abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:06:47 #126
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_57762169
Allemaal vragen rijzen hier nu op..

Was ze er al wel aan toe?
Is ze misschien al bevallen?
Moeten jullie haar toch niet even vinden? (Desnoods huis op de kop)
Hoe krijgen jullie het voor elkaar een hoogzwangere poes kwijt te raken?
Misschien heeft ze medische hulp nodig ?

En ja misschien overreact ik? Maar zou de poes niet uit het oog verliezen in haar conditie.:)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_57762207
Klinkt alsof er iets staat te gebeuren...
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:08:55 #128
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_57762210
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:05 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Moet ze dan elk half uur melden dat er niets te melden valt? Je lijkt m'n vorige manager wel

Gucci, je weet zeker dat ze in huis is? Misschien ligt ze nu wel ergens te bevallen... succes met zoeken!
Neuh maar het schreeuwt om hulp en advies, elke draai van poezebeest wordt besproken, iedereen leeft mee. Dan verwacht ik niet een etmaal niets meer te horen ineens.
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:12:10 #129
210582 Gucci___X
Kùsjés Allemaal _____XxXxXxX
pi_57762281
Ik begin er hier over en ze duikt op.
Ze kwam eten denk ik, ze kwam van boven lag waarschijnlijk onder men bed enige plaats waar ik niet gekeken heb. Nog niet bevallen. maar denk wel dat ze een plaats aan het zoeken s om te bevallen
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:15:14 #130
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_57762336
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:12 schreef Gucci___X het volgende:
Ik begin er hier over en ze duikt op.
Ze kwam eten denk ik, ze kwam van boven lag waarschijnlijk onder men bed enige plaats waar ik niet gekeken heb. Nog niet bevallen. maar denk wel dat ze een plaats aan het zoeken s om te bevallen
Fijn!
Probeer haar niet te storen maar wel een beetje in de gaten te houden?
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 16:15:50 #131
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_57762348
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:08 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Neuh maar het schreeuwt om hulp en advies, elke draai van poezebeest wordt besproken, iedereen leeft mee. Dan verwacht ik niet een etmaal niets meer te horen ineens.
OK, maar de adviezen, overbezorgdheid ed. zijn zaterdag uitgebreid be- en uitgesproken, nu is het afwachten. Ik denk ook dat TS nog zaken als school heeft enzo. In de andere bevallingstopics duurde het ook regelmatig een week na de eerste post voordat er wat te zien was, dit kan best ook nog even duren.

Poezie heeft een tijdje gezworven, die zal toch liever alleen bevallen. Misschien als ze het héél stil in huis maken, dat ze dan iets horen (lieve kleine mieuwtjes oid )
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:16:09 #132
210582 Gucci___X
pi_57762352
Ze loopt hier gewoon rond ze doet waar zy zin in heeft is een straatkat die kun je zomaar niet ergens opsluiten ofzo en zeker niet doen wat je ermee wilt doen
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:27:21 #133
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_57762544
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:15 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

OK, maar de adviezen, overbezorgdheid ed. zijn zaterdag uitgebreid be- en uitgesproken, nu is het afwachten. Ik denk ook dat TS nog zaken als school heeft enzo. In de andere bevallingstopics duurde het ook regelmatig een week na de eerste post voordat er wat te zien was, dit kan best ook nog even duren.

Poezie heeft een tijdje gezworven, die zal toch liever alleen bevallen. Misschien als ze het héél stil in huis maken, dat ze dan iets horen (lieve kleine mieuwtjes oid )
Ja je verhaal klinkt ook heel logisch hoor. Maar als ik lees dat poes zaterdag een natte plek in mand heeft achter gelaten, op de koude vloer ligt te buikstuiptrekken krijg ik gewoon een beetje jeuk.

Ik ga me maar weer met mijn eigen pupsel bezighouden en weer meelezen ipv posten.
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2008 @ 12:48:34 #134
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_57777634
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat er 'iets' vaker geupdate mag worden
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 2 april 2008 @ 13:13:06 #135
210582 Gucci___X
pi_57778090
Oké!
Nou daarjuist had ze weer stuiptrekkingen maar die zijn al terug over denk ik!
Heb ze daarstraks even onder toezicht buiten laten lopen ze was zo gelukkig maar heb ze na een half uurtje terug binnengelaten! Nu ligt ze te slapen! Hoop dat ze tegen vrijdag al bevallen is kan ik de eerste dagen van de kittens nog genieten want maandag moet ik spijtig genoeg al terug naar school!
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2008 @ 13:37:14 #136
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_57778621
As. vrijdag is het precies 9 weken sinds 1 februari dus als Poezie zich aan de kalender houdt zou het die dag moeten gebeuren, al kan het een week langer duren (en zou ze ook later gedekt kunnen zijn).

Ik heb geprobeerd iets te vinden over die stuipjes maar zonder resultaat, wel kwam ik op kattenplaza.nl het volgende tegen (ivm. het vocht dat je zaterdag vond):
quote:
Indien er tijdens de zwangerschap sprake is van vaginale afscheiding, controleer dan hoe deze eruit ziet; is deze helder is en niet (abnormaal) vies ruikt, dan kan dit betekenen dat er een kitten is overleden, dit is erg jammer… maar ga niet meteen panikeren, want dit is vaak een selectie van de natuur (in vele gevallen was er dan iets ernstig mis met het kitten), en vaak komen de andere kittens dan gewoon gezond ter wereld op de aangegeven datum.

Is de afscheiding echter troebel en/of ruikt deze vies, dan kan dit ook betekenen dat er één of meerdere kittens zijn overleden, maar meestal is er dan ook al sprake van een infectie; baarmoederontsteking. In dit geval is de sterfte van de kittens ook meestal niet meer zo recent, en deze kunnen tijdens de bevalling dan ook al in staat van ontbinding zijn, en in vaak zijn ze zelfs al volledig geresorbeerd (= opgenomen in het lichaam van de poes, waardoor er in principe niks meer van het kitten overblijft, en er dus geen dood kitten meer geboren word). Ook in dit geval kunnen er nog levende kittens aanwezig zijn.

! Let wel, afscheiding betekent niet altijd dat er één of meerdere dode kittens aanwezig zijn, in sommige gevallen gaat de poes al een paar dagen of een week vóór de bevalling wat vloeien, en blijkt bij de bevalling alles gewoon in orde te zijn. Maar veelal wijst het op een probleem, dus kun je maar beter tijdig je dierenarts op de hoogte brengen, zodat er indien nodig tijdig kan worden ingegrepen !
en nog wat nachtmerriescenario's

Heb je de dierenarts nog gesproken sinds zaterdag? Anders kan je 'm misschien beter even bellen, vertellen van het vocht en de stuipjes, dan kan hij wel inschatten of verder onderzoek nodig is.

Kan je de kittens ook voelen bewegen, als Poezie het toelaat tenminste?
  woensdag 2 april 2008 @ 14:06:07 #137
210582 Gucci___X
pi_57779265
heb al eens kunnen voelen maar dan ben ik wel heel erg geschrokken hoor toen voeldee ik plots een poot sindsdoien durf ik niet meer voelen
  woensdag 2 april 2008 @ 14:38:21 #138
210582 Gucci___X
pi_57779998
Heb nog wa foto's genomen daarnet
[img][/img]
  woensdag 2 april 2008 @ 14:45:12 #139
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57780168
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:06 schreef Gucci___X het volgende:
heb al eens kunnen voelen maar dan ben ik wel heel erg geschrokken hoor toen voeldee ik plots een poot sindsdoien durf ik niet meer voelen
Waarschijnlijk heb je gewoon een heel kitten gevoeld, want een pootje is nog zo dun en klein dat je dat echt niet zomaar te pakken krijgt hoor.

Verder vind ik die poes er totaal niet zwanger uitzien.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2008 @ 14:45:31 #140
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_57780178
Stoere poes hoor maar wat ligt ze er maf bij op de bovenste foto

Je zou een hogere doos kunnen proberen en dan op z'n kant, zodat alleen de voorkant open is, dan heeft ze wat meer beschutting en voelt ze zich wellicht wat prettiger.
  woensdag 2 april 2008 @ 14:48:17 #141
210582 Gucci___X
pi_57780238
heb ik gedaan daar wilt ze nie in gaan in deze ligt ze constant
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2008 @ 14:51:37 #142
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_57780311
Lekker laten liggen dan, ze weet 't zelf 't beste (denkt ze, niets is eigenwijzer dan een zwangere poes )
  woensdag 2 april 2008 @ 14:53:19 #143
210582 Gucci___X
pi_57780357
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:45 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je gewoon een heel kitten gevoeld, want een pootje is nog zo dun en klein dat je dat echt niet zomaar te pakken krijgt hoor.

Verder vind ik die poes er totaal niet zwanger uitzien.
Heb al foto's gepost waar je het wel goed ziet hoor....
  Admin woensdag 2 april 2008 @ 14:54:32 #144
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_57780388
De poes ziet er naar mijn bescheiden mening niet erg hoogzwanger uit?
Verder kan het enorm schelen om de poes rust te geven, niet iedere 2 minuten gaan kijken, je zult zien dat het bij rust "opeens"gepiept is
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 2 april 2008 @ 15:08:40 #145
210582 Gucci___X
pi_57780711
Dacht ik dus ook heb ze in onze bureau gezet want daar komt niemand.was dan terug weggegaan en na 2 minuten lag ze al terug bij mij in de zetel.
  woensdag 2 april 2008 @ 15:10:52 #146
210582 Gucci___X
pi_57780758
Maar waarom is ze dan in 1 week heel veel verdikt en staat haar buik keihard en is haar gedrag verandert
pi_57781802
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:10 schreef Gucci___X het volgende:
Maar waarom is ze dan in 1 week heel veel verdikt en staat haar buik keihard en is haar gedrag verandert
Op eerdere foto's die je hebt gepost zou ze best zwanger kunnen zijn alleen voor hoogzwanger is ze wel vrij mager. Zeker als er volgens de dierenarts minimaal 5 kittens in zitten. Kan je een foto maken van haar buik/tepels? Als een kat aan het einde van haar draagperiode is dan verliest ze het haar rondom de tepels en worden deze groter...

Zoals hier:
  woensdag 2 april 2008 @ 16:45:47 #148
210582 Gucci___X
pi_57782830
maar haar buik is niet zo dik opzij maar wel onderaan
Zal het een proberen
Ze likt wel veel aan haar tepels
  woensdag 2 april 2008 @ 16:59:43 #149
210582 Gucci___X
pi_57783124
Gelukt het licht zit er wel wat in!
  woensdag 2 april 2008 @ 17:59:01 #150
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57784271
Niet alle katten worden superdik als ze zwnager zijn hoor; is net als bij mensen heel verschillend.
Maar aan de opgezwollen tetten te zien is ze hartstikke bewipt.

Verder; lekker met rust laten. Dat geklooi met dat beest zorgt voor stress, en net als bij mensen is stress een hele slechte voeder voor zwangeren.
Tenminste, als je geen dode kits op je geweten wil hebben.

2 x daags checken of ze drinkt en eet. Verder ...afblijven/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')