Is het veiligstequote:Op donderdag 27 maart 2008 13:27 schreef tonja het volgende:
Bel even een dierenarts.
Sommige mensen verdienen geen huisdieren. Eerst het beest zwanger laten worden terwijl de asiels uitpuilen en vervolgens je huisdier alle medische zorg onthoudenquote:Op donderdag 27 maart 2008 13:31 schreef Gucci___X het volgende:
Mag niet van men moeder zegt dat ze het vroeger(misschien) kond dus nu ook wel
en weet hier in de buurt ook niet echt één zijn
zwanger laten worden??quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:37 schreef tonja het volgende:
[..]
Sommige mensen verdienen geen huisdieren. Eerst het beest zwanger laten worden terwijl de asiels uitpuilen en vervolgens je huisdier alle medische zorg onthouden
Zeg dat maar tegen je moeder.
Ja, dan heb je haar dus inderdaad zwanger laten worden.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:51 schreef Gucci___X het volgende:
[..]
zwanger laten worden??
Heb ze in die tijd binnen gehouden maar kan ze in huis toch ook niet zot laten worden
en haar stereliseren als ze hier nog maar juist is leek ons ook niet zo een goe idee
Jawel, ze had alsnog onder het mes gekund, of ze had tot die tijd de pil kunnen krijgen. 'We hadden geen keuze', is heel slap, hoor.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:54 schreef Gucci___X het volgende:
we hebben ze proberen binnen houden vooral s'nachts maar als ze een tijd binnen zat wou ze echt buiten aan de deur krabben miauwen we hadden geen keuze
En zorgen dat ze steeds binnen is, zodat ze niet ergens op een onbekende plek haar nest gaat krijgen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:53 schreef Gucci___X het volgende:
geregeld? juist een soort kartonnen huis waar ze in kan werpen maar of ze dat ook zal doen??
Ja, jullie hebben haar zwanger laten worden.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:51 schreef Gucci___X het volgende:
[..]
zwanger laten worden??
Heb ze in die tijd binnen gehouden maar kan ze in huis toch ook niet zot laten worden
en haar stereliseren als ze hier nog maar juist is leek ons ook niet zo een goe idee
Melk? Wel kattenmelk toch? Anders gaat ze ook nog aan de diarree....quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:21 schreef Gucci___X het volgende:
ze is juist van het bed gekomen ze eet nie drinkt alleen melk en ze iis nog steeds onrustig(nerveus) zal kijken of ik foto kan maken
Dit nestje gaat niet rondzwerven hoor wees gerust die krygen een goeie thuisquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:42 schreef MissBliss het volgende:
Als ze de kattenbak niet kent, moet je die op een makkelijk bereikbare plaats neerzetten en haar er een keer opzetten. Dan weet ze iig waar hij staat.
Verder zou ik toch echt de dierenarts even bellen, die kan je veel beter vertellen waar je op moet letten enzo.
3 nestjes die buiten lopen te zwervenen dan nog maar een nestje erbij
Gek he? Dat die asiels overvol zitten?![]()
Maar goed, dat is offtopic.
TS is 14, die moet ook maar doen wat haar ouders zeggen. Heeft weinig zin om hier een reltopic van te maken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:24 schreef Nies het volgende:
Ow.mijn.god.
Dit is een reltopic? Ja toch? Toch?
Anyone?
Please?
Zo niet, kan iemand die wél beschikt over een klein beetje verstand die kat daar weghalen?
Ik ben heul nie van plan er een reltopic van te máken.... ik zit ernstig te hopen dat de OP al een rel ís.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:28 schreef tonja het volgende:
[..]
TS is 14, die moet ook maar doen wat haar ouders zeggen. Heeft weinig zin om hier een reltopic van te maken.
Een poes wordt wild asl ze krols is... ze wil naar buiten... ze wil een vent... dan is het jouw taak om als baas verstandig te zijn en het beste te kiezen voor je poes, haar bínnen laten!quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:58 schreef Gucci___X het volgende:
buiten schoppen van mij mag ze dag en nacht binnen blijven maar een wilde kat die buiten wil kan je niet binnenhouden want als je ze binnenlaat word ze gek van schrik want dat had ik geprobeert en daardoor heeft ze haar staart geschaaft en dat wou ik ze geen 2 de keer aandoen
Een kat thuishouden en haar niet door een dierenarts te laten onderzoeken en castreren waardoor ze vervolgens zonder zorgen naar buiten kan, dat is zielig.quote:en een kat die al schrik heeft om in huis te komen dan nog een keer naar een dierenarts brengen da vin ik onredelijk tbeestje isnu al zo bang
Moederpoezen die net hebben geworpen zijn alles behalve tam, helemaal als ze tijden buiten heeft geleefd zal ze haar kittens tot het uiterste verdedigen, en zeker niet lief of tam zijn.quote:als ze haar nestje heeft en dus wat tammer zal worden kan ik haar laten stereliseren
en ze heeft al veel nestjes gehad voor dat ze hier kwam en ze leeft nog
Inderdaad, de gezondheid van de poes (heeft ze een naam? Poezie?) en de kittens is nu het belangrijkste, als je wil klagen over hoe het zo gekomen is open je maar een eigen topic, er is toch niets aan te doen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:38 schreef tonja het volgende:
Hoe is het nu met de poes?
Wat een rare kleine teen heb jij.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:25 schreef Gucci___X het volgende:
[ afbeelding ]
op foto lijkt het wel wat minder den "live"
Helaas nietquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:24 schreef Nies het volgende:
Ow.mijn.god.
Dit is een reltopic? Ja toch? Toch?
Anyone?
Please?
Zo niet, kan iemand die wél beschikt over een klein beetje verstand die kat daar weghalen?
Ja Poezie noemt ze die kent ze al een beetje.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:50 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Inderdaad, de gezondheid van de poes (heeft ze een naam? Poezie?) en de kittens is nu het belangrijkste, als je wil klagen over hoe het zo gekomen is open je maar een eigen topic, er is toch niets aan te doen.
Gucci, het kan best dat poes al vaker een nest heeft gehad en dat 't wel goed zal gaan, de kans blijft dat er problemen ontstaan dus is het wel handig vast het nummer van de DA (dierenarts) bij de hand te hebben. Ook bijvoeding met kittenvoedsel is misschien niet noodzakelijk maar maakt het voor poes wel een heel stuk fijner.
Ze lijkt redelijk op d'r gemak bij jullie, hoe lang heeft ze buiten rondgelopen? Als dat korter dan een jaar is, is ze misschien nog niet zwanger geweest. Ze lijkt iig wel aan mensen gewend, nog niet zwaar verwilderd.
Je kan een kartonnen doos met oude handdoeken oid. op een rustige plek neerzetten en die aan haar laten zien, misschien dat ze dan die plek kiest maar katten zijn daar erg eigenzinnig in en schijnen een voorkeur te hebben voor hoofdeinden van bedden of laden en kasten met schone was. Als je na de bevalling de doos daar in de buurt zet en het nestje overbrengt heb je een goede kans dat poes dat ook een goed idee vindt en het is meestal beter schoon te houden.
Beloof je wel dat je er alles aan zal proberen te doen je moeder ervan te overtuigen dat poes gesteriliseerd moet worden na de bevalling?
En nu updates en foto's. Als poes 1 februari gedekt is komt het nestje eind volgende week waarschijnlijk, als er in dat weekend nog geen tekenen van naderende bevalling zijn wordt het tijd aan de DA te gaan denken. In ieder geval zullen wij er met de neus bovenop zitten en adviseren waar nodig, er zwerft hier intussen genoeg kennis en ervaring met pozenbevallingen rond
Lieve Gucci,quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:53 schreef Gucci___X het volgende:
[..]
het nestje dat ze nu gaat hebben mag ik eentje houden een kattin en dan gaan we ze samen laten sterelisseren
Ik weet het wel zeker. Want de poes 'noemt' Poezzie, en wij zeggen 'heet' Poezzie.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:09 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vermoed dat onze Gucci uit België komt. Daar is de term Kattin heel gewoon.
Vroegsterilisatie is geen enkel probleem. Er zijn ook steeds meer dierenartsen die hier zelfs voor pleiten. Je moet alleen niet een dierenarts van de oude stempel hebben....quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Lieve Gucci,
Je mag je kitten pas laten steriliseren bij 9 maanden op zijn vroegst. En mamapoes is al veel eerder weer krols. Dus dat 'samen' laten steriliseren lijkt me geen goed plan, aangezien mamapoes dan allang weer een nieuwe zwangerschap kan hebben gehad. Laat mamapoes na deze bevalling steriliseren en babypoes als ze een maandje of 9 oud is minstens.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En zorgen dat ze steeds binnen is, zodat ze niet ergens op een onbekende plek haar nest gaat krijgen.
Ik zou toch ten minste het nummer van een dierenarts in de buurt gaan opzoeken en klaar leggen voor het geval zich een noodsituatie voordoet.
Miss beetje off topic maar wat is daar dan zo erg aan? Mijn dierenarts zegt altijd dat zolang ze er geen last van hebben (dus rare ontlasting hebben ) het totaal geen kwaad kan. Niet alle katten reageren namelijk gevoelig op lactose. Die van mij krijgen af en toe ook een schoteltje koemelk aangelengd met water...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:29 schreef Barbaaf het volgende:
al blijf ik m'n bedenkingen houden bij de gewone melk
Doorgaans raken katten de enzymen om lactose te verteren kwijt als ze niet meer zogen, waardoor diarree kan ontstaan. Een kat kan lactose wel tolereren maar het blijft onwaarschijnlijk (niet onmogelijk) dat de kat de lactose verteert en ze heeft er dus niets aan qua voedingsstoffen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:09 schreef Trusten het volgende:
[..]
Miss beetje off topic maar wat is daar dan zo erg aan? Mijn dierenarts zegt altijd dat zolang ze er geen last van hebben (dus rare ontlasting hebben ) het totaal geen kwaad kan. Niet alle katten reageren namelijk gevoelig op lactose. Die van mij krijgen af en toe ook een schoteltje koemelk aangelengd met water...
'vroegah' kregen al onze katten gewoon melk uit een pak. Er was toen nog nauwelijk/geen speciale kattenmelk volgens mij. De oudste is er toch 17 mee geworden,quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:09 schreef Trusten het volgende:
[..]
Miss beetje off topic maar wat is daar dan zo erg aan? Mijn dierenarts zegt altijd dat zolang ze er geen last van hebben (dus rare ontlasting hebben ) het totaal geen kwaad kan. Niet alle katten reageren namelijk gevoelig op lactose. Die van mij krijgen af en toe ook een schoteltje koemelk aangelengd met water...
Jaaa Is dat in nederland anders misschienquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:09 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vermoed dat onze Gucci uit België komt. Daar is de term Kattin heel gewoon.
Oké! Bedanktquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Lieve Gucci,
Je mag je kitten pas laten steriliseren bij 9 maanden op zijn vroegst. En mamapoes is al veel eerder weer krols. Dus dat 'samen' laten steriliseren lijkt me geen goed plan, aangezien mamapoes dan allang weer een nieuwe zwangerschap kan hebben gehad. Laat mamapoes na deze bevalling steriliseren en babypoes als ze een maandje of 9 oud is minstens.
Heb vadaag geprobeert ze binnen te houden is byna onmogelijk ze is buiten geraakt langs het verluchtingsgat in de kelderquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:29 schreef Barbaaf het volgende:
Dat klinkt goed Gucci (al blijf ik m'n bedenkingen houden bij de gewone melk). MissBliss en ElisabethR hebben ook gelijk wat betreft steleriserensteriliseren en binnenhouden, zeker een poes die gezworven heeft kan jullie leuk en aardig vinden maar 't nestje uiteindelijk in afzondering willen krijgen.
Gewoon vlaams denk ik heet gebruiken we ook hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. Want de poes 'noemt' Poezzie, en wij zeggen 'heet' Poezzie.
Da's Antwerps als ik me niet vergis.
Dat is onzin, zoveel mogelijk binnenhouden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:24 schreef Gucci___X het volgende:
[..]
Heb vadaag geprobeert ze binnen te houden is byna onmogelijk ze is buiten geraakt langs het verluchtingsgat in de kelder
we zyn kattenbak gaan halen maar heb de indruk dat ze die niet wil gebruiken
En een vriedin van me zegt dat ze wel binnen zal werpen want waarom zou ze haar jongen buiten in gevaar brengen als ze binnen veilig zyn
alles goed met haar ben naar dierenarts geweest en ze is kern gezond hij maakt zich alleen zorgen om knobbeltje op der schouder maar het vergroot niet dus hij denkt een vetbolletje (hopelijk).Nog niet bevallen. Maar waarom denkt iedereen dat ik dit doe in opdracht van men ouders is niet zoo doe dit u mijn eigen net zoals ik de poes in huis heb genomenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:57 schreef RiesAmaris het volgende:
Hai Gucci,
hoe is t allemaal met je aanstaande mama poes? Is ze toevallig stiekem al bevallen of....? In tegenstelling tot sommigen vind ik het goed dat je in ieder geval om hulp komt vragen hier, voor de poes van je ouders. Er zijn maar zat mensen die dat helemaal niet doen, en die ook geen verwilderde poes zouden willen hebben. Jullie vangen er tenminste eentje op, en ook al is het nu niet volgens de planning gelopen, de interesse en de wil om haar te helpen is er tenminste![]()
Het is nu van belang dat je mamapoes nu binnenhoudt, zodat ze in huis zal bevallen. Zet desnoods maar een doos ergens in een donker hoekje, want ze zal allicht op een rustig donker plekje willen bevallen.
Houd haar goed in de gaten, als je denkt dat er iets niet goed gaat dan meteen je dierenarts bellen, die kan van levensbelang zijn.
Als je kittens straks oud genoeg zijn zou ik die ook laten steriliseren, om te voorkomen dat jullie straks met een overschot aan poezen zittenDe moederpoes zou ik zo spoedig mogelijk na de bevalling laten helpen als dat verantwoord is, zodat ze lekker buiten kan rondlopen zonder weer zwanger te worden..
Succes met alles hoor, ook met het inpraten van je ouders
ik mocht ook niet van men ouders naar de dierenarts en al de spullen mandje, voederbak heb ik zelf moeten voor betalen met geld dat ik verdient had juist het eten kopen zij , maar mijn ouders gaan er van uit dat ze meer dan 3 jaar heeft kunnen overleven zonder mensen zonder dierenarts en ze ook nestjes heeft gehad en dat dat nu ook wel zo zal gaan maar het sterilliseren heeft ze zelf voorgesteld omdat ze dit maar 1 keer wil meemaken daar ben ik wel blij omquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:00 schreef Barbaaf het volgende:
[ afbeelding ]
Gucci, ik (en anderen ook, denk ik) had eerst de indruk dat je door je ouders niet naar de dierenarts kon, daarom wilden we dat je op ze zou inpraten dat ze wat behulpzamer zouden zijn met dierenarts en spullen maar dat blijkt niet nodig, je hebt het blijkbaar voldoende onder controle. Je eerste paar post kwamen, op mij iig, een beetje paniekerig over.
Wat betreft het buiten zijn, Poezie heeft een tijdje gezworven en voelt zich buiten waarschijnlijk even prettig als binnen en ook al kent ze jou al een tijdje, ze vertrouwt je waarschijnlijk nog niet helemaal, misschien vindt ze uiten wat veiliger. Zeker nu ze moet bevallen zal ze wat schichtiger zijn maar dat ze haar vorige nestje in je tuin heeft gelegd is wel een goed teken, goeie kans dat ze dat weer doet. Als ze toch niet ver gaat moet je haar misschien maar laten gaan en dan bij haar blijven, kijken of ze ergens een nestplaats uizoekt enzo. In ieder geval niet proberen te vangen maar haar juist het vertrouwen geven dat ze zelf weer binnenkomt.
En als ze buiten bevalt: regel een verlengkabel voor je webcam. En regel een paar vrienden of zo voor wanneer ze gaat bevallen: eentje om foto's te maken en eentje om hier updates te plaatsen terwijl jij erop toeziet dat alles goed gaat met de poezels
Oh, wat spannend Gucciquote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:32 schreef Gucci___X het volgende:
Ik denk dat het al begonnen iis
ze is heel onrustig
en toen ze daarnet uit haar doos kwas was haar deken nat
Ja, maar bij voorkeur wel binnenquote:
Moet ze dan elk half uur melden dat er niets te melden valt? Je lijkt m'n vorige manager welquote:Op dinsdag 1 april 2008 15:51 schreef ondeugend het volgende:
Aaaargh ik haat het als users zulke topics openen en iedereen aan het scherm gekluisterd hebben en dan vervolgens niets meer van ze laten horen.![]()
Doe eens melden!?!
Neuh maar het schreeuwt om hulp en advies, elke draai van poezebeest wordt besproken, iedereen leeft mee. Dan verwacht ik niet een etmaal niets meer te horen ineens.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:05 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Moet ze dan elk half uur melden dat er niets te melden valt? Je lijkt m'n vorige manager wel![]()
Gucci, je weet zeker dat ze in huis is? Misschien ligt ze nu wel ergens te bevallen... succes met zoeken!
Fijn!quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:12 schreef Gucci___X het volgende:
Ik begin er hier over en ze duikt op.
Ze kwam eten denk ik, ze kwam van boven lag waarschijnlijk onder men bed enige plaats waar ik niet gekeken heb. Nog niet bevallen. maar denk wel dat ze een plaats aan het zoeken s om te bevallen
OK, maar de adviezen, overbezorgdheid ed. zijn zaterdag uitgebreid be- en uitgesproken, nu is het afwachten. Ik denk ook dat TS nog zaken als school heeft enzo. In de andere bevallingstopics duurde het ook regelmatig een week na de eerste post voordat er wat te zien was, dit kan best ook nog even duren.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Neuh maar het schreeuwt om hulp en advies, elke draai van poezebeest wordt besproken, iedereen leeft mee. Dan verwacht ik niet een etmaal niets meer te horen ineens.
Ja je verhaal klinkt ook heel logisch hoor. Maar als ik lees dat poes zaterdag een natte plek in mand heeft achter gelaten, op de koude vloer ligt te buikstuiptrekken krijg ik gewoon een beetje jeuk.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:15 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
OK, maar de adviezen, overbezorgdheid ed. zijn zaterdag uitgebreid be- en uitgesproken, nu is het afwachten. Ik denk ook dat TS nog zaken als school heeft enzo. In de andere bevallingstopics duurde het ook regelmatig een week na de eerste post voordat er wat te zien was, dit kan best ook nog even duren.
Poezie heeft een tijdje gezworven, die zal toch liever alleen bevallen. Misschien als ze het héél stil in huis maken, dat ze dan iets horen (lieve kleine mieuwtjes oid)
en nog wat nachtmerriescenario'squote:Indien er tijdens de zwangerschap sprake is van vaginale afscheiding, controleer dan hoe deze eruit ziet; is deze helder is en niet (abnormaal) vies ruikt, dan kan dit betekenen dat er een kitten is overleden, dit is erg jammer… maar ga niet meteen panikeren, want dit is vaak een selectie van de natuur (in vele gevallen was er dan iets ernstig mis met het kitten), en vaak komen de andere kittens dan gewoon gezond ter wereld op de aangegeven datum.
Is de afscheiding echter troebel en/of ruikt deze vies, dan kan dit ook betekenen dat er één of meerdere kittens zijn overleden, maar meestal is er dan ook al sprake van een infectie; baarmoederontsteking. In dit geval is de sterfte van de kittens ook meestal niet meer zo recent, en deze kunnen tijdens de bevalling dan ook al in staat van ontbinding zijn, en in vaak zijn ze zelfs al volledig geresorbeerd (= opgenomen in het lichaam van de poes, waardoor er in principe niks meer van het kitten overblijft, en er dus geen dood kitten meer geboren word). Ook in dit geval kunnen er nog levende kittens aanwezig zijn.
! Let wel, afscheiding betekent niet altijd dat er één of meerdere dode kittens aanwezig zijn, in sommige gevallen gaat de poes al een paar dagen of een week vóór de bevalling wat vloeien, en blijkt bij de bevalling alles gewoon in orde te zijn. Maar veelal wijst het op een probleem, dus kun je maar beter tijdig je dierenarts op de hoogte brengen, zodat er indien nodig tijdig kan worden ingegrepen !
Waarschijnlijk heb je gewoon een heel kitten gevoeld, want een pootje is nog zo dun en klein dat je dat echt niet zomaar te pakken krijgt hoor.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:06 schreef Gucci___X het volgende:
heb al eens kunnen voelen maar dan ben ik wel heel erg geschrokken hoor toen voeldee ik plots een poot sindsdoien durf ik niet meer voelen
Heb al foto's gepost waar je het wel goed ziet hoor....quote:Op woensdag 2 april 2008 14:45 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gewoon een heel kitten gevoeld, want een pootje is nog zo dun en klein dat je dat echt niet zomaar te pakken krijgt hoor.
Verder vind ik die poes er totaal niet zwanger uitzien.
Op eerdere foto's die je hebt gepost zou ze best zwanger kunnen zijn alleen voor hoogzwanger is ze wel vrij mager. Zeker als er volgens de dierenarts minimaal 5 kittens in zitten. Kan je een foto maken van haar buik/tepels? Als een kat aan het einde van haar draagperiode is dan verliest ze het haar rondom de tepels en worden deze groter...quote:Op woensdag 2 april 2008 15:10 schreef Gucci___X het volgende:
Maar waarom is ze dan in 1 week heel veel verdikt en staat haar buik keihard en is haar gedrag verandert
quote:Op woensdag 2 april 2008 17:59 schreef SHE het volgende:
Maar aan de opgezwollen tetten te zien is ze hartstikke bewipt.
Wat SHE zegt (zonder de tetten danquote:Op woensdag 2 april 2008 17:59 schreef SHE het volgende:
Niet alle katten worden superdik als ze zwnager zijn hoor; is net als bij mensen heel verschillend.
Verder; lekker met rust laten. Dat geklooi met dat beest zorgt voor stress, en net als bij mensen is stress een hele slechte voeder voor zwangeren.
Tenminste, als je geen dode kits op je geweten wil hebben.
2 x daags checken of ze drinkt en eet. Verder ...afblijven/
Gaat goed met haar slaapt veel en is dik alleen verdikt ze nietmeer buiten vorige week verdikte ze heel veelquote:
quote:Op woensdag 2 april 2008 20:15 schreef Gucci___X het volgende:
[..]
Gaat goed met haar slaapt veel en is dik alleen verdikt ze nietmeer buiten vorige week verdikte ze heel veel
Misschien teken dat kittens klaar zyn om geboren te worden![]()
Internet. Diertotaalservice.nl heeft bijvoorbeeld heel veel van die zooi. Geen idee of ze naar Belgie versturen tho.quote:Op donderdag 3 april 200823:31 schreef Gucci___X het volgende:
Heb een vraagje?? Ik zou graag een krabpaal kopen voor de kittens die gaan komen.
Nu vind ik het heel leuk dat er een huisje en een hangmatje aan is en iets om mee te spelen daar kopen we het eigenlijk voor omdat ze zich niet zouden vervelen maar vind niet echt men zin in de dierenwinkel hebben jullie misschien iedeeen (prijs tussen 50-100 euro)
Ik heb alles daar weggehaald, tante ook. Geen problemen mee gehad. Veel keus, snelle levering.quote:Op donderdag 3 april 200823:35 schreef Gucci___X het volgende:
Wil ik wel doen maar is dat te vertrouwen?
Als poezie geen kaasfondue heeft gegeten dan lijken kittens mij het meest logische antwoord.quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:30 schreef Gucci___X het volgende:
is het normaal dat de kittens heel veel bewegen of zijn dat de kittens niet?
Hahahahaquote:Op woensdag 2 april 2008 17:59 schreef SHE het volgende:
Ze heeft nog eens een nestje gehad en da lag in een tuinhuis van een mevrouw in de straatquote:Op maandag 7 april 2008 03:41 schreef je_ouwe_moer het volgende:
[..]
Als Poezie niet kattenbakgetraind is, worden de kittens dat ook niet en moet je ze dat dus zelf gaan leren, met alle rommel van dien.
Trouwens: hoe weet je eigenlijk dat ze geen diarree krijgt van koemelk als ze altijd buiten poept? Doe maar liever niet, en zeker niet nu in ieder geval, je wil geen extra risico's lopen nu ze hoogzwanger is!
Succes meid! We leven met je mee!
Ik ben een geboren en getogen haagsequote:Op maandag 7 april 2008 03:41 schreef je_ouwe_moer het volgende:
[..]
HahahahaWat is het Vlaams toch een prachtige taal om je in uit te drukken... zulke prachtige subtiele spelingen
![]()
Dat is alvast wat. Zolang de spijsvertering bezig blijft is dat een zorg minder.quote:Op maandag 7 april 2008 21:26 schreef Gucci___X het volgende:
ze heeft net wat korels gegeten maar geen nat voer
Je laat haar nog steeds naar buiten??quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:53 schreef Gucci___X het volgende:
Nee, vanmorgen heeft ze terug gegeten dus denk dat ze misschien buiten iet gevangen heeft ofzo
'terug gegeten'? Is dat een vlaamse uitdrukking voor uitspugen?quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:53 schreef Gucci___X het volgende:
Nee, vanmorgen heeft ze terug gegeten dus denk dat ze misschien buiten iet gevangen heeft ofzo
terug gegeten.quote:Op woensdag 9 april 2008 09:54 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
'terug gegeten'? Is dat een vlaamse uitdrukking voor uitspugen?
Een consult bij de dierenarts lijkt me toch echt nodig, gerekend vanaf 1 februari zitten we nu op dag 69, vrijwel de limiet voor een normale draagtijd dus alleen al om te controleren of alles nog goed zit zou ik het doen.
Heb dat eens gevraagd aan de dierenarts en de zy mij dat je een buitenkat toch niet kan verplichten om binnen te werpen want dat ze toch wacht toto ze buiten isquote:Op woensdag 9 april 2008 01:59 schreef je_ouwe_moer het volgende:
[..]
Je laat haar nog steeds naar buiten??
Nee doet ze heel goed ze neemt de groententuin van da buurman en die kan geen katten uitstaan dus daar maakt ze eeen putjequote:Op woensdag 9 april 2008 08:46 schreef Charisma het volgende:
misschien een beetje urine? ik vind het tof wat TS zo alles doet om de kat te helpen en voor haar zorgt
![]()
alleen, als ze buiten gaat poepen, stinkt jullie tuin niet behoorlijk na kattepis en poep?
Geen idee ze leven zeker nog want voel ze iedere dag. Ja hoor ze slaapt veel eet terug goed en drinkt goedquote:Op woensdag 9 april 2008 08:37 schreef je_ouwe_moer het volgende:
Waar blijven de kittens??
En als die er nog steeds niet zijn.. wat was dan het vocht op haar dekentje? Gaat het wel goed met Poezie?
Het kan ook later gebeurt zyn hé ik wacht nog tot zaterdag als er dan niks is ga ik naar de DAquote:Op woensdag 9 april 2008 09:54 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
'terug gegeten'? Is dat een vlaamse uitdrukking voor uitspugen?
Een consult bij de dierenarts lijkt me toch echt nodig, gerekend vanaf 1 februari zitten we nu op dag 69, vrijwel de limiet voor een normale draagtijd dus alleen al om te controleren of alles nog goed zit zou ik het doen.
Jaquote:Op woensdag 9 april 2008 10:09 schreef Wexy het volgende:
[..]
terug gegeten.
ze at niet... dus ze eet nu weer
terug aan het eten..
aww babykonijntjesquote:Op woensdag 9 april 2008 14:44 schreef Gucci___X het volgende:
Nu heb ik HEEEEEEEEl goed nieuws
Jullie wachten misschien op een ander nestje
Maar mijn konijntje Snoopy is daarnet bevallen van al zeker 2 kleine konijntjes
Kan ze niet zien want ze zitten in een kotje dat ik niet kan openen
TerugVindPostquote:Op woensdag 9 april 2008 21:00 schreef Gucci___X het volgende:
Misschien domme vraag maar wat beteknd die tvp nu toch
Vind het heel jammer!quote:Op woensdag 9 april 2008 21:50 schreef Queen_Bee het volgende:
Hebben jullie nog meer dieren om het overschot nog meer te helpen?
Kan je nog meer topics vinden om over het dierenoverschot te zeiken?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:50 schreef Queen_Bee het volgende:
Stel je niet aan, ik heb het steeds in dat topic gelaten.quote:Op woensdag 9 april 200822:01 schreef Trusten het volgende:
[..]
Kan je nog meer topics vinden om over het dierenoverschot te zeiken?
De moederpoes was een voorheen een zwerfkat die ze in huis genomen hebben , ik vind het van Gucci juist erg tof dat ze haar in huis genomen hebbenquote:Op woensdag 9 april 2008 21:50 schreef Queen_Bee het volgende:
Bedankt!quote:Op woensdag 9 april 2008 22:30 schreef Snoet123 het volgende:
[..]
De moederpoes was een voorheen een zwerfkat die ze in huis genomen hebben , ik vind het van Gucci juist erg tof dat ze haar in huis genomen hebbenen nu de zorg van moederpoes en haar toekomstige kittens nu op zich nemen.
Die 'snerende' opmerking vind ik dus een beetje misplaatst hier
ik ben idd van het gemiddelde uit gegaan en van een zo'n laat mogelijke dekking eind eerste week februari, voor het zelfde geld zit ze dus al op of over die 70 dagen heen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 16:32 schreef Barbaaf het volgende:
Ondeugend, dan ga je ervan uit dat 63 dagen normaal is. Twee dagen over tijd is niet zo bijzonder dacht ik, tot 70 dagen kan gewoon voorkomen maar 't begint zo zoetjes aan eens tijd te worden. Voor komend weekend moeten ze er toch wel zijn, al denk ik dat Poezie, zoals zoveel poezen die op Fok bevallingstopics hebben gehad, vindt dat er eerst een heel topic vol moet voordat er begonnen wordt met werpen
Dus Gucci, kom maar op met die foto's en filmpjes
Ik ook. In ieder geval heeft de DA ernaar gekeken dus voorlopig ben ik weer even gerustgesteld. Ik hoop alleen dat de DA genoeg ervaring heeft om te zien wanneer er ingegrepen moet worden. Omdat Poezie al meer nestjes gehad heeft zal het geboortekanaal wel goed zijn, ik neem aan dat ze dan eerst wee-opwekkende medicijnen zullen proberen?quote:Op zaterdag 12 april 2008 16:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
ik ben idd van het gemiddelde uit gegaan en van een zo'n laat mogelijke dekking eind eerste week februari, voor het zelfde geld zit ze dus al op of over die 70 dagen heen.
Nou ja , ik ben ongeduldig.
Een calciumspuit doen ze bij honden maar dat is niet zonder gevaar. Mijn hond is onlangs via een keizersnee moeder geworden en ik ben blij dat mijn DA dat doorzetten deed. Al was ze maar 3 dagen overtijd.quote:Op zaterdag 12 april 2008 16:54 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik ook. In ieder geval heeft de DA ernaar gekeken dus voorlopig ben ik weer even gerustgesteld. Ik hoop alleen dat de DA genoeg ervaring heeft om te zien wanneer er ingegrepen moet worden. Omdat Poezie al meer nestjes gehad heeft zal het geboortekanaal wel goed zijn, ik neem aan dat ze dan eerst wee-opwekkende medicijnen zullen proberen?
Ik weet niet hoe het zit waar jij woont, maar je zou de Dierenbescherming kunnen bellen. Ik geloof dat die van die acties hebben dat ze zwerfkatten oppakken, steriliseren en dan weer vrijlaten. Je hebt dan geen asiels vol met niet gesocialiseerde katten, maar je zorgt wel dat het probleem na 1 generatie ophoudt. Probeer het eens!quote:Op zondag 13 april 2008 22:13 schreef Gucci___X het volgende:
Heb op mijn andere pc foto's staan van haar kittens van vorig jaar
Zat ook een lapjeskat bij Maar die zyn helemaal wild nu en de dochter lapjeskat is nu ook zwanger Jammer wnat ze iis nog geen jaar oud vind het een echte schande maarja wat kan ik er aan doen. heb nog el wa foto's
Netlog?quote:Op maandag 14 april 2008 13:29 schreef Barbaaf het volgende:
Ow en om nog 'ns op dat filmpje terug te komen, je zou het ook op Usenet kunnen zetten (als je daar bekend mee bent) of op je webspace of Hyves (of wat de jeugd van tegenwoordig ook gebruikt), dan wil ik het daar nog wel vanaf halen en zelf op Youtube oid. zetten.
Ze iis heel de nacht buiten geweest en ze kwam vanmoquote:Op maandag 14 april 2008 10:37 schreef Barbaaf het volgende:
Nog wat gebeurd vannacht? (vast niet maar dit topic moet gewoon vol zodat in deel 2 de kittens komen)
In drie maanden is ze van straakat een huiuskat gewordenquote:Op maandag 14 april 2008 17:47 schreef Vandaag... het volgende:
Leuke foto´s. Ze lijkt wel erg tam voor een zwerfkat.
(verkapte topic volspam post)
Oké ! tegn vanavond staan alle foto's die ik heb van haar erop wel nieuwe topic denk ik of niet?quote:Op maandag 14 april 2008 18:35 schreef je_ouwe_moer het volgende:
Ik wil meer foto's van Lapjespoezie!
(onverkapte topic volspampost)
Goed ideequote:Op maandag 14 april 2008 21:56 schreef Barbaaf het volgende:
En dan kiezen we de leukste uit voor deel 2
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |