bron Nederlands dagbladquote:Man opgepakt wegens antisemitisme
ANPAMSTERDAM - De Amsterdamse politie heeft zaterdag tijdens de demonstratie Nederland Bekent Kleur een man aangehouden wegens discriminatie. Dat heeft de organisatie maandag laten weten en de politie bevestigt dit.
De man in kwestie had uitspraken van Geert Wilders verzameld en die op een pamflet gezet. Daar waar in de teksten ’islam’ of ’moslims’ stond, had hij dat veranderd in ’Jood’ of ’Jodendom’.
De politie heeft de man meegenomen voor verhoor en hem heengezonden met een proces verbaal. Het is nu aan het Openbaar Ministerie om al dan niet over te gaan tot vervolging.
Bij de politie heeft de man aangegeven dat hij een proefproces wil uitlokken.
Nederland Bekent Kleur hoopt dat de arrestatie van de man aanleiding is om actie te ondernemen tegen Geert Wilders ,,en andere PVV’ers, die dezelfde uitspraken hebben gedaan’’.
En als ze Mohammedjes hadden uitgedeeld waren de winkels in de fik gestokenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, zoals ik pas op TV hoorde: als AH i.p.v. Smurfen Joden had uitgedeeld, waren ze ook aangeklaagd wegens antisemitisme... Waar gaat het over?!
Alhoewel ik mij er op voorsta om géén raciale of religieuze mening te hebben ben ik het er wel een beetje mee eens. Zoals al eerder gesteld teren ze nog een beetje op het leed dat ze in WO2 is aangedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:35 schreef Wokkel het volgende:
Joden hebben nu eenmaal een uitzonderingspositie
Is dat wel het gelijk dat De Winter wil hebben?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:45 schreef DroogDok het volgende:Strakke aktie.
Geeft (helaas) aan dat De Winter gelijk heeft.
http://www.nu.nl/news/149(...)bij_protest_Dam.htmlquote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:07 schreef saban het volgende:
Waar heb je dit gelezen? Submit het anders op de frontpage.
Andersom juist.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:23 schreef sigme het volgende:
Arrestatie is nogal wat hoor - een aanklacht is één ding, een arrestatie (politie-initiatief) een heel ander.
Nee. Iedereen kan wie dan ook aanklagen, maar een arrestatie gaat veel verder.quote:
euh, Wilders cs heeft in de Tweede Kamer der Staten Generaal volledige vrijheid van meningsuiting en kan nooit worden vervolgt voor wat hij daarbinnen zegt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Que?
Nou, dit bewijst wel redelijk het punt van de Winter; wie over joden zegt wat je zonder blikken of blozen over moslims kan zeggen, wordt aangepakt.
Ik mag lijen dat er een proces van komt.
Het zou zelfs nog kunnen zijn dat deze man een agent flink de huid volscheld en vervolgens wordt opgepakt terwijl hij dat bordje in z'n hand heeft. Media erop et voila een nieuws item is geboren.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:46 schreef ethiraseth het volgende:
Ik lees nergens dat het door joden komt dat deze man is opgepakt? Hebben joden een aanklacht ingediend tegen die man dan? Er staat alleen dat een overijverige politieman de man oppakte.
"aangehouden wegens discriminatie"quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Het zou zelfs nog kunnen zijn dat deze man een agent flink de huid volscheld en vervolgens wordt opgepakt
Een arrestatie kan worden verricht puur op verdenking van, een aanklacht moet worden onderbouwd.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Iedereen kan wie dan ook aanklagen, maar een arrestatie gaat veel verder.
En inderdaad, dit geeft Harry de Winter haast gelijk. Maar moest dat nou nog bewezen worden dan?
Er is ook nog een gigantisch juridisch verschil tussen heterdaad, staande houden en arrestatie. Ik vrees dat deze nuance de luitjes uit de OP ontgaan is of dat ze per ongeluk vergeten te vermelden..quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:53 schreef Zyggie het volgende:
Een arrestatie kan worden verricht puur op verdenking van, een aanklacht moet worden onderbouwd.
Volgens het artikel gaat het om discriminatie, niet om racisme.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:53 schreef Zyggie het volgende:
Joden vormen een etnische groep, Wilders ontloopt racisme door zijn pijlen te richten op een religie. Dat leek me ook wel duidelijk.
"Bij de politie heeft de man aangegeven dat hij een proefproces wil uitlokken."quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:52 schreef Monidique het volgende:
"aangehouden wegens discriminatie"
Het zou een zwarte agent kunnen zijn, inderdaad. Geen raar fenomeen, heb ik van horen zeggen, in Amsterdam. Ik hoop dat deze kritische houding tegenover de media op Fok! geen incident is. Echt wel.
Joden zijn een zelfde soort groep als Ariërs idd, maar het woordt "jood" kan 2 dingen betekenen, met een hoofdletter (Jood) is het een lid van de etnische groep, een jood met ene kleine letter is een aanhanger van het joodse geloof.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:53 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Een arrestatie kan worden verricht puur op verdenking van, een aanklacht moet worden onderbouwd.
Joden vormen een etnische groep, Wilders ontloopt racisme door zijn pijlen te richten op een religie. Dat leek me ook wel duidelijk.
http://www.koelman.com/2008/als-wilders-dan/quote:Afgelopen maandag stond op de voorpagina van de Volkskrant een opmerkelijke advertentie van Harry de Winter. De producent en programmamaker (tevens voorzitter van de adviesraad van de stichting Een Ander Joods Geluid) meldt paginabreed: ‘als Wilders hetzelfde over Joden (en het Oude Testament) gezegd zou hebben als wat hij nu over Moslims (en de Koran) uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme’.
Kost tienduizend euro, zo’n statement, maar dan heb je ook iets. Namelijk een statement van niets. Er had net zo goed kunnen staan:
Als de ChristenUnie hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat de partij nu over homo’s uitkraamt, dan waren ze allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als de SGP hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat de partij nu over vrouwen uitkraamt, dan waren ze allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als Maurice de Hond hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over de klusjesman uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als Gordon hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over deelnemers aan Idols uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als roddelblad Story hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat het nu over Frans Bauer uitkraamt, dan was het blad allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als mijn rijschoolhouder hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over vrouwen en achteruit inparkeren uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als boer Jan uit Boer zoekt Vrouw net zo lomp en ongeïnteresseerd met Joden zou omgaan als met zijn twee laatste vrouwen, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als Louis van Gaal “ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?” tegen Joodse overlevenden van de Holocaust gezegd zou hebben, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als Sophie Hilbrand in Zomerhitte niet zou zeggen “ik vinger me wel eens voor hem” maar “ik vinger mezelf niet voor een Jood”, dan was ze allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Heb je de smaak te pakken? Maak dan nu je eigen Harry de Winter statement, want ook jij kan een echte Harry de Winter zijn! De mogelijkheden zijn eindeloos. Vul maar in en plaats ‘m hieronder in de reacties:
Als ……………………… hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over …………………….. uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
De mijne luidt in ieder geval:
Als Harry de Winter hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over Geert Wilders uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Joden hebben zelfs een eigen woord voor racsime.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Joden maken misbruik van hun verleden. Ze zijn zogenaamd nog zielig en je kunt dus haast niks over ze zeggen.
Klopt, dat had er net zo goed kunnen staan, en dat was dan ook net zo terecht geweest.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Afgelopen maandag stond op de voorpagina van de Volkskrant een opmerkelijke advertentie van Harry de Winter. De producent en programmamaker (tevens voorzitter van de adviesraad van de stichting Een Ander Joods Geluid) meldt paginabreed: ‘als Wilders hetzelfde over Joden (en het Oude Testament) gezegd zou hebben als wat hij nu over Moslims (en de Koran) uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme’.
Kost tienduizend euro, zo’n statement, maar dan heb je ook iets. Namelijk een statement van niets. Er had net zo goed kunnen staan:
Als de ChristenUnie hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat de partij nu over homo’s uitkraamt, dan waren ze allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als de SGP hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat de partij nu over vrouwen uitkraamt, dan waren ze allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als mijn rijschoolhouder hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over vrouwen en achteruit inparkeren uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Volgens mij is een godsdienst niet helemaal hetzelfde als één persoon. Maar dat is voor de auteur, en ook voor de redactie van Metro, blijkbaar te moeilijk.quote:
Als Maurice de Hond hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over de klusjesman uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als Gordon hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over deelnemers aan Idols uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als roddelblad Story hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat het nu over Frans Bauer uitkraamt, dan was het blad allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als boer Jan uit Boer zoekt Vrouw net zo lomp en ongeïnteresseerd met Joden zou omgaan als met zijn twee laatste vrouwen, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als Louis van Gaal “ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?” tegen Joodse overlevenden van de Holocaust gezegd zou hebben, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Als Sophie Hilbrand in Zomerhitte niet zou zeggen “ik vinger me wel eens voor hem” maar “ik vinger mezelf niet voor een Jood”, dan was ze allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Heb je de smaak te pakken? Maak dan nu je eigen Harry de Winter statement, want ook jij kan een echte Harry de Winter zijn! De mogelijkheden zijn eindeloos. Vul maar in en plaats ‘m hieronder in de reacties:
Als ……………………… hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over …………………….. uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
De mijne luidt in ieder geval:
Als Harry de Winter hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over Geert Wilders uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
http://www.koelman.com/2008/als-wilders-dan/
De Winter zegt: zeg dit over joden en je krijgt problemen, zeg het over moslims en je krijgt geen problemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:46 schreef Napalm het volgende:
Volgens mij is de situatie Wilders - deze pipo gelijk; het geheel ligt bij het OM ter beoordeling. Hoe dit dan de Winter gelijk kan geven ontgaat me volkomen; het tegendeel lijkt juist waar te zijn..
Klopt absoluut, maar Wilders zegt ook zaken buiten het parlement. Ik heb niet de indruk dat Wilders zich 'veilig' verschanst achter het spreekrecht in het parlement.quote:[..]
euh, Wilders cs heeft in de Tweede Kamer der Staten Generaal volledige vrijheid van meningsuiting en kan nooit worden vervolgt voor wat hij daarbinnen zegt.
Eh, nou, nee. Strafbaarheid van discriminatie / belediging wegens godsdienstige overtuiging is zelfs iets makkelijker dan wegens afkomst, maar het verschil is sowieso marginaal.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:53 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het ging me ook niet zozeer om de strafbaarheid, maar meer om de perceptie van het volk. Hij hanteert een melange van cultureel/religieus/etnische kritiek, die doordat het voornamelijk op religie is gericht, niet een grote schokreactie veroorzaakt. Van een religie kan je afstappen, van etniciteit niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, nou, nee. Strafbaarheid van discriminatie / belediging wegens godsdienstige overtuiging is zelfs iets makkelijker dan wegens afkomst, maar het verschil is sowieso marginaal.
Maar je had het over de arrestatie. Als de politie volksperceptie gaat gebruiken als arrestatiegrondslag is wel iets mis.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:14 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het ging me ook niet zozeer om de strafbaarheid, maar meer om de perceptie van het volk. Hij hanteert een melange van cultureel/religieus/etnische kritiek, die doordat het voornamelijk op religie is gericht, niet een grote schokreactie veroorzaakt. Van een religie kan je afstappen, van etniciteit niet.
Euhm.. Maurice de Hond is ook een jood. Wel sneu van Foppe de Haan dat hij deze achterlijke demonstratie steunde. Geen wonder als je nooit iets van de 'multicul' merkt in je Friese inteeltdorpje.quote:Als Maurice de Hond hetzelfde over Joden gezegd zou hebben als wat hij nu over de klusjesman uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
Kom de grote Encyclopedie der Neerlandse Jooden toch nog van pas...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:59 schreef Fonkmeistahh het volgende:
[..]
Euhm.. Maurice de Hond is ook een jood.
Ik mis het voorbeeld in het artikel. Noem eens een leus, waarvoor die man een boete proces verbaal kreeg?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:17 schreef sigme het volgende:
[..]
bron Nederlands dagblad
Que?
Nou, dit bewijst wel redelijk het punt van de Winter; wie over joden zegt wat je zonder blikken of blozen over moslims kan zeggen, wordt aangepakt.
Ik mag lijen dat er een proces van komt.
En hij merkt er ook nooit iets van bij Jong Oranjequote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:59 schreef Fonkmeistahh het volgende:
Wel sneu van Foppe de Haan dat hij deze achterlijke demonstratie steunde. Geen wonder als je nooit iets van de 'multicul' merkt in je Friese inteeltdorpje.
Tsja. Jij impliceert dat een afwijkende huidskleur ook een afwijkende cultuur inhoudt. Wie is er nu de racist?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:06 schreef Montov het volgende:
[..]
En hij merkt er ook nooit iets van bij Jong Oranje
Van nu.nl:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik mis het voorbeeld in het artikel. Noem eens een leus, waarvoor die man een boete proces verbaal kreeg?
http://www.nu.nl/news.jsp?n=1494623&c=14quote:De tekst van het pamflet zou afkomstig zijn van een website met omstreden uitspraken van de PVV-leider.
Enkele gebruikte teksten in het pamflet waren: 'geen joden meer Nederland in, veel joden Nederland uit, denaturalisatie van joodse criminelen' en 'De immigratie van joden moet worden gestopt'.
Nogal wiedes! Als je moslims discrimineert zal je niet worden gearresteerd voor antisemitisme.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:35 schreef Wokkel het volgende:
Joden hebben nu eenmaal een uitzonderingspositie
Lippenhuizen is een en al een andere cultuur dan de Nederlandse, met eigen taal, eigen tradities, eigen historie, kortom, een eigen cultuur. Het moet wel de afkomst zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tsja. Jij impliceert dat een afwijkende huidskleur ook een afwijkende cultuur inhoudt. Wie is er nu de racist?
Nog even en de Jodenkoeken volgen het lot van de negerzoenen....quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:09 schreef Montov het volgende:
[..]
Van nu.nl:
[..]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=1494623&c=14
Wel leuk, natuurlijk!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:09 schreef Montov het volgende:
[..]
Van nu.nl:
[..]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=1494623&c=14
quote:Er is een speciale term voor, takiyya. Dat betekent dat je als jood in een niet-jodenland je ware jodengezicht verbergt om vervolging te voorkomen, terwijl de strijd tegen niet-joden wel heimelijk wordt gevoerd. Neem als voorbeeld een jood in Nederland die zwijgt over zijn ware gedachten over homo’s, namelijk dat ze volgens hem minder zijn dan varkens. Als de jodencultuur dominant wordt in een land, kan hij volgens de leer van de takiyya wel zijn ware gezicht laten zien. Denk daarbij aan het spreekwoordelijke Israëlische jongentje van veertien dat wil voordringen in de rij in de winkel, wordt teruggewezen, en dan roept: “Wacht maar tot wij het voor het zeggen krijgen!” Zijn vader zal dat alleen nog maar gedacht hebben. Mijn bijbel over de Torah is het boek The Force of Reason van Oriana Fallaci. Keer op keer herlees ik dat. Het is zo waar wat daarin staat!”
Dat dergelijke context nauwelijks bestaat, bij dergelijke leuzen op een demonstratie.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De context, daar gaat het om. Het is een drogreden om te stellen dat de joden van toen de moslims van nu zijn. Wat is daar moeilijk aan te begrijpen?
Ten eerste: Joden hebben de Holocaust meegemaakt. Ten tweede: moslims willen graag met de Holocaust meeliften, omdat ze dan ook zielig gevonden kunnen worden, terwijl ze overigens niet veel op hebben met Joden of een Holocaust.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat dergelijke context nauwelijks bestaat, bij dergelijke leuzen op een demonstratie.
En dat de drogredenering dat de moslims van nu de joden van toen zijn er juridisch niet zoveel toe doet. Oh ja - en dat de politie niet pro-actiever censuur dient toe te passen dan strikt noodzakelijk, dat ook.
Dit zijn verklaringen om het een wat erger te vinden dan het ander. Maar geen verklaringen voor juridisch verschil, of voor verschil in politieoptreden.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ten eerste: Joden hebben de Holocaust meegemaakt. Ten tweede: moslims willen graag met de Holocaust meeliften, omdat ze dan ook zielig gevonden kunnen worden, terwijl ze overigens niet veel op hebben met Joden of een Holocaust.
Als Wilders het volgende roept: geen appels meer Nederland in, veel appels Nederland uit, denaturalisatie van appelachtige criminelen' en 'De immigratie van appels moet worden gestopt' dan zullen moslims dit ook wel naar zich toe willen trekken.
Ik ben niet gek, ik ben een appel!!!
Die man is gewoon heengezonden en ten tweede wordt ook Wilders getoetst aan de wet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit zijn verklaringen om het een wat erger te vinden dan het ander. Maar geen verklaringen voor juridisch verschil, of voor verschil in politieoptreden.
Waarom moeten Joden de benchmark zijn? Dat discriminatie van Joden gevoelig ligt in Nederland, dat is al langer bekend, en begrijpelijk ook. Discriminatie van moslims valt in dezelfde categorie als discriminatie van christenen, boeddhisten, vrouwen, homo's, etc. Het enige dat aangetoond wordt met deze arrestatie is dat Joden meer beschermd worden dan anderen, maar zeker niet dat moslims benadeeld worden. Een 'klein' nuance verschil dat de gebruikelijke groep politiek-correcte nitwits en ander tuig niet snel zullen bevatten.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:42 schreef Super7fighter het volgende:
Dus Harry de Winter heeft toch gelijk gekregen. Vervang het woord Moslim door Jood en je wordt opgepakt. Die drempel ligt kennelijk lager als het om Moslims gaat, gezien de vele Islamofobe en Moslimhatende uitspraken van Geertje en op internet nageblaat door zijn blinde volgelingen. Een kwalijke zaak die de Nederlander best wel aangerekend mag worden.
Terwijl Arabieren ook van de Semieten afstammen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nogal wiedes! Als je moslims discrimineert zal je niet worden gearresteerd voor antisemitisme.
Die man is gewoon gearresteerd. En natuurlijk wordt Wilders ook getoetst aan de wet. Maar -terecht!- terughoudend.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die man is gewoon heengezonden en ten tweede wordt ook Wilders getoetst aan de wet.
Dat is ook een redelijk walgelijke suggestie. Maar de suggestie dat moslims in vergelijking met andere bevolkingsgroepen zich wel véél moeten laten welgevallen aan "uitingen" is niet zo vreemd. En ik heb niet het idee dat iemand nu probeert aan te tonen dat moslims vergassing te wachten staat, maar meer het idee dat iemand wijst op ongelijkberechtiging.quote:Ik stoor mij aan het feit dat mensen de suggestie willen wekken dat moslims de joden van toen zijn en dat ze vergassing te wachten staat als Wilders de mp wordt in dit land.
Dus anti-semiterende Arabieren schelden zichzelf uit whehehehequote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:04 schreef Fonkmeistahh het volgende:
[..]
Terwijl Arabieren ook van de Semieten afstammen.
Die directe suggestie is ook walgelijk, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik stoor mij aan het feit dat mensen de suggestie willen wekken dat moslims de joden van toen zijn en dat ze vergassing te wachten staat als Wilders de mp wordt in dit land.
Ok, dus de volgende keer moeten ze met z'n tweeën zijn; eentje met leuzen over joden en eentje met leuzen over moslims. Valt iets voor te zeggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik weet vrij zeker dat diezelfde kerel ook even was meegenomen als die gewoon moslims had gebruikt ipv joden.
Maar nogmaals - dat alles heeft niks te doen met handelen door de Nederlandse politie. Dat zijn geen 'joden', geen 'moslims', die zijn neutraal.quote:Volgens mij is hier al aangegeven dat joden al iets hebben meegemaakt, dus dat ligt aangetoond zeer gevoelig. Moslims kunnen zich niet vergelijken met joden al was het maar omdat ze niets met joden hebben.
Nah - ik zou niet weten waarom een willekeurige moslim zich meer, eerder of publiekelijker moet distantiëren van een of andere gewelddadige idioot dan ik.quote:Anderzijds hebben moslims wel iets uit te leggen, aangezien medebroeders openlijk tegen het westen zijn. Naar mijn mening zeggen "normale" moslims niets over extremisme omdat ze ook bedreigd worden door extremisten. Toch zullen ze dat ooit moeten doen willen ze echt hulp krijgen van het westen, aangezien alleen zij zichzelf kunnen vrijvechten. Westerlingen hebben daar n. geen eigen belang in.
Vind ik niet. Dat zou pas zo zijn als er toch al moslims waren geweest die hadden gezegd dat Wilders gewoon zijn film moet kunnen maken en er achteraf ook geen dreigementen over zouden uitten. Maar ja, dan waren het geen moslims meer he....quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:39 schreef sigme het volgende:
Dergelijke zaken wel verwachten van moslims is éven idioot.
He kijk, een constitutionerende definitie! Als het niet relt is het geen moslim!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vind ik niet. Dat zou pas zo zijn als er toch al moslims waren geweest die hadden gezegd dat Wilders gewoon zijn film moet kunnen maken en er achteraf ook geen dreigementen over zouden uitten. Maar ja, dan waren het geen moslims meer he....![]()
Ze zouden er een zaak van moeten maken. De rechter moet zich over dergelijke ingrepen uitspreken, het gaat niet aan dat de politie (vaak!) spandoeken en dergelijke "verbiedt", en vervolgens geen toetsing bij de rechter vraagt.quote:Over de politie komen we pas eruit als beide situaties zich zouden voordoen, al geloof ik ook dat de politie nogal veel fouten maakt. Het zou pas interessant worden als het OM de kerel zou willen vervolgen.
Met alle respect, maar dit is juridische kletskoek.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:00 schreef keeweyz het volgende:
Het enige dat aangetoond wordt met deze arrestatie is dat Joden meer beschermd worden dan anderen, maar zeker niet dat moslims benadeeld worden. Een 'klein' nuance verschil dat de gebruikelijke groep politiek-correcte nitwits en ander tuig niet snel zullen bevatten.
De rechter moet dat pas doen bij een aanklacht. De rechter wacht...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:53 schreef sigme het volgende:
Ze zouden er een zaak van moeten maken. De rechter moet zich over dergelijke ingrepen uitspreken, het gaat niet aan dat de politie (vaak!) spandoeken en dergelijke "verbiedt", en vervolgens geen toetsing bij de rechter vraagt.
De politie neutraal?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:39 schreef sigme het volgende:
Maar nogmaals - dat alles heeft niks te doen met handelen door de Nederlandse politie. Dat zijn geen 'joden', geen 'moslims', die zijn neutraal.
Ja duh, dat snap ik. OM moet de zaak aanhangig maken, en in mag lijen dat ze dat doen ook.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De rechter moet dat pas doen bij een aanklacht. De rechter wacht...
Daar geldt de wet meer? Strenger? Vaker?quote:Antisemitisme in Amsterdm is nui eenmaal niet zo handig he....
Och, dikke kans dat 'ie daar niet eens echt goed over heeft nagedacht, wat hij nu zou willen bereiken. Maar maakt ook niet uit, vind ik. Ik ben benieuwd naar wat een rechter erover zou zeggen, niet naar het doel van die betoger.quote:Alleen een proefproces uitlokken is niet genoeg, wat wil die kerel nu? Alles verbieden of ook het recht om Joden te vernederen? Dit wijkt af van Wilders, wat is hier de werkelijke agenda?
De politie heeft proces verbaal opgemaakt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De rechter moet dat pas doen bij een aanklacht. De rechter wacht...
Zo werkt dat niet helemaal hoor. Als het OM er geen zaak van maakt komt er niks voor.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:11 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De politie heeft proces verbaal opgemaakt.
De man kan het dus gewoon laten voorkomen.
Ben je echt zo dom? Omdat het een plaats is waar veel Joden de pineut waren in WO2... Ligt gevoelig. Snappen die lijers zoals Marokko-aanhangers als jij misschien niet....quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:11 schreef sigme het volgende:
Daar geldt de wet meer? Strenger? Vaker?
[..]
De rechter zit er niet om als testkonijn te dienen.quote:Och, dikke kans dat 'ie daar niet eens echt goed over heeft nagedacht, wat hij nu zou willen bereiken. Maar maakt ook niet uit, vind ik. Ik ben benieuwd naar wat een rechter erover zou zeggen, niet naar het doel van die betoger.
Dat laatste zou moeten kunnen, tenzij er referenties naar Holocaust/WO2/doodsbedreigingen in zitten, dan is het nog steeds strafbaar. Geldt evenzo voor moslims. Bedreigen mag niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:11 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De politie heeft proces verbaal opgemaakt.
De man kan het dus gewoon laten voorkomen, tenzij het OM het pv seponeert.
Maar dat zou betekenen, dat anti-semitische uitspraken dan voortaan ook mogen.
Eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De rechter zit er niet om als testkonijn te dienen.
Hypocrieter dan jij zullen we op dit forum niet licht meemaken, schat ik in.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik weet vrij zeker dat diezelfde kerel ook even was meegenomen als die gewoon moslims had gebruikt ipv joden.
Volgens mij is hier al aangegeven dat joden al iets hebben meegemaakt, dus dat ligt aangetoond zeer gevoelig. Moslims kunnen zich niet vergelijken met joden al was het maar omdat ze niets met joden hebben. Anderzijds hebben moslims wel iets uit te leggen, aangezien medebroeders openlijk tegen het westen zijn. Naar mijn mening zeggen "normale" moslims niets over extremisme omdat ze ook bedreigd worden door extremisten. Toch zullen ze dat ooit moeten doen willen ze echt hulp krijgen van het westen, aangezien alleen zij zichzelf kunnen vrijvechten. Westerlingen hebben daar n. geen eigen belang in.
Volgens mij wel. Toen in P&W laatst een collage werd gemaakt van wat Wilders' meest frappante opmerkingen zijn viel het me op dat de meeste daarvan binnen de Kamer werden uitgesproken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt absoluut, maar Wilders zegt ook zaken buiten het parlement. Ik heb niet de indruk dat Wilders zich 'veilig' verschanst achter het spreekrecht in het parlement.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |