quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:25 schreef Mark het volgende:
Kan eigenlijkniet missen, dus de volgende :
Iedereen kent hem, maar hoe heet hij ook alweer?
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:29 schreef Mark het volgende:
Ik ben TV kijken, ga gerust verder als deze vraag de boel ophoudt
quote:
Ja, 1000 wordt weer een jubileumronde hadden we een poos geleden besloten. Na de 500, 600, 700, 750 had iedereen een beetje genoeg er van maar 1000 vieren we weer grootsquote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:38 schreef knars het volgende:
We komen inmiddels wel dicht bij deel 1000. Wordt daar nog een jubileumronde voor gemaakt? (nee, dat is niet de volgende vraag voor dubbele punten, die komt er zo aan...)
yep. Zie nu pas dat dat fout is. We zitten in CMLquote:Op zondag 23 maart 2008 12:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
CMLX is toch 960?
Dat staat er toch ook?quote:Op zondag 23 maart 2008 12:45 schreef Mark het volgende:
[..]
yep. Zie nu pas dat dat fout is. We zitten in CML
quote:
Heb het dubbelalbum voor 40 cent gered bij de kringloop maar verder voornamelijk geen enkel ideequote:Op zondag 23 maart 2008 16:27 schreef knars het volgende:
Het is inderdaad Jesus Christ Superstar, geen parodie, geen Pilatus. Smashing blouse
Een week, meen ik. Idd van Ranja, over jingles van de verschillende omroepen.quote:Op maandag 24 maart 2008 22:09 schreef Burnett het volgende:
Deze vraag gaat zijn derde dag in...
Wat is het record eigenlijk?
Knars had hem ook in de P-stand kunnen gooien.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:23 schreef belsen het volgende:
Ach, dan had er maar wat tempo ingegooid moeten worden met Pasen. Ligt meer aan de users dan aan de vraag.
Ja, of het ligt aan het feit dat niemand een goed antwoord geeft. Kan ook.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:23 schreef belsen het volgende:
Ligt meer aan de users dan aan de vraag.
Ja, maar het zijn de users die geen goed antwoord geven, dus dan ligt het toch weer aan de usersquote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:50 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ja, of het ligt aan het feit dat niemand een goed antwoord geeft. Kan ook.
Newbie had nog een puntje tegoed uit het vorige topic, waar een vraag van mij in de parkeerstand stond.quote:
Hoeveel gebruikers heb je nodig die aangeven het antwoord niet te weten, voor je door begint te krijgen dat je vraag toch wat te lastig is?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:23 schreef belsen het volgende:
Ach, dan had er maar wat tempo ingegooid moeten worden met Pasen. Ligt meer aan de users dan aan de vraag.
Ik ga er van uit dat er uiteindelijk toch wel iemand weet - vind het nog steeds een mooie 2 punten vraag en die punten deel ik graag nog eens uit.quote:Als een vraagsteller te lang, zeg een uur, niet reageert op antwoorden, dan wordt de openstaande vraag geparkeerd. Iemand anders mag dan een vraag stellen, zodat het spel gewoon verder kan.
nee, dat was ook een weekend (vrijdag - maandag) en niet over jingles maar over schijvenquote:Op maandag 24 maart 2008 23:16 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Een week, meen ik. Idd van Ranja, over jingles van de verschillende omroepen.
En wie is die persoon in het midden?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:14 schreef schaap001 het volgende:
The Nolans?
Wat voor vragen stel ik meestal?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:18 schreef schaap001 het volgende:
Geen idee... Kenny Everett?
Berkery +2quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:21 schreef Berkery het volgende:
Rik Mayall?
Filthy Rich and Catflap! Ik heb ze nog op video staan, toch maar eens zoeken of ze ooit op DVD zijn uitgebracht.quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:02 schreef Mark het volgende:
Filthy Rich and Catflap! Ik heb ze nog op video staan, toch maar eens zoeken of ze ooit op DVD zijn uitgebracht.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:30 schreef MadMaster het volgende:
All 'n All en Powerslave
Geen nieuwe vraag van mij, ik ben zo naar Jean Michel Jarre in Carré...
Tikkie terug...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:56 schreef Burnett het volgende:
oxygene part IV
MadMaster +2quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:17 schreef MadMaster het volgende:
Brian Connolly - The Sweet
Nee, niet de inmiddels al weer wat jaartjes overleden zanger van Mud...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:27 schreef knars het volgende:
les Gray?
Too far away from home...quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:08 schreef Berkery het volgende:
Alan Parsons?
Ik heb nog immer geen idee, helaaschquote:Op woensdag 26 maart 2008 10:58 schreef MadMaster het volgende:
KICK 2...
Zijn naam komt hier op sommige dagen meerdere keren voorbij...
Zal wel een aha-erlebnis gaan worden, maar ik zie 't niet..quote:
Tsjakka...quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:49 schreef cafca het volgende:
Beeeeh, Peter Schaap
quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:49 schreef Burnett het volgende:
King Herods Song
quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:10 schreef peaceman het volgende:
Paz Lenchantin?
The Sounds?quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:20 schreef peaceman het volgende:
Ik ben nog naar dat optreden van Zwan in Paradiso geweest. Was de warmste dag van dat voorjaarBij binnenkomst was je rug al nat van het zweet
![]()
[ afbeelding ]
Dit zijn?
sorry...quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:37 schreef Burnett het volgende:
Geen idee hierzo, blijven knars en schaap over.
(of newbiedoobiedoo...)
Dat klopt, maar het had ook dezequote:Op donderdag 27 maart 2008 12:42 schreef ranja het volgende:
Als ik die handtekening lees zou ik denken dat dat Shirley Eaton is. Maar dat helpt ook niks.
De vraag is tweeledig...quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:14 schreef schaap001 het volgende:
Liquid Gold?
Welke recent dance nummer is dat danquote:Op donderdag 27 maart 2008 13:44 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dance Yourself Dizzy
quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:53 schreef ranja het volgende:
Mag ik alvast gokken op Tommy Roe voor de volgende vraag
quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:08 schreef cafca het volgende:
Buster Fonteijn - Een beejte misselijk?
NBDBD +2quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:44 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dance Yourself Dizzy
Het deuntje uit het begin van het refrein van 'Dance Yourself Dizzy' wordt in ieder geval in 'Synth & Strings' van Yomanda gebruikt. Zat al een tijdje te broeden van welk nummer de sample was en toen ik gisteren de originele versie van Liquid Gold hoorde viel het kwartje...quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:55 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Welke recent dance nummer is dat dan
tikkie trug, newbiedoobiedoo +2quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:14 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Sick of It All
thanks!quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:14 schreef MadMaster het volgende:
Het deuntje uit het begin van het refrein van 'Dance Yourself Dizzy' wordt in ieder geval in 'Synth & Strings' van Yomanda gebruikt. Zat al een tijdje te broeden van welk nummer de sample was en toen ik gisteren de originele versie van Liquid Gold hoorde viel het kwartje...
En volgens mij is er nog een recenter dance nummer dat dezelfde sample gebruikt, maar welke weet ik niet qua titel en uitvoerende...
Ey! Die heb ik.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:08 schreef cafca het volgende:
Buster Fonteijn - Een beejte misselijk?
quote:Gonna make you an offer you can't refuse
Gonna put my finger .. you
"Oh Oh Oooh..."quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:28 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
..echt een Saadnummer
Newbie +2quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:26 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Sue Saad & the Next - Young Girl
Kost me dat een punt?quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Newbie +1
al heeft schaap de betere single
quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
btw, heb niet de hele tijd op zitten letten (en aangezien ik toch lekker aan 't binnenhalen ben), had ik 't punt voor Lit al gehad?
edit: ah, pagina 1quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
madmaster + 2
btw, heb niet de hele tijd op zitten letten (en aangezien ik toch lekker aan 't binnenhalen ben), had ik 't punt voor Lit al gehad?
quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:11 schreef Burnett het volgende:
johnny winter group
quote:is een uit Rockanje afkomstige glitterrockband, die halverwege de jaren zeventig opzien baart met theatrale shows met monsters, stripteasedanseressen, rook en explosieven.
Vanaf 1978 brengtmet grote tussenpozen singles uit, die echter weinig belangstelling weten los te maken. De spectaculaire optredens blijven nog wel tot in de vroege jaren tachtig publiek trekken. In deze periode, gekenmerkt door talloze bezettingswisselingen, fungeert
vooral als leerschool voor jong (hardrock-)talent. Staat Bruintjes aan de basis van Picture, Arjen Boogerds en Marchell Remeeus, die rond 1980 in
spelen, richten in 1984 het Rotterdamse Helloïse op.
is dan inmiddels uit elkaar gevallen.
De originele bezetting komt in 1998 opnieuw bij elkaar. De single Ain't It Bad verschijnt als voorloper van het album Rock People Young People.
Op 2 oktober overlijdt gitarist Harry Bruintjes in het ziekenhuis Ruwaard van Putten te Spijkenisse. Een maand later verschijnt bij Pseudonym de compilatie-cd: The Devil Sent Us
!
Naast zanger Wally McKey en drummer Tony Gloudie bestaat de band nu uit gitarist/toetsenist Alex Bookhart en bassist/achtergrondzanger Freddie Hels. Op 1 oktober 2004 verschijnt de eerste single Vampire Wine van het album World Wide dat eind oktober uitkomt.
Dat klopt dus wel...quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:09 schreef ranja het volgende:
is volgens mij nederlands + hardrock + 70/80
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel ja, ik wilde zo'n plaatje zelf niet plaatsen in een 2 punten topic, maar vooruit...quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:10 schreef Thealexfiles het volgende:
Met het plaatje van Belsen kan ik het wel raden
Telt ie dan nog?
Shout it Out Loud en nu nooit meer vergeten...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:45 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Dat plaatje is van de Lemmings, dus ik roep: Lemming?
Die man van 'Sjeng aan de Geng' o.i.d.?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:42 schreef iggy_in_the_house het volgende:
De gezochte man is overleden. Hij was accordeonist. Samen met Johnny Hoes heeft hij nogal wat nummers gecomponeerd. Hier in Maastricht en omstreken is hij een begrip.
Beppie, zijn dochter, is ook een begrip hier
De voornaam heb je goed in ieder geval: Sjeng (Sjeng slaat in bovenstaand nummer meer op de mensen hier, we zijn "sjengen")quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die man van 'Sjeng aan de Geng' o.i.d.?
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:50 schreef Grobbel het volgende:
Beppie Kraft, dus vaderlief zal wel Sjeng Kraft heten.
Geen tijd voor een nieuwe vraag, trouwens.
Close...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:05 schreef ranja het volgende:
Ontzettend wazig
Laat ik eens gokken op Housemartins - Happy Hour
quote:
Goed punt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:15 schreef ranja het volgende:
Met al die gitaren? Volgens mij zie je ze daar in van die habijten.
Ik heb wel een video kunnen vinden maar kreeg 'm niet gecaptquote:In 1980 richtenen
![]()
op. Als de band compleet is nemen ze een demo op met een aantal disco-nummers. Naar eigen zeggen zijn veel platenmaatschappijen geïnteresseerd omdat
de broer is van
. Uiteindelijk tekent de band bij EMI.
De eerste singlebereikt in februari nummer 8 in de Top 40. Niet veel later vertrekt
, ze wordt vervangen door
.
zal later furore maken in de groep
. De tweede en derde single van
zijn weinig succesvol.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:22 schreef schaap001 het volgende:
The Searchers?
In NL...quote:in het kader van "ik weet niet waar ik het moet zoeken"![]()
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:30 schreef ranja het volgende:
wilde gok op Diesel
dat is toch niet Nederlandsquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:29 schreef Burnett het volgende:
hank the knife and the jets
Nou en of en ze spelen nog steeds...quote:
quote:Het grote succes begint voor Henk Bruysten wanneer hij de groep Hank The Knife & The Jets vormt. (1975)
Hij wordt bijgestaan door Pierre Beek zang en gitaar, eerder ook bassist bij Darling, Jan van Haaften, bassist Rob Mijnhart, drums en gitarist Hans van Geffen.
Met de eerste single "Guitar King" is het meteen al raak: het nummer staat maar liefst elf weken in de hitparade en bereikt de tweede plaats.
Nog beter vergaat het de opvolger, "Stan The Gunman", met een eerste plaats.
Het single kopende publiek laat echter het album "The Guitar King" links liggen. De elpee bereikt de albumlijsten niet.
De band blijft met haar goed meezingbare rock & roll-liedjes hoge ogen gooien in de nationale hitparade.(1976)
Het nummer "Yesterday Star" behaalt een veertiende plaats, "Crazy Cat" doet het iets minder goed met een eenendertigste notering.
Dat was snelquote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:48 schreef Burnett het volgende:
P.I.L. hoort er niet bij.
Die andere zingen over "Love Song" en P.I.L. zingt "This Is Not A Love Song".
die heeft toch weer hits?quote:
De tip gaat niet over de zangeres..., het is een bijnaam.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:19 schreef ranja het volgende:
zangeres van 5000 volts?
quote:Born in Lexington, Texas, U.S.A., she began her recording career aged 14. Her biggest solo hit was the JAMES BROWN (MR. DYNAMITE) -produced gospel-style song "", from her 1972 album of the same name on People Records. The song contains 5 breaks which have been widely sampled in hip-hop and drum and bass, most famously, the "Woo! Yeah!" backing loop in Rob Base and DJ E-Z Rock's It Takes Two which is composed almost completely from samples of
including a few lines of
' vocals. Furthermore, it was used in the early sociocritical eurodance classic I Can't Stand It by Twenty 4 Seven.
Heel goed! Nu nog een naamquote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:27 schreef bartrid het volgende:
Ik gok op een indie bandje uit Sheffield.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |