in heel ermelo geen turkse winkel?quote:Op woensdag 16 april 2008 12:08 schreef Intrepidity het volgende:
Die zijn hier niet, dus nee
Wel een turks restaurantquote:Op woensdag 16 april 2008 12:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in heel ermelo geen turkse winkel?
nog zo'n vreemd iets. witte wijk, dus niemand houdt van lekker eten.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:30 schreef SjonLok het volgende:
Bij mij in de buurt is een tijd terug een turkse bakker geopend. Ik kom er nooit, en weinig andere buurtgenoten komen er, want het is een zo goed als volledig witte buurt.
Hij is nu failliet.
Wat een gemiste kans van die witte buurt dan, want bij de Turkse bakker is vaak ook 'gewoon' brood te koop, plus al die andere lekkere broodjes, en nog spotgoedkoop ook.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:30 schreef SjonLok het volgende:
Bij mij in de buurt is een tijd terug een turkse bakker geopend. Ik kom er nooit, en weinig andere buurtgenoten komen er, want het is een zo goed als volledig witte buurt.
Hij is nu failliet.
wtf?! Ik heb 't over een bakker en jij begint over een groenteboer. Slaap lekker verder.quote:Op woensdag 16 april 2008 14:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
dus een witte buurt staat gelijk aan niet naar de turkse groenteboer gaan?
nee dan liever het brood dat door chemische middeltjes een week 'vers' blijft. turksbrood snij je in stukken en meteen de vriezer in. blijft het heerlijk vers.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:22 schreef SjonLok het volgende:
[..]
wtf?! Ik heb 't over een bakker en jij begint over een groenteboer. Slaap lekker verder.
Verder zitten hier bij de buurtwinkels een nederlandse bakker, en een supermarkt met daarin een bakker. Dus qua broodproducten en gebak zijn we prima voorzien hier. Dan zit er niemand te wachten op een turks brood wat je na 1 dag weg kan gooien omdat het bedorven is.
quote:Op woensdag 16 april 2008 16:28 schreef zoalshetis het volgende:
nee dan liever het brood dat door chemische middeltjes een week 'vers' blijft.
Wat, niet waar? Heb je zelf wel eens een brood gebakken dat na een dag nog lekker vers was? Vers en normaal brood is nou eenmaal maar zéér beperkt houdbaar, de supermarkten maken het de mensen makkelijker (en ongezonder!) door er chemische stoffen/conserveringsmiddelen aan toe te voegen zodat het langer houdbaar blijft.quote:
mag ik je aanraken, binkie?quote:Op woensdag 16 april 2008 17:53 schreef SjonLok het volgende:
whahaha de reacties hier in dit topic!
geweldig
quote:Op woensdag 16 april 2008 18:31 schreef SjonLok het volgende:
liever niet, binkie
sorry maar ik vind je raarquote:Op woensdag 16 april 2008 18:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
hoe kan je dat nou zeggen tegen je grootste fan!
hey, hey poppetje! ach hij vroeg er een beetje om.quote:Op woensdag 16 april 2008 18:39 schreef Oblivion het volgende:
Verveel je je zoalshetis?![]()
Ontopic:
Doe nog steeds mijn boodschapjes bij de buurman!
Binnenkort mag ik zelf een keer mee naar de groothandel...![]()
Hier in het durp is geen meel te krijgen voor pasta, dus ik ga het hogerop zoeken!
Dat vind ik ook zo lekker, maar iedereen die ik ken vind het vies.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Turkse karnemelk
[ afbeelding ]
Op het Beukenplein naast het OLVG zit een kleine Turkse lunchroom met de lekkerste baklava. En de Turkse pizza met dönner is goed. Menig lunch daar genuttigd en bijzonder vriendelijke bediening.quote:Op maandag 14 april 2008 16:26 schreef shmoopy het volgende:
Hier in Oost zijn alleen maar Turkse en Marokkaanse groentewinkeltjes, maar ik heb mijn vaste Turk.
Mooi niet dat ik fruit en groente in een supermarkt haal als ze bij hem 2x zo goedkoop en veel verser zijn.
Is dat de hele zoute melk? Ayran ofzo?quote:Op donderdag 17 april 2008 07:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo lekker, maar iedereen die ik ken vind het vies.
Bakker op de Botermarkt (bij V&D) en in de Cronjéstraat heb je aan het begin ook een prima Turkse supermarkt.quote:Op maandag 14 april 2008 16:12 schreef Prinsesje4you het volgende:
Ook ik ben regelmatig te vinden bij de Turkse bakker en groenteboer, echt heerlijk zoals eerder gezegd vriendelijk geholpen, goede kwaliteit en goedkoop. Sinds kort woon ik in Haarlem weet iemand hier een echt lekkere goede groenteboer en bakker?
Ik ga altijd naar die in de 1-e Oosterparkstraat, rond lunchtijd behoorlijk druk, veel OLVG-personeel ook.quote:Op donderdag 17 april 2008 07:58 schreef UIO_AMS het volgende:
En de Turkse pizza met dönner is goed. Menig lunch daar genuttigd en bijzonder vriendelijke bediening.
Lunchen wij zo vaak bij elkaar in de buurt? Toch maar eens beter opletten of ik een schone jonge freule á la Jessica Rabbit daar zie. En gewoon brood haal ik natuurlijk bij Hartog, maar nu ga ik wel erg offtopic.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:23 schreef shmoopy het volgende:
Ik ga altijd naar die in de 1-e Oosterparkstraat, rond lunchtijd behoorlijk druk, veel OLVG-personeel ook.
Vriendelijke bediening, schoon enz.
Ah dan kom je dus bij mij in de buurt te wonen. Mag ik je wat tips geven?quote:Op donderdag 17 april 2008 10:32 schreef Vork het volgende:
Ja daar kom ik regelmatig, meestal voor groente, die daar stukken goedkoper is (vooral paprika's). Verder haal ik er ook kruiden, noten, pijnboompitten, Turks brood en feta. Enige puntje is wel dat met name groente en fruit over het algemeen minder lang houdbaar zijn, wat voor mij toch niet uitmaakt, aangezien ik zelden voor meerdere dagen in een keer boodschappen doe.
Vanaf volgende week ga ik verhuizen en dan zitten er meerdere van die Turkse ondernemers met groente, fruit, brood etc. en ruime openingstijden om de hoek (Hommelseweg in Arnhem). Die straat doet me trouwens erg denken aan Amsterdam Oost, Dapperstraat e.o. Daarbij heeft de Turk van de snackbar in de straat ook Falafel. Veel idealer kan het bijna niet
quote:Op donderdag 3 april 2008 01:17 schreef nienada het volgende:
Ok dit is niet echt topic ondewerp maar even over vlees. Heb wel vlees gehaald bij de turk of marokaan, maar mijn ervaring is dat élke keer dat ik daar vlees heb gehaald ik ziek werd. Het is ook niet zo vreemd, heb nog nooit een hygiënische islamitische slagerij gezien..Ontkomen deze mensen de keuring ofzo?
Groenten wel ok, vaak wel snel opeten trouwens. En idd superlage prijs, das er relaxed.
en pin door je kop of doorgesneden keelquote:Op donderdag 17 april 2008 11:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb uitstekende ervaringen met Turkse slagers, hart voor het vak en zeer smakelijk lamsvlees (voor een prikkie), wat altijd moeilijk te verkrijgen is bij de Hollandsche concurrent. Het enige waar ik bezwaar tegen kan maken is de slachtmethode, maar ja ik ben een dikke hypocriet als het aankomt op een goede maaltijd
Dat mogen jullie elders bespreken.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:56 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
en pin door je kop of doorgesneden keel
what's the difference..
Wat is fallaf's vlees?quote:Op donderdag 17 april 2008 12:05 schreef Liquidootje het volgende:
Mogen we het wel over fallaf's vlees hebben?
Dat mag.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:04 schreef Xith het volgende:
Ah dan kom je dus bij mij in de buurt te wonen. Mag ik je wat tips geven?
Ah die Irakees heb ik wel eens gezien ja. Die ga ik maar met een bezoek vereren binnenkort.quote:Wat tips
Ja, die ken ik wel. Ook de kruiden mixen zijn daar goedkoop en divers.quote:Als je vanaf Velperpoort naar Arnhem centrum loopt (steenstraat), zit ergens in het midden een enorme toko. Met geweldig goedkope prijzen en een hele gang met tientallen bakjes verschillende kruiden. Een bakje van 7cm x 5cm x 5cm gevuld met Garam Masala / Komijn / kaneel / paprika poeder / cardemon / chili / whatever je wilt - kost maar 60 cent ofzo, echt niets terwijl je er maanden mee zoet bent!
Ook hebben ze daar iets van 20 verschillende soorten verse en gedroogde noodles/spagetti/vermecelli/bami...
Ik kom van Presikhaaf, dus dit is al een hele vooruitgang.quote:Dit gebied van arnhem!
na een dag kun je ook lekker in de oven zetten, eerst boter en kaas erop en smullen maarquote:Op donderdag 3 april 2008 19:01 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat moet je inderdaad vandaag opeten, want morgen is het oud. Niet om te bewaren, wel ideaal voor bij de BBQ
dat verandert niets aan de strekking van mijn postquote:Op woensdag 16 april 2008 16:22 schreef SjonLok het volgende:
[..]
wtf?! Ik heb 't over een bakker en jij begint over een groenteboer. Slaap lekker verder.
ik voel me vereerd, maar ik baal wel dat ik nu al zo'n 46 uur aan het zoeken benquote:Op woensdag 16 april 2008 19:09 schreef Oblivion het volgende:
I know, dearest, ik heb een topic van jou in mijn eigen topic geplakt...![]()
Zoek maar...
Hush, niet zo boos kijken...quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik voel me vereerd, maar ik baal wel dat ik nu al zo'n 46 uur aan het zoeken ben
Duh, leer mij zoalshetis kennen....quote:
Dat dus.quote:Op zondag 11 mei 2008 16:06 schreef Janena het volgende:
Jullie begrijpen hopelijk wel dat dat in de meeste gevallen bakbananen zijn en geen gewone bananen zoals wij ze kennen?
Dat ook ja! Gewoon echt romige Feta die in je mond smelt!quote:Op zondag 11 mei 2008 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:
feta die niet op gummi lijkt
En verschillende soorten, ik vind die korzelige gele Bulgaarse feta het lekkerst. De feta van de supermarkt is vaak voor de grootste gemene deler, bijna niemand zal het echt vies vinden, maar heel blij wordt er ook niemand van.quote:Op zondag 11 mei 2008 18:08 schreef Xith het volgende:
[..]
Dat ook ja! Gewoon echt romige Feta die in je mond smelt!
Ik had dit stukje toevallig onthouden en heb net in de turkse supermarkt hier kipworstjes gekocht ( soort dunne braadworstjes ) maar die waren dus niet gekruidquote:Op zondag 11 mei 2008 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:
die pittige pluimveeworstjes die het prima doen tussen een tosti.
Het zijn van die roodbruine worstjes, meestal hangen ze gewoon bij de kassa, of zitten ze met 6 aan mekaar vast en dan in een plastic bak. Daarop heb ik een keer gezien dat het van pluimvee was, stond er in het Duits op, ook wel logisch dat het niet van varkens is. Het is niks exclusiefs, het kost ook niks, volgens mij is het een beetje voor de Turken wat Stegeman voor Nederlanders is, waarschijnlijk seperatorvlees. En dan met knoflook en peper en vrij hard, en dan heb je een relatief milde en een wat pittigere variant. Op zich niks bijzonders dus, maar warm en met kaas tussen twee stukken Turks brood is het heerlijk.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet jij hoe jouw worstjes precies heten of hoe de verpakking eruit ziet? ben wel nieuwsgieri
we hebben wel wostjes gezien die aan elkaar vast zatenquote:Op maandag 12 mei 2008 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn van die roodbruine worstjes, meestal hangen ze gewoon bij de kassa, of zitten ze met 6 aan mekaar vast en dan in een plastic bak. Daarop heb ik een keer gezien dat het van pluimvee was, stond er in het Duits op, ook wel logisch dat het niet van varkens is. Het is niks exclusiefs, het kost ook niks, volgens mij is het een beetje voor de Turken wat Stegeman voor Nederlanders is, waarschijnlijk seperatorvlees. En dan met knoflook en peper en vrij hard, en dan heb je een relatief milde en een wat pittigere variant. Op zich niks bijzonders dus, maar warm en met kaas tussen twee stukken Turks brood is het heerlijk.
merquez. maar lekkerder zijn ze met gekruid lamsgehakt, vind ik.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik had dit stukje toevallig onthouden en heb net in de turkse supermarkt hier kipworstjes gekocht ( soort dunne braadworstjes ) maar die waren dus niet gekruidwel lekker though.
Weet jij hoe jouw worstjes precies heten of hoe de verpakking eruit ziet? ben wel nieuwsgieri
Zegt sucuk jou iets? Overheerlijk in combinatie met tosti.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik had dit stukje toevallig onthouden en heb net in de turkse supermarkt hier kipworstjes gekocht ( soort dunne braadworstjes ) maar die waren dus niet gekruidwel lekker though.
nee geen merquez, dit was heel anders ( qua structuur en buitenkant ed) wel lekker op zich ( beetje tam en flauw maar met ketchup goed te doenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
merquez. maar lekkerder zijn ze met gekruid lamsgehakt, vind ik.
en de anderen bedoelen hoogstwaarschijnlijk sujuk (fonetisch). dikkere korte worstjes, die het lekkerst smaken als ze, in plakjes of in stukjes gesneden, zonder olie in een koekenpan worden gebakken. dat is overigens allang in dit topic te vinden.
Die ja, ik zit me nou wel even af te vragen hoe ik er bij kwam dat het van pluimvee gemaakt is. Heb jij trouwens nog een bepaalde kaas voor zo'n tosti?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:21 schreef zarGon het volgende:
Zegt sucuk jou iets? Overheerlijk in combinatie met tosti..
je hebt ze ook in kipvariant. net als lam/rund.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die ja, ik zit me nou wel even af te vragen hoe ik er bij kwam dat het van pluimvee gemaakt is. Heb jij trouwens nog een bepaalde kaas voor zo'n tosti?
waar hebben ze die kaasdingen?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 05:32 schreef justshutup het volgende:
Ik kom er regelmatig en ben er tevreden over mijn nabije Turk en de Marokkaan ietsje verderop. Brood, yoghurt, baklava, groenten, fruit, kortom van alles dus. En 'mijn Turk' heeft ook nog een (warme) snack met kaas en spinazie in een soort van bladerdeeg, ik vind het heerlijk en het is goedkoop, zeker als je kijkt naar de hoeveelheid die je daarvoor krijgt.
"Uhh meneer, ik wil graag weer zo'n ehh.. kaasding!"
quote:Op donderdag 3 april 2008 01:05 schreef Dagonet het volgende:
En wat haal je daar dan?
Het valt mij op dat het a) een stuk goedkoper is vaak, b) er een ruime keus is die je nergens anders vindt en c) de kwaliteit niet tegenvalt.
Daarbij komt dan ook nog dat je vaak ook nog dingen kan halen die nergens anders te krijgen zijn, waar haal je bijvoorbeeld een honingraat vandaan? Behalve bij een peperdure reformwinkel misschien.
[ afbeelding ]
Het valt natuurlijk meer mensen op, zoals in dit topic:
Nederlandse groenteman kan wat leren van allochtone evenknie
Ook de slagers mogen zich in een steeds warmere belangstelling verheugen trouwens.
Dat is een beetje een achterhaald verhaal hoor. Valt erg mee.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:01 schreef zoalshetis het volgende:
waar ik altijd een beetje huiverig voor ben, zijn die opgewarmde spinazie dingen als borek etc. het is niet verstandig om dat opnieuw op te warmen ivm nitraat-nitriet.
deze gast ken ik, hij zit op de Javastraat in Amsterdam Oost..quote:Op donderdag 3 april 2008 01:05 schreef Dagonet het volgende:
En wat haal je daar dan?
Het valt mij op dat het a) een stuk goedkoper is vaak, b) er een ruime keus is die je nergens anders vindt en c) de kwaliteit niet tegenvalt.
Daarbij komt dan ook nog dat je vaak ook nog dingen kan halen die nergens anders te krijgen zijn, waar haal je bijvoorbeeld een honingraat vandaan? Behalve bij een peperdure reformwinkel misschien.
[ afbeelding ]
Het valt natuurlijk meer mensen op, zoals in dit topic:
Nederlandse groenteman kan wat leren van allochtone evenknie
Ook de slagers mogen zich in een steeds warmere belangstelling verheugen trouwens.
en hoe was de jam?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, vandaag weer geweest, voor groenten en sucuk (knoflookworst). En ik heb rozenjam gekocht, eens proberen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |