abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57735074
Te midden van alle discussies omtrent integratie, vraag ik me af wat we verstaan onder iemand die geïntegreerd is. Is dat iemand die geslaagd is voor de inburgeringstest? Of iemand die vloeiend Nederlands spreekt? Of iemand die klompen in de schuur heeft staan?

Kortom, wanneer vinden jullie dat iemand geïntegreerd is? Ben benieuwd naar meningen van beide kanten. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_57735241
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:45 schreef Misstique het volgende:
Te midden van alle discussies omtrent integratie, vraag ik me af wat we verstaan onder iemand die geïntegreerd is. Is dat iemand die geslaagd is voor de inburgeringstest? Of iemand die vloeiend Nederlands spreekt? Of iemand die klompen in de schuur heeft staan?

Kortom, wanneer vinden jullie dat iemand geïntegreerd is? Ben benieuwd naar meningen van beide kanten. .
Wanneer iemand iets positief tracht bij te dragen aan onze maatschappij binnen kaders van onze wet en wanneer het kiezen voor vaderland niet meer vanzelfsprekend is maar afhankelijk van een situatie.
pi_57735331
De taal van het land waat je verblijfdt spreken is de eerste en denk ik ook de belangrijkste stap op weg naar integratie. Als je daarna ook nog een beetje je best doet je naar de normen en waarden (ik weet het ) te gedragen is het mij betreft prima!!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57735463
Als je alle liedjes van HAzes kunt zingen en als je een limburgs accent kunt herkennen terwijl je zelf ABN hebt geleerd.

Dat is dan mijn vrouw 5 jaar in Nederland
pi_57735568
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer iemand iets positief tracht bij te dragen aan onze maatschappij binnen kaders van onze wet en wanneer het kiezen voor vaderland niet meer vanzelfsprekend is maar afhankelijk van een situatie.
En dat de eigentaal als tweede taal gezien wordt en niet als hoofdtaal. Eigen cultuur en religie behouden maar wel je aan passen aan de geldende samenleving.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_57735623
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:07 schreef henkway het volgende:
Als je alle liedjes van HAzes kunt zingen en als je een limburgs accent kunt herkennen terwijl je zelf ABN hebt geleerd.

Mensen die alle liedjes van Hazes mee kunnen zingen zouden ze gelijk Nederland uit moeten trappen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57735664
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:07 schreef henkway het volgende:

dat je een limburgs accent kan herkenne terwijl je ABN spreekt, is logisch maar liedjes van hazes. nou mij niet gezien. meeste mensen zeggen dat ik vloeiend nl spreek. ik doe mijn best om mijn accent (yugoslavisch) te verbergen maar muziek is gewoon een kwestie van smaak.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_57735875
Op de linkerbaan rijden
Nordic walking
2e Kerstdag naar Ikea
Klagen over het weer
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57735945
Als ze op 4 mei hun waffel houden.
pi_57735953
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Op de linkerbaan rijden
Nordic walking
2e Kerstdag naar Ikea
Klagen over het weer
Ben duidelijk gezakt. Marokko here I come
pi_57736047
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ben duidelijk gezakt. Marokko here I come

nordic walking is niet nederlands.
ikea ook niet. ik ben echt kei en keihard gezakt hiero.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_57736106
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:40 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

ikea ook niet. ik ben echt kei en keihard gezakt hiero.
Meubel boulevard of 2e hands auto show mag ook op 2e kerstdag
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57736147
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer iemand iets positief tracht bij te dragen aan onze maatschappij
Dit is eerder een bewijs van niet geintegreerdzijn in de mainstream die gewoon allereerst zijn eigen rustig leventje wilt leiden... al dan niet met altruistische neigingen..
  maandag 31 maart 2008 @ 13:46:12 #14
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57736156
Zodra ze beginnen te klagen over allochtonen ?
zzz
pi_57736279
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:46 schreef L.Denninger het volgende:
Zodra ze beginnen te klagen over allochtonen ?
nee hoor, dat deed mijn vrouw het eerste jaar al toen ze zelf nog allochtoon was (Russisch)

Als ze weten wanneer het uitverkoop is denk ik
  maandag 31 maart 2008 @ 13:54:44 #16
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57736325
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:14 schreef Lord Dreamer het volgende:
En dat de eigentaal als tweede taal gezien wordt en niet als hoofdtaal. Eigen cultuur en religie behouden maar wel je aan passen aan de geldende samenleving.
Dat gebeurt dus nooit... Ik spreek al 15 jaar engels (en ben 25) maar ik ga dat nooit als hoofd taal zien.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_57736370
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is eerder een bewijs van niet geintegreerdzijn in de mainstream die gewoon allereerst zijn eigen rustig leventje wilt leiden... al dan niet met altruistische neigingen..
Ik heb het over mensen die hier zijn enkel voor economische gewin en in hun achterhoofd hebben altijd ooit terug te keren.
  maandag 31 maart 2008 @ 13:57:55 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57736398
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:58 schreef DroogDok het volgende:
De taal van het land waat je verblijfdt spreken is de eerste en denk ik ook de belangrijkste stap op weg naar integratie. Als je daarna ook nog een beetje je best doet je naar de normen en waarden (ik weet het ) te gedragen is het mij betreft prima!!
Jij hebt nog een beetje moeite met het 1e punt niet waar?
Jep, muggenziften. Ben ik nu goed geïntegreerd?
pi_57736460
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jij hebt nog een beetje moeite met het 1e punt niet waar?
Jep, muggenziften. Ben ik nu goed geïntegreerd?
Ik had het over spreken, niet over schrijven
pi_57738421
Zodra de gemiddelde Nederlander geen last van ze heeft.
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 31 maart 2008 @ 18:17:48 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57741702
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Zodra de gemiddelde Nederlander geen last van ze heeft.
Mja, dat is voor iedereen anders. Voor sommige mensen is het al "last" als men Arabisch spreekt om Arabisch sprekende vrienden te groeten op straat. Als je daar al last van hebt is men natuurlijk nooit geïntegreerd....

Dus definieer "last" eens?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 31 maart 2008 @ 18:21:10 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57741794
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:14 schreef Lord Dreamer het volgende:
En dat de eigentaal als tweede taal gezien wordt en niet als hoofdtaal.
Ik denk dat je dat wel kan vergeten. Ik heb 28 jaar in Nederland gewoond, en ben op mijn 28e vertrokken naar de VS, waar ik deze maand precies 6 jaar woon.

En ja, ik spreek vloeiend Engels overal, ook thuis voor een groot deel..... maar als ik een andere Nederlander tegenkom schakel ik meteen weer terug naar het Nederlands, omdat dit voor ons allebei de geboortetaal is, en de taal waarmee we zijn grootgebracht.

En van Nederlanders die hier al 40 jaar wonen weet ik dat je dat er niet 1-2-3 uitslaat, zelfs niet met een an-sich veel makkelijker te leren taal, zoals het Engels.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 31 maart 2008 @ 18:41:50 #23
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_57742257
Beetje hypocriet dus, we eisen wel dat allochtonen hun eigen taal niet gebruiken , althans velen storen zich eraan . Maar zelf weigeren we dat te doen
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_57742569
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:41 schreef Lord Dreamer het volgende:
Beetje hypocriet dus, we eisen wel dat allochtonen hun eigen taal niet gebruiken , althans velen storen zich eraan . Maar zelf weigeren we dat te doen
Inderdaad.

Ik zal nooit met mijn eigen ouders in een ander taal dan Perzisch spreken en dat geldt ook voor de meeste andere Iraniers die ik tegenkom, alhoewel ik soms met Iraanse leeftijdgenoten automatisch Nederlands spreek aangezien ik dat gewend ben, maar ik zal Nederlands nooit als mijn hoofdtaal zien en toch vinden vrijwel alle Nederlanders dat ik het Nederlandse taal goed beheers.

Zolang je je normaal gedraagt en respect hebt voor Nederland dan heeft niemand last van jou en jij niet van anderen en kan het niemand wat schelen in welke taal je met anderen communiceert.
pi_57742646
Ik bepaal zelf wel wanneer ik geintegreerd ben of niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57743399
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
Ik bepaal zelf wel wanneer ik geintegreerd ben of niet.
Of je doet niet mee aan die onzin? Het natuurlijk al te idioot dat men tracht te integreren als ze in Nederland opgegroeid zijn. Idioterie. We zijn niet hier om de Nederlanders te imiteren,want vergeet niet, hij die kleedt als hen, spreekt als hen en geen onderscheid maakt tussen hen, is gelijk aan hen.
  maandag 31 maart 2008 @ 19:52:25 #27
206970 iuvenis
potentiele painkiller
pi_57743784
Geintegreerd in Nederland is aangepast aan de cultuur van Nederland?
love's a loaded gun....
pi_57743912
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:35 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

Of je doet niet mee aan die onzin? Het natuurlijk al te idioot dat men tracht te integreren als ze in Nederland opgegroeid zijn. Idioterie. We zijn niet hier om de Nederlanders te imiteren,want vergeet niet, hij die kleedt als hen, spreekt als hen en geen onderscheid maakt tussen hen, is gelijk aan hen.
Goed punt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57745543
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:52 schreef iuvenis het volgende:
Geintegreerd in Nederland is aangepast aan de cultuur van Nederland?
Nee, niet mee eens. Aanpassen is wat anders dan integreren. Je kunt aangepast zijn maar niet geintegreerd, en ook andersom.

Integreren betekent ergens in opgaan. Deel uitmaken van een groter geheel.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:09:54 #30
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_57745894
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:56 schreef smileyislief het volgende:
Integreren betekent ergens in opgaan. Deel uitmaken van een groter geheel.
Is dat niet meer assimileren ?
pi_57745935

Niets meer, niets minder.
pi_57746042
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:09 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Is dat niet meer assimileren ?
Nee.... maar dat kan wel samengaan. Assimilatie is het proces waarbij iets [iemand] ergens in opgenomen wordt.
pi_57747087
Zelf hanteer ik de vuistregel dat mensen geintegreerd zijn als hun vrouwen ongestoord relaties kunnen aangaan met autochtonen. Daarom beschouw ik Surinamers wel als landgenoten, en bijvoorbeeld het gros van de Marokkanen en Turken niet.
pi_57747259
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:49 schreef Oma het volgende:
Zelf hanteer ik de vuistregel dat mensen geintegreerd zijn als hun vrouwen ongestoord relaties kunnen aangaan met autochtonen. Daarom beschouw ik Surinamers wel als landgenoten, en bijvoorbeeld het gros van de Marokkanen en Turken niet.
Jij vindt het ok dat je vrouw relaties met anderen er op na houdt?
pi_57747432
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:54 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

In plaats van bijdehand te doen, kun je serieus ingaan op mijn opmerking. Ik krijg zelf af en toe het verwijt dat ik een racist ben, omdat ik nogal fel kritiek heb op de houding van sommige allochtone gemeenschappen. Maar mocht ik ooit een dochter krijgen, en haar vervolgens verbieden om met een allochtoon een relatie aan te gaan, dan zou ik me pas echt een racist voelen. Als een werkgever een allochtoon afwijst vanwege de afkomst, dan noemen we dat racisme. Maar als een allochtoon een autochtoon afwijst als mogelijke partner vanwege de afkomst, dan is het dat niet?
pi_57747477
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:35 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

Imiteren en integreren zijn 2 compleet verschillende dingen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:03:41 #37
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57747498
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:01 schreef Oma het volgende:

[..]

In plaats van bijdehand te doen, kun je serieus ingaan op mijn opmerking. Ik krijg zelf af en toe het verwijt dat ik een racist ben, omdat ik nogal fel kritiek heb op de houding van sommige allochtone gemeenschappen. Maar mocht ik ooit een dochter krijgen, en haar vervolgens verbieden om met een allochtoon een relatie aan te gaan, dan zou ik me pas echt een racist voelen. Als een werkgever een allochtoon afwijst vanwege de afkomst, dan noemen we dat racisme. Maar als een allochtoon een autochtoon afwijst als mogelijke partner vanwege de afkomst, dan is het dat niet?
Nee, dat is eigen keuze en of smaak/voorkeur.

Ben je ook een racist als je voor brunettes gaat in plaats van blondines?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_57747613
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:01 schreef Oma het volgende:

[..]

Ik zal je geruststellen. In veel gevallen wordt de partnerkeuze nog bepaald door de ouders of in ieder geval goedgekeurd. Het verschilt niet veel van de jaren 60 waar het nog gewoon was om als protestant een protestant te huwen en als katholiek hetzelfde.
pi_57747645
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:03 schreef Misstique het volgende:

[..]

Voor veel autochtonen niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57747658
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:03 schreef Misstique het volgende:

[..]

Klopt, maar heeft verder geen betrekking op wat ik heb geschreven.
pi_57747708
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:03 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Nee, dat is eigen keuze en of smaak/voorkeur.

Ben je ook een racist als je voor brunettes gaat in plaats van blondines?
Turkse mannen lijken anders toch best wel trek te hebben in Nederlandse vrouwen. Maar een Turkse vrouw zou niet kunnen vallen voor een mooie, lange, blonde Hollandse god? Sommige mannen vallen voor blondines, en sommigen voor brunettes. Het wordt wel raar als alle mannen voor blondines of brunettes zouden vallen. Zo'n 20% van alle Marokkanen trouwt met een neef of nicht. Dat is ook smaak - familie neukt lekkerder? Komop, je moet met wat beters komen dan dit.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:15:43 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57747768
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:41 schreef Lord Dreamer het volgende:
Juistem. De Nederlandse "pensionadas" in Spanje spreken ook alleen maar Nederlands onderling.

En moet ik echt in het Engels gaan zitten lullen als ik Nederlands bezoek krijg, en ik ze het centrum van mijn woonplaats laat zien?

Mijn oude buren (Marokkaans gezin) kregen ook elk jaar ofzo 2 weken lang bezoek uit Frankrijk, waar familie woonde en naar toe was gemigreerd vanuit Marokko. En wat moeten die dan praten op straat.... Frans? Nederlands? of de taal die ze samen overeenkomen, zoals bijvoorbeeld Arabisch!

Zo zijn er ook Turken die bijv. familie hebben in Duitsland (daar wonen 4 miljoen Turken), en elkaar met regelmaat bezoeken. Je kunt toch moeilijk van hen verwachten dat ze allemaal Duits EN Nederland spreken met elkaar..... dat doen ze toch gewoon in het Turks lijkt me.
-
  maandag 31 maart 2008 @ 22:17:48 #43
126836 Super7fighter
pi_57747828
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:12 schreef Oma het volgende:

[..]

Maar een Turkse vrouw zou niet kunnen vallen voor een mooie, lange, blonde Hollandse god?
Vrouwen willen man die voor het nageslacht zorgt. Zo'n Hollandse man, mits hij Moslim wordt, zou wel eens voor een verstikkend klimaat in huis kunnen zorgen. Misschien wel hij de kinderen niet eens als Moslims opvoeden, en werkt hij dat op alle manieren tegen. Of gaat hij om de haverklap vreemd.

Ook veel ouders hebben niet liever dat je met een ongelovige thuiskomt.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:18:05 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57747838
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:54 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Ach, dat is in Frankrijk heel gewoon, een minnaar of minnares erbij hebben "voor erbij".

De meeste Nederlanders en/of Westerlingen vinden dat ook niet ok. En daar hebben ze ook de scheiding voor uitgevonden.
-
pi_57747877
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:12 schreef Oma het volgende:

[..]
Komop, je moet met wat beters komen dan dit.
Hij moet helemaal niks. Leer er maar mee leven.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:22:22 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_57747954
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:08 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Ik zal je geruststellen. In veel gevallen wordt de partnerkeuze nog bepaald door de ouders of in ieder geval goedgekeurd. Het verschilt niet veel van de jaren 60 waar het nog gewoon was om als protestant een protestant te huwen en als katholiek hetzelfde.
Nog sterker: Mijn oom (katholiek van oorsprong) mocht alleen met mijn huidige tante (gereformeerd) trouwen van haar ouders als hij eerst converteerde EN de eventuele kinderen gereformeerd opvoedde. Mijn familie vond het allemaal wel best, maar haar familie..... nee, het feit dat hun dochter een katholiek had uitgekozen was toch wel een schandaal!
-
pi_57748381
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:17 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Vrouwen willen man die voor het nageslacht zorgt. Zo'n Hollandse man, mits hij Moslim wordt, zou wel eens voor een verstikkend klimaat in huis kunnen zorgen. Misschien wel hij de kinderen niet eens als Moslims opvoeden, en werkt hij dat op alle manieren tegen. Of gaat hij om de haverklap vreemd.

Ook veel ouders hebben niet liever dat je met een ongelovige thuiskomt.
En wat als een werkgever nou vergelijkbare redeneringen gebruikt? Zo'n moslim, die kan wel eens voor een verstikkend klimaat zorgen. Dadelijk gaat ie nog een gebedsruimte eisen. Of ze gaat opeens een hoofddoek dragen, en weigeren mijn mannelijke klanten een hand te geven. Daar heb je dan ook begrip voor?
  maandag 31 maart 2008 @ 22:45:15 #48
126836 Super7fighter
pi_57748607
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:36 schreef Oma het volgende:

[..]

En wat als een werkgever nou vergelijkbare redeneringen gebruikt? Zo'n moslim, die kan wel eens voor een verstikkend klimaat zorgen. Dadelijk gaat ie nog een gebedsruimte eisen. Of ze gaat opeens een hoofddoek dragen, en weigeren mijn mannelijke klanten een hand te geven. Daar heb je dan ook begrip voor?
Totaal niet vergelijkbaar. Een partner voor het leven kiezen kun je niet vergelijken met de sollicitatieprcedure voor een baan. Je hebt de persoonlijke vrijheid om een bepaalde partner te kiezen. Veel Moslima's moeten niks van Nederlandse mannen hebben omdat ze totaal niet zouden passen in de visie en opvattingen die de gelovige vrouwen hebben. Natuurlijk kunnen Moslims een blonde Nederlandse jongen gezond vinden, maar alleen vruchtbaar zijn, dat is geen voorwaarde voor het huwelijk. Je moet ook klikken op de normen en waarden. Als de gezonde Hollandse jongen bier drinkt, seks voor het huwelijk heeft, zijn handen niet wast na toiletgebruik, met andere woorden totaal andere normen en waarden erop nahoudt, dan kan hij niet samen door een deur met een Moslima, laat staan een huwelijk, ook al is hij zo gezond. Een huwelijk is geen knip-en plakwerk, zoals de film van Wilders, als je dat misschien denkt.
pi_57749007
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:36 schreef Oma het volgende:

[..]

Geintegreerd zijn zou dan kunnen betekenen dat een moslima een baan zoekt waarbij ze geen handen hoeft te schudden.

Maar ik ben het er wel mee eens dat vrije partnerkeuze de integratie van een bevolkingsgroep bevordert. Iemand die dat zijn kinderen ontzegt vind ik niet geintegreerd.
pi_57749089
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, dat is in Frankrijk heel gewoon, een minnaar of minnares erbij hebben "voor erbij".

De meeste Nederlanders en/of Westerlingen vinden dat ook niet ok. En daar hebben ze ook de scheiding voor uitgevonden.
*proest*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')