Toevallig ben ik in deze twee spookstadjes geweest. Bodie is het leukst om naar toe te gaan, maar een spookstadje kun je het nauwelijks meer noemen als de kans best groot is dat je er tussen busladingen toeristen loopt (zou wel pech zijn geweest).quote:Op maandag 14 juni 2004 09:29 schreef Delmar78 het volgende:
@Pistol_Pete
Leek me inderdaad een erg goed idee om te doen, maar helaas had ik daar geen tijd meer voor. Iets voor de volgende vakantie...
Gisteren schoot me nog een leuke bezienswaardigheid in Californië in: Bodie. Dat is een spookstad aan de "achterkant" (oostkant) van Yosemite NP. Het ligt iets te noorden van Mono Lake. Je kunt er komen via een weg waarvan de laatste 2 tot 3 kilometer onverhard zijn. Het is wel goed te berijden allemaal.
Bodie (http://www.bodie.com) is een voormalig mijnstadje (zilver of goud, weet ik niet meer) dat na een bloeiperiode van de een op de andere dag verlaten lijkt te zijn. Er zijn heel wat huizen over die in een behoorlijk goede staat nog te bezichtigen zijn. Door de afgelegen ligging hangt er een lekker akelig sfeertje.
In de buurt van Barstow op de weg tussen LA en Las Vegas ligt ook zo'n spookstadje, met de naam Calico. Dat is echter meer een pretpark vergeleken met Bodie, het voelde nogal nep aan. Bodie was echt stukken mooier dan Calico.
Bwa alles langs die kanten is mooi :-)quote:Op donderdag 17 juni 2004 07:51 schreef ZFLaSH het volgende:
@Delmar,
Die kanten van Toronto-Niagara Falls hen ik al gehad. Waren inderdaad geweldig om te zien. Ik ben nu meer benieuwd naar de omgeving van California, Nevada, Utah en Arizona. Wat voor dopjes/kleine steden zijn daar nog meer interressant? Misschien nog parken ?
En wat moet ik absoluut NIET zien?
Als eerste veel plezier. 9 dagen in Las Vegas is wel erg lang, tenzij je gaat gokken. Dan is het te kort om je geld terug te verdienen.quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:19 schreef FooRancid het volgende:
Ik ga in september voor het eerst naar amerika, 9 dagen naar Las Vegas en ik had een vraagje.
Ik wil als ik daar ben wel wat dvd's kopen, maar krijg ik daar problemen mee als ik langs de douane kom in Nederland, dus weet iemand wat het minimum aan dvd's is die je mee terug kan nemen zonder dat je invoerrechten moet betalen?
Oke bedankt voor de infoquote:Op vrijdag 18 juni 2004 15:36 schreef Delmar78 het volgende:
[..]
Als eerste veel plezier. 9 dagen in Las Vegas is wel erg lang, tenzij je gaat gokken. Dan is het te kort om je geld terug te verdienen.![]()
Houd er rekening mee dat je DVD's uit de USA alleen op een gekraakte of regiovrije speler kunt afspelen. Ik ben er nog steeds niet achter of de beeldopmaak (wij hebben PAL, USA heeft NTSC) nog een rol speelt.
Met het invoeren zul je niet zo'n problemen krijgen. Je hebt namelijk in de USA al belasting betaalt. Het wordt iets anders wanneer je iets via internet bestelt, want dan betaal je geen belasting in de USA en moet je het bij het invoeren naar Nederland alsnog doen.
Eventueel kun je de DVD's uit de verpakking halen, dan bestaat er weinig mogelijkheid dat je ze gaat doorverkopen.
Ok nu snap ik het, sorryquote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:34 schreef SaturN het volgende:
Wel van 110 naar 230 dus. Ik heb net gekeken op de adapter van m'n oplader voor de digicam. Deze werkt dus op 230 volt en niet op 110 (anders zou dat er ook wel op staan).
Dus wil ik deze kunnen gebruiken lijkt het mij zo dat je van 110v, 230 maakt.
En zo'n reisstekker is alleen een verloopstuk om je apparaat te kunnen aansluiten, deze doet niets met het voltage.
De meeste spullen werken wel op 110 volt mits het er ook op staat. Ik heb toevallig weer een lompe oplader die het niet kan
Gaaf plan!!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:23 schreef Cone het volgende:
Vraag het hier maar want dit is natuurlijk het VS topic !
Ben van plan de VS door te crossen...
Startend vanaf New Yok City rijdend richt Los Angeles .. Wil onderweg in ieder geval langs Chicago en de waterfalls zien. Iemand nog tips ? tvp
Ja, had ik indd al gevonden, maar ik was echt benieuwd naar meer persoonlijke ervaringen of tips.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:57 schreef LOCALMOTION het volgende:
Bora-Bora...ALoha -iets voor je--mayB you'll be able to use the infos....
http://www.moab-utah.com/
Nice! Je hebt maar mazzel hoor!quote:Op maandag 12 mei 2008 11:01 schreef LOCALMOTION het volgende:
born Lunaville -south-east van Lahaina (Maui)...maar zit nu in de buurt van San Francisco. Voor lekker lui zijn
en geen last van vele toeristen zit ik graag by the Big Island -Hawaii. Er zitten vele vrienden in de buurt van Hilo, maar natuurlijk ga ik bij de OHANA= familie- (Maui) het liefst.Om met vrienden -voor gezelligheid en lekker uitgaan ook natuurlijk de vele wahine=women op Waikiki.
Mijn ouders zijn er geweest, ze vonden het echt geweldig. Zeker een aanrader om naar toe te gaan, het park is heel divers en door de vulkanische activiteit erg bijzonderquote:Op dinsdag 13 mei 2008 05:30 schreef WooZ het volgende:
Iemand hier ooit in Yellowstone NP geweest?
Misschien dat ik er volgende maand naartoe ga
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn er geweest, ze vonden het echt geweldig. Zeker een aanrader om naar toe te gaan, het park is heel divers en door de vulkanische activiteit erg bijzonder
gewoon boeken.... met welke amerikaanse maatschappij gaat het wel goed, die lui vliegen allemaal al jaren met verlies en een maatschappij als AA zal ten alle tijden vliegen het is te groot en te belangrijk voor usa om van een op andere dag te stoppen met vliegen.quote:Op zondag 8 juni 2008 15:33 schreef poohy het volgende:
Over een maand of drie zijn we van plan om naar Amerika te gaan.
Nu is het zo ongeveer 300 euro goedkoper om van Brussel met American Airlines te vertrekken. Alleen gaat het voor zover ik weet niet zo goed met deze maatschappij.
Is het nu dom om met AA te vliegen en neem ik een onnodig risico?
Bij McDonalds krijg je free refills~!@#$%%^&^**quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef -jos- het volgende:
Wij hebben net een vlucht geboekt voor over 2 weken drie weken lang naar Florida. Het is nu wel hurricane season zo te lezen?! Als het goed is hebben we geen visum nodig voor zover ik weet? Ik ben nu bezig de Florida topics door te lezen als iemand nog goede tips of adviezen heeft hoor ik het graag!!
Orlandoquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef -jos- het volgende:
Wij hebben net een vlucht geboekt voor over 2 weken drie weken lang naar Florida. Het is nu wel hurricane season zo te lezen?! Als het goed is hebben we geen visum nodig voor zover ik weet? Ik ben nu bezig de Florida topics door te lezen als iemand nog goede tips of adviezen heeft hoor ik het graag!!
je bent net te laat, de Yankees spelen de laatste wedstrijd in hun gouwe ouwe stadionquote:Op zondag 21 september 2008 19:15 schreef JZweeds het volgende:
Ok. Dan laat ik het van evt sportwedstrijden, die ik zou kunnen bezoeken, afhangen of het Boston of NYC wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |