Dan kun je gelijk 90% van Nederland uitzetten (Ik heb nog nooit ABN gehoord in Limburg, Brabant of Friesland). Ook denken Nederlanders dat ze tolerant zijn maar is de realiteit dat dit gewoon niet waar is. Daarnaast kan blijkbaar ook een heel groot gedeelte van Nederland niet samenleven met Moslims of met iedereen die niet in hun straatje past.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:10 schreef MiddleGround het volgende:
Iemand is in mijn optiek echt geintegreerd als hij of zij kan samenleven met iedereen in het land, tolerant is en keurig ABN spreekt, of in elk geval Nederlands begrijpt.
Nou ja die mensen die het zo 'leuk' vinden dat jij af en toe Nederlands spreekt, kijken waarschijnlijk heel anders tegen een arabier aan die Arabisch spreekt. Als Nederlander kom je in de meeste westerse culturen wel goed terecht omdat je blank bent, engels spreekt en over het algemeen goed opgeleid bent.quote:Op woensdag 9 april 2008 20:14 schreef popolon het volgende:
Nou vertel je me wat nieuws.
En 't gaat niet om welk land of continent welke problemen heeft, ik gaf even aan hoe ik het ervaar in een ander land terwijl ik 30 jaar van mijn leven in NL doorgebracht heb.
Integreren is in Nederland ook pas populair geworden nadat Fortuyn het als oplossing gaf voor criminaliteit, werkloosheid en andere problemen bij nieuwkomers. Het gros wil gewoon geen last van anderen. Chinezen zijn bijvoorbeeld sdlecht geintegreerd maar staan niet hoog in de negatieve lijstjes, en dan kunnen we het wel hun specifieke cultuurwaarden waarderen. In Amerika speelt het thema migratie al wat langer en heeft men een recente periode van tweederangsburgersbeleid gehad waardoor men daar wat beter mee omgaat.quote:Op woensdag 2 april 2008 04:47 schreef popolon het volgende:
Het grappige is dat sinds ik uit NL ben vertrokken het woord integreren of inburgeren nooit meer heb gehoord.
Ja op FOKmaar in Michigan heeft niemand het erover, je doet gewoon mee.
En praat je af en toe Nederlands? Leuk juist, niemand die er over zeikt. Mensen vinden het juist prachtig dat je wat van je oude 'cultuur' in stand houdt.
Please...quote:Op maandag 31 maart 2008 21:49 schreef Oma het volgende:
Zelf hanteer ik de vuistregel dat mensen geintegreerd zijn als hun vrouwen ongestoord relaties kunnen aangaan met autochtonen. Daarom beschouw ik Surinamers wel als landgenoten, en bijvoorbeeld het gros van de Marokkanen en Turken niet.
quote:Op woensdag 9 april 2008 11:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik vind deze post toch wel het toppunt van huid-irritatie veroorzakend TROS optimisme.
Klapt ie ook als een boerenkinkel in z'n handen als er een stukje muziek klinkt op TV? Dan issie pas echtechtecht geintegreerd.
Owjeej, ik faal bij de Cairon-toets.quote:Op vrijdag 11 april 2008 15:31 schreef Cairon het volgende:
- Een enkel paspoort hebben, namelijk een Nederlands paspoort.
Ik, Beatrix en Máxima ook.quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Owjeej, ik faal bij de Cairon-toets.
Ik heb een Nederlands paspoort. En sinds 2006 een Amerikaans paspoort erbij, twee dus.quote:Op vrijdag 11 april 2008 15:31 schreef Cairon het volgende:
- Een enkel paspoort hebben, namelijk een Nederlands paspoort.
De vrouw van Wilders ook. En de President van Frankrijk trouwens ook, die hebben allebei een Hongaars paspoort naast het Nederlandse danwel Franse.quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
Owjeej, ik faal bij de Cairon-toets.
Hahahahaha! Welnee joh, je bent pas een echt geintegreerde burger als je weet dat het begrip politicus gelijkstaat aan het begrip leugenaar:)quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:53 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Dan kun je gelijk 90% van Nederland uitzetten (Ik heb nog nooit ABN gehoord in Limburg, Brabant of Friesland). Ook denken Nederlanders dat ze tolerant zijn maar is de realiteit dat dit gewoon niet waar is. Daarnaast kan blijkbaar ook een heel groot gedeelte van Nederland niet samenleven met Moslims of met iedereen die niet in hun straatje past.
Geïntegreerd ben je als je uren lang kunt zeiken om niks, weet dat je bij de HEMA goede rookworsten hebt, Hollandse nieuwe gegeten hebt en 95 procent van je medelanders volstrekte idioten vindt.
Jouw vrouw is Vlaamse? Zo niet dan is ze heel goed bezig geweestquote:Op maandag 31 maart 2008 13:07 schreef henkway het volgende:
Als je alle liedjes van HAzes kunt zingen en als je een limburgs accent kunt herkennen terwijl je zelf ABN hebt geleerd.
Dat is dan mijn vrouw 5 jaar in Nederland
Russisch / Kirgiziëquote:Op dinsdag 15 april 2008 16:56 schreef EricT het volgende:
[..]
Jouw vrouw is Vlaamse? Zo niet dan is ze heel goed bezig geweest
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |