abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57842246
Nee, het brood heeft zo'n raar geurtje, een beetje schoonmaakmiddel-achtig.

Heb er wel 's brood gekocht, maar daarna weggegooid. Bij een andere Turkse (?) bakker hing exact hetzelfde geurtje, dus het is toch iets wat 'hoort' blijkbaar.

Geen idee wat het is, maar ik vind het ranzig.
pi_57842743
kwestie van smaak.
Of je bakker heeft schoonmaakmiddel naast het deeg liggen.
Of de plasticverpakking is chemisch gereinigd.

Anyway. respect voor je antwoord.
pi_57842781
Jazeker! Met name groenteboer / Turkse super. Veel beter kwaliteit versproducten, om over de prijs maar niet te spreken. Slager hooguit voor lamsvlees. Het halal slachten van runderen vind ik niks, duurt veel te lang voor ze dood zijn nadat hun strot / halsslagader is doorgesneden. Bij een lam of kip gaat dat wat sneller.
pi_57842791
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:43 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, het brood heeft zo'n raar geurtje, een beetje schoonmaakmiddel-achtig.

Heb er wel 's brood gekocht, maar daarna weggegooid. Bij een andere Turkse (?) bakker hing exact hetzelfde geurtje, dus het is toch iets wat 'hoort' blijkbaar.

Geen idee wat het is, maar ik vind het ranzig.
Misschien iets gekocht waar oranjebloesemwater in zat? http://objectief.be/Oranjebloesemwater.html
pi_57842863
quote:
Kom jij wel eens bij een turkse bakker of groenteboer?
Nee, dat vind ik meer iets voor in mijn slaapkamer, in alle privacy...
We'll keep on whispering our mantras.
pi_57843367
De Turk hier in het dorp is weg.
Het schijnt dat hij al een half jaar huurachterstand had en toen heeft de huisbaas hem van de een op de andere dag eruit gezet. Ik kwam er vrij vaak omdat hij spul verkocht waar hier in het dorp toch minder makkelijk aan te komen is maar dat kan dus nu niet meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom wel bijna wekelijks bij de Turkse olijvenboer op de markt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57845403
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:50 schreef MinderMutsig het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG paupers.
pi_57847438
wat een bier niet kent eet die niet...

Het is een kwestie van open staan voor andere culturen. Niet alleen de turkse, maar
ook marokkaanse, chinese, indische, joodse etc. kunnen veel variatie brengen in je
leven. Dat dorp waar SPOILER woont leeft nog met oogkleppen op, jammer.
  zaterdag 5 april 2008 @ 12:38:22 #59
58560 Oksel
Gezellig.
pi_57847466
Goede prijs/kwaliteiten verhouding! Als ze je verstaan.

Pas had ik honger.. voor ¤1,40 had ik een gevuld met feta bladerdeegding, echt groot en lekker, én een flesje AA!
pi_57847520
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:36 schreef today.fresh het volgende:
wat een bier niet kent eet die niet...

Het is een kwestie van open staan voor andere culturen. Niet alleen de turkse, maar
ook marokkaanse, chinese, indische, joodse etc. kunnen veel variatie brengen in je
leven. Dat dorp waar SPOILER woont leeft nog met oogkleppen op, jammer.
Die cultuur kan me gestolen worden hoor, op het eten na.
pi_57847555
Snap ik, maar ik bedoel ermee dat als je het eet, sta je automatisch open voor de cultuur,
dit is onderdeel daarvan. Zeg niet dat je hiermee gelijk fan bent van een land, gaat mij
meer dat je meer eet dan alleen een broodje pindakaas of worst.
pi_57847587
Dat zeker. De Hollandse keuken is nou niet echt hoogstaand. Doe mij maar de Midden-Oosterse, Afrikaanse of Indiase keuken.
pi_57847631
Wat biedt de afrikaanse keuken? Daar heb ik eerlijk gezegd nooit wat van gegeten geloof ik.. interessant.
pi_57847776
De Afrikaanse keuken is heerlijk, voor zover ik 'm ken (want dat is ook vrij beperkt). Stoofpotjes, linzen, lekkere kruiden.
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:07:56 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_57847957
ja ik kom vaak bij de turkse supermarkt. we hebben ook een hele goede maroc die erg ok vlees verkoopt. niet zo heel goedkoop, maar wel kwaliteit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_57852925
Elke keer als ik daar kom voor brood, dan kijken ze mij zo vuil aan.
Alsof ik hun brood haram maakt ofzo.
A little bit hateful
pi_57853277
Die in onze wijk loopt volgens mij als een tierelier. Hij zit direct tegenover de supermarkt, dus iedereen gaat eerst langs de Turk en haalt daarna alles wat de Turk niet heeft bij de supermarkt. Bij ons is ie trouwens niet goedkoper dan de supermarkt. Ik haal m'n groenten en fruit daar dus niet om de prijs, maar omdat kleine winkeltjes gesteund moeten worden
pi_57854465
1 keer een blikje cola gehaald die zwaar over datum was, fruit en groente ziet er ook niet erg smakelijk uit (hier dan).
Dus hoeft van mij niet zo, haal het wel in de supermarkt waar ik gelijk alles in 1 keer kan halen.
  zaterdag 5 april 2008 @ 19:50:45 #69
28033 Pek
je moet wat
pi_57854649
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:07 schreef zoalshetis het volgende:
ja ik kom vaak bij de turkse supermarkt. we hebben ook een hele goede maroc die erg ok vlees verkoopt. niet zo heel goedkoop, maar wel kwaliteit.
Terwijl je toch verdomd goeie roti kunt krijgen pal onder je, kejje nagaan
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_57862167
Ik heb nou net ff te vaak Baklava gelezen.. Damn, wat ben ik daar verslaafd aan!

Wij (Turkse fam.) halen daar de kruiden, het brood etc. Voor de groenten gaan we naar de Beverwijkse zwarte markt. Maar ik vind het fijn bij de Turkse winkel. Al die Turkse producten, net of ik even in TR ben.

Ik heb ook het idee dat Turkse dingen veel meer smaak hebben?.. Op die gore chocolade en snoep na dan.
  zondag 6 april 2008 @ 01:30:56 #71
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57862199
baklava is inderdaad nasty, té lekker
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57862278
Ik heb deze week al 10 stukjes gegeten.. :$
Het is zo hemels lekker.. We hebben het nu niet in huis, anders wist ik het wel

BTW, las net wat over vlees. ik zou het vlees niet bij de Turk/Marokaan halen hoor..
Wij hebben hier een mannetje, die het bij ons bezorgt. Staan we dan met 15 kilo aan vlees dat nog gesneden en ingepakt moet worden. MAAR, het is veel lekkerder dan bij de supermarkt. De kip die groot lijkt, is na het bakken nog steeds groot, integenstelling tot de kip bij de Appie.. En het is Halal, vaders eet geen ander vlees.
  maandag 7 april 2008 @ 21:58:17 #73
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_57898256
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 7 april 2008 @ 22:10:03 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_57898606
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 19:50 schreef Pek het volgende:

[..]

Terwijl je toch verdomd goeie roti kunt krijgen pal onder je, kejje nagaan
idd. warung mini rules. maar niet elke dag he. kom je wel eens bij genco, van wou?
  dinsdag 8 april 2008 @ 06:28:52 #75
28033 Pek
je moet wat
pi_57903166
Tegenover Intertoys bedoel je? Niet zo vaak, ik heb er wel eens vlees gehaald. Ik haal wel regelmatig een broodje Döner in de winkel ernaast
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:07:17 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_57912510
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 06:28 schreef Pek het volgende:
Tegenover Intertoys bedoel je? Niet zo vaak, ik heb er wel eens vlees gehaald. Ik haal wel regelmatig een broodje Döner in de winkel ernaast
je idd tegenover de speelgoedwinkel, die op de hoek. die is goed voor groente, kaas, olijven en kruideniersproducten zoals rijst etc. voor goed vlees moet nog iets verder lopen, het eerste winkeltje over de luthmastraat, aan dezelfde kant als genco.
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:15:30 #77
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_57912732
quote:
Op donderdag 3 april 2008 21:52 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Ik eet liever iets te groene dan naar het bruine bananen hoor
haha ja ik ook..

OT: ik kom er wekelijks..
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_57918047
Gelukkig zijn er nog geen Turkse winkels bij mij in de buurt. Nee dus.
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:22:39 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_57921003
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:39 schreef Biekuh het volgende:
Gelukkig zijn er nog geen Turkse winkels bij mij in de buurt. Nee dus.
woar kom oe weg?
pi_57922376
hoummous. maar nu is de zaak tegen de vlakte.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57923877
Nope , dat hebben we hier niet in ons dorp
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_57930683
Een turks brood en dan turks beleg, ze hebben van die lekkere gekruide worst, op de verpakking staat een koe je hebt ook verpakkingen met een kip erop.
Gewoon een keer proberen, tis weer eens wat anders als je enkel salami kent als gekruid vlees voor op brood.
Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
pi_57940902
Ja regelmatig, voordeel van de stad. Woon bij de Cuyp A'dam maar heb daar nog geen superdeal gevonden, dus voor vlees ga ik meestal naar een van de Islamitische slagerijen begin Clerqstraat en daar haal ik ook bepaalde Italiaanse balsamico die bij luxe (zelfs Italiaanse) deli's voor 3,5 euro meer wordt verkocht

En uiteraard basicilicum dille thijm koriander salie rozemarijn, als je dezelfde hoeveelheid bij AH haalt ben je een fortuin kwijt
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 11 april 2008 @ 01:33:21 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_57973089
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:36 schreef MailGozer het volgende:
Een turks brood en dan turks beleg, ze hebben van die lekkere gekruide worst, op de verpakking staat een koe je hebt ook verpakkingen met een kip erop.
Gewoon een keer proberen, tis weer eens wat anders als je enkel salami kent als gekruid vlees voor op brood.
die worst heet cujuk (ik weet niet of ik het goed schrijf, het klinkt wel zo) is heel erg lekker. heb je het wel eens geprobeerd door het even te bakken? wordt het nog lekkerder van. in plakjes snijden en even in de koekenpan zonder olie, tot de buitenkant net iets knapperig is. overigens vind ik de kip wat flauwer.
  vrijdag 11 april 2008 @ 01:35:26 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_57973115
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:37 schreef Manono het volgende:
Ja regelmatig, voordeel van de stad. Woon bij de Cuyp A'dam maar heb daar nog geen superdeal gevonden, dus voor vlees ga ik meestal naar een van de Islamitische slagerijen begin Clerqstraat en daar haal ik ook bepaalde Italiaanse balsamico die bij luxe (zelfs Italiaanse) deli's voor 3,5 euro meer wordt verkocht

En uiteraard basicilicum dille thijm koriander salie rozemarijn, als je dezelfde hoeveelheid bij AH haalt ben je een fortuin kwijt
dan is de van woustraat bij het kleine ah-tje en iets verder misschien leuk (en dichter bij) om een keer heen te gaan. turks, marokkans, iraans, armeens, allemaal net op dat stukje.
  vrijdag 11 april 2008 @ 06:40:54 #86
28033 Pek
je moet wat
pi_57974288
Een blok ervoor, aan de overkant van de AH zeg maar, op de hoek, zit een Indonees met goede rendang en echt geweldige rijst. Hij maakt de rijst met saffraan en gekaramelliseerde suiker ofzo, echt heerlijk! En dat terwijl ik helemaal niet zo'n rijstliefhebber ben
  vrijdag 11 april 2008 @ 10:04:59 #87
28033 Pek
je moet wat
pi_57976564
Aardappelman
pi_57977756
quote:

Ik woon iets verder oud zuid in, zo'n 7 minuutjes van albert cuyp (maar al een hele wereld van verschil) en ga daar wel altijd naartoe, vooral de doner schuin tegenover de halte van tram 24 En ik haal in de winkel ernaast ook altijd turks brood. Maar slagerijen heb ik daar idd ook niet gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door shinydiscoball op 11-04-2008 11:26:49 ]
  vrijdag 11 april 2008 @ 11:18:25 #89
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_57977922
Ik kom wel eens bij de Turkiyem Market om pismanye te kopen, heerlijk Turks snoep Echt, als we dat in huis hebben, is het zo op Verder heb ik er ook wel eens baklava gekocht, gewoon om te proberen, maar ik vond het niet lekker
pi_57978064
Ja
Voor o.a. Turks brood en Libanees brood (soort pizza bodem)
pi_57978081
Oja en voor peper Bij de supermarkt 1 peper voor 50ct
daar een hand vol peper voor 50 ct

En kip is ook goedkoop en lekker
pi_57978154
quote:

Als je bij de AC woont moet je echt een keer roti halen bij Warung Sweetie.. En broodjes Pom en Bakkeljauw

En ijs bij pepino als het nog bestaat
pi_57978299
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 11:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja
Voor o.a. Turks brood en Libanees brood (soort pizza bodem)
Lavash!
pi_57978841
O ik zeg altijd hoi mag ik Libanees brood /
pi_57993009
Er zit een Turks winkeltje bij mij in de buurt, maar om eerlijk te zijn is het enige wat ik daar ooit heb gehaald een glimmende appel.

Toch maar eens kijken voor brood.
It's raining sideways!
pi_57993057
Het brood vind ik dan weer helemaal niet lekker, op platte Turkse broden na.
pi_57993093
Nee. Maar dat komt voornamelijk omdat ik niet in de stad woon. Als ik in de stad zou wonen kan ik me voorstellen dat ik het ook niet dagelijks zou doen, maar in ieder geval wel vaker. Ze hebben er toch vaak producten die je niet bij de buurtsuper tegenkomt en die toch de moeite waard zijn.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_57995465
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 01:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan is de van woustraat bij het kleine ah-tje en iets verder misschien leuk (en dichter bij) om een keer heen te gaan. turks, marokkans, iraans, armeens, allemaal net op dat stukje.

thnks 4 the tip, was een lekkere dag, met kennis over de cuyp gelopen en meteen ff getjekt waar ie zit
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58044836
Ook ik ben regelmatig te vinden bij de Turkse bakker en groenteboer, echt heerlijk zoals eerder gezegd vriendelijk geholpen, goede kwaliteit en goedkoop. Sinds kort woon ik in Haarlem weet iemand hier een echt lekkere goede groenteboer en bakker?
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
pi_58045072
Ah, al die lekkere zaakjes in de pijp.

Hier in Oost zijn alleen maar Turkse en Marokkaanse groentewinkeltjes, maar ik heb mijn vaste Turk.
Mooi niet dat ik fruit en groente in een supermarkt haal als ze bij hem 2x zo goedkoop en veel verser zijn.

Hij heeft ook een vleesgedeelte, maar dat ziet er gewoon echt niet smakelijk uit, dus daar waag ik me niet aan.

En op woensdagmiddag na school halen we bij de Turkse bakker lekker lahmacun en doner, én soms baklava, en vaak een pide voor de humus, of een heleboel pides als er feest is.
Ik ben d'r blij mee.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')