abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19698620
Stephan, bedankt wederom voor de superinfo. Zijn er tussen de grote steden ook dorpjes of parken waar je zoiets van hebt, dat is de moeite waard?
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:26:40 #52
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_19806690
Absoluut.
Als je vanuit Boston langs de kust naar Maine rijdt, is er eigenlijk in elk dorpje aan de oceaan wel wat te zien. Hier kun je heel goed kreeft eten. Een van de eerste dorpjes ten noorden van Boston is Salem. Hier kun je zelfs met de forensentrein vanuit North Station komen. Salem staat bekend vanwege zijn heksenvervolging in de 18e eeuw. Hier zijn een paar leuke musea en een heel mooi huis: The House of the Seven Gables. Verder is het centrumpje een verademing ten opzichte van andere Amerikaanse stadscentra: bijna alle steden lijken op elkaar!
Verder naar het noorden ligt Cape Ann met het aantrekkelijke vissersstadje Gloucester (spreek uit: Gloster). Hier is de boot vertrokken waarover een aantal jaar geleden de (geflopte) film "The Perfect Storm" is gemaakt.
Ten zuidoosten van Boston is Cape Cod, een lang schiereiland waar de Kennedy's nog altijd vakantie vieren. Hier zijn allerlei mooie dorpjes. Op de punt ligt Provincetown, gay capital van het oosten. Ook voor hetero's is hier heel wat te beleven. Als het weer het toelaat, is fietsen hier simpelweg geweldig.
Ook de kustlijn van Connecticut en Rhode Island (tussen New York en Boston) is erg mooi, zelfs nog midden in de winter.

Ikzelf heb 5 maanden in Utica, NY, gewoond. Dat is ter hoogte van de Niagara Falls ongeveer 4 uur rijden te noorden van New York CIty. Van daaruit was je binnen een uur in Cooperstown. Dat is een klein dorpje dat schitterend ligt aan een meertje. Hier is de befaamde Baseball Hall Of Fame waar ik dom genoeg nooit ben geweest (museum schijnt erg goed te zijn, zelfs als je niet van honkbal houdt).
Ten noorden van Utica ligt een enorm uitgestrekt natuurgebied namens Adirondacks. Bekendste plaats daar is Lake Placid waar ooit nog eens de winterspelen zijn gehouden. Het is een gigantisch gebied met alleen maar bomen, heuvels en meertjes. Je kunt er schitterend wandelen, vissen, fietsen, noem maar op. Tijdens de herfst zijn de kleuren hier onvergetelijk.
Vanuit Utica een eind naar het westen liggen de zogenaamde Finger Lakes. Dat is een heuvelachtige regio waar een aantal langgerekte meren liggen. Volgens de indianen die hier woonden, waren de 5 meren de afdrukken van de hand van god die over de aarde kraste. Hier zijn twee mooie plaatsjes: de relaxte universiteitsstad Ithaca en Watkins Glen. Dit laatste dorp is vooral bekend van het Nascar-circuit (vroeger ook Formule 1), maar hier is ook een heel mooi State Park (http://www.jimemery.com/NewYork/watkinsglen_eastview_wb.jpg). Het is een kloof die door een riviertje is uitgesleten. Je loopt langs het riviertje naar boven door indrukwekkende waterpartijen en uitgesleten rotswanden.
De Niagara Watervallen heb ik nog niet echt genoemd, maar dat is ook iets waar je wel een grote omweg voor mag maken. De omvang van de watervallen is gigantisch. Vanaf de Amerikaanse kant kom je er tot een meter bij. Het geraas is oorverdovend. Ik had het niet verwacht, maar het kijken naar die watervallen heeft mij meer dan een dag zoetgehouden.
Als je van hieruit iets verder naar het noorden gaat, kom je langs de zogenaamde "Whirlpool". Dat is een grote uitbochting in de rivier waar het water ronddraait. Als mensen van de watervallen springen, worden ze drie dagen later hier opgevist.
Nog iets verder naar het noorden is een oud Frans/Engels/Amerikaans fort dat ook de moeite waard is: Old Fort Niagara (http://www.oldfortniagara.org) is in heel erg Franse stijl gebouw.

Rondom Washington DC is er ook nog een heleboel te zien en doen.
Harper's Ferry ligt op het "drielandenpunt" van Virginia, Maryland en West Virginia. Schitterende plek met veel historische gebouwen. Zuidelijker ligt het Shenendoah National Park waar je een mooie rit door de bergen kunt maken. Hier in de buurt is ook een van de mooiste universiteitsstadjes die ik ken: Charlottesville met in de buurt Monticello, het huis van Thomas Jefferson. Charlottesville is erg leuk om te bezoeken vanwege de schitterende campus (gebouwd door Jefferson) en het feit dat het zo'n linkse gemeenschap is in een ultra-rechtse redneck staat. Monticello is ook helemaal door hem ontworpen. Hij ligt er ook in de tuin begraven. Alleen al door de ligging een echte aanrader. Het huis is van binnen ook erg mooi.

In Californië zijn zowat alle stadjes aan de kust erg mooi. De binnenland zijn in dat opzicht wat saaier, maar daardoor wel overzichtelijker: als er al een park is, dan is het ook meteen de moeite waard.
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 13:22:14 #53
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_19808962
@Delmar78

Uiteindelijk heb ik dan de tijd gevonden om al je verhalen te lezen. Erg cool om al je ervaringen en kennis van de VS hier met iedereen te delen

Even om in te haken op je laatste stukje. Wat erg leuk om te doen is om vanuit Shenandoah Valley de Blue Ridge Parkway helemaal naar het zuiden af te rijden naar de Great Smokey Mountains NP
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 14 juni 2004 @ 09:29:37 #54
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_19873778
@Pistol_Pete
Leek me inderdaad een erg goed idee om te doen, maar helaas had ik daar geen tijd meer voor. Iets voor de volgende vakantie...

Gisteren schoot me nog een leuke bezienswaardigheid in Californië in: Bodie. Dat is een spookstad aan de "achterkant" (oostkant) van Yosemite NP. Het ligt iets te noorden van Mono Lake. Je kunt er komen via een weg waarvan de laatste 2 tot 3 kilometer onverhard zijn. Het is wel goed te berijden allemaal.
Bodie (http://www.bodie.com) is een voormalig mijnstadje (zilver of goud, weet ik niet meer) dat na een bloeiperiode van de een op de andere dag verlaten lijkt te zijn. Er zijn heel wat huizen over die in een behoorlijk goede staat nog te bezichtigen zijn. Door de afgelegen ligging hangt er een lekker akelig sfeertje.
In de buurt van Barstow op de weg tussen LA en Las Vegas ligt ook zo'n spookstadje, met de naam Calico. Dat is echter meer een pretpark vergeleken met Bodie, het voelde nogal nep aan. Bodie was echt stukken mooier dan Calico.
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.
  maandag 14 juni 2004 @ 09:39:06 #55
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_19873906
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:29 schreef Delmar78 het volgende:
@Pistol_Pete
Leek me inderdaad een erg goed idee om te doen, maar helaas had ik daar geen tijd meer voor. Iets voor de volgende vakantie...

Gisteren schoot me nog een leuke bezienswaardigheid in Californië in: Bodie. Dat is een spookstad aan de "achterkant" (oostkant) van Yosemite NP. Het ligt iets te noorden van Mono Lake. Je kunt er komen via een weg waarvan de laatste 2 tot 3 kilometer onverhard zijn. Het is wel goed te berijden allemaal.
Bodie (http://www.bodie.com) is een voormalig mijnstadje (zilver of goud, weet ik niet meer) dat na een bloeiperiode van de een op de andere dag verlaten lijkt te zijn. Er zijn heel wat huizen over die in een behoorlijk goede staat nog te bezichtigen zijn. Door de afgelegen ligging hangt er een lekker akelig sfeertje.
In de buurt van Barstow op de weg tussen LA en Las Vegas ligt ook zo'n spookstadje, met de naam Calico. Dat is echter meer een pretpark vergeleken met Bodie, het voelde nogal nep aan. Bodie was echt stukken mooier dan Calico.
Toevallig ben ik in deze twee spookstadjes geweest. Bodie is het leukst om naar toe te gaan, maar een spookstadje kun je het nauwelijks meer noemen als de kans best groot is dat je er tussen busladingen toeristen loopt (zou wel pech zijn geweest).

Calico is meer een pretpark dan een spookstadje. Als je misschien van hele slechte entertainment houdt moet je er eigenlijk wel heen gaan. Het is tenenkrommend slecht, maar daarom ook grappig om te zien hoe een paar bejaarde mannetjes cowboy-jte gaan spelen en op elkaar gaan schieten met klappertjespistolen De Japanners en Amerikanen vinden het iig wel mooi
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 14 juni 2004 @ 19:21:41 #56
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_19888479
ben afgelopen mei ook in de westkust en las vegas geweest. Grand Canyon is geweldig!!! ook door de woestijn rijden is fantastisch!!

Probeer vanuit Los Angeles ofzo via highway 1 naar san fransisco te rijden, dit is erg prachtig. Onderweg kom je dan ook langs Hearst Castle, stop hier even, is erg prachtig. OP highway 1 rij je via de kust omhoog, je komt door bergen en dan zie je links de zee een paar honderd meter beneden je, is erg mooi!!

Las Vegas is ook erg leuk. Wil je lekker goedkoop eten? ga dan naar de gold Coast hotel, dit is iets buiten de vegas strip.

Suc6 met je reis!
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_19956587
@Delmar,

Die kanten van Toronto-Niagara Falls hen ik al gehad. Waren inderdaad geweldig om te zien. Ik ben nu meer benieuwd naar de omgeving van California, Nevada, Utah en Arizona. Wat voor dopjes/kleine steden zijn daar nog meer interressant? Misschien nog parken ?

En wat moet ik absoluut NIET zien?
pi_19960522
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 07:51 schreef ZFLaSH het volgende:
@Delmar,

Die kanten van Toronto-Niagara Falls hen ik al gehad. Waren inderdaad geweldig om te zien. Ik ben nu meer benieuwd naar de omgeving van California, Nevada, Utah en Arizona. Wat voor dopjes/kleine steden zijn daar nog meer interressant? Misschien nog parken ?

En wat moet ik absoluut NIET zien?
Bwa alles langs die kanten is mooi :-)
Spendeer vooral niet de teveel tijd in Hollywood, echt de moeite niet, loop effe langs het Chinese Theather met daarbij de the walk of fame, effe door de winkelstraat en voor de rest is er niet veel te doen in Hollywood, Los Angels zou ik ook niet teveel tijd spenderen,saaie stad. Voor de rest zal je je wel amuseren.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_19975748
Ik ga in september voor het eerst naar amerika, 9 dagen naar Las Vegas en ik had een vraagje.
Ik wil als ik daar ben wel wat dvd's kopen, maar krijg ik daar problemen mee als ik langs de douane kom in Nederland, dus weet iemand wat het minimum aan dvd's is die je mee terug kan nemen zonder dat je invoerrechten moet betalen?
  FOK!fossiel donderdag 17 juni 2004 @ 21:24:20 #60
8443 cptmarco
it's captain...
pi_19975879
volgens de site douane.nl:
Aanschaf van artikelen via internet uit landen buiten de Europese Unie (andere dan accijnsgoederen)

Het bestellen van artikelen via internet is niet anders dan het invullen van een elektronisch bestelformulier zoals postorderbedrijven dat gebruiken. Het maakt dus niet uit of de artikelen schriftelijk, telefonisch of via internet worden gekocht.

Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming.

Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van ¤ 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.

Voorbeeld 1: geen douanerechten en BTW
U bestelt 2 cd's met een winkelwaarde van ¤ 18,-. De vrijstelling geldt per zending, dus voor deze twee cd's betaalt u geen douanerechten en BTW. Omdat de winkelwaarde onder de vrijstellingsnorm van ¤ 22,- valt hoeven de verzekerings- en vervoerskosten (bij postzendingen zijn dit de portokosten) ook niet bij het bedrag van ¤ 18,- te worden opgeteld.

Voorbeeld 2: geen douanerechten, wel BTW
U bestelt 3 cd's met een waarde van ¤ 40,-. Stel: De portokosten bedragen ¤ 13,-. Per zending geldt een vrijstelling tot ¤ 22,-. U krijgt geen vrijstelling en moet 3,5 % douanerechten en 19 % BTW betalen over de totale waarde van de cd's en over de portokosten, die bij de ¤ 40,- worden opgeteld. Dit is in totaal ¤ 53,-.
Het douanerecht bedraagt 3,5 % van ¤ 53,- = ¤ 1,86.
In de praktijk komt het erop neer dat u wel BTW moet betalen, maar geen douanerechten. U betaalt pas douanerechten wanneer die meer dan ¤ 10,- bedragen.
De BTW wordt berekend over ¤ 53,-.
De BTW bedraagt dan 19 % van ¤ 53,- = ¤ 10,07.

heb je er wat aan, meer staat er geloof ik niet bij....
  vrijdag 18 juni 2004 @ 15:36:04 #61
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_19995360
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 21:19 schreef FooRancid het volgende:
Ik ga in september voor het eerst naar amerika, 9 dagen naar Las Vegas en ik had een vraagje.
Ik wil als ik daar ben wel wat dvd's kopen, maar krijg ik daar problemen mee als ik langs de douane kom in Nederland, dus weet iemand wat het minimum aan dvd's is die je mee terug kan nemen zonder dat je invoerrechten moet betalen?
Als eerste veel plezier. 9 dagen in Las Vegas is wel erg lang, tenzij je gaat gokken. Dan is het te kort om je geld terug te verdienen.
Houd er rekening mee dat je DVD's uit de USA alleen op een gekraakte of regiovrije speler kunt afspelen. Ik ben er nog steeds niet achter of de beeldopmaak (wij hebben PAL, USA heeft NTSC) nog een rol speelt.
Met het invoeren zul je niet zo'n problemen krijgen. Je hebt namelijk in de USA al belasting betaalt. Het wordt iets anders wanneer je iets via internet bestelt, want dan betaal je geen belasting in de USA en moet je het bij het invoeren naar Nederland alsnog doen.
Eventueel kun je de DVD's uit de verpakking halen, dan bestaat er weinig mogelijkheid dat je ze gaat doorverkopen.
pi_19997457
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 15:36 schreef Delmar78 het volgende:

[..]

Als eerste veel plezier. 9 dagen in Las Vegas is wel erg lang, tenzij je gaat gokken. Dan is het te kort om je geld terug te verdienen.
Houd er rekening mee dat je DVD's uit de USA alleen op een gekraakte of regiovrije speler kunt afspelen. Ik ben er nog steeds niet achter of de beeldopmaak (wij hebben PAL, USA heeft NTSC) nog een rol speelt.
Met het invoeren zul je niet zo'n problemen krijgen. Je hebt namelijk in de USA al belasting betaalt. Het wordt iets anders wanneer je iets via internet bestelt, want dan betaal je geen belasting in de USA en moet je het bij het invoeren naar Nederland alsnog doen.
Eventueel kun je de DVD's uit de verpakking halen, dan bestaat er weinig mogelijkheid dat je ze gaat doorverkopen.
Oke bedankt voor de info
En ik vermaak me die 9 dagen wel, ga er toch kosteloos heen
  vrijdag 18 juni 2004 @ 17:55:50 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_19999154
Als je produkten koopt in de VS, heb ik een paar tips.

1) Bij kleding: Haal alle labels eraf en was nieuwe kleding 1 keer. Vrijwel alle hotels hebben een wasserette waar je voor een dollar een hele lading was kunt doen. Gewassen kleding ruikt niet nieuw meer. Bonnetjes weggooien. Eventueel per post opsturen als je je ze echt wil hebben, maar niet meenemen. Als het even kan, DRAAG de nieuwe kleding NADAT je ze een keer gewassen hebt.

2) Bij elektronica: Open alle verpakkingen, gooi alle overbodige papieren en verpakkingsmaterialen weg. Stuur het bonnetje en garantie bewijs gewoon per POST naar Nederland, kost 80 cent voor een normale brief.

3) Bij CD's / DVD's: Als je van plan bent om grote hoeveelheden in te slaan, doe dan het volgende: Haal alle kaften en lay-ins eruit, en stop deze in een grote envelop: Stuur naar Nederland per post. Gooi alle verpakkingen weg, en stop de discs in een verzamelmapje. Die worden meestal toch nooit gecontroleerd. Bonnetjes weer hetzelfde, weggooien of opsturen. In Nederland kun je wel weer ergens goedkoop DVD hoesjes of CD hoesjes kopen en de orginele lay-ins er weer in stoppen
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:31:02 #64
1239 Singa
Fear me!
pi_20092879
Ze houden je toch niet aan op schiphol, ik loop altijd gewoon door bij "niets aan te geven", de mensen die ik er aangehouden zie worden hebben meestal een niet autochtoon uiterlijk.
pi_20101723
Ik ga vanaf 20 juli 4 weken naar de us. Maar ik ben ff aan het kijken of ik wel m'n apparaten die stroom nodig hebben daar kan gebruiken.
Het gaat voornamelijk om opladers voor telefoon/camera/foto
Deze kunnen niet op 110v werken. Weet iemand ergens waar je zo'n omvormer kan halen? Of heeft iemand ervaringen hiermee?
<<< Click here for free 24/7 pr0n daily updates >>>
pi_20101767
ga gewoon naar een elektronicazaak zeg beetje nadenken kan soms geen kwaad.
Die omzetters werken daar perfect bij ons althans.

telefoon ? GSM bedoel je ? dan moet je wel zorgen dat hij trialband is anders ben je er niets mee.
pi_20102314
Ja gsm is triband.
Op conrad kom ik niet echt een omvormer tegen om van 110v, 230 te maken.
  Moderator dinsdag 22 juni 2004 @ 20:26:48 #68
5428 crew  miss_sly
pi_20103150
de ANWB heeft toch zo'n wereldstekker?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_20103176
uh van 110 naar 230 ? die heb je toch niet nodig je hebt eerder een converter van 230V naar 110V, want het stroomnet in de USA werkt met 110V.
pi_20103431
Wel van 110 naar 230 dus. Ik heb net gekeken op de adapter van m'n oplader voor de digicam. Deze werkt dus op 230 volt en niet op 110 (anders zou dat er ook wel op staan).
Dus wil ik deze kunnen gebruiken lijkt het mij zo dat je van 110v, 230 maakt.
En zo'n reisstekker is alleen een verloopstuk om je apparaat te kunnen aansluiten, deze doet niets met het voltage.

De meeste spullen werken wel op 110 volt mits het er ook op staat. Ik heb toevallig weer een lompe oplader die het niet kan
  woensdag 23 juni 2004 @ 10:02:25 #71
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_20115092
De spullen die ik meeneem op vakantie (batterijlader, acculader, laptop) doen het van 110 tot 230 volt. Je moet dan alleen een verloopstekker halen (twee platte plugjeshttp://www.creditron.com/images/plug.jpg). Hebben ze inderdaad bij ANWB (wel duur), beter nog is bij Media Markt of andere grote plek. Bij een willekeurige Radio Shack in de USA doen ze het ook...
In de USA zijn genoeg electrozaken te vinden waar ze trafo's van 230 naar 110 verkopen. Let er wel op dat hij genoeg ampères aankan. Mijn collega had in de USA een laptop gekocht met een trafo erbij. Die kon de stroom niet aan en begon binnen een uurtje te roken...
pi_20117336
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 20:34 schreef SaturN het volgende:
Wel van 110 naar 230 dus. Ik heb net gekeken op de adapter van m'n oplader voor de digicam. Deze werkt dus op 230 volt en niet op 110 (anders zou dat er ook wel op staan).
Dus wil ik deze kunnen gebruiken lijkt het mij zo dat je van 110v, 230 maakt.
En zo'n reisstekker is alleen een verloopstuk om je apparaat te kunnen aansluiten, deze doet niets met het voltage.

De meeste spullen werken wel op 110 volt mits het er ook op staat. Ik heb toevallig weer een lompe oplader die het niet kan
Ok nu snap ik het, sorry elektronica nooit een sterk vak geweest.
pi_20120491
Maar, ik snap niet dat er nu nog digitale cams verkocht worden met adapters die alleen 220 aan kunnen? Alle adapters die ik heb zijn van 100-240. Een fabrikant gaat echt geen 3 adapters maken. Sommige zijn zelfs x-aantal jaren oud. Kijk het nog maar eens goed na.
pi_20121043
een adapter maken die alleen 220 aankan is goedkoper dan eentje die 100-240 aankan...
pi_58580806
Tvp-schopje.

Ik ga volgende week ook weer naar de VS voor een (te) korte vakantie.

Ik heb er BEEEEEEEEREveel zin in!

Beetje rondtoeren in Utah, einnnnndelijk naar Monument Valley, en verder natuurlijk naar Las Vegas.

Heeft iemand een tip voor een leuk hotel/motel om en nabij Moab (UT), toevallig?
 FR
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:57:33 #76
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_58591780
Bora-Bora...ALoha -iets voor je--mayB you'll be able to use the infos....

http://www.moab-utah.com/
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
pi_58600233
Vraag het hier maar want dit is natuurlijk het VS topic !
Ben van plan de VS door te crossen...
Startend vanaf New Yok City rijdend richt Los Angeles .. Wil onderweg in ieder geval langs Chicago en de waterfalls zien. Iemand nog tips ? tvp

[ Bericht 33% gewijzigd door Cone op 11-05-2008 00:19:06 ]
pi_58613661
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:23 schreef Cone het volgende:
Vraag het hier maar want dit is natuurlijk het VS topic !
Ben van plan de VS door te crossen...
Startend vanaf New Yok City rijdend richt Los Angeles .. Wil onderweg in ieder geval langs Chicago en de waterfalls zien. Iemand nog tips ? tvp
Gaaf plan!!
Probeer de oude Route 66 terug te vinden! Veel toffe dingen onderweg te zien, en een heel aparte sfeer ook!

Eén ding wat je absoluut niet mag missen, is de Grand Canyon! Dat is werkelijk gran-di-oos!!!!!

En ik weet niet waar je interesses liggen, maar Las Vegas is natuurlijk ook errug leuk.
En probeer onderweg een aantal Nationale Parken aan te doen: die zijn over het algemeen hartstikke de moeite waard! Maarja, je moet er ook zin in hebben natuurlijk, in al dat natuurgeweld.

Nouja, àlles is indrukwekkend daar, eigenlijk...
Ik voorspel je dat het moeilijk kiezen zal worden!!
 FR
pi_58613704
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 11:57 schreef LOCALMOTION het volgende:
Bora-Bora...ALoha -iets voor je--mayB you'll be able to use the infos....

http://www.moab-utah.com/
Ja, had ik indd al gevonden, maar ik was echt benieuwd naar meer persoonlijke ervaringen of tips.

Toch bedankt, hè!

Big fan van Hawaii, of woon je er ook? -dit is KAA (foutje) TRV hè, dus waarom niet! -
Ben er ook al eens geweest (Big Island) : hééél apart, en ook supermooie onderwaterflora&fauna!
Wat zijn jouw favoriete eilanden?

[ Bericht 11% gewijzigd door Bora-Bora op 12-05-2008 23:29:05 ]
 FR
pi_58616796
Grand Canyon wil ik inderdaad zien , en ook wel even naar Las Vegas ( als ik niet alles weggok ).
En Bora hoezo oude route ? is die afgebroken voor een deel ? Wel jammer is toch wel echt iets typisch VS.
National parken zou ik ook wel doen , Natuur is natuurlijk ook best anders daaro.
Nog een vraagje , kan je in California een beetje duiken ?
bvd
  maandag 12 mei 2008 @ 11:01:19 #81
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_58623256
born Lunaville -south-east van Lahaina (Maui)...maar zit nu in de buurt van San Francisco. Voor lekker lui zijn
en geen last van vele toeristen zit ik graag by the Big Island -Hawaii. Er zitten vele vrienden in de buurt van Hilo, maar natuurlijk ga ik bij de OHANA= familie- (Maui) het liefst.Om met vrienden -voor gezelligheid en lekker uitgaan ook natuurlijk de vele wahine=women op Waikiki.
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
pi_58636078
quote:
Op maandag 12 mei 2008 11:01 schreef LOCALMOTION het volgende:
born Lunaville -south-east van Lahaina (Maui)...maar zit nu in de buurt van San Francisco. Voor lekker lui zijn
en geen last van vele toeristen zit ik graag by the Big Island -Hawaii. Er zitten vele vrienden in de buurt van Hilo, maar natuurlijk ga ik bij de OHANA= familie- (Maui) het liefst.Om met vrienden -voor gezelligheid en lekker uitgaan ook natuurlijk de vele wahine=women op Waikiki.
Nice! Je hebt maar mazzel hoor!

Wij hadden ook graag Ohau en Maui aan willen doen, maar de vluchten waren nogal onhandig geregeld als je dezelfde dag weer terug naar Big Island wilde. Een volgende keer zullen we zeker meerdere eilanden bezoeken! Kaua'i bijv ook! Lijkt me mooii!

Heb je een dubbele nationaliteit?
 FR
pi_58636344
Nou, Moab zien we wel ter plaatse;
ik zou wel wat tips voor lodging in of rond Salt Lake City kunnen gebruiken.

Heeft iemand suggesties??
 FR
pi_58637981
Vergeet ook niet

Zuidelijk & Noordelijk California en de Westkust deel 10 en
Rondreizen door de USA. (wat eigenlijk het meest recente centrale VS topic is)
pi_58638231
Juli 2007!

Maar toch bedankt hoor!
 FR
pi_58638280
Iemand hier ooit in Yellowstone NP geweest?

Misschien dat ik er volgende maand naartoe ga
  dinsdag 13 mei 2008 @ 09:18:15 #87
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_58639310
Bora Bora--- Ik niet -mijn vrouw wel -zij is Molukse en al heel lang met haar getrouwd. Het Nederlands schrijven heb ik van haar geleerd,maar ik maak nogal veel fouten en ze corrigeert het voor me.
By the way zit je in Tahiti -Bora Bora-- I envy you. Kauai " The Garden Island " is awesome and mooi.
Morgen ben ik op weg naar Missouri voor een maand of zo.--collegas hadden gevraagd of ik even langs wou
komen. Ik ben benieuwd of het wat wordt.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:08:45 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_58645239
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 05:30 schreef WooZ het volgende:
Iemand hier ooit in Yellowstone NP geweest?

Misschien dat ik er volgende maand naartoe ga
Mijn ouders zijn er geweest, ze vonden het echt geweldig. Zeker een aanrader om naar toe te gaan, het park is heel divers en door de vulkanische activiteit erg bijzonder
pi_58647310
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn er geweest, ze vonden het echt geweldig. Zeker een aanrader om naar toe te gaan, het park is heel divers en door de vulkanische activiteit erg bijzonder

Top, ik heb de optie om met 2 andere lui ernaartoe te rijden en een week in Yellowstone rond te trekken

Nu nog even vrij vragen
pi_58658066

Dinsdag 10 juni een 10 daagse roaddtrip van Vancouver naar Yellowstone en weer terug

Het is geregeld
  zondag 8 juni 2008 @ 15:33:03 #91
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_59219763
Over een maand of drie zijn we van plan om naar Amerika te gaan.
Nu is het zo ongeveer 300 euro goedkoper om van Brussel met American Airlines te vertrekken. Alleen gaat het voor zover ik weet niet zo goed met deze maatschappij.

Is het nu dom om met AA te vliegen en neem ik een onnodig risico?
  zondag 8 juni 2008 @ 19:10:01 #92
269 vats
Live life to the max!
pi_59225642
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:33 schreef poohy het volgende:
Over een maand of drie zijn we van plan om naar Amerika te gaan.
Nu is het zo ongeveer 300 euro goedkoper om van Brussel met American Airlines te vertrekken. Alleen gaat het voor zover ik weet niet zo goed met deze maatschappij.

Is het nu dom om met AA te vliegen en neem ik een onnodig risico?
gewoon boeken.... met welke amerikaanse maatschappij gaat het wel goed, die lui vliegen allemaal al jaren met verlies en een maatschappij als AA zal ten alle tijden vliegen het is te groot en te belangrijk voor usa om van een op andere dag te stoppen met vliegen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:59:56 #93
132191 -jos-
Money=Power
pi_59818207
Wij hebben net een vlucht geboekt voor over 2 weken drie weken lang naar Florida. Het is nu wel hurricane season zo te lezen?! Als het goed is hebben we geen visum nodig voor zover ik weet? Ik ben nu bezig de Florida topics door te lezen als iemand nog goede tips of adviezen heeft hoor ik het graag!!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_59818986
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef -jos- het volgende:
Wij hebben net een vlucht geboekt voor over 2 weken drie weken lang naar Florida. Het is nu wel hurricane season zo te lezen?! Als het goed is hebben we geen visum nodig voor zover ik weet? Ik ben nu bezig de Florida topics door te lezen als iemand nog goede tips of adviezen heeft hoor ik het graag!!
Bij McDonalds krijg je free refills~!@#$%%^&^**
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:25:09 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_59821746
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef -jos- het volgende:
Orlando
Cape Canaveral
Key West
Everglades
evt. zwemmen aan de kust van de golf van Mexico

Genoeg te doen voor minimaal 2 weken
pi_61782120
Vraagje: Ik moet begin december naar Albany, NY. Nu kan ik dat via Boston of via NYC doen.
In NYC is natuurlijk altijd iets te beleven en te zien, maar daar bek ik nu al 2 keer geweest. Is Boston een bezoekje (dag of 3) waard? Of zouden jullie mij toch NYC aanraden.
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
pi_61782508
Boston is een prachtige stad, waar je je zeker wel een paar dagen kan vermaken. Zeer Europees, veel geschiedenis en veel relaxter dan NYC
pi_61805757
Ok. Dan laat ik het van evt sportwedstrijden, die ik zou kunnen bezoeken, afhangen of het Boston of NYC wordt.
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
pi_61818128
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:15 schreef JZweeds het volgende:
Ok. Dan laat ik het van evt sportwedstrijden, die ik zou kunnen bezoeken, afhangen of het Boston of NYC wordt.
je bent net te laat, de Yankees spelen de laatste wedstrijd in hun gouwe ouwe stadion
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:54:39 #100
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77556909
Even een kickje! Ik ga over twee weken voor 10 dagen naar Los Angeles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')