abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:18:54 #151
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_58140477
Vaak voor een turkse pizza

Altijd wel naar een vaste, want die is de beste.
pi_58206736
Dageljks.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 24 april 2008 @ 13:27:25 #153
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_58277288
ik zelf ben niet zo een Turken/Maroc bezoeker. Bas van der Heijden/C1000/AH zijn mijn bezoekadresjes voor de dagelijkse waar.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_58352377
zowat dagelijks kom ik bij de Turkse bakker voor vers brood. lijkt heel veel op Bosnisch brood ook en aangezien ik Bosnisch ben........
ehm... Nederlands brood is ook heel lekker vind ik... en blijft veel langer vers smaken.
maar vers NL brood VS vers Turks brood = Turks brood!! Vooral als et nog warm is.. en de variant met sesamzaad en een laag eigeel is het gruwelijkst
als ik naar een slager ga ga ik naar de Turkse slager ook... je hebt ook Marokkaanse slagers..
maar Turkse slagers zijn wat kwalitatiever naar mijn mening.

voor baklava of andere zoetigheden die je bij Islamitische volkeren hebt ga ik er nooit heen.. m'n ma belt me altijd op als ze wat lekkers heeft klaargemaakt... en niemand die beter kookt dan je eigen moeder..

nahja.. dit gaat misschien niet op voor iedereen hier.. zeker als je NL bent.. maar voor mij wel iig
--------------------------------------------------
Neobra' se bostan dok ¨ljive ne popadaju!
pi_58598834
Mijn turkse bakker aan de overkant is weg maar daar kwam ik wel eens.
Linksonder me zit een marrokaanse slager maar die praat blijkbaar niet met vrouwen dus daar haal ik ook niks.
Verder staan er op de markt hier altijd uhm...-geen idee wat voor afkomst- groentemannetjes waar ik wel eens wat haal.
pi_58610314
Nu dat ik in een andere buurt woon, heb ik ook vlakbij een turkse bakker en groentewinkeltje vlakbij. Je kunt er inderdaad veel dingen kopen wat niet in de gewone supermarkt te vinden is. Bij de turkse bakker haal ik turkse pizza en turkse brood. Verder verkopen ze daar helaas geen baklava's En de prijzen bij de turkse groentewinkel en AH verschillen niet zo veel eigelijk, desondanks haal ik het wel bij het turkse groentewinkel omdat het veel lekkerder uitziet. En verder natuurlijk met dit weer heel veel Ayran!
  zondag 11 mei 2008 @ 16:06:36 #157
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_58610814
Whahaha...ik lees heir vanalles over verotte bananen (bruin/zwart).
Jullie begrijpen hopelijk wel dat dat in de meeste gevallen bakbananen zijn en geen gewone bananen zoals wij ze kennen?

Verder kom ik er regelmatig, bij de turkse supermarkt, surinaamse toko's, kebabzaken, etcetc...
Bij de halal slager kom ik zelf nooit, mijn man koopt daar altijd.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_58611008
In mijn vriendenkring zitten o.a. een turkse slager, groenteboer, bakker, en automonteur.
Ik ben dus ruim voorzien van vriendelijke en deskundige hulp als ik in één van hun voortreffelijke winkels kom.
Nee.
pi_58612688
quote:
Op zondag 11 mei 2008 16:06 schreef Janena het volgende:

Jullie begrijpen hopelijk wel dat dat in de meeste gevallen bakbananen zijn en geen gewone bananen zoals wij ze kennen?

Dat dus.
pi_58612757
Ik zou niet meer zonder willen, turks brood (doorsnijden, licht insmeren met olijfolie en onder de grill) maar ook feta die niet op gummi lijkt, olijven die je eerst kunt proeven, die pittige pluimveeworstjes die het prima doen tussen een tosti. En dan heb je ook nog van die exemplaren die zondags en 's avonds open zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58612793
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:
feta die niet op gummi lijkt
Dat ook ja! Gewoon echt romige Feta die in je mond smelt!
  zondag 11 mei 2008 @ 18:12:57 #162
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58612869
oh jah de hele wijk zit er hier vol mee dus we komen er zeker 4 x in de week. Lekker kleine broodjes ( pide geloof ik?) Baklava, ayran, yoghurt, en laatst heerlijk lamsvlees
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 11 mei 2008 @ 18:20:26 #163
81237 releaze
best of both worlds
pi_58612964
toen ik nog in Utrecht woonde, absoluut. Ik woonde bij de kanaalstraat, 10 bakkers, 10 groentemannen.

turks brood, marokkaans brood, turkse/marokkaanse koekjes, kebap, pizza's, ander lekker spul waarvan ik de naam niet weet... stokbrood, puntjes, bagles. Van alles.

Ook ging ik altijd naar de iraanse groentenman. Geinig, zoveel winkels, maar ik ging altijd voor groenten, fruit, olijven, feta, munt, nootjes, naar de iraniers. Fijne winkel, kwalitatief goed voedsel, klantvriendelijk en in het algemeen heel gastvrij.
Vind het jammer dat het tegenwoordig allemaal zover weg is. Mis de turkse bakker/groenteman toch wel in dit spierwitte gedeelte van Ijsselstein.
pi_58613045
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:08 schreef Xith het volgende:

[..]

Dat ook ja! Gewoon echt romige Feta die in je mond smelt!
En verschillende soorten, ik vind die korzelige gele Bulgaarse feta het lekkerst. De feta van de supermarkt is vaak voor de grootste gemene deler, bijna niemand zal het echt vies vinden, maar heel blij wordt er ook niemand van.
  maandag 12 mei 2008 @ 00:36:52 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58620055
ik ga ook voor de zachte feta. is de duurste per kilo maar absoluut het lekkerst. misschien is dat wel de variant die niet van geiten- maar van koeienmelk is gemaakt. en turkse blauwschimmelkaas is heel lekker, relatief duur en niet makkelijk te krijgen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 12 mei 2008 @ 17:03:30 #166
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58628980
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:
die pittige pluimveeworstjes die het prima doen tussen een tosti.
Ik had dit stukje toevallig onthouden en heb net in de turkse supermarkt hier kipworstjes gekocht ( soort dunne braadworstjes ) maar die waren dus niet gekruid wel lekker though.

Weet jij hoe jouw worstjes precies heten of hoe de verpakking eruit ziet? ben wel nieuwsgieri
pi_58629669
quote:
Op maandag 12 mei 2008 17:03 schreef littledrummergirl het volgende:

Weet jij hoe jouw worstjes precies heten of hoe de verpakking eruit ziet? ben wel nieuwsgieri
Het zijn van die roodbruine worstjes, meestal hangen ze gewoon bij de kassa, of zitten ze met 6 aan mekaar vast en dan in een plastic bak. Daarop heb ik een keer gezien dat het van pluimvee was, stond er in het Duits op, ook wel logisch dat het niet van varkens is. Het is niks exclusiefs, het kost ook niks, volgens mij is het een beetje voor de Turken wat Stegeman voor Nederlanders is, waarschijnlijk seperatorvlees. En dan met knoflook en peper en vrij hard, en dan heb je een relatief milde en een wat pittigere variant. Op zich niks bijzonders dus, maar warm en met kaas tussen twee stukken Turks brood is het heerlijk.
  maandag 12 mei 2008 @ 20:08:04 #168
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58632094
quote:
Op maandag 12 mei 2008 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zijn van die roodbruine worstjes, meestal hangen ze gewoon bij de kassa, of zitten ze met 6 aan mekaar vast en dan in een plastic bak. Daarop heb ik een keer gezien dat het van pluimvee was, stond er in het Duits op, ook wel logisch dat het niet van varkens is. Het is niks exclusiefs, het kost ook niks, volgens mij is het een beetje voor de Turken wat Stegeman voor Nederlanders is, waarschijnlijk seperatorvlees. En dan met knoflook en peper en vrij hard, en dan heb je een relatief milde en een wat pittigere variant. Op zich niks bijzonders dus, maar warm en met kaas tussen twee stukken Turks brood is het heerlijk.
we hebben wel wostjes gezien die aan elkaar vast zaten een soort kleine rookworstachtige dingen, waren die het?
pi_58632884
Ik haal elke week wel een paar keer kebab
  dinsdag 13 mei 2008 @ 01:19:19 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58637598
quote:

[..]

Ik had dit stukje toevallig onthouden en heb net in de turkse supermarkt hier kipworstjes gekocht ( soort dunne braadworstjes ) maar die waren dus niet gekruid wel lekker though.

merquez. maar lekkerder zijn ze met gekruid lamsgehakt, vind ik.

en de anderen bedoelen hoogstwaarschijnlijk sujuk (fonetisch). dikkere korte worstjes, die het lekkerst smaken als ze, in plakjes of in stukjes gesneden, zonder olie in een koekenpan worden gebakken. dat is overigens allang in dit topic te vinden.
pi_58637614
quote:

[..]

Zegt sucuk jou iets? Overheerlijk in combinatie met tosti. .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2008 01:22:22 ]
pi_58637634
Turkse pizza's
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:50:52 #173
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58641687
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 01:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

merquez. maar lekkerder zijn ze met gekruid lamsgehakt, vind ik.

en de anderen bedoelen hoogstwaarschijnlijk sujuk (fonetisch). dikkere korte worstjes, die het lekkerst smaken als ze, in plakjes of in stukjes gesneden, zonder olie in een koekenpan worden gebakken. dat is overigens allang in dit topic te vinden.
nee geen merquez, dit was heel anders ( qua structuur en buitenkant ed) wel lekker op zich ( beetje tam en flauw maar met ketchup goed te doen )

volgende keer maar eens op zoek naar sucuk dus
pi_58641854
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 01:21 schreef zarGon het volgende:

Zegt sucuk jou iets? Overheerlijk in combinatie met tosti. .
Die ja, ik zit me nou wel even af te vragen hoe ik er bij kwam dat het van pluimvee gemaakt is. Heb jij trouwens nog een bepaalde kaas voor zo'n tosti?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:44:02 #175
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58642619
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die ja, ik zit me nou wel even af te vragen hoe ik er bij kwam dat het van pluimvee gemaakt is. Heb jij trouwens nog een bepaalde kaas voor zo'n tosti?
je hebt ze ook in kipvariant. net als lam/rund.
pi_58698405
Ik kom er regelmatig en ben er tevreden over mijn nabije Turk en de Marokkaan ietsje verderop. Brood, yoghurt, baklava, groenten, fruit, kortom van alles dus. En 'mijn Turk' heeft ook nog een (warme) snack met kaas en spinazie in een soort van bladerdeeg, ik vind het heerlijk en het is goedkoop, zeker als je kijkt naar de hoeveelheid die je daarvoor krijgt.

"Uhh meneer, ik wil graag weer zo'n ehh.. kaasding!"

Laatst had ik wel een 'grappige' ervaring met Turks brood halen. De Turk had ze niet meer dus toen liep ik naar een ander winkeltje (wat er hetzelfde uitzag als de standaard Turk) en vroeg daar naar Turks brood. Toen zei die man: 'Nee mevrouw, wij hebben Marokkaans brood!
Ik: 'Oh dat is ook lekker, als het maar brood is!'
Meneer: 'Ga je gang jongedame '
  zaterdag 24 mei 2008 @ 17:12:30 #177
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58879475
Ik woon vlak bij de dapper markt. Ik vindt de buurt waar ik woon een verademing wat betreft exotische voedsel. Woonde vroeger in Amsterdam west.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_58879804
Ik heb vandaag sucuk gekocht. Lekker op dem pizza's
A little bit hateful
  zaterdag 24 mei 2008 @ 17:59:10 #179
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_58880288
Soms, we halen altijd wel iets speciaals. Onze turkse bakker heeft ook broodje doner en turkse pizza's enzo
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:21:16 #180
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58886473
sucuk is idd wel ok, hoewel heeeeel erg zout maar het kan ook zijn omdat ik flink dikke plakken had gesneden en ik de grillpan had gekieperd
pi_58887484
Jaaa je moet ze natuurlijk dun snijden, want ze zijn zout en zo smaakvol/rijk!
en een beetje schtinkie
A little bit hateful
pi_58958403
Heeerlijk, verse producten uit de Turkse winkel/bakker.. ik kom er regelmatig! Natuurlijk o.a. voor de sucuk, kaas, brood, olijven, groente, fruit, verse mint!... zo kan ik nog wel even doorgaan
pi_58960367
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 05:32 schreef justshutup het volgende:
Ik kom er regelmatig en ben er tevreden over mijn nabije Turk en de Marokkaan ietsje verderop. Brood, yoghurt, baklava, groenten, fruit, kortom van alles dus. En 'mijn Turk' heeft ook nog een (warme) snack met kaas en spinazie in een soort van bladerdeeg, ik vind het heerlijk en het is goedkoop, zeker als je kijkt naar de hoeveelheid die je daarvoor krijgt.

"Uhh meneer, ik wil graag weer zo'n ehh.. kaasding!"
waar hebben ze die kaasdingen?
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:01:35 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58960548
waar ik altijd een beetje huiverig voor ben, zijn die opgewarmde spinazie dingen als borek etc. het is niet verstandig om dat opnieuw op te warmen ivm nitraat-nitriet.
pi_59025382
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:02 schreef El_Matador het volgende:
Dageljks.
Hetzelfde voor mij.
pi_59034106
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:05 schreef Dagonet het volgende:
En wat haal je daar dan?
Het valt mij op dat het a) een stuk goedkoper is vaak, b) er een ruime keus is die je nergens anders vindt en c) de kwaliteit niet tegenvalt.

Daarbij komt dan ook nog dat je vaak ook nog dingen kan halen die nergens anders te krijgen zijn, waar haal je bijvoorbeeld een honingraat vandaan? Behalve bij een peperdure reformwinkel misschien.

[ afbeelding ]

Het valt natuurlijk meer mensen op, zoals in dit topic:
Nederlandse groenteman kan wat leren van allochtone evenknie

Ook de slagers mogen zich in een steeds warmere belangstelling verheugen trouwens.

Is dat in Amsterdam deze winkel? of gewoon in Turkije? Ziet er erg schoon en fris uit kwa waren.
pi_59035204
Ja, vandaag weer geweest, voor groenten en sucuk (knoflookworst). En ik heb rozenjam gekocht, eens proberen.
pi_59035219
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:01 schreef zoalshetis het volgende:
waar ik altijd een beetje huiverig voor ben, zijn die opgewarmde spinazie dingen als borek etc. het is niet verstandig om dat opnieuw op te warmen ivm nitraat-nitriet.
Dat is een beetje een achterhaald verhaal hoor. Valt erg mee.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:43:06 #189
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59039627
Ik kom wel eens bij de Turkse bakker om brood te halen en soms baklava als we het zelf niet thuis hebben (ik ben Bosnisch).
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_59107008
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:54 schreef Yorrit het volgende:

[..]

waar hebben ze die kaasdingen?
Stationsweg, eentje op de hoek.
pi_59107103
Gogogo kebab
pi_59159537
Ja, zo vaak.
Mensen gunnen je van alles, zolang je het maar niet hebt.
pi_59170222
Tuurlijk de groenten zijn veel goedkoper en verser dan supermarkt.
kollerren
pi_59189241
Helaas niet meer, woon er nu te ver vandaan. Brood is altijd lekker en de groenten en vlees en kruiden en spijzen e.d. zijn vaak ook heerlijk. En wat Dago schreef, er zijn vaak dingen te koop die men in Nederlandse winkels niet heeft.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:54:04 #195
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_59207171
- Spaanse pepers (op voorraad en lager geprijst dan de toko's waar je ze ook kan kopen)
- Kruiden
- Lahmacun en baklava (vers, goedkoop en lekker natuurlijk )
- Groenten (niet altijd goedkoper, maar wel veel keus)

EDIT:

En bij de Turkse slager natuurlijk in de zomer lamsvlees, een fors groot stuk zodat ik er aardig wat sate kambing van kan maken

Ik probeer ook altijd vaste adresjes aan te houden. De winkels waar van die jonge opgeschoten knapen in staan ontwijk ik altijd. Zijn vaak gasten die geen kennis van zaken hebben en niet bepaald klantvriendelijk zijn mits je een 'landgenoot' van ze bent. Ik spreek natuurlijk wel uit ervaring, en generaliseer niet. De paar Turkse winkels waar ik kom, staan over het algemeen de wat oudere mensen, en die lui zijn altijd vrolijk, mild met het afrekenen en altijd bereid je wat info te geven als je dat nodig hebt.

[ Bericht 30% gewijzigd door JMarsden op 08-06-2008 00:22:46 ]
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:48:47 #196
216510 BYKNT
14 Arda Turan (GS)
pi_59309618
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:05 schreef Dagonet het volgende:
En wat haal je daar dan?
Het valt mij op dat het a) een stuk goedkoper is vaak, b) er een ruime keus is die je nergens anders vindt en c) de kwaliteit niet tegenvalt.

Daarbij komt dan ook nog dat je vaak ook nog dingen kan halen die nergens anders te krijgen zijn, waar haal je bijvoorbeeld een honingraat vandaan? Behalve bij een peperdure reformwinkel misschien.

[ afbeelding ]

Het valt natuurlijk meer mensen op, zoals in dit topic:
Nederlandse groenteman kan wat leren van allochtone evenknie

Ook de slagers mogen zich in een steeds warmere belangstelling verheugen trouwens.
deze gast ken ik, hij zit op de Javastraat in Amsterdam Oost..
pi_59485105
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, vandaag weer geweest, voor groenten en sucuk (knoflookworst). En ik heb rozenjam gekocht, eens proberen.
en hoe was de jam?
mijn oma maakt het ook wel eens maar dat is erg zoet(heel erg..)
  woensdag 18 juni 2008 @ 12:37:52 #198
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59485501
Ik maak nog steeds rozenjam ( In Roemenie eet je dat als snoep )
Wat lepels op een schoteltje en dan oplepelen. Heerlijk.

Ik ben een luie flikker op de grachten van Utrecht; waar geen turk te vinden is.
Maar dit topic herinnert me weer even dat ik ook prima op de fiets kan stappen en naar de kanaalstraat kan trappen.
Waarvoor dank

Ik denk dat we vanavond sate kambing eten
Overigens is het gezeur over het vlees bij de turkse/marokkaanse slager wel heel overdreven. Wij zijn hier nepvlees gewend, vlees wat vuurrood is, terwijl dat helemaal niet kan. Goed rundvlees en goede lam hoort bruinig te zijn!
Het vlees van de Appie wordt volgepompt met kleurstoffen, om de kleur te behouden. Ontzettende flauwekul.
Dus niet zo miepen; gewoon wat vlees halen bij de Turk. Zij eten het zelf ook en zij zien er van binnen net zo uit als jij. Het is niet zo dat een Turk 3 lullen heeft ofzo en daarom dat vlees wel kan eten.
Stomme hollanders ook af en toe.
pi_59493985
Ja, in Rotterdam gingen we er heel vaak heen en nu sinds een tijdje hebben we een "turk" hier in de buurt ontdekt, en daar zijn de groenten echt goed, buiten dat ze dingen hebben die de super niet heeft

En verderop daar zit een turkse super mét slager en daar hebben we dit weekend lam gehaald en kip en rund..

prima allemaal, mooiere prijzen, mooiere producten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:04:17 #200
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_59516016
Bij ons in de wijk (Soesterkwartier Amersfoort) zit een goede Turkse bakker bij wie ik vaak Turks brood haal (handig op zondag!) Het is daar echter altijd godsgruwelijk heet door die ovens en grills. Ik zou daar nog geen kwartier in kunnen werken, maar bij die gasten zie je nooit één druppeltje zweet... Knap hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')