Neuh maar het schreeuwt om hulp en advies, elke draai van poezebeest wordt besproken, iedereen leeft mee. Dan verwacht ik niet een etmaal niets meer te horen ineens.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:05 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Moet ze dan elk half uur melden dat er niets te melden valt? Je lijkt m'n vorige manager wel![]()
Gucci, je weet zeker dat ze in huis is? Misschien ligt ze nu wel ergens te bevallen... succes met zoeken!
Fijn!quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:12 schreef Gucci___X het volgende:
Ik begin er hier over en ze duikt op.
Ze kwam eten denk ik, ze kwam van boven lag waarschijnlijk onder men bed enige plaats waar ik niet gekeken heb. Nog niet bevallen. maar denk wel dat ze een plaats aan het zoeken s om te bevallen
OK, maar de adviezen, overbezorgdheid ed. zijn zaterdag uitgebreid be- en uitgesproken, nu is het afwachten. Ik denk ook dat TS nog zaken als school heeft enzo. In de andere bevallingstopics duurde het ook regelmatig een week na de eerste post voordat er wat te zien was, dit kan best ook nog even duren.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Neuh maar het schreeuwt om hulp en advies, elke draai van poezebeest wordt besproken, iedereen leeft mee. Dan verwacht ik niet een etmaal niets meer te horen ineens.
Ja je verhaal klinkt ook heel logisch hoor. Maar als ik lees dat poes zaterdag een natte plek in mand heeft achter gelaten, op de koude vloer ligt te buikstuiptrekken krijg ik gewoon een beetje jeuk.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:15 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
OK, maar de adviezen, overbezorgdheid ed. zijn zaterdag uitgebreid be- en uitgesproken, nu is het afwachten. Ik denk ook dat TS nog zaken als school heeft enzo. In de andere bevallingstopics duurde het ook regelmatig een week na de eerste post voordat er wat te zien was, dit kan best ook nog even duren.
Poezie heeft een tijdje gezworven, die zal toch liever alleen bevallen. Misschien als ze het héél stil in huis maken, dat ze dan iets horen (lieve kleine mieuwtjes oid)
en nog wat nachtmerriescenario'squote:Indien er tijdens de zwangerschap sprake is van vaginale afscheiding, controleer dan hoe deze eruit ziet; is deze helder is en niet (abnormaal) vies ruikt, dan kan dit betekenen dat er een kitten is overleden, dit is erg jammer… maar ga niet meteen panikeren, want dit is vaak een selectie van de natuur (in vele gevallen was er dan iets ernstig mis met het kitten), en vaak komen de andere kittens dan gewoon gezond ter wereld op de aangegeven datum.
Is de afscheiding echter troebel en/of ruikt deze vies, dan kan dit ook betekenen dat er één of meerdere kittens zijn overleden, maar meestal is er dan ook al sprake van een infectie; baarmoederontsteking. In dit geval is de sterfte van de kittens ook meestal niet meer zo recent, en deze kunnen tijdens de bevalling dan ook al in staat van ontbinding zijn, en in vaak zijn ze zelfs al volledig geresorbeerd (= opgenomen in het lichaam van de poes, waardoor er in principe niks meer van het kitten overblijft, en er dus geen dood kitten meer geboren word). Ook in dit geval kunnen er nog levende kittens aanwezig zijn.
! Let wel, afscheiding betekent niet altijd dat er één of meerdere dode kittens aanwezig zijn, in sommige gevallen gaat de poes al een paar dagen of een week vóór de bevalling wat vloeien, en blijkt bij de bevalling alles gewoon in orde te zijn. Maar veelal wijst het op een probleem, dus kun je maar beter tijdig je dierenarts op de hoogte brengen, zodat er indien nodig tijdig kan worden ingegrepen !
Waarschijnlijk heb je gewoon een heel kitten gevoeld, want een pootje is nog zo dun en klein dat je dat echt niet zomaar te pakken krijgt hoor.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:06 schreef Gucci___X het volgende:
heb al eens kunnen voelen maar dan ben ik wel heel erg geschrokken hoor toen voeldee ik plots een poot sindsdoien durf ik niet meer voelen
Heb al foto's gepost waar je het wel goed ziet hoor....quote:Op woensdag 2 april 2008 14:45 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gewoon een heel kitten gevoeld, want een pootje is nog zo dun en klein dat je dat echt niet zomaar te pakken krijgt hoor.
Verder vind ik die poes er totaal niet zwanger uitzien.
Op eerdere foto's die je hebt gepost zou ze best zwanger kunnen zijn alleen voor hoogzwanger is ze wel vrij mager. Zeker als er volgens de dierenarts minimaal 5 kittens in zitten. Kan je een foto maken van haar buik/tepels? Als een kat aan het einde van haar draagperiode is dan verliest ze het haar rondom de tepels en worden deze groter...quote:Op woensdag 2 april 2008 15:10 schreef Gucci___X het volgende:
Maar waarom is ze dan in 1 week heel veel verdikt en staat haar buik keihard en is haar gedrag verandert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |