abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:35:45 #1
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57486281
De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama\'s, Rusland.


Vlag



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV\\\'s voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
  • Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 19 maart 2008 @ 21:38:49 #2
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57486405
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
    Kan je je nederlandse rijbewijs niet over laten zetten dan?
    Als het al mogelijk zou zijn, opnieuw halen is waarschijnlijk goedkoper.

    Aan de andere kant, je rijbewijs in NL halen is natuurlijk schandalig duur. Ik was in begin '90 iets van 900 gulden kwijt voor het afrijden en 18 lessen, en dat was goedkoop. Ik wil niet weten wat het nu kost.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57486708
    in california kan het dus zeker niet

    en opnieuw halen kost toch geen reet en is vrij simpel.
    Ik had ruim 2 maanden niet meer in een auto gezeten, nog nooit op de amerikaanse wegen gereden en hem zonder problemen gehaald
    hmmmm....WAT???
      woensdag 19 maart 2008 @ 21:53:47 #4
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57486873
    Bij het afrijden reed ik weg met een hand aan het stuur. 'Mind your hands' zei de instructeur, ik had geen flauw idee wat 'ie bedoelde.

    En ik heb zeker wat foutjes gemaakt die 'officieel' zouden betekenen dat je zakt, echter was 'ie niet zo moeilijk. Het hielp dat ik al zo lang m'n rijbewijs heb denk ik.

    Eigenlijk de grootste reden dat ik het meteen wou hebben is om dat ideaal klein ID kaartje, anders moest ik een half jaar lang met m'n Nederlandse rijbewijs rondhuppelen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57486993
    Dat is ook voornamelijk mijn reden. Wil dat kaartje hebben.

    Heb wel wat minimale foutjes gemaakt, maar niet foutjes waar je normaal op zou zakken.
    hmmmm....WAT???
      woensdag 19 maart 2008 @ 21:58:31 #6
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_57487035
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 21:38 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Als het al mogelijk zou zijn, opnieuw halen is waarschijnlijk goedkoper.

    Aan de andere kant, je rijbewijs in NL halen is natuurlijk schandalig duur. Ik was in begin '90 iets van 900 gulden kwijt voor het afrijden en 18 lessen, en dat was goedkoop. Ik wil niet weten wat het nu kost.
    Houd het maar op hetzelfde bedrag, alleen dan in euro's .

    Verkapte tvp .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
      woensdag 19 maart 2008 @ 22:00:12 #7
    138258 LasTeR
    Run for your life.
    pi_57487087
    Los Angeles voor 8 dagen, en dan dagje naar Las Vegas en een dagje naar San Diego. Wat is er eigenlijk te doen in San Diego? Ik ga met een vriend van me en dan huren we een wagentje daar.

    Daarna word het 3/4 weken Minnesota naar mijn paps! Heb d'r zin in.
    Elk huis z’n kruiswoordraadsels
    Iedereen z'n plaats aan tafel
    Maar ik kom wat later, ik kom wat later
      woensdag 19 maart 2008 @ 22:28:48 #8
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57488189
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 21:53 schreef popolon het volgende:
    Bij het afrijden reed ik weg met een hand aan het stuur. 'Mind your hands' zei de instructeur, ik had geen flauw idee wat 'ie bedoelde.

    En ik heb zeker wat foutjes gemaakt die 'officieel' zouden betekenen dat je zakt, echter was 'ie niet zo moeilijk. Het hielp dat ik al zo lang m'n rijbewijs heb denk ik.

    Eigenlijk de grootste reden dat ik het meteen wou hebben is om dat ideaal klein ID kaartje, anders moest ik een half jaar lang met m'n Nederlandse rijbewijs rondhuppelen.
    Hebben ze in MI geen "non-driver-ID"? Daar loop ik inmiddels al bijna twee jaar mee rond, namelijk.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57488725
    Tieviepie!
     FR
      woensdag 19 maart 2008 @ 22:48:39 #10
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57488983
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 22:28 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Hebben ze in MI geen "non-driver-ID"? Daar loop ik inmiddels al bijna twee jaar mee rond, namelijk.
    Zou best kunnen maar ik wou er gewoon eentje hebben.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 19 maart 2008 @ 23:17:25 #11
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_57489866
    Ik geloof dat het halen van mijn VS rijbewijs me minder dan 20$ heeft gekost. Een international rijbewijs bij de ANWB kost meer.

    Weet iemand trouwens of ik in Nederland kan rijden met mijn VS rijbewijs? Mijn NL rijbewijs is verlopen.
    Live from the USA
      woensdag 19 maart 2008 @ 23:18:57 #12
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57489907
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 23:17 schreef Quintony het volgende:
    Ik geloof dat het halen van mijn VS rijbewijs me minder dan 20$ heeft gekost. Een international rijbewijs bij de ANWB kost meer.

    Weet iemand trouwens of ik in Nederland kan rijden met mijn VS rijbewijs? Mijn NL rijbewijs is verlopen.
    Dat kan maar voor bepaalde tijd, mocht je definitief terug naar NL willen zul je opnieuw af moeten rijden.

    Ik laat hem dus ook niet verlopen alhoewel ik het pas moet verlengen in 2013.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 19 maart 2008 @ 23:23:34 #13
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_57490028
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 23:18 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Dat kan maar voor bepaalde tijd, mocht je definitief terug naar NL willen zul je opnieuw af moeten rijden.

    Ik laat hem dus ook niet verlopen alhoewel ik het pas moet verlengen in 2013.
    Ik ga maar 2 weekjes naar Nederland op vakantie. Moet ik nog ergens een 'internationale' versie halen hier in de VS?

    De regels zijn veradered, als je in NL woonachtig bent en in bezit bent van een verlopen NL rijbewijs kun je gewoon een nieuw aanvragen, (tenzij het rijbewijs van voor 1 juli 1985 is)

    [ Bericht 2% gewijzigd door Quintony op 19-03-2008 23:29:04 ]
    Live from the USA
      woensdag 19 maart 2008 @ 23:38:41 #14
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57490457
    Ok dat wist ik niet. Maar volgens mij kun je gewoon op de VS rijbewijs daar in de file staan voor twee weken.

    Wil je zeker zijn kijk dan even op de site van 't RDW: http://www.rijbewijs.nl/
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 19 maart 2008 @ 23:39:09 #15
    138258 LasTeR
    Run for your life.
    pi_57490468
    Watstedoen in San Diego?
    Elk huis z’n kruiswoordraadsels
    Iedereen z'n plaats aan tafel
    Maar ik kom wat later, ik kom wat later
      woensdag 19 maart 2008 @ 23:46:01 #16
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_57490646
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 23:39 schreef LasTeR het volgende:
    Watstedoen in San Diego?
    Zou het niet weten, over een uurtje komen de west coasters online en die kunnen je misschien helpen.
    Live from the USA
      woensdag 19 maart 2008 @ 23:49:16 #17
    138258 LasTeR
    Run for your life.
    pi_57490724
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 23:46 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    Zou het niet weten, over een uurtje komen de west coasters online en die kunnen je misschien helpen.
    Dan slaap ik al. Moet weer vroeg op, nja ander keertje dan maar!

    Slaap lekker over een uurtje of 7 iedereen!
    Elk huis z’n kruiswoordraadsels
    Iedereen z'n plaats aan tafel
    Maar ik kom wat later, ik kom wat later
    pi_57490973
    Ik ga volgende week tijdens Spring Break naar San Diego, uitzoeken wat er te doen is
    hmmmm....WAT???
    pi_57492757
    Volgens mij is San Diego errug leuk!
     FR
    pi_57493097
    Hebben ze daar niet een enorme dierentuin? Ik heb mijn ouders daar ooit over horen praten, ben er zelf nog nooit geweest. Dat zal vast wel gebeuren ooit nadat ik de oversteek heb gemaakt.

    (Mja, soort van tvp .)
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_57502855
    Ja ze hebben een van de grootste dierentuinen in de wereled
    hmmmm....WAT???
    pi_57505270
    San Diego is leuk! De dierentuin is inderdaad één van de grootste en ligt in Balboa Park, midden in de stad. Balboa Park zelf is ook erg mooi. Verder schijnt Sea World ook de moeite te zijn. De stranden zijn ook relaxt, Pacific Beach vooral voor jongeren. Seaport Village is leuk om te zien. Ook kun je de USS Midway, een enorm vliegdekschip, in downtown bezoeken. http://www.midway.org . Verder is het gewoon een zeer relaxte stad met genoeg mogelijkheden om goed te shoppen...
      donderdag 20 maart 2008 @ 18:52:03 #23
    138258 LasTeR
    Run for your life.
    pi_57505347
    Dat vliegdekschip lijkt me dan wel tof. We rijden een dagje op en neer (LA > San Diego), want dat is toch maar 2/3 uur rijden en dan vermaken we ons waarschijnlijk wel.

    Maar het vliegdekschip hou ik in gedachten.

    Strand en Shoppen is ook te doen in Los Angeles en Minneapolis.
    Elk huis z’n kruiswoordraadsels
    Iedereen z'n plaats aan tafel
    Maar ik kom wat later, ik kom wat later
    pi_57505650
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 18:52 schreef LasTeR het volgende:
    Dat vliegdekschip lijkt me dan wel tof. We rijden een dagje op en neer (LA > San Diego), want dat is toch maar 2/3 uur rijden en dan vermaken we ons waarschijnlijk wel.

    Maar het vliegdekschip hou ik in gedachten.

    Strand en Shoppen is ook te doen in Los Angeles en Minneapolis.
    Dat zeker ja! Al is Horton Plaza wel een mooi winkelcentrum downtown... En in de Gaslamp Quarter kun je goed eten en drinken.
    pi_57508129
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 23:39 schreef LasTeR het volgende:
    Watstedoen in San Diego?
    Ik ben een aantal jaar geleden in San Diego in het Science Museum geweest. Dat zag er goed uit, maar je moet natuurlijk wel een beetje een fan van dit soort musea zijn.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_57508187
    Ik vond San Diego oersaai. Je kunt misschien beter je de bus pakken en naar Tijuana gaan.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_57508506
    Ik zou altijd eerder kiezen voor San Diego dan voor Tijuana. Als je het echte Mexico wil ervaren, zit je in Tijuana toch niet op de juiste plek. Daarnaast is het er de laatste maanden ook niet echt veiliger op geworden in Tijuana...
    pi_57508723
    Misschien in juni naar Miami
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
      donderdag 20 maart 2008 @ 21:50:56 #29
    138258 LasTeR
    Run for your life.
    pi_57509547
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 21:07 schreef NY_Giant het volgende:
    Ik zou altijd eerder kiezen voor San Diego dan voor Tijuana. Als je het echte Mexico wil ervaren, zit je in Tijuana toch niet op de juiste plek. Daarnaast is het er de laatste maanden ook niet echt veiliger op geworden in Tijuana...
    Ik zou eigenlijk niet graag de Mexicaanse grens over willen steken (Mexico > VS) met een ander paspoort dan Amerikaans.
    Elk huis z’n kruiswoordraadsels
    Iedereen z'n plaats aan tafel
    Maar ik kom wat later, ik kom wat later
    pi_57534677
    Morgen ochtend weg, heb er zin in

    ga niet naar Tijuana, gewoon lekker San Diego en LA
    hmmmm....WAT???
    pi_57540932
    Vertel je ons hoe het was?!


    Have fun!
     FR
    pi_57540988
    vanzelfsprekend!
    over 45 minuten weg
    hmmmm....WAT???
    pi_57556046
    Wat je ook kan doen is op flickr.com de geo-tagged foto's bekijken van een gedied om te kijken wat er te doen is (san diego bijv.).
      maandag 24 maart 2008 @ 23:00:28 #34
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_57589648
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 21:48 schreef Vitamine_C het volgende:
    in california kan het dus zeker niet
    Rijbewijs omruilen kan in geen 1 van de 50 staten, je dient altijd examen te doen. Gelukkig niet al te moeilijk, en niet al te duur. In alle staten kun je voor $50 klaar zijn volgens mij, inclusief theorie, praktijk, en je rijbewijs.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 24 maart 2008 @ 23:07:10 #35
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_57589827
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 23:23 schreef Quintony het volgende:
    Ik ga maar 2 weekjes naar Nederland op vakantie. Moet ik nog ergens een 'internationale' versie halen hier in de VS?
    Welnee. Ik heb gewoon een auto gehuurd met mijn Amerikaanse rijbewijs, en ze vroegen nergens naar met mijn vloeiende Nederlands.
    quote:
    De regels zijn veradered, als je in NL woonachtig bent en in bezit bent van een verlopen NL rijbewijs kun je gewoon een nieuw aanvragen, (tenzij het rijbewijs van voor 1 juli 1985 is)
    Dat is ook de voornaamste reden waarom ik mijn Nederlandse rijbewijs niet heb verlengt, het is echt een doffe bureaucratische ellende om dat via de post te doen vanuit het buitenland.... moet je eerst een bewijs halen bij je consulaat in de regio dat je ook daadwerkelijk niet in Nederland woont (wat uiteraard 15 euro kost of zo), vervolgens moet je geld overmaken naar een rekening van de ABN-AMRO, wat nog wel gaat als je nog een Nederlandse rekening hebt, maar een bom duiten kost als dat vanuit een niet-EU bank moet, en tegelijkertijd moet je de formulieren insturen.

    Als klappppperrrrrrr op de vuurpijl: Ze kunnen het rijbewijs ALLEEN naar een Nederlands adres sturen, dus je moet een familielid inschakelen die het door kan sturen, of waar je het kan laten liggen totdat je weer eens in Nederland bent.....

    Ik heb het maar niet gedaan. Wellicht dat ik het nog wel eens doe, maar voorlopig niet. En nee, naar dat kantoor gaan in Veendam kan sinds kort ook niet meer geloof ik.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 24 maart 2008 @ 23:09:26 #36
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57589890
    Ik ga in december een weekje naar Nederland, ik laat moeder en kind gewoon achter.

    Moeders komt in mei en m'n broeder komt in juni. Altijd leuk weer.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57590501
    Wordt 't nog eens lente hier?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_57590542
    Wanneer was de laatste keer, Popo?
     FR
      maandag 24 maart 2008 @ 23:45:01 #39
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57590626
    Oh ja, ik vlieg 11 april voor drie weken naar De Nederlanden
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 24 maart 2008 @ 23:49:04 #40
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_57590710
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 21:50 schreef LasTeR het volgende:
    Ik zou eigenlijk niet graag de Mexicaanse grens over willen steken (Mexico > VS) met een ander paspoort dan Amerikaans.
    De grens is het probleem niet zo. Het grootste probleem is dat Tijuana en omstreken gewoon bagger is. Ik ben de laatste keer met de bus dwars door Tijuana gereden, en door naar Ensenada, dat is dan nog wel redelijk daar

    Eigenlijk moet je alle grensplaatsen overslaan aan de Mexicaanse kant van de grens, en meteen met een vliegtuig verder het binnenland in gaan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 24 maart 2008 @ 23:53:25 #41
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57590785
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:40 schreef Bora-Bora het volgende:
    Wanneer was de laatste keer, Popo?
    Oktober of november, ik weet 't niet eens meer.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57591085
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:45 schreef wonderer het volgende:
    Oh ja, ik vlieg 11 april voor drie weken naar De Nederlanden
    Ik vlieg er de 10e of de 11e ook naartoe. Maar dan over de snelweg.
     FR
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:15:14 #43
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_57591159
    hebben ze geen idee hoeveel mensen er in de vs wonen?
    Ik las dat ze een schatting moeten maken?
    [DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
      dinsdag 25 maart 2008 @ 01:32:41 #44
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57592155
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:15 schreef Pumatje het volgende:
    hebben ze geen idee hoeveel mensen er in de vs wonen?
    Ik las dat ze een schatting moeten maken?
    Illegalen, denk ik?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57592538
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 01:32 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Illegalen, denk ik?
    Dat ook. Maar het heeft ook te maken met privacy. Eens in de zoveel tijd hebben ze een census in de VS om de bevolking te tellen. Meer op http://www.census.gov/
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 25 maart 2008 @ 07:37:15 #46
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_57593011
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:15 schreef Pumatje het volgende:
    hebben ze geen idee hoeveel mensen er in de vs wonen?
    Ik las dat ze een schatting moeten maken?
    Elke 10 jaar is er een cencus. (Volkstelling). Ze hebben in de Verenigde Staten geen burgerlijke stand, dus het wordt niet pietje precies bijgehouden allemaal. In 2000 is er een cencus geweest, in 2010 is er weer eentje. In de tussenjaren worden er door een enorme hoeveelheid data te bekijken vrij precieze schattingen gemaakt.


    En zodoende:

    According to the U.S. Bureau of the Census, the resident population of the United States, projected to 03/25/08 at 06:36 GMT (EST+5) is 303,704,110

    COMPONENT SETTINGS FOR MARCH 2008
    One birth every.................................. 7 seconds
    One death every.................................. 11 seconds
    One international migrant (net) every............ 30 seconds
    Net gain of one person every..................... 13 seconds
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_57598005
    Interessant!
     FR
      dinsdag 25 maart 2008 @ 15:47:22 #48
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57601177
    "A censustaker once tried to test me..."

    Da's het enige waar ik aan kan denken als ik dat woord lees
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 25 maart 2008 @ 16:35:25 #49
    175463 Renda
    Dutchie gone USA
    pi_57602197
    Huisje gekocht in New York
    4 slaapkamers, 2 badkamers, 5 acres.... voor het waanzinnige bedrag van *tatatataaaa* $45000
    Ongeveer 30 miles ten oosten van Rochester.
    Finally out of suburbian hell!
    Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
      dinsdag 25 maart 2008 @ 16:38:16 #50
    175463 Renda
    Dutchie gone USA
    pi_57602256
    Oh, ik moet vrijdag voor mijn drivingtest, nog maar even oefenen met parkeren geloof ik
    Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
      dinsdag 25 maart 2008 @ 16:47:57 #51
    175463 Renda
    Dutchie gone USA
    pi_57602435
    Popolon, ben je inmiddels al Papalon?

    Hoe gaan jullie dat trouwens doen met taalopvoeding? Ik praat tegen Oliver zowel Nederlands als Engels. Nu is hij nog maar 7 weken dus begrijpen doet hij het nog niet, maar online lees ik op veel sites dat 1 ouder NL moet praten in het bijzijn van het kind en de ander de andere taal en dat al vanaf het begin... Ach goed, we zien het wel
    Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
      dinsdag 25 maart 2008 @ 18:13:39 #52
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57604205
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef Renda het volgende:
    Huisje gekocht in New York
    4 slaapkamers, 2 badkamers, 5 acres.... voor het waanzinnige bedrag van *tatatataaaa* $45000
    Ongeveer 30 miles ten oosten van Rochester.
    Finally out of suburbian hell!
    Foto's van je mooie buitenlandse optrekje

    En de kleine is er alweer bijna twee weken, geboren op 13 maart. Binnenkort gaat 'ie al afrijden.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57604271
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef Renda het volgende:
    Huisje gekocht in New York
    4 slaapkamers, 2 badkamers, 5 acres.... voor het waanzinnige bedrag van *tatatataaaa* $45000
    Ongeveer 30 miles ten oosten van Rochester.
    Finally out of suburbian hell!
    Gefeliciteerd!

    Hier is overigens nog een KAA-topic'je over kinders die met 2 talen en culturen opgroeien:
    Buitenlandse kinderen

    En ja, Popo is al Papa.
     FR
    pi_57604305
    (..Sorry dat ik voor je geantwoord heb; ik dacht dat je afwezig was. )

    [ Bericht 64% gewijzigd door Bora-Bora op 25-03-2008 19:40:28 ]
     FR
      dinsdag 25 maart 2008 @ 19:04:40 #55
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57605276
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef Renda het volgende:
    Huisje gekocht in New York
    4 slaapkamers, 2 badkamers, 5 acres.... voor het waanzinnige bedrag van *tatatataaaa* $45000
    Ongeveer 30 miles ten oosten van Rochester.
    Finally out of suburbian hell!
    Rochester... Mass?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 26 maart 2008 @ 01:41:04 #56
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_57613978
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 16:47 schreef Renda het volgende:
    Popolon, ben je inmiddels al Papalon?

    Hoe gaan jullie dat trouwens doen met taalopvoeding? Ik praat tegen Oliver zowel Nederlands als Engels. Nu is hij nog maar 7 weken dus begrijpen doet hij het nog niet, maar online lees ik op veel sites dat 1 ouder NL moet praten in het bijzijn van het kind en de ander de andere taal en dat al vanaf het begin... Ach goed, we zien het wel
    Die van mij is nu ongeveer 10 weken
    Als ik tegen Martin praat spreek ik altijd Nederlands, tegen mijn vrouw soms Nederlands, maar meestal Engels,
    Live from the USA
    pi_57690688
    Hey, ik zie dit topic nu pas! Ik studeer sinds januari aan de University of Nebraska-Lincoln; helaas slechts voor één semester, wat betekent dat ik in juni alweer terug naar Nederland moet. Ik kende de VS natuurlijk al via vakanties; echter, een half jaar lang iedere dag op een Amerikaanse campus leven, dat is toch wel andere koek. Niettemin vind ik Amerika nog altijd een fantastisch land - en ik denk dat ik straks, terug in Nederland, nu en dan toch met weemoed terug zal kijken naar mijn tijd hier in de VS!
    pi_57694657
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 04:28 schreef Baffelkas het volgende:
    Hey, ik zie dit topic nu pas! Ik studeer sinds januari aan de University of Nebraska-Lincoln; helaas slechts voor één semester, wat betekent dat ik in juni alweer terug naar Nederland moet. Ik kende de VS natuurlijk al via vakanties; echter, een half jaar lang iedere dag op een Amerikaanse campus leven, dat is toch wel andere koek. Niettemin vind ik Amerika nog altijd een fantastisch land - en ik denk dat ik straks, terug in Nederland, nu en dan toch met weemoed terug zal kijken naar mijn tijd hier in de VS!
    Dan zoek je er toch een baan als je klaar bent?

    Wat is er leuk in Nebraska?

    waar ligt Nebraska eigenlijk
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 29 maart 2008 @ 17:10:07 #59
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57698410
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nebraska



    The Great Plains. Lekker rustig daar, aan ruimte geen gebrek.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57700078
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 13:15 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Dan zoek je er toch een baan als je klaar bent?

    Wat is er leuk in Nebraska?

    waar ligt Nebraska eigenlijk
    Tja, ik moet terug naar Nederland om mijn Bachelor te halen. Het plan is vervolgens om ook een Master aan mijn universiteit in Nederland te doen; heb ik die titel ook binnen, dan wil ik graag nog een master in de VS doen.

    Wat is er leuk in Nebraska? Wel, ik zou er persoonlijk nooit willen wonen; ik zou ook geen studie van vier of zes jaar aanraden in dit gebied. Toch heb ik hier een wereldtijd; het leven op de campus is fantastisch, ik heb heel veel lol met roommates, er wordt nogal wat gefeest, gezopen en geprankt, kortom, het ultieme studentenleven. Verder worden er veel sportwedstrijden bezocht - ijshockey, basketball (helaas hebben de Nebraska Huskers de NCAA niet gehaald...), baseball, noem maar op - wat ook supergaaf is.

    Het weer in Nebraska verdiend een speciale vermelding; tot een paar weken geleden, had je hier rustig temperatuurschommelingen 25 graden. Op woensdag was het dan twintig boven nul, op donderdag lag de temperatuur vijf graden onder het vriespunt. Uiteraard kon het in januari en februari ook een week lang -10 tot -15 graden celsius zijn. Toch heeft ook dit weer zijn charmes, moet je maar denken.

    Wat is er nog meer bijzonder aan Nebraska? Het Strategic Air Command was gevestigd in Nebraska, dat is wel heel stoer natuurlijk. Tegenwoordig is het een museum. De steden van Nebraska zijn niet echt bijzonder. Lincoln, waar ik dus studeer, is de hoofdstad van de staat en heeft wel een mooi Capitol. Omaha is de grootste stad, en is makkelijk bereikbaar vanuit Lincoln.

    Je begrijpt, na bovenstaande, dat ik Spring Break heb doorgebracht in Florida!

    Samengevat: ik heb het hier reuze naar mijn zin, echter, ik zou er nooit voor langere tijd - meerdere jaren - willen verblijven. Daarvoor gebeurt er hier toch te weinig. Persoonlijk heb ik mij nog geen moment verveeld - een semester (half jaar) is wat dat betreft precies goed qua tijd. An sich mis ik Nederland zo nu en dan wel; vooral gezellige steden als Utrecht. De steden hier lijken altijd uitgestorven. Alleen vrijdagnacht, nadat de kroegen en clubs om 0100 dichtgaan, is het druk op straat.

    Tja, No Place Like Nebraska!
    pi_57700856
    weer terug van Springbreak en heb de neiging om de auto in te springen en weer terug naar het zuiden te rijden.

    LA was gaaf maar de stad is veel te groot
    San Diego beviel me beter, leuker sfeertje en wat compacter dus je kan overal wat makkelijker/sneller komen.
    Ook nog een dagje naar Huntington Beach geweest. Echt een prachtig strand en we vielen met onze neus in de boter want er was die dag een surf wedstrijd

    Hele week heerlijk zonnig weer gehad, nu weer in het grauwe SF

    [ Bericht 7% gewijzigd door Vitamine_C op 30-03-2008 00:35:16 ]
    hmmmm....WAT???
    pi_57706899
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 19:17 schreef Vitamine_C het volgende:
    weer terug van Springbreak en heb de neiging om de auto in te springen en weer terug naar het zuiden te rijden.

    LA was gaaf maar de stad is veel te groot :p
    San Diego beviel me beter, leuker sfeertje en wat compacter dus je kan overal wat makkelijker/sneller komen.
    Ook nog een dagje naar Huntington Beach geweest. Echt een prachtig strand en we vielen met onze neus in de boter want er was die dag een surf wedstrijd

    Hele week heerlijk zonnig weer gehad, nu weer in het grauwe SF
    Zit je op het SFSU?
    pi_57707927
    Yep
    hmmmm....WAT???
    pi_57708208
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:00 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Rijbewijs omruilen kan in geen 1 van de 50 staten, je dient altijd examen te doen. Gelukkig niet al te moeilijk, en niet al te duur. In alle staten kun je voor $50 klaar zijn volgens mij, inclusief theorie, praktijk, en je rijbewijs.
    Dus dan kun je eigenlijk rijexamens als rijlessen gebruiken. Een rijles in Nederland is immers zo'n 45 euro, exclusief praktijk examen, theorie en rijbewijs.
      zondag 30 maart 2008 @ 01:04:18 #65
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57708275
    Behalve dat niemand je vertelt wat je fout doet.

    Als je niet slaagt, hoef je hier niks te betalen trouwens, maar ik weet niet of dat overal is. En je mag het maar drie keer proberen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57708282
    Wat gebeurt er na drie keer?
      zondag 30 maart 2008 @ 01:11:22 #67
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57708372
    Ik geloof dat je dan aan een rechter moet gaan uitleggen dat je echt nog een kans verdient of zo. Of misschien mag je het na een jaar weer proberen, zoiets.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57718017
    Vliegmarkt tussen EU en VS open
    quote:
    Hierdoor zullen vliegtickets waarschijnlijk goedkoper worden, doordat alle aanbieders vrij kunnen bepalen waar zij willen opstijgen en landen. Doordat meer maatschappijen dezelfde routes kunnen vliegen, zal dit leiden tot meer concurrentie.
    Klinkt best gunstig.
    pi_57718304
    hmm, vraag het me af - de marges zijn al erg laag in de vliegindustrie...
    pi_57728608
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 00:34 schreef Vitamine_C het volgende:
    Yep
    Hoe ben je zo op SFSU verzeild geraakt?
    pi_57729829
    waar kent iedereen hier de SFSU van? (oh, zie in je profiel dat je in LA woont )
    zit er als uitwisselings student via de UvA. Moet dus eind juni weer terug.
    hmmmm....WAT???
    pi_57730804
    Mijn vriendin deed hetzelfde in aug-dec 2006
    pi_57753735
    ah cool. Hoe was het haar bevallen?
    hmmmm....WAT???
    pi_57753789
    ahh, de VS!!!

    heb al anderhalf jaar een lief in de VS en heb ook meegedaan aan de diversity lottery voor 2009! zou graag willen weten hoe jullie er terecht zijn gekomen
      dinsdag 1 april 2008 @ 17:59:55 #75
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57763903
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 05:00 schreef DClab het volgende:
    ahh, de VS!!!

    heb al anderhalf jaar een lief in de VS en heb ook meegedaan aan de diversity lottery voor 2009! zou graag willen weten hoe jullie er terecht zijn gekomen
    Probeer eens een huwelijk Veel makkelijker
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57764756
    Als je al zo lang (1.5yr) een vriendin hebt die daar wont kun je idd het beste trouwen, eventueel alles gewoon lichtjes houden (dus niet gelijk aan kinderen, geld delen, etc) zoals het nu al is
      woensdag 2 april 2008 @ 02:46:37 #77
    65516 gieling
    Live from NYC
    pi_57772760
    Heeft iemand misschien een goede tip voor een restaurant in Manhattan met de volgende eisen:
    -In een wolkenkrabber
    -Uitzicht over Central Park

    Kon zo even niks vinden...
      woensdag 2 april 2008 @ 17:09:09 #78
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_57783320
    Ik ben toegelaten op Harvard voor de komende 4 jaar, heb een paar vraagjes. Hoe gaat daat in z'n werk om een rijbewijs te halen in Massachusetts, is dat mogelijk als buitenlandse student? Mag je met een J1 visa op een summercamp werken?
      woensdag 2 april 2008 @ 17:54:24 #79
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57784193
    http://www.dmv.org/ma-massachusetts/department-motor-vehicles.php

    Misschien staat hier wat info op voor je rijbewijs.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57784770
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 02:46 schreef gieling het volgende:
    Heeft iemand misschien een goede tip voor een restaurant in Manhattan met de volgende eisen:
    -In een wolkenkrabber
    -Uitzicht over Central Park

    Kon zo even niks vinden...
    Vraag het anders even in het Travel-forum.
     FR
    pi_57785865
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 17:09 schreef nickybol het volgende:
    Ik ben toegelaten op Harvard voor de komende 4 jaar, heb een paar vraagjes. Hoe gaat daat in z'n werk om een rijbewijs te halen in Massachusetts, is dat mogelijk als buitenlandse student? Mag je met een J1 visa op een summercamp werken?
    allereerst: gefeliciteerd, aangenomen worden op Harvard is niet mis
    Voor je rijbewijs zou ik idd op de site van de DMV van Massachustets kijken. Voor mijn rijbewijs hier in California heb ik daar ook alle informatie vandaan gehaald (was hier geen enkel probleem om als buitenlandse student een rijbewijs te halen omdat je een 'legal resident' van het land bent)

    je hebt geluk dat je een J1 visa krijgt en geen F1. Met de J1 is het een stukje makkelijker om baantjes buiten de campus te nemen, maar ik raad je aan de studyabroad advisers van Harvard te contacteren over de details.
    hmmmm....WAT???
    pi_57790006
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 17:09 schreef nickybol het volgende:
    Ik ben toegelaten op Harvard voor de komende 4 jaar, heb een paar vraagjes. Hoe gaat daat in z'n werk om een rijbewijs te halen in Massachusetts, is dat mogelijk als buitenlandse student? Mag je met een J1 visa op een summercamp werken?
    Nice, d'r zijn maar weinig die je dat nadoen.

    Ik heb vier jaar in die regio gewoond. Nog een paar tips: Cambridge en Sommerville zijn de twee meest logische plaatsen om te wonen. Cambridge is het leukst, maar erg duur. Je kunt ook aan de overkant van de Charles gaan wonen, in bv Alston. Allemaal wat minder. Aan de commuter rail lines kun je heel mooi en goedkoop wonen. Wij woonden de laatste twee jaar in Belmont, wat eigenlijk tegen Cambridge aanligt (goed te fietsen ook). Heerlijk!

    Een auto bezitten is een nachtmerrie in Boston. Je betaalt je de pleuris aan verzekeringen, het autorijgedrag is uitermate beroerd (vergeleken met de rest van de VS - alleen Toronto (Canada) is MI nog erger). Het leuke van Boston is dat het metrosysteem heel aardig werkt. Nou ja, eigenlijk werkt alleen de Red Line erg goed, de andere lijnen zijn een stuk minder. Maar via de Red en Green Line overal komen. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een auto kopen minder verstandig is. Voor weinig geld huur je in Boston een gloednieuwe auto. Als je dat op je eigen Amerikaanse (Master) credit card doet, dan ben je verzekerd tegen autoschade. Je hoeft je dan alleen nog maar te verzekeren tegen WA, wat de kosten flink drukt. Desondanks denk ik soms met weemoed terug aan mijn tijd in Boston, en het feit dat ik geen auto had. Als je rijk bent, dan is een auto misschien toch het overwegen waard.

    Een keer Fenway Park bezoeken kan ik aanraden. Iedere wedstrijd is een feest. Celtics vond ik wat minder, maar voor weinig geld kun je hele redelijke plaatsen krijgen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 2 april 2008 @ 22:19:17 #83
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57791604
    Ik weet dat de kaartprijzen van de Celtics enorm gestegen zijn.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57792683
    Ach, als je aan Harvard gaat studeren lijken Celtics kaartjes me niet het grootste probleem qua kosten...
    pi_57795885
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 22:19 schreef popolon het volgende:
    Ik weet dat de kaartprijzen van de Celtics enorm gestegen zijn.
    Ja, dat had ik over het hoofd gezien. In mijn tijd was 't echt drie keer niks, alleen Paul Pierce speelde redelijk, en zaten we voor $10 tegen het dak aan (slechtse plaatsen). Maar vaak was het zo leeg dat we gemakkelijk naar een duurdere plaats door konden schuiven.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 3 april 2008 @ 22:28:27 #86
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_57816094
    Dank je voor de tips over woningen, ik zal ze niet nodig hebben want Harvard garandeert 4 jaar lang kost en inwoning op de campus!
    pi_57816731
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:28 schreef nickybol het volgende:
    Dank je voor de tips over woningen, ik zal ze niet nodig hebben want Harvard garandeert 4 jaar lang kost en inwoning op de campus!
    Ah, natuurlijk. Je zit daar als undergraduate? Welk programma?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 4 april 2008 @ 14:13:01 #88
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_57828921
    Undergraduate inderdaad.
      vrijdag 4 april 2008 @ 22:49:25 #89
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57839728
    Ja hoi. Een collega en ik willen deze graag gaan bestellen samen met nog wat mensen (moeten we nog ronselen), maar ze shippen alleen in de VS. Is er heel toevallig hier iemand die het geen probleem zou vinden om ze te ontvangen en door te sturen? Is dat duur, zo'n pakketje naar NL sturen?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      vrijdag 4 april 2008 @ 22:57:20 #90
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57839838
    Je moet sowieso importbelasting betalen (20%) en btw (19%).

    Wil je ze voor jezelf of als reseller?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:19:43 #91
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57840195
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 22:57 schreef wonderer het volgende:
    Je moet sowieso importbelasting betalen (20%) en btw (19%).

    Wil je ze voor jezelf of als reseller?
    Nah, voor mezelf. En eigenlijk hoef ik ook niet zoveel, gewoon enkele doosjes, maar de site verkoopt alleen zo'n grootverpakking. Of weet jij ze ergens in een winkel gewoon te krijgen?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:21:36 #92
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57840240
    Jelly beans? Van dat specifieke merk? Of maakt niet zoveel uit? Want die dingen zijn wel gewoon in de supermarkt te krijgen ja, heb vorig jaar een zak voor iemand meegenomen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:23:56 #93
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57840326
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 23:21 schreef wonderer het volgende:
    Jelly beans? Van dat specifieke merk? Of maakt niet zoveel uit? Want die dingen zijn wel gewoon in de supermarkt te krijgen ja, heb vorig jaar een zak voor iemand meegenomen
    Nou, die specifieke jelly beans, "BeanBoozled", lees en huiver: http://jellybelly.com/Cul(...)zled/BeanBoozled.htm
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:27:52 #94
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57840436
    Ik kan wel even kijken of ik ze hier in de supermarkt kan vinden. Hoeveel wil je er hebben? Ik ga volgende week naar Nederland en ik wil best wat voor je meenemen, maar online bestellen gaat niet meer, dan komt het niet op tijd aan (tenzij je er een hoop verzendkosten tegenaan gooit).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:28:32 #95
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57840453
    (eigenlijk is dat idee natuurlijk gewoon van Harry Potter gejat )
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:28:37 #96
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57840456
    Nou, als je ze tegenkomt, neem dan maar vier doosjes mee. Dat zou uitermate tof zijn.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:29:16 #97
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57840477
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 23:28 schreef wonderer het volgende:
    (eigenlijk is dat idee natuurlijk gewoon van Harry Potter gejat )
    Ja, ze verkochten eerst ook Harry Potter-snoepjes, maar misschien hebben ze die licentie niet meer ofzo.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:30:12 #98
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57840507
    Oki. Als het niet lukt, kun je ze alsnog bestellen, tenslotte.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:32:33 #99
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57840574
    True.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57841287
    ai, trouwen!!!! wil liever niet afhankelijk zijn als ik daar iets ga opbouwen! lijkt me ook een verkeerde verhouding geven binnen het huwelijk... wat zijn je rechten binnen de VS als je daar bent omdat je met een amerikaans staatsburger getrouwd bent en je vervolgens gaat scheiden?
      zaterdag 5 april 2008 @ 00:03:30 #101
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57841393
    Als je dat binnen twee jaar doet, mag je weer oprotten (tenzij je mishandeld werd enzo).

    Maar goed, wil je naar de vs omdat je vriend(in) daar woont, of wil je naar de vs en woont je vriend(in) daar toevallig? Of is het je vriend(in) omdat je naar de vs wil?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 5 april 2008 @ 00:23:20 #102
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57841875
    Er zijn trouwens in NL wel een paar winkels die van dat typisch Amerikaanse snoep, lees troep, verkopen.

    Ik vind de NL winegums en drop stukken beter. Die 'winegums' hier zijn niet te pruimen.

    En over dat andere onderwerp, als het even anders was gelopen had ik met m'n vrouw gewoon in NL gewoond. 't Maakt me eigenlijk niet eens zoveel uit, ik vind 't allemaal best.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 5 april 2008 @ 00:27:04 #103
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57841950
    Jelly Belly Beans zijn geen troep. Ik geef niks om snoep iha, maar Jelly Belly Beans zijn .
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57844186
    wil al naar de VS sinds m'n 8e haha, ben mijn vriend tegengekomen tijdens mijn uitwisseling. Tijdens mijn uitwisseling werd de wens om naar de VS te gaan steeds sterker, dat was nog voordat ik hem zelfs kende. natuurlijk is het anders nu ik hem ken, wil nu zo snel mogelijk daar naartoe !
    Ik wil dat hij en onze familie/vrienden weten dat ik het niet vanwege hem doe, en ik wil hem ook niet met die druk opzadelen. Beste zou dus zijn om gelijkwaardig onze relatie voort te zetten dmv een green card, verkregen uit de DV lottery of doordat een bedrijf mij aanneemt.
    pi_57844201
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 02:55 schreef DClab het volgende:
    wil al naar de VS sinds m'n 8e haha, ben mijn vriend tegengekomen tijdens mijn uitwisseling. Tijdens mijn uitwisseling werd de wens om naar de VS te gaan steeds sterker, dat was nog voordat ik hem zelfs kende. natuurlijk is het anders nu ik hem ken, wil nu zo snel mogelijk daar naartoe !
    Ik wil dat hij en onze familie/vrienden weten dat ik het niet vanwege hem doe, en ik wil hem ook niet met die druk opzadelen. Beste zou dus zijn om gelijkwaardig onze relatie voort te zetten dmv een green card, verkregen uit de DV lottery of doordat een bedrijf mij aanneemt.
    Lijkt me toch een gezonde benadering.
    (Ook al is het een hoop rompslomp natuurlijk.)

    Succes in ieder geval!
     FR
    pi_57844289
    yeap, hoop rompslomp it is! mens moet er wat voor over hebben... mocht het met die greencard niet lukken blijft het natuurlijk een optie, wil niks liever dan bij hem zijn! maar ik wil niet bij hem zijn vanwege de greencard, en ik wil niet naar de VS vanwege hem... ze staan los van elkaar... (blijft een goede combo though haha)
      zaterdag 5 april 2008 @ 03:26:31 #107
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57844359
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 00:27 schreef Isegrim het volgende:
    Jelly Belly Beans zijn geen troep. Ik geef niks om snoep iha, maar Jelly Belly Beans zijn .
    Bij wal mart hadden ze alleen gewone. Ik kijk morgen of zo even in de snoepwinkel in de mall.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 5 april 2008 @ 03:27:36 #108
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57844364
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 00:23 schreef popolon het volgende:
    Er zijn trouwens in NL wel een paar winkels die van dat typisch Amerikaanse snoep, lees troep, verkopen.

    Ik vind de NL winegums en drop stukken beter. Die 'winegums' hier zijn niet te pruimen.

    En over dat andere onderwerp, als het even anders was gelopen had ik met m'n vrouw gewoon in NL gewoond. 't Maakt me eigenlijk niet eens zoveel uit, ik vind 't allemaal best.
    Ik ben tegenwoordig verslaafd aan starburst
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 5 april 2008 @ 06:19:56 #109
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_57844688
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 02:55 schreef DClab het volgende:
    Beste zou dus zijn om gelijkwaardig onze relatie voort te zetten dmv een green card, verkregen uit de DV lottery of doordat een bedrijf mij aanneemt.
    Ik vrees alleen dat de Amerikaanse economie de komende 2 jaar het erg moeilijk maakt voor buitenlanders om middels een werkvisum aan de slag te raken.....

    DV Lottery geeft je een kans van ongeveer 2 of 3%. Beter dan de staatsloterij in ieder geval
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 5 april 2008 @ 10:00:39 #110
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57845366
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 03:26 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Bij wal mart hadden ze alleen gewone. Ik kijk morgen of zo even in de snoepwinkel in de mall.
    Tov.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57854645
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 06:19 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik vrees alleen dat de Amerikaanse economie de komende 2 jaar het erg moeilijk maakt voor buitenlanders om middels een werkvisum aan de slag te raken.....
    Het zal wel meevallen. Wij kunnen bijvoorbeeld echt niet aan mensen komen (we hebben twee vacature's). Nou is ons werk uitermate specialistisch, maar het is toch een indicatie dat er in de wetenschap en de techniek nog steeds banen zijn. Van collega's aan de West- en Oostkust hoor ik dezelfde verhalen.

    Dus, eh, (verkapte reclame), als je een fysische achtergrond hebt (BS/MS/PhD), en dan vooral in de optica en het lijkt je wel wat om voor een aantal jaren in de VS te wonen, stuur me een pm.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_57855587
    Hmpf, vandaag wilde m'n vriendin de papieren voor 129F (K-1 visum dus) de deur uit doen om erachter te komen dat er ook nog een formulier G325A (wat echt een ellendig formulier is) door ons allebei in viervoud ingevuld en ondertekend bij moet zitten. Nu ja, ik heb hem ingevuld, maandag nog even snel nieuwe pasfoto's laten maken, want die willen ze ook.

    Ik zag op de website van TPG Post dat ze een service genaamd Express hebben. Nu maar hopen dat die ook snel in de VS aankomt. Sneller als in, sneller dan Priority.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_57855670
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 20:36 schreef OMG het volgende:
    Hmpf, vandaag wilde m'n vriendin de papieren voor 129F (K-1 visum dus) de deur uit doen om erachter te komen dat er ook nog een formulier G325A (wat echt een ellendig formulier is) door ons allebei in viervoud ingevuld en ondertekend bij moet zitten. Nu ja, ik heb hem ingevuld, maandag nog even snel nieuwe pasfoto's laten maken, want die willen ze ook.
    Een Amerikaans visum aanvragen is helaas erg vaak een nachtmerrie. Mijn visumaanvraag was vertraagd met een maand of drie, waardoor ik een maand lang in Nederland thuis werkeloos duimen heb zitten draaien. Maar nu heb ik een greencard en loopt alles op rolletjes.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 6 april 2008 @ 19:34:58 #114
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57874970
    Target, Shaw's en het plaatselijk snoepwinkeltje had helaas ook niks, Isegrim

    Sorry.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 6 april 2008 @ 19:36:58 #115
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57875012
    Ow, wat jammer. Wel heul erg bedankt voor 't kijken. Mocht je ze nou een keer ergens tegenkomen, dan houd ik me aanbevolen.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 6 april 2008 @ 19:41:33 #116
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57875129
    Ik zal mijn ogen openhouden. Misschien op het vliegveld.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 6 april 2008 @ 22:36:48 #117
    151621 kookie_monster
    En ik houd van koekjes..
    pi_57878967
    @Nickeybol: Zou je kunnen vertellen hoe het hele admission-gebeuren verlopen is bij je aanmelding + ik ben er eigenlijk wel heel erg benieuwd naar waarin je zo uitblinkt dat Harvard je schoolgeld, room & board wil geven
      zondag 6 april 2008 @ 22:57:18 #118
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57879521
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 19:41 schreef wonderer het volgende:
    Ik zal mijn ogen openhouden. Misschien op het vliegveld.
    Dat is ook nog een mogelijkheid! Goeie reis alvast iig!
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 6 april 2008 @ 22:59:52 #119
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57879594
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 22:57 schreef Isegrim het volgende:

    [..]

    Dat is ook nog een mogelijkheid! Goeie reis alvast iig!
    Ze hadden wel zakken soda pop shoppe, 49 flavors, en nog een andere die ik nooit gezien had, maar dus niet die met rare smaken.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 6 april 2008 @ 23:03:07 #120
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57879662
    49 flavors kan ik hier ook krijgen.

    Ik wil mijn collega's zo graag pwnen.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 6 april 2008 @ 23:24:28 #121
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_57880110
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 22:36 schreef kookie_monster het volgende:
    @Nickeybol: Zou je kunnen vertellen hoe het hele admission-gebeuren verlopen is bij je aanmelding + ik ben er eigenlijk wel heel erg benieuwd naar waarin je zo uitblinkt dat Harvard je schoolgeld, room & board wil geven
    Harvard geeft elke toegelaten student zoveel financiele hulp als ze nodig hebben. Als je meer wilt weten kun je mailen naar researcherinternational@gmail.com, stuur zo snel mogelijk een mailtje, dan haal ik het mailadres hier weg.
    pi_57880654
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 23:24 schreef nickybol het volgende:
    Harvard geeft elke toegelaten student zoveel financiele hulp als ze nodig hebben. Als je meer wilt weten kun je mailen naar [knip]
    Nee maar wat nou juist interessant is om te horen, is hoe je nou precies tot die toelating bent gekomen!

    (Je hoeft daarbij helemaal geen persoonlijke details te geven als je dat niet wilt, hoor.)
     FR
    pi_57880710
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 17:09 schreef nickybol het volgende:
    Ik ben toegelaten op Harvard voor de komende 4 jaar, heb een paar vraagjes. Hoe gaat daat in z'n werk om een rijbewijs te halen in Massachusetts, is dat mogelijk als buitenlandse student? Mag je met een J1 visa op een summercamp werken?
    Van harte gefeliciteerd
    pi_57880944
    En als de USD nog verder zakt wordt je daar relatief nog rijker met je euros
    pi_57880972
    Mwoa, de prijzen zijn al flink aan het stijgen dus ik ben benieuwd hoe lang dat voordeel nog wezenlijk blijft.
    pi_57890993
    * Intrepidity heeft zich zojuist ingeschreven in de green card loterij Kleine kans, maar ach, wie niet waagt...
    pi_57892086
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 16:11 schreef Intrepidity het volgende:
    * Intrepidity heeft zich zojuist ingeschreven in de green card loterij Kleine kans, maar ach, wie niet waagt...
    Je hebt je toch niet ingeschreven bij een of ander bureau dat geld vraagt voor de inschrijving? Het is namelijk 100% gratis en heel makkelijk zelf te doen. Op dit moment is het overigens niet mogelijk om je in te schrijven. Meestal kan dat van oktober tot december. Dit is de enige juiste en officiële website van de DV Lottery: http://www.dvlottery.state.gov/

    Check ook deze link even: http://amerika.discussiegroep.info/index.php?topic=4632.0

    [ Bericht 9% gewijzigd door NY_Giant op 07-04-2008 17:13:25 ]
      maandag 7 april 2008 @ 18:33:12 #128
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_57893707
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 23:52 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Nee maar wat nou juist interessant is om te horen, is hoe je nou precies tot die toelating bent gekomen!

    (Je hoeft daarbij helemaal geen persoonlijke details te geven als je dat niet wilt, hoor.)
    Kijk daarvoor maar in het Harvard topic dat in SES loopt, daar staat mijn mailadres mocht je verdere interesse hebben. Hier blijf ik graag anoniem.
    pi_57894432
    Hmm, blijkbaar was het weekend zo heftig dat ik niet in staat was fatsoenlijk te "lezen" vanmiddag
    Inmiddels geannuleerd aan de kant van paypal, dus overschrijving komt nooit bij hun aan. Bedankt voor de tip in ieder geval
    pi_57895102
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 17:07 schreef NY_Giant het volgende:

    [..]

    Je hebt je toch niet ingeschreven bij een of ander bureau dat geld vraagt voor de inschrijving? Het is namelijk 100% gratis en heel makkelijk zelf te doen. Op dit moment is het overigens niet mogelijk om je in te schrijven. Meestal kan dat van oktober tot december. Dit is de enige juiste en officiële website van de DV Lottery: http://www.dvlottery.state.gov/

    Check ook deze link even: http://amerika.discussiegroep.info/index.php?topic=4632.0
    Dat is me ook opgevallen ja, die bedrijven adverteren altijd op IMDb enzo, ik vrees dat veel mensen erin trappen.
      maandag 7 april 2008 @ 21:28:13 #131
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_57897462
    Dit vind ik wel interessant om te volgen
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_57910364
    Is het eigenlijk wel enigszins te doen, als je beiden in NL woont en werkt, om het roer om te gooien en naar de USA te vertrekken?
    Baantjes aanpakken onder ons niveau vinden we niet erg, maargoed, denk dat je daar niet ver mee komt om toegelaten te worden. Is die lotery dan de enige mogelijkheid?

    We zitten btw nu in Palm Harbor, tussen Clearwater en Tampa in (FL)
    Proud property of hollander172
      dinsdag 8 april 2008 @ 14:54:05 #133
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57910669
    Of het te doen is hangt helemaal van jullie instelling af, wil je het echt?

    Zo ja zal het misschien niet makkelijk zijn maar alleen met de juiste instelling gaat zoiets lukken. Klinkt cliche, is het misschien ook wel maar het gaat wel op.

    Iets ergens anders opbouwen, start from scratch, is niet altijd makkelijk. Maar wel een leuke uitdaging.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57910918
    We willen hoe dan ook weg uit NL, sooner or later.
    Zodra we weer op Hollandsche bodem zijn sowieso eens even kijken, sommige bedrijven plaatsen vacatures voor het buitenland, weet niet of dat ook in de VS is. Dat is dan voor een paar jaar, maar natuurlijk ideaal om te kijken of het leven hier je echt bevalt.
    Nu zijn we op vakantie, en is alles natuurlijk beter, leuker en geweldiger dan als je hier echt gaat wonen en werken.

    Start from scratch is eigenlijk ons idee erover. We houden wel van een flinke uitdaging
    Proud property of hollander172
    pi_57911014
    emigreren omdat je 'weg wilt uit nederland' is vaak minder succesvol dan emigreren omdat je 'het nieuwe land zo ontzettend gaaf vindt'. Want elk land heeft altijd nadelen.
      dinsdag 8 april 2008 @ 15:11:24 #136
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_57911046
    Kennis van mij is een camping begonnen in Texas...Ook gewoon from scratch zeg maar...
    Hij zit op dit forum:
    http://carsandroute66.123forum.nl

    Misschien moet je eens contact met hem zoeken, hij heet Texas Boy daar
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      dinsdag 8 april 2008 @ 16:06:17 #137
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_57912483
    Denk dat ik me ietwat verkeerd heb uitgedrukt.
    We zijn dus op dit moment in de USA, en het voelt voor ons..tja, op een gekke manier als een soort thuiskomen.
    We hebben geen enkele hinder ondervonden van "ons aanpassen" en we zijn hier gewoon thuis.

    We wilden altijd al weg uit NL, maar juist ómdat we Amerika zo'n geweldig land vinden is dat meer en meer gaan kriebelen. Hell, ik wil volgende week niet eens weg
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_57912526
    Crap...Denk je alles goed te doen met netjes omloggen enzo, gaat t weer mis...
    Bovenstaande post is dus van mij...
    Proud property of hollander172
      dinsdag 8 april 2008 @ 16:21:37 #139
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_57912888
    Heel herkenbaar hoor...Ben er de afgelopen 2 jaar echt meerdere keren per jaar geweest (zowel voor werk als vakantie) en voor mij voelt't ook als thuiskomen.
    In September ga ik weer een maandje En het voelt echt als thuis daar
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_57962554
    Betalen jullie eigenlijk Inkomstenbelasting? Zo ja, er schijnt geen wet te bestaan die je verplicht te betalen. Omdat dit ongrondwettelijk zou zijn. Dit heb ik uit een docu, of het zo is weet ik niet. Iemand die hier meer van weet?
    A king in the making, and the throne is for the taking
    So I climb the mountain top and put my stake in
    Got the weight of the world on my shoulder
    Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
      donderdag 10 april 2008 @ 18:43:57 #141
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57962693
    Die docu ken ik ook.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57962713
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 18:37 schreef Triptamine het volgende:
    Betalen jullie eigenlijk Inkomstenbelasting? Zo ja, er schijnt geen wet te bestaan die je verplicht te betalen. Omdat dit ongrondwettelijk zou zijn. Dit heb ik uit een docu, of het zo is weet ik niet. Iemand die hier meer van weet?
    Niet alles geloven wat Zeitgeist beweert

    Sixteenth Amendment.
      donderdag 10 april 2008 @ 18:46:49 #143
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57962741
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 18:37 schreef Triptamine het volgende:
    Betalen jullie eigenlijk Inkomstenbelasting? Zo ja, er schijnt geen wet te bestaan die je verplicht te betalen. Omdat dit ongrondwettelijk zou zijn. Dit heb ik uit een docu, of het zo is weet ik niet. Iemand die hier meer van weet?
    Wij niet, als een van de weinige staten.

    Helaas wel weer property tax
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57962807
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 18:45 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Niet alles geloven wat Zeitgeist beweert

    Sixteenth Amendment.
    Hehe, ik vond het ook al ongeloofwaardig, dus ik vraag het aan de ervaringsdeskundigen
    A king in the making, and the throne is for the taking
    So I climb the mountain top and put my stake in
    Got the weight of the world on my shoulder
    Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
      vrijdag 11 april 2008 @ 09:16:21 #145
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_57975673
    Heeft iemand trouwens wel eens Zweedse Broodjes gezien in de VS? Dit spul:




    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      vrijdag 11 april 2008 @ 12:42:44 #146
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57979791
    Wel de normale Bolletje beschuit maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor de gehaktballen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57980101
    Ik / StefanP wilt bolletje!
    pi_58001124
    Wij willen niet weg in nl maar willen graag een tweede huisje in vs waar we een aantal maanden naar toe willen.

    Kan iemand ons daar wat uitleg over geven?
      zaterdag 12 april 2008 @ 17:54:18 #149
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58006554
    Waar zou je dat willen? Zeggen dat je een huisje in de VS wilt hebben is hetzelfde als zeggen dat je een huisje in Europa wilt hebben.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58006951
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2008 17:54 schreef popolon het volgende:
    Waar zou je dat willen? Zeggen dat je een huisje in de VS wilt hebben is hetzelfde als zeggen dat je een huisje in Europa wilt hebben.
    Maar niet qua gemak, of wel?
      zaterdag 12 april 2008 @ 18:32:16 #151
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58007132
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2008 18:20 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Maar niet qua gemak, of wel?
    Come again?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 13 april 2008 @ 23:37:40 #152
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_58033423
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 22:41 schreef Bora-Bora het volgende:
    Tieviepie!
      maandag 14 april 2008 @ 01:44:49 #153
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_58035743
    beter laat dan nooit... teeeeveeepeee..

    meteen ff reactie op .blog:
    Als je 2e huis wil gaan kopen (en je bent er uit waar) is dat nu de ideale tijd om te doen. De huizenmarkt staat echt op instorten en huizen kosten nu geen drol, helemaal met de dollar nu.
    Als ik het geld ervoor had liggen (geen verdomde student meer zou zijn) dan had ik het ook meteen gedaan. Wil iets in de buurt van Sacramento, hoop daar over een paar jaartjes naar toe te verhuizen.
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      dinsdag 15 april 2008 @ 01:13:41 #154
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_58058620
    Ik ga dus begin mei naar Nederland. Heeft iemand al eens geprobeerd een volledige kaas mee te nemen naar de VS (12kg)?
    Live from the USA
    pi_58058664
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 01:13 schreef Quintony het volgende:
    Ik ga dus begin mei naar Nederland. Heeft iemand al eens geprobeerd een volledige kaas mee te nemen naar de VS (12kg)?
    Nee, maar wel een kleiner wheel of cheese, die je in de tax free winkel (probeer dat maar eens op z'n Nederlands uit te spreken zonder winkel te verAmerikaniseren) kunt kopen. Als het in je bagage past, moet zo'n 12kg kaas zonder problemen in te voeren zijn. De douane heeft problemen met roomkaas, maar hardere kazen kun je zo meenemen. Wel even aangeven op je douaneformulier.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58058693
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 01:44 schreef Pat-man het volgende:
    beter laat dan nooit... teeeeveeepeee..

    meteen ff reactie op .blog:
    Als je 2e huis wil gaan kopen (en je bent er uit waar) is dat nu de ideale tijd om te doen. De huizenmarkt staat echt op instorten en huizen kosten nu geen drol, helemaal met de dollar nu.
    Als ik het geld ervoor had liggen (geen verdomde student meer zou zijn) dan had ik het ook meteen gedaan. Wil iets in de buurt van Sacramento, hoop daar over een paar jaartjes naar toe te verhuizen.
    Ik zou nog even wachten.

    De kredietcrisis die er nu heerst, staat IMHO op een laag pitje. De federale overheid heeft twee hypotheekverstrekkers, Fannie Mae en Freddie Mac, die zowat op instorten staan. Als ik het goed begrijp zijn die twee verantwoordelijk voor een hypotheekbedrag dat 50 keer (!!!) de waarde overtreft van die van Bear Stearns. Nou hebben we gezien tot wat voor een paniek de ondergang van Bear Stearns zorgde; het zal pas echt gaan spoken als een van deze twee federale hypotheekverstrekkers kopje onder gaat.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 15 april 2008 @ 02:03:11 #157
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_58058944
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 01:24 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ik zou nog even wachten.

    De kredietcrisis die er nu heerst, staat IMHO op een laag pitje. De federale overheid heeft twee hypotheekverstrekkers, Fannie Mae en Freddie Mac, die zowat op instorten staan. Als ik het goed begrijp zijn die twee verantwoordelijk voor een hypotheekbedrag dat 50 keer (!!!) de waarde overtreft van die van Bear Stearns. Nou hebben we gezien tot wat voor een paniek de ondergang van Bear Stearns zorgde; het zal pas echt gaan spoken als een van deze twee federale hypotheekverstrekkers kopje onder gaat.
    Ziet het er naar uit dat een van die 2 kapot gaat dan? Dacht dat het ergste nu wel zo'n beetje achter de rug was...

    helaas toch nog geen geld en tijd om te verhuizen
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_58059670
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 02:03 schreef Pat-man het volgende:

    [..]

    Ziet het er naar uit dat een van die 2 kapot gaat dan? Dacht dat het ergste nu wel zo'n beetje achter de rug was...

    helaas toch nog geen geld en tijd om te verhuizen
    Nou ja, je zou kunnen verhuizen wanneer je wilt - zeker als je een potje met Euro's blijft houden. Maar reken er maar op dat en de USD (+!) en de huizenprijzen (+!) zullen blijven zakken in waarde.

    Bulls, Bears & Bucks #11: Dollarcrisis hangt in de lucht.
    pi_58140556
    Hoe zit het met kleine postkantoren in Amerika.
    Zijn die open op zaterdag/zondag?
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
      vrijdag 18 april 2008 @ 17:26:41 #160
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58140652
    Zaterdag volgens mij wel, zondag weet ik niet.

    Maar je stopt je post gewoon in je eigen brievenbus. Of heeft het zo'n haast?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58140985
    ik krijg een pakketje uit Amerika dat vanaf morgen verzonden kan worden.
    maar het is geen grote stad dus ik vroeg mij af of ik dan tot maandag moet wachten voordat hij het kan verzenden
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_58141200
    meeleespost.
    pi_58141459
    Wij hadden een aardbeving vanochtend. Het epicentrum lag op zo'n 118 mijl van ons vandaan, 5.2 op de schaal van Richter:

    http://earthquake.usgs.go(...)/us2008qza6.php#maps

    Deze zijn erg zeldzaam in Illinois / Indiana. Deed me denken aan de aardbeving in Limburg.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58142196
    M'n vriendin meldde me dat per sms. Blijkbaar was ze erdoor wakker geworden .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_58154125
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 18:37 schreef Triptamine het volgende:
    Betalen jullie eigenlijk Inkomstenbelasting? Zo ja, er schijnt geen wet te bestaan die je verplicht te betalen. Omdat dit ongrondwettelijk zou zijn. Dit heb ik uit een docu, of het zo is weet ik niet. Iemand die hier meer van weet?
    Ik heb een Nederland inkomen (euro's ) maar betaal in de VS belasting; aan het eind van fiscale jaar (nu zo'n beetje) moet ik de aangifte invullen weet ik wat ik moet betalen. Ik vermoed iets van 25-30%, een stuk minder dan in NL dus.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 21 april 2008 @ 21:24:41 #166
    213369 shut.up.and.love
    it must be bunnies.
    pi_58211663
    Ik droom af en toe 's nachts over een frikandel speciaal..mmm... of een echte nederlandse kroket de mexicaanse 'kroketten' zijn toch niet zo yummy als in nederland.. ik zit voor 8 maanden stage in orlando & miami
      dinsdag 22 april 2008 @ 00:55:05 #167
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_58217426
    Hey mensen, ik wil over een paar jaartjes dus ook naar de US verhuizen. Zit te denken rond Sacramento, is nog iets goedkoper dan zuid Cali en begint steeds populairder te worden en heb er ook nog eens wat familie wonen.
    Nu probeer ik al een tijdje voor mezelf op een rijtje te zetten of het nou goedkoper is om in de VS te leven, duurder of dat het elkaar niet veel ontloopt.

    Een aantal van jullie hier leven natuurlijk in "the land of the free" en mijn vraag is dan ook:
    Is het goedkoper om in de VS te wonen dan in NL?
    Wat betalen jullie bijvoorbeeld aan verzekeringen, zodat je goed gedekt bent als je iets hebt (breukje, ziekte enz.)
    Ik weet dat ik in mijn geval een hoger salaris zou hebben in de VS, gerekent dat 1 dollar, 1 euro is. (je kan namelijk in de VS voor 1 dollar net zoveel kopen als voor 1 euro hier, toch?) De inkomstenbelasting is lager, de auto's zijn goedkoper, huizen zijn over het algemeen goedkoper, dus het lijkt mij dat je geld over moet houden.

    Of zit ik er nou gewoon helemaal naast?
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_58217692
    1 dollar is in mijn ervaring geen 1 euro, ik heb het idee dat ik me redelijk scheel betaal in de lokale supermarkt. Het is zelfs zo dat ik vorige week in .nl wat boodschappen deed en bij mezelf dacht 'wat goedkoop!'. Daarnaast is Boston erg duur kwa huur (ik betaal $1400 voor een klein appartement). Maartena kan je vast vertellen hoe dat in de buurt van Sacramento zit. Verzekering is geregeld door mijn werkgever dus daar heb ik geen omkijken naar, inkomstenbelasting verschilt per staat maar is lager.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 22 april 2008 @ 01:55:15 #169
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_58218077
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 01:15 schreef Shivo het volgende:
    1 dollar is in mijn ervaring geen 1 euro, ik heb het idee dat ik me redelijk scheel betaal in de lokale supermarkt. Het is zelfs zo dat ik vorige week in .nl wat boodschappen deed en bij mezelf dacht 'wat goedkoop!'. Daarnaast is Boston erg duur kwa huur (ik betaal $1400 voor een klein appartement). Maartena kan je vast vertellen hoe dat in de buurt van Sacramento zit. Verzekering is geregeld door mijn werkgever dus daar heb ik geen omkijken naar, inkomstenbelasting verschilt per staat maar is lager.
    Heb zelf 5 maanden in Orange County gewoond en heb gemerkt dat je in de supermarkt voor het 1 iets meer en voor het ander weer wat minder betaald. Vond dat het aardig op hetzelfde neer kwam. Betaalde daar ook ontzettend veel inderdaad. 800 dollar p/m voor kamer incl. eigen badkamer. Maar in rond Sacramento is dat wel een stukje goedkoper en kopen is daar ook nog een goeie optie, voor zover ik weet.
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_58218499
    Van vrienden hoor ik dat er in Sacramento een erg groot aantal huizen in aanmerking komt voor foreclosure; in sommige wijken zelfs de helft van de huizen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58218555
    Hier in San Francisco is 1 dollar absoluut niet 1 euro, maar SF is dan ook wel een stad apart. Huizen/huur prijzen rijzen de pan uit, boodschappen zijn hier vrij duur en benzine vind je (in de omgeving) haast nergens zo duur als hier.
    Maar gelukkig voor jou, SF is geen Sacramento.
    hmmmm....WAT???
      dinsdag 22 april 2008 @ 16:08:26 #172
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_58229153
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 03:48 schreef Vitamine_C het volgende:
    Hier in San Francisco is 1 dollar absoluut niet 1 euro, maar SF is dan ook wel een stad apart. Huizen/huur prijzen rijzen de pan uit, boodschappen zijn hier vrij duur en benzine vind je (in de omgeving) haast nergens zo duur als hier.
    Maar gelukkig voor jou, SF is geen Sacramento.
    Voor een het leven in een droomstad moet je betalen he...
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      dinsdag 22 april 2008 @ 17:23:42 #173
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58230778
    't Is inderdaad maar wat je wilt. Ik zou voor geen goud in een druk bevolkt gebied willen en kunnen wonen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58231602
    Volgt er iemand de berichtgeving over de Elders of Zion Church in Texas? Ik zag daar gisteren wat beelden van. Wat me opviel was hoe schitterend de vrouwen er uit zagen. Prachtig haar, dito jurken. Erg retro allemaal, maar desalnietemin erg leuk om te zien.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 22 april 2008 @ 18:02:27 #175
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58231640


    Ze hebben allemaal een spraakgebrek, dat haar is geweldig voor een jaren '50 feestje, dat wel. En die jurken zijn helemaal erg, allemaal hetzelfde.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58231647
    Daar zat een monobrauw tussen van heb ik jou daar, jakkes.
    pi_58231779
    Van mij mogen alle vrouwen hun haar als "voor een jaren '50 feestje" dragen... Hier lijkt het soms alsof de dames zo uit bed zijn gerold. Een vriendin van me vertelde me dat dat zo "hoort", maar dat ze er toch een hele tijd mee bezig zijn om het haar er zo uit te laten zien.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 22 april 2008 @ 19:33:33 #178
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_58233711
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 17:59 schreef Lyrebird het volgende:
    Volgt er iemand de berichtgeving over de Elders of Zion Church in Texas? Ik zag daar gisteren wat beelden van. Wat me opviel was hoe schitterend de vrouwen er uit zagen. Prachtig haar, dito jurken. Erg retro allemaal, maar desalnietemin erg leuk om te zien.
    Alleen jammer dat ze zo in Deliverance mee hadden kunnen spelen. Ik weet niet hoe lang die lui al samen wonen, maar er zijn onderhand wat foutjes in hun genen geslopen...
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_58293895
    vanuit Mountain View, CA voor vijf weekjes. Wat een mooi weer hier zeg!
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_58294286
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 03:02 schreef LintuxCx het volgende:
    vanuit Mountain View, CA voor vijf weekjes. Wat een mooi weer hier zeg!
    Zelfs hier is het mooi weer! We zitten al minstens een week constant boven de 20 graden!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58294312
    en de weergoden vergeten mij. Dit weekend eindelijk weer temperaturen in de 20 graden maar daarna weer rond de 15. Gelukkig wel veel zon.
    hmmmm....WAT???
    pi_58297087
    ben jaloers, heb 2 jaar terug op het punt gestaan om te emigreren met mijn vriendin naar amerika/californië.
    Helaas door ons werk andere omstandigheden komt het er niet meer van.
    Maar op mijn werk zijn we met een nieuw product bezig wat wij in heel europa gaan verkopen. Mijn baas kwam met het voorstel of ik dit in amerika wil gaan verkopen. Mijn eigen bedrijf die het product bij hem inkoopt. Hij weet van mijn american dream en dit lijkt hem een mooie stap, niet om er definitief te gaan wonen maar wel op regelmatige basis per maand.

    Marktonderzoek etc etc etc gaat nu beginnen en hopelijk vanaf augustus ofzo aan de slag,mits er markt is in amerika voor dit product!
      vrijdag 25 april 2008 @ 10:48:33 #183
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_58297409
    Dat is altijd mooi als je zo'n kans krijgt
    Succes
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_58304260
    Mass reports >20C all week
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 26 april 2008 @ 04:08:04 #185
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_58315796
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      zaterdag 26 april 2008 @ 04:09:38 #186
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58315803
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2008 04:08 schreef StefanP het volgende:
    [ afbeelding ]


    Ik ga voor 'Nothing'. 't Kan slechter.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 30 april 2008 @ 15:18:48 #187
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58399060
    Nou het niet bestaande geld is binnen hoor, dank je wel Bush.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58399289
    Je bedoelt die $600? Wie komen daar eigenlijk voor in aanmerking?
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 30 april 2008 @ 15:40:40 #189
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58399301
    Elke belastingbetaler. En aangezien ik geen 150K ( ! ) verdien krijg ik wat 'terug'.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58399681
    Over welk jaar? ik heb alleen in 2007 belasting betaald. Misschien moet ik mijn aangifte inkomstenbelasting eens opsturen
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58399682
    Da's toch aardig van Bush; nog meer geld lenen om aan z'n bevolking te geven
      woensdag 30 april 2008 @ 16:15:28 #192
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58399712
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 16:13 schreef Shivo het volgende:
    Over welk jaar? ik heb alleen in 2007 belasting betaald. Misschien moet ik mijn aangifte inkomstenbelasting eens opsturen
    Je hebt de belastingen nog niet gedaan? Dan ben je wel erg laat. Volgens mij kom je dan niet eens meer in aanmerking gezien 'tax day' al voorbij is. (15 april)
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58400408
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 15:18 schreef popolon het volgende:
    Nou het niet bestaande geld is binnen hoor, dank je wel Bush.
    En ga je het ook netjes uitgeven aan producten uit China, zoals voor zover ik begrepen heb de bedoeling is?
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_58400714
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 16:15 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Je hebt de belastingen nog niet gedaan? Dan ben je wel erg laat. Volgens mij kom je dan niet eens meer in aanmerking gezien 'tax day' al voorbij is. (15 april)
    Dan maar hopen dat ze mijn verzoek tot uitgestelde aangifte hebben ontvangen Hm, aangezien ik dat verzoek heb gedaan, zou ik dan ook alsnog een IRA kunnen opzetten over 2007
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 30 april 2008 @ 21:33:48 #195
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58404729
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 17:18 schreef LintuxCx het volgende:

    [..]

    En ga je het ook netjes uitgeven aan producten uit China, zoals voor zover ik begrepen heb de bedoeling is?
    Nieuwe ramen en kozijnen, made in usa. En weer af te trekken van de belasting. Zo blijf je leuk bezig.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 3 mei 2008 @ 02:46:59 #196
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58449674

    Die klerelijers an de USCIS hadden voor VANDAAG een afspraak gemaakt voor de biometrische rotzooi. VANDAAG. Gisteravond zijn we teruggekomen uit Nederland, pas vanmiddag heeft Brad de post opgehaald bij het postkantoor. En ze WISTEN dat ik op vakantie was, dat had ik erbij vermeld toen ik het formulier instuurde.

    Op de brief staat "if you fail to appear as scheduled, your application will be considered abandoned"

    Ja, fuck, hoe kon ik dat nou weten als ik pas na die tijd de brief krijg, assholes

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_58449966
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2008 02:46 schreef wonderer het volgende:

    Die klerelijers an de USCIS hadden voor VANDAAG een afspraak gemaakt voor de biometrische rotzooi. VANDAAG. Gisteravond zijn we teruggekomen uit Nederland, pas vanmiddag heeft Brad de post opgehaald bij het postkantoor. En ze WISTEN dat ik op vakantie was, dat had ik erbij vermeld toen ik het formulier instuurde.

    Op de brief staat "if you fail to appear as scheduled, your application will be considered abandoned"

    Ja, fuck, hoe kon ik dat nou weten als ik pas na die tijd de brief krijg, assholes

    Oh shit, da's goed balen!
    Is dat voor je papieren?
     FR
      zaterdag 3 mei 2008 @ 03:42:34 #198
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_58450035
    ik vandaag 300 dollar gekregen van de IRS, wel leuk aangezien ik ook nog 260 euro van belastingdienst in nl krijg binnenkort

    vanochtend tornado warning en Tornado developing in sparta.
    Ik zei tegen mijn stiefmoeder;
    IK ga nu naar mijn werk, fijn je gekend te hebben (stroom was uitgevallen in ons huis), ik rijd door sparta, regen wordt al minder en alle lichten daar gewoon aan !
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_58450212
    Lijkt me behoorlijk onwerkelijk, een tornado. Hebben we hier geen last van, gelukkig (hoewel ik er stiekem best een keer een mee zou willen maken).

    Wonderer: wat klote zeg, die lui houden ook nergens rekening mee!
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 3 mei 2008 @ 12:02:15 #200
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_58452193
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2008 03:42 schreef compier het volgende:
    ik vandaag 300 dollar gekregen van de IRS, wel leuk aangezien ik ook nog 260 euro van belastingdienst in nl krijg binnenkort

    vanochtend tornado warning en Tornado developing in sparta.
    Ik zei tegen mijn stiefmoeder;
    IK ga nu naar mijn werk, fijn je gekend te hebben (stroom was uitgevallen in ons huis), ik rijd door sparta, regen wordt al minder en alle lichten daar gewoon aan !
    Toen ik 2 jaar geleden rond deze tijd Route 66 afreed was dat inderdaad ook schering en inslag...Warnings all over the place zeg maar
    Niks gezien Behalve dikke, dreigende wolkenluchten zoals ik ze eerst alleen maar kende van Discovery
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      zaterdag 3 mei 2008 @ 12:04:07 #201
    138258 LasTeR
    Run for your life.
    pi_58452217
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2008 04:08 schreef StefanP het volgende:
    [ afbeelding ]
    Minnesota.
    Elk huis z’n kruiswoordraadsels
    Iedereen z'n plaats aan tafel
    Maar ik kom wat later, ik kom wat later
      zaterdag 3 mei 2008 @ 15:48:55 #202
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58455328
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2008 03:24 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Oh shit, da's goed balen!
    Is dat voor je papieren?
    Ja, removal of conditions. Mijn greencard expires de 29ste. Ik had alles dus begin april opgestuurd en omdat die site zo onduidelijk is, inclusief alle bewijsstukken dat ik nog steeds getrouwd ben. Later bleek dat dat nog niet had gehoeven en had ik het dus veel eerder kunnen opsturen, waardoor alles beter gepland had kunnen worden
    Maandag maar bellen en uitleggen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 4 mei 2008 @ 04:50:55 #203
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_58466603
    Waarom ben ik trouwens altijd eigenwijs mbt poison ivy?
    Ik heb het nu op mijn armen/benen klein beetje op kaaklijn, wat jeukt dat toch heerlijk!
    Nog triester is dat ik straks gewoon weer even hard met mijn machete naar buiten ren om dingen om te hakken
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_58469331
    Kan iemand mij in een notedop vertellen wat er nodig is om in de US te gaan wonen/werken..? Ik weet werkelijk waar helemaal niets. Wil graag in de US zijn ten tijde van de verkiezingen.. Lijkt me wel interessant. Een woning heb ik evt. al (kan bij een vriend intrekken) en ik ben ook HBO-afgestudeerd, mocht dit beide uitmaken.
    pi_58475027
    Zoals in de meeste landen moet je een baan aangeboden hebben gekregen. Heb je dat, dan komt de rest wel.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58479524
    Dus... eerst een baan, daarna kan ik er pas naartoe?
      zondag 4 mei 2008 @ 21:29:22 #207
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_58479683
    Of mee doen aan de green card lotery..

    Of iets makkelijker: Een Amerikaan trouwen

    Of gewoon via een Nederlandse werkgever

    Netwerken, dat is gewoon het belangrijkste, maar dat geldt voor alles
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_58479929
    Ik heb er een oom die er een eigen bedrijf heeft.. Maar daar wil ik niet per se aan de slag (zit in de verkeerde hoek van het land ), maar misschien kan het zo heel makkelijk geregeld worden. Of brengt het veel moeilijkheden/administratie voor de werkgever met zich mee?
      maandag 5 mei 2008 @ 09:00:19 #209
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_58485658
    Als je een baan kan krijgen daar is een werkvisum zo geregeld...
    Als je eenmaal een working permit hebt in de states, is het een stuk makkelijker solliciteren in ieder geval..

    Mijn ervaring is dat je eigenlijk eerst moet zorgen het land in te komen, maakt niet uit hoe of waar...Daarna kan je naar je droomplek verhuizen
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_58486966
    Ik heb een paar korte vraagjes:

    Mensen die hier in NYC wonen?

    Hebben jullie gebruik gemaakt van een Nederlandse makelaar of eerst gaan huren?
    pi_58524767
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2008 04:08 schreef StefanP het volgende:

    Hahaha, die kaart hangt hier dus ongeveer in iedere studentenkamer. No Place Like Nebraska!
    pi_58565421
    weet iemand uit hoeveel nummers een amerikaanse bank rekening bestaat?
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
      vrijdag 9 mei 2008 @ 00:17:21 #213
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58566743
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 23:33 schreef roburt het volgende:
    weet iemand uit hoeveel nummers een amerikaanse bank rekening bestaat?
    Die van mij heeft negen cijfers.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58568252
    Die van mij 10
    hmmmm....WAT???
      vrijdag 9 mei 2008 @ 05:22:05 #215
    39581 Salvad0R
    universal
    pi_58568265
    wehehehe. een amerikaanse bankrekening.
    Voor 1913 nog best praktisch !
      vrijdag 9 mei 2008 @ 05:29:59 #216
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58568272
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 05:22 schreef Salvad0R het volgende:
    wehehehe. een amerikaanse bankrekening.
    Voor 1913 nog best praktisch !
    Je zult inderdaad maar in de VS wonen, dan heb je er helemaal niks aan !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58582094
    * Shivo mompelt iets met klok en klepel
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 21:40:40 #218
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_58583426
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 05:29 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Je zult inderdaad maar in de VS wonen, dan heb je er helemaal niks aan !
    precies! ik weet mijn bankrekening nummer niet eens hier
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zaterdag 10 mei 2008 @ 00:23:53 #219
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_58587126
    nu het over die amerikaanse bankrekeningen hebt, je kunt nu toch beter een europese hebben?

    zakkende dollar enzo
    [DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
    pi_58587618
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 00:23 schreef Pumatje het volgende:
    nu het over die amerikaanse bankrekeningen hebt, je kunt nu toch beter een europese hebben?

    zakkende dollar enzo
    Daar merk je weinig van als je in de VS woont. Je krijgt in dollars betaald en je betaalt zelf in dollars.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58588810
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 00:48 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Daar merk je weinig van als je in de VS woont. Je krijgt in dollars betaald en je betaalt zelf in dollars.
    Tenzij je in dollars betaald en euro's op je bankrekening krijgt
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58588986
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 02:05 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Tenzij je in dollars betaald en euro's op je bankrekening krijgt
    Klopt, maar we leven niet allemaal in die luxe, Shivo.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 11 mei 2008 @ 10:03:23 #223
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_58606047
    Ha, een ik-woon-in-de-VS-topic. Ik hoop met ingang van half augustus een semester in St. Louis door te brengen.
    pi_58611938
    op WashU? Goed sequencing center hebben ze daar, werk ik mee samen.

    Lyrebird: ik weet dat het luxe is; heel veel postdocs hier hebben een Europese beurs, het is niet zo ongewoon. Het gekke is dat een paar jaar terug de situatie andersom was en de beurzen daar totaal niet op worden aangepast.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 11 mei 2008 @ 17:40:26 #225
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_58612339
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 17:13 schreef Shivo het volgende:
    op WashU? Goed sequencing center hebben ze daar, werk ik mee samen.
    Neen, SLU. Hoewel Washington overal als de betere wordt aangeduid. Enfin, daar hebben we geen uitwisselingsprogramma's mee.

    Is er hier iemand met verhalen, ervaringen & vooral foto's van Missouri?
    pi_58612739
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 17:13 schreef Shivo het volgende:
    op WashU? Goed sequencing center hebben ze daar, werk ik mee samen.

    Als in Genotyping? Ken mensen die daarmee werken in WashU
    pi_58615551
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 18:04 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Als in Genotyping? Ken mensen die daarmee werken in WashU
    Ja, genotypering stonden ze vorige week nog mee in Nature. Maar het is ook van de grote drie sequencing centers in het land (de andere twee zijn Baylor in Texas en de Broad in Boston, waar ik zelf werk).
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 11 mei 2008 @ 21:19:03 #228
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58615790
    Een goede vriendin van m'n vrouw heeft een uitnodiging van Harvard binnen. Ze is al enige tijd bezig met haar studie mbt het onderzoek van de WMD en veiligheid e.d. Heeft ook al een paar maanden in Saudie Arabie les gegeven aan Amerikaanse eenheden.

    Als klap op de vuurpijl is er nu ook al een aanbieding van de Amerikaanse overheid om voor hun te komen werken. Die gaat straks heel veel pegels verdienen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 11 mei 2008 @ 23:33:46 #229
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_58618704
    Weet iemand nog een goedkoop hotel of B&B in Boston?
    pi_58618865
    Geen idee, ik boek nooit hotels hier via internet kun je vast genoeg vinden, maar echt goedkoop wordt het niet tenzij je buiten boston in een motel gaat zitten.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58619983
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 23:33 schreef nickybol het volgende:
    Weet iemand nog een goedkoop hotel of B&B in Boston?
    Hostel ook goed? http://www.hihostels.com/affiliates/hiusa60041.php?country=US&city=a60041&AffiliateID=97060

    Daar heb ik vorig jaar 2 weken gezeten, heel aardig. Niet heel goedkoop maar wel op een steenworp afstand van Fenway.


    Edit; Wel alleen in de zomer open zie ik.
    pi_58621983
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 23:33 schreef nickybol het volgende:
    Weet iemand nog een goedkoop hotel of B&B in Boston?
    Dat is een probleem. Hotels zijn daar teringduur. Mijn ouders hebben wel eens buiten Boston overnacht, dan gaat de prijs snel omlaag. Probeer een hotelletje aan een van de commuter rail lijnen te vinden; met de trein zit je zo voor bijna niets in North Station.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58666154
    Helaas is mijn vertrek naar Dallas nog steeds niet rond. Wederom uitgesteld. Zit nu al sinds november met ingepakte koffers naast de deur

    Wel ga ik volgende week een paar dagen naar Fort Lauderdale voor een feestje met m'n vriendin. M'n toekomstige werkgever woont zelf in Atlanta en komt ons ophalen voor een dagje Miami, vermomd als werkbezoek Ben wel benieuwd. Heb een tijdje in Marbella, Spanje gewoond en naar ik begrepen heb is de regio Miami, Fort Lauderdale een beetje vergelijkbaar....iig zes dagen decadent feesten
      woensdag 14 mei 2008 @ 17:35:27 #235
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_58668184
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 17:40 schreef Inkomen het volgende:

    [..]

    Neen, SLU. Hoewel Washington overal als de betere wordt aangeduid. Enfin, daar hebben we geen uitwisselingsprogramma's mee.

    Is er hier iemand met verhalen, ervaringen & vooral foto's van Missouri?
    ik woon er, het is wel leuk, veel stenen overal, je kan geen 5cm graven zonder stenen tegen te komen.
    ervaringen heb ik ook en foto's ook, pm anders ff
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      woensdag 14 mei 2008 @ 19:48:45 #236
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58670927
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2008 15:48 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ja, removal of conditions. Mijn greencard expires de 29ste. Ik had alles dus begin april opgestuurd en omdat die site zo onduidelijk is, inclusief alle bewijsstukken dat ik nog steeds getrouwd ben. Later bleek dat dat nog niet had gehoeven en had ik het dus veel eerder kunnen opsturen, waardoor alles beter gepland had kunnen worden
    Maandag maar bellen en uitleggen.
    Nou, het lijkt toch niet zo erg te zijn. Ik heb een reschedule aangevraagd via de post met uitleg en ik mag gewoon langskomen (zonder een nieuwe afspraak te maken ). Vrijdag maar proberen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 14 mei 2008 @ 19:57:47 #237
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_58671113
    Krijg je als je trouwt alleen een Greencard?
    Word je niet officieel staatsburger? (Het mooie blauwe paspoort dus )
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      woensdag 14 mei 2008 @ 20:15:20 #238
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_58671415
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 17:35 schreef compier het volgende:

    [..]

    ik woon er, het is wel leuk, veel stenen overal, je kan geen 5cm graven zonder stenen tegen te komen.
    ervaringen heb ik ook en foto's ook, pm anders ff
    Ik zal een liefde voor stenen gaan kweken.

    PM verzonden.
      woensdag 14 mei 2008 @ 21:02:24 #239
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58672354
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 19:57 schreef SilentChaos het volgende:
    Krijg je als je trouwt alleen een Greencard?
    Word je niet officieel staatsburger? (Het mooie blauwe paspoort dus )
    Dat kun je (pas) na drie jaar in de VS wonen aanvragen en daar moet je dan weer een en ander voor doen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 15 mei 2008 @ 01:09:31 #240
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_58676888
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 21:02 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Dat kun je (pas) na drie jaar in de VS wonen aanvragen en daar moet je dan weer een en ander voor doen.
    Dacht dat het 4 jaar was...
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      donderdag 15 mei 2008 @ 01:26:23 #241
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58677026
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 01:09 schreef Pat-man het volgende:

    [..]

    Dacht dat het 4 jaar was...
    Nope, pas nog nagekeken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_58677381
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 15:47 schreef IntensiveGary het volgende:
    Heb een tijdje in Marbella, Spanje gewoond en naar ik begrepen heb is de regio Miami, Fort Lauderdale een beetje vergelijkbaar....iig zes dagen decadent feesten
    Huh, Ft. Lauderdale, mijn minst favoriete stad in de VS. Wij gaan daar ieder jaar voor een week lange conferentie naar toe, en het is iedere keer drie keer niks. Het enige positieve dat ik over Ft. Lauderdale kan schrijven is dat het weer er erg aangenaam is. Maar als je van feesten en ander oppervlakkig vermaak houdt, dan zul je je wel vermaken.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58689489
    Stel je wilt voor een bepaalde tijd naar Amerika verhuizen, laten we zeggen 2/3 jaar, is het dan ook verplicht om zon greencard te verschaffen (misschien een domme vraag).
      donderdag 15 mei 2008 @ 19:12:03 #244
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58689660
    Je hebt een verblijfsvergunning nodig als je legaal in Amerika wil verblijven en werken.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 15 mei 2008 @ 20:41:28 #245
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_58691476
    Te makkelijke slechte grap:
    Of je gaat als een lillegale mexicaan 2 of 3 jaar ondergedoken zitten
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_58697760
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 19:04 schreef Joey_AFCA het volgende:
    Stel je wilt voor een bepaalde tijd naar Amerika verhuizen, laten we zeggen 2/3 jaar, is het dan ook verplicht om zon greencard te verschaffen (misschien een domme vraag).
    2/3e jaar is net een vervelende tijd, want daar heb je een verblijfsvergunning voor nodig. Op een toeristenvisum kun je wel een tijdje in het land blijven, maar geen 8 maanden. Alhoewel, ik ken genoeg mensen die dat wel gedaan hebben, zelfs na 11 september, en dat ging prima. Maar er zijn ook verhalen van mensen die bij wijze van spreken in Guantanamo Bay terecht komen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58698942
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2008 01:55 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    2/3e jaar is net een vervelende tijd, want daar heb je een verblijfsvergunning voor nodig. Op een toeristenvisum kun je wel een tijdje in het land blijven, maar geen 8 maanden. Alhoewel, ik ken genoeg mensen die dat wel gedaan hebben, zelfs na 11 september, en dat ging prima. Maar er zijn ook verhalen van mensen die bij wijze van spreken in Guantanamo Bay terecht komen.
    Ik weet dat ik in Kenya eventjes de grens over kon en een uurtje later weer naar binnen kon om een nieuwe visum te kopen, kan daar zeker niet?
    pi_58699155
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2008 08:08 schreef Xith het volgende:
    Ik weet dat ik in Kenya eventjes de grens over kon en een uurtje later weer naar binnen kon om een nieuwe visum te kopen, kan daar zeker niet?
    Volgens mij heb ik gehoord van mensen die dat doen. Maar de vraag is of je dan legaal kunt werken...
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      vrijdag 16 mei 2008 @ 09:11:15 #249
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_58699622
    Dan kun je niet legaal werken...
    pi_58710532
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2008 08:08 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Ik weet dat ik in Kenya eventjes de grens over kon en een uurtje later weer naar binnen kon om een nieuwe visum te kopen, kan daar zeker niet?
    Op die manier kun je je toeristenvisum met drie maanden verlengen, maar niet werken.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58713293
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 02:51 schreef Lyrebird het volgende:


    Huh, Ft. Lauderdale, mijn minst favoriete stad in de VS. Wij gaan daar ieder jaar voor een week lange conferentie naar toe, en het is iedere keer drie keer niks. Het enige positieve dat ik over Ft. Lauderdale kan schrijven is dat het weer er erg aangenaam is. Maar als je van feesten en ander oppervlakkig vermaak houdt, dan zul je je wel vermaken.
    Ach, ik ben er zes dagen, heb er drie feesten en slechts één semi-zakelijke afspraak. Van de zes dagen zal ik er waarschijnlijk vijf in kennelijke staat verkeren en heb ik niet meer nodig dan een hotelkamer, strand en wat palmbomen om onder uit te brakken.... Het zal dus mijn tijd wel duren
    pi_58721321
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 09:00 schreef SilentChaos het volgende:
    Als je een baan kan krijgen daar is een werkvisum zo geregeld...
    Nou niet echt meer. De H1's ziijn al heel vroeg in het jaar afgegeven. Mijn werkgever heeft ook heel veel moeite moeten doen om mensen binnen te krijgen...
      zaterdag 17 mei 2008 @ 16:16:40 #253
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_58727537
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 04:38 schreef vicz het volgende:

    [..]

    Nou niet echt meer. De H1's ziijn al heel vroeg in het jaar afgegeven. Mijn werkgever heeft ook heel veel moeite moeten doen om mensen binnen te krijgen...
    Ah ok
    Toen ik bij een klant was voor werk werd mij vertelt dat ze mij zo aan het werk zouden kunnen zetten daar en dat het werkvisum dan een eitje zou zijn...Misschien een beetje overdreven dus van ze dan
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_58727844
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 16:16 schreef SilentChaos het volgende:

    [..]

    Ah ok
    Toen ik bij een klant was voor werk werd mij vertelt dat ze mij zo aan het werk zouden kunnen zetten daar en dat het werkvisum dan een eitje zou zijn...Misschien een beetje overdreven dus van ze dan
    Hangt ook een beetje van het bedrijf af. Er zijn nog andere visa dan H1's en bijvoorbeeld multinationals hebben - als ik het goed heb - sluipwegen om je aan het werk te krijgen. Zo heb ik wel eens voorzichtig geinformeerd bij Philips North American en daar vertelden ze me dat ze me op een ander visum dan het H1-B zouden zetten.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 17 mei 2008 @ 17:12:15 #255
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58728634
    Gister voor mijn biometrics/fingerprints naar Manchester geweest en alles ging goed. Dus dat wordt weer bij de brievenbus wachten op goedkeuring van de bewijsstukken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_58730220
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 16:34 schreef Lyrebird het volgende:
    Hangt ook een beetje van het bedrijf af. Er zijn nog andere visa dan H1's en bijvoorbeeld multinationals hebben - als ik het goed heb - sluipwegen om je aan het werk te krijgen. Zo heb ik wel eens voorzichtig geinformeerd bij Philips North American en daar vertelden ze me dat ze me op een ander visum dan het H1-B zouden zetten.
    De toko waar ik werk moet mensen een jaar lang buiten Amerika in dienst hebben, daarna kan de persoon door naar Amerika. Heb al een paar mensen uit Dublin zien vertrekken om die reden.

    Maar volgens mij worden die werkvisa ook per bedrijf toegekend (dacht ik?). Bij een groot bedrijf raken die ws snel op, een klein bedrijf kan er misschien wat "voorzichtiger" mee zijn en heeft na februari nog steeds een paar liggen.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zaterdag 17 mei 2008 @ 19:10:18 #257
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_58730450
    American Greetings is in ieder geval geen klein bedrijf Ben benieuwd hoe dat dan zat
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      zondag 18 mei 2008 @ 02:28:02 #258
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_58737423
    ik ben nu live vanuit ponka city oklahoma vanochtend nog tulsa, gister nog in missouri werk,... ze hebben hier geen arbo die naar werktijd kijkt

    donderdag naar louisiana.

    gister naar hooters geweest, de kip was lekker
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zondag 18 mei 2008 @ 02:50:09 #259
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58737545
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 02:28 schreef compier het volgende:

    gister naar hooters geweest, de kip was lekker
    Ik kom altijd teleurgesteld bij Hooters vandaan. Je hoopt op fijne rondborstige dames met een goede kont, krijg je van die graatmagerige studentjes die amper een boezem hebben.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58737836
    Slanke studentes met een beschaafde boezem
      zondag 18 mei 2008 @ 03:52:47 #261
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58737868
    Ben je gek, als je naar Hooters gaat wil je waar voor je geld.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58738191
    Zowel in SF als San Diego werd ik door zeer fijne dames geserveerd
    hmmmm....WAT???
      zondag 18 mei 2008 @ 06:07:03 #263
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58738290
    Ja ik ook meestal. Maar als ik naar Hooters ga wil ik echte sexbommen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 18 mei 2008 @ 06:33:44 #264
    40601 tvvanham2002
    Triest v2.0
    pi_58738317
    Nou, ik ben er zo'n beetje doorheen.

    Een half jaar geleden begonnen met het zoeken naar immigratiemogelijkheden, ondanks de duizenden regeltjes zijn er verschillende opties. Trouwen en een soort van 'stage' (traineeship). Althans, 'stage' tot het punt waarop er een werkvisa beschikbaar komt en het bedrijf bereid is mij aan te nemen.

    Nou is de staat waar ik heen wil - New Mexico - niet bepaald populair onder immigranten, wat een beetje in mijn voordeel werkt, helaas nog niet genoeg. Bedrijven zijn eigenwijs, willen niet wachten, hebben liever lokale inwoners of bedrijven willen niet betalen als ik 'stage' kom lopen. Op die manier heb ik geen inkomen en kan ik het even uithouden van de spaarcentjes, maar nou niet bepaald jaren ... Hooguit een maand of 6 huur/voedsel/vervoer/papierwerk.

    Als iemand nog tips heeft om toekomstige schoonouders te kunnen overtuigen van het trouwverhaal ... Ik hoor het graag. Ze is wel volwassen, maar studeert nog en heeft geen minimaal inkomen van $28,000, daarvoor moet ik de ouders overtuigen, zodat ze haar financieel sponsoren op papier. *zucht*
    Gå och dö. Weet je wat jij bent? Een Supportslet.
      zondag 18 mei 2008 @ 06:38:08 #265
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58738324
    Ja dat is wat lastiger. En ik heb voor zo'n situatie geen tips naast wat je al probeert.

    Wel kan ik je succes wensen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 18 mei 2008 @ 12:12:34 #266
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_58740485
    Succes inderdaad, dat is het enige wat ik je kan wensen...

    NM is wel een gave staat vind ik (Y)

    Compier: Ach, zoveel reizen voor werk is toch juist wel leuk
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_58744650
    leuk topic dit !

    ik ga deze zomer op vakantie in de US en had een vraag?

    ik als nederlandse jongen van 19 zou graag met een wapen schieten kan dat of moet je daar allemaal dingen voor regelen ?
    pi_58746631
    Dat kun je ook gewoon in Nederland doen hoor..
    pi_58746855
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 17:58 schreef Evil_Jur het volgende:
    Dat kun je ook gewoon in Nederland doen hoor..
    ja ik bedoel meer in de zin van bijvoorbeeld met een m16 ofzo of mp5 ik weet dat ze daar wapens beursen hebben en dat je dan ook er mee kan schieten alleen wat ik me afvraag
    of je als buitenlander dat ook een keer kan doen

    zonder dat je je lid hoeft te maken van een verening

    (exuses voor de slechte interpuncite)

    [ Bericht 5% gewijzigd door spacekonijn op 18-05-2008 18:19:09 ]
    pi_58746960
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 18:09 schreef spacekonijn het volgende:

    [..]

    ja ik bedoel meer in de zin van bijvoorbeeld met een m16 ofzo of mp5 ik weet dat ze daar wapens beursen hebben en dat je dan ook er mee kan schieten alleen wat ik me afvraag
    of je als buitenlander dat ook een keer kan doen
    Dat kan dus in Nederland ook. Verder hangt het in de VS ervan af waar je heen gaat, elke staat heeft andere wetten. Er zijn zeker schietbanen waar je als toerist kunt schieten, maar je zult zelf moeten informeren of die er ook zijn waar jij heen gaat, en welke eisen en regels ze verder hebben.
      maandag 19 mei 2008 @ 00:05:57 #271
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_58753520
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 16:23 schreef spacekonijn het volgende:
    leuk topic dit !

    ik ga deze zomer op vakantie in de US en had een vraag?

    ik als nederlandse jongen van 19 zou graag met een wapen schieten kan dat of moet je daar allemaal dingen voor regelen ?
    waar in de vs ga je heen?
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 12:12 schreef SilentChaos het volgende:
    Compier: Ach, zoveel reizen voor werk is toch juist wel leuk
    dat wel
    Ik word trouwens net wakker ging vanochtend om 9 uur naar bed...
    Vrijdag was ik om 4:30 wakker, ging werken, Ik kwam om 18 uur thuis, snel tas inpakken en weg (voor het bedrijf waar ik nu voor werk) naar Tulsa, naar bed om 2:30, uit bed om 9:30. Werken, naar bed 9:30 weer (24 uur later), en nu is het 17:03 en we gaan zo ontbijten/avondeten, en weer werken

    En popo, je gaat er heen voor het ETEN, niet voor de serveersters!!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      maandag 19 mei 2008 @ 07:39:40 #272
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_58755507
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 19:57 schreef SilentChaos het volgende:
    Krijg je als je trouwt alleen een Greencard?
    Word je niet officieel staatsburger? (Het mooie blauwe paspoort dus )
    Je kunt na 3 jaar gaan naturaliseren. Dat is een apart lang proces wat ongeveer een jaar duurt. Daarna kun je een paspoort aanvragen, wat tegenwoordig ook iets van 90 dagen duurt.....

    Je moet wel eerst 3 jaar in de VS hebben gewoon op een legale green card (5 jaar indien niet getrouwd), en de datum op je green card is de datum waar vanaf je moet tellen. Als je getrouwd bent met een Amerikaan kun je je Nederlandse nationaliteit behouden, als je dat niet bent moet je de Nederlandse inleveren.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 19 mei 2008 @ 09:01:31 #273
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_58756068
    Ok thanks voor de info

    Dan maar trouwen, wil m'n NL paspoort niet kwijt
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_58774085
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 07:39 schreef maartena het volgende:
    Je kunt na 3 jaar gaan naturaliseren. Dat is een apart lang proces wat ongeveer een jaar duurt. Daarna kun je een paspoort aanvragen, wat tegenwoordig ook iets van 90 dagen duurt.....
    Ik heb vergevorderde plannen om mijn cariere voor een jaar in het buitenland - buiten de VS - voort te zetten. Enig idee of dit mijn naturalisatieproces in de war kan sturen?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 21 mei 2008 @ 03:22:37 #275
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_58794656
    Zaterdag met mijn Amerikaanse ge-
    Nu maar aan de gang met alle papierhandel rond de werkvergunning etc.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 21 mei 2008 @ 03:25:50 #276
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_58794664
    Zijn jullie allemaal al klaar voor de digitalisering van de televisie of leeft dat nog niet zo onder de bevolking?
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      woensdag 21 mei 2008 @ 03:54:34 #277
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58794696
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 03:22 schreef Plastic_Power het volgende:
    Zaterdag met mijn Amerikaanse ge-
    Nu maar aan de gang met alle papierhandel rond de werkvergunning etc.
    Gefeliciteerd!

    Was het de dag waarop je gehoopt had?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_58794828
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 03:22 schreef Plastic_Power het volgende:
    Zaterdag met mijn Amerikaanse ge-
    Nu maar aan de gang met alle papierhandel rond de werkvergunning etc.
    Gefeliciteerd
    quote:
    Zijn jullie allemaal al klaar voor de digitalisering van de televisie of leeft dat nog niet zo onder de bevolking?
    Zie er wel constant waarschuwings 'reclames' over op tv . Maar voor zover ik om me heen merk leeft het (nog) niet echt
    hmmmm....WAT???
      woensdag 21 mei 2008 @ 10:47:43 #279
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_58797943
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 03:22 schreef Plastic_Power het volgende:
    Zaterdag met mijn Amerikaanse ge-
    Nu maar aan de gang met alle papierhandel rond de werkvergunning etc.
    Gefeliciteerd

    Waar woon je ongeveer in Ohio?
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_58800928
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 03:22 schreef Plastic_Power het volgende:
    Zaterdag met mijn Amerikaanse ge-
    Nu maar aan de gang met alle papierhandel rond de werkvergunning etc.
    Proficiat kerel, veel geluk!
      woensdag 21 mei 2008 @ 14:45:44 #281
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_58802719
    Bedankt voor alle gelukswensen. Het was een prachtig weekend en morgen gaan we voor een week naar Puerto Rico
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_58804205
    Congrats PP!
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 21 mei 2008 @ 16:20:22 #283
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58804400
    Plastic. Eindelijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 21 mei 2008 @ 16:21:25 #284
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58804420
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 03:25 schreef static het volgende:
    Zijn jullie allemaal al klaar voor de digitalisering van de televisie of leeft dat nog niet zo onder de bevolking?
    Ik ben er al jaren klaar voor, kijk alleen nog maar in HD als 't kan.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58805036
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2008 04:59 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ik heb vergevorderde plannen om mijn cariere voor een jaar in het buitenland - buiten de VS - voort te zetten. Enig idee of dit mijn naturalisatieproces in de war kan sturen?
    Voor de geinteresseerden: je kunt maar liefst 2.5 van de 5 jaar (indien je je greencard NIET via je partner hebt gekregen) in het buitenland doorbrengen, en nog steeds aanspraak maken op naturalisatie.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58846492
    nog één ochtend en dan zit mijn studie tijd in de VS er alweer op
    Dan nog een maandje de tijd om rond te reizen (vanaf SF naar NY met de auto en daarna naar Hawaii) voor ik het land uit moet.
    hmmmm....WAT???
    pi_58859150
    Ach, dan kom je toch gewoon na je studie weer terug?
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 16:46:46 #288
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_58860358
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 03:22 schreef Plastic_Power het volgende:
    Zaterdag met mijn Amerikaanse ge-
    Nu maar aan de gang met alle papierhandel rond de werkvergunning etc.
    Gefeliciteerd!

    De papierhandel is alleen nog maar een formaliteit en een flink gat in je portemonee.... Ik was 6 jaar terug al zo'n $1000 kwijt als ik reiskosten naar Amsterdam, papierkosten, en andere kosten meereken.... en sinds vorig jaar hebben ze alles weer verhoogd.

    Moet je nog een medische keuring krijgen? Of hoeft dat niet meer omdat je al in de VS woont.... dat scheelt weer in de kosten
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 23 mei 2008 @ 16:49:53 #289
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_58860450
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 03:25 schreef static het volgende:
    Zijn jullie allemaal al klaar voor de digitalisering van de televisie of leeft dat nog niet zo onder de bevolking?
    Ik ben er al jaren klaar voor. Als je kabel of satelliet hebt gebeurd er namelijk weinig..... alleen de mensen die nog met een sprietantenne ("rabbit ears") analoge signalen uit de ether halen moeten een soort van digitenne apparaatje aanschaffen. De zenders kunnen ze verder gratis blijven ontvangen, net als voorheen..... de goedkoopste tuners gaan voor $40 over de toonbank, en laat dat nu net een couponwaarde zijn die de regering geeft aan iedereen onder een bepaalde inkomensgrens om zo'n ding te kunnen kopen zonder geld uit te geven.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 23 mei 2008 @ 16:53:02 #290
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_58860530
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2008 04:59 schreef Lyrebird het volgende:
    Ik heb vergevorderde plannen om mijn cariere voor een jaar in het buitenland - buiten de VS - voort te zetten. Enig idee of dit mijn naturalisatieproces in de war kan sturen?
    Ja. Langer dan 6 maanden buiten de VS betekend automatisch dat de teller voor je staatsburgerschap weer op 0 staat. Je mag tot 2 jaar buiten de VS werken als je een green card hebt - wel van te voren aanvragen bij de USCIS - en daarna kun je weer gewoon de VS in.... maar 6 maanden in het buitenland, en de teller voor je staatsburgerschap wordt "gereset".

    Dus als je weer terug komt, dan moet je weer 3 of 5 jaar wachten voordat je echt weer mag aanvragen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_58878230
    Vanochtend m'n vriendin naar Schiphol gebracht... die is nu weer op weg naar huis naar Indy. Snik. .

    Nu duurt het weer een eeuwigheid voor we elkaar weer zien.. OF ik vertrek daar naartoe omdat al het papierwerk voor het K-1 visum is geregeld OF zij komt me met de feestdagen weer opzoeken.
    Wat ik ervan begreep is dat het verstandiger is om daar niet heen tijdens het hele aanvraag gebeuren. Het geeft me in ieder geval de gelegenheid wat meer te sparen om zo een bergje geld mee te nemen en om de verhuizing van dingen die moeten worden verscheept te kunnen betalen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zaterdag 24 mei 2008 @ 16:42:28 #292
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_58879063
    Ik ga in oktober weer naar Texas denk ik.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zaterdag 24 mei 2008 @ 18:51:16 #293
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58881295
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 15:39 schreef OMG het volgende:
    Vanochtend m'n vriendin naar Schiphol gebracht... die is nu weer op weg naar huis naar Indy. Snik. .

    Nu duurt het weer een eeuwigheid voor we elkaar weer zien.. OF ik vertrek daar naartoe omdat al het papierwerk voor het K-1 visum is geregeld OF zij komt me met de feestdagen weer opzoeken.
    Wat ik ervan begreep is dat het verstandiger is om daar niet heen tijdens het hele aanvraag gebeuren. Het geeft me in ieder geval de gelegenheid wat meer te sparen om zo een bergje geld mee te nemen en om de verhuizing van dingen die moeten worden verscheept te kunnen betalen.
    Ja, je mag geloof ik niet twee visa hebben enzo...

    Ik ken het gevoel. Veel sterkte, maar onthoud dat er een einde komt aan deze situatie!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 25 mei 2008 @ 03:28:40 #294
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_58892475
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 15:39 schreef OMG het volgende:
    Wat ik ervan begreep is dat het verstandiger is om daar niet heen tijdens het hele aanvraag gebeuren.
    Inderdaad, dan komt het systeem in de war.... Het groene papiertje wat je in het vliegtuig invult is namelijk ook gewoon een Visa, en wordt als eenzelfde behandeld. In 9 van de 10 gevallen gaat het goed, maar er zijn ook gevallen bekend (en die nemen steeds meer toe omdat alle grote vliegvelden sinds 2007 "live" met USCIS databases kunnen praten) waar iemand toegang tot het land geweigerd werd, en je op het volgende vliegtuig weer terug gaat, zonder de "ophaler" zelfs maar gezien te hebben.... als je namelijk een actieve visumaanvraag hebt lopen en je probeert met een ander visum het land te betreden, dan kan dat gezien worden als een illegale poging om het land in te komen. En dan ben je de lul, is je K-1 meteen ongeldig.... je kunt dan wel weer opnieuw beginnen (tegen nieuwe betaling natuurlijk) maar dan moet je bij die aanvraag met allerlei bewijzen verklaren waarom je een keer toegang geweigerd ben, met alle ellende van dien.

    Beetje plannen dus: EERST bezoek aan de VS, DAN de papierhandel starten, en in Nederland blijven tot de boel is afgerond. K-1 is gelukkig niet zo rampzalig, dat kun je binnen 3 maanden helemaal hebben afgerond.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 25 mei 2008 @ 03:35:48 #295
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_58892496
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 15:18 schreef popolon het volgende:
    Nou het niet bestaande geld is binnen hoor, dank je wel Bush.
    Ik krijg ook nog iets van $600 geloof ik....
    Als het goed is ben ik in de 2e week van Juni aan de beurt.

    Mijn spaargeld is ook weer op trouwens, nieuwe auto gekocht
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 25 mei 2008 @ 07:25:50 #296
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58892837
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 03:35 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik krijg ook nog iets van $600 geloof ik....
    Als het goed is ben ik in de 2e week van Juni aan de beurt.

    Mijn spaargeld is ook weer op trouwens, nieuwe auto gekocht
    MPG?

    Wij hebben een nieuwe bank gekocht van Bush z'n geld
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_58893108
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 03:35 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik krijg ook nog iets van $600 geloof ik....
    En waarvoor is dat geld? Zomaar? Lijkt me sterk.
    pi_58903783
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 07:25 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    MPG?

    Wij hebben een nieuwe bank gekocht van Bush z'n geld
    Ik heb 't OP de bank gezet. Normaliter zou ik er meteen aandelen van hebben gekocht, maar ik voorzie erg zwaar economisch weer. Misschien ben ik slechts depressief.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58903981
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 03:28 schreef maartena het volgende:

    [..]

    K-1 is gelukkig niet zo rampzalig, dat kun je binnen 3 maanden helemaal hebben afgerond.
    3 maanden? Dit is wat ik op meerdere plaatsen (websites en fora) tegenkom:
    quote:
    The K-1 fiance visa processing times vary with each individual’s circumstances. Under normal circumstances, it takes around 3 to 5 months at the USCIS plus 2 to 3 months at the Consulates to process the visa.
    M'n vriendin heeft het papierwerk begin mei opgestuurd en meteen even gebeld om te vragen hoe lang het zou duren. Er werd haar 4 weken tot 4 maanden gezegd. 3 maanden zou theoretisch kunnen.. maar ik ga toch uit van een maandje of 6 - 7. Op wikipedia staat zelfs gemiddeld 8 maanden vermeld.
    We zullen zien!
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zondag 25 mei 2008 @ 19:28:29 #300
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_58904255
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 03:28 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Inderdaad, dan komt het systeem in de war.... Het groene papiertje wat je in het vliegtuig invult is namelijk ook gewoon een Visa, en wordt als eenzelfde behandeld. In 9 van de 10 gevallen gaat het goed, maar er zijn ook gevallen bekend (en die nemen steeds meer toe omdat alle grote vliegvelden sinds 2007 "live" met USCIS databases kunnen praten) waar iemand toegang tot het land geweigerd werd, en je op het volgende vliegtuig weer terug gaat, zonder de "ophaler" zelfs maar gezien te hebben.... als je namelijk een actieve visumaanvraag hebt lopen en je probeert met een ander visum het land te betreden, dan kan dat gezien worden als een illegale poging om het land in te komen. En dan ben je de lul, is je K-1 meteen ongeldig.... je kunt dan wel weer opnieuw beginnen (tegen nieuwe betaling natuurlijk) maar dan moet je bij die aanvraag met allerlei bewijzen verklaren waarom je een keer toegang geweigerd ben, met alle ellende van dien.

    Beetje plannen dus: EERST bezoek aan de VS, DAN de papierhandel starten, en in Nederland blijven tot de boel is afgerond. K-1 is gelukkig niet zo rampzalig, dat kun je binnen 3 maanden helemaal hebben afgerond.
    Ik vraag binnenkort een F-1 visum aan, maar met dat visum mag je pas 30 dagen voor het begin van mijn studie (ergens in augustus in mijn geval dus) het land in, maar ik wil eind juli al het land in om vakantie te vieren. Mijn universiteit heeft me verzekerd dat ik in Nederland een F-1 kon aanvragen, op een visa waiver het land in kon, en dan alleen heel even de grens met canada over moet eind augustus om mijn F-1 te activeren. Klopt dit?
    pi_58904414
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 19:28 schreef nickybol het volgende:

    [..]

    Ik vraag binnenkort een F-1 visum aan, maar met dat visum mag je pas 30 dagen voor het begin van mijn studie (ergens in augustus in mijn geval dus) het land in, maar ik wil eind juli al het land in om vakantie te vieren. Mijn universiteit heeft me verzekerd dat ik in Nederland een F-1 kon aanvragen, op een visa waiver het land in kon, en dan alleen heel even de grens met canada over moet eind augustus om mijn F-1 te activeren. Klopt dit?
    Zo ver ik weet klopt dit. Een aantal oud-collega's van me hebben echter nogal wat rare dingen meegemaakt, maar dit was binnen een jaar na 11 september. Ik neem aan dat de INS haar zaakjes nu beter op orde heeft.

    Hoe dicht zit je tegen Canada aan?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')