abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57704664
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:34 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, voor 80K zet je casco een nieuwe woning neer. Dat kan er dan wel af, niet?
Bron? volgens mij zijn je bouwkosten namelijk meer
Anyway heb je hier dan een (ouderwets) casco voor ¤125.000.
Heeft natuurlijk wel weer een aparte charme en uitstraling, dat dan weer wel

Edit: Hier kun je de bouwkosten van een woning berekenen. Een woning van 90 m2, 5 slaapkamers (zoiets was die boerderij), grondprijs 1 euro, kom je op bouwkosten van ¤ 164.000.
En da's natuurlijk wel een erg ruwe schatting, want door 6 velden in te vullen, kun je zoiets natuurlijk nooit nauwkeurig berekenen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2008 21:42:26 ]
pi_57704694
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:36 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval, alles in Amsteradm met enkel een kavel zo groot kost al meer dan een miljoen!
Waaruit weer blijkt dat de hoge prijs lang niet alleen aan de beschikbare ruimte voor woningbouw ligt. Want daarvan is er in Oost-Groningen echt niet gek veel meer.
Bevolkingsdichtheid en een lekker draaiende economie zijn van groter belang.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57704817
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waaruit weer blijkt dat de hoge prijs lang niet alleen aan de beschikbare ruimte voor woningbouw ligt. Want daarvan is er in Oost-Groningen echt niet gek veel meer.
Bevolkingsdichtheid en een lekker draaiende economie zijn van groter belang.
Maar wel dat voor zoiets de grondprijs erg van invloed is.
En da's ook een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk. Als iedereen in Amsterdam wil wonen en zoiets wil neerzetten zouden ook in een volledig vrije markt de grondprijzen door het dak gaan.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:43:58 #204
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57704834
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:22 schreef du_ke het volgende:
Tja iemand die niet in kan zien dat een bepaald landschap waardevol kan zijn hoef ik niet al te serieus te nemen in discussies over dit onderwerp, sorry .
Meneer kan niet eens uitleggen waarom dit landschap in zijn visie waardevol is.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_57706153
Nou ja, ik hecht wel waarde aan het behoud van het groene hart tot op een zekere hoogte. Ookal zijn het weilanden. Het is een stuk cultuur en natuur dat je maar één keer kan bebouwen. Vooral omdat het zo centraal en gunstig gelegen is, uitstekend tussen de grote steden in, vind ik het wel noodzakelijk dat we daar zo lang mogelijk de mogelijkheden open houden.

Het is een uitstekende locatie voor prestige projecten tussen alle steden in. Als er prestigeuze projecten zijn die van economische noodzaak zijn of waarvan de culturele waarde die van weilanden erg kunnen overstijgen, dan kan daar best plaats voor gemaakt worden. Als het een project is waar je over 100 jaar met trots op kan terugkijken, dan mag daar best ruimte voor gemaakt worden. Dan denk ik aan dingen zoals echte natuur/recreatie of infrastructuur.

Maar simpele laagbouw of een vinex locatie zonder ambitie hoeft daar van mij niet te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 29-03-2008 22:44:40 ]
pi_57706175
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Weiland is niet waardevol, weiland is de meest basale bedekking van de planeet, op regenachtige stukken, afgezien daarvan verspreiden die subsidiekoeien veel stront die slecht voor het milieu is.

Dus opkopen Bos van maken en 10% omzetten in woningen voor de financiering
pi_57706578
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat kan ik zeker wel, en heb ik in het kort ook al lang gedaan natuurlijk, maar zolang jouw niveau niet boven drassige boerderijen uitkomt zal dat weinig nut hebben nietwaar ?
pi_57706594
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar wel dat voor zoiets de grondprijs erg van invloed is.
En da's ook een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk. Als iedereen in Amsterdam wil wonen en zoiets wil neerzetten zouden ook in een volledig vrije markt de grondprijzen door het dak gaan.
Klopt in de eerder dit topic opgejubbelde VS zijn er ook steden met prijzen die er niet om liegen.
pi_57706612
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 22:35 schreef Picchia het volgende:
Nou ja, ik hecht wel waarde aan het behoud van het groene hart tot op een zekere hoogte. Ookal zijn het weilanden. Het is een stuk cultuur en natuur dat je maar één keer kan bebouwen. Vooral omdat het zo centraal en gunstig gelegen is, uitstekend tussen de grote steden in, vind ik het wel noodzakelijk dat we daar zo lang mogelijk de mogelijkheden open houden.

Het is een uitstekende locatie voor prestige projecten tussen alle steden in. Als er prestigeuze projecten zijn die van economische noodzaak zijn of waarvan de culturele waarde die van weilanden erg kunnen overstijgen, dan kan daar best plaats voor gemaakt worden. Als het een project is waar je over 100 jaar met trots op kan terugkijken, dan mag daar best ruimte voor gemaakt worden. Dan denk ik aan dingen zoals echte natuur/recreatie of infrastructuur.

Maar simpele laagbouw of een vinex locatie zonder ambitie hoeft daar van mij niet te komen.
Inderdaad, je moet het gebied niet "op slot" zetten maar de volgende Vinexwijk lijkt mij er zeker niet van toegevoegde waarde.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:08:54 #210
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57706659
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:03 schreef du_ke het volgende:
Dat kan ik zeker wel, en heb ik in het kort ook al lang gedaan natuurlijk, maar zolang jouw niveau niet boven drassige boerderijen uitkomt zal dat weinig nut hebben nietwaar ?
Het zijn toch drassige boerderijen?
pi_57706805
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het zijn toch drassige boerderijen?
Dit bedoel ik .
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:30:01 #212
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57706998
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:18 schreef du_ke het volgende:
Dit bedoel ik .
Nou, leg dan eens uit wat er waardevol aan is. Nu draai je om de hete brei heen.
pi_57707874
is niet waardevol, maar er kan we iets waardevols van gemaakt worden waar we allemaal plezier mee hebben
  zondag 30 maart 2008 @ 00:32:10 #214
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57707889
Kinderboerderijen?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_57707934
quote:
Op zondag 30 maart 2008 00:32 schreef GasTurbine het volgende:
Kinderboerderijen?
zeker en boerderijen met een echte hooiberg en pronte boerenmeid waar je een stukje mee op de tractor mag rijden en een van zes koeien met de hand mag melken, en de kaas mag keren
Boerderijen waar je mag helpen met het maaien van het graan met de zeis

Moet je wel 10% van de grond bestemmen voor kavelverkoop

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 30-03-2008 00:41:01 ]
pi_57711248
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:34 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, voor 80K zet je casco een nieuwe woning neer. Dat kan er dan wel af, niet?
Recent was het bij jou nog een "kast" voor 90K... nu is het 80K, maar nog steeds doet dat geen recht aan de werkelijke bouwkosten heden ten dage.

(ik ben dit bedrag potdimme alleen al aan inrichting+apparatuur van de keuken kwijt en dan moet de ruimte nog geplaatst worden, voorzien worden van technische aansluitingen en de vloer betegeld)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 30 maart 2008 @ 11:07:40 #217
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57711413
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:21 schreef speknek het volgende:
Ik zou het liever beide zien. Het Groene Hart is zo'n gigantische plek, daar is een hoop mee te doen. De mooie, klassiek Hollandse, gedeeltes kunnen blijven bestaan, een gedeelte richt je in als bos waar je de natuur de vrije loop laat en een ander gedeelte bebouw je, maak je hoogwaardige parken van, en de snelwegen transformeer je dan tot parkways. Heb je zowaar natuur, klassieke uitzichten, meer bomen om de CO2 op te vangen, veel meer ruimte voor de steden en echte recreatieruimte.
Juist, maar dan ontkom je weer niet aan overheidsplanning. Geheel de vrije hand laten in landschapsinrichting zorgt in een dichtbevolkt gebied als de Randstad vermoedelijk voor enorme verrommeling, waardoor uiteindelijk het hele karakter ervan verdwijnt, terwijl het maar extensief gebruikt wordt. Dat is in Noord-Zweden geen probleem, maar in de Randstad wel.

Verder is het argument dat het Groene Hart maar weinig natuur kent wat te makkelijk; ten eerste zijn er wel degelijk natuurgebieden, en ten tweede gaat het ook om de ruimte en vergezichten, en vooral het gebrek aan bebouwing. Bovendien zijn er nog steeds stedelijke gebieden waar ruimte bijzonder inefficient wordt gebruikt; laat men eerst kijken wat daar de mogelijkheden zijn.
pi_57713611
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een eerlijke vergelijking in dat geval is dus Texas tegen Nederland ongeveer evenveel inwoners maar Nederland 400/km2 en Texas 25/km2. Zou dat heel misschien invloed hebben op de steden...
Waarom is dat een eerlijke vergelijking? Het gaat alleen maar om de gemiddelde bebouwing, helemaal niet relevant is de situatie op 100 km afstand. Maar wellicht is dat wat moeilijk te vatten als je zo gewend bent binnen de kaders te denken?
pi_57714117
Het groene hart is een met zware bemesting vervuild stuk strontveld.
Momenteel zonder een enkele economische waarde.

Dus kabinet opkopen die hap en vrij toegankelijke Bos en heide van maken
pi_57714612
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik zou zeggen doe nog een poging. Want op deze manier lijkt je op een nog goedkopere Wildersfanaat dan PJO. Je moet beter kunnen .
Echt, jij gebruikt alleen maar goedkope debattrucjes, heb je ooit wel eens serieus leren argumenteren?

Dat gaat zo, ik zal het eens voordoen.

- Nederland is dichtbevolkt.
- Nederlanders wonen relatief gezien erg dicht op elkaar, de huizen zijn klein en duur.
- Nederland is zo'n beetje de grootste agrarische exporteur ter wereld.
- Koeien hebben meer ruimte dan menselijke bewoners van Nederland.
- Dit komt doordat in Nederland veruit het grootste deel van het land in gebruik is als boerengrond.
- Als we een deel van deze boerengrond anders benutten (lees: als woon/recreatiebestemming) dan kan de bevolking van Nederland wat ruimer wonen, wat overeenkomstig de wensen van deze groep is.
- We zullen daarna nog steeds veel boerengrond hebben, en nog steeds een hele grote agrarische exporteur zijn (voor de volledigheid: we produceren veel meer dan we zelf kunnen opeten).

Het enige wat jij daar tegenover stelt is: ja, maar ík zie het belang van open ruimte!

Zal ik je eens wat bekennen? Ik zie óók het belang van open ruimtes, maar ik zie ook dat in een dichtbevolkt land je keuzes moet maken, en die keuze valt i.c. in het voordeel uit van het bebouwen van landbouwgrond als je enige waarde hecht aan fatsoenlijk en betaalbaar wonen voor de modale Nederlandse burger. Daar mag jij anders over denken, maar het geeft wel aan waar jouw prioriteiten liggen.

Ben je agrarier?
pi_57714693
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, leg dan eens uit wat er waardevol aan is. Nu draai je om de hete brei heen.
Open landschap in een sterk verstedelijkte omgeving. Op een half uurtje fietsen van het centrum van een grote stad tussen de weilanden kunnen staan. etc etc. Maar dit heb ik al eerder gezegd in dit topic en je zal het toch niet snappen .
pi_57714797
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom is dat een eerlijke vergelijking? Het gaat alleen maar om de gemiddelde bebouwing, helemaal niet relevant is de situatie op 100 km afstand. Maar wellicht is dat wat moeilijk te vatten als je zo gewend bent binnen de kaders te denken?
Je moet voor dit soort vergelijkingen 2 of meer situaties nemen die ook daadwerkelijk met elkaar te vergelijken zijn! Dus niet een voorstad in een zeer dun bevolkte Amerikaanse staat met stad in het dicht bevolkte Nederland. Was dan gaan vergelijken met pakweg België, het Rührgebied. Of als je zo nodig met de VS wilt vergelijken dan eerder iets in het noordoosten of misschien LA en omgeving.
  zondag 30 maart 2008 @ 14:35:55 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_57714806
Ik snap het ook niet zo. Ik heb m'n hele leven in het Groene Hart gewoond en ken niemand die een half uur fietst om tussen de weilanden te kunnen staan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 30 maart 2008 @ 14:39:16 #224
8369 speknek
Another day another slay
pi_57714876
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:35 schreef du_ke het volgende:
Je moet voor dit soort vergelijkingen 2 of meer situaties nemen die ook daadwerkelijk met elkaar te vergelijken zijn! Dus niet een voorstad in een zeer dun bevolkte Amerikaanse staat met stad in het dicht bevolkte Nederland. Was dan gaan vergelijken met pakweg België, het Rührgebied. Of als je zo nodig met de VS wilt vergelijken dan eerder iets in het noordoosten of misschien LA en omgeving.
Het ging hem er volgens mij vooral om dat je iets soortgelijks kunt creeren in Nederland als je het Groene Hart gedeeltelijk vrij zou geven. Ik had kennissen in Washington DC die woonden op nog geen kwartier rijden van The Mall, maar wel in een vrijstaand huis aan de rand van het bos.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_57714913
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Echt, jij gebruikt alleen maar goedkope debattrucjes, heb je ooit wel eens serieus leren argumenteren?

Dat gaat zo, ik zal het eens voordoen.

- Nederland is dichtbevolkt.
- Nederlanders wonen relatief gezien erg dicht op elkaar, de huizen zijn klein en duur.
- Koeien hebben meer ruimte dan menselijke bewoners van Nederland.
- Dit komt doordat in Nederland veruit het grootste deel van het land in gebruik is als boerengrond.
- Als we een deel van deze boerengrond anders benutten (lees: als woon/recreatiebestemming) dan kan de bevolking van Nederland wat ruimer wonen, wat overeenkomstig de wensen van deze groep is.
- We zullen daarna nog steeds veel boerengrond hebben, en nog steeds een hele grote agrarische exporteur zijn (voor de volledigheid: we produceren veel meer dan we zelf kunnen opeten).

Het enige wat jij daar tegenover stelt is: ja, maar ík zie het belang van open ruimte!

Zal ik je eens wat bekennen? Ik zie óók het belang van open ruimtes, maar ik zie ook dat in een dichtbevolkt land je keuzes moet maken, en die keuze valt i.c. in het voordeel uit van het bebouwen van landbouwgrond als je enige waarde hecht aan fatsoenlijk en betaalbaar wonen voor de modale Nederlandse burger. Daar mag jij anders over denken, maar het geeft wel aan waar jouw prioriteiten liggen.

Ben je agrarier?
Leuk dat je laat zien dat je niets leest . En dat je blijkbaar een gebied maar als 1 functie kan zien dus of als boerengrond of als woonbestemming zegt me genoeg. Namelijk dat je het begrip landschap niet kent, kan gebeuren. Is voor een advocaatje in de dop ook niet zo belangrijk, enkel als je wat planschade mag gaan claimen
pi_57714951
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Het ging hem er volgens mij vooral om dat je iets soortgelijks kunt creeren in Nederland als je het Groene Hart gedeeltelijk vrij zou geven. Ik had kennissen in Washington DC die woonden op nog geen kwartier rijden van The Mall, maar wel in een vrijstaand huis aan de rand van het bos.
Tja zoiets is er al op veel plaatsen. En om het Groene Hart nu voor een groot deel om te vormen tot een luxe vinexwijk lijkt me niet het slimste wat je met dit gebied kan doen. Probeer er dan iets te maken dat echt toegevoegde waarde heeft.
pi_57715006
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Precies, jij snapt het wel. Maar jij bent dan ook een weldenkende universitair geschoolde beta, die hebben wat minder moeite met argumenten volgen.
pi_57715075
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Leuk dat je laat zien dat je niets leest . En dat je blijkbaar een gebied maar als 1 functie kan zien dus of als boerengrond of als woonbestemming zegt me genoeg. Namelijk dat je het begrip landschap niet kent, kan gebeuren. Is voor een advocaatje in de dop ook niet zo belangrijk, enkel als je wat planschade mag gaan claimen
Jij kan én niet lezen, én niet nadenken zo te zien. Ik bepleit daar (keurig met redenen omkleed) waarom in dit geval naar mijn bescheiden mening het landschap van minder belang is dan het woongenot. Echt, het staat er letterlijk, kijk nog maar eens goed.
  zondag 30 maart 2008 @ 14:50:32 #229
8369 speknek
Another day another slay
pi_57715120
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:43 schreef du_ke het volgende:
Tja zoiets is er al op veel plaatsen. En om het Groene Hart nu voor een groot deel om te vormen tot een luxe vinexwijk lijkt me niet het slimste wat je met dit gebied kan doen. Probeer er dan iets te maken dat echt toegevoegde waarde heeft.
Volgens mij is dat dan ook het standpunt van iedereen die voor bebouwing is.
pi_57715315
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij is dat dan ook het standpunt van iedereen die voor bebouwing is.
Precies. Het Groene Hart heeft voor mij minder waarde dan prettig wonen in een omgeving waar je ook leuk kunt recreeren.
pi_57715739
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dit kan ok alleen dank zij de EU subsidies , die worden in 2011 afgeschaft
  zondag 30 maart 2008 @ 15:47:13 #232
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57716268
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:30 schreef du_ke het volgende:
Open landschap in een sterk verstedelijkte omgeving. Op een half uurtje fietsen van het centrum van een grote stad tussen de weilanden kunnen staan. etc etc. Maar dit heb ik al eerder gezegd in dit topic en je zal het toch niet snappen .
Nee, dat snap ik niet nee. Er vanuit gaande dat je een rationeel denkend mens bent, kan ik niet vatten hoe je "open landschap" in de vorm van weilanden met koeien boven goed wonen voor een grote groep mensen kunt plaatsen.
pi_57716913
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Precies. Het Groene Hart heeft voor mij minder waarde dan prettig wonen in een omgeving waar je ook leuk kunt recreeren.
Ik denk dat jij hier de algemeen heersende mening verkondigd.

weilanden die alleen maar gebruikt worden om stront te dumpen van de bio industrie heeft geen meerwaarde voor modale Nederlander, dus opkopen en bos, water, recreatie, en woningbouw van maken
  zondag 30 maart 2008 @ 16:34:49 #234
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57717200
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:45 schreef LXIV het volgende:
Haha, een fotoboek dat uitkomt. Gaan de milieufundi's weer rellen zeker.

