quote:Waar Huntelaar gaat
De vraag is inmiddels allang niet meer óf Huntelaar weggaat, maar waarheen. Tenminste als je alle berichten mag geloven. Klaas Jan zelf hebben we natuurlijk nog niet gehoord, maar het lijkt wel alsof we met zijn allen hebben afgesproken dat we aan elkaar doorgeven waar hij zich wanneer ophoudt en met wie. Zondagavond schijnt hij naar Barcelona te zijn gevlogen. Tijd en vluchtnummer stonden zelfs op internet. Van daaruit vertrok hij met de hoge snelheidstrein naar Madrid. Zeggen ze. Vanuit Madrid ging hij vervolgens maandagavond incognito per ezel in galop richting Santander, om nog dezelfde nacht met speedboot via de grootste haven ter wereld Nederland weer aan te doen. Vanwege tijdgebrek mocht hij het laatste stukje naar Amsterdam met de Feyenoordhelikopter. Dat was zelfs voor de handlangers van Johan Derksen niet meer te volgen. Tijdens zijn afwezigheid is zijn woning snel als Big Brotherhuis omgebouwd en weten we inmiddels dat hij alleen op het toilet géén telefoon heeft. Tenzij er stiekem eentje achter de verjaardagskalender hangt. Daar lopen al weddenschappen over.
Er kan dus elk moment een transfer bekendgemaakt worden en dit zijn de momenten in het seizoen waar ik de meeste hekel aan heb. Vanwege de geruchten. Zeker als het over Klaas Jan Huntelaar gaat, één van de laatste redenen bij Ajax om nog naar het stadion te gaan. Iedereen roept wat en citeert vage websites. Wordt het Real Madrid of via Chelsea een jaartje PSV? Ook toneelvereniging AZ kan nog wel een scorende spits gebruiken en Scheringa heeft centen zat. Bovendien is bekend dat Klaas Jan een gevoelige jongen is en weten we sinds de eenakter van afgelopen weekend dat Louis van Gaal kan huilen op commando. Of wordt het tóch Real Madrid, maar wel nog een jaartje op huurbasis bij Ajax? Mij verbaast echt helemaal niets meer. Bij Klaas Jan heb ik hetzelfde gevoel als vorig jaar met Wesley Sneijder. Naar mijn idee is hij nog niet klaar bij Ajax. En zonder zijn dodelijke voetbalschoenen en Ajaxtenue lijkt hij nog zo groen. Ik verdenk hem er van dat hij een afgeschaafde knie nog steeds door zijn moeder thuis in Hummelo laat troosten met een volkoren boterham met pindakaas en een aai over zijn jongensachtige piekhaar. Zelfs zijn gastgezin in Eindhoven bezoekt hij nog regelmatig.
Voorlopig heeft hij maar één doel: 34 uit 34. Daarbij is het natuurlijk bijzonder frustrerend dat je waarschijnlijk de meeste treffers in Europa scoort, maar tóch geen Gouden Schoen ontvangt, omdat de competitie in Nederland slechts 1,5 punt per doelpunt oplevert. Uiteindelijk zal Klaas Jan daarom willen bewijzen dat hij ook "dubbeltellers" kan maken, in Primera Division of Premier League. In het land waar PSV naar het kampioenschap struikelt en de competitie voor hen nét kort genoeg lijkt, waar de langdurig geschorste Vanenburg in de belangstelling staat van het Duitse SV Meppen, daar jongensdroomt Klaas Jan stiekem dat het hem dit seizoen alsnog gaat lukken om die hoogste Europese eer te behalen. Ik had daarom verwacht dat hij die penalty tegen Heerenveen zelf zou nemen. Maar een misser zou zijn flow misschien wel hebben onderbroken en daarmee ook de kansen op zijn honderdste Eredivisietreffer stukken kleiner hebben gemaakt. Nu is de kans groot dat die al aanstaande zondag te bewonderen is.
Tot die tijd surf ik elke dag met angst en beven langs de belangrijkste nieuwsbronnen, om te zien of De Transfer al is beklonken. Of er weer een grote Ajacied wordt weggekaapt uit onze hoofdstad. Zeker, vele gingen hem voor, maar de spoeling wordt nu wel erg dun. Van Geel en Van Basten zullen nog hun stinkende best moeten doen om een aantrekkelijk team samen te stellen, want een Ajax zonder Huntelaar is gelijk een zorgelijk stuk minder. Maar als er iets in de loop der jaren duidelijk is geworden, dan is het dat Huntelaar altijd en overal zijn eigen weg gaat. Zijn zaakwaarnemer is in dienst van hém en niet andersom. Dan mag meneer Oosterveer het misschien al weken eens zijn met een échte Europese topclub, Klaas Jan beslist zelf. Het zou mij daarom niets verbazen als hij de voorbereiding met Oranje afwacht, om te ervaren hoe het is om elke dag met Marco van Basten en zijn staf te werken. Om vervolgens vlak vóór het EK grinnikend bekend te maken dat hij alsnog gewoon een jaar bij Ajax blijft. Puur op gevoel. Want waar Huntelaar gaat, dat bepaalt gelukkig alleen Klaas Jan.
Dan moet ik mezelf even vasttapen.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:41 schreef Damzkieee het volgende:
Ligt aan de ontknoping van het kampioenschap, als dat weer zo gaat als vorig jaar
Zeg nooit nooitquote:Op woensdag 2 april 2008 13:39 schreef jna het volgende:
Topic 1000 zullen we wel niet meer halen voordat van Basten komt
Ajax is de mooiste club van allemaal, dus ik kan het best begrijpen dat hij hier zoveel zit.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:47 schreef jna het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vult jorien er alleen al 20 met z'n postgedrag de laatste tijd
Zeker van dezelfde makers als "daar hoorden zij engelen zingen" Die kiezen wel altijd goede seizoenen uitquote:Op woensdag 2 april 2008 13:48 schreef toma het volgende:
Dit seizoen wordt er toch een documentaire gemaakt over Huntelaar? Genaamd 'Het jaar van Huntelaar' ?
geen grap
quote:Ajax-spits Huntelaar niet blij met boek
Datum: 19-mrt-2008 16:46
Klaas-Jan Huntelaar (foto) wordt niet alleen begeerd door Europese topclubs, ook uitgeverijen weten wel raad met de spits van Ajax. De komende maanden zullen twee boeken over Huntelaar het licht zien. Eind april verschijnt bij uitgeverij Kluitman ‘Van pupil tot prof’, een paar maanden later gevolgd door ‘Het jaar van Klaas-Jan Huntelaar’ van uitgeverij Carrera. “Maar ik werk alleen aan het eerste boek mee,” aldus de aanvaller.
“Het idee van een jeugdboek waarin m’n ontwikkeling als voetballer beschreven wordt, sprak me wel aan omdat het voor kinderen is. Voor dat andere boek wilden ze een seizoen lang over m’n schouder meekijken, dat vond ik te ingrijpend. Daar is het ook nog wat te vroeg voor. Maar dat boek komt er toch, het was al aangekondigd bij de boekhandels, zeiden ze. Een vreemde gang van zaken. Mensen willen over jouw rug geld verdienen. Mijn zaakwaarnemer en een jurist kijken momenteel of er wat tegen gedaan kan worden.”
quote:Op woensdag 2 april 2008 13:54 schreef PyTh het volgende:
Ik zou als ajax zijnde Huntelaar sowieso niet verkopen.
Jij weet net zo goed als ik dat Huntelaar niet te behouden valt voor ajax, zeker niet gezien het feit dat hij zelf ook graag lijkt te willen vertrekken om te spelen in de Europese Top.quote:
Hoeveel seizoenen dachten jullie dat ook over Mark van Bommel, die bleef ook langer dan algemeen verwacht.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:02 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat Huntelaar niet te behouden valt voor ajax, zeker niet gezien het feit dat hij zelf ook graag lijkt te willen vertrekken om te spelen in de Europese Top.
Precies, aan dit soort dingen kan je geen touw aan vast knopen.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoeveel seizoenen dachten jullie dat ook over Mark van Bommel, die bleef ook langer dan algemeen verwacht.
nou.. een heel klein touwtje misschien.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:04 schreef Houniet het volgende:
[..]
Precies, aan dit soort dingen kan je geen touw aan vast knopen.
Und einem grossche stinkstiefel ja.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:14 schreef toma het volgende:
Nu moet je niet van Bommel met Huntelaar gaan vergelijken want v. Bommel is (met alle respect) een overschatte speler.
quote:Op woensdag 2 april 2008 14:25 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Und einem grossche stinkstiefel ja.
Klopt, Mark van Bommel hoefde destijds geen 30 miljoen euro te kosten.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:39 schreef PyTh het volgende:
Vind het inderdaad ook appels met peren vergelijken M0NTANA.
Hoop ik niet eens op, is onrealistisch. Maar nog een seizoen bij Ajax moet kunnen, niet dan?quote:Maar kan me heel goed voorstellen dat jij hoopt op een zelfde scenario als bij van Bommel.
Zo stom is Ajax nou ook weer niet.quote:Al lijkt het me niet dat ajax er ook maar een seconden aan denkt om Huntelaar trasfervrij te laten vertrekken.
die verkopen liever een speler en zetten het geld op de bank dan dat ze kampioen worden. Zou ik ook doenquote:
Het is beide kut, maar als je ziet dat PSV verlies maakt op Mateja Kezman en Mark van Bommel transfervrij moet laten gaan, ben ik toch heel blij met de miljoenen van Ryan Babel!quote:Op woensdag 2 april 2008 14:47 schreef toma het volgende:
[..]
die verkopen liever een speler en zetten het geld op de bank dan dat ze kampioen worden. Zou ik ook doen
ik ook, maar ik denk dat we met Ryan ook geen kampioen waren geworden.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het is beide kut, maar als je ziet dat PSV verlies maakt op Mateja Kezman en Mark van Bommel transfervrij moet laten gaan, ben ik toch heel blij met de miljoenen van Ryan Babel!
quote:Op woensdag 2 april 2008 14:52 schreef kevin6188 het volgende:
Uit de Sportweek
- Heitinga's opvolger. Van Geel heeft vertrouwen in Vertonghen, Vermaelen en Van der Wiel, maar: ,,Ik denk dat we er een stevige, ervaren verdediger bij moeten hebben. We kijken eerst in Nederland rond omdat dat met de aanpassing makkelijker is, maar het kan zomaar zijn dat we in het buitenland uitkomen."
PSV heeft quite gespeeld wat betreft Kezman.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het is beide kut, maar als je ziet dat PSV verlies maakt op Mateja Kezman en Mark van Bommel transfervrij moet laten gaan, ben ik toch heel blij met de miljoenen van Ryan Babel!
Als ie fit is ja.. hoe lang zou zijn blessure ook al weer duren? 2 weken?quote:Op woensdag 2 april 2008 14:55 schreef toma het volgende:
[..]goedzo Martin. Vd Wiel gewoon volgend seizoen in de basis laten spelen.
Frank de Boer is een held, die mag het in september/oktober best overnemen van Marco van Basten!quote:Op woensdag 2 april 2008 14:52 schreef kevin6188 het volgende:
Uit de Sportweek
- Heitinga's opvolger. Van Geel heeft vertrouwen in Vertonghen, Vermaelen en Van der Wiel, maar: ,,Ik denk dat we er een stevige, ervaren verdediger bij moeten hebben. We kijken eerst in Nederland rond omdat dat met de aanpassing makkelijker is, maar het kan zomaar zijn dat we in het buitenland uitkomen."
Sportweek oppert Andre Ooijer. Vindt Frank de Boer een goed idee. ,,Maar ik heb begrepen dat zijn vrouw niet staat te springen als hij bij Ajax tekent."
Wat betreft Dingsdag en Saeijs, namen die volgens Van Geel 'voorbarig' zijn. De Boer. ,,Maar kunnen zij ook bij Ajax spelen? Bij Roda staan ze op de banken als je derde wordt en is zevende ook geweldig. Je ziet aan Kennedy dat spelers moeite hebben met die overstap."
- Stekelenburg zegt zich geen zorgen te maken over het opstaan van een nieuwe leider.
- Groenendijk vindt het jammer dat hij De Boer niet op een of andere manier kan bijstaan bij de A1.
- Met Huntelaar en Davids is Ajax nog in gesprek. Van Geel: ,,KJH brengt zo'n meerwaarde, die willen we echt niet kwijt en met Hetinga's vertrek zijn we al een leidende jongen in de groep kwijt."
- Het is nog niet duidelijk of Ajax doorgaat met Kuffour.
quote:Op woensdag 2 april 2008 14:57 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Als ie fit is ja.. hoe lang zou zijn blessure ook al weer duren? 2 weken?
True, true. Ajax moet hem inderdaad verkopen, als KJH zijn contract niet verlengt. Maar goed, zie het ook gebeuren dat hij tegen een forse salarisverhoging zijn contract met een jaar verlengt.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:57 schreef PyTh het volgende:
[..]
PSV heeft quite gespeeld wat betreft Kezman.
Chelsea was zo aardig om 10 miljoen euro neer te tellen terwijl hij nog maar een 1-jarig contract had.
En van Bommel transfervrij laten vertrekken heeft PSV een hoop meer opgeleverd dan de 5 miljoen die BD destijds in de winterstop wilde betalen
Ik denk dat Huntelaar na dit seizoen wel gaat vertrekken, zie hem ook niet snel zijn huidige contract verlegen en na volgend seizoen heeft hij nog maar een 1-jarig contract.
Dus als hij niet wil verlengen moet ajax hem deze zomer wel verkopen.
Grote kans natuurlijk dat er dan wel een gelimiteerde transfersom overeen wordt gekomen. Dat is nu eenmaal de prijs die je moet betalen als je KJH nog een seizoen wilt behouden voor Ajax.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
True, true. Ajax moet hem inderdaad verkopen, als KJH zijn contract niet verlengt. Maar goed, zie het ook gebeuren dat hij tegen een forse salarisverhoging zijn contract met een jaar verlengt.
Dat denk ik niet.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:02 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Grote kans natuurlijk dat er dan wel een gelimiteerde transfersom overeen wordt gekomen. Dat is nu eenmaal de prijs die je moet betalen als je KJH nog een seizoen wilt behouden voor Ajax.
Ik ben eerder bang dat hij stiekem al bij HSV heeft geïnformeerd...quote:Op woensdag 2 april 2008 15:07 schreef Nashje het volgende:
Als ik naar een vervanger voor Heitinga zou moeten kijken zou ik alla minuut contact opnemen met Chelsea. Hopelijk heeft Van Basten al stiekem geinformeerd.
Doel je nu op Khalid Boulahrouz, Alex of Branislav Ivanović?quote:Op woensdag 2 april 2008 15:07 schreef Nashje het volgende:
Als ik naar een vervanger voor Heitinga zou moeten kijken zou ik alla minuut contact opnemen met Chelsea. Hopelijk heeft Van Basten al stiekem geinformeerd.
Ja dat ook, maar is niet geheel logisch. Vermaelen is Mathijsen 2. Het gaat om een rechtercentrale verdediger.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:11 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat hij stiekem al bij HSV heeft geïnformeerd...
quote:Poepon weg bij Ajax
Amsterdam, 02 apr 2008
Rydell Poepon mag weg bij Ajax. De spits, die momenteel op huurbasis bij Willem II speelt, heeft dinsdag een gesprek met de clubleiding van Ajax gehad. In gezamenlijk overleg is besloten dat de 20-jarige Poepon mag uitkijken naar een andere club, ondanks zijn tot medio 2010 doorlopende contract.
Poepon werd tijdens het seizoen 2006-2007 al verhuurd aan Willem II. De aanvaller, die dat voetbaljaar begon bij Jong Ajax, kwam vorig seizoen negen keer in actie voor de Tilburgse eredivisionist. Poepon is dit seizoen met negen treffers clubtopscorer van Willem II.
Ajax.nl
Boulahrouz uiteraard.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Doel je nu op Khalid Boulahrouz, Alex of Branislav Ivanović?
Ajax moet gewoon een mondelinge afspraak met Huntelaar maken, dat als hij verlengt dat hij na volgend seizoen gewoon weg magquote:Op woensdag 2 april 2008 15:08 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Heb zelf een heel goed gevoel over Huntelaar. Ik denk dat ie verlengt en nog een seizoen blijft. Hij heeft ook gezegd dat Ajax flink mag verdienen aan hem.
Alex zou ook wel leuk zijn.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Boulahrouz uiteraard.
Zit weg te rotten op de tribune bij Sevilla, dus lijkt me niet dat Chelsea hem wil houden. Ajax moet slagvaardig zijn.
Welkom in de wereld van de zaakwaarnemers. Die gaan écht geen mondeling akkoord aan.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ajax moet gewoon een mondelinge afspraak met Huntelaar maken, dat als hij verlengt dat hij na volgend seizoen gewoon weg mag
Desnoods zetten ze op papier "Huntelaar speelt nog 1 seizoen hier en mag volgend jaar voor meer dan 20m weg"quote:Op woensdag 2 april 2008 15:19 schreef BoNi het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van de zaakwaarnemers. Die gaan écht geen mondeling akkoord aan.
quote:Op woensdag 2 april 2008 15:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Alex zou ook wel leuk zijn is een utopie.
quote:Oproep sfeerteam Ajax-De Graafschap
woensdag 02 april, door Pitsko, Amsterdam, 14:53u, ajax1.nl
Het sfeerteam van Ajax verzoekt alle Ajacieden om zondag vroeg naar het stadion te komen. Zoals altijd kan er niet gezegd worden wat er gaat komen maar dat er iets speciaals is waar je bij moet zijn tijdens de opkomst van Ajax-de Graafschap is zeker!
Sfeerteam Ajax
Komt een Jurgen Colin-sfeeractie.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:37 schreef Jasza het volgende:
Komt er zondag weer iemand optreden ofzo?
[..]
Hopelijk Rene Froger weer, heb hem vorige keer gemist toen ik mijn broodje bal zat te vretenquote:Op woensdag 2 april 2008 15:37 schreef Jasza het volgende:
[..]
hehe nou je hebt wat gemist zegquote:Op woensdag 2 april 2008 15:38 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Hopelijk Rene Froger weer, heb hem vorige keer gemist toen ik mijn broodje bal zat te vreten
Voetbalsupporters die het Pippi Langkous-lied zingen mogen wat mij betreft allemaal van een brug afspringen. God wat heb ik daar een hekel aan zeg.quote:
Ik las trouwens dat Slavia-Sparta (of andersom) weer een gezellige boel was?quote:Op woensdag 2 april 2008 15:59 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Voetbalsupporters die het Pippi Langkous-lied zingen mogen wat mij betreft allemaal van een brug afspringen. God wat heb ik daar een hekel aan zeg.
Hehe die kerel bij 0:36 ulli kijkt het stadion beweegtquote:Op woensdag 2 april 2008 15:22 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Desnoods zetten ze op papier "Huntelaar speelt nog 1 seizoen hier en mag volgend jaar voor meer dan 20m weg"![]()
Oja deze blijft fucking vet![]()
Heb de muziek niet aan, het is alleen gaaf om te zien hoe dat stadion omlaag en onhoog gaatquote:Op woensdag 2 april 2008 15:59 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Voetbalsupporters die het Pippi Langkous-lied zingen mogen wat mij betreft allemaal van een brug afspringen. God wat heb ik daar een hekel aan zeg.
Lekkere dosis traangas gehad en een tijdje doof aan 1 oor door knalvuurwerk. De blauwe pettenbrigade kwam elke paar minuten even het vak op met een mannetje of 20-30 en 1 of andere gek rende nog over het veld met een cornervlag in z'n klauwen, haha. En ze hadden alle doeken die aan de voorkant van het vak hingen eraf getrokken, stelletje teringlijers.quote:Op woensdag 2 april 2008 16:05 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik las trouwens dat Slavia-Sparta (of andersom) weer een gezellige boel was?
Wat een feest, hehe.quote:Op woensdag 2 april 2008 16:09 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Lekkere dosis traangas gehad en een tijdje doof aan 1 oor door knalvuurwerk. De blauwe pettenbrigade kwam elke paar minuten even het vak op met een mannetje of 20-30 en 1 of andere gek rende nog over het veld met een cornervlag in z'n klauwen, haha. En ze hadden alle doeken die aan de voorkant van het vak hinger eraf getrokken, stelletje teringlijers.
En wat is er precies waar van het verhaal van die 6000 man?quote:Op woensdag 2 april 2008 16:12 schreef Aanvoerder het volgende:
Spurs fans waren lekker fanatiek, maar tijdens en buitenom de wedstrijd was het rustig.
quote:Rydell Poepon heeft te horen gekregen dat hij mag uitkijken naar een nieuwe club. Dat meldt Ajax op haar website. De 20-jarige spits had dinsdag een gesprek met de club, waaruit naar voren is gekomen dat Ajax geen toekomst in hem ziet. Poepon is momenteel clubtopscorer bij Willem II met negen treffers en heeft bij Ajax nog een contract tot juli 2010.
Dat zal dus wel betekenen dat Geert de Ouden echt komt.quote:Op woensdag 2 april 2008 16:15 schreef kevin6188 het volgende:
Dit had ik dan eigenlijk weer niet verwacht. Zo ruim zit Ajax al niet in haar spitsen.
[..]
Den Ouden douchuh met je bloedkopquote:Op woensdag 2 april 2008 16:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat zal dus wel betekenen dat Geert de Ouden echt komt.
Kan je zonder Slavia seizoenskaart gewoon naar binnen komen daar?quote:Op woensdag 2 april 2008 16:09 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Lekkere dosis traangas gehad en een tijdje doof aan 1 oor door knalvuurwerk. De blauwe pettenbrigade kwam elke paar minuten even het vak op met een mannetje of 20-30 en 1 of andere gek rende nog over het veld met een cornervlag in z'n klauwen, haha. En ze hadden alle doeken die aan de voorkant van het vak hingen eraf getrokken, stelletje teringlijers.
Ga hem nou geen dingen opleggen die die niet wilquote:Op woensdag 2 april 2008 16:24 schreef Jasza het volgende:
[..]
Kan je zonder Slavia seizoenskaart gewoon naar binnen komen daar?
Anders kom ik volgend seizoen wel ff buurten
Bijna nooit uitverkocht. Staan vaak met maar 2.000-3.000 man in het stadion en soms komen er zelfs geen uit-fans opdagen.quote:Op woensdag 2 april 2008 16:24 schreef Jasza het volgende:
[..]
Kan je zonder Slavia seizoenskaart gewoon naar binnen komen daar?
Anders kom ik volgend seizoen wel ff buurten
Oh genoeg plek voor mij dusquote:Op woensdag 2 april 2008 16:35 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Bijna nooit uitverkocht. Staan vaak met maar 2.000-3.000 man in het stadion en soms komen er zelfs geen uit-fans opdagen.
En dat stadion is groot genoeg voor 15 duizend man?quote:Op woensdag 2 april 2008 16:35 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Bijna nooit uitverkocht. Staan vaak met maar 2.000-3.000 man in het stadion en soms komen er zelfs geen uit-fans opdagen.
Poepon, tsja.... ben er nooit echt warm van geworden, maar zul je zien dat 'ie volgend jaar 2 keer tegen Ajax scoort.
Tsja ik weet het niet, dat nummer he. Effect is wel leuk.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:22 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Desnoods zetten ze op papier "Huntelaar speelt nog 1 seizoen hier en mag volgend jaar voor meer dan 20m weg"![]()
Oja deze blijft fucking vet![]()
klik voor YouTube-filmpje
Als we zo de Arena kunnen afbrekenquote:Op woensdag 2 april 2008 16:52 schreef Houniet het volgende:
[..]
Tsja ik weet het niet, dat nummer he. Effect is wel leuk.
Bijna 22.000 officieel.quote:Op woensdag 2 april 2008 16:48 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
En dat stadion is groot genoeg voor 15 duizend man?
Met het springen natuurlijk dommiequote:Op woensdag 2 april 2008 17:34 schreef denthemen het volgende:
Met kinderliedjes? Dat doen ze in Eindhoven maar
Oke dat is dan wel erg leeg zegquote:
Heb jij boulahrouz ooit zien spelen? hij is een echte versterking voor Ajax.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:20 schreef w00h00 het volgende:
Iedereen krijgt hier een harde tol van Boulahrouz, maar ik denk dat het ook wel een reden heeft dat hij op de tribune zit bij Sevilla.
Anderzijds maar klagen op Van Geel dat hij tribune klanten haalt als Luque, Urzaiz, Juanfran, Roger etc.![]()
Waan van de dag he.
Nee, voor zover ik weet komt er niemand optreden. Dat iedereen op tijd moet zijn heeft met de Tifo-actie te maken.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:37 schreef Jasza het volgende:
[..]
quote:Ajax en Adidas hebben overeenstemming bereikt over de verlenging en een substantiële verbetering van het sponsorcontract. De nieuwe overeenkomst kent een looptijd van tien jaar en gaat in op de einddatum van het huidige contract, 1 juli 2009.
Het contract levert Ajax over een periode van tien jaar circa 70 miljoen euro op. Dit bedrag is opgebouwd uit diverse elementen, zoals een vast jaarbedrag en een bijdrage ter ondersteuning van Ajax' internationale activiteiten. Daarnaast is sprake van een bonusschema dat recht geeft op extra betalingen afhankelijk van geleverde sportieve prestaties.
Voor Sjon of niet?quote:Op woensdag 2 april 2008 18:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Nee, voor zover ik weet komt er niemand optreden. Dat iedereen op tijd moet zijn heeft met de Tifo-actie te maken.
Aardig bedrag.quote:Op woensdag 2 april 2008 18:47 schreef kevin6188 het volgende:
Onder het mom: bedankt en tot ziens.
[..]
Nee voor Urzaiz dat ie nog een jaar door moet gaanquote:
Niet verkeerdquote:Op woensdag 2 april 2008 18:47 schreef kevin6188 het volgende:
Onder het mom: bedankt en tot ziens.
[..]
Dat had Torres ook, dus ik denk dat dat meer over Liverpool zegt.quote:Op woensdag 2 april 2008 22:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij heeft wel een hoog percentage.. 1 schot 1 maal op doel
Jorien zeker weer?quote:Op donderdag 3 april 2008 09:55 schreef M0NTANA het volgende:
http://klaasjanmoetblijven.webs.com/index.htm
Werkt vaak averechts, dus KJH zal wel vertrekken.
quote:Maarten Fontein loopt een dag na zijn officiële vertrek bij Ajax met alle bedrijfsgeheimen naar concurrent AZ. Het stuurloze Ajax vergat een concurrentiebeding op te nemen bij de voortijdige beëindiging van het arbeidscontract met Fontein.
quote:
Maakt de 18 miljoen alleen maar mooier natuurlijk. Bij de BBC maakten ze laatst ook al een opmerking over Ryan. Dat hij toch wel erg vaak voor het naar binnen trekken en dan zelfs schieten koos, daar waar hij gewoon naar de achterlijn kan en een voorzet moet geven.quote:Op donderdag 3 april 2008 10:24 schreef HeatWave het volgende:
Babel was idd drama gisteren, snap niet dat ze die zonodig moesten hebben.
Telegraaf en Maarten Fontein hebben ruzie.quote:
quote:Ajax Bordjesclub
Ik neem aan dat we het erover eens zijn dat de uitdrukking ‘bordje op schoot’ zo snel mogelijk bij de wet verboden moet worden. Die wil ik dus echt helemaal nóóit meer horen, en zeker niet van mensen die de taal als hun vakgebied hebben gekozen. Wat een armoe. Journalisten en columnisten die nu nog het euvele lef hebben om ‘bordje op schoot’ te schrijven of zeggen, moeten door de rechter veroordeeld worden tot een passende straf. De rest van je leven elke zondagavond melden op het politiebureau, om daar verplicht twee uur met een bordje op schoot te zitten. Zoiets.
Zelden zo’n slechte beeldspraak gehoord. Ik bedoel: destijds werd je ook gek van NS-conducteurs die protesteerden tegen het ‘rondje om de kerk’. Maar dat beeld sloeg tenminste ergens op: ze zouden steeds vaker op dezelfde trajecten worden ingezet. Altijd hetzelfde ritje. Een ‘rondje om de kerk’. Vooruit dan maar: het beeld klopte wel.
Maar dat je wél met je bordje op schoot naar de NOS kunt kijken, en niet naar RTL, dat sláát gewoon nergens op. We vonden allemaal dat de samenvattingen bij de commerciëlen (eerst Talpa, daarna RTL) te lang waren. We vonden het commentaar slecht, we vonden dat er te veel werd geouwehoerd, we vonden de volgorde irritant en we werden gek van al die reclame. Allemaal zinnige punten, maar als er één ding wél bij het oude was gebleven, dan was het het uitzendtijdstip: zondagavond om zeven uur. Bordje op schoot! Kortom: de uitdrukking dekte de kritiekpunten niet – en dan is het dus gewoon een slecht gekozen beeldspraak.
Gelukkig is het niet moeilijk om iets te verzinnen waarvoor de uitdrukking wél toepasbaar is, namelijk: de scouting en het aankoopbeleid van Ajax.
Ik realiseerde me dat toen ik in las dat Ajax geïnteresseerd is in Miralem Sulejmani van Heerenveen. Goeie speler, maar gottegot, wat was het weer voorspelbaar dat Ajax hem in de loop van dit seizoen (en bij voorkeur na een goeie pot tegen Ajax) zou ‘ontdekken’. Toen AZ sexy was, wilden we Kenneth Perez. Toen FC Groningen sexy was, wilden we Suárez en daarna Silva. Toen FC Twente sexy was, wilden we Kennedy. En nu zijn we, een paar jaar na Huntelaar, terug bij Heerenveen. Zou me niet verbazen als Pranjic ook nog genoemd gaat worden.
Dat is dus scouten met het bordje op schoot: beetje tv kijken en vanuit je luie stoel een ‘schaduwlijstje’ samenstellen van namen die iedereen wel wil hebben, en waaraan inmiddels een gepeperd prijskaartje hangt. Reserveopties: Rommedahl en Colin. Die kennen we nog van toen we jaren geleden met het bordje op schoot voor de tv zaten.
Ook op de internationale markt gaan we zo te werk. Sneijder weg? Nou, dan willen we Luka Modric wel! Maar o jee: zijn club vindt 15 miljoen euro niet genoeg, en Modric kan wel wat beters vinden dan een voormalige topclub uit Nederland. Ja, gek hè? Lijstjes met onhaalbare spelers maken, kan ik ook wel. Op het lijstje van Ajax moet niet Luka Modric staan, maar de vólgende Luka Modric.
Vroeger ontdekte Ajax zélf Chivu’s, Litmanens en Maxwells. Nu kopen we ze voor een miljoentje of wat van één van die Eredivisie-clubs die slimmer scouten dan wij. En zelfs bij die clubs melden we ons pas als er rond de betreffende speler een bescheiden hype ontstaan is. Trouwens: waarom wilden we Modric na Ajax – Dinamo Zagreb? Waarom willen we Sulejmani in de week na Heerenveen – Ajax? En waarom mag er een speler van Kozakken Boys op proef komen net nadat we een bekerwedstrijd tegen die club hebben gespeeld? Is dat allemaal toeval, of ziet Ajax alleen spelers die per ongeluk ons pad kruisen?
Regeren is vooruitzien. Ajax kijkt niet meer vooruit, en dus regeren we ook niet meer. Simpele rekensom. Wel eens nagedacht over het bedrag dat Ajax uitgespaard zou hebben als de club Klaas-Jan Huntelaar van AGOVV Apeldoorn had gekocht? En Suárez van Nacional, en Silva van Danubio, en Kennedy van Hammarby? En als we Sulejmani uit de jeugd van Partizan Belgrado hadden geplukt?
Dat Ajax niet meer de sterkste is, is op zichzelf wel te verhelpen. Veel zorgwekkender is het dat we ook niet meer de slimste zijn. Immers: met een bordje op schoot én een bord voor je kop is het lastig scouten.
Want?quote:Op donderdag 3 april 2008 11:09 schreef TerroRobbie het volgende:
Huntelaar kopen van AGOVV, dat kon helemaal niet.
Hij is nooit eigendom geweest van AGOVV. En denk niet dat PSV hem zomaar naar Ajax had laten gaan.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:20 schreef Scorpie het volgende:
Want?
Het is gewoon weer een bevestiging.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:12 schreef Prosac het volgende:
Duidelijk stuk, alles is hier al wel eens genoemd. Het vormt ook een van de grootste ergernissen van de Ajax liefhebbende Fok!ker
maar acties als van lindgren brengt wel schande met zich mee. eerste bij groningen dumpen om vervolgens weer terug te kopen.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:43 schreef Nashje het volgende:
Ook Suarez en Sulejmani zouden grote gokken zijn geweest als wie die hadden gescout. Zo'n speler moet toch wennen in Nederland, en dan zijn clubs als Groningen en Heerenveen gewoon perfect als tussenstap.
In zijn eerste jaar bij Ajax heeft hij in 30 wedstrijden 15 goals gemaakt en 10 assists gegeven. En dat voor een jongen die pas net 21 is, dat vind ik heel erg knap. Ik denk dat Suárez een hele grote speler gaat worden.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou zo'n exceptioneel talent is Suarez toch ook weer niet. Momenteel een aardige speler bij Ajax, maar ook niet meer dan dat.
Nooit!quote:Op donderdag 3 april 2008 11:48 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
misschien is het een idee om een samenwerking met een club te krijgen zoals chelsea en psv. chelsea koopt, psv krijgt speler om ervaring op te doen. zoiets zou ajax ook moeten.
Nee dat vind ik niet. Lindgren was toen niet goed genoeg, en heeft een aantal jaar nodig gehad. Ajax heeft juist slim gehandeld, door een clausule in het contract van Lindgren te laten opnemen.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:48 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
maar acties als van lindgren brengt wel schande met zich mee. eerste bij groningen dumpen om vervolgens weer terug te kopen.
Nee dat hoeft van mij dus absoluut niet. Wil geen satellietclubje zijn.quote:misschien is het een idee om een samenwerking met een club te krijgen zoals chelsea en psv. chelsea koopt, psv krijgt speler om ervaring op te doen. zoiets zou ajax ook moeten.
Die twee zijn amper 20 jaar, had ze 3 of 4 jaar gleden gescout en in de A1 ( of Jong Ajax/verhuren) verder laten ontwikkelen. Dan betaal je er 1/14 (!) van, dan dat we nu moeten betalen, moet je eens nagaan hoeveel 'missers' je op dit gebied kan lopen, voordat je het aan hetzelfde bedrag komt dat we nu voor Suarez betaald hebben of voor Sulejmani gaan betalen. (want dat gaan we doen)quote:Op donderdag 3 april 2008 11:43 schreef Nashje het volgende:
Ook Suarez en Sulejmani zouden grote gokken zijn geweest als wie die hadden gescout. Zo'n speler moet toch wennen in Nederland, en dan zijn clubs als Groningen en Heerenveen gewoon perfect als tussenstap.
je hebt hier helemaal gelijk. er had minder geld voor suarez betaald kunnen worden door juiste scouting. die hongaar bij psv is ook ineens gekomen. hoe kan psv wel zoiets binnenhalen en ajax niet???quote:Op donderdag 3 april 2008 11:54 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Die twee zijn amper 20 jaar, had ze 3 of 4 jaar gleden gescout en in de A1 verder laten ontwikkelen. Dan betaal je er 1/14 (!) van, dan dat we nu moeten betalen, moet je eens nagaan hoeveel 'missers' je op dit gebied kan lopen, voordat je het aan hetzelfde bedrag komt dat we nu voor Suarez betaald hebben of voor Sulejmani gaan betalen. (want dat gaan we doen)
Wat ik wil aangeven is dat een Suarez en Sulejmani, die zo'n exceptioneel talent hebben, veel eerder gescout hadden moeten worden om ze te vormen tot een echte Ajax 1 speler.
A- We betalen nu vaak meer dan de tienvoud voor een speler.
B- Ze komen in een nieuwe omgeving, nieuwe team en vooral een nieuwe speelstijl. en het risico is daarbij zo ontzettend groot, dat een speler in enkele maanden tijd de nieuwe spits of rechtsbuiten van het 'grote' Ajax moet worden.
Vergeet niet dat je die 16 of 17-jarigen dan wel minimaal 3 ton salaris moet betalen vanwege het feit dat ze van buiten de EU komen. En dat kun je ook niet verkopen als beleidsvoerder wanneer je dat bij 5 of 6 talenten doet.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:54 schreef w00h00 het volgende:
Die twee zijn amper 20 jaar, had ze 3 of 4 jaar gleden gescout en in de A1 ( of Jong Ajax/verhuren) verder laten ontwikkelen.
Wie koopt/verkoopt dan spelers?quote:Op donderdag 3 april 2008 13:18 schreef kevin6188 het volgende:
Marco van Basten treedt op 1 juli in dienst van Ajax, maar heeft het al gehad met de falende technisch directeur Martin van Geel. Interim-directeur Henri van der Aat denkt er hetzelfde over. Ze willen de functie van technisch directeur en de gelieerde persoon zo snel mogelijk lozen. Aldus De Telegraaf.
Van Basten, denk ik.quote:
Engelaar of Elmander, ik hoef ze allebei nietquote:Op donderdag 3 april 2008 13:36 schreef kevin6188 het volgende:
Engelander
quote:De waarschuwing uit de mond van Alfons Groendenijk is helder, tijdens de woensdagtraining van Ajax. ,,Alles is toegestaan, maar wie probeert iemand een doodschop te verkopen, kan de kleedkamer opzoeken. Die hebben we hier niet nodig.'' Ook assistent-coach Groenendijk had gezien dat Samuel Kuffour met een grove tackle orde op zaken trachtte te stellen. Buiten alle proporties, oordeelde Groenendijk.
En daarom moet ie dus wegquote:
Wat gaat hij doen, de doelpalen bij buigen?quote:
Veeg me opquote:Op donderdag 3 april 2008 15:44 schreef Silenus het volgende:
Om even lekker te lachen:
http://www.fcgforum.nl/viewtopic.php?t=2296&postdays=0&postorder=asc&start=0
quote:Oh ja en waarom komt er Ajax in mijn bericht te staan als ik 0 2 0 intik? En dan ook nog met een hoofdletter???
Hier bestaat maar één smilie voor: "quote:
quote:Een catwalk in de Arena
AMSTERDAM - Toen Siem de Jong nog niet in het eerste van Ajax speelde, toen hij nog een anonieme Nederlander was, toen hij nog als tiener door het leven ging, toen was hij helemaal niet bezig met uiterlijk vertoon.
Ajax-vest met klassieke letters uit de oude Meer.
Een trainingspak zat vaak als gegoten, een spijkerbroek ook.
Maar nu Siem de Jong basisspeler bij Ajax is, nu alle voetbalogen op hem gericht zijn, nu zijn anonieme status per direct is opgeheven, nu hij als volwassene door het leven stapt, nu let hij op wat hij draagt. En vooral op wat hij koopt. Hij moet wel.
Iedereen kent hem of wil hem beter leren kennen.
Toch was het even wennen dat het kledingmerk Oger uitgerekend hem uitkoos model te staan voor de nieuwe kledinglijn die sinds kort op de markt is. ,,Ik voel me niet echt thuis op een catwalk,'' glimlacht De Jong als hij het promotiefilmpje ziet waarin hij de hoofdrol speelt. In die reclameproductie maakt de Ajacied de gang van de kleedkamer naar het veld, over een denkbeeldige rode loper. Want hij loopt niet op kicksen, maar op lakschoenen. En hij draagt geen sportbroek, maar een hippe jeans. Om zijn schouders hangt deze keer geen shirt met rugnummer 38, maar een getailleerd colbert met daaronder een fraai overhemd.
,,Het is even wennen,'' zegt De Jong.
Het is meer dan dat.
Het is ook de consequentie van het Ajacied zijn. Een Ajacied is nou eenmaal meer dan voetballer alleen. Tegen een Ajacied wordt opgekeken in alle rangen en standen van de samenleving. Ajacieden zijn interessant voor overheid en zakenwereld, voor lezers van Libelle en Donald Duck, voor sportjournalisten, maar ook voor cultuurverslaggevers, tv-shows en documentairemakers. De wereld pronkt nou eenmaal graag met een geslaagde Ajacied.
Ajacieden moeten dus meer dan winnen, terwijl die opdracht al zwaar genoeg blijkt. Natuurlijk is dat de belangrijkste voorwaarde om Ajacied te worden en vooral te blijven. Maar om te slagen, is meer nodig. Het is vooral een kwestie van sterk in je schoenen staan. Dat begint 's ochtends al, als de kleedkamer wordt betreden. Onderling letten Ajacieden op ieders klederdracht.
,,Als iemand op een dag roze draagt, dan valt al snel de naam van de Pink Panther,'' vertelt Urby Emanuelson, middenvelder van Ajax. ,,En wie plots in een boxershort staat met alle kleuren van de regenboog, kan rekenen op oerwoudgeluiden, uit alle hoeken van de kleedkamer. Er wordt dus op elkaar gelet.''
Oger is al dertien jaar kledingsponsor van Ajax. Oger is een modehuis in Nederland waar de betere Italiaanse merken te koop zijn en waar ambachtelijk Napolitaans maatwerk wordt geleverd. Om de relatie met Ajax een nieuwe dimensie te geven, werd een kledinglijn ontwikkeld die garant moest staan voor Amsterdamse bluf.
Onder de kraag van de colberts staat daarom: 'not for losers'. Losers wonen immers niet in Amsterdam. In Amsterdam mag alleen maar worden gewonnen. Logisch dat daarom wordt gegniffeld. Zo vaak wint Ajax niet meer, de laatste seizoenen. Vooral op beslissende momenten bleken Ajacieden losers.
,,Ach,'' zegt ontwerper Sander Lusink, ,,Amsterdammers blijven bluffen. Dat hoort bij ons. We hebben een sexy jeans ontwikkeld, met op de knopen het logo van Ajax. Getailleerde jasjes maken het perfecte beeld af. Wat Dolce&Gabbana met AC Milan heeft gedaan, doen wij met Ajax.''
John Heitinga, boegbeeld van het huidige Ajax, stond ooit in zijn onderbroek voor Sloggi, een lingeriemerk. Qua bovenkleding heeft hij zijn keuze ook gemaakt, nu hij via Ajax aan Oger heeft geroken. ,,Ik hou van mooie kleding,'' zegt John Heitinga. ,,Ik ga regelmatig met mijn vriendin de stad in om iets nieuws te kopen. Deze nieuwe kledinglijn bevalt me wel, er is duidelijk over nagedacht. Het past bij mij, het past bij Ajax. Ik voel me er goed in.''
Sander Lusink: ,,Voetballers van nu zijn modebewust. Ze zijn zich bewust van hun uitstraling. Kiezen daarom voor een bepaald soort huis en bepalen welke meisjes mooi zijn en welke niet. Over het algemeen weten ze qua kleding ook wat ze willen. Daar zijn wij op ingesprongen. We wilden geen schreeuwerige supporterscollectie, maar een Italiaanse, sexy-outfit, de Ajax Private Collection. Dat is in onze ogen gelukt.''
Of het duur is? Het jasje met brutale kraagtekst kost 398 euro, de spijkerbroek 98. Verder is er een sweatvest voor 68 euro te koop. Daarop staat het klassieke beeldmerk van Stadion De Meer, de oude thuishaven van Ajax.
als ik had gekunnen hadden we wel iets kunnen regelen. Maar ik ga dat weekend naar de ardennenquote:Op donderdag 3 april 2008 16:39 schreef denthemen het volgende:
Vandaag 2 kaarten aangeboden gekregen voor Groningen uit, maar de 3 maten waarmee ik naar uitwedstrijden ga zijn allemaal op vakantie de 13eEn aangezien ik zelf mijn rijbewijs nog niet heb
Eens kijken of ik nog iemand kan regelen die wel met een bus(je) kan rijden hehe
Congratzquote:Op donderdag 3 april 2008 16:07 schreef kevin6188 het volgende:
Jeuhj![]()
Als mijn info klopt, behoor ik tot de 354 mensen die nu op 12 scanpunten van uitduels in de Eredivisie staan. Dat betekent dat ik volgend seizoen dus voorrang heb om uitkaarten aan te schaffen of Excelsior er nu wel of niet uitgaat.
ScreenVirtuoso en GifMovieGearquote:Op donderdag 3 april 2008 16:47 schreef _Mike_ het volgende:
Offtopic: Wat was dat programma waarmee je gifjes van filmpjes kan maken?
Joden
Oh, zo bedoel je. Ik dacht dat je bedoelde wie verantwoordelijk zou worden enzo. Wie er onderhandelt weet ik ook niet.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:33 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Die gaat toch niet onderhandelen?
Ik heb gehoord dat 'ie inmiddels uitverkocht is en niet meer wordt gemaakt. Geen idee of dat klopt. Zou het een beetje vaag vinden als dat inderdaad zo is.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:29 schreef toma het volgende:die sweater is wel cool. Kun je m ook via internet bestellen?
quote:Op donderdag 3 april 2008 17:30 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Goede zaak voor hem en zijn familie.
quote:• Poepon geeft niet op: 'Desnoods ga ik naar FC Groningen.'
Luuk Bos
Heb je dat van een site ofzo? Ik sta nu op 13, heb 'm dan ook wel binnen denk ik.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:07 schreef kevin6188 het volgende:
Jeuhj![]()
Als mijn info klopt, behoor ik tot de 354 mensen die nu op 12 scanpunten van uitduels in de Eredivisie staan. Dat betekent dat ik volgend seizoen dus voorrang heb om uitkaarten aan te schaffen of Excelsior er nu wel of niet uitgaat.
Vriend van me heeft een en ander uitgerekend in Excel naar aanleiding van de scanpunten die telkens op de Ajax-site staan.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:48 schreef Silenus het volgende:
[..]
Heb je dat van een site ofzo? Ik sta nu op 13, heb 'm dan ook wel binnen denk ik.
Van Geel kan wel onderhandelen, laat Van Basten dan maar met namen komen die mogen komen/we mogenquote:Op donderdag 3 april 2008 16:53 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Oh, zo bedoel je. Ik dacht dat je bedoelde wie verantwoordelijk zou worden enzo. Wie er onderhandelt weet ik ook niet.
wat is er in san remo?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef Jasza het volgende:
[ afbeelding ]
AFCA represented in San Remo.
quote:Ajax hoopt na dit seizoen afscheid te kunnen nemen van technisch directeur Martin van Geel. Interim-algemeen directeur Henri van der Aat en toekomstig hoofdtrainer Marco van Basten zouden het niet in de huidige beleidsbepaler zien zitten.
Volgens Telegraaf-journalist Valentijn Driessen zijn beiden niet tevreden over het presteren van Van Geel. Ook in de commissie Coronel werd de technisch directeur stevig bekritiseerd.
quote:
Euujjhhhh jij pummel zegt toch niets verkeerd over meneer van Gaal huh huh?quote:
Als we Van Geel laten zitten is er zelfs geen lang termijn meer voor Ajaxquote:Op donderdag 3 april 2008 18:54 schreef Urquhart het volgende:
Apart ook dat die Van Der Aat die er amper een week zit, en over een paar maandjes weer weggaat...zo'n stempel mag drukken op de lange termijn.
Heeft 'ie bij de wielerploeg van de Rabobank ook gedaan. Daar is ie ook alweer weg, volgens mij. Maar ook daar heeft 'ie de boel aardig op de rit gekregen.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:54 schreef Urquhart het volgende:
Apart ook dat die Van Der Aat die er amper een week zit, en over een paar maandjes weer weggaat...zo'n stempel mag drukken op de lange termijn.
Aardig? Hij heeft het maximale bereikt in de tijd dat hij er zatquote:Op donderdag 3 april 2008 19:05 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Heeft 'ie bij de wielerploeg van de Rabobank ook gedaan. Daar is ie ook alweer weg, volgens mij. Maar ook daar heeft 'ie de boel aardig op de rit gekregen.
Dat gaat problemen vormen idd.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:26 schreef Ordinair het volgende:
Van Gaal en van Basten gaat heul net samen.
Weet je al wat je hierna gaat doen? Ik zou Scheringa alvast maar een een SMSje sturenquote:
Ooke.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:05 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Heeft 'ie bij de wielerploeg van de Rabobank ook gedaan. Daar is ie ook alweer weg, volgens mij. Maar ook daar heeft 'ie de boel aardig op de rit gekregen.
Hopelijk pakt Gabri geen geel!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:54 schreef Houniet het volgende:
Emanuelson, Gabri, Heitinga, Huntelaar, Lindgren, Suarez, Vermaelen staan op scherp voor het duel tegen De Graafschap. Een gele kaart betekent voor hen automatisch een duel schorsing voor de volgende wedstrijd...
Laten we er een spelletje van maken, ik plaatsquote:
Ik hoop het maarquote:Op donderdag 3 april 2008 20:24 schreef Silenus het volgende:
Haha die opmerking zou toch wel sarcastisch zijn of niet.
who cares, B team Groningen volgende week heur.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:01 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Hopelijk pakt Gabri geen geel!
Ze zullen allemaal een schorsing pakken zeg, wat moet je dan opstellen tegen Groningen?
Jullie A team zit in Amsterdam geloof ik?quote:Op donderdag 3 april 2008 20:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
who cares, B team Groningen volgende week heur.
quote:Op donderdag 3 april 2008 20:49 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Jullie A team zit in Amsterdam geloof ik?
Van Gaal is idd niet geschikt als TD.quote:Op donderdag 3 april 2008 21:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Van Gaal als TD
Iedereen is al vergeten dat dankzij Louis Zlatan is weggepest? En San Marco en Van Gaal gaat inderdaad niet samen. Dus Van Gaal wordt het absoluut niet.
Ik denk van wel. Of wil jij het allemaal aan Van Basten over laten?quote:Op donderdag 3 april 2008 21:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Heeft Ajax eigenlijk nog wel een TD nodig?
Het lijkt me ook niet dat Van Basten even heen en weer vliegt naar bijvoorbeeld Milaan om met Gourcuff te onderhandelenquote:
Ik zie het al voor me, you want 5 million?quote:Op donderdag 3 april 2008 21:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet dat Van Basten even heen en weer vliegt naar bijvoorbeeld Milaan om met Gourcuff te onderhandelen.
Had niet gedacht dat de eerste er meteen op zou reagerenquote:Op donderdag 3 april 2008 20:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Laten we er een spelletje van maken, ik plaats
En jij mag raden waarom, je hebt 3 kansen.
Ik heb hem dood gedachtquote:
De aanvoerder van het team deaudquote:Op donderdag 3 april 2008 22:04 schreef VoreG het volgende:
We worden kampioen. Gomes is behoorlijk geblesseerd.
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 3 april 2008 22:05 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Ik heb hem dood gedacht![]()
Dacht tien minuutjes geleden nog: even kijken of Gomes er nog niet af is geschopt
Even wachten, ik ben heel hard aan puntverlies voor die boeren komend weekend aan het denken.quote:
Mwah, ik hoop dat het niets ergs is voor hemquote:Op donderdag 3 april 2008 22:08 schreef Prosac het volgende:
ik zie zojuist het kampioenschap van PSV van het veld gedragen worden.
Fock dat! Ik hoop toch echt dat ie 4 weken geblesseerd is!quote:Op donderdag 3 april 2008 22:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Mwah, ik hoop dat het niets ergs is voor hem
Droop het sarcasme er niet van af?quote:Op donderdag 3 april 2008 22:13 schreef notunreal het volgende:
[..]
Fock dat! Ik hoop toch echt dat ie 4 weken geblesseerd is!
Dat zou erg vervelend zijn inderdaad!quote:Op donderdag 3 april 2008 22:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Roep me maar als je klaar bentquote:Op donderdag 3 april 2008 22:10 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Even wachten, ik ben heel hard aan puntverlies voor die boeren komend weekend aan het denken.
zweepslag.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Oke niet dat we kampioen nog gaan worden, maar PSV=Gomes het hele eftal is om hem gebouwd hij is de aanvoerder+de doordouwer. Dus redelijk nieuws alleen een paar weken te laatquote:
Volgens Driessen is het een zweepslag, daar ben je wel even zoet mee. Tegen Twente en Vitesse kan dat best leuk worden, al zullen ze tegen Heracles het ook wel moeten redden.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:27 schreef HeatWave het volgende:
Nee joh, die Roorda is echt niet zo slecht hoor.
Was het 1 maand geleden gebeurd had ik ons makkelijk kampioen zien worden, die laatste potjes lukt ze ook nog wel. En trouwens, het is nog lang niet zeker dat het allemaal zo ernstig is, voor hetzelfde geld speelt ie gewoon weer de volgende wedstrijd.
Schilder gaat zondag scoren ik voel hetquote:Op donderdag 3 april 2008 22:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
Volgens Driessen is het een zweepslag, daar ben je wel even zoet mee. Tegen Twente en Vitesse kan dat best leuk worden, al zullen ze tegen Heracles het ook wel moeten redden.
Kan ja, maar ik ga me niet rijk rekenen met 5 punten en "slechts" de keeper eraf. Natuurlijk maakt hij ze kampioen elke keer, maar ook zonder hem moet een ploeg als psv het kunnen redden.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
Volgens Driessen is het een zweepslag, daar ben je wel even zoet mee. Tegen Twente en Vitesse kan dat best leuk worden, al zullen ze tegen Heracles het ook wel moeten redden.
En dat weekend daarna Twentequote:Op donderdag 3 april 2008 22:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan ja, maar ik ga me niet rijk rekenen met 5 punten en "slechts" de keeper eraf. Natuurlijk maakt hij ze kampioen elke keer, maar ook zonder hem moet een ploeg als psv het kunnen redden.
Ik hoop wel op nog een "goed" resultaat vanavond voor ze maar met zeker kansen voor fiorentina, dan moeten ze nog een keer flink aan de bak. Dit is wel redelijk, doe maar 2-1. Dat kan PSV het nog redden thuis en fiorentina staat er ook ok voor. Dan gaat het volgende week misschien nog een slijtageslag worden.
Nou ja, er is een klein kansje, maar dan zal Ajax echt alles moeten winnen vanaf nu, en dat zie ik ook niet gebeuren helaas.quote:
Kom op zeg je hebt 2 degradatie kandidaten nog en Groningen met 11 geblesseerde dus alle 3 winnen zou gewoon moeten.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, er is een klein kansje, maar dan zal Ajax echt alles moeten winnen vanaf nu, en dat zie ik ook niet gebeuren helaas.
Nee, ik mag geen hoop hebben van mezelf nog. Misschien na puntverlies (3) van PSV dit weekend....
Er moest wel meer dit seizoen. Nee, ik heb er nog weinig vertrouwen in, sorry. Tegen PSV en Twente moest er ook gewonnen worden... 1 heel punt.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:37 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Kom op zeg je hebt 2 degradatie kandidaten nog en Groningen met 11 geblesseerde dus alle 3 winnen zou gewoon moeten.
Hoop doet levenquote:Op donderdag 3 april 2008 22:49 schreef Ordinair het volgende:
Jongens.. Jullie lopen een beetje te hard van stapel.
Inderdaad.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:49 schreef Ordinair het volgende:
Jongens.. Jullie lopen een beetje te hard van stapel.
Tuurlijk, maar het verschil is dat heel Ajax faalde en heel PSV, op Gomes naquote:Op donderdag 3 april 2008 22:55 schreef Chadi het volgende:
Nou PSV gaat verliezen maar die hebben ook d emazzel dat wij gaan verliezen .. Net of het kampioenschap door gomes is bepaald. Het is door het falen van Ajax bepaald. Wij verliezen zelfs van Quickboys bijna.
Quick boys?quote:Op donderdag 3 april 2008 22:55 schreef Chadi het volgende:
Nou PSV gaat verliezen maar die hebben ook d emazzel dat wij gaan verliezen .. Net of het kampioenschap door gomes is bepaald. Het is door het falen van Ajax bepaald. Wij verliezen zelfs van Quickboys bijna.
Dat dusquote:PSV doelman Gomes is halverwege de tweede helft in het duel tegen Fiorentina geblesseerd uitgevallen. Na een verre trap raakte hij geblesseerd. Hij kon vervolgens niet verder en moest met een brancard van het veld. Hij werd vervangen door tweede doelman Roorda. De ernst van de blessure is nog onduidelijk. Gesproken wordt over een zweepslag.
quote:Een zweepslag is een verscheuring van spierweefsel. De kuitspier is berucht voor een zweepslag, maar een dergelijke verscheuring kan ook optreden in de hamstrings. Een zweepslag treedt plotseling op, alsof degene een trap tegen de kuit krijgt. Een zweepslag is pijnlijk en leidt tot een wekenlange onderbreking van de normale activiteiten. De behandeling bestaat in de beginfase met name uit rust en koeling en soms een hakverhoging of een compressieverband. Rekoefeningen zijn in de beginfase erg pijnlijk dus daar kan dan later mee begonnen worden. Massage mag niet worden toegepast wegens mogelijke complicaties in de zin van spierontstekingen met kalkafzettingen. Genezing vergt ongeveer zes tot tien weken.
Die Kozakken zijn heel erg snel!quote:
Ik dacht al heb ik een wedstrijd gemist ofzo?quote:Op donderdag 3 april 2008 22:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die Kozakken zijn heel erg snel!.
Leer die naam nou eens spellenquote:Op donderdag 3 april 2008 22:42 schreef HeatWave het volgende:
Als Affelay nou niet weer geacteerd had en echt geblesseerd was geweest had het echt leuk geworden>
i second thatquote:Op donderdag 3 april 2008 23:01 schreef HeatWave het volgende:
Sjef vegoessah. Die man komt zo zwakzinnig op me over, sorry
.
Wat kan mij dat nou verrotten man. Moet ie maar een normale naam kiezenquote:
quote:
van Gomes gaat het wel meevallen hoorquote:
Idd, zijn eigen naam klopt niet eens. Wat is een Terro? Of een Obbie?quote:Op donderdag 3 april 2008 23:05 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is in da house
Laat het maar eens tegenvallen.. Wil PSV wel eens zien zonder Gomes.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:06 schreef Houniet het volgende:
[..]
van Gomes gaat het wel meevallen hoor.
Dat is het garpje in zijn naamquote:Op donderdag 3 april 2008 23:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, zijn eigen naam klopt niet eens. Wat is een Terro? Of een Obbie?.
Dan was vallevlaai het mijnequote:
Dat snap ik, maar het zal wel meevallen. Meestal zit het ze wel meequote:Op donderdag 3 april 2008 23:09 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Laat het maar eens tegenvallen.. Wil PSV wel eens zien zonder Gomes.
Idd, dat lucky PSVquote:Op donderdag 3 april 2008 23:11 schreef Houniet het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het zal wel meevallen. Meestal zit het ze wel mee.
Maar goed, met of zonder Gomes, wij hadden die wedstrijden moeten winnen, en dat deden we niet.
Gebeurt niet dus je kan weer opflikkerenquote:Op donderdag 3 april 2008 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
als van gaal bij feyenoord trainer gaat worden
krijgen jullie er een ajax fan bij
Het grote Feijenoordtopic #365: Hossam, Hossam Ghaly!
Mochten jullie willen, een trainer met visie, wat zou die bij een visieloze (ja, nog visielozer dan Ajax) zoeken?quote:Op donderdag 3 april 2008 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
als van gaal bij feyenoord trainer gaat worden
krijgen jullie er een ajax fan bij
Het grote Feijenoordtopic #365: Hossam, Hossam Ghaly!
quote:Aanvoerder op 17-01-2008: Als Ajax in het seizoen 2007-'08 geen kampioen wordt, steekt hij de ArenA in brand.
wie had gedacht dat charisteas van ajax naar Feyenoord gingquote:Op donderdag 3 april 2008 23:37 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Gebeurt niet dus je kan weer opflikkeren
Ik zou niet durven gekkiequote:
Ja jullie moeten het echt hebben van afdankertjesquote:Op donderdag 3 april 2008 23:51 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
wie had gedacht dat charisteas van ajax naar Feyenoord ging
Dat is dan ook de enige uitzondering.quote:
neen, ik had ook kunnen zeggen: "3 maanden, want zo lang lag Levchenko eruit met zweepslag"quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, dat zegt Leo. En dan neemt iedereen dat over?
Dus nam je de 4 weken van Leo wel over?!quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:20 schreef Prosac het volgende:
[..]
neen, ik had ook kunnen zeggen: "3 maanden, want zo lang lag Levchenko eruit met zweepslag"
quote:Huntelaar dichtbij ‘magische grens’
Amsterdam, 03 apr 2008
Klaas Jan Huntelaar is dichtbij een nieuwe mijlpaal in zijn carrière als Ajacied. De spits kan dit weekend de magische grens van dertig doelpunten doorbreken. Marco van Basten was in het seizoen 1986-1987 de laatste Ajacied die hierin slaagde.
Voor Van Basten bleef de teller in zijn laatste seizoen in Amsterdam steken op 31. Een voetbaljaar eerder scoorde de latere bondscoach er nog lustiger op los. Met zijn 37 doelpunten veroverde hij de titel van Europees topscorer.
Huntelaar sloeg dit seizoen al 29 keer toe. De aanvaller heeft nog drie competitierondes de tijd om zichzelf een plek te verwerven onder de succesvolste Ajax-spitsen ooit. Wie 29 keer toeslaat in een seizoen, behoort natuurlijk al lang en breed tot trefzekerste Ajacieden in de clubhistorie. In de eredivisie slaagden slechts vijf Ajacieden erin om dertig of meer keer te scoren. Dertig doelpunten in een voetbaljaar is een bevestiging van uitzonderlijke voetbalklasse.
Eerder dit seizoen sloeg Huntelaar vier keer toe in de met 1-8 gewonnen uitwedstrijd tegen De Graafschap. ,,Maar het is niet realistisch om te verwachten dat ik er zondag, thuis tegen De Graafschap, ook vier maak’’, vertelt Huntelaar. ,,Zelf ben ik ook niet echt bezig met het maken van mijn dertigste. Ik richt me op de kansen die ik in een wedstrijd krijg. Samen met het seizoen waarin ik halverwege van Heerenveen overstapte naar Ajax is dit seizoen wel een van mijn beste seizoenen tot nu toe. Op welke punten ik de afgelopen jaren beter ben geworden? Alles is beter geworden. Mijn handelingssnelheid is bijvoorbeeld omhoog gegaan.’’
Henk Groot tekende in het seizoen 1960-1961 voor 41 competitietreffers in het Ajax-shirt.
Henk Groot tekende in het seizoen 1960-1961 voor 41 competitietreffers in het Ajax-shirt.
Net als Van Basten veroverde ook Wim Kieft in het seizoen 1981-1982 als Ajacied de titel Europees topscorer. De Amsterdammer liet dat voetbaljaar 32 doelpunten aantekenen. Kieft had misschien wel de kunst afgekeken van Ruud Geels. Vanaf midden jaren zeventig scoorde ook hij er in het Ajax-shirt lustig op los. In de seizoenen 1974-1975 en 1977-1978 liet Geels dertig keer het net bollen. In de voetbaljaargang 1976-1977 bereikte Geels met 34 treffers zijn piek als Ajacied.
Johan Cruijff reikte in het seizoen 1966-1967 tot (ver over) de dertig. Een handjevol jaren na zijn debuut in Ajax 1 liet Cruijff de Ajax-fans 33 keer juichen. In latere seizoenen werd Cruijff vooral waardevol als dirigent van het Ajax-elftal. In plaats van zelf te scoren, manoeuvreerde de Amsterdammer ploeggenoten in scoringspositie.
Sinds de invoering van het profvoetbal mag Henk Groot zich nog altijd, in de eredivisie, de trefzekerste Ajacied ooit noemen. De Zaankanter besloot het seizoen 1959-1960 al met een superieur doelpuntentotaal: 37. Een jaar later scoorde Groot maar liefst 41 doelpunten in een seizoen. De voormalige aanvaller is met dat totaal nog altijd dé topscorer aller tijden van Ajax in de eredivisie. Groot bleef slechts twee treffers verwijderd van een evenaring van het doelpuntenrecord aller tijden van Coen Dillen. De toenmalige PSV’ er tekende in het seizoen 1956-1957 voor 43 treffers.
,,Het zijn allemaal mooie namen, van echte topscorers’’, zegt Huntelaar met respect. Denkt de Ajacied dat hij het record van Groot ooit kan overnemen? Met een glimlach: ,,Misschien volgend jaar? Wie weet. Als zoiets lukt, zou dat heel mooi zijn.’’
neen, ik heb het Leo niet horen zeggen, then again, ik heb ook niet bewust PSV gekeken en misschien die 4 weken onbewust daar opgepikt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:22 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dus nam je de 4 weken van Leo wel over?!
quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:13 schreef Rumille het volgende:
En geen Gomes bij PSV-Heracles. Het kan nog.
t is daar altijd feestquote:Op vrijdag 4 april 2008 08:42 schreef Rumille het volgende:
Wordt nog feest in het Tukkerstopic zondag.
Het zal toch niet.quote:
Schilderquote:Op vrijdag 4 april 2008 08:34 schreef Rumille het volgende:
Hup Garcia! Hup Everton! Hup Lakic! Hup andere spelers die ik niet ken!
quote:Frank De Boer, toekomstig trainer van de A1 van Ajax laat in het gratis dagblad DAG weten dat hij in André Ooijer de perfecte kandidaat ziet om John Heitinga op te volgen. Heitinga verruilt Ajax komende zomer voor Atlético Madrid en dus moeten de Amsterdammers haastig op zoek naar een vervanger.
Frank De Boer is zeer te spreken over Ooijer. "Hij brengt veel ervaring met zich mee. Bovendien is hij Amsterdammer en ligt hij goed in de groep." Volgens De Boer zal het ondanks zijn aflopende contract bij Blackburn zeer moeilijk worden om hem te contracteren. "Ik heb begrepen dat zijn vrouw niet staat te springen voor een transfer naar Ajax", aldus De Boer in het dagblad.
De 33-jarige Ooijer is aan zijn tweede seizoen bij Blackburn bezig. Tot op heden speelde hij 45 wedstrijden voor de Engelsen waarin hij niet tot scoren kwam. Eerder speelde de Amsterdammer voor PSV, Roda JC en FC Volendam.
Ja maar ook alweer 33 jaar. Eigenlijk gewoon te oud dus als je iemand voor de basis zoekt. Ik neem aan dat Ooijer niet komt om stand-in voor van der Wiel te worden. Verleng dan het contract van Kuffour maar.quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:11 schreef toma het volgende:
Ik heb er geen probleem mee hoor als Ooijer komt. Wel een klasse verdediger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |