Bron? volgens mij zijn je bouwkosten namelijk meerquote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:34 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, voor 80K zet je casco een nieuwe woning neer. Dat kan er dan wel af, niet?
Waaruit weer blijkt dat de hoge prijs lang niet alleen aan de beschikbare ruimte voor woningbouw ligt. Want daarvan is er in Oost-Groningen echt niet gek veel meer.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:36 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval, alles in Amsteradm met enkel een kavel zo groot kost al meer dan een miljoen!
Maar wel dat voor zoiets de grondprijs erg van invloed is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waaruit weer blijkt dat de hoge prijs lang niet alleen aan de beschikbare ruimte voor woningbouw ligt. Want daarvan is er in Oost-Groningen echt niet gek veel meer.
Bevolkingsdichtheid en een lekker draaiende economie zijn van groter belang.
Meneer kan niet eens uitleggen waarom dit landschap in zijn visie waardevol is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:22 schreef du_ke het volgende:
Tja iemand die niet in kan zien dat een bepaald landschap waardevol kan zijn hoef ik niet al te serieus te nemen in discussies over dit onderwerp, sorry.
Weiland is niet waardevol, weiland is de meest basale bedekking van de planeet, op regenachtige stukken, afgezien daarvan verspreiden die subsidiekoeien veel stront die slecht voor het milieu is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Meneer kan niet eens uitleggen waarom dit landschap in zijn visie waardevol is.
Dat kan ik zeker wel, en heb ik in het kort ook al lang gedaan natuurlijk, maar zolang jouw niveau niet boven drassige boerderijen uitkomt zal dat weinig nut hebben nietwaarquote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Meneer kan niet eens uitleggen waarom dit landschap in zijn visie waardevol is.
Klopt in de eerder dit topic opgejubbelde VS zijn er ook steden met prijzen die er niet om liegen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar wel dat voor zoiets de grondprijs erg van invloed is.
En da's ook een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk. Als iedereen in Amsterdam wil wonen en zoiets wil neerzetten zouden ook in een volledig vrije markt de grondprijzen door het dak gaan.
Inderdaad, je moet het gebied niet "op slot" zetten maar de volgende Vinexwijk lijkt mij er zeker niet van toegevoegde waarde.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:35 schreef Picchia het volgende:
Nou ja, ik hecht wel waarde aan het behoud van het groene hart tot op een zekere hoogte. Ookal zijn het weilanden. Het is een stuk cultuur en natuur dat je maar één keer kan bebouwen. Vooral omdat het zo centraal en gunstig gelegen is, uitstekend tussen de grote steden in, vind ik het wel noodzakelijk dat we daar zo lang mogelijk de mogelijkheden open houden.
Het is een uitstekende locatie voor prestige projecten tussen alle steden in. Als er prestigeuze projecten zijn die van economische noodzaak zijn of waarvan de culturele waarde die van weilanden erg kunnen overstijgen, dan kan daar best plaats voor gemaakt worden. Als het een project is waar je over 100 jaar met trots op kan terugkijken, dan mag daar best ruimte voor gemaakt worden. Dan denk ik aan dingen zoals echte natuur/recreatie of infrastructuur.
Maar simpele laagbouw of een vinex locatie zonder ambitie hoeft daar van mij niet te komen.
Het zijn toch drassige boerderijen?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:03 schreef du_ke het volgende:
Dat kan ik zeker wel, en heb ik in het kort ook al lang gedaan natuurlijk, maar zolang jouw niveau niet boven drassige boerderijen uitkomt zal dat weinig nut hebben nietwaar?
Dit bedoel ikquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het zijn toch drassige boerderijen?
Nou, leg dan eens uit wat er waardevol aan is. Nu draai je om de hete brei heen.quote:
zeker en boerderijen met een echte hooiberg en pronte boerenmeid waar je een stukje mee op de tractor mag rijden en een van zes koeien met de hand mag melken, en de kaas mag kerenquote:Op zondag 30 maart 2008 00:32 schreef GasTurbine het volgende:
Kinderboerderijen?
Recent was het bij jou nog een "kast" voor 90K... nu is het 80K, maar nog steeds doet dat geen recht aan de werkelijke bouwkosten heden ten dage.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:34 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, voor 80K zet je casco een nieuwe woning neer. Dat kan er dan wel af, niet?
Juist, maar dan ontkom je weer niet aan overheidsplanning. Geheel de vrije hand laten in landschapsinrichting zorgt in een dichtbevolkt gebied als de Randstad vermoedelijk voor enorme verrommeling, waardoor uiteindelijk het hele karakter ervan verdwijnt, terwijl het maar extensief gebruikt wordt. Dat is in Noord-Zweden geen probleem, maar in de Randstad wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:21 schreef speknek het volgende:
Ik zou het liever beide zien. Het Groene Hart is zo'n gigantische plek, daar is een hoop mee te doen. De mooie, klassiek Hollandse, gedeeltes kunnen blijven bestaan, een gedeelte richt je in als bos waar je de natuur de vrije loop laat en een ander gedeelte bebouw je, maak je hoogwaardige parken van, en de snelwegen transformeer je dan tot parkways. Heb je zowaar natuur, klassieke uitzichten, meer bomen om de CO2 op te vangen, veel meer ruimte voor de steden en echte recreatieruimte.
Waarom is dat een eerlijke vergelijking? Het gaat alleen maar om de gemiddelde bebouwing, helemaal niet relevant is de situatie op 100 km afstand. Maar wellicht is dat wat moeilijk te vatten als je zo gewend bent binnen de kaders te denken?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een eerlijke vergelijking in dat geval is dus Texas tegen Nederland ongeveer evenveel inwoners maar Nederland 400/km2 en Texas 25/km2. Zou dat heel misschien invloed hebben op de steden...
Echt, jij gebruikt alleen maar goedkope debattrucjes, heb je ooit wel eens serieus leren argumenteren?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zou zeggen doe nog een poging. Want op deze manier lijkt je op een nog goedkopere Wildersfanaat dan PJO. Je moet beter kunnen.
Open landschap in een sterk verstedelijkte omgeving. Op een half uurtje fietsen van het centrum van een grote stad tussen de weilanden kunnen staan. etc etc. Maar dit heb ik al eerder gezegd in dit topic en je zal het toch niet snappenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, leg dan eens uit wat er waardevol aan is. Nu draai je om de hete brei heen.
Je moet voor dit soort vergelijkingen 2 of meer situaties nemen die ook daadwerkelijk met elkaar te vergelijken zijn! Dus niet een voorstad in een zeer dun bevolkte Amerikaanse staat met stad in het dicht bevolkte Nederland. Was dan gaan vergelijken met pakweg België, het Rührgebied. Of als je zo nodig met de VS wilt vergelijken dan eerder iets in het noordoosten of misschien LA en omgeving.quote:Op zondag 30 maart 2008 13:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom is dat een eerlijke vergelijking? Het gaat alleen maar om de gemiddelde bebouwing, helemaal niet relevant is de situatie op 100 km afstand. Maar wellicht is dat wat moeilijk te vatten als je zo gewend bent binnen de kaders te denken?
Het ging hem er volgens mij vooral om dat je iets soortgelijks kunt creeren in Nederland als je het Groene Hart gedeeltelijk vrij zou geven. Ik had kennissen in Washington DC die woonden op nog geen kwartier rijden van The Mall, maar wel in een vrijstaand huis aan de rand van het bos.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:35 schreef du_ke het volgende:
Je moet voor dit soort vergelijkingen 2 of meer situaties nemen die ook daadwerkelijk met elkaar te vergelijken zijn! Dus niet een voorstad in een zeer dun bevolkte Amerikaanse staat met stad in het dicht bevolkte Nederland. Was dan gaan vergelijken met pakweg België, het Rührgebied. Of als je zo nodig met de VS wilt vergelijken dan eerder iets in het noordoosten of misschien LA en omgeving.
Leuk dat je laat zien dat je niets leestquote:Op zondag 30 maart 2008 14:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Echt, jij gebruikt alleen maar goedkope debattrucjes, heb je ooit wel eens serieus leren argumenteren?
Dat gaat zo, ik zal het eens voordoen.
- Nederland is dichtbevolkt.
- Nederlanders wonen relatief gezien erg dicht op elkaar, de huizen zijn klein en duur.
- Nederland is zo'n beetje de grootste agrarische exporteur ter wereld.
- Koeien hebben meer ruimte dan menselijke bewoners van Nederland.
- Dit komt doordat in Nederland veruit het grootste deel van het land in gebruik is als boerengrond.
- Als we een deel van deze boerengrond anders benutten (lees: als woon/recreatiebestemming) dan kan de bevolking van Nederland wat ruimer wonen, wat overeenkomstig de wensen van deze groep is.
- We zullen daarna nog steeds veel boerengrond hebben, en nog steeds een hele grote agrarische exporteur zijn (voor de volledigheid: we produceren veel meer dan we zelf kunnen opeten).
Het enige wat jij daar tegenover stelt is: ja, maar ík zie het belang van open ruimte!
Zal ik je eens wat bekennen? Ik zie óók het belang van open ruimtes, maar ik zie ook dat in een dichtbevolkt land je keuzes moet maken, en die keuze valt i.c. in het voordeel uit van het bebouwen van landbouwgrond als je enige waarde hecht aan fatsoenlijk en betaalbaar wonen voor de modale Nederlandse burger. Daar mag jij anders over denken, maar het geeft wel aan waar jouw prioriteiten liggen.
Ben je agrarier?
Tja zoiets is er al op veel plaatsen. En om het Groene Hart nu voor een groot deel om te vormen tot een luxe vinexwijk lijkt me niet het slimste wat je met dit gebied kan doen. Probeer er dan iets te maken dat echt toegevoegde waarde heeft.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Het ging hem er volgens mij vooral om dat je iets soortgelijks kunt creeren in Nederland als je het Groene Hart gedeeltelijk vrij zou geven. Ik had kennissen in Washington DC die woonden op nog geen kwartier rijden van The Mall, maar wel in een vrijstaand huis aan de rand van het bos.
Precies, jij snapt het wel. Maar jij bent dan ook een weldenkende universitair geschoolde beta, die hebben wat minder moeite met argumenten volgen.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Het ging hem er volgens mij vooral om dat je iets soortgelijks kunt creeren in Nederland als je het Groene Hart gedeeltelijk vrij zou geven. Ik had kennissen in Washington DC die woonden op nog geen kwartier rijden van The Mall, maar wel in een vrijstaand huis aan de rand van het bos.
Jij kan én niet lezen, én niet nadenken zo te zien. Ik bepleit daar (keurig met redenen omkleed) waarom in dit geval naar mijn bescheiden mening het landschap van minder belang is dan het woongenot. Echt, het staat er letterlijk, kijk nog maar eens goed.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Leuk dat je laat zien dat je niets leest. En dat je blijkbaar een gebied maar als 1 functie kan zien dus of als boerengrond of als woonbestemming zegt me genoeg. Namelijk dat je het begrip landschap niet kent, kan gebeuren. Is voor een advocaatje in de dop ook niet zo belangrijk, enkel als je wat planschade mag gaan claimen
Volgens mij is dat dan ook het standpunt van iedereen die voor bebouwing is.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:43 schreef du_ke het volgende:
Tja zoiets is er al op veel plaatsen. En om het Groene Hart nu voor een groot deel om te vormen tot een luxe vinexwijk lijkt me niet het slimste wat je met dit gebied kan doen. Probeer er dan iets te maken dat echt toegevoegde waarde heeft.
Precies. Het Groene Hart heeft voor mij minder waarde dan prettig wonen in een omgeving waar je ook leuk kunt recreeren.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dan ook het standpunt van iedereen die voor bebouwing is.
Dit kan ok alleen dank zij de EU subsidies , die worden in 2011 afgeschaftquote:Op zondag 30 maart 2008 14:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
- Nederland is zo'n beetje de grootste agrarische exporteur ter wereld.
Nee, dat snap ik niet nee. Er vanuit gaande dat je een rationeel denkend mens bent, kan ik niet vatten hoe je "open landschap" in de vorm van weilanden met koeien boven goed wonen voor een grote groep mensen kunt plaatsen.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:30 schreef du_ke het volgende:
Open landschap in een sterk verstedelijkte omgeving. Op een half uurtje fietsen van het centrum van een grote stad tussen de weilanden kunnen staan. etc etc. Maar dit heb ik al eerder gezegd in dit topic en je zal het toch niet snappen.
Ik denk dat jij hier de algemeen heersende mening verkondigd.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Precies. Het Groene Hart heeft voor mij minder waarde dan prettig wonen in een omgeving waar je ook leuk kunt recreeren.
iddquote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:45 schreef LXIV het volgende:
Haha, een fotoboek dat uitkomt. Gaan de milieufundi's weer rellen zeker.
Maar goed, de PVV heeft wél weer een punt natuurlijk. En weet een taboe te doorbreken. Want een overbemest weiland is écht geen natuur, de achtertuinen van een villawijk kan honderden planten en diersoorten herbergen.
De gevestige partijen durven dit niet te zeggen. Zij gunnen liever een koe honderden vierkante meters leefruimte dan een jong gezin.
dat eerste klopt niet wanneer je net zoals nu weilanden ook natuur maakt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland heeft al zo weinig natuur. Heel veel bedrijventerreinen, kantoorpanden en woningen staan gewoon leeg. Doe daar wat aan.
gevaarlijke figuren politici die afgewezen worden voor de kunstacademiequote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:51 schreef Toeps het volgende:
Een slechte "film", een boek met lelijke foto's... Het begint me steeds meer te dagen. De PVV leden zijn ooit afgewezen voor de kunstacademie.
ligt eraan welke regio en welke kwaliteit je wilt hebbenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dat zijn gewoon de bouwkosten.
dat snap ik ook niet.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik niet nee. Er vanuit gaande dat je een rationeel denkend mens bent, kan ik niet vatten hoe je "open landschap" in de vorm van weilanden met koeien boven goed wonen voor een grote groep mensen kunt plaatsen.
Uiteraard, maar daar gaat het hier helemaal niet over. We hebben het hier specifiek over grond die een landbouwbestemming heeft. Dat maakt wel het grootste deel van het groene hart uit. Deze opmerking kunnen we dus kwalificeren als een goedkope debattruc om de voorstanders van een andere benutting van het groene hart weg te zetten als simpele zielen. Discussieer constructief of discussieer niet.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:34 schreef Yildiz het volgende:
Er is meer dan koeien / weiland / akker in t groene hart..
Wow, ik zou er stil van moeten zijn.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:58 schreef 6L6 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar daar gaat het hier helemaal niet over. We hebben het hier specifiek over grond die een landbouwbestemming heeft. Dat maakt wel het grootste deel van het groene hart uit. Deze opmerking kunnen we dus kwalificeren als een goedkope debattruc om de voorstanders van een andere benutting van het groene hart weg te zetten als simpele zielen. Discussieer constructief of discussieer niet.
Uiteraard blijft recreatie in stand.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:34 schreef Yildiz het volgende:
Er is meer dan koeien / weiland / akker in t groene hart..
Omdat het irritant is wanneer er binnen vijftig meter om je huis nog een ander huis staat.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat snap ik ook niet.
Ik zit zelf ook in de stedenbouw/planologie/bouwkunde en ik snap niet waarom hij er idd voor kiest om koeien zoveel ruimte te geven vooral omdat jet het ook gewoon echt rationeel kunt doen met behulp van een GIS
je bedoeld dus de huidige situatiequote:Op zondag 30 maart 2008 19:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat het irritant is wanneer er binnen vijftig meter om je huis nog een ander huis staat.
Yep.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je bedoeld dus de huidige situatie
Het argument is niet dat het groene hart toch al niet meer volledig groen is en daarom volgebouwd moet worden, het argument is dat Nederland bomvol zit en dat in het groene hart nog ruimte zat is, en het daarom verstandig&mogelijk is daar te bouwen, tenminste als je enig hart hebt voor je bevolking. Dát is het argument.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wow, ik zou er stil van moeten zijn.. Ware het niet dat er genoeg 'goedkoop gedebatteerd' wordt in dit topic.
Het zogenaamde argument dat het groene hart toch al niet volledig groen meer is, en daarom Dat is het argument van de PVV, zie OP volgebouwd zou moeten worden met VINEX-wijken omdat sommige mensen nu eenmaal menen dat andere mensen dat willen, lijkt mij al een op z'n minst een goedkope argumentum ad populum.
Als de basis van een discussie al slecht is, dan heeft het niet veel zin om hier verder op te gaan.
oh niet alleen van het groene hart hoor.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het argument is niet dat het groene hart toch al niet meer volledig groen is en daarom volgebouwd moet worden, het argument is dat Nederland bomvol zit en dat in het groene hart nog ruimte zat is, en het daarom verstandig&mogelijk is daar te bouwen, tenminste als je enig hart hebt voor je bevolking. Dát is het argument.
Of is dat te moeilijk voor je? ...
Ach, wat schattig, denigrerend gaan doen.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het argument is niet dat het groene hart toch al niet meer volledig groen is en daarom volgebouwd moet worden, het argument is dat Nederland bomvol zit en dat in het groene hart nog ruimte zat is, en het daarom verstandig&mogelijk is daar te bouwen, tenminste als je enig hart hebt voor je bevolking. Dát is het argument.
Of is dat te moeilijk voor je? ...
Lijkt me duidelijk genoeg. Wat jouw redenen zijn deden er in die post verder niet toe.quote:Het Groene Hart en de Hoeksche Waard mogen naar hartenlust worden volgebouwd met woningen. Dat heeft Tweede Kamerlid Barry Madlener van de PVV donderdag gezegd.
"Daar is gewoon niks, geloof me'', zegt hij over de Hoeksche Waard. Madlener voegt daaraan toe dat "het Groene Hart een groene illusie is''.
De twee gebieden, die op dit moment worden gespaard als groene plekken rond de Randstad, zijn volgens de PVV'er "totaal overbemest''. Volgens Madlener "is er meer ecologie te vinden in een villawijk''
Je snapt toch ook zelf wel waarom mensen (waaronder PVV Kamerleden) daar willen bouwen? Dat zou helegaar niet nodig zijn geweest als er verder ruimte zat was geweest. Dat de motivering er dan niet altijd in tienvoud bij staat is weinig relevant, deze discussie is al zo vaak gevoerd met de argumenten die ik ook geef (en dat weet jij waarschijnlijk ook). Maar je zal hier ook wel weer een nutteloze draai aan kunnen geven, dat vrijwaart je er immers van om serieus na te denken of in te gaan op het ruimteprobleem in Nederland.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ach, wat schattig, denigrerend gaan doen..
OP:
[..]
Lijkt me duidelijk genoeg. Wat jouw redenen zijn deden er in die post verder niet toe.
Ga je nu nog 'n keer tof doen?
Uiteraard. Wie wil er nou niet in een mooie, groene, rustige omgeving wonen?quote:Op zondag 30 maart 2008 20:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je snapt toch ook zelf wel waarom mensen (waaronder PVV Kamerleden) daar willen bouwen?
Juist en 20.000 bouwkavels is economisch gezien beter dan de huidige overwaardering van subsidiekoeien..quote:Op zondag 30 maart 2008 20:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard. Wie wil er nou niet in een mooie, groene, rustige omgeving wonen?
Het plan van de PVV is ongetwijfeld niet goed uitgewerkt, maar dat neemt niet weg dat de basisgedachte (benut het groene hart ook voor woningbouw) goed is. Er wordt in dit topic niet gepleit voor het volplempen van het Groene Hart met woningen, en al helemaal niet met VINEX-wijken. Deze zijn overigens mede bedacht om het Groene Hart te ontzien. We pleiten juist voor hoogwaardige woningbouw. En niet alleen in het Groene HArt wat mij betreft.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wow, ik zou er stil van moeten zijn.. Ware het niet dat er genoeg 'goedkoop gedebatteerd' wordt in dit topic.
Het zogenaamde argument dat het groene hart toch al niet volledig groen meer is, en daarom Dat is het argument van de PVV, zie OP volgebouwd zou moeten worden met VINEX-wijken omdat sommige mensen nu eenmaal menen dat andere mensen dat willen, lijkt mij al een op z'n minst een goedkope argumentum ad populum.
Als de basis van een discussie al slecht is, dan heeft het niet veel zin om hier verder op te gaan.
quote:Spade gaat in weidegebied
Wateropslag en huizen in Groene Hart
DEN HAAG - Het Groene Hart moet op de schop voor waterberging en nieuwe mooie huizen langs meren en andere waterpartijen.
Waar nu nog het cultuurhistorische weideveengebied overheerst, ziet het landschap er over tientallen jaren mogelijk totaal anders uit. Dat blijkt uit de structuurvisie Randstad 2040 van de ministers Cramer (Milieu) Eurlings (Verkeer) en Verburg (Landbouw), die vandaag in de ministerraad wordt behandeld.
Ja das natuurlijk heel logisch, tis niet zo alsof er nu duizenden mensen meer gaan wonen op hetzelfde stukje land en daardoor de toegangswegen naar de snelwegen vollopen ofzo. Ik bedoel, wat kan er nou gebeuren met een half miljoen extra huizen in het drukste gedeelte van het land qua verkeer? Niks toch?quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:47 schreef speknek het volgende:
Maar wel goed om te zien dat ze het gaan volbouwen, al die open ruimte tussen de steden zorgt alleen maar voor gigantische files en lange reistijden naar je werk.
15 km file in totaal vanochtend, valt best mee tochquote:Op vrijdag 5 september 2008 08:47 schreef speknek het volgende:
Maar wel goed om te zien dat ze het gaan volbouwen, al die open ruimte tussen de steden zorgt alleen maar voor gigantische files en lange reistijden naar je werk.
Natuurlijk, ze willen graag een villa aan een mooi stukkie groen.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je snapt toch ook zelf wel waarom mensen (waaronder PVV Kamerleden) daar willen bouwen?
Waarom zou je nou specifiek daar willen gaan bouwen? De infrastructuur in het Groene Hart is al niet je van het, dus zal er miljoenen extra in het wegennet gepompt moeten worden om al die nieuwe bewoners uberhaupt normaal achteraan in de file op de A4 te krijgen, zonder dat gelijk alle toegangswegen vollopen.quote:Dat zou helegaar niet nodig zijn geweest als er verder ruimte zat was geweest. Dat de motivering er dan niet altijd in tienvoud bij staat is weinig relevant, deze discussie is al zo vaak gevoerd met de argumenten die ik ook geef (en dat weet jij waarschijnlijk ook). Maar je zal hier ook wel weer een nutteloze draai aan kunnen geven, dat vrijwaart je er immers van om serieus na te denken of in te gaan op het ruimteprobleem in Nederland.
Werkelijk? Volgens mij willen ze gewoon realistisch bouwen in een (vooral door bespottelijk RO beleid) overvol land.quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk, ze willen graag een villa aan een mooi stukkie groen.
Die infrastructuur moet je aanleggen. En je moet daar bouwen omdaat daar hel veel ruimte is, nabij zo'n beetje alle grote steden van ons land.quote:[..]
Waarom zou je nou specifiek daar willen gaan bouwen? De infrastructuur in het Groene Hart is al niet je van het, dus zal er miljoenen extra in het wegennet gepompt moeten worden om al die nieuwe bewoners uberhaupt normaal achteraan in de file op de A4 te krijgen, zonder dat gelijk alle toegangswegen vollopen.
Nee hoor, als er fatsoenlijk wegen worden aangelegd zal het grotendeels gedaan zijn met die fileflauwekul.quote:En wat zouden we dan doen? Nog meer afritten op de A4, zodat er nog meer files komen, en we met zijn allen weer kunnen gaan kankeren dat het zo druk is in Nederland?
Aandelen in de asfaltlobby?quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nee hoor, als er fatsoenlijk wegen worden aangelegd zal het grotendeels gedaan zijn met die fileflauwekul.
Nee, gewoon gezond verstand. Bedenk zelf maar: het hoofdwegennet is al 30 jaar lang 3000 km oid, terwijl het aantal auto's (en het autogebruik) vertigvoudigd is. Dat zorgt voor files, en hoe los je dat op? Juist.quote:
nieuw vierbaanswegje van Den Haag naar Utrechtquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, gewoon gezond verstand. Bedenk zelf maar: het hoofdwegennet is al 30 jaar lang 3000 km oid, terwijl het aantal auto's (en het autogebruik) vertigvoudigd is. Dat zorgt voor files, en hoe los je dat op? Juist.
Een hele nieuwe twee maal vierbaansweg van de kust rechtdoor naar Duitsland waar je 140 mag rijden dat zou handig zijn en het zou alle andere wegen ontlastenquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, gewoon gezond verstand. Bedenk zelf maar: het hoofdwegennet is al 30 jaar lang 3000 km oid, terwijl het aantal auto's (en het autogebruik) vertigvoudigd is. Dat zorgt voor files, en hoe los je dat op? Juist.
Dat is wel erg kortzichtigquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat zou ook een tolweg kunnen zijnquote:Op zaterdag 6 september 2008 10:31 schreef Deprater het volgende:
[..]
Een hele nieuwe twee maal vierbaansweg van de kust rechtdoor naar Duitsland waar je 140 mag rijden dat zou handig zijn en het zou alle andere wegen ontlasten
Waarom? De redenering dat het fileprobleem niet opgelost kan worden door wegen aan te leggen is debiel en gespeend van elke logica.quote:
Je moet parkachtige en historische omgevingen zo laten maar bij Gouda is plek zat.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Bij abcoude, vinkeveen, breukelen etc is er wel hele mooie natuur maar er is inderdaad ook veel waar prima gebouwd kan worden.
en met een paar subsidie boerderijen voor de kinderen waar je zo naar toe kan gaanquote:Op zaterdag 6 september 2008 14:30 schreef Adelante het volgende:
Gewoon hoogbouw er om heen en maak er een mooi Central Park van, eventueel met dierentuin.
Ondanks dat er jaarlijks 65.000 woningen bijgebouwd worden, worden de wachtlijsten alleen maar langer, en om door te kunnen bouwen moeten er nieuwe locaties bijkomen en bij voorkeur nieuwe ruime steden en de oude steden restaureren en conserveren en niet verder volpakkenquote:Op zaterdag 6 september 2008 17:55 schreef El_Matador het volgende:
Wat een bullshit. Nederland is overvol. We moeten niet het groen volbouwen, maar juist de nieuwbouw van huizen en bedrijvenpanden stoppen. Er is veel leegstand en Nederland moet niet nog voller gebouwd worden.
Enkel meer wegen aanleggen is niet de oplossingquote:Op zaterdag 6 september 2008 14:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom? De redenering dat het fileprobleem niet opgelost kan worden door wegen aan te leggen is debiel en gespeend van elke logica.
Zeg flikker eens op, ze gaan hier Westergouwe al bouwen, dan is het wel weer genoeg. Straks moet ik weer een hal fuur een stad doorploegen op m'n fietsje om een stuk fatsoenlijk groen tegen te komen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 17:15 schreef henkway het volgende:
[..]
Je moet parkachtige en historische omgevingen zo laten maar bij Gouda is plek zat.
nee, ik ga vanaf Haarlem tegenwoordig al over de afsluitdijk om in overijssel te komen, dat is goed voor het milieu.. het is 100 km meer rijden maar ik hoef niet in de file te staan.. maar goed als jij zegt dat meer asfalt niet helpt, dan verstook ik toch gewoon wat meer brandstofquote:Op zaterdag 6 september 2008 20:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Enkel meer wegen aanleggen is niet de oplossing.
Ik ben toch al niet echt van het idee van de oplossingen. Je moet zaken als filebestrijding integraal aanpakken enkel huilen om meer asfalt werkt averechts.
Idd. En er is al een en ander van afgeknibbeld. Zoetermeer en Leidsche Rijn bijvoorbeeld.quote:Op zondag 7 september 2008 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind als hurende randstadbewoner die geen huis voor een fatsoenlijke prijs kan kopen eigenlijk óók dat dat groene hart gewoon gespaard moet worden. Het geeft lucht.
In de polders is nog weiland genoeg en er moet wel ruimte blijven voor een paar gesubsideerde boerderijen.quote:Op zondag 7 september 2008 09:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. En er is al een en ander van afgeknibbeld. Zoetermeer en Leidsche Rijn bijvoorbeeld.
Ja daar hebben we nooit genoeg vanquote:Op zondag 7 september 2008 09:56 schreef Wombcat het volgende:
Er is de laatste jaren toch ook wel een en ander gedaan aan recreatieruimte (Nedereindse Plassen bij Nieuwegein bijvoorbeeld).
Iemand moet mij eens uitleggen waarom in Gouda weer wat nieuws wordt gebouwd terwijl de leegstand qua kantoorruimte >20% is. Sowieso is de locatie nogal dubieus (richting Moordrecht langs de A20); Gouda heeft al slechte grond, maar dit is zo'n beetje het ergste gedeelte (dikke laag veen).quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeg flikker eens op, ze gaan hier Westergouwe al bouwen, dan is het wel weer genoeg. Straks moet ik weer een hal fuur een stad doorploegen op m'n fietsje om een stuk fatsoenlijk groen tegen te komen.
Nee ik vind het ook niks. vaak is het alleen gras en ook nog sterk vervuild door uitwerpselen door strontinjectie van stallen die de bodem verzuurd hebben.quote:Op zondag 7 september 2008 13:22 schreef drexciya het volgende:
[..]
Even terug On-Topic trouwens:
Ik woonde tot voor kort in het Groene Hart en ik vond en vind het niet boeiend. Het is veel water en weiland en verdient zeker niet de heilige status die het bij bepaalde personen heeft.
Je moet die wegen natuurlijk wel verstandig aanleggen, maar het is echt een ABC'tje dat meer auto's ook meer weg moet inhouden als de bestaande weg vol zit.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Enkel meer wegen aanleggen is niet de oplossing.
Ik ben toch al niet echt van het idee van de oplossingen. Je moet zaken als filebestrijding integraal aanpakken enkel huilen om meer asfalt werkt averechts.
Asjeblieft zeg. Weet je hoeveel huizen er te koop en te huur staan? Ja, ook in de startersmarkt! Voor minder dan 120.000 heb je een prima huisje in de Randstad. Vaak in wijken die als slecht te boek staan, maar dat is onzin. Ik woon zelf in zo'n wijk en nergens last van.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:04 schreef henkway het volgende:
[..]
Ondanks dat er jaarlijks 65.000 woningen bijgebouwd worden, worden de wachtlijsten alleen maar langer, en om door te kunnen bouwen moeten er nieuwe locaties bijkomen en bij voorkeur nieuwe ruime steden en de oude steden restaureren en conserveren en niet verder volpakken
Klets niet zo domquote:Op maandag 8 september 2008 00:19 schreef El_Matador het volgende:
Niks meer bijbouwen en zeker niet door gruwelijke projectontwikkelaars die weer een of ander troosteloos kutdorp a la Leidsche Rijnuit de grond stampen.
Nederland is vol.
Niet in Utrecht.quote:Op maandag 8 september 2008 00:19 schreef El_Matador het volgende:
Asjeblieft zeg. Weet je hoeveel huizen er te koop en te huur staan? Ja, ook in de startersmarkt! Voor minder dan 120.000 heb je een prima huisje in de Randstad.
Nope. Daar vind je ook geen leuk huisje voor 120.000. Het enige voor die prijs zijn "koopstudio"'s, dat is een rare constructie waarbij je een studio (22 m2) kunt kopen bij een bedrijf maar geen overwaarde mag verdienen (dus eigenlijk huur je zonder de voordelen van huren) en je je badkamer meestal moet delen met anderen. Het is maar wat je 'een leuk huisje' noemt. Maar ik zal wel zo'n verwend nest zijnquote:Op maandag 8 september 2008 09:06 schreef kraakvandaal het volgende:
Kanaleneiland alhoewel ik betwijfel of daar koopwoningen zijn.
Heb jij nou je ogen dicht of kijk je ook om je heen? ik weet niet van welke planeet jij komt. Ik heb in Purmerend zelfs al niet een woning gezien voor 120.000 euro. Voor die prijs zit ik ergens in Middenmeer in een huisje van max 100m2quote:Op maandag 8 september 2008 00:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Asjeblieft zeg. Weet je hoeveel huizen er te koop en te huur staan? Ja, ook in de startersmarkt! Voor minder dan 120.000 heb je een prima huisje in de Randstad. Vaak in wijken die als slecht te boek staan, maar dat is onzin. Ik woon zelf in zo'n wijk en nergens last van.
Het punt is dat Nederlandertjes veel te kritisch zijn en voor 100.000 euro een 5-kamerappartement met tuin op het zuiden nabij scholen en uitvalswegen maar ook aan het strand en bij de opa en oma in de buurt.
Sja, dat kan nou eenmaal niet.
Niks meer bijbouwen en zeker niet door gruwelijke projectontwikkelaars die weer een of ander troosteloos kutdorp a la Leidsche Rijnuit de grond stampen.
Nederland is vol.
Daarom ga ik ook, zodra de 2de coentunnel er ligt, lekker richting het noorden. Het wonen in een grootstedelijk gebied heeft zijn voordelen. Maar als ik op 30 km afstand al een groter huis heb voor hetzelfde geld...quote:Op maandag 8 september 2008 09:29 schreef Scorpie het volgende:
Wat ik zo grappig vind is dat iedereen in de grote stad wil wonen -> meer vraag -> duurdere huizen -> meer bouw -> dichtere steden
En dan maar piepen dat het zo druk is op een stukkie grond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |