abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 april 2008 @ 16:45:19 #26
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57807354
telt de slager ook? Vorig jaar voor een grote BBQ 3000kg halal vlees gehaald. Heerlijk.
  donderdag 3 april 2008 @ 17:34:54 #27
165802 Reki
no comment.
pi_57808392
Jup, Haal er altijd Turks brood, salami, worst, fruit, zonnepitten etc.
Eén minpuntje is dat het fruit soms verrot is, zwarte bananen bijvoorbeeld maar wel eetbaar.
zie ondertitel :)
  donderdag 3 april 2008 @ 18:11:13 #28
28033 Pek
je moet wat
pi_57809182
Turkse bakker is op zondag open, dus vaste prik. Meestal zo'n pizza met alles erop, of als ik bezoek krijg van die zoetigheid op die foto. Is mij overigens te zoet, het druipt van de honing. Een of twee gaat nog, maar daarna gaan m'n vullingen los zitten
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_57809978
Er zijn helaas geen turkse winkels bij mij in de buurt te vinden. Al die lekkernijen gaan aan me voorbij. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 3 april 2008 @ 18:49:57 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_57810041
Er zijn in mijn buurt tokos. Turkse bakkers en slagers. Turkse eethuisjes met een snelle en vaak goedkope lekkere hap. Dus kom er vaak.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 3 april 2008 @ 19:01:49 #31
28033 Pek
je moet wat
pi_57810296
quote:
Op donderdag 3 april 2008 09:53 schreef Ryan3 het volgende:
Wel 1 x Turks brood gegeten, van de Appie, maar vond dat een beetje droog eigenlijk. :-).
Dat moet je inderdaad vandaag opeten, want morgen is het oud. Niet om te bewaren, wel ideaal voor bij de BBQ
pi_57811846
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:34 schreef Reki het volgende:
Eén minpuntje is dat het fruit soms verrot is, zwarte bananen bijvoorbeeld maar wel eetbaar.
Dan zijn ze rijp

Ik snap ook niet dat supermarkten massaal de bananen wegtiefen als ze een beetje verkleuren. Dan zijn ze nog het lekkerst.

En anders sturen ze het even door naar Artis ofzo. Echt zonde namelijk.
  donderdag 3 april 2008 @ 20:13:47 #33
28033 Pek
je moet wat
pi_57812095
Zijn dat niet gewoon bakbananen?
  donderdag 3 april 2008 @ 20:13:49 #34
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_57812098
quote:
Op donderdag 3 april 2008 20:04 schreef MacKniver het volgende:

[..]

Dan zijn ze rijp

Ik snap ook niet dat supermarkten massaal de bananen wegtiefen als ze een beetje verkleuren. Dan zijn ze nog het lekkerst.

Warenwet. Het is voor een bedrijf niet haalbaar dergelijke spullen af te leveren bij de dieren en mensen die het kunnen gebruiken. Denk aan gekoelde transporten etc etc. Goedkoper is het om weg te gooien, hoe krom het ook is. Maar goed, da's een andere discussie.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_57812187
1 kilo kip(penvleugels) voor 2 Euro sla ik nooit af.
  donderdag 3 april 2008 @ 20:20:22 #36
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_57812245
turksbrood
  donderdag 3 april 2008 @ 20:20:39 #37
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_57812254
wtf is dit nou weer voor subforum
  donderdag 3 april 2008 @ 20:25:44 #38
28033 Pek
je moet wat
pi_57812402
quote:
Op donderdag 3 april 2008 20:20 schreef Dribbel_ het volgende:
wtf is dit nou weer voor subforum
Zat je onder een steen?
pi_57812710
tvp... kom er regelmatig maar woon dan ook nagenoeg boven een turkse supermarkt en bakker
Brood, turkse pizza, soms wat groenten en waterpijptabak
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 3 april 2008 @ 21:02:52 #40
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57813406
Er werkt een heel lief geslachtsrijp meisje bij de Turkse bakker. Als je een geintje met haar maakt, dan stormt de bakker vanuit de bakruimte (bijna) altijd naar de winkel. De groenteboer / slager is niet zo best, maar hij is wel goedkoop en je kan er 1001 soorten pitjes en zaadjes halen als je daar behoefte aan hebt.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_57813579
Ik kom bij de Marokkaanse tentjes altijd voor de mint thee bladeren en voor het vlees.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 3 april 2008 @ 21:52:00 #42
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57814733
quote:
Op donderdag 3 april 2008 20:04 schreef MacKniver het volgende:

[..]

Dan zijn ze rijp

Ik eet liever iets te groene dan naar het bruine bananen hoor
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:53:28 #43
136283 knars
Teethgrinder
pi_57836689
de turkse bakker, vaste prik om even een pizza'tje te halen als tussendoortje op een middagje binnenstad Verder haal ik er niet zo veel exotische spullen; mn eega haalt er nog wel eens rol chocoladekoek of cake vandaan, een wat broodjes. Maar kruiden e.d. haal ik meestal bij de toko.

Vroeger kwam ik ook vaak de libanese (of was het algerijnse?) bakker / supermarkt, ook prima spullen en een nog veel betere service (en standaard nét iets goedkoper dan de C1000 die er tegenover zat); toen ik eens met een lekke band zat en om een fietspomp vroeg zodat ik naar huis kon, stond de eigenaar van die winkel er op dat ik mn fiets in z'n busje zou laden en bracht me vervolgens thuis, aan de andere kant van de stad. Dát is pas service, en zo'n goede klant was ik nou ook weer niet
pi_57837241
olijven gevuld met knoflook, turks brood en fruit. Ik kom er niet wekelijks, maar zeker eens in de maand.
Hele nette en fatsoenlijke service, kunnen veel winkeliers wat van leren.
Wat ik ook heel fijn vind, dat ze altijd tot in de puntjes uitleggen wat sommige (voor mij onbekende) producten zijn en waarvoor het gebruikt word. Ik heb zelfs het idee dat het hen eer aandoet als je het ze vraagt.
this bitch bites
pi_57837957
Ik kom graag in de turkse of marokkaanse winkel, het assortiment is breder dan het Nederlandse, de service is vaak nog wat persoonlijker en vriendelijker en de prijzen zijn inderdaad laag voor relatief goede kwaliteit. Wat ik er meestal haal is het volgende:

-Verse munt voor muntthee
-Verse kruiden (60 cent voor een hele bos verse kruiden, dat is wel wat anders dan gevriesdroogde vlokjes voor 1.60 bij de supermarkt)
-Turks brood, eerste dag eten bij een salade en de tweede dag roosteren als bruschetta ofzo, want dan is het inderdaad droog. Geeft overigens aan dat het niet zulke chemische zooi is als dat brood van de supermarkt.
-Baklava, moet je s'ochtends halen, dan is t nog warm, echt een supertraktatie! Maar inderdaad wel mierzoet. Lekker bij de muntthee trouwens.
-Turkse worst, je hebt hem in pittig met knoflook en mild. Echt lekker bij de borrel of tapas
-Yoghurt, turkse yoghurt is dikker dan Nederlandse en ook wat zoeter. Ideaal voor tzatziki of raita. Of oerhollandse hangop.
-Olijven in alle soorten en maten en gegrilde paprika in een pot. Lekker op brood, pizza, door de salade..
-En groenten, die zijn er veel goedkoper dan in de Nederlandse supermarkt en vaak ook diverser. En ze verkopen er dadels en vijgen, die mag ik ook graag eten en ze kosten veel minder dan in de Nederlandse supermarkt.
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
  vrijdag 4 april 2008 @ 22:35:20 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_57839422
Borek, Ayran FTW.
En tantuni alhoewel ik gewoon liever een durum heb, of ik heb een keer erg foute tantuni op

[ Bericht 45% gewijzigd door nils7 op 04-04-2008 22:40:38 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_57840252
Onze Turkse buurman heeft een supermarkt in het dorp...
Dus als ik wat vergeten ben met de dagelijkse boodschappen, dan hoef ik alleen maar te bellen.

En ja ik haal daar heel veel dingen! Teveel om op te noemen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57841523
Ik kom er dagelijks... turks brood, vlees, munt... het is er vers, goede prijs en gastvrij.
Meestal krijg ik nog wat extra's, dus mij hoor je niet klagen.

En turks brood van de appie? Hetzelfde als Nasi van Conimex... smerig!
pi_57842037
quote:
Op donderdag 3 april 2008 21:52 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Ik eet liever iets te groene dan naar het bruine bananen hoor
JIj bent dan ook een typische Nederlander
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:35:42 #50
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57842104
Ik kom er (helaas) niet al te vaak meer, tenzij ik trek in een goed stuk lam heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')