abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57697460
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat niet gezegd.
Precies. Het kan wel. De vraag is of je er wat mee opschiet, met zo veel leegstaande kantoorpanden (die vaak nog dichter bij het centrum liggen ook).
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57697496
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:11 schreef Seneca het volgende:

[..]

Speculatie.
Dat is het gevolg, dat is niet de oorzaak.
quote:
[..]

Wat is er in godsnaam totalitair aan het ergens niet mee eens zijn?
Het is totalitair om de staat een ijzeren greep op het leven van mensen en waar zij wonen te laten hebben.
quote:
[..]

Zie mijn post hierboven. Dat is niet realistisch.
Taalverschil is meer een reden, maar ik geloof niet dat er een trek vanuit Ft orth op gang komt, mensen trekken er juist in grote getalen naartoe. En voor recreatie maakt het niet welke taal men spreekt.
pi_57697553
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is het gevolg, dat is niet de oorzaak.
Gevolg van wat?
quote:
Het is totalitair om de staat een ijzeren greep op het leven van mensen en waar zij wonen te laten hebben.
Volgens mij heb ik daar ook nergens voor gepleit. Maar het is onrealistisch om te denken dat je zo maar lukraak wat kunt gaan bouwen in een land dat zo dichtbevolkt is als Nederland. In Amerika mag dat ook niet.

Dus zul je met compromissen moeten komen, want sommige mensen zullen het wel met je plannen eens zijn, en anderen niet. Daar is niks totalitairs aan, dat krijg je nu eenmaal in een samenleving waar zo veel mensen op zo weinig ruimte samen moeten leven.
quote:
Taalverschil is meer een reden, maar ik geloof niet dat er een trek vanuit Ft orth op gang komt, mensen trekken er juist in grote getalen naartoe. En voor recreatie maakt het niet welke taal men spreekt.
Ik had het dus over waarom het niet realistisch is als ik voor mijn werk ergens buiten Nederland ga wonen. Ik werk in Amsterdam. Als ik buiten Nederland ga wonen ben ik iedere dag uren onder weg. In de VS is dat geen issue, omdat het wegennet daar velen malen beter berekend is op grote verkeersstromen. Waar we hier 2 baans snelwegen hebben, hebben ze daar highways met 6 lanes of meer.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:21:46 #154
210748 Nautilus
Gebenedijde
pi_57697555
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Oh ja? Weet jij wat het verschil is tussen de prijs van landbouwgrond en de prijs van nog onbebouwde grond met als bestemming wonen? Waar zou dat (exorbitante) prijsverschil vandaan komen denk je? De prijs van woningen in Nl heeft amper te maken met de bevolkingsdichtheid - die is hoog, maar er is ook heel erg veel potentieel bruikbare grond.
Klopt, al heeft dat niet alleen met het bestemmingsplan te maken. De lokale overheden strijken de opbrengsten van de verkoop van bouwgrond op, maar bepalen tegelijkertijd het RO-beleid en hebben dus belang bij onzekerheid en schaarste, want dat drijft de prijzen op. Op een of andere manier zou die vorm van belangenverstrengeling doorbroken moeten worden.
pi_57697561
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat niet gezegd.
Nou, leg dan maar uit wat je wel gezegd hebt, en vooral waarom je dat gezegd hebt..
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:25:11 #156
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57697614
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 08:39 schreef Wombcat het volgende:
En als je Nederland op die manier wil bebouwen, heb je dus 56% van de oppervlakte in Nederland verstedelijkt. 18% van de oppervlakte van NL is water (41.528 km² [4] (18,41% water), wikipedia), je hebt nog ruimte voor de natuurgebieden (17,5%, bron.
Dan heb je al 92% van de oppervlakte benut. Is er bij Forth worth ook voldoende werkgelegenheid om de bevolking bezig te houden, of heb je nog extra ruimte voor bedrijven nodig? Daarnaast zul je nog verbindingen tussen de steden nodig hebben. En dan kom je al aardig richting de 100%.
Heb je geen ruimte meer voor landbouw, kassen etc.
Kortom: het lijkt me redelijk onhaalbaar om Nederland op die manier vol te bouwen.

Overigens: een aantal van de VInexwijken liggen in het groene hart. Leidsche Rijn bijvoorbeeld, daar worden tot 2025 30.000 woningen gebouwd.
Dit is natuurlijjk het ultieme elitaire argument, het plebs moet maar kut wonen in dit overbevolkte land omdat een paar dogmatici wat weilandjes tussen de bebouwde kom als natuurgebied beschouwen en dus mag er nooit en te nimmer een betere bestemming voor gevonden worden, want de grutto etc. Gooien we er ook nog flink wat subsidie tegenaan om grutto's te tellen en zo, terwijl de boeren het gebied ondertussen volkieperen met kunstmest.

En dan mogen we ook niet eens klagen over de gezinshereniging, die de bevolking ook nog eens flink uitbreid met economisch vrij kansloze figuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door PJORourke op 29-03-2008 19:11:37 ]
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_57697811
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou, leg dan maar uit wat je wel gezegd hebt, en vooral waarom je dat gezegd hebt..
Dat een vergelijking in bevokingsdichtheid tussen een land en een voorstad vrij stupide is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:09:51 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57700681
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:41 schreef 6L6 het volgende:

[..]

Gezinshereniging speelt de belangrijkste rol. Van wikipedia:
Verder is dit natuurlijk volledig off topic.
Nou ja, zo off topic is dat niet. Want als er momenteel ca. 30.000 gezinnen per jaar gevormd worden vanuit het buitenland, is dit ongeveer de helft van het nieuwe woningbestand dat dus hiervoor gebruikt wordt. Om hooguit 8% van de bevolking te laten gezinsherenigingen.
The End Times are wild
pi_57700945
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:52 schreef speknek het volgende:
Haha, ik ben het zowaar eens met een PVVer. Wel enigszins dubieus dat het een ex-makelaar is, maar goed milieufundi's zitten ook in de politiek.
De natuur is niet de belangrijkste reden om het Groene Hart te beschermen, de open groene ruimte is een belangrijker excuus.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57700967
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou ja, zo off topic is dat niet. Want als er momenteel ca. 30.000 gezinnen per jaar gevormd worden vanuit het buitenland, is dit ongeveer de helft van het nieuwe woningbestand dat dus hiervoor gebruikt wordt. Om hooguit 8% van de bevolking te laten gezinsherenigingen.
Ah want de mensen die hun gezin laten overkomen wonen nu nog in een kartonnen doos ?
pi_57701193
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:39 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom zouden we de hoogte inmoeten? De mensen vreten die smaak alleen maar omdat er geen keus is, de doorsnee Hollander wil gewoon een huis met tuin, liefst vrijstaand. En dat kan gewoon als je gaat bouwen in het Groene Hart.

Uitstekend plan van de PVV derhalve, en zeer sociaal bovendien.
Ook dan blijft een vrijstaand huis met een flinke tuin onbetaalbaar voor 90% van de mensen .

Maar goed het simplistische roepen van de PVV heeft zo z'n aanhanger zo te zien, moet kunnen .
pi_57701301
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:26 schreef PJORourke het volgende:
Natuur. Overal zie je huizen, koeien en kerktorens.
Juist . Landschap ik weet het dat is iets engs dat je niet snapt. Maar echt waar landschap heeft waarde .
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:37:48 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57701308
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:21 schreef du_ke het volgende:
De natuur is niet de belangrijkste reden om het Groene Hart te beschermen, de open groene ruimte is een belangrijker excuus.
Open groene ruimte. Je ziet overal huizen op de achtergrond.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:38:29 #164
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57701326
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:37 schreef du_ke het volgende:
Juist . Landschap ik weet het dat is iets engs dat je niet snapt. Maar echt waar landschap heeft waarde .
Landschap hebben we in Limburg. Dat zijn boerderijen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:41:23 #165
210748 Nautilus
Gebenedijde
pi_57701393
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:39 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom zouden we de hoogte inmoeten? De mensen vreten die smaak alleen maar omdat er geen keus is, de doorsnee Hollander wil gewoon een huis met tuin, liefst vrijstaand. En dat kan gewoon als je gaat bouwen in het Groene Hart.
Niet alle hoogbouw is hetzelfde natuurlijk. De woontorens op de Kop van Zuid in Rotterdam vind ik mooi en ze zijn ruim en comfortabel.
pi_57701403
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Tis een voorstad van Fort Worth, een stad met meer dan 600.000 inwoners en een bevolkingsdichtheid van meer dan 700/km2. Véél hoger dus dan de bevolkingsdichtheid van Nederland

Fort Worth
Een eerlijke vergelijking in dat geval is dus Texas tegen Nederland ongeveer evenveel inwoners maar Nederland 400/km2 en Texas 25/km2. Zou dat heel misschien invloed hebben op de steden...
pi_57701414
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Open groene ruimte. Je ziet overal huizen op de achtergrond.
Ook dan kan er sprake zijn van open groene ruimte . Maar goed dit zal je boven de pet gaan .
pi_57701438
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Die linkse idioten zijn op argumenten altijd al makkelijk te kloppen, maar dit was wel een heel erg inkoppertje
Ik zou zeggen doe nog een poging. Want op deze manier lijkt je op een nog goedkopere Wildersfanaat dan PJO. Je moet beter kunnen .
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:43:23 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57701439
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah want de mensen die hun gezin laten overkomen wonen nu nog in een kartonnen doos ?
Hoe naïef om te denken dat massale immigratie geen effect zou hebben op het woningbestand.
Als deze mensen met iemand, al dan niet van dezelfde achtergrond, uit Nederland zouden trouwen was toch slechts de helft van het aantal huizen benodigd! Dat is toch duidelijk.
The End Times are wild
pi_57701591
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe naïef om te denken dat massale immigratie geen effect zou hebben op het woningbestand.
Als deze mensen met iemand, al dan niet van dezelfde achtergrond, uit Nederland zouden trouwen was toch slechts de helft van het aantal huizen benodigd! Dat is toch duidelijk.
Ik beweer niet dat dat geen invloed heeft .

Maar je stelling klopte gewoon niet. Voor die 30.000 mensen zijn nu eenmaal lang geen 30.000 nieuwe woningen nodig.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:53:00 #171
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57701725
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:42 schreef du_ke het volgende:
Ook dan kan er sprake zijn van open groene ruimte . Maar goed dit zal je boven de pet gaan .
Nee, daar moet je natuurlijk voor gestudeerd hebben.

Feit is dat je om dogmatische redenen prima bouwgrond onbenut wilt laten en de uniciteit van die drassige boerderijtjes niet kunt onderbouwen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:53:48 #172
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57701746
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:33 schreef du_ke het volgende:
Ook dan blijft een vrijstaand huis met een flinke tuin onbetaalbaar voor 90% van de mensen .
Grond is de beperkende factor is de huisbouw. Ik neem aan ook het meest substantiele deel in de kostprijs van een woning. Als heden alle (landbouw) grond vrij te bebouwen viel dan zouden de huizenprijzen gigantisch kelderen. Ik zie niet in dat een kleine vrijstaande woning in een dergelijk geval meer dan 2 ton kost. Dat doen ze in Groningen immers ook niet.

Edit: dit moet overigens niet gezien worden als het pleiten voor of tegen het vrijgeven van alle grond.

[ Bericht 7% gewijzigd door Napalm op 29-03-2008 20:00:28 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_57701765
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik zou zeggen doe nog een poging. Want op deze manier lijkt je op een nog goedkopere Wildersfanaat dan PJO. Je moet beter kunnen .
Omdat het voorstel van de PVV komt is het slecht? Op dit forum is al voordat de PVV met dit idee kwam bepleit om een deel van de landbouwgrond te benutten voor woningbouw, het liefst met natuur om te recreëren erbij. Er zijn ook hele goede argumenten aangedragen om dat te doen. Dat heeft niets met goedkope oplossingen te maken. Stap eens uit je eigen denkkader, misschien ga je inzien dat het heilig verklaren van landbouwgrond juist in een dichtbevoltk land als Nederland onzinnig is.
pi_57701780
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, daar moet je natuurlijk voor gestudeerd hebben.

Feit is dat je om dogmatische redenen prima bouwgrond onbenut wilt laten en de uniciteit van die drassige boerderijtjes niet kunt onderbouwen.
Drassige boerderijtjes en prima bouwgrond gaan over het algemeen matig samen .
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:56:17 #175
14827 Kogando
Modelprutser
pi_57701789
Goed plan. Ik denk dat bijna alle Nederlanders er meer aan hebben dat ze ruimer en groener wonen, dan dat ze 1x in de zoveel tijd een weiland in de verte zien of een stukje door 'de natuur' kunnen lopen. Je leeft toch voornamelijk in je huis en op je werk, lijkt me logischer om daar dan in te investeren. Dus niet in een of andere lap grond waar geen hardwerkende burger ooit komt.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')