abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57543109

AFRICAM

De Africam is een live webcamstream gericht op Nkorho Pan. Nkorho Pan is een drinkplaats in het Sabi Sands Private Game Reserve in Zuid-Afrika. 24 uur per dag kun je beelden bekijken van de dieren die er komen voor water. Tot nu toe zijn er o.a. al bavianen, buffels, zebra's en herten gesignaleerd.

Dit is het park Sabi Sands (kaart); en op het onderste rode vlakje moet je klikken. Daar staat Nkorho aangegeven.

Klik op een plaatje voor een vergroting

Klik op een plaatje voor een vergroting

Je kunt deze plek ook terugvinden op Google Earth: 24 43'53.80"S, 31 35'52.93"E . Deze co�rdinaten geven het midden van de Fok!-poel aan. Ten oosten van de poel, staat een boom. Hier zou de camera in hangen.

Cam (Beste verbinding op dit moment)
Cam (Momenteel buiten werking)
Africam Website
Het Africam Forum
Hoogtepunten van de afgelopen dagen (Webcam Shots van het Africam-Forum)
Dieren die we daadwerkelijk hebben gespot bij de Fok! Poel

Dat kan bijvoorbeeld op 1 van de volgende manieren:

* Download hier het programma "Fraps". Installeer het programma. Met (de standaard instelling) F10 kunnen er nu screenshots gemaakt worden. De locatie van deze screens dienen te worden ingesteld in het tabblad "screenshots" in het item "folder to save screenshots in".

* Download hier het programma "Gadwin Printscreen". Installeer het programma. Met (de standaard instelling) Prt Scr kunnen er nu screenshots gemaakt worden. In de taakbalk naast het klokje komt er een icoontje te staan. Dubbelklik hierop en het programma opent zich. Hier kun je je voorkeuren instellen. Om de muiscursor niet te zien tijdens het nemen van een shot, daartoe in het tabblad bron "Vastleggen muiscursor" uitvinken. In het tabblad Afbeelding bij "Formaat", "Wijzig formaat" aanvinken en het formaat aanpassen (Naar bijvoorbeeld 640x480 of 320x240, zodat de vele afbeeldingen die geplaatst worden, niet te groot worden qua bestandsgrootte.

Met bijvoorbeeld Tinypic kun je de shots hosten.

Live webcam op een drinkplaats in Afrika
Live webcam op een drinkplaats in Africa #2
Live webcam op een drinkplaats in Africa #3
Live webcam op een drinkplaats in Africa #4
Africam #5
Africam #6
Africam #7
Africam #8
Africam #9
Africam #10
Africam #11
Africam #12
Africam #13
Africam #14 - Met Dagonet, het nukkige wrattenzwijntje
Africam #15 - Waar de uil een held is en de kikkers stil
Africam #16 - En we hebben weer beeld!
Africam #17 - Tjek de drukte! :o
Africam # 20, De Fok!poel, met leeuwen en andere roofdieren

Reminder: als je de 300ste post maakt, moet je een nieuw topic openen!
Deze OP: Klik
Banners made by venomsnake

En weer verder!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door venomsnake op 22-03-2008 18:33:58 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57543152
Is die cam er nog steeds
stupidity has become as common as common sense was before
  FOK!fossiel zaterdag 22 maart 2008 @ 18:16:51 #3
8443 cptmarco
it's captain...
pi_57543204
Waar is de cam?
pi_57543250
Geen cam
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57543310
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Misschien dat venomsnake ons daar wat tips over kan geven, die loopt hier al een tijdje mee
Op welke tijdstippen het vaakst olifanten en aapjes worden gezien bijvoorbeeld, daar ben ik erg benieuwd naar.

EDIT: heb hem even een PM gestuurd of ie misschien wat tips heeft.
Ben ondertussen ook al oude topics aan het doorneuzen, misschien dat ik daar ook wat wijzer van word.
Oe.. Moelijke vraag.

Eigenlijk is er geen touw aan vast te knopen . In de vroege ochtend wil het nog wel eens erg druk zijn maar soms is er ook dan niets te beleven. Olifanten heb ik bijvoorbeeld in de ochten/middag en avond wel gezien. Als het eenmaal donker wordt is het direct een stuk rustiger, maar zolang het licht is is er meestal wel wat te beleven. In de avond als het net donker is geworden wil je nog wel eens allemaal kikkers horen die een hels kabaal maken.

Mijn gevoel zegt dat het tussen 6 uur in de ochtend en 4 uur in de middag over het algemeen het drukst is.
In de nacht zie je vooral heyenas en uilen voorbij komen.

Maar zo vaak kijk ik niet meer, af en toe nog.
Niet meer hele dagen. ..

Maar het blijft ontzettend leuk en wonderbaarlijk dat het kan, Live wildlife in afrika bekijken.
Alleen om al die geluiden is het al fantastisch.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57543468
Oh, HIER is de cam.. Blijbaar hebben ze het aangepast.

even de OP ge-update.
pi_57543503
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 18:33 schreef venomsnake het volgende:
Oh, HIER is de cam.. Blijbaar hebben ze het aangepast.

even de OP ge-update.
Dat geluid
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57543633
Bambi was er vandaag ook.

bron
pi_57544195
Laatst zat de poel echt bomvol met gnoe's Vage beesten!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 22 maart 2008 @ 20:50:30 #11
163650 Greys
pi_57546293
Zal ik mijn cam-slopende aap er nog even ingooien van vanmiddag?
Dat was echt superleuk! Maar ik hoop dat ze het goed in de gaten houden, want op een gegeven moment had ie een stuk tape en een stuk zilverfolie-achtig-iets in zijn hand

Venomsnake, dankjewel voor het maken van een nieuw topic

Dit gebeurde er dus vanmiddag:

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57546446
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:50 schreef Greys het volgende:
Zal ik mijn cam-slopende aap er nog even ingooien van vanmiddag?
Dat was echt superleuk! Maar ik hoop dat ze het goed in de gaten houden, want op een gegeven moment had ie een stuk tape en een stuk zilverfolie-achtig-iets in zijn hand

Venomsnake, dankjewel voor het maken van een nieuw topic

Dit gebeurde er dus vanmiddag:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Whaha, wat vet
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 22 maart 2008 @ 21:03:24 #13
163650 Greys
pi_57546565
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:56 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Whaha, wat vet
Erg he? En hij was maar met die cam aan het rommelen en hing aan die snoeren te slingeren alsof het lianen waren! Hahahaha!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57546955
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Erg he? En hij was maar met die cam aan het rommelen en hing aan die snoeren te slingeren alsof het lianen waren! Hahahaha!
Mooi is dat ja
Ik ben zelf in Afrika geweest, en die beesten daar zijn brutaal als de neten, ze jatten gewoon hele tassen uit bussen, pakken de koekjes eruit, en dumpen de rest
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 22 maart 2008 @ 21:26:59 #15
163650 Greys
pi_57547069
Slim he, ze weten precies wat ze willen! En vanmiddag was dat: SLOPEN!
Op een gegeven moment lagen ze met zijn drieën te klooien op dat 'kastje' en elkaar maar wegduwen enzo, om toch vooral zelf even in het snoer te kunnen bijten en met de handjes naar de camera te graaien.
Ik wil ook graag er een keer heen, mijn ouders gaan elk jaar een maand er heen, die zijn helemaal verslaafd en ik denk ik zelf ook, als ik zelf een keer geweest ben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57547130
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:26 schreef Greys het volgende:
Slim he, ze weten precies wat ze willen! En vanmiddag was dat: SLOPEN!
Op een gegeven moment lagen ze met zijn drieën te klooien op dat 'kastje' en elkaar maar wegduwen enzo, om toch vooral zelf even in het snoer te kunnen bijten en met de handjes naar de camera te graaien.
Ik wil ook graag er een keer heen, mijn ouders gaan elk jaar een maand er heen, die zijn helemaal verslaafd en ik denk ik zelf ook, als ik zelf een keer geweest ben.
Zeker doen!! Ik wil eigenlijk ook al weer terug, het was zooo mooi. (Ik was in Kenia en Tanzania btw)
pi_57558436
Hertjes nu
Hier zet ik niets neer!
pi_57574077
Er ligt een jakhals lekker te luieren in het gras !!!!!!!!!!!

Hij ligt er nu al een half uur, lekker in de schaduw en lijkt nog niet weg te willen.

[ Bericht 61% gewijzigd door methan op 24-03-2008 08:48:18 ]
Hier zet ik niets neer!
pi_57574359
De jakhals ligt er nog steeds (of alweer)
pi_57574491
nog steeds

[ Bericht 81% gewijzigd door methan op 24-03-2008 10:05:00 ]
Hier zet ik niets neer!
pi_57574808
Hele familie giraffen prachtig
Hier zet ik niets neer!
pi_57574850
Die giraffen zie ik ook
stupidity has become as common as common sense was before
pi_57574952
quote: