Wanneer iemand iets positief tracht bij te dragen aan onze maatschappij binnen kaders van onze wet en wanneer het kiezen voor vaderland niet meer vanzelfsprekend is maar afhankelijk van een situatie.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:45 schreef Misstique het volgende:
Te midden van alle discussies omtrent integratie, vraag ik me af wat we verstaan onder iemand die geïntegreerd is. Is dat iemand die geslaagd is voor de inburgeringstest? Of iemand die vloeiend Nederlands spreekt? Of iemand die klompen in de schuur heeft staan?
Kortom, wanneer vinden jullie dat iemand geïntegreerd is? Ben benieuwd naar meningen van beide kanten..
En dat de eigentaal als tweede taal gezien wordt en niet als hoofdtaal. Eigen cultuur en religie behouden maar wel je aan passen aan de geldende samenleving.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer iemand iets positief tracht bij te dragen aan onze maatschappij binnen kaders van onze wet en wanneer het kiezen voor vaderland niet meer vanzelfsprekend is maar afhankelijk van een situatie.
Mensen die alle liedjes van Hazes mee kunnen zingen zouden ze gelijk Nederland uit moeten trappenquote:Op maandag 31 maart 2008 13:07 schreef henkway het volgende:
Als je alle liedjes van HAzes kunt zingen en als je een limburgs accent kunt herkennen terwijl je zelf ABN hebt geleerd.
Dat is dan mijn vrouw 5 jaar in Nederland
dat je een limburgs accent kan herkenne terwijl je ABN spreekt, is logisch maar liedjes van hazes. nou mij niet gezien. meeste mensen zeggen dat ik vloeiend nl spreek. ik doe mijn best om mijn accent (yugoslavisch) te verbergen maar muziek is gewoon een kwestie van smaak.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:07 schreef henkway het volgende:
Als je alle liedjes van HAzes kunt zingen en als je een limburgs accent kunt herkennen terwijl je zelf ABN hebt geleerd.
Dat is dan mijn vrouw 5 jaar in Nederland
Ben duidelijk gezakt. Marokko here I comequote:Op maandag 31 maart 2008 13:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Op de linkerbaan rijden
Nordic walking
2e Kerstdag naar Ikea
Klagen over het weer
quote:Op maandag 31 maart 2008 13:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ben duidelijk gezakt. Marokko here I come
Meubel boulevard of 2e hands auto show mag ook op 2e kerstdagquote:Op maandag 31 maart 2008 13:40 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
ikea ook niet. ik ben echt kei en keihard gezakt hiero.
Dit is eerder een bewijs van niet geintegreerdzijn in de mainstream die gewoon allereerst zijn eigen rustig leventje wilt leiden... al dan niet met altruistische neigingen..quote:Op maandag 31 maart 2008 12:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer iemand iets positief tracht bij te dragen aan onze maatschappij
nee hoor, dat deed mijn vrouw het eerste jaar al toen ze zelf nog allochtoon was (Russisch)quote:Op maandag 31 maart 2008 13:46 schreef L.Denninger het volgende:
Zodra ze beginnen te klagen over allochtonen ?
Dat gebeurt dus nooit... Ik spreek al 15 jaar engels (en ben 25) maar ik ga dat nooit als hoofd taal zien.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:14 schreef Lord Dreamer het volgende:
En dat de eigentaal als tweede taal gezien wordt en niet als hoofdtaal. Eigen cultuur en religie behouden maar wel je aan passen aan de geldende samenleving.
Ik heb het over mensen die hier zijn enkel voor economische gewin en in hun achterhoofd hebben altijd ooit terug te keren.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is eerder een bewijs van niet geintegreerdzijn in de mainstream die gewoon allereerst zijn eigen rustig leventje wilt leiden... al dan niet met altruistische neigingen..
Jij hebt nog een beetje moeite met het 1e punt niet waar?quote:Op maandag 31 maart 2008 12:58 schreef DroogDok het volgende:
De taal van het land waat je verblijfdt spreken is de eerste en denk ik ook de belangrijkste stap op weg naar integratie. Als je daarna ook nog een beetje je best doet je naar de normen en waarden (ik weet het) te gedragen is het mij betreft prima!!
Ik had het over spreken, niet over schrijvenquote:Op maandag 31 maart 2008 13:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij hebt nog een beetje moeite met het 1e punt niet waar?
Jep, muggenziften. Ben ik nu goed geïntegreerd?
Mja, dat is voor iedereen anders. Voor sommige mensen is het al "last" als men Arabisch spreekt om Arabisch sprekende vrienden te groeten op straat. Als je daar al last van hebt is men natuurlijk nooit geïntegreerd....quote:Op maandag 31 maart 2008 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Zodra de gemiddelde Nederlander geen last van ze heeft.
Ik denk dat je dat wel kan vergeten. Ik heb 28 jaar in Nederland gewoond, en ben op mijn 28e vertrokken naar de VS, waar ik deze maand precies 6 jaar woon.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:14 schreef Lord Dreamer het volgende:
En dat de eigentaal als tweede taal gezien wordt en niet als hoofdtaal.
Inderdaad.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:41 schreef Lord Dreamer het volgende:
Beetje hypocriet dus, we eisen wel dat allochtonen hun eigen taal niet gebruiken , althans velen storen zich eraan . Maar zelf weigeren we dat te doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |