abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57592920
quote:
Man opgepakt wegens antisemitisme

ANPAMSTERDAM - De Amsterdamse politie heeft zaterdag tijdens de demonstratie Nederland Bekent Kleur een man aangehouden wegens discriminatie. Dat heeft de organisatie maandag laten weten en de politie bevestigt dit.

De man in kwestie had uitspraken van Geert Wilders verzameld en die op een pamflet gezet. Daar waar in de teksten ’islam’ of ’moslims’ stond, had hij dat veranderd in ’Jood’ of ’Jodendom’.
De politie heeft de man meegenomen voor verhoor en hem heengezonden met een proces verbaal. Het is nu aan het Openbaar Ministerie om al dan niet over te gaan tot vervolging.

Bij de politie heeft de man aangegeven dat hij een proefproces wil uitlokken.

Nederland Bekent Kleur hoopt dat de arrestatie van de man aanleiding is om actie te ondernemen tegen Geert Wilders ,,en andere PVV’ers, die dezelfde uitspraken hebben gedaan’’.
bron Nederlands dagblad
Que?

Nou, dit bewijst wel redelijk het punt van de Winter; wie over joden zegt wat je zonder blikken of blozen over moslims kan zeggen, wordt aangepakt.

Ik mag lijen dat er een proces van komt .

[ Bericht 4% gewijzigd door sigme op 25-03-2008 17:39:38 (link naar bron toegevoegd) ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57592925
tja
  dinsdag 25 maart 2008 @ 07:19:13 #3
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57592928
Maar joden zijn geen fascisten!
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
pi_57593007
Joden hebben nu eenmaal een uitzonderingspositie
pi_57593040
Strakke aktie.
Geeft (helaas) aan dat De Winter gelijk heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door DroogDok op 25-03-2008 08:39:13 ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57593090
Laten ze hem eerst maar eens veroordelen. Aanhouden zegt nog niets. Ik mag toch hopen dat deze personen worden vrijgesproken, anders zijn we wel naar een erg bedenkelijk niveau afgezonken.

Wilders heeft overigens ook een hele zooi aanklachten aan z'n broek hangen dus zo ongelijk is het niet.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57593327
Arrestatie is nogal wat hoor - een aanklacht is één ding, een arrestatie (politie-initiatief) een heel ander.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 25 maart 2008 @ 08:31:00 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57593406
Tsja, zoals ik pas op TV hoorde: als AH i.p.v. Smurfen Joden had uitgedeeld, waren ze ook aangeklaagd wegens antisemitisme... Waar gaat het over?!
censuur :O
pi_57593448
Joden zijn nog erger dan de moslims op dat gebied. Moslims roepen bij het minste geringste 'racisme', Joden doen je meteen een proces aan, en goede kans dat ze nog winnen ook aangezien ze nog steeds misbruik maken van alles wat er in WOII is gebeurd.
pi_57593510
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, zoals ik pas op TV hoorde: als AH i.p.v. Smurfen Joden had uitgedeeld, waren ze ook aangeklaagd wegens antisemitisme... Waar gaat het over?!
En als ze Mohammedjes hadden uitgedeeld waren de winkels in de fik gestoken
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:11:12 #11
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_57594888
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 07:35 schreef Wokkel het volgende:
Joden hebben nu eenmaal een uitzonderingspositie
Alhoewel ik mij er op voorsta om géén raciale of religieuze mening te hebben ben ik het er wel een beetje mee eens. Zoals al eerder gesteld teren ze nog een beetje op het leed dat ze in WO2 is aangedaan.

En dat terwijl de meeste mensen die die tijd hebben meegemaakt inmiddels niet meer onder ons zijn. Geen erfzonde maar erfleed ofzo.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:12:25 #12
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_57594909
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 07:45 schreef DroogDok het volgende:
Strakke aktie.
Geeft (helaas) aan dat De Winter gelijk heeft.
Is dat wel het gelijk dat De Winter wil hebben?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_57595786
Waar heb je dit gelezen? Submit het anders op de frontpage.
ne okuyon, bokmu var?
pi_57596113
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:07 schreef saban het volgende:
Waar heb je dit gelezen? Submit het anders op de frontpage.
http://www.nu.nl/news/149(...)bij_protest_Dam.html

Niet erg verrassend natuurlijk - ook niet goed, maar niet verrassend.
  Donald Duck held dinsdag 25 maart 2008 @ 11:35:27 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57596265
Joden maken misbruik van hun verleden. Ze zijn zogenaamd nog zielig en je kunt dus haast niks over ze zeggen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 25 maart 2008 @ 12:38:42 #16
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_57597505
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 08:23 schreef sigme het volgende:
Arrestatie is nogal wat hoor - een aanklacht is één ding, een arrestatie (politie-initiatief) een heel ander.
Andersom juist.
Zyggie.
pi_57597541
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:38 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Andersom juist.
Nee. Iedereen kan wie dan ook aanklagen, maar een arrestatie gaat veel verder.

En inderdaad, dit geeft Harry de Winter haast gelijk. Maar moest dat nou nog bewezen worden dan?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 12:46:30 #18
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57597639
Ik lees nergens dat het door joden komt dat deze man is opgepakt? Hebben joden een aanklacht ingediend tegen die man dan? Er staat alleen dat een overijverige politieman de man oppakte.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 12:46:56 #19
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57597651
Volgens mij is de situatie Wilders - deze pipo gelijk; het geheel ligt bij het OM ter beoordeling. Hoe dit dan de Winter gelijk kan geven ontgaat me volkomen; het tegendeel lijkt juist waar te zijn..
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 07:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Que?

Nou, dit bewijst wel redelijk het punt van de Winter; wie over joden zegt wat je zonder blikken of blozen over moslims kan zeggen, wordt aangepakt.

Ik mag lijen dat er een proces van komt .
euh, Wilders cs heeft in de Tweede Kamer der Staten Generaal volledige vrijheid van meningsuiting en kan nooit worden vervolgt voor wat hij daarbinnen zegt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_57597689
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:46 schreef ethiraseth het volgende:
Ik lees nergens dat het door joden komt dat deze man is opgepakt? Hebben joden een aanklacht ingediend tegen die man dan? Er staat alleen dat een overijverige politieman de man oppakte.
Het zou zelfs nog kunnen zijn dat deze man een agent flink de huid volscheld en vervolgens wordt opgepakt terwijl hij dat bordje in z'n hand heeft. Media erop et voila een nieuws item is geboren.

Met andere woorden, laten we eerst eens afwachten wat er precies is gebeurt
pi_57597731
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:49 schreef FJD het volgende:

[..]

Het zou zelfs nog kunnen zijn dat deze man een agent flink de huid volscheld en vervolgens wordt opgepakt
"aangehouden wegens discriminatie"

Het zou een zwarte agent kunnen zijn, inderdaad. Geen raar fenomeen, heb ik van horen zeggen, in Amsterdam. Ik hoop dat deze kritische houding tegenover de media op Fok! geen incident is. Echt wel.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 12:53:26 #22
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_57597755
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Iedereen kan wie dan ook aanklagen, maar een arrestatie gaat veel verder.

En inderdaad, dit geeft Harry de Winter haast gelijk. Maar moest dat nou nog bewezen worden dan?
Een arrestatie kan worden verricht puur op verdenking van, een aanklacht moet worden onderbouwd.

Joden vormen een etnische groep, Wilders ontloopt racisme door zijn pijlen te richten op een religie. Dat leek me ook wel duidelijk.
Zyggie.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 12:55:19 #23
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57597791
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:53 schreef Zyggie het volgende:
Een arrestatie kan worden verricht puur op verdenking van, een aanklacht moet worden onderbouwd.
Er is ook nog een gigantisch juridisch verschil tussen heterdaad, staande houden en arrestatie. Ik vrees dat deze nuance de luitjes uit de OP ontgaan is of dat ze per ongeluk vergeten te vermelden..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_57597897
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:53 schreef Zyggie het volgende:
Joden vormen een etnische groep, Wilders ontloopt racisme door zijn pijlen te richten op een religie. Dat leek me ook wel duidelijk.
Volgens het artikel gaat het om discriminatie, niet om racisme.
pi_57597932
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:52 schreef Monidique het volgende:
"aangehouden wegens discriminatie"

Het zou een zwarte agent kunnen zijn, inderdaad. Geen raar fenomeen, heb ik van horen zeggen, in Amsterdam. Ik hoop dat deze kritische houding tegenover de media op Fok! geen incident is. Echt wel.
"Bij de politie heeft de man aangegeven dat hij een proefproces wil uitlokken."

Als iemand er zo actief naar op zoek is dan houd ik graag alle opties open. We zullen zien als de politie of het OM met een verklaring naar buiten komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')