bron Nederlands dagbladquote:Man opgepakt wegens antisemitisme
ANPAMSTERDAM - De Amsterdamse politie heeft zaterdag tijdens de demonstratie Nederland Bekent Kleur een man aangehouden wegens discriminatie. Dat heeft de organisatie maandag laten weten en de politie bevestigt dit.
De man in kwestie had uitspraken van Geert Wilders verzameld en die op een pamflet gezet. Daar waar in de teksten ’islam’ of ’moslims’ stond, had hij dat veranderd in ’Jood’ of ’Jodendom’.
De politie heeft de man meegenomen voor verhoor en hem heengezonden met een proces verbaal. Het is nu aan het Openbaar Ministerie om al dan niet over te gaan tot vervolging.
Bij de politie heeft de man aangegeven dat hij een proefproces wil uitlokken.
Nederland Bekent Kleur hoopt dat de arrestatie van de man aanleiding is om actie te ondernemen tegen Geert Wilders ,,en andere PVV’ers, die dezelfde uitspraken hebben gedaan’’.
En als ze Mohammedjes hadden uitgedeeld waren de winkels in de fik gestokenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, zoals ik pas op TV hoorde: als AH i.p.v. Smurfen Joden had uitgedeeld, waren ze ook aangeklaagd wegens antisemitisme... Waar gaat het over?!
Alhoewel ik mij er op voorsta om géén raciale of religieuze mening te hebben ben ik het er wel een beetje mee eens. Zoals al eerder gesteld teren ze nog een beetje op het leed dat ze in WO2 is aangedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:35 schreef Wokkel het volgende:
Joden hebben nu eenmaal een uitzonderingspositie
Is dat wel het gelijk dat De Winter wil hebben?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:45 schreef DroogDok het volgende:Strakke aktie.
Geeft (helaas) aan dat De Winter gelijk heeft.
http://www.nu.nl/news/149(...)bij_protest_Dam.htmlquote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:07 schreef saban het volgende:
Waar heb je dit gelezen? Submit het anders op de frontpage.
Andersom juist.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:23 schreef sigme het volgende:
Arrestatie is nogal wat hoor - een aanklacht is één ding, een arrestatie (politie-initiatief) een heel ander.
Nee. Iedereen kan wie dan ook aanklagen, maar een arrestatie gaat veel verder.quote:
euh, Wilders cs heeft in de Tweede Kamer der Staten Generaal volledige vrijheid van meningsuiting en kan nooit worden vervolgt voor wat hij daarbinnen zegt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Que?
Nou, dit bewijst wel redelijk het punt van de Winter; wie over joden zegt wat je zonder blikken of blozen over moslims kan zeggen, wordt aangepakt.
Ik mag lijen dat er een proces van komt.
Het zou zelfs nog kunnen zijn dat deze man een agent flink de huid volscheld en vervolgens wordt opgepakt terwijl hij dat bordje in z'n hand heeft. Media erop et voila een nieuws item is geboren.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:46 schreef ethiraseth het volgende:
Ik lees nergens dat het door joden komt dat deze man is opgepakt? Hebben joden een aanklacht ingediend tegen die man dan? Er staat alleen dat een overijverige politieman de man oppakte.
"aangehouden wegens discriminatie"quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Het zou zelfs nog kunnen zijn dat deze man een agent flink de huid volscheld en vervolgens wordt opgepakt
Een arrestatie kan worden verricht puur op verdenking van, een aanklacht moet worden onderbouwd.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Iedereen kan wie dan ook aanklagen, maar een arrestatie gaat veel verder.
En inderdaad, dit geeft Harry de Winter haast gelijk. Maar moest dat nou nog bewezen worden dan?
Er is ook nog een gigantisch juridisch verschil tussen heterdaad, staande houden en arrestatie. Ik vrees dat deze nuance de luitjes uit de OP ontgaan is of dat ze per ongeluk vergeten te vermelden..quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:53 schreef Zyggie het volgende:
Een arrestatie kan worden verricht puur op verdenking van, een aanklacht moet worden onderbouwd.
Volgens het artikel gaat het om discriminatie, niet om racisme.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:53 schreef Zyggie het volgende:
Joden vormen een etnische groep, Wilders ontloopt racisme door zijn pijlen te richten op een religie. Dat leek me ook wel duidelijk.
"Bij de politie heeft de man aangegeven dat hij een proefproces wil uitlokken."quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:52 schreef Monidique het volgende:
"aangehouden wegens discriminatie"
Het zou een zwarte agent kunnen zijn, inderdaad. Geen raar fenomeen, heb ik van horen zeggen, in Amsterdam. Ik hoop dat deze kritische houding tegenover de media op Fok! geen incident is. Echt wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |