abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57735074
Te midden van alle discussies omtrent integratie, vraag ik me af wat we verstaan onder iemand die geïntegreerd is. Is dat iemand die geslaagd is voor de inburgeringstest? Of iemand die vloeiend Nederlands spreekt? Of iemand die klompen in de schuur heeft staan?

Kortom, wanneer vinden jullie dat iemand geïntegreerd is? Ben benieuwd naar meningen van beide kanten. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_57735241
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:45 schreef Misstique het volgende:
Te midden van alle discussies omtrent integratie, vraag ik me af wat we verstaan onder iemand die geïntegreerd is. Is dat iemand die geslaagd is voor de inburgeringstest? Of iemand die vloeiend Nederlands spreekt? Of iemand die klompen in de schuur heeft staan?

Kortom, wanneer vinden jullie dat iemand geïntegreerd is? Ben benieuwd naar meningen van beide kanten. .
Wanneer iemand iets positief tracht bij te dragen aan onze maatschappij binnen kaders van onze wet en wanneer het kiezen voor vaderland niet meer vanzelfsprekend is maar afhankelijk van een situatie.
pi_57735331
De taal van het land waat je verblijfdt spreken is de eerste en denk ik ook de belangrijkste stap op weg naar integratie. Als je daarna ook nog een beetje je best doet je naar de normen en waarden (ik weet het ) te gedragen is het mij betreft prima!!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57735463
Als je alle liedjes van HAzes kunt zingen en als je een limburgs accent kunt herkennen terwijl je zelf ABN hebt geleerd.

Dat is dan mijn vrouw 5 jaar in Nederland
pi_57735568
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer iemand iets positief tracht bij te dragen aan onze maatschappij binnen kaders van onze wet en wanneer het kiezen voor vaderland niet meer vanzelfsprekend is maar afhankelijk van een situatie.
En dat de eigentaal als tweede taal gezien wordt en niet als hoofdtaal. Eigen cultuur en religie behouden maar wel je aan passen aan de geldende samenleving.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_57735623
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:07 schreef henkway het volgende:
Als je alle liedjes van HAzes kunt zingen en als je een limburgs accent kunt herkennen terwijl je zelf ABN hebt geleerd.

Mensen die alle liedjes van Hazes mee kunnen zingen zouden ze gelijk Nederland uit moeten trappen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57735664
quote:

dat je een limburgs accent kan herkenne terwijl je ABN spreekt, is logisch maar liedjes van hazes. nou mij niet gezien. meeste mensen zeggen dat ik vloeiend nl spreek. ik doe mijn best om mijn accent (yugoslavisch) te verbergen maar muziek is gewoon een kwestie van smaak.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_57735875
Op de linkerbaan rijden
Nordic walking
2e Kerstdag naar Ikea
Klagen over het weer
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57735945
Als ze op 4 mei hun waffel houden.
pi_57735953
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Op de linkerbaan rijden
Nordic walking
2e Kerstdag naar Ikea
Klagen over het weer
Ben duidelijk gezakt. Marokko here I come
pi_57736047
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ben duidelijk gezakt. Marokko here I come

nordic walking is niet nederlands.
ikea ook niet. ik ben echt kei en keihard gezakt hiero.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_57736106
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:40 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

ikea ook niet. ik ben echt kei en keihard gezakt hiero.
Meubel boulevard of 2e hands auto show mag ook op 2e kerstdag
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57736147
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer iemand iets positief tracht bij te dragen aan onze maatschappij
Dit is eerder een bewijs van niet geintegreerdzijn in de mainstream die gewoon allereerst zijn eigen rustig leventje wilt leiden... al dan niet met altruistische neigingen..
  maandag 31 maart 2008 @ 13:46:12 #14
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57736156
Zodra ze beginnen te klagen over allochtonen ?
zzz
pi_57736279
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:46 schreef L.Denninger het volgende:
Zodra ze beginnen te klagen over allochtonen ?
nee hoor, dat deed mijn vrouw het eerste jaar al toen ze zelf nog allochtoon was (Russisch)

Als ze weten wanneer het uitverkoop is denk ik
  maandag 31 maart 2008 @ 13:54:44 #16
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57736325
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:14 schreef Lord Dreamer het volgende:
En dat de eigentaal als tweede taal gezien wordt en niet als hoofdtaal. Eigen cultuur en religie behouden maar wel je aan passen aan de geldende samenleving.
Dat gebeurt dus nooit... Ik spreek al 15 jaar engels (en ben 25) maar ik ga dat nooit als hoofd taal zien.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_57736370
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is eerder een bewijs van niet geintegreerdzijn in de mainstream die gewoon allereerst zijn eigen rustig leventje wilt leiden... al dan niet met altruistische neigingen..
Ik heb het over mensen die hier zijn enkel voor economische gewin en in hun achterhoofd hebben altijd ooit terug te keren.
  maandag 31 maart 2008 @ 13:57:55 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57736398
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:58 schreef DroogDok het volgende:
De taal van het land waat je verblijfdt spreken is de eerste en denk ik ook de belangrijkste stap op weg naar integratie. Als je daarna ook nog een beetje je best doet je naar de normen en waarden (ik weet het ) te gedragen is het mij betreft prima!!
Jij hebt nog een beetje moeite met het 1e punt niet waar?
Jep, muggenziften. Ben ik nu goed geïntegreerd?
pi_57736460
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jij hebt nog een beetje moeite met het 1e punt niet waar?
Jep, muggenziften. Ben ik nu goed geïntegreerd?
Ik had het over spreken, niet over schrijven
pi_57738421
Zodra de gemiddelde Nederlander geen last van ze heeft.
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 31 maart 2008 @ 18:17:48 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57741702
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Zodra de gemiddelde Nederlander geen last van ze heeft.
Mja, dat is voor iedereen anders. Voor sommige mensen is het al "last" als men Arabisch spreekt om Arabisch sprekende vrienden te groeten op straat. Als je daar al last van hebt is men natuurlijk nooit geïntegreerd....

Dus definieer "last" eens?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 31 maart 2008 @ 18:21:10 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57741794
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:14 schreef Lord Dreamer het volgende:
En dat de eigentaal als tweede taal gezien wordt en niet als hoofdtaal.
Ik denk dat je dat wel kan vergeten. Ik heb 28 jaar in Nederland gewoond, en ben op mijn 28e vertrokken naar de VS, waar ik deze maand precies 6 jaar woon.

En ja, ik spreek vloeiend Engels overal, ook thuis voor een groot deel..... maar als ik een andere Nederlander tegenkom schakel ik meteen weer terug naar het Nederlands, omdat dit voor ons allebei de geboortetaal is, en de taal waarmee we zijn grootgebracht.

En van Nederlanders die hier al 40 jaar wonen weet ik dat je dat er niet 1-2-3 uitslaat, zelfs niet met een an-sich veel makkelijker te leren taal, zoals het Engels.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 31 maart 2008 @ 18:41:50 #23
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_57742257
Beetje hypocriet dus, we eisen wel dat allochtonen hun eigen taal niet gebruiken , althans velen storen zich eraan . Maar zelf weigeren we dat te doen
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_57742569
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:41 schreef Lord Dreamer het volgende:
Beetje hypocriet dus, we eisen wel dat allochtonen hun eigen taal niet gebruiken , althans velen storen zich eraan . Maar zelf weigeren we dat te doen
Inderdaad.

Ik zal nooit met mijn eigen ouders in een ander taal dan Perzisch spreken en dat geldt ook voor de meeste andere Iraniers die ik tegenkom, alhoewel ik soms met Iraanse leeftijdgenoten automatisch Nederlands spreek aangezien ik dat gewend ben, maar ik zal Nederlands nooit als mijn hoofdtaal zien en toch vinden vrijwel alle Nederlanders dat ik het Nederlandse taal goed beheers.

Zolang je je normaal gedraagt en respect hebt voor Nederland dan heeft niemand last van jou en jij niet van anderen en kan het niemand wat schelen in welke taal je met anderen communiceert.
pi_57742646
Ik bepaal zelf wel wanneer ik geintegreerd ben of niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57743399
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
Ik bepaal zelf wel wanneer ik geintegreerd ben of niet.
Of je doet niet mee aan die onzin? Het natuurlijk al te idioot dat men tracht te integreren als ze in Nederland opgegroeid zijn. Idioterie. We zijn niet hier om de Nederlanders te imiteren,want vergeet niet, hij die kleedt als hen, spreekt als hen en geen onderscheid maakt tussen hen, is gelijk aan hen.
  maandag 31 maart 2008 @ 19:52:25 #27
206970 iuvenis
potentiele painkiller
pi_57743784
Geintegreerd in Nederland is aangepast aan de cultuur van Nederland?
love's a loaded gun....
pi_57743912
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:35 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

Of je doet niet mee aan die onzin? Het natuurlijk al te idioot dat men tracht te integreren als ze in Nederland opgegroeid zijn. Idioterie. We zijn niet hier om de Nederlanders te imiteren,want vergeet niet, hij die kleedt als hen, spreekt als hen en geen onderscheid maakt tussen hen, is gelijk aan hen.
Goed punt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57745543
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:52 schreef iuvenis het volgende:
Geintegreerd in Nederland is aangepast aan de cultuur van Nederland?
Nee, niet mee eens. Aanpassen is wat anders dan integreren. Je kunt aangepast zijn maar niet geintegreerd, en ook andersom.

Integreren betekent ergens in opgaan. Deel uitmaken van een groter geheel.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:09:54 #30
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_57745894
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:56 schreef smileyislief het volgende:
Integreren betekent ergens in opgaan. Deel uitmaken van een groter geheel.
Is dat niet meer assimileren ?
pi_57745935

Niets meer, niets minder.
pi_57746042
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:09 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Is dat niet meer assimileren ?
Nee.... maar dat kan wel samengaan. Assimilatie is het proces waarbij iets [iemand] ergens in opgenomen wordt.
pi_57747087
Zelf hanteer ik de vuistregel dat mensen geintegreerd zijn als hun vrouwen ongestoord relaties kunnen aangaan met autochtonen. Daarom beschouw ik Surinamers wel als landgenoten, en bijvoorbeeld het gros van de Marokkanen en Turken niet.
pi_57747259
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:49 schreef Oma het volgende:
Zelf hanteer ik de vuistregel dat mensen geintegreerd zijn als hun vrouwen ongestoord relaties kunnen aangaan met autochtonen. Daarom beschouw ik Surinamers wel als landgenoten, en bijvoorbeeld het gros van de Marokkanen en Turken niet.
Jij vindt het ok dat je vrouw relaties met anderen er op na houdt?
pi_57747432
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:54 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

In plaats van bijdehand te doen, kun je serieus ingaan op mijn opmerking. Ik krijg zelf af en toe het verwijt dat ik een racist ben, omdat ik nogal fel kritiek heb op de houding van sommige allochtone gemeenschappen. Maar mocht ik ooit een dochter krijgen, en haar vervolgens verbieden om met een allochtoon een relatie aan te gaan, dan zou ik me pas echt een racist voelen. Als een werkgever een allochtoon afwijst vanwege de afkomst, dan noemen we dat racisme. Maar als een allochtoon een autochtoon afwijst als mogelijke partner vanwege de afkomst, dan is het dat niet?
pi_57747477
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:35 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

Imiteren en integreren zijn 2 compleet verschillende dingen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:03:41 #37
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57747498
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:01 schreef Oma het volgende:

[..]

In plaats van bijdehand te doen, kun je serieus ingaan op mijn opmerking. Ik krijg zelf af en toe het verwijt dat ik een racist ben, omdat ik nogal fel kritiek heb op de houding van sommige allochtone gemeenschappen. Maar mocht ik ooit een dochter krijgen, en haar vervolgens verbieden om met een allochtoon een relatie aan te gaan, dan zou ik me pas echt een racist voelen. Als een werkgever een allochtoon afwijst vanwege de afkomst, dan noemen we dat racisme. Maar als een allochtoon een autochtoon afwijst als mogelijke partner vanwege de afkomst, dan is het dat niet?
Nee, dat is eigen keuze en of smaak/voorkeur.

Ben je ook een racist als je voor brunettes gaat in plaats van blondines?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_57747613
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:01 schreef Oma het volgende:

[..]

Ik zal je geruststellen. In veel gevallen wordt de partnerkeuze nog bepaald door de ouders of in ieder geval goedgekeurd. Het verschilt niet veel van de jaren 60 waar het nog gewoon was om als protestant een protestant te huwen en als katholiek hetzelfde.
pi_57747645
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:03 schreef Misstique het volgende:

[..]

Voor veel autochtonen niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57747658
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:03 schreef Misstique het volgende:

[..]

Klopt, maar heeft verder geen betrekking op wat ik heb geschreven.
pi_57747708
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:03 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Nee, dat is eigen keuze en of smaak/voorkeur.

Ben je ook een racist als je voor brunettes gaat in plaats van blondines?
Turkse mannen lijken anders toch best wel trek te hebben in Nederlandse vrouwen. Maar een Turkse vrouw zou niet kunnen vallen voor een mooie, lange, blonde Hollandse god? Sommige mannen vallen voor blondines, en sommigen voor brunettes. Het wordt wel raar als alle mannen voor blondines of brunettes zouden vallen. Zo'n 20% van alle Marokkanen trouwt met een neef of nicht. Dat is ook smaak - familie neukt lekkerder? Komop, je moet met wat beters komen dan dit.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:15:43 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57747768
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:41 schreef Lord Dreamer het volgende:
Juistem. De Nederlandse "pensionadas" in Spanje spreken ook alleen maar Nederlands onderling.

En moet ik echt in het Engels gaan zitten lullen als ik Nederlands bezoek krijg, en ik ze het centrum van mijn woonplaats laat zien?

Mijn oude buren (Marokkaans gezin) kregen ook elk jaar ofzo 2 weken lang bezoek uit Frankrijk, waar familie woonde en naar toe was gemigreerd vanuit Marokko. En wat moeten die dan praten op straat.... Frans? Nederlands? of de taal die ze samen overeenkomen, zoals bijvoorbeeld Arabisch!

Zo zijn er ook Turken die bijv. familie hebben in Duitsland (daar wonen 4 miljoen Turken), en elkaar met regelmaat bezoeken. Je kunt toch moeilijk van hen verwachten dat ze allemaal Duits EN Nederland spreken met elkaar..... dat doen ze toch gewoon in het Turks lijkt me.
-
  maandag 31 maart 2008 @ 22:17:48 #43
126836 Super7fighter
pi_57747828
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:12 schreef Oma het volgende:

[..]

Maar een Turkse vrouw zou niet kunnen vallen voor een mooie, lange, blonde Hollandse god?
Vrouwen willen man die voor het nageslacht zorgt. Zo'n Hollandse man, mits hij Moslim wordt, zou wel eens voor een verstikkend klimaat in huis kunnen zorgen. Misschien wel hij de kinderen niet eens als Moslims opvoeden, en werkt hij dat op alle manieren tegen. Of gaat hij om de haverklap vreemd.

Ook veel ouders hebben niet liever dat je met een ongelovige thuiskomt.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:18:05 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57747838
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:54 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Ach, dat is in Frankrijk heel gewoon, een minnaar of minnares erbij hebben "voor erbij".

De meeste Nederlanders en/of Westerlingen vinden dat ook niet ok. En daar hebben ze ook de scheiding voor uitgevonden.
-
pi_57747877
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:12 schreef Oma het volgende:

[..]
Komop, je moet met wat beters komen dan dit.
Hij moet helemaal niks. Leer er maar mee leven.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:22:22 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57747954
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:08 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Ik zal je geruststellen. In veel gevallen wordt de partnerkeuze nog bepaald door de ouders of in ieder geval goedgekeurd. Het verschilt niet veel van de jaren 60 waar het nog gewoon was om als protestant een protestant te huwen en als katholiek hetzelfde.
Nog sterker: Mijn oom (katholiek van oorsprong) mocht alleen met mijn huidige tante (gereformeerd) trouwen van haar ouders als hij eerst converteerde EN de eventuele kinderen gereformeerd opvoedde. Mijn familie vond het allemaal wel best, maar haar familie..... nee, het feit dat hun dochter een katholiek had uitgekozen was toch wel een schandaal!
-
pi_57748381
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:17 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Vrouwen willen man die voor het nageslacht zorgt. Zo'n Hollandse man, mits hij Moslim wordt, zou wel eens voor een verstikkend klimaat in huis kunnen zorgen. Misschien wel hij de kinderen niet eens als Moslims opvoeden, en werkt hij dat op alle manieren tegen. Of gaat hij om de haverklap vreemd.

Ook veel ouders hebben niet liever dat je met een ongelovige thuiskomt.
En wat als een werkgever nou vergelijkbare redeneringen gebruikt? Zo'n moslim, die kan wel eens voor een verstikkend klimaat zorgen. Dadelijk gaat ie nog een gebedsruimte eisen. Of ze gaat opeens een hoofddoek dragen, en weigeren mijn mannelijke klanten een hand te geven. Daar heb je dan ook begrip voor?
  maandag 31 maart 2008 @ 22:45:15 #48
126836 Super7fighter
pi_57748607
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:36 schreef Oma het volgende:

[..]

En wat als een werkgever nou vergelijkbare redeneringen gebruikt? Zo'n moslim, die kan wel eens voor een verstikkend klimaat zorgen. Dadelijk gaat ie nog een gebedsruimte eisen. Of ze gaat opeens een hoofddoek dragen, en weigeren mijn mannelijke klanten een hand te geven. Daar heb je dan ook begrip voor?
Totaal niet vergelijkbaar. Een partner voor het leven kiezen kun je niet vergelijken met de sollicitatieprcedure voor een baan. Je hebt de persoonlijke vrijheid om een bepaalde partner te kiezen. Veel Moslima's moeten niks van Nederlandse mannen hebben omdat ze totaal niet zouden passen in de visie en opvattingen die de gelovige vrouwen hebben. Natuurlijk kunnen Moslims een blonde Nederlandse jongen gezond vinden, maar alleen vruchtbaar zijn, dat is geen voorwaarde voor het huwelijk. Je moet ook klikken op de normen en waarden. Als de gezonde Hollandse jongen bier drinkt, seks voor het huwelijk heeft, zijn handen niet wast na toiletgebruik, met andere woorden totaal andere normen en waarden erop nahoudt, dan kan hij niet samen door een deur met een Moslima, laat staan een huwelijk, ook al is hij zo gezond. Een huwelijk is geen knip-en plakwerk, zoals de film van Wilders, als je dat misschien denkt.
pi_57749007
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:36 schreef Oma het volgende:

[..]

Geintegreerd zijn zou dan kunnen betekenen dat een moslima een baan zoekt waarbij ze geen handen hoeft te schudden.

Maar ik ben het er wel mee eens dat vrije partnerkeuze de integratie van een bevolkingsgroep bevordert. Iemand die dat zijn kinderen ontzegt vind ik niet geintegreerd.
pi_57749089
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, dat is in Frankrijk heel gewoon, een minnaar of minnares erbij hebben "voor erbij".

De meeste Nederlanders en/of Westerlingen vinden dat ook niet ok. En daar hebben ze ook de scheiding voor uitgevonden.
*proest*
pi_57749603
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:55 schreef Hafez het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik zal nooit met mijn eigen ouders in een ander taal dan Perzisch spreken en dat geldt ook voor de meeste andere Iraniers die ik tegenkom, alhoewel ik soms met Iraanse leeftijdgenoten automatisch Nederlands spreek aangezien ik dat gewend ben, maar ik zal Nederlands nooit als mijn hoofdtaal zien en toch vinden vrijwel alle Nederlanders dat ik het Nederlandse taal goed beheers.

Zolang je je normaal gedraagt en respect hebt voor Nederland dan heeft niemand last van jou en jij niet van anderen en kan het niemand wat schelen in welke taal je met anderen communiceert.
Het kan dus wel...

[ Bericht 33% gewijzigd door Bastiaan.V op 31-03-2008 23:27:44 ]
pi_57749898
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:19 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

Hij moet helemaal niks. Leer er maar mee leven.
Argh, sorry voor de 3e reactie op rij, maar van dit soort reacties begin ik te koken.
Waarom moeten wij met jullie leren leven, omdat jullie zo nodig bij ons moeten komen.
pi_57750265
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:25 schreef Bastiaan.V het volgende:

[..]

Argh, sorry voor de 3e reactie op rij, maar van dit soort reacties begin ik te koken.
Waarom moeten wij met jullie leren leven, omdat jullie zo nodig bij ons moeten komen.
Oh jee. Maar wie is wij en wie is jullie? En helpt het ons bij de integratie?
pi_57751943
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:45 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Totaal niet vergelijkbaar. Een partner voor het leven kiezen kun je niet vergelijken met de sollicitatieprcedure voor een baan. Je hebt de persoonlijke vrijheid om een bepaalde partner te kiezen. Veel Moslima's moeten niks van Nederlandse mannen hebben omdat ze totaal niet zouden passen in de visie en opvattingen die de gelovige vrouwen hebben. Natuurlijk kunnen Moslims een blonde Nederlandse jongen gezond vinden, maar alleen vruchtbaar zijn, dat is geen voorwaarde voor het huwelijk. Je moet ook klikken op de normen en waarden. Als de gezonde Hollandse jongen bier drinkt, seks voor het huwelijk heeft, zijn handen niet wast na toiletgebruik, met andere woorden totaal andere normen en waarden erop nahoudt, dan kan hij niet samen door een deur met een Moslima, laat staan een huwelijk, ook al is hij zo gezond. Een huwelijk is geen knip-en plakwerk, zoals de film van Wilders, als je dat misschien denkt.
Jij moet een trol zijn.
pi_57761312
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:15 schreef Bastiaan.V het volgende:

[..]

Het kan dus wel...
Het kan wel maar waarom zou dat moeten?

Mijn ouders zijn naar Nederland gekomen voor een betere toekomst voor mij en mijn broer, dat betekent niet dat ik al mijn banden met mijn vaderland ga opgeven.

Als jij morgen naar China gaat verhuizen samen met je ouders ga je toch ook niet met je eigen ouders Chinees praten, of wel soms?
pi_57761412
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:07 schreef Hafez het volgende:
Het kan wel maar waarom zou dat moeten?

Mijn ouders zijn naar Nederland gekomen voor een betere toekomst voor mij en mijn broer, dat betekent niet dat ik al mijn banden met mijn vaderland ga opgeven.

Als jij morgen naar China gaat verhuizen samen met je ouders ga je toch ook niet met je eigen ouders Chinees praten, of wel soms?
Ik vind dat ook nogal ver gaan idd. Zolang je de taal van het land waar je woont maar beheerst, maakt het mij echt niet uit of je met familie/vrienden in je moerstaal spreekt.
  dinsdag 1 april 2008 @ 15:39:09 #57
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_57761767
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:08 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

Alleen liggen de jaren 60 al vele decennia achter ons (althans... het overgrote de van de Nederlanders - Urk etc daargelaten).

Goedkeuring van de ouders is iets waar veel jongeren nog steeds op hopen tegenwoordig, maar het zeker niet meer leidend. In de Islamitische gemeenschap is dat blijkbaar nog wat anders. Met name onder laag opgeleide mensen uit die groepering.

Nou ja, da's jammer voor hun, omdat zij zich laten beperken qua vrijheidskeuze (iets dat autochtonen allochtonen willen opdringen).

Voor een groot deel zal het uiteindelijk een geloofskwestie worden: christelijk/ agnostisch en atheist aan een kant en Islamieten aan de andere kant. De liberalisatie van de gemiddelde Islamaanhanger bepaalt de mate van integratie. De positie van vrouwen is daar bijvoorbeeld een aspect van. Een ander deel is de mate waarin de rol van religie naar de persoonlijke sfeer vertrekt.

Het zal nog wel een hele tijd gaan duren... de mate van irritatie van Polen kan het proces echter versnellen... (nou ja, niet versnellen, maar het verlegt de aandacht van Islamieten naar een andere groep).
  woensdag 2 april 2008 @ 04:27:43 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57773030
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:15 schreef Bastiaan.V het volgende:
Het kan dus wel...
Maar moet het?
-
  woensdag 2 april 2008 @ 04:47:09 #59
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57773047
Het grappige is dat sinds ik uit NL ben vertrokken het woord integreren of inburgeren nooit meer heb gehoord.
Ja op FOK maar in Michigan heeft niemand het erover, je doet gewoon mee.

En praat je af en toe Nederlands? Leuk juist, niemand die er over zeikt. Mensen vinden het juist prachtig dat je wat van je oude 'cultuur' in stand houdt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 2 april 2008 @ 06:54:23 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57773178
De VS heeft dan ook geen "Secretary of Integration".

Niemand doet het werk van Verdonk/Vogelaar dus.
-
pi_57773196
Klagen over alles

Alleen het goedkope spul kopen omdat het niet lekker hoeft te zitten en niet lekker om te zijn, maar het moet goed voor de knip zijn!

Spanje als een ver land zien

Spaghetti bolognese is allesomvattend "pasta"

Altijd te weinig loon krijgen

Gevonden spul niet inleveren/teruggeven

etc.etc.
pi_57835453
quote:
Op woensdag 2 april 2008 06:54 schreef maartena het volgende:
De VS heeft dan ook geen "Secretary of Integration".

Niemand doet het werk van Verdonk/Vogelaar dus.
Je gaat dan toch denken dat het immigratieland USA, gesticht door emigranten, wat nuchterder denkt over het blijven bestaan van culturele verschillen.. ook immers de meerderheid kan zich niet beroepen op "een natuurlijk recht".. van wij waren hier altijd en dus is de overtuiging van het recht van de dominante cultuur cq het idee dat de totale winst van die dominante cultuur de oplossing is - door whipingout/assimilatie afwijkende culturele identiteiten, minder aanwezig ..
Terwijl men hier eerder die "rechten" probeert te handhaven door geforceerd een monocultuur te willen restaureren..

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 04-04-2008 20:11:13 ]
pi_57843173
quote:

Herkenbaar!
Mijn vriend (ook afkomstig uit het buitenland) kent ook alle liedjes van Hazes haha, is zelfs naar een concert van hem geweest toen hij nog maar 2 jaar in Nederland woonde. Vind dat toch wel het toppunt van integratie hoor! Echt respect gewoon
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 8 april 2008 @ 18:49:12 #64
200510 boomstick
10 inch beef, baby
pi_57915704
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:45 schreef Misstique het volgende:

als diegene de scheiding van staat en kerk rescpecteerd
en de nederlandsche grondwetten boven zijn eigen geloof stelt
standing tall
  woensdag 9 april 2008 @ 11:55:01 #65
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57931069
quote:

hier heb je een medaille
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 9 april 2008 @ 11:56:23 #66
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57931115
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:37 schreef MissJ het volgende:

[..]

Herkenbaar!
Mijn vriend (ook afkomstig uit het buitenland) kent ook alle liedjes van Hazes haha, is zelfs naar een concert van hem geweest toen hij nog maar 2 jaar in Nederland woonde. Vind dat toch wel het toppunt van integratie hoor! Echt respect gewoon
Ik vind deze post toch wel het toppunt van huid-irritatie veroorzakend TROS optimisme.

Klapt ie ook als een boerenkinkel in z'n handen als er een stukje muziek klinkt op TV? Dan issie pas echtechtecht geintegreerd.
pi_57932126
Offtopic verwijderd.
  woensdag 9 april 2008 @ 13:13:39 #69
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57932884
het genoegen was geheel mijnerzijds
  woensdag 9 april 2008 @ 14:22:21 #70
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_57934391
Zoals al eerder gezegd benik dus nu in een streng Islamitisch land( nee, geen alcohol te krijgen dus) en iedereen noemt me al " friend" kortom ik ben geintregeerd
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  woensdag 9 april 2008 @ 14:52:01 #71
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_57935045
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 19:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je gaat dan toch denken dat het immigratieland USA, gesticht door emigranten, wat nuchterder denkt over het blijven bestaan van culturele verschillen.. ook immers de meerderheid kan zich niet beroepen op "een natuurlijk recht".. van wij waren hier altijd en dus is de overtuiging van het recht van de dominante cultuur cq het idee dat de totale winst van die dominante cultuur de oplossing is - door whipingout/assimilatie afwijkende culturele identiteiten, minder aanwezig ..
Terwijl men hier eerder die "rechten" probeert te handhaven door geforceerd een monocultuur te willen restaureren..
Is niet te vergelijken. De USA propagandeert in eerste plaats het nationaal besef, door zwaar patriottisch elke dag op school het volkslied te zingen etc. Iedereen is in eerste plaats Amerikaan, en niet omdat dat historisch nou zo gegroeid is. Dat nationalisme moet je eens in NL proberen, ligt heel de (s)inkse politiek op de barricaden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_57937552
quote:
Op woensdag 2 april 2008 04:47 schreef popolon het volgende:
Het grappige is dat sinds ik uit NL ben vertrokken het woord integreren of inburgeren nooit meer heb gehoord.

En praat je af en toe Nederlands? Leuk juist, niemand die er over zeikt. Mensen vinden het juist prachtig dat je wat van je oude 'cultuur' in stand houdt.
de US heeft dan weer andere problemen.

Europeanen hebben weinig moeite met andere huidskleuren, maar hebben meer moeite met godsdienst en armen.
Amerikanen hebben veel moeite met huidskleur, en minder met andere opvattingen of armoede.

Beide vormen hebben voor- en nadelen.
  woensdag 9 april 2008 @ 20:05:42 #73
212115 Isque
I'm Evil but still Cute ^
pi_57941538
Zo heb ik het nog nooit bekeken ..hm..... er zit er wel wat in...
  woensdag 9 april 2008 @ 20:14:29 #74
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57941773
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:57 schreef katerwater het volgende:

[..]

de US heeft dan weer andere problemen.

Europeanen hebben weinig moeite met andere huidskleuren, maar hebben meer moeite met godsdienst en armen.
Amerikanen hebben veel moeite met huidskleur, en minder met andere opvattingen of armoede.

Beide vormen hebben voor- en nadelen.
Nou vertel je me wat nieuws.

En 't gaat niet om welk land of continent welke problemen heeft, ik gaf even aan hoe ik het ervaar in een ander land terwijl ik 30 jaar van mijn leven in NL doorgebracht heb.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57944356
quote:
Op woensdag 9 april 2008 20:14 schreef popolon het volgende:

[..]

En 't gaat niet om welk land of continent welke problemen heeft, ik gaf even aan hoe ik het ervaar in een ander land terwijl ik 30 jaar van mijn leven in NL doorgebracht heb.
Toegegeven, je zal er zeker meer van weten dan ik.

Maar ik post tot iedereen, er zullen er zeker zijn die het nog niet zo hadden gezien.
  donderdag 10 april 2008 @ 00:10:43 #76
212142 MiddleGround
S.A.P.P.H.I.R.E
pi_57947857
Iemand is in mijn optiek echt geintegreerd als hij of zij kan samenleven met iedereen in het land, tolerant is en keurig ABN spreekt, of in elk geval Nederlands begrijpt.
[i]Wie Zijn Billen Brandt Moet Maar Oude Koeien Uit De Sloot Halen![/i]
  vrijdag 11 april 2008 @ 11:53:20 #77
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57978660
quote:
Op donderdag 10 april 2008 00:10 schreef MiddleGround het volgende:
Iemand is in mijn optiek echt geintegreerd als hij of zij kan samenleven met iedereen in het land, tolerant is en keurig ABN spreekt, of in elk geval Nederlands begrijpt.
Dan kun je gelijk 90% van Nederland uitzetten (Ik heb nog nooit ABN gehoord in Limburg, Brabant of Friesland). Ook denken Nederlanders dat ze tolerant zijn maar is de realiteit dat dit gewoon niet waar is. Daarnaast kan blijkbaar ook een heel groot gedeelte van Nederland niet samenleven met Moslims of met iedereen die niet in hun straatje past.

Geïntegreerd ben je als je uren lang kunt zeiken om niks, weet dat je bij de HEMA goede rookworsten hebt, Hollandse nieuwe gegeten hebt en 95 procent van je medelanders volstrekte idioten vindt.
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:01:19 #78
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57978842
quote:
Op woensdag 9 april 2008 20:14 schreef popolon het volgende:

Nou ja die mensen die het zo 'leuk' vinden dat jij af en toe Nederlands spreekt, kijken waarschijnlijk heel anders tegen een arabier aan die Arabisch spreekt. Als Nederlander kom je in de meeste westerse culturen wel goed terecht omdat je blank bent, engels spreekt en over het algemeen goed opgeleid bent.

Ik denk dus dat tenzij je alle Amerikaanse presidenten op volgorde weet op te noemen; zonder te kijken weet welke presidenten er op je dollars staan en minstens de helft van the declaration of independence uit je hoofd kunt opdreunen je slecht geïntegreerd bent.
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:33:58 #79
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57979571
quote:
Op woensdag 2 april 2008 04:47 schreef popolon het volgende:

Integreren is in Nederland ook pas populair geworden nadat Fortuyn het als oplossing gaf voor criminaliteit, werkloosheid en andere problemen bij nieuwkomers. Het gros wil gewoon geen last van anderen. Chinezen zijn bijvoorbeeld sdlecht geintegreerd maar staan niet hoog in de negatieve lijstjes, en dan kunnen we het wel hun specifieke cultuurwaarden waarderen. In Amerika speelt het thema migratie al wat langer en heeft men een recente periode van tweederangsburgersbeleid gehad waardoor men daar wat beter mee omgaat.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:28:48 #80
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_57982415
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:49 schreef Oma het volgende:
Please... Ook Surinamers gaan nog altijd met name relaties (op alle niveaus) aan met hun "eigen groep", net als elke subgroep in Nederland (gereformeerden, Chinezen, hoogopgeleiden)... dat is nu eenmaal natuurlijk.

Als ik iets aanleg met een meisje dat met moeite de mavo heeft gehaald, dan zal er in mijn omgeving net zoveel gefronst worden als in veel Marokkaanse gezinnen waar iemand het met een Nederlander aanlegt.

Natuurlijk zijn er ook islamitische gezinnen waar er veel moeilijker wordt gedaan dan alleen gefronst, maar dat geldt voor elke sociale subgroep. Dus wat dat betreft is niemand echt geïntegreerd in Nederland, omdat elke groep wel een paar leden heeft die het liefst hun groep volledig gescheiden houden van andere groepen.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  vrijdag 11 april 2008 @ 15:31:56 #81
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57983884
- Nederlands spreken.
- Een enkel paspoort hebben, namelijk een Nederlands paspoort.
- Jezelf als Nederlander zien, ook als het je niet uitkomt.
- Je houden aan de algemeen geldende normen en waarden binnen de Nederlandse samenleving, zoals die onder andere tot uiting komen in de wet, wat je verder thuis denkt en doet kan niemand iets boeien, zolang het maar niet de wet overtreed.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  vrijdag 11 april 2008 @ 16:05:18 #82
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_57984672
Ik weet wel wanneer ik me geintergreerd voel, zodra ik de taal goed spreek. Maar om je hele identiteit op te geven dat moet niemand doen. Alleen je moet niet verwachten dat mensen zich aan jou of jouw geloof gaan aanpassen. Ik groet al op de Thaise manier, maar met buitenlanders natuurlijk niet.

En het is onzin dat je je eigen taal niet mag spreken. Je moet je aan de normen en waarden van een land aanpasen of ieder geval niet proberen daar aan te tornen. Je mag het er niet mee eens zijn maar om een land aan jouw aan te laten passen is wat extreem. Dat is ook het probleem in Nederland.

In mijn opinie. Maar nummer 1 voor intergratie is de taal en ik moet eerlijk toegeven dat ik die nog niet machtig ben. Ieder geval niet genoeg. Gewone gesprekken kan ik beperkt voeren. Maar specialistische dingen vergeet het maar.
mai pen rai
pi_57985439
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:56 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik vind deze post toch wel het toppunt van huid-irritatie veroorzakend TROS optimisme.

Klapt ie ook als een boerenkinkel in z'n handen als er een stukje muziek klinkt op TV? Dan issie pas echtechtecht geintegreerd.
mijn post iets meer met een korreltje zout nemen ajb
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_57988030
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:31 schreef Cairon het volgende:
Owjeej, ik faal bij de Cairon-toets.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57989760
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 19:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik, Beatrix en Máxima ook.
  zaterdag 12 april 2008 @ 04:08:09 #86
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57996957
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:31 schreef Cairon het volgende:
Ik heb een Nederlands paspoort. En sinds 2006 een Amerikaans paspoort erbij, twee dus.

Tel ik nu niet meer mee ofzo?
-
  zaterdag 12 april 2008 @ 04:12:20 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_57996963
Ik mag toch hopen dat ik het punt van 100% integratie nooit zal bereiken. Al ben ik nog zo'n volbloed kaaskop.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 12 april 2008 @ 04:14:25 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57996966
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
De vrouw van Wilders ook. En de President van Frankrijk trouwens ook, die hebben allebei een Hongaars paspoort naast het Nederlandse danwel Franse.

Veel voetballers en andere Nederlandse sporters hebben ook een dubbel paspoort, en hier bestaat zelfs een uitzonderingscategorie voor.... zodat spelers die al jaren in het buitenland wonen/werken/trainen, zoals veel voetballers, toch nog voor Nederland kunnen uitkomen.

Ik vind dat ook niet echt een maatstaaf voor integratie moet ik zeggen.
-
  zaterdag 12 april 2008 @ 04:16:26 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_57996971
Ik vind iemand geïntegreerd vanaf het moment dat-ie mij kan uitleggen waarom-ie het niet met me eens is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_57996978
Als ze met een krat bier voor het huis op de vensterbank met de rest van de buurt het goed kunnen vinden.
pi_58027914
Zichzelf is binnen de cultuur die hij/zij gewend is in het land van herkomst en zichzelf kan zijn in de cultuur waar ze nu wonen. De taal op zijn minst begrijpen en vrij goed kunnen spreken.. ABN Nederlands is van niemand te verlangen denk ik want dat betekent dat praktisch heel Nederland er niets van bakt. En de Nederlandse wetten en normen en waarden respecteert.

Ik denk dat als iemand zichzelf is in de beide werelden die hij/zij gewend is en zich in beide goed voelt en beide respecteert om wat te zijn.
When your face is turned to the past, your back is turned to the future
  zondag 13 april 2008 @ 23:33:55 #92
212142 MiddleGround
S.A.P.P.H.I.R.E
pi_58033318
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 11:53 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Dan kun je gelijk 90% van Nederland uitzetten (Ik heb nog nooit ABN gehoord in Limburg, Brabant of Friesland). Ook denken Nederlanders dat ze tolerant zijn maar is de realiteit dat dit gewoon niet waar is. Daarnaast kan blijkbaar ook een heel groot gedeelte van Nederland niet samenleven met Moslims of met iedereen die niet in hun straatje past.

Geïntegreerd ben je als je uren lang kunt zeiken om niks, weet dat je bij de HEMA goede rookworsten hebt, Hollandse nieuwe gegeten hebt en 95 procent van je medelanders volstrekte idioten vindt.
Hahahahaha! Welnee joh, je bent pas een echt geintegreerde burger als je weet dat het begrip politicus gelijkstaat aan het begrip leugenaar:)
[i]Wie Zijn Billen Brandt Moet Maar Oude Koeien Uit De Sloot Halen![/i]
pi_58034539
Als diegene bier drinkt.
pi_58069281
quote:

Jouw vrouw is Vlaamse? Zo niet dan is ze heel goed bezig geweest
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58076874
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 16:56 schreef EricT het volgende:

[..]

Russisch / Kirgizië

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 17-04-2008 22:03:57 ]
pi_58077077
Als je Nederlandse normen en waarden respecteert en ook uitvoert.
pi_58080965
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:47 schreef henkway het volgende:

[..]

Russisch / Kirgizië

Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58122763
Sommige allochtonen willen juist niet integreren, ik zie dat in mijn omgeving en de buurt waar ik woon. Ze houden zo aan hun cultuur vast dat zelfs integreren en zelfs een discussie niet mogelijk is. Integreren is elkaar accepteren en begrijpen, als je de taal niet beheerst zal je ook het ander niet begrijpen en zullen bepaalde dingen verkeerd overkomen.
Discussies niet vermijden maar juist op ingaan, niet dreigen dus. Je kinderen zo opvoeden dat ze mee kunnen draaien in de samenleving, dat gaat moeilijk als je 5 kinderen hebt.
Niet zoveel kinderen nemen als je niet ieder kind hetzelfde aandacht kan geven.
Accepteren dat je kinderen ook wat fout doen en los het probleem binnenhuis op.
Ook met Nederlanders omgaan en niet alleen met je eigen ras.
Proberen om jezelf te beheersen.
ETC ETC ETC
Greek Godess of the Earth
pi_58159170
Volgens sommige bruinhempies nooit, want zij blijven altijd de buitenkant zien....

Daarnaast verwarren sommige sjakies integratie met assimilatie...
pi_58161348
Bruinhempies? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')