Maar goed, de PVV heeft wél weer een punt natuurlijk. En weet een taboe te doorbreken. Want een overbemest weiland is écht geen natuur, de achtertuinen van een villawijk kan honderden planten en diersoorten herbergen.

De gevestige partijen durven dit niet te zeggen. Zij gunnen liever een koe honderden vierkante meters leefruimte dan een jong gezin.
idd

al zal de uitwerking wel weer vertrouwd slecht zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 30 maart 2008 @ 16:38:58 #235
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57717279
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland heeft al zo weinig natuur. Heel veel bedrijventerreinen, kantoorpanden en woningen staan gewoon leeg. Doe daar wat aan.
dat eerste klopt niet wanneer je net zoals nu weilanden ook natuur maakt.

Dat 2de helemaal mee eens het moet maar eens afgelopen zijn met het ontwikkelen van het ene na het andere kansloze bedrijven terrein terwijl er nog 3 lege omheen liggen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 30 maart 2008 @ 17:03:32 #236
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57717774
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:51 schreef Toeps het volgende:
Een slechte "film", een boek met lelijke foto's... Het begint me steeds meer te dagen. De PVV leden zijn ooit afgewezen voor de kunstacademie.
gevaarlijke figuren politici die afgewezen worden voor de kunstacademie
  zondag 30 maart 2008 @ 17:11:14 #237
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57717901
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, dat zijn gewoon de bouwkosten.
ligt eraan welke regio en welke kwaliteit je wilt hebben
  zondag 30 maart 2008 @ 17:22:02 #238
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57718048
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik niet nee. Er vanuit gaande dat je een rationeel denkend mens bent, kan ik niet vatten hoe je "open landschap" in de vorm van weilanden met koeien boven goed wonen voor een grote groep mensen kunt plaatsen.
dat snap ik ook niet.
Ik zit zelf ook in de stedenbouw/planologie/bouwkunde en ik snap niet waarom hij er idd voor kiest om koeien zoveel ruimte te geven vooral omdat jet het ook gewoon echt rationeel kunt doen met behulp van een GIS
  zondag 30 maart 2008 @ 17:34:38 #239
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57718257
Er is meer dan koeien / weiland / akker in t groene hart. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57718699
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:34 schreef Yildiz het volgende:
Uiteraard, maar daar gaat het hier helemaal niet over. We hebben het hier specifiek over grond die een landbouwbestemming heeft. Dat maakt wel het grootste deel van het groene hart uit. Deze opmerking kunnen we dus kwalificeren als een goedkope debattruc om de voorstanders van een andere benutting van het groene hart weg te zetten als simpele zielen. Discussieer constructief of discussieer niet.
  zondag 30 maart 2008 @ 18:39:51 #241
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57719453
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:58 schreef 6L6 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar daar gaat het hier helemaal niet over. We hebben het hier specifiek over grond die een landbouwbestemming heeft. Dat maakt wel het grootste deel van het groene hart uit. Deze opmerking kunnen we dus kwalificeren als een goedkope debattruc om de voorstanders van een andere benutting van het groene hart weg te zetten als simpele zielen. Discussieer constructief of discussieer niet.
Wow, ik zou er stil van moeten zijn. . Ware het niet dat er genoeg 'goedkoop gedebatteerd' wordt in dit topic.

Het zogenaamde argument dat het groene hart toch al niet volledig groen meer is, en daarom Dat is het argument van de PVV, zie OP volgebouwd zou moeten worden met VINEX-wijken omdat sommige mensen nu eenmaal menen dat andere mensen dat willen, lijkt mij al een op z'n minst een goedkope argumentum ad populum.

Als de basis van een discussie al slecht is, dan heeft het niet veel zin om hier verder op te gaan.
pi_57720147
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:34 schreef Yildiz het volgende:
Uiteraard blijft recreatie in stand.
En er zal veel meer bij moeten komen maar ook veel meer bossen en heide.
Ook authentieke boerderijen met echte koeien en een hooiberg die echte zuivel verkopen

Maar voor de financiering zal er ook forse kaveluitgifte gedaan moeten worden

Het groenen hart "wat gewoon zeebodem is, net als rond Almere", heeft zoals het nu is, geen toekomst, dan dienen voor de strontverspreiding/ injectie van de megastallen van de BIO industrie

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 30-03-2008 19:22:10 ]
pi_57720248
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat snap ik ook niet.
Ik zit zelf ook in de stedenbouw/planologie/bouwkunde en ik snap niet waarom hij er idd voor kiest om koeien zoveel ruimte te geven vooral omdat jet het ook gewoon echt rationeel kunt doen met behulp van een GIS
Omdat het irritant is wanneer er binnen vijftig meter om je huis nog een ander huis staat.
  zondag 30 maart 2008 @ 19:34:54 #244
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57720719
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Omdat het irritant is wanneer er binnen vijftig meter om je huis nog een ander huis staat.
je bedoeld dus de huidige situatie
pi_57720758
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je bedoeld dus de huidige situatie
Yep.
pi_57721284
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wow, ik zou er stil van moeten zijn. . Ware het niet dat er genoeg 'goedkoop gedebatteerd' wordt in dit topic.

Het zogenaamde argument dat het groene hart toch al niet volledig groen meer is, en daarom Dat is het argument van de PVV, zie OP volgebouwd zou moeten worden met VINEX-wijken omdat sommige mensen nu eenmaal menen dat andere mensen dat willen, lijkt mij al een op z'n minst een goedkope argumentum ad populum.

Als de basis van een discussie al slecht is, dan heeft het niet veel zin om hier verder op te gaan.
Het argument is niet dat het groene hart toch al niet meer volledig groen is en daarom volgebouwd moet worden, het argument is dat Nederland bomvol zit en dat in het groene hart nog ruimte zat is, en het daarom verstandig&mogelijk is daar te bouwen, tenminste als je enig hart hebt voor je bevolking. Dát is het argument.

Of is dat te moeilijk voor je? ...
  zondag 30 maart 2008 @ 20:08:45 #247
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57721451
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het argument is niet dat het groene hart toch al niet meer volledig groen is en daarom volgebouwd moet worden, het argument is dat Nederland bomvol zit en dat in het groene hart nog ruimte zat is, en het daarom verstandig&mogelijk is daar te bouwen, tenminste als je enig hart hebt voor je bevolking. Dát is het argument.

oh niet alleen van het groene hart hoor.
je moet eens met de trein reizen dan zie je hoe vol NL werkelijk is.
  zondag 30 maart 2008 @ 20:15:50 #248
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57721617
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ach, wat schattig, denigrerend gaan doen. .

OP:
quote:
Het Groene Hart en de Hoeksche Waard mogen naar hartenlust worden volgebouwd met woningen. Dat heeft Tweede Kamerlid Barry Madlener van de PVV donderdag gezegd.

"Daar is gewoon niks, geloof me'', zegt hij over de Hoeksche Waard. Madlener voegt daaraan toe dat "het Groene Hart een groene illusie is''.

De twee gebieden, die op dit moment worden gespaard als groene plekken rond de Randstad, zijn volgens de PVV'er "totaal overbemest''. Volgens Madlener "is er meer ecologie te vinden in een villawijk''
Lijkt me duidelijk genoeg. Wat jouw redenen zijn deden er in die post verder niet toe.

Ga je nu nog 'n keer tof doen?
pi_57721827
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ach, wat schattig, denigrerend gaan doen. .

OP:
[..]

Lijkt me duidelijk genoeg. Wat jouw redenen zijn deden er in die post verder niet toe.

Ga je nu nog 'n keer tof doen?
Je snapt toch ook zelf wel waarom mensen (waaronder PVV Kamerleden) daar willen bouwen? Dat zou helegaar niet nodig zijn geweest als er verder ruimte zat was geweest. Dat de motivering er dan niet altijd in tienvoud bij staat is weinig relevant, deze discussie is al zo vaak gevoerd met de argumenten die ik ook geef (en dat weet jij waarschijnlijk ook). Maar je zal hier ook wel weer een nutteloze draai aan kunnen geven, dat vrijwaart je er immers van om serieus na te denken of in te gaan op het ruimteprobleem in Nederland.
pi_57721936
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je snapt toch ook zelf wel waarom mensen (waaronder PVV Kamerleden) daar willen bouwen?
Uiteraard. Wie wil er nou niet in een mooie, groene, rustige omgeving wonen?
pi_57722099
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uiteraard. Wie wil er nou niet in een mooie, groene, rustige omgeving wonen?
Juist en 20.000 bouwkavels is economisch gezien beter dan de huidige overwaardering van subsidiekoeien..

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 31-03-2008 01:11:01 ]
  maandag 31 maart 2008 @ 02:58:36 #252
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_57733704
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het plan van de PVV is ongetwijfeld niet goed uitgewerkt, maar dat neemt niet weg dat de basisgedachte (benut het groene hart ook voor woningbouw) goed is. Er wordt in dit topic niet gepleit voor het volplempen van het Groene Hart met woningen, en al helemaal niet met VINEX-wijken. Deze zijn overigens mede bedacht om het Groene Hart te ontzien. We pleiten juist voor hoogwaardige woningbouw. En niet alleen in het Groene HArt wat mij betreft.

Almere heeft ook begrepen dat de huidige woningmarkt niet functioneert. Vandaar dat hier een grootschalig project is gestart om mensen een kavel te laten kopen die ze naar eigen inzicht kunnen bebouwen. En niet alleen voor de hoogste inkomens. Ter informatie hier een interview met Adri Duivesteijn, wethouder van ruimtelijke ordening in Almere (klik op pdf). Voor de goede orde, hij is lid van de PvdA, dat zal jou waarschijnlijk meer aanspreken dan een PVVer.

Enige posts geleden had ik aangegeven nog in te gaan op het gebrek aan biodiversiteit op landbouwgrond. De diversiteit aan planten is inderdaad heel erg laag in weilanden. Dit heeft o.a. te maken met het gebruik van kunstmest. Dieren doen het iets beter, maar dan wel m.n. vogels. Dit heeft waarschijnlijk te maken met een positief effect van kunstmest op bepaalde bodemdieren, die door (waad)vogels gegeten worden. Insecten gedijen niet goed in gebieden met intensieve landbouw. Bron: David Kleijn et al., 2001 (Nature). Samengevat: (intensieve) landbouwgronden zijn geen hoogwaardige natuur. Alleen bepaalde vogels gedijen hier goed.
pi_57735323
Juist, want het opofferen grote stukken openbare ruimte met alleenrecht voor koeien die ook nog subsidie krijgen, is iets wat me meer aan India doet denken dan aan een westerse beschaving, niets tegen India, maar de verheerlijking van Subsidiekoeien zie ik het nut niet van in
pi_61392889
quote:
Spade gaat in weidegebied
Wateropslag en huizen in Groene Hart
DEN HAAG - Het Groene Hart moet op de schop voor waterberging en nieuwe mooie huizen langs meren en andere waterpartijen.
Waar nu nog het cultuurhistorische weideveengebied overheerst, ziet het landschap er over tientallen jaren mogelijk totaal anders uit. Dat blijkt uit de structuurvisie Randstad 2040 van de ministers Cramer (Milieu) Eurlings (Verkeer) en Verburg (Landbouw), die vandaag in de ministerraad wordt behandeld.
pi_61393156
Vast heel leuk en speels van opzet met prachtige boerderettes .
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:46:22 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_61393309
Brrr speels van opzet. Dat kunnen die planners helemaal niet. Dat wordt weer aangelegde terreur, met precies 58,3 cm tussen elke jonge iep, alleen nu trapsgewijs. En elk huis verplicht volgens de welstandscommissie om en om geplaatst, ookal betekent dat dat sommige villa's geen achtertuin hebben.
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:47:52 #258
8369 speknek
Another day another slay
pi_61393331
Maar wel goed om te zien dat ze het gaan volbouwen, al die open ruimte tussen de steden zorgt alleen maar voor gigantische files en lange reistijden naar je werk.
pi_61393335
Dat zou ik jammer vinden. Als ik nu rechts de deur uitloop, vervolgens een paadje afwandel en 5 minuten loop zit ik midden in de polder, in het Groene Hart. Mooi stukkie hoor
pi_61393353
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:47 schreef speknek het volgende:
Maar wel goed om te zien dat ze het gaan volbouwen, al die open ruimte tussen de steden zorgt alleen maar voor gigantische files en lange reistijden naar je werk.
Ja das natuurlijk heel logisch, tis niet zo alsof er nu duizenden mensen meer gaan wonen op hetzelfde stukje land en daardoor de toegangswegen naar de snelwegen vollopen ofzo. Ik bedoel, wat kan er nou gebeuren met een half miljoen extra huizen in het drukste gedeelte van het land qua verkeer? Niks toch?
pi_61393384
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:47 schreef speknek het volgende:
15 km file in totaal vanochtend, valt best mee toch ?
pi_61393405
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je snapt toch ook zelf wel waarom mensen (waaronder PVV Kamerleden) daar willen bouwen?
Natuurlijk, ze willen graag een villa aan een mooi stukkie groen.
quote:
Dat zou helegaar niet nodig zijn geweest als er verder ruimte zat was geweest. Dat de motivering er dan niet altijd in tienvoud bij staat is weinig relevant, deze discussie is al zo vaak gevoerd met de argumenten die ik ook geef (en dat weet jij waarschijnlijk ook). Maar je zal hier ook wel weer een nutteloze draai aan kunnen geven, dat vrijwaart je er immers van om serieus na te denken of in te gaan op het ruimteprobleem in Nederland.
Waarom zou je nou specifiek daar willen gaan bouwen? De infrastructuur in het Groene Hart is al niet je van het, dus zal er miljoenen extra in het wegennet gepompt moeten worden om al die nieuwe bewoners uberhaupt normaal achteraan in de file op de A4 te krijgen, zonder dat gelijk alle toegangswegen vollopen.

En wat zouden we dan doen? Nog meer afritten op de A4, zodat er nog meer files komen, en we met zijn allen weer kunnen gaan kankeren dat het zo druk is in Nederland?
pi_61393464
Ik had vroeger al respect voor Eurlings, maar ik krijg steeds meer waardering voor de man, hij heeft een duidelijke realiteitsvisie gekoppeld aan doortastend slagvaardig optreden met respect voor de medemens.

Mocht hij premier van het CDA worden dan gaat hij mijn stem krijgen (zal de eerste keer zijn dat ik CDA stem)
pi_61393669
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk, ze willen graag een villa aan een mooi stukkie groen.
Werkelijk? Volgens mij willen ze gewoon realistisch bouwen in een (vooral door bespottelijk RO beleid) overvol land.
quote:
[..]

Waarom zou je nou specifiek daar willen gaan bouwen? De infrastructuur in het Groene Hart is al niet je van het, dus zal er miljoenen extra in het wegennet gepompt moeten worden om al die nieuwe bewoners uberhaupt normaal achteraan in de file op de A4 te krijgen, zonder dat gelijk alle toegangswegen vollopen.
Die infrastructuur moet je aanleggen. En je moet daar bouwen omdaat daar hel veel ruimte is, nabij zo'n beetje alle grote steden van ons land.
quote:
En wat zouden we dan doen? Nog meer afritten op de A4, zodat er nog meer files komen, en we met zijn allen weer kunnen gaan kankeren dat het zo druk is in Nederland?
Nee hoor, als er fatsoenlijk wegen worden aangelegd zal het grotendeels gedaan zijn met die fileflauwekul.
pi_61400031
ruimte zat voor parken, waterberging met havens, zeer royale woningbouw en veel vrije natuur, en ook enkele gesubsidieerde boerderijen met huisverkoop van kaas en boerenmelk, weg met het prikkeldraad

[ Bericht 14% gewijzigd door henkway op 05-09-2008 22:27:50 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:17:17 #266
179598 Deprater
pi_61415818
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nee hoor, als er fatsoenlijk wegen worden aangelegd zal het grotendeels gedaan zijn met die fileflauwekul.
Aandelen in de asfaltlobby?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_61416052
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:28 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Aandelen in de asfaltlobby?
Nee, gewoon gezond verstand. Bedenk zelf maar: het hoofdwegennet is al 30 jaar lang 3000 km oid, terwijl het aantal auto's (en het autogebruik) vertigvoudigd is. Dat zorgt voor files, en hoe los je dat op? Juist.
pi_61417330
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:34 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee, gewoon gezond verstand. Bedenk zelf maar: het hoofdwegennet is al 30 jaar lang 3000 km oid, terwijl het aantal auto's (en het autogebruik) vertigvoudigd is. Dat zorgt voor files, en hoe los je dat op? Juist.
nieuw vierbaanswegje van Den Haag naar Utrecht
  zaterdag 6 september 2008 @ 10:31:09 #270
179598 Deprater
pi_61421989
quote:

[..]

Een hele nieuwe twee maal vierbaansweg van de kust rechtdoor naar Duitsland waar je 140 mag rijden dat zou handig zijn en het zou alle andere wegen ontlasten
pi_61422561
quote:

[..]

Dat is wel erg kortzichtig .
pi_61426112
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 10:31 schreef Deprater het volgende:

[..]

Een hele nieuwe twee maal vierbaansweg van de kust rechtdoor naar Duitsland waar je 140 mag rijden dat zou handig zijn en het zou alle andere wegen ontlasten
Dat zou ook een tolweg kunnen zijn
pi_61426137
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is wel erg kortzichtig .
Waarom? De redenering dat het fileprobleem niet opgelost kan worden door wegen aan te leggen is debiel en gespeend van elke logica.
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:30:51 #274
3185 Adelante
To let it go now
pi_61426329
Gewoon hoogbouw er om heen en maak er een mooi Central Park van, eventueel met dierentuin.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61426561
Bij abcoude, vinkeveen, breukelen etc is er wel hele mooie natuur maar er is inderdaad ook veel waar prima gebouwd kan worden.
lollig
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:54:11 #276
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61426763
Ik zou er een parkeergarage van maken.

[ Bericht 47% gewijzigd door Ringo op 06-09-2008 20:40:54 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61429696
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Bij abcoude, vinkeveen, breukelen etc is er wel hele mooie natuur maar er is inderdaad ook veel waar prima gebouwd kan worden.
Je moet parkachtige en historische omgevingen zo laten maar bij Gouda is plek zat.

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 06-09-2008 17:24:11 ]
pi_61429991
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:30 schreef Adelante het volgende:
Gewoon hoogbouw er om heen en maak er een mooi Central Park van, eventueel met dierentuin.
en met een paar subsidie boerderijen voor de kinderen waar je zo naar toe kan gaan
pi_61430721
Wat een bullshit. Nederland is overvol. We moeten niet het groen volbouwen, maar juist de nieuwbouw van huizen en bedrijvenpanden stoppen. Er is veel leegstand en Nederland moet niet nog voller gebouwd worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61433662
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:55 schreef El_Matador het volgende:
Wat een bullshit. Nederland is overvol. We moeten niet het groen volbouwen, maar juist de nieuwbouw van huizen en bedrijvenpanden stoppen. Er is veel leegstand en Nederland moet niet nog voller gebouwd worden.
Ondanks dat er jaarlijks 65.000 woningen bijgebouwd worden, worden de wachtlijsten alleen maar langer, en om door te kunnen bouwen moeten er nieuwe locaties bijkomen en bij voorkeur nieuwe ruime steden en de oude steden restaureren en conserveren en niet verder volpakken
pi_61434402
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom? De redenering dat het fileprobleem niet opgelost kan worden door wegen aan te leggen is debiel en gespeend van elke logica.
Enkel meer wegen aanleggen is niet de oplossing .

Ik ben toch al niet echt van het idee van de oplossingen. Je moet zaken als filebestrijding integraal aanpakken enkel huilen om meer asfalt werkt averechts.
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:34:23 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61434561
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:15 schreef henkway het volgende:

[..]

Je moet parkachtige en historische omgevingen zo laten maar bij Gouda is plek zat.
Zeg flikker eens op, ze gaan hier Westergouwe al bouwen, dan is het wel weer genoeg. Straks moet ik weer een hal fuur een stad doorploegen op m'n fietsje om een stuk fatsoenlijk groen tegen te komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61438437
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ben toch al niet echt van het idee van de oplossingen. Je moet zaken als filebestrijding integraal aanpakken enkel huilen om meer asfalt werkt averechts.
nee, ik ga vanaf Haarlem tegenwoordig al over de afsluitdijk om in overijssel te komen, dat is goed voor het milieu.. het is 100 km meer rijden maar ik hoef niet in de file te staan.. maar goed als jij zegt dat meer asfalt niet helpt, dan verstook ik toch gewoon wat meer brandstof
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_61442768
Er moet gewoon meer energieneutraal gebouwd worden, dus verwarming en warmteopslag door de zon zoals dit.

Met de sloop van de oude niet geïsoleerde prachtwijken, zodat er in de oude steden lucht komt voor parken

[ Bericht 21% gewijzigd door henkway op 07-09-2008 09:53:01 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 09:11:22 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61442811
Ik vind als hurende randstadbewoner die geen huis voor een fatsoenlijke prijs kan kopen eigenlijk óók dat dat groene hart gewoon gespaard moet worden. Het geeft lucht.
pi_61442958
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind als hurende randstadbewoner die geen huis voor een fatsoenlijke prijs kan kopen eigenlijk óók dat dat groene hart gewoon gespaard moet worden. Het geeft lucht.
Idd. En er is al een en ander van afgeknibbeld. Zoetermeer en Leidsche Rijn bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2008 09:36:48 ]
pi_61443073
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. En er is al een en ander van afgeknibbeld. Zoetermeer en Leidsche Rijn bijvoorbeeld.
In de polders is nog weiland genoeg en er moet wel ruimte blijven voor een paar gesubsideerde boerderijen.

Maar het belangrijkste is toegankelijke parken en recreatie ruimte.
weg met het prikkeldraad
pi_61443092
Er is de laatste jaren toch ook wel een en ander gedaan aan recreatieruimte (Nedereindse Plassen bij Nieuwegein bijvoorbeeld).
pi_61443099
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:56 schreef Wombcat het volgende:
Er is de laatste jaren toch ook wel een en ander gedaan aan recreatieruimte (Nedereindse Plassen bij Nieuwegein bijvoorbeeld).
Ja daar hebben we nooit genoeg van
pi_61446232
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zeg flikker eens op, ze gaan hier Westergouwe al bouwen, dan is het wel weer genoeg. Straks moet ik weer een hal fuur een stad doorploegen op m'n fietsje om een stuk fatsoenlijk groen tegen te komen.
Iemand moet mij eens uitleggen waarom in Gouda weer wat nieuws wordt gebouwd terwijl de leegstand qua kantoorruimte >20% is. Sowieso is de locatie nogal dubieus (richting Moordrecht langs de A20); Gouda heeft al slechte grond, maar dit is zo'n beetje het ergste gedeelte (dikke laag veen).

Binnen een kwartier ben je vanuit Gouda centrum mijns inziens al in Reeuwijk of Haastrecht, zolang ze niet continu bepaalde wegen aan het verbouwen zijn.

Mijn werkgever bevindt zich in Gouda en we hebben steeds meer last van het feit dat Gouda niet fijn te bereiken is (files enzo) en parkeren wordt ook steeds lastiger. We doen de laatste tijd steeds meer op andere locaties en dat is wel tekenend.

Even terug On-Topic trouwens:
Ik woonde tot voor kort in het Groene Hart en ik vond en vind het niet boeiend. Het is veel water en weiland en verdient zeker niet de heilige status die het bij bepaalde personen heeft.

Echter het neerplempen van woonwijken is alleen zinvol als men iets aan de infrastructuur doet. Het OV is in kleinere kernen uitgesproken beroerd en de uitvalswegen richting de snelweg kunnen een groter aanbod echt niet aan.

Daar staat tegenover de "ontgroening"; typische ambtenaren term (tijdens een voorlichtingsavond over een herindeling is dit aan bod gekomen) voor het feit dat er zo weinig woningen beschikbaar zijn dat je als jongere niet in deze omgeving kunt blijven. Dat is voor de leefbaarheid van de kleine kernen ook niet gunstig.

Ik denk dat je uiteindelijk met een compromis moet komen. De grote gemeenten zoals Gouda mogen niet of nauwelijks meer uitbreiden, die zijn al groot genoeg met alle problemen vandien. De kleinere gemeenten mogen naar verhouding meer huizen bouwen, op het moment mag er namelijk vrijwel niets bij worden gebouwd. Maar dat moeten wel normale woningen zijn geen woningen die >3 ton beginnen.
pi_61452114
quote:
Op zondag 7 september 2008 13:22 schreef drexciya het volgende:

[..]
Even terug On-Topic trouwens:
Ik woonde tot voor kort in het Groene Hart en ik vond en vind het niet boeiend. Het is veel water en weiland en verdient zeker niet de heilige status die het bij bepaalde personen heeft.
Nee ik vind het ook niks. vaak is het alleen gras en ook nog sterk vervuild door uitwerpselen door strontinjectie van stallen die de bodem verzuurd hebben.

Inrichten als recreatie en wandelparken, ongeoorloofde bouwsels slopen.

En volledig herinrichting met waterberging voor overstromingen zal het verbeteren
pi_61458779
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je moet die wegen natuurlijk wel verstandig aanleggen, maar het is echt een ABC'tje dat meer auto's ook meer weg moet inhouden als de bestaande weg vol zit.

Als er meer mensen komen moet je tenslotte ook meer vreten verbouwen. Daarover gesproken, het is natuurlijk van de zotte dat koeien in Nederland meer ruimte hebben dan de mensen... Verder is het Groene Hart (die naam alleen al ) vergeven van de monoculturen, met een uiteraard navenant lage biodiversiteit. In wezen is het nu (niet meer dan) een groot industrieterrein...
pi_61464556
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:04 schreef henkway het volgende:

[..]

Ondanks dat er jaarlijks 65.000 woningen bijgebouwd worden, worden de wachtlijsten alleen maar langer, en om door te kunnen bouwen moeten er nieuwe locaties bijkomen en bij voorkeur nieuwe ruime steden en de oude steden restaureren en conserveren en niet verder volpakken
Asjeblieft zeg. Weet je hoeveel huizen er te koop en te huur staan? Ja, ook in de startersmarkt! Voor minder dan 120.000 heb je een prima huisje in de Randstad. Vaak in wijken die als slecht te boek staan, maar dat is onzin. Ik woon zelf in zo'n wijk en nergens last van.

Het punt is dat Nederlandertjes veel te kritisch zijn en voor 100.000 euro een 5-kamerappartement met tuin op het zuiden nabij scholen en uitvalswegen maar ook aan het strand en bij de opa en oma in de buurt.

Sja, dat kan nou eenmaal niet.

Niks meer bijbouwen en zeker niet door gruwelijke projectontwikkelaars die weer een of ander troosteloos kutdorp a la Leidsche Rijn uit de grond stampen.

Nederland is vol.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61466654
quote:
Op maandag 8 september 2008 00:19 schreef El_Matador het volgende:

Niks meer bijbouwen en zeker niet door gruwelijke projectontwikkelaars die weer een of ander troosteloos kutdorp a la Leidsche Rijn uit de grond stampen.

Nederland is vol.
Klets niet zo dom

Er worden ieder jaar 65.000 woningen gebouwd, dat is normaal.
Er moeten ook oudere wijken gesloopt worden en meer geïsoleerde nieuwe woningen gebouwd worden met supersnel glasvezel .
Dat blijft altijd door gaan.

Ook wijken als Leidsche Rijn zijn nodig en vooral de meer royalere bouw met garage en grote zelfbouwkavels
Niet vooroorlogse Oosteuropees aandoende bouw

Maar tussen Utrecht en Den Haag moet vooral meer recreatie en grote parken en veel waterberging komen en het prikkeldraad moet weg
  maandag 8 september 2008 @ 09:04:06 #295
8369 speknek
Another day another slay
pi_61467249
quote:
Asjeblieft zeg. Weet je hoeveel huizen er te koop en te huur staan? Ja, ook in de startersmarkt! Voor minder dan 120.000 heb je een prima huisje in de Randstad.
Niet in Utrecht.
pi_61467276
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet in Utrecht.
Kanaleneiland alhoewel ik betwijfel of daar koopwoningen zijn.
*****Kraak........
  maandag 8 september 2008 @ 09:15:19 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_61467372
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:06 schreef kraakvandaal het volgende:
Kanaleneiland alhoewel ik betwijfel of daar koopwoningen zijn.
Nope. Daar vind je ook geen leuk huisje voor 120.000. Het enige voor die prijs zijn "koopstudio"'s, dat is een rare constructie waarbij je een studio (22 m2) kunt kopen bij een bedrijf maar geen overwaarde mag verdienen (dus eigenlijk huur je zonder de voordelen van huren) en je je badkamer meestal moet delen met anderen. Het is maar wat je 'een leuk huisje' noemt. Maar ik zal wel zo'n verwend nest zijn .
pi_61467553
quote:

[..]

Asjeblieft zeg. Weet je hoeveel huizen er te koop en te huur staan? Ja, ook in de startersmarkt! Voor minder dan 120.000 heb je een prima huisje in de Randstad. Vaak in wijken die als slecht te boek staan, maar dat is onzin. Ik woon zelf in zo'n wijk en nergens last van.

Het punt is dat Nederlandertjes veel te kritisch zijn en voor 100.000 euro een 5-kamerappartement met tuin op het zuiden nabij scholen en uitvalswegen maar ook aan het strand en bij de opa en oma in de buurt.

Sja, dat kan nou eenmaal niet.

Nederland is vol.
Heb jij nou je ogen dicht of kijk je ook om je heen? ik weet niet van welke planeet jij komt. Ik heb in Purmerend zelfs al niet een woning gezien voor 120.000 euro. Voor die prijs zit ik ergens in Middenmeer in een huisje van max 100m2
Dus, wat lul je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61467561
Wat ik zo grappig vind is dat iedereen in de grote stad wil wonen -> meer vraag -> duurdere huizen -> meer bouw -> dichtere steden

En dan maar piepen dat het zo druk is op een stukkie grond
pi_61467621
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:29 schreef Scorpie het volgende:
Wat ik zo grappig vind is dat iedereen in de grote stad wil wonen -> meer vraag -> duurdere huizen -> meer bouw -> dichtere steden

En dan maar piepen dat het zo druk is op een stukkie grond
Daarom ga ik ook, zodra de 2de coentunnel er ligt, lekker richting het noorden. Het wonen in een grootstedelijk gebied heeft zijn voordelen. Maar als ik op 30 km afstand al een groter huis heb voor hetzelfde geld...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')