:Op donderdag 13 november 2008 17:46 schreef warrel het volgende:
[..]
Coño.. Lees voortaan eerst de bijsluiter voordat je überhaupt op zo'n oude post reageert..
Nou, volgens de oude regels ben je dan veilig, goede keuzequote:Op donderdag 13 november 2008 18:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee geen sex in de afgelopen week, het gaat me meer om de sex in de komende week
Ik heb geen boekje meer in huis, dus ik neem maar geen risico en gewoon de komende 7 dagen condomen.
studeerde, dus jij leest ook niet..quote:
Ochquote:Op woensdag 3 december 2008 23:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
studeerde, dus jij leest ook niet..
maar we dwalen af
Hier geen extreem rare reacties op de hormonen. Wel ben ik overgestapt van de pil naar de nuvaring omdat in de laatste veel minder hormonen zitten. Ik hoopte dat dat mijn moodswings wat zou verminderen. Uiteindelijk hielp dat niet omdat die swings aan hele andere dingen lagen.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:11 schreef Buup het volgende:
HoiHoi,
Vorige jaar ben ik een paar maanen aan de pil geweest maar mee gestopt omdat ik er een depressief hoopje mens van werd...tot nu toen doen we het dus met condoom echter begint vriendje een beetje te zeuren...en zelf begin ik de condooms ook een beetje zat te worden...
Mijn vraag : hebben mensen ook last van de "allergisch" bij reactie van hormonen bij de nuvaring ??
Als je stopt met de pil dan werkt ie toch nog ongeveer 7 dagen door qua hormonen? Iig je kan dan toch nog veilig seks hebben vlak voor je ongesteld wordt zegmaar omdat die hormonen nog ff doorwerken in je stopweek? iig dat dacht ik altijd .quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:23 schreef zoeperzazke het volgende:
ik ben toen op de dag dat ik weer met de pil zou beginnen, begonnen met de nuvaring. Je moet je niet zo druk maken om die hormonen hoor, dat zit echt tussen je oren, die hormonen zijn als je stopt met de pil na 1 dag al uit je lijf.....
Even een aanvullig op Pearly:quote:Op donderdag 4 december 2008 00:34 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Als je stopt met de pil dan werkt ie toch nog ongeveer 7 dagen door qua hormonen? Iig je kan dan toch nog veilig seks hebben vlak voor je ongesteld wordt zegmaar omdat die hormonen nog ff doorwerken in je stopweek? iig dat dacht ik altijd .
Misschien doel je op iets anders maar ik vind je berichtje een beetje verwarrend sorry .
De pil of de nuvaring houden geen sperma tegen hoor. Daarvoor zal je toch echt een condoom moeten gebruiken. Verder klopt het verhaal wel, al is het allemaal ontzettend kort door de bocht..quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:32 schreef Twinky het volgende:
[..]
Even een aanvullig op Pearly:
De werking van de Pil en de Nuvaring is als volgt:
1. houdt eisprong tegen
2. voorkomt dat sperma te dichtbij een eitje komt
3. voorkomt innesteling
In je stopweek vervallen al die werkingen, en snel ook. Je lichaam komt erachter dat het niet zwanger is (want dat is de manier waarop de meeste van deze werkingen het doen) en ruimt het bedje in de baarmoeder voor de baby die er niet is op. Daarom krijg je bloedingen.
Dan kom je in je eerste slik/ringweek. De hormonen komen weer terug en bouwen een nieuw zwangerschapsnestje in je buik. Als er tijdens de stopweek een eitje per ongeluk is gerijpt wordt dit weer afgebroken en ook de zaadpoorten gaan weer dicht.
Mocht je nu in je eerste week niet genoeg hormonen hebben of een pil vergeten kan het zijn dat dat gerijpte eitje springt, de zaadjes per ongeluk toch doorkomen en het zich gauw innestelt. Dat is dus wat er gebeurt als je een pil vergeet in de eerste week.
Wanneer je dus ná je stopweek een grote verandering doet in hormonen is het mogelijk dat je lichaam er nog niet helemaal goed mee om kan gaan. Je loopt dus best een flink risico. Niet verstandig dus
Hm, dat klinkt iets beter, jij vertelde het alsof het een kringspier zou zijn. Heb je een bron voor dat stukje tekst? Want als je met geslachtsgemeenschap zo dicht bij de baarmoedermond kan komen, kan de sperma echt wel verder hoor..quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:49 schreef Twinky het volgende:
Het sperma wordt tegengehouden doordat de mucus (slijm in/rond baarmoedermond) zich verdikt. Bij een normale, pilloze cyclus verandert het mucus door de cyclus heen van stug tot vloeibaar. Bij vrouwen die zwanger willen worden is de mucusmeting een redelijk betrouwbare om de vruchtbare periode aan af te zien. Door de pil/ring blijft het mucus stug (wit, soms zelfs korrelig droog) om te voorkomen dat het sperma de baarmoeder inkomt.
De baarmoedermond zit bij niet-bijna-bevallende vrouwen zo goed als dicht, er kan eigenlijk nauwelijks iets in of uit. Het slijm houdt het in onvruchtbare periodes zelfs nóg dichter (stopverf). Mochten er dan alsnog spermazaadjes doorglippen zijn er nog twee andere werkingenquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:58 schreef warrel het volgende:
[..]
Hm, dat klinkt iets beter, jij vertelde het alsof het een kringspier zou zijn. Heb je een bron voor dat stukje tekst? Want als je met geslachtsgemeenschap zo dicht bij de baarmoedermond kan komen, kan de sperma echt wel verder hoor..
bij mijn apotheek liggen ze ook in de koeling, dus hier gaat het doosje ook rechtstreeks de koeling inquote:Op maandag 29 december 2008 11:54 schreef TruIvy het volgende:
Over dat koelkast gebeuren, als je hem van de apotheek krijgt kan hij nog pakweg een maand of vier buiten de koelkast bewaard worden. Ik denk dat het niet veel uitmaakt, tenzij je een voorraadje voor een langere periode inslaat.
Ik krijg ze altijd voor 6 maanden mee en doe ze dan wel in de koelkast .quote:Op maandag 29 december 2008 11:54 schreef TruIvy het volgende:
Over dat koelkast gebeuren, als je hem van de apotheek krijgt kan hij nog pakweg een maand of vier buiten de koelkast bewaard worden. Ik denk dat het niet veel uitmaakt, tenzij je een voorraadje voor een langere periode inslaat.
Ik snap dat geklooi met die stopweek nooit... waarom de uren aftellen om het precies te maken? Je mag je stopweek namelijk onbeperkt inkorten en je mag je ringperiode verlengen (tot max 4 weken), dus ik doe 'm altijd 'op zondagavond ergens' in, en 'op maandagochtend ergens' weer uit, dan duurt m'n stopweek zegmaar 6 dagen en-een-beetje en mijn ringweek drie weken en-een-beetje.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:41 schreef Ri-Klain het volgende:
Ik ben alleen niet altijd even precies met erin en eruit halen, soms komt t gewoon ff niet uit. Maar dan zorg ik er altijd voor dat ik m later dan moet (dus na 3 weken) eruit haal, of al weer eerder (dus na minder dan 7 dagen) indoe. Dat is toch verder geen probleem? Als je stopweek maar niet langer is dan 7 dagen (precies)...
Mijn lichaam trapt daar niet in, ik word gewoon na 3 weken ongesteld, ring of niet .quote:Ik heb er over nagedacht om net als Pearly hem 4 weken in te houden en dan 7 dagen stoppen. Het zou veel geld schelen, maar weet nog niet of ik t durf. Zeker aangezien ik nog wel eens schuif met de uit/in dag, en dat dan natuurlijk niet meer kan.. want 4 weken is ECHT de max. Misschien probeer ik het bij de volgende ring wel, op zich is consequentie 1 keer per maand natuurlijk best op te brengen
wat ik vooral handig zou vinden als je om gebruik te maken van de sms service je geen streepjescode meer nodig hebquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:11 schreef nuvaringII het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben een afstudeerster die bij het vroegere Organon (nu overgenomen door het Amerikaanse Schering-Plough) en momenteel werk ik aan de opvolger van de NuvaRing die op dit moment ontwikkeld wordt. De ring zelf blijft in principe zoals hij nu is dus het wordt een flexibele ring van exact dezelfde vorm en grootte als de NuvaRing. Alleen alles wat er straks omheen bijgeleverd gaat worden mag ik gaan bepalen/verbeteren. Bij de NuvaRing is dat op dit moment een aluminium sachet om elke ring, een papieren bijsluiterboekje met reminderstickertjes achterin en een papieren doosje met een sticker van de apotheek erop. Verder behoort tot de services van de NuvaRing de NuvaTimer (klokje) zowel fysiek als digitaal en een SMS service om je te herinneren aan wanneer je de ring moet vervangen.
Ik heb op de fora al heel veel gelezen over vragen, onzekerheden, irritaties en meer over het bestaande format van de NuvaRing. Graag zou ik eigenlijk met enkelen van jullie een interview of gesprek willen houden om een duidelijker beeld te kunnen schetsen op welke punten bv het gebruik, de informatievoorziening etc. nog gemakkelijker, overzichtelijker of handiger gemaakt kan worden, of welke irritaties of onzekerheden ik met het nieuwe ontwerpvoorstel kan oplossen.
Ik wilde graag vragen wie ik van jullie zou mogen benaderen voor eventueel een interview, een groepsgesprek, een en
heb je al gemaild met forum@fok.nl? is misschien wel even slim om hier toestemming voor te vragenquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:15 schreef nuvaringII het volgende:
quête voor dit project. Misschien hebben jullie al langgekoesterde wensen of ideeën voor de NuvaRing die straks misschien werkelijkheid kunnen worden. We zijn nu op het moment in het proces waar nog in principe alles open ligt, dus als jullie je steentje willen bijdragen aan een nog betere service of comfort van de NuvaRing kan je het nu doen!
Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking en ik hoop van julie te horen,
Groetjes,
Celeste
Ik niet, en waarom probeer je het niet gewoon? Je kan er altijd weer mee stoppen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:33 schreef Buup het volgende:
Ben nog steeds heel erg in twijfel...
ben echt bang dat ik weer depressief hoopje buup wordt...
wie heeft er wel en wie niet last van stemmingswisselingen / depri gevoel / huilerig buien door de nuva ring ??
Nauwelijks .quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:33 schreef Buup het volgende:
Ben nog steeds heel erg in twijfel...
ben echt bang dat ik weer depressief hoopje buup wordt...
wie heeft er wel en wie niet last van stemmingswisselingen / depri gevoel / huilerig buien door de nuva ring ??
Dus niet je huidige stopweek uitstellen, maar de volgende stopweek (ringvrije week).quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:36 schreef Burdie het volgende:
Met 'uitstellen' bedoel ik dat je de eerste ring 2 dagen langer in houdt.
Hoi,quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:11 schreef nuvaringII het volgende:
Hallo allemaal,................
Ik wilde graag vragen wie ik van jullie zou mogen benaderen voor eventueel een interview, een groepsgesprek, een en
Een nieuw vriendje nemen?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:31 schreef Buup het volgende:
OKE ik gebruik nu nix heb een LIBIDO van nix...
iemand ervaringen met aan de nuva ring gaan en weer LIBIDO krijgen ??
Spannendd! Ben benieuwd!quote:Op donderdag 23 april 2009 08:49 schreef Zus_konijn het volgende:
Nou ik ben om. Ik slikte al jaren zonder problemen de pil, tot een paar maanden terug. Ik kreeg een goedkopere versie van de pil die ik slikte en toen begon de ellende...inmiddels weer overgestapt op mijn oude pil en nog problemen...
Morgenvroeg een afspraak bij de huisarts, ik ga aan de nuvaring!
Oh? Wat raar... Ja idd, op mijn rekening staat ook altijd 20 eurie, maar ik betaal er maar 12 van zelf. Tja, het is wel wat, maar voor wat emotionele stabiliteit en een hoger libido heb ik dat wel overquote:Op donderdag 23 april 2009 21:01 schreef Lychee_ het volgende:
Ik ben nu ruim een jaar ook een nuvaring gebruiker en ik vind het toppie!
Totaal geen nadelen ondervonden en je hoeft er nauwelijks aan te denken. Gewoon in mijn agenda in mijn telefoon een herinnering wanneer hij er weer uit moet.
Bij mijn oude zorgverzekeraar moest ik ook 20 euro betalen per doosje, maar ik ben om andere redenen overgestapt van zorgverzekeraar en gelukkig krijg ik hem nu gratis mee. Scheelt weer.
Jeeej ik heb de nuvaring!!quote:Op donderdag 23 april 2009 08:49 schreef Zus_konijn het volgende:
Nou ik ben om. Ik slikte al jaren zonder problemen de pil, tot een paar maanden terug. Ik kreeg een goedkopere versie van de pil die ik slikte en toen begon de ellende...inmiddels weer overgestapt op mijn oude pil en nog problemen...
Morgenvroeg een afspraak bij de huisarts, ik ga aan de nuvaring!
Bedank voor je advies, maar ik heb nu wel last van een doorbraakbloeding. Toch gewoon meteen overstappen naar de nuvaring?quote:Op zaterdag 25 april 2009 09:28 schreef Twinky het volgende:
Als je nog drie pilletjes slikt kun je helemaal veilig je nuvaring erin doen. Beter geen stopweek ook, gewoon recht achter elkaar
In de bijsluiter staat het ook:quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:54 schreef zoeperzazke het volgende:
De nuvaring is niet betrouwbaar in combinatie met antibiotica, ik vind het raar dat dat op de site staat want volgens mij is dat echt neit zo. Ik heb ook altijd bij mijn ab's te horen gekregen dat ik aan de veiligheid moest denken.
Ik ging er daarom vanuit dat het gewoon betrouwbaar was. Ik heb er met eerdere antibioticakuren ook niets over gehoord trouwens, niet van de artsen en niet van de apotheek.quote:Er zijn geneesmiddelen die er toe kunnen leiden dat NuvaRing een minder goede bescherming biedt tegen zwangerschap, of dat onverwachts bloedverlies optreedt. Het gaat onder andere om middelen voor de behandeling van:
- ontstekingen (antibiotica, met uitzondering van amoxilline en doxicycline waarvan is aangetoond dat ze de hormoonafgifte van de NuvaRing niet beïnvloeden).
ja, als je meteen overstapt is ie meteen veilig. Kan zijn dat je bloeding nog even aanhoudt. Ik neem trouwens hierbij aan dat je niet hiervoor al een hele strip pillen hebt geslikt + doorslikken, dan zou je meteen mogen beginnen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:50 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
Bedank voor je advies, maar ik heb nu wel last van een doorbraakbloeding. Toch gewoon meteen overstappen naar de nuvaring?
Ben echt zo benieuwd hoe de komende drie maanden gaan verlopen.
Doen we ook, maarja liever niet hequote:Op zaterdag 25 april 2009 16:41 schreef Enfermera het volgende:
Idd, een paar antibiotica's kunnen wel samen met de Nuvaring maar veel ook weer niet. Ik had laatst ook een kuurtje Doxycycline en daar kreeg ik ook niks van informatie erbij van de apotheek. Ook nog opgezocht op internet en daar stond idd dat het daarmee geen interactie heeft
Maar als je het niet zeker weet: gewoon tijdens en tot 7 dagen na je kuur condooms gebruiken
Ik zag dus net dat ik nog precies 7 pillen in mijn strip heb in plaats van tien, dus kan vanavond al beginnen!quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:37 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja, als je meteen overstapt is ie meteen veilig. Kan zijn dat je bloeding nog even aanhoudt. Ik neem trouwens hierbij aan dat je niet hiervoor al een hele strip pillen hebt geslikt + doorslikken, dan zou je meteen mogen beginnen.
Eerste keer 'm erin doen?quote:Op zaterdag 25 april 2009 19:57 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
Ik zag dus net dat ik nog precies 7 pillen in mijn strip heb in plaats van tien, dus kan vanavond al beginnen!
Nog advies voor de eerste keer?
En als hij dan nog niet lekker zit: Ze zeggen dat klaarkomen helpt omdat je dan heel veel spieren aanspant, dan zit hij zo stevig op z'n plek.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:15 schreef Twinky het volgende:
[..]
Eerste keer 'm erin doen?
Nou, ik weet niet hoe het bij jou is maar bij mij kostte het wat moeite om 'm er diep in te krijgen, net alsof er een tweede verdieping was zegmaar. Eigenlijk gaat ie er makkelijk in maar je moet wel even moeite doen om 'm er echt goed ver in te krijgen.
Maar bij inbrengen dus samenknijpen, tegen je vagina duwen en dan gaat ie er een stukje in (zoals een tampon) en dan verder duwen tot ie er helemaal inzit. En ik deed dan aan het randje wat het diepste zat 'm nog verder erin duwen zegmaar.
Dat zal wel per vrouw verschillen, bij mij glijdt hij er zo in en dan zit hij ook, en hij blijft zitten..... Zelfs de eerste keer. Hij hoeft niet diep te zitten, zolang hij er maar volledig inzit. Het is niet erg als je de ring nog kunt 'zien' als je met een spiegeltje zou kijken. Alleen als je hem rond je vagina voelt, zit hij er niet diep genoeg in, als hij goed zit voel je hem ook niet meer.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:15 schreef Twinky het volgende:
Nou, ik weet niet hoe het bij jou is maar bij mij kostte het wat moeite om 'm er diep in te krijgen,
Mja gaat goed, de ring blijft netjes op zijn plek zitten. Je heb wel gelijk, ik controleer zo nu en dan of ie nog op zijn plek zit!quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:30 schreef DevilsWhore het volgende:
Hoe staat het er nu mee? Elk uur controleren of ;ie er nog zit?
Haha, cool he Geloof me, je went er heel snel aan. Tis heerlijk!quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:48 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
Mja gaat goed, de ring blijft netjes op zijn plek zitten. Je heb wel gelijk, ik controleer zo nu en dan of ie nog op zijn plek zit!
Waar ik meer aan moet wennen is dat ik de pil niet meer hoef te slikken...
Ja, heb ik ook. Maar ik doe niet aan stopweken en hou de ring gewoon 4 weken in, dat kan volgens de gebruiksaanwijzing. Ik vind dat zo nutteloos die stopweken. Als je er 1 per jaar houdt is dat wel genoeg vind ik.quote:Op donderdag 30 april 2009 10:59 schreef Zus_konijn het volgende:
Wel blijf ik lichtelijk last houden van spotting na me doorbraakbloeding maar dat lees ik wel meer...
Hoelang hou jij ongeveer last van die spotting?quote:Op donderdag 30 april 2009 17:09 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook. Maar ik doe niet aan stopweken en hou de ring gewoon 4 weken in, dat kan volgens de gebruiksaanwijzing. Ik vind dat zo nutteloos die stopweken. Als je er 1 per jaar houdt is dat wel genoeg vind ik.
Ik gebruik 'm nu vanaf eind januari, heb 1 stopweek gehad zonder resultaat en afgelopen 3 dagen last van spotting, maar echt heel weinig. Ken je die superkleine inlegkruisjes van libresse? Die waren genoeg. Dus daar kan ik wel mee leven.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:00 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
Hoelang hou jij ongeveer last van die spotting?
Ohhh joh. Wacht het rustig minstens 3 maanden af, dan is je lichaam er pas echt aan gewend Ik merk er nu volgensmij ook nog meer van dan eerst; heb minder puistjes dan voorheen en voel me echt supergoed, niet een emotioneel wrak, wat ik wel soms had met de pil.. Echt geweldig die ring!quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:13 schreef Zus_konijn het volgende:
hmm spotting is nu doorbraakbloeding geworden...maar het zal er allemaal wel bij horen in de eerste maanden. Volgende week zaterdag mijn eerste stopweek met de nuvaring.
Altijd op de dag rond een uur of 8. Ik was een keer te laat; kwam er pas de volgende dag achter. En je mag 'm max 3 uur later inbrengen dus toen was ie helaas niet meer veilig.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:21 schreef StreepjesSok het volgende:
Hoe stipt zijn jullie met het indoen en uithalen van de ring? Echt op het uur nauwkeurig? Of gewoon altijd op de aangegeven dag 's avonds ofzo?
Ik laat 'm altijd een dag 'te lang' zitten, en doe 'm een dag 'te vroeg' weer in, dus het is zo altijd veilig zonder dat ik aan die drie uur 'speling' hoef te denken .quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:21 schreef StreepjesSok het volgende:
Hoe stipt zijn jullie met het indoen en uithalen van de ring? Echt op het uur nauwkeurig? Of gewoon altijd op de aangegeven dag 's avonds ofzo?
En de pleisterpil, is dat niet wat? Evra hormoonpleister dus?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bah! Ik gebruik nu al jaren de nuvaring en eigenlijk altijd prima tevreden geweest. Alleen de laatse tijd is hij qua doorbraakbloeddingen niet meer betrouwbaar. Doorringen hoef ik helemaal niet meer te proberen.
Ik ben bang dat ik naar iets anders moet gaan zoeken. Moet ik me weer helemaal gaan inlezen... Pffff ik denk dat ik dan maar overstap naar een ouderwets spiraaltje. Dus helemaal hormoonloos. Wat me sowieso wel een goed idee lijkt. En daarbij ben je natuurlijk gelijk voor een aantal jaar van het gezeik af.
Alleen is het dan niet zeker of en zo ja hoe vaak je nog ongesteld wordt en dat vind ik juist zo irritant. Ik heb dat graag precies op schema... Gelukkig draag ik nooit witte broeken, maar toch!
Hmmm. Ja, dan blijven er niet veel opties over.. Nouja, even geen hormonen is ook wel ff lekkerquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Denk ik niet. Ik zou niet terugwillen naar iets waar meer hormonen inzitten. Alleen omlaag.
Ik snap ook niet waarom niet heel veel meer mensen het zo doen .quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:23 schreef StreepjesSok het volgende:
Da's een goeie Burdie! Dat ga ik in het vervolg ook maar doen
Omdat ik geen stopweek doe en 'm 4 weken inhoudquote:Op zondag 24 mei 2009 00:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom niet heel veel meer mensen het zo doen .
Organon zelf ondersteunt dat niet voor zover ik weet - heb er een keer over gemaild naar ze en ze zeggen echt 3 weken. Maar veel vrouwen doen het wel en d'r is volgens mij nog niemand zwanger van geworden . Dus het kan prima lijkt me .quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je hem ook 4 weken in mag houden..
edit: Enfermera houdt hem ook 4 weken in.
Ik vergeet het heel vaak haha, maar ik zit wel altijd binnen de drie uur speling. Meestal helpt m'n vriend me er ook aan herinneren. Maar ik zit eraan te denken om toch die sms service eens te proberen. Gebruikt iemand die? Als je doorringt ofzo, moet je dan die service weer ergens aanpassen? Op internet ofzo?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:21 schreef StreepjesSok het volgende:
Oh? Oke, dat wist ik niet.. Ja, ik ook gewoon, het is tot nu toe ook gewoon goed gegaan, ben nog niet zwangerquote:Op zondag 24 mei 2009 15:06 schreef zoeperzazke het volgende:
In de bijsluiter staat dat hij genoeg hormonen bevat voor 4 weken en in het verleden zei Organon eveneens dat het geen enkel probleem was de ring 4 weken in te houden. Ze zijn daar nu voorzichtiger mee geworden, geen idee waarom, maar ik ga nog gewoon voor 4 weken aangezien dat gewoon kan.
Neehoor, je kunt het ook op vrijdagavond 9 uur doen als dat je beter uitkomt, of, als je hem maar 3 weken inhoudt, op zondagochtend. Als je hem gewoon 4 weken inhoudt, wat net zo goed kan en goedkoper is omdat die krengen al duur genoeg zijn, dan moet je hem uiterlijk zaterdag om 10 uur uithalen, maar als het bv je beter uitkomt op een donderdag, moet je er wel rekening mee houden dat je stopweek wel maar maximaal 7 dagen is.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:00 schreef BuupWerk het volgende:
oke...thanks
maarre als ik nou dus a.s. zaterdag met me eerste nuva ring begin...om 10 uur in de avond dan moet ik voortaan altijd op zaterdag voor 10 uur in de avond gewisseld hebben en dan natuurlijk om de 3 weken...
3/4 dagenquote:Op maandag 27 juli 2009 22:13 schreef BuupWerk het volgende:
Hoeveel dagen na het uithalen van de ring worden jullie ongesteld ??
1-2 dagenquote:Op maandag 27 juli 2009 22:13 schreef BuupWerk het volgende:
6.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:13 schreef BuupWerk het volgende:
fijn dat je geen last hebt van de hormonen! Ik ben sinds ik weer gestopt ben met de ring ook geen depressief hoopje ellende meerquote:Op maandag 27 juli 2009 22:29 schreef BuupWerk het volgende:
ow vandaar...begon me al zorgen te maken HAHA maar dan ben ik dus wel in het weekend ongesteld denk ik...nou ja ff afwachten...
voor iedereen die heel veel last heeft van de hormonen in de pil...met de nuva ring heb ik NOG nergens last van na 2 maanden (lees ben geen depressief hoopje ellende) had wel knallende koppijn van het weekend na het uithalen maar dat kan natuurlijk ook ergens anders van wezen...(lees gewoon ff afwachten)
Ik ook ongeveer inderdaad.. Alleen is mijn menstruatie altijd vrij heftig, nu ook weer, maandag moest ik zelfs naar de ibuprofen grijpen Normaal red ik het wel met paracetamol..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:13 schreef Suzanna het volgende:
Ik voel me sowieso een aantal dagen niet lekker in de stopweek, vervelend maar dat heb je nou eenmaal. Had ik ook met de pleisterpil. Oh ja, en ik had donderdag de ring eruit, en zondag ongesteld.
Oh, het spijtige is wel dat ik niet van Nederland ben, en in België hebben ze blijkbaar een andere streepjescode want het pakt niet.. Ik zal het eens aan mijn huisarts vragen!quote:[b]
Zo'n klokje kun je via de officiele nuva-site bestellen geloof ik, ergens kun je inloggen met de streepjescode op je doosje en dan kun je dat aanvragen.
http://www.pilexpress.nl/Anticonceptie.aspxquote:Zowel bij pil, pleister als ring is er na drie weken een stopweek gepland. Als regel volgt er in de stopweek een bloeding, die minder is dan wanneer geen hormonen gebruikt worden. De stopweek is bedoeld om de gewone cyclus na te bootsen. De stopweek mag nooit langer duren dan 7 dagen. Medisch gezien is een stopweek niet nodig. Steeds meer vrouwen kiezen ervoor de stopweek over te slaan en direct door te gaan met de volgende pilstrip, pleister of ring. Het overslaan van de stopweek heeft geen nadelige gevolgen voor de gezondheid en voor de latere vruchtbaarheid. Bovendien is het overslaan van de stopweek veiliger. Het vergeten van een of meerdere pillen heeft dan meestal geen gevolgen. Het overslaan van de stopweek heeft wel tot gevolg dat er tussenbloedingen kunnen ontstaan. Het advies is om een stopweek in te lassen als de tussenbloedingen hinderlijk worden. Een korte stopweek van drie of vier dagen is dan voldoende om de bloeding door te laten zetten. Daarna kan gewoon weer doorgegaan worden met het slikken van de pil, het plakken van een nieuwe pleister of het inbrengen van de ring.
quote:"Vaak adviseert de arts bij endometriose de pil continu door te slikken, dus geen stopweek in te bouwen. Dit kan geen kwaad: het is niet zo dat de baarmoeder dan gevuld raakt met bloed. Bij het doorslikken blijft het slijmvlies van de baarmoeder over het algemeen dun en wordt het niet als menstruatie afgestoten. De endometrioseplekjes blijven hierdoor rustig.
Bij de keuze van de pil geeft men de voorkeur aan een pil die wat meer progestagenen dan oestrogenen bevat (beide zijn hormonen die ook in de natuurlijke menstruatiecyclus door het lichaam gemaakt worden).
Soms ontstaat tussentijds bloedverlies. Dan kunt u tijdelijk twee pillen per dag nemen. Mocht dat niet helpen, dan kunt u een pilpauze van een week inlassen, de bloeding laten komen en daarna opnieuw beginnen met het continu slikken. Twee- of driefasepillen zijn niet geschikt voor het achter elkaar doorgebruiken: de pil moet elke dag dezelfde hoeveelheid hormonen bevatten. Van medische zijde bestaat er weinig bezwaar tegen langdurig pilgebruik of het continu doorslikken, ook boven de 35 jaar. De pil kan dan ook worden ingenomen tot in de overgang. Bij hoge bloeddruk of roken wordt de pil soms ontraden. Stoppen met roken is natuurlijk verstandiger."
http://www.fo-cus.com/web(...)g_van_en_mythes.htmlquote:Maar waar is dan die hele stopweek voor nodig, al die ellende voor niks? De pil stamt zo uit de jaren '60. Er waren toen nog geen Clearblue's, dus ongesteld worden was het teken dat je voorlopig nog geen moeder (of ouders) werd. En dat is zo voort blijven bestaan door de jaren heen. Waarom veranderen ze dat dan niet? Omdat, zo vertelde dr. Hompes, het herschrijven van de "verouderde" bijsluiter en het overnieuw doorlopen van allerlei procedures de farmaceutische industrie miljoenen zou gaan kosten!
Dus, om hier ook nog een conclusie neer te zetten: het maakt geen fluit uit als je de pil door slikt, als je het maar consequent doet. En het concept van een stopweek stamt nog uit de jaren '60, toen je anders niet wist of je wel of niet zwanger was. En de farmaceuten zijn gewoon te krenterig om dat te veranderen, want dat kost ze teveel geld. Het is allemaal zo makkelijk!
Gebruik je nu geen anticonceptie? Anders kan je gewoon beginnen als je dat afgemaakt hebt Ik heb de mirena spiraal hiervoor gehad, toen die eruit was kon ik gelijk met die ring beginnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of je met de nuvaring ook het beste kan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, net als met de pil zeg maar?
Ik heb ze (nog) niet in huis maar was even benieuwd.
Ik denk erover om toch weer met de ring te beginnen. Ik wilde eig. nooit meer aan de hormonale anticonceptie, maar ik ban geloof ik toch van gedachten veranderd. En dan vind ik dit idealer dan de pil omdat je hem niet elke dag hoeft te slikken zeg maar.
Borstvoedingquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of je met de nuvaring ook het beste kan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, net als met de pil zeg maar?
Ik heb ze (nog) niet in huis maar was even benieuwd.
Ik denk erover om toch weer met de ring te beginnen. Ik wilde eig. nooit meer aan de hormonale anticonceptie, maar ik ban geloof ik toch van gedachten veranderd. En dan vind ik dit idealer dan de pil omdat je hem niet elke dag hoeft te slikken zeg maar.
Haha oke Ja, je kan ook gewoon beginnen, je bent dan alleen niet de eerste week beschermd. Maar die ring is dan nog wel goed, zeker als je 'm in de koelkast hebt bewaardquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ik gebruik niks. Ik ben 5,5 week geleden bevallen en wacht op mijn eerste menstruatie.
Gisterenavond in bed was het even wennen weer dat er een condoom bij gepakt moest worden.
Want ja... ik zou zomaar nu net weer een eisprong gehad kunnen hebben...
Ik heb, bedenk ik me net, nog 1 ring in de koelkast staan, houdbaar tot ergens in 2010, die staat daar al een flinke tijd, ik ben al sinds voorjaar 2005 niet meer aan de anticonceptie geweest.
Als op de verpakking staat dat ie tot 2010 goed is, dan is ie echt nog wel goed. Zeker als je 'm in de koelkast bewaard En anders kan je altijd ff de apotheek bellen als je twijfelt denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet ie absoluut weg, de ring is maar 4 maanden na uitgifte houdbaar! Daarna kun je hem niet meer gebruiken/vertrouwen!
Beginnen met de nuva werkt zoals gezegd precies zoals met de pil, het is in principe helemaal hetzelfde behalve dan dat je hem niet elke dag door hoeft te slikken
De apotheek heeft mij op het hart gedrukt hem nooit langer dan 4 maanden te bewaren, ongeacht of ie in de koelkast staat of niet. Dit staat ook in de bijsluiter. Ik zou echt geen risico nemen met je anticonceptie hoor!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:41 schreef Enfermera het volgende:
En anders kan je altijd ff de apotheek bellen als je twijfelt denk ik.
Op de verpakking staat 09/2010 maar op het etiketje van de apotheek houden ze idd 4mnd aan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet ie absoluut weg, de ring is maar 4 maanden na uitgifte houdbaar! Daarna kun je hem niet meer gebruiken/vertrouwen!
Beginnen met de nuva werkt zoals gezegd precies zoals met de pil, het is in principe helemaal hetzelfde behalve dan dat je hem niet elke dag door hoeft te slikken
Libido kan er wel door komen ja, hoofdpijn dat weet ik niet. Misschien even de bijsluiter lezen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even een vraagje als man
Mijn vriendin gebruikt al een jaar of 2 een Nuvaring. Maar ik merk dat haar libido de laatste 2 jaar echt naar het 0 punt is gezakt. Ook heeft ze vaak last van hoofdpijn. Zou dat door de Nuvaring kunnen komen?
Libido zou kunnen, maar er zitten maar heeeeeeeeeeel weinig hormonen in de nuvaring. Ik heb zelf geen last van libidoverlies, waar ik van de pil wel een frigide dame werd .quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even een vraagje als man
Mijn vriendin gebruikt al een jaar of 2 een Nuvaring. Maar ik merk dat haar libido de laatste 2 jaar echt naar het 0 punt is gezakt. Ook heeft ze vaak last van hoofdpijn. Zou dat door de Nuvaring kunnen komen?
Dat kan makkelijk! Je kan ook aan je eigen huisarts doorgeven dat je voortaan je medicijnen bij een bepaalde apotheek in je nieuwe woonplaats wilt ophalen. Geen probleem johquote:Op dinsdag 10 november 2009 23:26 schreef annoh het volgende:
Ik ben weer eens door mijn ringen heen en zit onhandig genoeg nog bij de huisarts in het dorp van mijn ouders (en haal de nuvaring dus daar in de apotheek) Ik krijg het niet voor elkaar hier deze week nog langs te gaan. Heeft iemand hier wel eens de ring bij een andere apotheek dan de apotheek 'van de huisarts' opgehaald? Ik moet morgen natuurlijk even bellen of dit mogelijk is, maar ik begon er opeens om te stressen, dus hoopte dat iemand hier het wist.
Waarom staat dan in de bijsluiter dat de nuva invloed kan hebben op je libido?quote:Op maandag 2 november 2009 20:25 schreef zoeperzazke het volgende:
De Nuva heeft nauwelijks invloed op je libido hoor. Het is te makkelijk om de anticonceptie daarvan de schuld van te geven, maar vaak is het gewoon een heel ander probleem, te druk op het werk of andere stress, gewoon geen zin, moe etc....
Omdat het toch hormonen zijn en die hebben nu eenmaal invloed op je libido. Maar in de nuvaring zit in vergelijking met andere anticonceptie ontzettend weinig hormonen, bijna het minste op een spiraaltje na. dus de kans is klein (maar wel aanwezig) dat het invloed op je libido heeft. Dat is alleen bij iedereen anders. Maar als je die ring al 2 jaar gebruikt en dan ineens last krijgt van je libido lijkt het me eerlijk gezegd sterk dat het dan daardoor komt...quote:Op woensdag 11 november 2009 14:34 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Waarom staat dan in de bijsluiter dat de nuva invloed kan hebben op je libido?
Wel raar dan dat ik met de pil geen last van bijwerkingen had, en met de nuva heel veel.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:48 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Omdat het toch hormonen zijn en die hebben nu eenmaal invloed op je libido. Maar in de nuvaring zit in vergelijking met andere anticonceptie ontzettend weinig hormonen, bijna het minste op een spiraaltje na. dus de kans is klein (maar wel aanwezig) dat het invloed op je libido heeft. Dat is alleen bij iedereen anders. Maar als je die ring al 2 jaar gebruikt en dan ineens last krijgt van je libido lijkt het me eerlijk gezegd sterk dat het dan daardoor komt...
Dat is inderdaad raar. Maar hormonen zijn heel apart, bij iedereen hebben ze weer een andere reactie, dat is haast niet te voorspellen. Maar je zou inderdaad verwachten dat het minder is aangezien het minder hormonen zijn.. Nouja.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Wel raar dan dat ik met de pil geen last van bijwerkingen had, en met de nuva heel veel.
maar idd, als je na 2 jaar opeens last krijgt van je libido lijkt het me ook dat het wat anders is, maar daar wordt niet op in gegaan bij de vraagstelling, niet hoe lang het al zo is, etc.
ja inderdaad, en het raarste is nog dat mijn beste vriendin precies hetzelfde heeft. Nauwelijks bijwerkingen bij de pil, en teveel gezooi bij de nuva, maar het gebruik van de nuva wel chiller vinden. ;pquote:Op woensdag 11 november 2009 16:51 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar. Maar hormonen zijn heel apart, bij iedereen hebben ze weer een andere reactie, dat is haast niet te voorspellen. Maar je zou inderdaad verwachten dat het minder is aangezien het minder hormonen zijn.. Nouja.
Tja, dat kan altijd he... Geen enkele anticonceptiemethode is 100% betrouwbaar! Ik ken geen mensen in mn omgeving die daardoor zwanger zijn geworden. Hier kan je zien wat de verschillende percentages van betrouwbaarheid per anticonceptiemethoden zijnquote:Op zondag 15 november 2009 10:56 schreef Pixels24 het volgende:
Hier ook een nuvaring gebruikster. Het is in principe echt een ideaal ding!
Alleen heb ik ook hoofdpijn de eerste dag(en) van mijn menstruatie.
Nu vraag ik me alleen het volgende af; twee weken geleden ring eruit gehaald, vorige week nieuwe ring. En nu ben ik harstikke misselijk. Voornamelijk s'ochtends. Zou ik zwanger kunnen zijn? Gebeurt dat veel met de nuvaring? Kennen jullie mensen in jullie omgeving?
Ik haal dat ding er dagelijks even uit (even afspoelen), maar nooit langer dan 3 uur.
En over zwangerschapstesten lees ik dat je die pas kunt gebruiken als je 1 dag overtijd bent. Nu moet ik nog 2 1/2 week wachten daarop?
Oke.. Ik zou 'm gewoon laten zitten als ik jou was. Wellicht heeft dat er iets mee te maken.. Misschien ook niet hoor, maar ik doe het zelf iig nooitquote:Op zondag 15 november 2009 14:25 schreef Pixels24 het volgende:
Afspoelen is meer een soort routine geworden tijdens het douchen.
Bedankt voor het linkje, ik ga het even bekijken.
Wat fijn!quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:21 schreef 11_Dreams het volgende:
Voor mij is het echt een uitkomst. Ik had eerst microgynon 30 maar ik ben door mijn ADHD niet erg handig in het dagelijks innemen van pillen (ik vergeet dat) en daarnaast kreeg ik er puistjes van en verergering van emotionele stemmingswisselingen. Niet ideaal dus.
Toen ik er namelijk mee stopte voelde ik me een stuk beter. Uiteindelijk ben ik wel weer met anticonceptie begonnen en dus de ring eens geprobeerd. Wat een verlichting! Ik heb geen last meer van de puistjes en stemmingsveranderingen, en maak gewoon gebruik van stickertjes in de agenda. Ik moest wel wennen aan het feit dat het qua inbrengtijdstip nogal secuur moet, maar dat is inmiddels goed.
Wat me wel tegenviel is dat de ongesteldheid stukken vervelender is dan met de gewone pil, overslaan dus
hier ook eens in de zoveel tijd, een stopweek, en die smsservice is zo'n uitkomstquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:58 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Wat fijn!
Haha ja Zo denk ik er ook over! Ik houd tegenwoordig nooit meer een stopweek. Paar maanden terug nog gedaan, wat een hel Maargoed, dat hoeft dus niet meer Gewoon me alleen maar lekker voelen!
Das apart! Je gebruikt 'm nu al meer dan 3-6 maanden neem ik aan? Ik heb er zelf geen last van, maar ik zou zeggen ga naar je huisarts als je het niet vertrouwt...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:39 schreef Pyttpytt het volgende:
Hey
Ik gebruik de nuvaring al een poos en heb nooit last van onregelmatigheid in mijn menstruatie. Tot vorige maand, toen kreeg ik de laatste week ineens licht oud bloedverlies, wat uiteindelijk na een paar dagen doorzette in een menstruatie. Een week te vroeg dus. Nu zou ik eigenlijk 1 feb mijn ring er weer uit moeten halen, maar ik verlies ook nu al weer bloed, nu dus 2 weken te vroeg. Zijn er meer die daar last van hebben?
Sowieso, geef je lichaam de tijd om eraan te wennen 3-6 maanden, als het dan echt nog niet over is, dan ff langs je huisarts. Ik hoop idd ook dat het gewoon tijdelijk is en het overgaat!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik gebruik het ding nu twee maanden, onder andere omdat ik weken lang ongesteld was, en bizar onregelmatig ook. De eerste maand ging prima, afgezien van een enorme mentale dip. Omdat ik er niet echt een reden voor kon verzinnen dacht ik dat de ring er toch een aandeel in had, maar deze maand ging gelukkig beter. Wel heb ik nu sinds de stopweek al constant minimaal oud bloedverlies . volgende week is weer een stopweek, ik ben benieuwd of dit aan blijft houden.
Wou ik maandag ook doen, maar ik denk ik informeer hier eerst evenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:50 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Das apart! Je gebruikt 'm nu al meer dan 3-6 maanden neem ik aan? Ik heb er zelf geen last van, maar ik zou zeggen ga naar je huisarts als je het niet vertrouwt...
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:35 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Wou ik maandag ook doen, maar ik denk ik informeer hier eerst even
´t Is echtheel weinig, maar toch... best vreemd vindik...
He, jammer! Maar zeer begrijpelijk. Fijn dat het minder pijnlijk is!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:00 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik heb jullie verlaten, ik ben ervanaf. Mijn menstruatie is gelijk een stuk minder pijnlijk.
Volgensmij heb ik nu ongeveer een jaar doorgeringd, om het zo maar even te noemen, en ik heb nu pas een doorbraakbloeding Dat verschilt ook van persoon tot persoon gok ik...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:36 schreef 11_Dreams het volgende:
Hmm, nog meer mensen die na drie keer een ringvrije periode overslaan ineens een bloeding krijgen terwijl de ring er nog in zit?
1) De pil bevat een heleboel hormonen, omdat de pil door je hele spijsverteringsstelsel heen moet alvorens hij goed wordt opgenomen door je lichaam. Hierbij bestaat de kans dat een deel van de hormonen niet goed terecht komen, dus moet de pil wel veel hormonen bevatten om 100% betrouwbaar te kunnen zijn (nouja, 99,9).quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:36 schreef -Mellow- het volgende:
Zit ook al een tijdje te denken over de nuvaring omdat ik zo min mogelijk hormonen wil binnenkrijgen. Ik slik al jarenlang elke dag de pil en dat zit me toch niet helemaal lekker. Ik had begrepen dat je bij de nuvaring veel minder hormoon binnenkrijgt omdat het alleen plaatselijk is, toch?
Ben overigens wel huiverig wat het met mijn menstruatie zal doen. Ik wil echt niet meer terug naar de hel van toen ik 15 was en regelmatig flauwviel van de krampen
k blijf hier last van hebben, en het begint toch wel heul vervelend te zijn. Het is ook niet minimaal meer te noemen namelijk. Het is beter dan 4 weken lang full-blown ongesteld zijn, maar nog steeds niet prettig. Volgende week ga ik naar de huisarts, ben benieuwd wat die zegt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik gebruik het ding nu twee maanden, onder andere omdat ik weken lang ongesteld was, en bizar onregelmatig ook. De eerste maand ging prima, afgezien van een enorme mentale dip. Omdat ik er niet echt een reden voor kon verzinnen dacht ik dat de ring er toch een aandeel in had, maar deze maand ging gelukkig beter. Wel heb ik nu sinds de stopweek al constant minimaal oud bloedverlies . volgende week is weer een stopweek, ik ben benieuwd of dit aan blijft houden.