abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2008 @ 21:40:04 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_58097923
Ik kom veel bij de turkse slager, geweldig vlees!
en in de hilal supermarkt. goedkoop, goede spullen, helemaal top!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 16 april 2008 @ 23:57:44 #127
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_58101791
jaa
toko, bakker en groenteboer om de hoek, heerlijke spullen
an urge to help mankind overcomes me
pi_58104125
quote:
Op woensdag 16 april 2008 13:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Turkse karnemelk

[ afbeelding ]
Dat vind ik ook zo lekker, maar iedereen die ik ken vind het vies.
  Moderator donderdag 17 april 2008 @ 07:58:32 #129
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_58104321
quote:
Op maandag 14 april 2008 16:26 schreef shmoopy het volgende:
Hier in Oost zijn alleen maar Turkse en Marokkaanse groentewinkeltjes, maar ik heb mijn vaste Turk.
Mooi niet dat ik fruit en groente in een supermarkt haal als ze bij hem 2x zo goedkoop en veel verser zijn.
Op het Beukenplein naast het OLVG zit een kleine Turkse lunchroom met de lekkerste baklava. En de Turkse pizza met dönner is goed. Menig lunch daar genuttigd en bijzonder vriendelijke bediening.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_58105875
quote:
Op donderdag 17 april 2008 07:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo lekker, maar iedereen die ik ken vind het vies.
Is dat de hele zoute melk? Ayran ofzo?
A little bit hateful
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 april 2008 @ 10:20:54 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58106314
quote:
Op maandag 14 april 2008 16:12 schreef Prinsesje4you het volgende:
Ook ik ben regelmatig te vinden bij de Turkse bakker en groenteboer, echt heerlijk zoals eerder gezegd vriendelijk geholpen, goede kwaliteit en goedkoop. Sinds kort woon ik in Haarlem weet iemand hier een echt lekkere goede groenteboer en bakker?
Bakker op de Botermarkt (bij V&D) en in de Cronjéstraat heb je aan het begin ook een prima Turkse supermarkt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_58106360
quote:
Op donderdag 17 april 2008 07:58 schreef UIO_AMS het volgende:
En de Turkse pizza met dönner is goed. Menig lunch daar genuttigd en bijzonder vriendelijke bediening.
Ik ga altijd naar die in de 1-e Oosterparkstraat, rond lunchtijd behoorlijk druk, veel OLVG-personeel ook.
Vriendelijke bediening, schoon enz.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 17 april 2008 @ 10:32:29 #133
3878 Vork
Manisch creatief
pi_58106541
Ja daar kom ik regelmatig, meestal voor groente, die daar stukken goedkoper is (vooral paprika's). Verder haal ik er ook kruiden, noten, pijnboompitten, Turks brood en feta. Enige puntje is wel dat met name groente en fruit over het algemeen minder lang houdbaar zijn, wat voor mij toch niet uitmaakt, aangezien ik zelden voor meerdere dagen in een keer boodschappen doe.

Vanaf volgende week ga ik verhuizen en dan zitten er meerdere van die Turkse ondernemers met groente, fruit, brood etc. en ruime openingstijden om de hoek (Hommelseweg in Arnhem). Die straat doet me trouwens erg denken aan Amsterdam Oost, Dapperstraat e.o. Daarbij heeft de Turk van de snackbar in de straat ook Falafel. Veel idealer kan het bijna niet
  Moderator donderdag 17 april 2008 @ 10:34:20 #134
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_58106581
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:23 schreef shmoopy het volgende:
Ik ga altijd naar die in de 1-e Oosterparkstraat, rond lunchtijd behoorlijk druk, veel OLVG-personeel ook.
Vriendelijke bediening, schoon enz.
Lunchen wij zo vaak bij elkaar in de buurt? Toch maar eens beter opletten of ik een schone jonge freule á la Jessica Rabbit daar zie. En gewoon brood haal ik natuurlijk bij Hartog, maar nu ga ik wel erg offtopic.

Die lunchroom waar ik vaak eet, zit op de hoek Beukenplein - 2e Oosterparkstraat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_58107130
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:32 schreef Vork het volgende:
Ja daar kom ik regelmatig, meestal voor groente, die daar stukken goedkoper is (vooral paprika's). Verder haal ik er ook kruiden, noten, pijnboompitten, Turks brood en feta. Enige puntje is wel dat met name groente en fruit over het algemeen minder lang houdbaar zijn, wat voor mij toch niet uitmaakt, aangezien ik zelden voor meerdere dagen in een keer boodschappen doe.

Vanaf volgende week ga ik verhuizen en dan zitten er meerdere van die Turkse ondernemers met groente, fruit, brood etc. en ruime openingstijden om de hoek (Hommelseweg in Arnhem). Die straat doet me trouwens erg denken aan Amsterdam Oost, Dapperstraat e.o. Daarbij heeft de Turk van de snackbar in de straat ook Falafel. Veel idealer kan het bijna niet
Ah dan kom je dus bij mij in de buurt te wonen. Mag ik je wat tips geven?

De Turk(?) die tegenover de C1000 staat op de Hommelseweg is een goede, voor groenten. Als je wat doorloopt naar Velperpoort station van die je op dat pleintje daar nog zo'n shopje staan, dat is een Irakees die echt heel aardig en goed is. Vaak geeft hij dingentjes cadeau als je een vaste klant bent en afronden gaat dan ook voordeliger

Hij heeft hele goede kip voor 2.00/2.50 per kilo (bouten/vleugels), goed rundvlees en lam, de beste Feta die ik in Arnhem (en ooit) heb geproeft, een stuk of 30 verschillende 'hapjes' waaronder Dolma, gevulde pepers etc, en goede groenten voor een goede prijs (1 kilo aubergines die zo vers zijn dat je je reflectie inop kan zien voor 2 euro bijvoorbeeld).

Deze Irakees is echt mijn favoriet van alle (ik geloof dat ik ze allemaal wel ken) middel-oosten shops in klarendal, hommelseweg en arnhem centrum.

Als je vanaf Velperpoort naar Arnhem centrum loopt (steenstraat), zit ergens in het midden een enorme toko. Met geweldig goedkope prijzen en een hele gang met tientallen bakjes verschillende kruiden. Een bakje van 7cm x 5cm x 5cm gevuld met Garam Masala / Komijn / kaneel / paprika poeder / cardemon / chili / whatever je wilt - kost maar 60 cent ofzo, echt niets terwijl je er maanden mee zoet bent!

Ook hebben ze daar iets van 20 verschillende soorten verse en gedroogde noodles/spagetti/vermecelli/bami...

Dit gebied van arnhem!
pi_58107819
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:17 schreef nienada het volgende:
Ok dit is niet echt topic ondewerp maar even over vlees. Heb wel vlees gehaald bij de turk of marokaan, maar mijn ervaring is dat élke keer dat ik daar vlees heb gehaald ik ziek werd. Het is ook niet zo vreemd, heb nog nooit een hygiënische islamitische slagerij gezien..Ontkomen deze mensen de keuring ofzo?

Groenten wel ok, vaak wel snel opeten trouwens. En idd superlage prijs, das er relaxed.
Ik heb uitstekende ervaringen met Turkse slagers, hart voor het vak en zeer smakelijk lamsvlees (voor een prikkie), wat altijd moeilijk te verkrijgen is bij de Hollandsche concurrent. Het enige waar ik bezwaar tegen kan maken is de slachtmethode, maar ja ik ben een dikke hypocriet als het aankomt op een goede maaltijd
pi_58108380
ik krijg altijd korting
en gratisch vleisch
pi_58108403
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb uitstekende ervaringen met Turkse slagers, hart voor het vak en zeer smakelijk lamsvlees (voor een prikkie), wat altijd moeilijk te verkrijgen is bij de Hollandsche concurrent. Het enige waar ik bezwaar tegen kan maken is de slachtmethode, maar ja ik ben een dikke hypocriet als het aankomt op een goede maaltijd
en pin door je kop of doorgesneden keel
what's the difference..
pi_58108526
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:56 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
en pin door je kop of doorgesneden keel
what's the difference..
Dat mogen jullie elders bespreken.

Dit topic gaat níet over verschillende slachtingsmethodes dus.

[ Bericht 9% gewijzigd door Misstique op 17-04-2008 12:19:04 ]
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_58108624
Mogen we het wel over fallaf's vlees hebben?
A little bit hateful
pi_58109015
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:05 schreef Liquidootje het volgende:
Mogen we het wel over fallaf's vlees hebben?
Wat is fallaf's vlees?

Volgens mij is er trouwens een post van mij geruimd...
  vrijdag 18 april 2008 @ 12:45:59 #142
3878 Vork
Manisch creatief
pi_58134214
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:04 schreef Xith het volgende:
Ah dan kom je dus bij mij in de buurt te wonen. Mag ik je wat tips geven?
Dat mag.
quote:
Wat tips
Ah die Irakees heb ik wel eens gezien ja. Die ga ik maar met een bezoek vereren binnenkort.
quote:
Als je vanaf Velperpoort naar Arnhem centrum loopt (steenstraat), zit ergens in het midden een enorme toko. Met geweldig goedkope prijzen en een hele gang met tientallen bakjes verschillende kruiden. Een bakje van 7cm x 5cm x 5cm gevuld met Garam Masala / Komijn / kaneel / paprika poeder / cardemon / chili / whatever je wilt - kost maar 60 cent ofzo, echt niets terwijl je er maanden mee zoet bent!

Ook hebben ze daar iets van 20 verschillende soorten verse en gedroogde noodles/spagetti/vermecelli/bami...
Ja, die ken ik wel. Ook de kruiden mixen zijn daar goedkoop en divers.
quote:
Dit gebied van arnhem!
Ik kom van Presikhaaf, dus dit is al een hele vooruitgang.
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:10:38 #143
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_58138898
Ik woon in een behoorlijk gemengde wijk qua culturen, dus ja
Marrokaanse slager, marrokaanse bakker, turkse groenteboer, pakistaanse nachtwinkel

en het voordeel is ook dat ze gewoon 7 dagen per week open zijn...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_58139670
quote:
Op donderdag 3 april 2008 19:01 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat moet je inderdaad vandaag opeten, want morgen is het oud. Niet om te bewaren, wel ideaal voor bij de BBQ
na een dag kun je ook lekker in de oven zetten, eerst boter en kaas erop en smullen maar
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:01:54 #145
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58140126
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:22 schreef SjonLok het volgende:

[..]

wtf?! Ik heb 't over een bakker en jij begint over een groenteboer. Slaap lekker verder.
dat verandert niets aan de strekking van mijn post
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_58140175
WOEPIE!

Ik kom net van de moskee daar was net een soort bazaar...
ALLEMAAL en ALLEEN MAAR lekkere dingen...
Buik is vol en de koelkast, wat heb ik een hoop ingeslagen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:06:48 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58140220
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:09 schreef Oblivion het volgende:
I know, dearest, ik heb een topic van jou in mijn eigen topic geplakt...
Zoek maar...
ik voel me vereerd, maar ik baal wel dat ik nu al zo'n 46 uur aan het zoeken ben
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58140305
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik voel me vereerd, maar ik baal wel dat ik nu al zo'n 46 uur aan het zoeken ben
Hush, niet zo boos kijken...
From scratch...

Heel simpel hoor...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:11:58 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58140341
dank je. ik was gewoon te lui
hoofdletters kosten teveel tijd