Dat dus.quote:Op zondag 11 mei 2008 16:06 schreef Janena het volgende:
Jullie begrijpen hopelijk wel dat dat in de meeste gevallen bakbananen zijn en geen gewone bananen zoals wij ze kennen?
Dat ook ja! Gewoon echt romige Feta die in je mond smelt!quote:Op zondag 11 mei 2008 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:
feta die niet op gummi lijkt
En verschillende soorten, ik vind die korzelige gele Bulgaarse feta het lekkerst. De feta van de supermarkt is vaak voor de grootste gemene deler, bijna niemand zal het echt vies vinden, maar heel blij wordt er ook niemand van.quote:Op zondag 11 mei 2008 18:08 schreef Xith het volgende:
[..]
Dat ook ja! Gewoon echt romige Feta die in je mond smelt!
Ik had dit stukje toevallig onthouden en heb net in de turkse supermarkt hier kipworstjes gekocht ( soort dunne braadworstjes ) maar die waren dus niet gekruidquote:Op zondag 11 mei 2008 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:
die pittige pluimveeworstjes die het prima doen tussen een tosti.
Het zijn van die roodbruine worstjes, meestal hangen ze gewoon bij de kassa, of zitten ze met 6 aan mekaar vast en dan in een plastic bak. Daarop heb ik een keer gezien dat het van pluimvee was, stond er in het Duits op, ook wel logisch dat het niet van varkens is. Het is niks exclusiefs, het kost ook niks, volgens mij is het een beetje voor de Turken wat Stegeman voor Nederlanders is, waarschijnlijk seperatorvlees. En dan met knoflook en peper en vrij hard, en dan heb je een relatief milde en een wat pittigere variant. Op zich niks bijzonders dus, maar warm en met kaas tussen twee stukken Turks brood is het heerlijk.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet jij hoe jouw worstjes precies heten of hoe de verpakking eruit ziet? ben wel nieuwsgieri
we hebben wel wostjes gezien die aan elkaar vast zatenquote:Op maandag 12 mei 2008 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn van die roodbruine worstjes, meestal hangen ze gewoon bij de kassa, of zitten ze met 6 aan mekaar vast en dan in een plastic bak. Daarop heb ik een keer gezien dat het van pluimvee was, stond er in het Duits op, ook wel logisch dat het niet van varkens is. Het is niks exclusiefs, het kost ook niks, volgens mij is het een beetje voor de Turken wat Stegeman voor Nederlanders is, waarschijnlijk seperatorvlees. En dan met knoflook en peper en vrij hard, en dan heb je een relatief milde en een wat pittigere variant. Op zich niks bijzonders dus, maar warm en met kaas tussen twee stukken Turks brood is het heerlijk.
merquez. maar lekkerder zijn ze met gekruid lamsgehakt, vind ik.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik had dit stukje toevallig onthouden en heb net in de turkse supermarkt hier kipworstjes gekocht ( soort dunne braadworstjes ) maar die waren dus niet gekruidwel lekker though.
Weet jij hoe jouw worstjes precies heten of hoe de verpakking eruit ziet? ben wel nieuwsgieri
Zegt sucuk jou iets? Overheerlijk in combinatie met tosti.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik had dit stukje toevallig onthouden en heb net in de turkse supermarkt hier kipworstjes gekocht ( soort dunne braadworstjes ) maar die waren dus niet gekruidwel lekker though.
nee geen merquez, dit was heel anders ( qua structuur en buitenkant ed) wel lekker op zich ( beetje tam en flauw maar met ketchup goed te doenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
merquez. maar lekkerder zijn ze met gekruid lamsgehakt, vind ik.
en de anderen bedoelen hoogstwaarschijnlijk sujuk (fonetisch). dikkere korte worstjes, die het lekkerst smaken als ze, in plakjes of in stukjes gesneden, zonder olie in een koekenpan worden gebakken. dat is overigens allang in dit topic te vinden.
Die ja, ik zit me nou wel even af te vragen hoe ik er bij kwam dat het van pluimvee gemaakt is. Heb jij trouwens nog een bepaalde kaas voor zo'n tosti?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:21 schreef zarGon het volgende:
Zegt sucuk jou iets? Overheerlijk in combinatie met tosti..
je hebt ze ook in kipvariant. net als lam/rund.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die ja, ik zit me nou wel even af te vragen hoe ik er bij kwam dat het van pluimvee gemaakt is. Heb jij trouwens nog een bepaalde kaas voor zo'n tosti?
waar hebben ze die kaasdingen?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 05:32 schreef justshutup het volgende:
Ik kom er regelmatig en ben er tevreden over mijn nabije Turk en de Marokkaan ietsje verderop. Brood, yoghurt, baklava, groenten, fruit, kortom van alles dus. En 'mijn Turk' heeft ook nog een (warme) snack met kaas en spinazie in een soort van bladerdeeg, ik vind het heerlijk en het is goedkoop, zeker als je kijkt naar de hoeveelheid die je daarvoor krijgt.
"Uhh meneer, ik wil graag weer zo'n ehh.. kaasding!"
quote:Op donderdag 3 april 2008 01:05 schreef Dagonet het volgende:
En wat haal je daar dan?
Het valt mij op dat het a) een stuk goedkoper is vaak, b) er een ruime keus is die je nergens anders vindt en c) de kwaliteit niet tegenvalt.
Daarbij komt dan ook nog dat je vaak ook nog dingen kan halen die nergens anders te krijgen zijn, waar haal je bijvoorbeeld een honingraat vandaan? Behalve bij een peperdure reformwinkel misschien.
[ afbeelding ]
Het valt natuurlijk meer mensen op, zoals in dit topic:
Nederlandse groenteman kan wat leren van allochtone evenknie
Ook de slagers mogen zich in een steeds warmere belangstelling verheugen trouwens.
Dat is een beetje een achterhaald verhaal hoor. Valt erg mee.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:01 schreef zoalshetis het volgende:
waar ik altijd een beetje huiverig voor ben, zijn die opgewarmde spinazie dingen als borek etc. het is niet verstandig om dat opnieuw op te warmen ivm nitraat-nitriet.
deze gast ken ik, hij zit op de Javastraat in Amsterdam Oost..quote:Op donderdag 3 april 2008 01:05 schreef Dagonet het volgende:
En wat haal je daar dan?
Het valt mij op dat het a) een stuk goedkoper is vaak, b) er een ruime keus is die je nergens anders vindt en c) de kwaliteit niet tegenvalt.
Daarbij komt dan ook nog dat je vaak ook nog dingen kan halen die nergens anders te krijgen zijn, waar haal je bijvoorbeeld een honingraat vandaan? Behalve bij een peperdure reformwinkel misschien.
[ afbeelding ]
Het valt natuurlijk meer mensen op, zoals in dit topic:
Nederlandse groenteman kan wat leren van allochtone evenknie
Ook de slagers mogen zich in een steeds warmere belangstelling verheugen trouwens.
en hoe was de jam?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, vandaag weer geweest, voor groenten en sucuk (knoflookworst). En ik heb rozenjam gekocht, eens proberen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |