Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan.quote:Op donderdag 3 april 2008 01:12 schreef Snever het volgende:
Wie dood wil haalt iets bij de Turk.
Geen behoefte aan of gewoon geen winkels in de buurt?quote:
Geen winkels in de buurtquote:Op donderdag 3 april 2008 01:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Geen behoefte aan of gewoon geen winkels in de buurt?
Je moet ook geen Turks brood van de Appie eten.quote:Op donderdag 3 april 2008 09:53 schreef Ryan3 het volgende:
Wel 1 x Turks brood gegeten, van de Appie, maar vond dat een beetje droog eigenlijk. :-).
Dat moet je inderdaad vandaag opeten, want morgen is het oud. Niet om te bewaren, wel ideaal voor bij de BBQquote:Op donderdag 3 april 2008 09:53 schreef Ryan3 het volgende:
Wel 1 x Turks brood gegeten, van de Appie, maar vond dat een beetje droog eigenlijk. :-).
Dan zijn ze rijpquote:Op donderdag 3 april 2008 17:34 schreef Reki het volgende:
Eén minpuntje is dat het fruit soms verrot is, zwarte bananen bijvoorbeeldmaar wel eetbaar.
Warenwet. Het is voor een bedrijf niet haalbaar dergelijke spullen af te leveren bij de dieren en mensen die het kunnen gebruiken. Denk aan gekoelde transporten etc etc. Goedkoper is het om weg te gooien, hoe krom het ook is. Maar goed, da's een andere discussie.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:04 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Dan zijn ze rijp
Ik snap ook niet dat supermarkten massaal de bananen wegtiefen als ze een beetje verkleuren. Dan zijn ze nog het lekkerst.
En anders sturen ze het even door naar Artis ofzo. Echt zonde namelijk.
Zat je onder een steen?quote:
Ik eet liever iets te groene dan naar het bruine bananen hoorquote:Op donderdag 3 april 2008 20:04 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Dan zijn ze rijp
Ik snap ook niet dat supermarkten massaal de bananen wegtiefen als ze een beetje verkleuren. Dan zijn ze nog het lekkerst.
En anders sturen ze het even door naar Artis ofzo. Echt zonde namelijk.
JIj bent dan ook een typische Nederlanderquote:Op donderdag 3 april 2008 21:52 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik eet liever iets te groene dan naar het bruine bananen hoor
Misschien iets gekocht waar oranjebloesemwater in zat?quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:43 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, het brood heeft zo'n raar geurtje, een beetje schoonmaakmiddel-achtig.
Heb er wel 's brood gekocht, maar daarna weggegooid. Bij een andere Turkse (?) bakker hing exact hetzelfde geurtje, dus het is toch iets wat 'hoort' blijkbaar.
Geen idee wat het is, maar ik vind het ranzig.
Nee, dat vind ik meer iets voor in mijn slaapkamer, in alle privacy...quote:Kom jij wel eens bij een turkse bakker of groenteboer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom wel bijna wekelijks bij de Turkse olijvenboer op de markt.
There is no love sincerer than the love of food.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:50 schreef MinderMutsig het volgende:OMG paupers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die cultuur kan me gestolen worden hoor, op het eten na.quote:Op zaterdag 5 april 2008 12:36 schreef today.fresh het volgende:
wat een bier niet kent eet die niet...
Het is een kwestie van open staan voor andere culturen. Niet alleen de turkse, maar
ook marokkaanse, chinese, indische, joodse etc. kunnen veel variatie brengen in je
leven. Dat dorp waar SPOILER woont leeft nog met oogkleppen op, jammer.
Terwijl je toch verdomd goeie roti kunt krijgen pal onder je, kejje nagaanquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:07 schreef zoalshetis het volgende:
ja ik kom vaak bij de turkse supermarkt. we hebben ook een hele goede maroc die erg ok vlees verkoopt. niet zo heel goedkoop, maar wel kwaliteit.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Terwijl je toch verdomd goeie roti kunt krijgen pal onder je, kejje nagaan
je idd tegenover de speelgoedwinkel, die op de hoek. die is goed voor groente, kaas, olijven en kruideniersproducten zoals rijst etc. voor goed vlees moet nog iets verder lopen, het eerste winkeltje over de luthmastraat, aan dezelfde kant als genco.quote:Op dinsdag 8 april 2008 06:28 schreef Pek het volgende:
Tegenover Intertoys bedoel je? Niet zo vaak, ik heb er wel eens vlees gehaald. Ik haal wel regelmatig een broodje Döner in de winkel ernaast
haha ja ik ook..quote:Op donderdag 3 april 2008 21:52 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik eet liever iets te groene dan naar het bruine bananen hoor
woar kom oe weg?quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:39 schreef Biekuh het volgende:
Gelukkig zijn er nog geen Turkse winkels bij mij in de buurt. Nee dus.
die worst heet cujuk (ik weet niet of ik het goed schrijf, het klinkt wel zo) is heel erg lekker. heb je het wel eens geprobeerd door het even te bakken? wordt het nog lekkerder van. in plakjes snijden en even in de koekenpan zonder olie, tot de buitenkant net iets knapperig is. overigens vind ik de kip wat flauwer.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:36 schreef MailGozer het volgende:
Een turks brood en dan turks beleg, ze hebben van die lekkere gekruide worst, op de verpakking staat een koe je hebt ook verpakkingen met een kip erop.
Gewoon een keer proberen, tis weer eens wat anders als je enkel salami kent als gekruid vlees voor op brood.
dan is de van woustraat bij het kleine ah-tje en iets verder misschien leuk (en dichter bij) om een keer heen te gaan. turks, marokkans, iraans, armeens, allemaal net op dat stukje.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:37 schreef Manono het volgende:
Ja regelmatig, voordeel van de stad. Woon bij de Cuyp A'dam maar heb daar nog geen superdeal gevonden, dus voor vlees ga ik meestal naar een van de Islamitische slagerijen begin Clerqstraat en daar haal ik ook bepaalde Italiaanse balsamico die bij luxe (zelfs Italiaanse) deli's voor 3,5 euro meer wordt verkocht
En uiteraard basicilicum dille thijm koriander salie rozemarijn, als je dezelfde hoeveelheid bij AH haalt ben je een fortuin kwijt
Ik woon iets verder oud zuid in, zo'n 7 minuutjes van albert cuyp (maar al een hele wereld van verschil) en ga daar wel altijd naartoe, vooral de doner schuin tegenover de halte van tram 24quote:Op woensdag 9 april 2008 19:37 schreef Manono het volgende:
Ja regelmatig, voordeel van de stad. Woon bij de Cuyp A'dam maar heb daar nog geen superdeal gevonden, dus voor vlees ga ik meestal naar een van de Islamitische slagerijen begin Clerqstraat en daar haal ik ook bepaalde Italiaanse balsamico die bij luxe (zelfs Italiaanse) deli's voor 3,5 euro meer wordt verkocht
En uiteraard basicilicum dille thijm koriander salie rozemarijn, als je dezelfde hoeveelheid bij AH haalt ben je een fortuin kwijt
Als je bij de AC woont moet je echt een keer roti halen bij Warung Sweetie.. En broodjes Pom en Bakkeljauwquote:Op woensdag 9 april 2008 19:37 schreef Manono het volgende:
Lavash!quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja
Voor o.a. Turks brood en Libanees brood (soort pizza bodem)
quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan is de van woustraat bij het kleine ah-tje en iets verder misschien leuk (en dichter bij) om een keer heen te gaan. turks, marokkans, iraans, armeens, allemaal net op dat stukje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |