Weet iemand welk dier dat keiharde geluid maakt? Ik schrok me net kapot toen ik het voor 't eerst hoorde. Het lijkt net één of andere gast die loopt te schreeuwen...quote:Op maandag 31 maart 2008 23:24 schreef Disana het volgende:
Er wordt weer stevig 'geblaft'.
Bedankt voor het openen, venomsnake.
Ik dacht aan een jakhals, maar venomsnake meer aan een hyena.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:29 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Weet iemand welk dier dat keiharde geluid maakt? Ik schrok me net kapot toen ik het voor 't eerst hoorde. Het lijkt net één of andere gast die loopt te schreeuwen...
Verdomd!quote:Op maandag 31 maart 2008 23:47 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij is dit em![]()
http://zar.co.za/sounds/baboon.htm
Thanks..quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:46 schreef MzFox het volgende:
Een millipede. In ZA noemden ze het altijd een Shongololo
Wat nou... zijn het gnoes?quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
GNOEVP!
Ja zeg... Hou jij eens op met kijken, wij hebben ook al uuuuren niets meer gezien.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:31 schreef Panthera1984 het volgende:
ik jaag ze weg ofzoweer niks.
in drie dagen al niks gezien
Met hier en daar een koedoequote:Op woensdag 2 april 2008 13:46 schreef methan het volgende:
een hele kudde impala's
Als je even een screen had gemaakt ofzo... nu is het wegquote:Op woensdag 2 april 2008 22:26 schreef methan het volgende:
er is wat bij de poel en het is ?
quote:Op donderdag 3 april 2008 11:23 schreef SyClooS het volgende:
Zebra's @ de poel
groot parkietjequote:Op donderdag 3 april 2008 17:20 schreef Disana het volgende:
Moeilijk te zien hoor in dit lage licht... maar voor in beeld zit een papegaaiachtige.
[ afbeelding ]
Parkietus Giganticus Enormiticusquote:
laat Parkietus Giganticus Enormiticus maar oppassen voor een Felix manupilata domestica:quote:Op donderdag 3 april 2008 17:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Parkietus Giganticus Enormiticus![]()
Plaatje is veel te beroerd voor identificatie. Het leek op een bont boertje en had beslist papegaaienpoten.
quote:Op donderdag 3 april 2008 17:25 schreef Disana het volgende:
En daar is ie weer, onze miljoenpoot.
[ afbeelding ]
Ja maar eigenlijk zou je dan een uitgesleten paadje moeten zien. Met zoveel voetjes...quote:Op donderdag 3 april 2008 19:50 schreef methan het volgende:
Die miljoenpoot woont zeker onder die boom. Elke dag een wandelingetje eromheen.
voetje voor voetje
quote:Op donderdag 3 april 2008 20:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar eigenlijk zou je dan een uitgesleten paadje moeten zien. Met zoveel voetjes...
Ze zijn er eentje vergeten mee te nemenquote:Op vrijdag 4 april 2008 11:19 schreef methan het volgende:
tot nu toe vrij rustig vanmorgen .Er zijn een paar impala's langs geweest en nu lopen er koedoe's
Je moet wel in beweging blijven met zoveel pootjes he.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:56 schreef Disana het volgende:
@ venomsnake: Die miljoenpoot woont zeker onder die boom. Elke dag een wandelingetje eromheen.
Eerst leek het wel een reuzenslak.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:57 schreef MzFox het volgende:
Haha ik zat ook al 2 minuten te kijken voordat ik ontdekte wat het was
Je wordt op je wenken bediendquote:Op zondag 6 april 2008 12:04 schreef Disana het volgende:
Wrattenzwijnen, eindelijk... en ik was er niet bij
![]()
Leuke caps
Hoe christelijkquote:Op zondag 6 april 2008 13:23 schreef Schunckelstar het volgende:
ik zie dat dieren dezelfde zondagse tijdsbesteding hebben als ik, niks doen en lekker lui liggen![]()
[ afbeelding ]
Dit is een hele kudde !!!!!!!!!!quote:Op maandag 7 april 2008 11:05 schreef Disana het volgende:
Later op de dag heb ik altijd maar een stuk of drie zebra's tegelijk gezien. Nu zijn het er meer dan twintig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
echt welquote:Op maandag 7 april 2008 11:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het is nogal winderig vandaag...
Hier wordt nog een nootje gegeten:quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:02 schreef methan het volgende:
EEkhoorntje in de (cameraboom)
neee, dat is het eekhoorntje dat na het boompje klimmen nog wat water dronk en toen daar ging zittenquote:
Oooohhh, nu je het zegt zie ik het ook. Stomquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:22 schreef methan het volgende:
[..]
neee, dat is het eekhoorntje dat na het boompje klimmen nog wat water dronk en toen daar ging zitten![]()
http://www.worldexplorer.be/vervetaap.htmquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:27 schreef Disana het volgende:
Ik heb eens op Wikipedia gekeken omdat ik het zo raar vind dat je de vervet aapjes hier bijna altijd alleen ziet. Maar daar staat dat ze in groepen leven, vaak van meer dan 20 apen maar ook wel kleiner.
Verder staat er dat ze ongedierte zijn dat zonder meer gedood mag worden in Zuid-Afrika.
Deze aapjes kennen een vorm van taal zoals wij die kennen. Ze hebben specifieke waarschuwingsgeluiden voor verschillende dreigingen, zoals voor luipaarden, slangen en adelaars.
Hun scrotum is fel blauw maar wordt wit als ze in de sociale orde zakken.
Vervetten zijn sociale dieren die in troepen van wel veertig tot vijftig apen levenquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:40 schreef methan het volgende:
[..]
http://www.worldexplorer.be/vervetaap.htm
quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:27 schreef Disana het volgende:
Verder staat er dat ze ongedierte zijn dat zonder meer gedood mag worden in Zuid-Afrika
Ik heb op een ander forum een twee van deze afbeeldinkjes geplaatst. Is dat ok? Ik wil ze daar ook wat enthousiast ervoor makenquote:
Doen!quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:20 schreef Pikhoofd het volgende:
[..]
Ik heb op een ander forum een twee van deze afbeeldinkjes geplaatst. Is dat ok? Ik wil ze daar ook wat enthousiast ervoor maken
Dank je! Het was mijn eerst echte 'sighting' op Africam. Ik had ook die kudde impala's gezien, maar die waren natuurlijk wat onduidelijk. Toen keek ik rond 13.00u, en toen dacht ik hem net gemist te hebben. Hij liep gelukkig nog wat rond de boom. Daarom vond ik de plaatjes ook erg leuk!quote:
Dat is ook het mooie ervan he, dat je ineens iets ziet met eigen ogen, real live in Zuid-Afrika. Hoe denk je dat ik me voelde toen ik die luipaard zag kort geleden. Ik was hartstikke trots op m'n caps!quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:31 schreef Pikhoofd het volgende:
[..]
Dank je! Het was mijn eerst echte 'sighting' op Africam. Ik had ook die kudde impala's gezien, maar die waren natuurlijk wat onduidelijk. Toen keek ik rond 13.00u, en toen dacht ik hem net gemist te hebben. Hij liep gelukkig nog wat rond de boom. Daarom vond ik de plaatjes ook erg leuk!
Had hij ook geen dorstquote:Op dinsdag 8 april 2008 22:30 schreef Disana het volgende:
Dat moet een hyena zijn. Wandelde langs zonder te drinken.
[ afbeelding ]
Hij blijft wel mooi poserenquote:Op dinsdag 8 april 2008 22:58 schreef Lov1 het volgende:
Jaa, mijn eerst olifant!(Ik kijk nog niet zolang
) Hij blijft wel mooi poseren
Wel een lief plaatje. Er zijn er nu veel meer, misschien dat ze bij die groep hoort?quote:Op woensdag 9 april 2008 11:43 schreef methan het volgende:
ze is ook heel behoedzaam
Denk het wel, want later zag je ook wat rood. Zitten we daarvoor nou helemaal naar Afrika te kijken?quote:Op woensdag 9 april 2008 15:27 schreef methan het volgende:
lieveheersbeestje?
Ik gebruik meestal deze: http://www.uploadhouse.com/ Voordeel is dat je meteen de image tags mee krijgt (onderste optie).quote:Op woensdag 9 april 2008 15:54 schreef methan het volgende:![]()
heb nog een screenshot van het schildpadje, maar tinypic, waar ik upload is uit de lucht tijdelijk
quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:48 schreef Disana het volgende:
De olifant is er weer... als het dezelfde is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij bleef ongeveer een kwartier.
Reflectie van de maan?quote:Op woensdag 9 april 2008 18:49 schreef Schunckelstar het volgende:
[ afbeelding ]
wat zit daar rechtsvooraan?![]()
het lijkt wel of er iets brand
Ook dat is moeilijk te zienquote:Op woensdag 9 april 2008 22:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
Moeilijk te zeggen. Het heeft wel 4 poten.
Op naar de rest.quote:Op donderdag 10 april 2008 12:10 schreef methan het volgende:
Minstens een half uur in zijn uppie rondgelopen en ineens ervandoor
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 april 2008 15:24 schreef Disana het volgende:
Ah, mijn vrienden zijn er weer.
[ afbeelding ]
LOL, ze hebben het logo maar weer wat hoger in beeld gezet... Dat verklaart misschien waarom ze een tijdje offline waren.quote:
ha ha,die beesten zijn zo tofquote:Op donderdag 10 april 2008 15:24 schreef Disana het volgende:
Ah, mijn vrienden zijn er weer.
[ afbeelding ]
Ik ook. Ze zijn het leukst om te zien als ze een modderbad nemen.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:01 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ha ha,die beesten zijn zo tof![]()
ik ben fan aan het worden van zwijnen
Vind ik ook. Wedden dat het een dezer dagen nog een beetje naar rechts opschuiftquote:Op donderdag 10 april 2008 16:44 schreef methan het volgende:
Ze zijn er blijkbaar nog niet helemaal uitgeweest hoe het moet. Een beetje experimenteergedoe . Wel leuk om dat op deze manier mee te maken toch?
quote:Op donderdag 10 april 2008 20:09 schreef Disana het volgende:
Jammer dat ze hem niet zagen:
[ afbeelding ]
Ja, inderdaad. Jij ziet het, ik zie het, maar zij zien niets.quote:
3de -4de keer vandaagquote:Op donderdag 10 april 2008 20:16 schreef Schunckelstar het volgende:
tjongejonge,hebben ze hem in beeld,stopt het beeld ermee
50quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:34 schreef MzFox het volgende:
Maar stiekem kunnen ze nog best hard rennen. Ik geloof dat ze 50 km/h kunnen halen.
je hebt gelijkquote:Het is ondanks zijn grootte een snel en flexibel dier, die makkelijk kan manoeuvreren en op een korte afstand snelheden van maximaal 50 km/h kan bereiken.
Een kleintje.quote:
Had die boom daar maar niet moeten gaan staanquote:Op zaterdag 12 april 2008 12:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[ afbeelding ]
hij trok net een boom uit de grond
Ja, het zijn allebei jongens.quote:Op zaterdag 12 april 2008 12:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij is het een mannetje/stier/bul
Ok. Vrijgezellengroepje dus.quote:
was je ook aan het wachten tot ie weer iets liet vallenquote:Op zaterdag 12 april 2008 12:35 schreef Disana het volgende:
En tenslotte, als dank voor het aangenaam verpozen...
[ afbeelding ]
2 programma's heb je nodig.quote:
LOL, ja.quote:Op zaterdag 12 april 2008 12:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
was je ook aan het wachten tot ie weer iets liet vallen
Hee Kaat!quote:Op zaterdag 12 april 2008 12:41 schreef Kaat38 het volgende:
Helluwwwwww! Kaat is blij! zie dat er hier ook de AfricaCam word gevolgd!
Vergelijk Kenniet met die prachtige olifanten van net, de keuze lijkt mij snel gemaakt!quote:Op zaterdag 12 april 2008 12:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Hee Kaat!Al die beesten zijn toch mooier dan wat we in De Kooi zien?
Dat doetie gewoon voor onsquote:Op zaterdag 12 april 2008 12:18 schreef Schunckelstar het volgende:
[ afbeelding ]
hij blijft mooi poseren
Die twee vergelijk ik gewoon met domme hyena's en tevens met gieren, verder kom ik niet.quote:Op zaterdag 12 april 2008 12:47 schreef Disana het volgende:
Wat is het er druk vandaag. Na de olifanten verschijnen de koedoes en de wildebeesten.
Kaat, ik vind A en B vaak dieren, zo primitief. Maar de echte dieren hebben veel meer waardigheid.
Yep.quote:Op zaterdag 12 april 2008 12:55 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Die twee vergelijk ik gewoon met domme hyena's en tevens met gieren, verder kom ik niet.
Zelfs ratten vind ik velen malen mooier en slimmer.
Ondertussen is het bij de poel helaas bewolkt geworden.
Die zijn dik... Zouden ze zwanger zijn?quote:
Dan wel heel laat, de geboortegolf is al achter de rugquote:Op zaterdag 12 april 2008 13:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Die zijn dik... Zouden ze zwanger zijn?
Als het nu winter wordt... Dan is het toch al bijna regentijd? En vlak voor/in de regentijd worden toch de baby'tjes geboren?quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:22 schreef methan het volgende:
[..]
Dan wel heel laat, de geboortegolf is al achter de rug
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat de regentijd in november is.quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als het nu winter wordt... Dan is het toch al bijna regentijd? En vlak voor/in de regentijd worden toch de baby'tjes geboren?
In de winter kan het zelfs nog 20ºc zijn. In sommige delen van Afrika is het van november tot en met april regentijd.quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat de regentijd in november is.
Had ik het dus goed. Maar baby's krijgen de dieren voorlopig dus niet.quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:41 schreef methan het volgende:
[..]
In de winter kan het zelfs nog 20ºc zijn. In sommige delen van Afrika is het van november tot en met april regentijd.
Nee, klopt. Dan zijn het gewoon dikke zebra'squote:Op zaterdag 12 april 2008 13:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Had ik het dus goed. Maar baby's krijgen de dieren voorlopig dus niet.
Ik vond ze er vrij normaal uitzien, maar wat weet ik nou helemaalquote:Op zaterdag 12 april 2008 13:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, klopt. Dan zijn het gewoon dikke zebra's
Wat daar nu ligt lijken wel een stelletje hangjoren, kom op, ik wil apen of een leeuw!quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vond ze er vrij normaal uitzien, maar wat weet ik nou helemaal
Nouja, die achterste heeft best een dikke buik vind ik. Maar misschien zijn de screens wat vertekenend, ik heb ze niet bewegend gezien.quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vond ze er vrij normaal uitzien, maar wat weet ik nou helemaal
Die hangjongeren heten wildebeest of gnoe, kaatjequote:Op zaterdag 12 april 2008 13:57 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Wat daar nu ligt lijken wel een stelletje hangjoren, kom op, ik wil apen of een leeuw!![]()
Overigens ben ik ook gek op de modderzwijntjes!
Wist dat het gnoe's zijn. Ik heb al vaker de cam gezien maar ik was even teruglezen en las dat bavianen jonge vervet aapjes pakken? Schrok ik lichtelijk van.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Die hangjongeren heten wildebeest of gnoe, kaatjeApen zie je hier vrij regelmatig, vooral bavianen, maar ook een enkel vervet aapje. Leeuwen heb ik nog niet gezien, maar wel een luipaard (2x).
Wow, een leeuw. En geen screencap? Foei! Het mooiste dat ik heb gezien (afgezien van wrattenzwijnen) is een luipaard (in het vorige topic, er zijn caps van). We hebben hem twee keer gezien.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:07 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Wist dat het gnoe's zijn. Ik heb al vaker de cam gezien maar ik was even teruglezen en las dat bavianen jonge vervet aapjes pakken? Schrok ik lichtelijk van.
Trouwens heb ik ergens in november/oktober overdag een pracht van een leeuw bij de poel gezien, het is een zeldzaamheid inderdaad.
Volgens mij heb ik die toen op vol gezet.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Wow, een leeuw. En geen screencap? Foei! Het mooiste dat ik heb gezien (afgezien van wrattenzwijnen) is een luipaard (in het vorige topic, er zijn caps van). We hebben hem twee keer gezien.
Ik ben misschien blind hoor, maar ik zie 19 niet in het rijtje staan in de OP. Ik heb wel de herplaatste caps van venomsnake gezien, echt prachtig. Zoiets hoop ik ook nog eens te zien. Dankjewel.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:23 schreef methan het volgende:
Kijk bij fokpoel topic nr 20 (leeuwen) en geloof laatste pagina's fokpoel 19 ook.
Ik wed dat je apetrots was op die cap(s). Inderdaad, leuke site. Ik zal hem later eens beter bekijken.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:20 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die toen op vol gezet.
Machtig om te zien!
Ook een leuke tip is de site van Scarabee: http://wildlifeafrica.punt.nl/ staan ook wat filmpjes op!
Hè wat jammer nou. Ik weet ook geen gemakkelijke manier om dat topic terug te zoeken. Hopelijk komt het alsnog een keer in het rijtje te staan.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:44 schreef methan het volgende:
19 oh nee, jammerwant de leeuwen hebben er toen 3 dagen lang huisgehouden. Naast de poel een gnoe gepakt. Ze kwamen mager aan en vertrokken na 3 dagen met dikke buiken.
Ja, was schitterend en die gieren die later de resten aten.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Hè wat jammer nou. Ik weet ook geen gemakkelijke manier om dat topic terug te zoeken. Hopelijk komt het alsnog een keer in het rijtje te staan.
Ik had dat wel willen zien. Drie dagen, wat zullen jullie je ogen hebben uitgekeken.
Disana hier is nr. 19 voor je Africam # 19, De Fok!poel waar altijd iets te beleven valt.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Hè wat jammer nou. Ik weet ook geen gemakkelijke manier om dat topic terug te zoeken. Hopelijk komt het alsnog een keer in het rijtje te staan.
Ik had dat wel willen zien. Drie dagen, wat zullen jullie je ogen hebben uitgekeken.
Heb het ook gevolgd, zoek me nu rot naar evt. filmpjes/foto's.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:54 schreef methan het volgende:
[..]
Ja, was schitterend en die gieren die later de resten aten.
Maar fantastisch dat jij hem hebt gevondenquote:Op zaterdag 12 april 2008 15:17 schreef methan het volgende:
[..]
Disana hier is nr. 19 voor je Africam # 19, De Fok!poel waar altijd iets te beleven valt.
Hij viel me een beetje tegen. \werden blijkbaar niet zoveel plaatjes gemaakt.
Ja, het is wat.quote:
Deze olifant heb ik wel gezien, de giraffen niet.quote:Op zondag 13 april 2008 12:24 schreef methan het volgende:
De giraffen liepen net weg nu deze grote
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |