Ik kom graag in de turkse of marokkaanse winkel, het assortiment is breder dan het Nederlandse, de service is vaak nog wat persoonlijker en vriendelijker en de prijzen zijn inderdaad laag voor relatief goede kwaliteit. Wat ik er meestal haal is het volgende:
-Verse munt voor muntthee
-Verse kruiden (60 cent voor een hele bos verse kruiden, dat is wel wat anders dan gevriesdroogde vlokjes voor 1.60 bij de supermarkt)
-Turks brood, eerste dag eten bij een salade en de tweede dag roosteren als bruschetta ofzo, want dan is het inderdaad droog. Geeft overigens aan dat het niet zulke chemische zooi is als dat brood van de supermarkt.
-Baklava, moet je s'ochtends halen, dan is t nog warm, echt een supertraktatie! Maar inderdaad wel mierzoet. Lekker bij de muntthee trouwens.
-Turkse worst, je hebt hem in pittig met knoflook en mild. Echt lekker bij de borrel of tapas

-Yoghurt, turkse yoghurt is dikker dan Nederlandse en ook wat zoeter. Ideaal voor tzatziki of raita. Of oerhollandse hangop.
-Olijven in alle soorten en maten en gegrilde paprika in een pot. Lekker op brood, pizza, door de salade..
-En groenten, die zijn er veel goedkoper dan in de Nederlandse supermarkt en vaak ook diverser. En ze verkopen er dadels en vijgen, die mag ik ook graag eten en ze kosten veel minder dan in de Nederlandse supermarkt.